Skeid *Klubbtråd*

Svar
LeSorcier

Re: Skeid *Klubbtråd*

Legg inn av LeSorcier »

Elvebakken skrev: man mai 23, 2022 9:15 pm Ps: Hvor kjøpte dere øl? I kiosken eller på Rema?
Kiosken selger vel Sagene Kjørepils (alkoholfri), så jeg tipper det var der de fikk tak i det.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Elvebakken skrev: man mai 23, 2022 9:15 pm Gratulerer Lilleborg. Den var viktig. Morsom kamp som kunne tippet begge veier. Men ingenting å si på hjemmeseier. Synes sentrallinja deres er bra. Buduson råsterk som oppspillspunkt. Lopez Borgersen overrasket meg positivt. Rolig med kula og sterk i duellene. Strålende andre omgang av han. Mendy var svak synes jeg. Minnet om Bisaka på United, uryddig i stilen.
Ps: Hvor kjøpte dere øl? I kiosken eller på Rema? Ganske høy snittalderen på oksene. Morsom stemning.
FY SÅ DEILIG DETTE VAR!

En jevnspilt kamp med store sjanser til begge lag. Dette kunne vippet begge veier. Men gud bedre så glad jeg er for at dette gikk vår vei. Denne seieren trengte vi sårt!

Fredrik Berglie er en fuckings bauta i midtforsvaret, og var fortjent banens beste. Men Lopez Borgersen har tatt steg siden han kom i fjor. Gøy at han har fått noen sjanser nå.

Når det gjelder øl så selger vi Sagene Kjørepils i kiosken.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Lilleborg skrev: tir mai 24, 2022 1:01 pm
Elvebakken skrev: man mai 23, 2022 9:15 pm Gratulerer Lilleborg. Den var viktig. Morsom kamp som kunne tippet begge veier. Men ingenting å si på hjemmeseier. Synes sentrallinja deres er bra. Buduson råsterk som oppspillspunkt. Lopez Borgersen overrasket meg positivt. Rolig med kula og sterk i duellene. Strålende andre omgang av han. Mendy var svak synes jeg. Minnet om Bisaka på United, uryddig i stilen.
Ps: Hvor kjøpte dere øl? I kiosken eller på Rema? Ganske høy snittalderen på oksene. Morsom stemning.
FY SÅ DEILIG DETTE VAR!

En jevnspilt kamp med store sjanser til begge lag. Dette kunne vippet begge veier. Men gud bedre så glad jeg er for at dette gikk vår vei. Denne seieren trengte vi sårt!

Fredrik Berglie er en fuckings bauta i midtforsvaret, og var fortjent banens beste. Men Lopez Borgersen har tatt steg siden han kom i fjor. Gøy at han har fått noen sjanser nå.

Når det gjelder øl så selger vi Sagene Kjørepils i kiosken.
Skulle gjerne sett Berglie ved siden av Nielsen i FFK. Det hadde vært betong.
Trodde dere skulle tape etter avslutningen på første omgang. Dere ble veldig lave og de pumpet innlegg inn i feltet. Kampen stod og vippet der på 1-1.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Elvebakken skrev: tir mai 24, 2022 2:41 pm Dere ble veldig lave og de pumpet innlegg inn i feltet. Kampen stod og vippet der på 1-1.
Passet oss helt perfekt at de ble pumpende så mye, for det tok Berglie og forsvaret seg av uten problemer. Med unntaket av baklengsmålet.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Kampdag! Bare tre dager etter seieren mot Stjørdals-Blink kommer et såret dyr i Sandnes Ulf på besøk til en regnvåt Nordre Åsen. Det er 15.plass på tabellen mot 5.plass på tabellen, og to forskjellige verdener økonomisk og ambisjonsmessig. Ikke ulikt de fleste kampene vi har spilt allerede :P

Sandnes Ulf har tre strake tap og 0-9 i målforskjell, og det etter en strålende start med fire strake seiere. Det blir spennende å se hvordan Fredrik Berglie og forsvaret skal håndtere Høyland/Ramsland på topp for de lyseblå.

Jeg gleder meg som vanlig til kamp!

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Sukk.

Tap 0-1 hjemme mot Sandnes Ulf. En drittscoring på corner på overtid. Vårt sjette ettmålstap i år. Faen så bittert. FAEN!

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Kampdag! Årets første av fire byderbyer finner sted på Ekeberg 18:00 i dag når KFUM Oslo er vertskap for Skeid. En kamp som ikke bare handler om viktige poeng på tabellen, men også skryterettigheter i byen. Jørgen Isnes mot Gard Holme. Profeter mot Okser. Her kommer det til å smelle!

Jeg håper på følgende mannskap: Gundersen - Altai, Berglie, Johansen - Pettersen, Rise, Melchior, Hickson - Romsaas, Buduson, Østigård Ness.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Litt sent ute her, men vi tar da ei lita ferie nederst på tabellen etter 0-3 mot KFUM Oslo. Årsbeste i første omgang, og det er relativt ufortjent at vi ligger under 0-1 etter nok en dødball. I andre omgang kontrollerer KFUM inn til en 3-0-seier. Selvfølgelig bittert, men vi kan egentlig bare skylde på oss selv for dette her.

Utrolig nok er det bare 2 poeng opp til kvalikk og 4 poeng til sikker plass, men vi ser jo alle at 1-0-8 er svært stygge tall. Jeg mener bestemt at vi hadde fortjent flere poeng basert på spillet vårt (6 tap med ett fattig mål), men ser selvfølgelig ikke bra ut på tabellen. Men jeg gir ikk opp ennå!

Neste kamp er cupens 2.runde 15.juni borte mot Frigg!

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

1-0 over Frigg i går, og dermed avansement i cupen! Marcus Melchior med kampens eneste scoring, i det som viste seg å bli en kamp mellom to svake lag. En svak kamp, og heldigvis for oss var vi det minst svake laget. Dermed er vi med i potten når tredje runde skal trekkes!

alseboy

Legg inn av alseboy »

Maxwell Effiom til Skeid. Jeg håper inderlig han får spilletid og lykkes. Kjekk, seriøs og høflig fyr som ikke helt fikk det til i Sandnes Ulf. Har fart og teknikk, men mangler en del på styrke og duellspill. Har forøvrig scoret noen eventyrlige mål på 2-laget nå i vår. Så blir han involvert og mer spilletid, så kan dere fort få se det beste av Maxwell.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

alseboy skrev: tor jun 16, 2022 1:34 pm Maxwell Effiom til Skeid. Jeg håper inderlig han får spilletid og lykkes. Kjekk, seriøs og høflig fyr som ikke helt fikk det til i Sandnes Ulf. Har fart og teknikk, men mangler en del på styrke og duellspill. Har forøvrig scoret noen eventyrlige mål på 2-laget nå i vår. Så blir han involvert og mer spilletid, så kan dere fort få se det beste av Maxwell.
Enig i det meste, men jeg synes han mangler litt på farten selv.

Mia

Legg inn av Mia »

Lilleborg skrev: tor jun 16, 2022 7:43 am 1-0 over Frigg i går, og dermed avansement i cupen! Marcus Melchior med kampens eneste scoring, i det som viste seg å bli en kamp mellom to svake lag. En svak kamp, og heldigvis for oss var vi det minst svake laget. Dermed er vi med i potten når tredje runde skal trekkes!
Det er NFF det er snakk om her, så ikke sikkert dere er med i potten når runden trekkes.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Mia skrev: tor jun 16, 2022 1:44 pm
Lilleborg skrev: tor jun 16, 2022 7:43 am 1-0 over Frigg i går, og dermed avansement i cupen! Marcus Melchior med kampens eneste scoring, i det som viste seg å bli en kamp mellom to svake lag. En svak kamp, og heldigvis for oss var vi det minst svake laget. Dermed er vi med i potten når tredje runde skal trekkes!
Det er NFF det er snakk om her, så ikke sikkert dere er med i potten når runden trekkes.
"Det var en hyggelig aften i går, gode reker, og den russiske kaviaren, da... og nydelig årgangsvin. Men dere, vi glemte Skeid"

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Kampdag! Jakten på poeng fortsetter når Sogndal kommer på besøk til hovedstaden! Dessverre spilles denne kampen på nøytral grunn på Grorud, så hjemmebanefordelen mister vi. Men hey, vi skal gi Sogndal kamp til døra uansett! Det er Gard Holme vs Tore André Flo. Bring it on!

Spent på laguttaket i dag. Håper på dette laget: Kvarekvål - Altai, Berglie, Lopez Borgersen - Hickson, Rise, Melchior, Renå Olsen - Romsaas, Buduson, Østigård Ness.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Lilleborg skrev: man jun 20, 2022 8:24 am Kampdag! Jakten på poeng fortsetter når Sogndal kommer på besøk til hovedstaden! Dessverre spilles denne kampen på nøytral grunn på Grorud, så hjemmebanefordelen mister vi. Men hey, vi skal gi Sogndal kamp til døra uansett! Det er Gard Holme vs Tore André Flo. Bring it on!

Spent på laguttaket i dag. Håper på dette laget: Kvarekvål - Altai, Berglie, Lopez Borgersen - Hickson, Rise, Melchior, Renå Olsen - Romsaas, Buduson, Østigård Ness.
Hvorfor nøytral bane denne gangen?

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Lilleborg skrev: man jun 20, 2022 8:24 am Kampdag! Jakten på poeng fortsetter når Sogndal kommer på besøk til hovedstaden! Dessverre spilles denne kampen på nøytral grunn på Grorud, så hjemmebanefordelen mister vi. Men hey, vi skal gi Sogndal kamp til døra uansett! Det er Gard Holme vs Tore André Flo. Bring it on!

Spent på laguttaket i dag. Håper på dette laget: Kvarekvål - Altai, Berglie, Lopez Borgersen - Hickson, Rise, Melchior, Renå Olsen - Romsaas, Buduson, Østigård Ness.
Hvorfor spiller dere ikke på hjemmebane? Er det noen utbedringer på banen?

Lykke til i kveld!

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

KingKongHalvor skrev: man jun 20, 2022 8:26 am Hvorfor spiller dere ikke på hjemmebane? Er det noen utbedringer på banen?

Lykke til i kveld!
Ja, det blir omsider lagt nytt kunstgress på Nordre Åen. Forhåpentligvis får man det til på en ordentlig måte denne gangen.

Champis

Legg inn av Champis »

Lilleborg skrev: man jun 20, 2022 8:24 am Kampdag! Jakten på poeng fortsetter når Sogndal kommer på besøk til hovedstaden! Dessverre spilles denne kampen på nøytral grunn på Grorud, så hjemmebanefordelen mister vi. Men hey, vi skal gi Sogndal kamp til døra uansett! Det er Gard Holme vs Tore André Flo. Bring it on!

Spent på laguttaket i dag. Håper på dette laget: Kvarekvål - Altai, Berglie, Lopez Borgersen - Hickson, Rise, Melchior, Renå Olsen - Romsaas, Buduson, Østigård Ness.

Denne kampen skal sees i dag, og jeg forventer en ganske jevn kamp. Romsaas er en klassespiller, alderen tat i betraktning. Kan ikke skjønne annet enn at en større klubb vil hente han snart.

Champis

Legg inn av Champis »

Lilleborg skrev: man jun 20, 2022 9:17 am
KingKongHalvor skrev: man jun 20, 2022 8:26 am Hvorfor spiller dere ikke på hjemmebane? Er det noen utbedringer på banen?

Lykke til i kveld!
Ja, det blir omsider lagt nytt kunstgress på Nordre Åen. Forhåpentligvis får man det til på en ordentlig måte denne gangen.

Med de reglene som gjelder i Oslo når man skal legge nytt kunstgress, så ville jeg avventet enhver jubel til man har fått testet kunstgresset grundig - og til kunstgresset har gått gjennom en vintersesong.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Faen altså. Her må vi spille kamp på nøytral bane mot Sogndal, på en knustørr, vrien bane på Grorud. Så gjennomfører vi årsbeste, produserer sjanse på sjanse, gjør Sogndal nærmest ufarlige til tider... men alikevel taper vi 2-3. Noen ganger er fotballen så urettferdig atte hjelp.

Vi nærmest gir bort tre mål. En straffe, en blemme i forsvar og en blackout er det som gjør at Sogndal scorer. SJansestatistikken er i vår klare favør. Men når man brenner hundreprosentsjanser som vi gjør? Ja, da går det som det går. Det er like frustrerende i dag som det var på T-banen hjem i går.

Føkk.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Veldig frustrerende kamp igår ja. Utrolig at Buduson ikke satte inn 2-1 fra 3-4 meter rett før Sogndal scoret 1-2. Så kommer det et stygt balltap av Riise og 1-3.

Tidvis en veldig bra kamp av Skeid (spesielt offensivt, begge målene er etter nydelig spill), men man taper med et mål nok en gang. Og man lager et straffespark, nok en gang. Da blir det tungt. Er heldigvis ikke langt unna trygg plass, men de må starte å hente poeng asap.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

For oss som følger mest Obos via Obos direkte. Er Napoleon indreløper eller mer sentral typ 6'er?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

stc887 skrev: tir jun 21, 2022 2:07 pm For oss som følger mest Obos via Obos direkte. Er Napoleon indreløper eller mer sentral typ 6'er?
Ingen av delene. Han er en vingtype som trekker innover på banen - offensiv midtbanespiller. Dog noe treig, men har en strålende evne til å posisjonere seg riktig. Minner overraskende mye om Bruno Leite i driblestilen.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Man jo så samtidig le litt av det faktum at vi nok en gang skal møte bittelillebror Kjelsås fra et par trikkeplass oppi bakken. Våre veier er tydelitgvis dømt til å krysse hverandre, også når vi ikke spiller i samme divisjon. Vi møtte Kjelsås i cupen sist vi var oppe i OBOS-ligaen i 2019, og nå ble vi ikke satt opp mot Kjelsås en gang, men trukket mot Kjelsås! Makan til marginer!

Vi har 10 strake kamper mot Kjelsås uten tap. Akkurat sånn det skal være. Men, det meste tyder på at kampen spilles kommende onsdag eller torsdag, og med tanke på at vi har to superviktige kamper mot Raufoss (b) kommende søndag og Grorud (h) neste søndag, så kommer denne kampen ubeleilig på. Regner derfor med at det er flere reserver som går på banen på Grefsen, og med tanke på at vi alltid vet at Kjelsåsspillerne går på med hud og hår i disse kampene, så ser jeg ikke bortifra at vår gode statistikk mot Kjelsås ryker.

Ser frem til nok et glohett derby dog!

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Lilleborg skrev: fre jun 24, 2022 7:43 am
stc887 skrev: tir jun 21, 2022 2:07 pm For oss som følger mest Obos via Obos direkte. Er Napoleon indreløper eller mer sentral typ 6'er?
Ingen av delene. Han er en vingtype som trekker innover på banen - offensiv midtbanespiller. Dog noe treig, men har en strålende evne til å posisjonere seg riktig. Minner overraskende mye om Bruno Leite i driblestilen.
Der ser du hvor mye jeg følger med :lol:
En slags veldig innoverkant som blir en 10r?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

stc887 skrev: fre jun 24, 2022 11:15 am Der ser du hvor mye jeg følger med :lol:
En slags veldig innoverkant som blir en 10r?
Ja, det er en kurant beskrivelse. Han har ofte en noe fri rolle i Skeid, men er primært brukt på kantene mens han trekker innover. Hurtigheten er ikke hans store styrke, men han har strålende teknikk.

Champis

Legg inn av Champis »

Lilleborg skrev: fre jun 24, 2022 7:43 am
stc887 skrev: tir jun 21, 2022 2:07 pm For oss som følger mest Obos via Obos direkte. Er Napoleon indreløper eller mer sentral typ 6'er?
Ingen av delene. Han er en vingtype som trekker innover på banen - offensiv midtbanespiller. Dog noe treig, men har en strålende evne til å posisjonere seg riktig. Minner overraskende mye om Bruno Leite i driblestilen.

Men jeg blir veldig overrasket hvis han ikke blir en sentral midtbanespiller av noe slag etter hvert. Han har alle egenskaper til å bli veldig bra der.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Allright, ny kamp og nye muligheter i dag. Vi tar turen til NAMMO Stadion for å møte Raufoss. De ligger noen plasser over oss på tabellen men "bare" 7 poeng unna. Vi går nå inn i to måneder som fort blir avgjørende for resten av sesongen, for nå kommer flere kamper mot lag som ligger i sjiktet rett over oss på tabellen. Poengene må komme nå, og jeg har trua på at vi skal begynne å sanke poeng!

Det høres kanskje absurd ut når man ligger nederst med 1-0-9, men jeg har trua på dette laget.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Har begynt å tvile litt på dette Skeid laget.
Ser de får skryt de siste kampene, med unntak av kampen i NM mot Frigg.
Jeg ser ikke det samme dessverre.
Synes de var bedre på starten av sesongen.
Bør vinne i dag, men Raufoss blir nok for sterke.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Fredrik Berglie sa det så fint i intervjuet med Eurosport etter kampen i går: "Jeg er så lei av å tape jevne kamper".

Og det er jaggu vi supporterne også. 0-1 på bortebane mot Raufoss i går. Helt jevn kamp. Men vi taper likevel. Ser jo jævlig stygt ut med 1-0-10, men faktum er at vi "bare" er tre poeng bak Grorud på kvalik så lenge de taper mot Brann i dag. Og på søndag er det... Grorud hjemme.

Men først: Kjelsås i cupen på onsdag.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»