Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Svar
Champis

Re: Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Legg inn av Champis »

Milwaukee_Bucks_2021 skrev: tir mar 21, 2023 4:17 pm Få det bort. Æsj. Han her skal ikke starte mesterskapskamper for oss.


Dette er jo de samme tingene som ble sagt på pressekonferansen. Med en sånn type skade, så kan man ikke spille. Punktum. Men den kan fort være kortvarig, og kan være enorm forskjell på 5-6 dager og 10-11 dager.

Champis

Legg inn av Champis »

Mr.Meep skrev: tir mar 21, 2023 6:22 pm
Hoppidioten skrev: tir mar 21, 2023 6:19 pm
Mr.Meep skrev: tir mar 21, 2023 6:17 pm Ta no assa slapp av krisemaksimeringa totalt her!

Spania var det ingen som håpet på 3 poeng mot vel?

Georgia bør man slå om man i hele tatt bør håpe på sluttspill ellers er det bare å gi opp landslaget
Peiling du ja...lol
Sier bare fakta folk her på berget er så jævla gode til å overdrive hvor gode det norske landslaget er...


Fakta er ingen SLUTTSPILL SIDEN 2000 og da bør man ta små steg om gangen istede for å rope og hoie og si at vi er best i verden med 2-3 stjernespillere...


Hallo det er der kollektive som teller ikke stjernespillere.

Nødlandslaget var et godt eksempel på det kollektivet som jeg savner

Bra nivå....

Ingen andre enn deg her som har skrevet en påstand om at Norge er best i verden....

Champis

Legg inn av Champis »

TeeVs skrev: tir mar 21, 2023 6:44 pm Hei. Ny på forumet.

Jeg velger å se positivt på dette, selv om det er vanskelig. Realiteten er og var alltid slik:

1. Oddsene for å ta poeng mot Spania var alltid minimale - selv med Haaland.
2. Georgia bær norge slå selv uten Haaland. Om norge ikke greier det, har ikke norge noe i mesterskap å gjøre.

Så om vi tar i betraktning at Norge ville mest sannsyneligvis tapt mot Spania, uansett hva, så kan dette i hvertfall brukes som en gylden mulighet til å drille inn spillere - som f.eks Ausrness på Kant/ving eller/og Solbakken som ving.

Men ja, mulig jeg bare rasjonaliserer. Men fordelen med Haaland skadet er at vi får drillet inn ett team uten han, noe som er positivt, da jeg frykter dette ikke blir siste gangen Haaland melder forfall.

Leser stadig folk som mener at hvis vi ikke slår Georgia, så har vi ingenting i mesterskap å gjøre. Hvorfor? Med ett poeng der, så er vi godt i gang i kvaliken, da har vi hvert fall overtaket på dem. Og langt fra sikkert at Skottland vinner i Georgia.

Nord-Makedonia tapte 2-0 borte mot Georgia OG 0-3 på hjemmebane mot dem! Og var allikevel gode nok for mesterskap sist.

Bosnia tapte også hjemme mot Georgia.

Sverige tapte 2-0 i Georgia.

Romania tapte hjemme mot Georgia.

Spania lå lenge under 1-0 mot Georgia, men snudde og vant i 92. min!

Danmark spilte 0-0 i Georgia.

Jeg så kampen da Sverige slo Georgia 1-0 i Stockholm, da ble Sverige i lange perioder utspilt etter alle kunstens regler.

Oddsen tilsier at det er ca. 40% sjanse for seier til Norge, og den tror jeg stemmer ganske bra.

Champis

Legg inn av Champis »

GoingKronos skrev: tir mar 21, 2023 7:41 pm
Champis skrev: tir mar 21, 2023 7:36 pm
GoingKronos skrev: tir mar 21, 2023 12:23 pm Overdriver betydning av skaden, hadde sannsynligvis tapt mot Spania uansett og strengt tatt skal Norge vinne mot Georgia uten Haaland.

Spent på hva du mener med «skal vinne mot Georgia». Ut fra odds på kampen, så er sannsynligheten rundt 40% for seier.
Det er ikke fungerende marked på kampen enda, men jeg tror ingen vil være fornøyd med annet enn seier og det er forventningene om man skal ta seg til mesterskap.

"Fungerende marked", hva mener du med det?

Jeg tror ikke du kan snakke for alle. Det er mange som er fornøyd med ett poeng der, og det er jeg også. Selvsagt vil jeg gjerne ha tre, og vi må gå for det - men ett poeng er helt fint. Og nei, det er ikke forventingene for å ta seg til mesterskap. Ett poeng borte og tre poeng hjemme er en god oppskrift på å ta seg til mesterskap.

Champis

Legg inn av Champis »

Pushback skrev: tir mar 21, 2023 9:47 pm Jeg tror det viktigste vedr braut er:

Braut må bruke erfaringen til å fortsette å gjøre tiltak slik at han både generelt ikke blir skadet, men også før sånne kamper som dette. Jeg mener det muligens, uten å vite så mye om det, er litt dust at ikke team haaland har forhandlet inn at han ikke skal starte enkle FA-cup kamper før viktige landskamper. Såpass med samarbeid og sympati må det være mellom miljøet i City og i landslaget. Det samme gjelder andre veien.
Ståle Solbakken sier at man kan jo ikke styre sånt med skader. Nei, men det finnes alltid muligheter til å redusere risiko og Burnley i FA-cupen kan man gjøre noe med. Jeg håper så inderlig at alt gjøres for å styrke landslagets posisjon vs. klubbene og at det ikke går andre veien, fremover.

Får se om han starter mot Liverpool. Jeg synes også det virker rart at dette ikke skal være ekte, men City som presser på, når det er landslagslegen som står og sier det. Det gir ingen mening. Hvorfor skal han senere i så fall ta smellen hvis det kommer ut at city har satt ned foten?

Jo, det er skikkelig kjipt at han ikke starter. Ikke bare er det fullstendig vås at vi hadde tapt uansett - han utgjør en gedigen forskjell. Vi snakker om en målmaskin og fenomen man ikke har sett før. Så jo det har noe å si. Jeg tenker at det er nettopp sånne umulige bortekamper mot Spania hvor vi trenger noe så voldsomt som braut. Samtidig er dette 25% av kvaliken, så la oss håpe dette blir eneste skadeperioden

Snakk om naivitet! Det er overhode ikke slik det fungerer, og det er selvsagt ikke noe de kan forhandle seg fram til! Og ønsker vi at det skal være sånn i fotballen, at enkelte spillere/primadonnaer skal ha kontraktsfestet hva de skal delta på etc.? Synes du det hadde vært greit i en klubb du holdt med? Det blir mye masing rundt den FA Cup-kampen nå, men faktum er at det er helt tilfeldig at dette skjedde akkurat da. Det kunne skjedd i en hvilken som helst kamp, og det er kun utur for Norge at det er landskamp rett etterpå.

Jobber man i City, så ser man ikke på en kamp i FA Cupen mot den suverene ligaleder i Championship som en enkel kamp. Man kan si at det ble det i ettertid, men det er selvsagt aldri gitt. Og Haaland scoret tross alt hat trick, så det var kanskje viktig for City å bruke han for at det skulle bli "enkelt"? Og selvsagt føler ingen i City at de skal ta noen overdrevne hensyn til Norge basert på at det er en knøttliten sjanse for at spissen deres KAN bli skadet i en kamp. Vi må ikke bli helt navlebeskuende her på bjerget!

Strider

Legg inn av Strider »

Haaland skade og landslaget begynner å bli en parodi. Lader opp til et nytt hatrick for City kommende kamp mens han ser Norge dummer seg ut i kvalik i sofaen

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »


GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Champis skrev: ons mar 22, 2023 12:53 am
GoingKronos skrev: tir mar 21, 2023 7:41 pm
Champis skrev: tir mar 21, 2023 7:36 pm


Spent på hva du mener med «skal vinne mot Georgia». Ut fra odds på kampen, så er sannsynligheten rundt 40% for seier.
Det er ikke fungerende marked på kampen enda, men jeg tror ingen vil være fornøyd med annet enn seier og det er forventningene om man skal ta seg til mesterskap.

"Fungerende marked", hva mener du med det?

Jeg tror ikke du kan snakke for alle. Det er mange som er fornøyd med ett poeng der, og det er jeg også. Selvsagt vil jeg gjerne ha tre, og vi må gå for det - men ett poeng er helt fint. Og nei, det er ikke forventingene for å ta seg til mesterskap. Ett poeng borte og tre poeng hjemme er en god oppskrift på å ta seg til mesterskap.
At det ikke er mulig å satse større beløp på kampen enda.

Det er veldig sannsynlig at det er en duell mellom Norge og Skotland om andre plassen (Norge dog klar favoritt) og da er forventningene at de to siste lagene blir slått. Så da får vi være uenig om uavgjort mot Georgia er noe å være fornøyd med.

Taururu

Legg inn av Taururu »

https://www.vg.no/sport/fotball/i/JQLEj ... re-kritisk

Det er nå eksperter innenfor feltet som stiller seg kritisk til det hele.

Må si jeg vil bli veldig skuffet om jeg ser Braut starte mot Liverpool, 89,5 t etter sluttsignalet mot Georgia
Sist redigert av Taururu den ons mar 22, 2023 7:45 am, redigert 2 ganger totalt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Ødegaard bak Sørloth er jo en bra duo. Spørsmålet er hvordan vingspissene vil gjøre det. Blir det nå Moi + Solbakken? Egentlig stiller vi jo med et potensielt meget bra lag for tiden, selv uten Haaland. Aursnes og Berge bak Ødegaard, Solbakken og Moi og med Sørloth på topp. Dette skal egentlig holde til å slå et lag som Georgia.

Taururu

Legg inn av Taururu »

KongOlav2 skrev: ons mar 22, 2023 7:44 am Ødegaard bak Sørloth er jo en bra duo. Spørsmålet er hvordan vingspissene vil gjøre det. Blir det nå Moi + Solbakken? Egentlig stiller vi jo med et potensielt meget bra lag for tiden, selv uten Haaland. Aursnes og Berge bak Ødegaard, Solbakken og Moi og med Sørloth på topp. Dette skal egentlig holde til å slå et lag som Georgia.
Vi trenger litt fart i 5'ern. Derfor tror jeg Solbakken kan være smart å starte med
Sist redigert av Taururu den ons mar 22, 2023 7:47 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

TylerDurdenNorway skrev: ons mar 22, 2023 4:10 am Haaland skade og landslaget begynner å bli en parodi. Lader opp til et nytt hatrick for City kommende kamp mens han ser Norge dummer seg ut i kvalik i sofaen
Kan Ola Sand ha blitt bestukket av MC mafian? Dette virker litt rart.

men det kan gi positive utslag også, på den måten at andre spillere tar mer ansvar og yter mer enn hvis Braut var der framme. Hvis vi skulle klare 3p med seier mot Georgia, ville det høyst sannsynlig blitt utfallet med Braut på laget også.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Korgutt skrev: ons mar 22, 2023 7:19 am
Er det samme fyr som var så furt og skulle ta Høgmo i intervjuet etter Ungarn?

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

KongOlav2 skrev: ons mar 22, 2023 7:44 am Ødegaard bak Sørloth er jo en bra duo. Spørsmålet er hvordan vingspissene vil gjøre det. Blir det nå Moi + Solbakken? Egentlig stiller vi jo med et potensielt meget bra lag for tiden, selv uten Haaland. Aursnes og Berge bak Ødegaard, Solbakken og Moi og med Sørloth på topp. Dette skal egentlig holde til å slå et lag som Georgia.
Ser ikke helt at det er andre alternativer enn Solbakken og Moi nå. Det er dessverre veldig lav kvalitet. Med King og Haaland(Sørloth) ute så har vi ikke noe bedre.

Schjelderup, Nusa og Bobb må virkelig skynde seg litt med utviklinga.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Synes det er veldig rart at Ståle ser seg tilfreds med kantalternativene:

- Moi (lite spilletid og variabel prestasjon siste landskamper)
- Ola Solbakken (lite spilletid)
- Mats Møller Dæhli (nedre halvdel 2. Bundes, god presspiller men lite X faktor)
- Ola Brynhildsen (utenfor sesong og har spilt mest spiss)

Synes denne troppen skriker etter noen som Dønnum eller Sahraoui.

Kan fort faktisk bli Aursnes på venstre kant og Moi på høyre for alt jeg vet.

Taururu

Legg inn av Taururu »

mogandisu skrev: ons mar 22, 2023 8:44 am Synes det er veldig rart at Ståle ser seg tilfreds med kantalternativene:

- Moi (lite spilletid og variabel prestasjon siste landskamper)
- Ola Solbakken (lite spilletid)
- Mats Møller Dæhli (nedre halvdel 2. Bundes, god presspiller men lite X faktor)
- Ola Brynhildsen (utenfor sesong og har spilt mest spiss)

Synes denne troppen skriker etter noen som Dønnum eller Sahraoui.

Kan fort faktisk bli Aursnes på venstre kant og Moi på høyre for alt jeg vet.
Er enig i det du skriver.

Men Moi har egentlig ikke så lite spilletid, med 962 min etter VM-pausen som gir 7.ende mest spilletid av de i troppen.Til sammenligning har Dæhli 560 min altså 402 min mindre spilletid, Moi har altså nesten dobbelt så mye spilletid.
Forskjellen mellom PL og 2. Bundesliga er også markant.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Det største problemet med Haaland-skaden er ikke Spania-kampen, men Georgia. Selv om vi gjerne skulle hatt størst mulig sjanse mot Spania, så kommer ikke dette til å endre kampbildet. Sørloth har erfaring med disse spanjolene og kan fort gjøre en god figur der. Men Norge har slitt med å bryte ned lag som spiller lavt, slik Georgia kommer til å gjøre. Her kunne fort Haaland blitt avgjørende. Det sagt, så skal Georgia slås med eller uten Haaland.

Ståle gjør i mine øyne stort sett veldig mye riktig, men det er skivebom å ikke hente en erstatter. Da spesielt med tanke på Georgia-kampen. Den kampen kan fort skrike etter flere spillere enn Ødegaard som kan være kreative og skapende.

benib

Legg inn av benib »

Taururu skrev: ons mar 22, 2023 7:43 am https://www.vg.no/sport/fotball/i/JQLEj ... re-kritisk

Det er nå eksperter innenfor feltet som stiller seg kritisk til det hele.

Må si jeg vil bli veldig skuffet om jeg ser Braut starte mot Liverpool, 89,5 t etter sluttsignalet mot Georgia
En ting er jeg hvertfall helt sikker på, Haaland hadde aldri spilt 60 minutter mot Burnley hvis det ikke var landslagspause i to uker etter den kampen. Han hadde antagelig blitt værende på benken mens City fortsatt vant med kalassifre.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Kakebart skrev: ons mar 22, 2023 8:27 am Er det samme fyr som var så furt og skulle ta Høgmo i intervjuet etter Ungarn?
Nei, dette er TV2s skrikulf. Han har vel aldri vært ansatt av Discovery.

Fazam

Legg inn av Fazam »

KongOlav2 skrev: ons mar 22, 2023 7:44 am Dette skal egentlig holde til å slå et lag som Georgia.
Det samme som ble sagt da Norge skulle slå Ungarn over to kamper.
Når Norge tapte mot Slovenia med Haaland på banen, hvordan har du da kommet frem til at det er så enkelt?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Fazam skrev: ons mar 22, 2023 9:39 am
KongOlav2 skrev: ons mar 22, 2023 7:44 am Dette skal egentlig holde til å slå et lag som Georgia.
Det samme som ble sagt da Norge skulle slå Ungarn over to kamper.
Når Norge tapte mot Slovenia med Haaland på banen, hvordan har du da kommet frem til at det er så enkelt?
Jeg sier ikke at det kommer til å gjøre det, men at mannskapet bør være bra nok. Da handler det om andre ting enn kvaliteten av spillerne man har på banen.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

mogandisu skrev: ons mar 22, 2023 8:44 am Synes det er veldig rart at Ståle ser seg tilfreds med kantalternativene:

- Moi (lite spilletid og variabel prestasjon siste landskamper)
- Ola Solbakken (lite spilletid)
- Mats Møller Dæhli (nedre halvdel 2. Bundes, god presspiller men lite X faktor)
- Ola Brynhildsen (utenfor sesong og har spilt mest spiss)

Synes denne troppen skriker etter noen som Dønnum eller Sahraoui.

Kan fort faktisk bli Aursnes på venstre kant og Moi på høyre for alt jeg vet.
Helt klart. Tror jeg ville vurdert Ohi også.

Evv

Legg inn av Evv »

Aursnes må begynne i en venstre kantrolle, vært glitrende der i Benfica. Moi benk. Vi har større bredde på midtbanen så av de årsaker også dumt å bruke Aursnes der.

Evv

Legg inn av Evv »

Ellers må man finne en langsiktig plan for Hugo Vetlesen på landslaget. Han er for bra til å sitte på benken, men har samme rolle i klubblaget som Ødegaard. Kan han mestre en venstre indreløperrolle da? Eller hva med en "høyreving"-rolle hvor han trekker inn og back kommer rundt? Antar noen Bodø-supportere her kan gi noen kloke svar. Eller kanskje Ødis er enda mer tilpasningsdyktig og kunne spilt venstre indreløper og Vetlesen kunne spilt høyre.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Vi må true Spania direkte etter brudd, da er de i ubalanse. Da trenger vi fart og stor gjennombruddskraft. Dette er det bare Solbakken av midtbane- og angrepspillerne som er ekstrem nok på. Han må starte.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Evv skrev: ons mar 22, 2023 10:18 am Ellers må man finne en langsiktig plan for Hugo Vetlesen på landslaget. Han er for bra til å sitte på benken, men har samme rolle i klubblaget som Ødegaard. Kan han mestre en venstre indreløperrolle da? Eller hva med en "høyreving"-rolle hvor han trekker inn og back kommer rundt? Antar noen Bodø-supportere her kan gi noen kloke svar. Eller kanskje Ødis er enda mer tilpasningsdyktig og kunne spilt venstre indreløper og Vetlesen kunne spilt høyre.
I dagens norske midtbane? Nei, han er ikke for god til å sitte på benken. Folk har jo gått helt av skaftet etter kampen mot Viking. Han får spille seg inn som alle andre. Er ikke bare å spasere inn i elleveren med de gutta vi kan stille på midten nå.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Linselusa skrev: ons mar 22, 2023 10:30 am
Evv skrev: ons mar 22, 2023 10:18 am Ellers må man finne en langsiktig plan for Hugo Vetlesen på landslaget. Han er for bra til å sitte på benken, men har samme rolle i klubblaget som Ødegaard. Kan han mestre en venstre indreløperrolle da? Eller hva med en "høyreving"-rolle hvor han trekker inn og back kommer rundt? Antar noen Bodø-supportere her kan gi noen kloke svar. Eller kanskje Ødis er enda mer tilpasningsdyktig og kunne spilt venstre indreløper og Vetlesen kunne spilt høyre.
I dagens norske midtbane? Nei, han er ikke for god til å sitte på benken. Folk har jo gått helt av skaftet etter kampen mot Viking. Han får spille seg inn som alle andre. Er ikke bare å spasere inn i elleveren med de gutta vi kan stille på midten nå.
Det er jo ikke bare Vikingkampen som er grunnlaget for at han trekkes frem? Fyren leverte 23 målpoeng fra midtbanen forrige sesong og var nær ved å gå til Feyenoord for 65 mill på utgående kontrakt i januar. Det finnes flere spillere som ifølge mange MÅ spille for landslaget på bakgrunn av deres prestasjoner i klubblag, selv om de ikke har særlig lang fartstid på landslaget.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Tinkler skrev: ons mar 22, 2023 10:38 am
Linselusa skrev: ons mar 22, 2023 10:30 am
Evv skrev: ons mar 22, 2023 10:18 am Ellers må man finne en langsiktig plan for Hugo Vetlesen på landslaget. Han er for bra til å sitte på benken, men har samme rolle i klubblaget som Ødegaard. Kan han mestre en venstre indreløperrolle da? Eller hva med en "høyreving"-rolle hvor han trekker inn og back kommer rundt? Antar noen Bodø-supportere her kan gi noen kloke svar. Eller kanskje Ødis er enda mer tilpasningsdyktig og kunne spilt venstre indreløper og Vetlesen kunne spilt høyre.
I dagens norske midtbane? Nei, han er ikke for god til å sitte på benken. Folk har jo gått helt av skaftet etter kampen mot Viking. Han får spille seg inn som alle andre. Er ikke bare å spasere inn i elleveren med de gutta vi kan stille på midten nå.
Det er jo ikke bare Vikingkampen som er grunnlaget for at han trekkes frem? Fyren leverte 23 målpoeng fra midtbanen forrige sesong og var nær ved å gå til Feyenoord for 65 mill på utgående kontrakt i januar.
Har ikke sagt at det bare er Viking-kampen som er grunnlaget, men det har jo virkelig tatt helt av i etterkant. Jeg vil gjerne se Vetlesen prøve seg på landsen jeg, men det får bli med noen innhopp i første omgang.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Når det gjelder Vetlesen MÅ han spille indreløper. Der er det stor konkurranse, men han er kreativ type som også har blitt god på å true boksen. Tenker han først og fremst som en backup/avlaster for Ødegaard. Skulle vi trenge mål mot et lavtliggende lag, eksempelsvis Georgia, kan han og Ødegaard være en fin kombinasjon som indreløpere

StormOfMagic

Legg inn av StormOfMagic »

Hva tenker dere om Berge? Synes han har for dårlig arbeidsrate uten ball til å spille midtbaneanker, men er definitivt ikke like god som verken Ødegaard eller Aursnes, så det er kanskje ikke så mye plass til han i midtbanen? eventuelt flytte Aursnes over på venstreving og ha han som indreløper på venstre midtbane, men vet neimen ikke hva som ville vært best mot Spania eller Georgia.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»