Skeid *Klubbtråd*

Svar
Champis

Re: Skeid *Klubbtråd*

Legg inn av Champis »

Lilleborg skrev: tor jul 07, 2022 8:00 am Aight, ny kamp og nye muligheter, men dagens nøtt er en av årets tøffeste. Ranheim borte er en knalltøff motstander, og spesielt dagens Ranheimlag som er i meget god form. Her må vi ha en god dose marginer hvis vi skal få med oss poeng tilbake til Oslo.

Jepp, Ranheim har sett bedre ut de siste fire-fem kampene. Det skal dog sies at de har fått veldig bra betalt, og jeg synes ikke nivåforskjellen mellom Skeid og Ranheim er altfor stor. Fair mulighet for poeng her.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Kampdag! 0-4 mot Ranheim for noen dager siden er allerede glemt, for i dag er det et nytt oppgjør i bunnstriden i OBOS-ligaen når Bryne kommer på besøk. Med seier i dag er vi bare poenget bak gjestene, så dette blir en ufattelig spennende kamp for begge lag!

Brynes hovedtrener Kevin Knappen er ute med suspensjon, så det er Skeidgutten Mikkel Bjørnstad som leder Bryne fra sidelinja i dag. Det blir nok en spesiell kamp for han!

For vår del blir det spennende å se om vi kan legge tapet mot Ranheim bak oss og komme oss kjappest mulig opp på hesten. Dette er en av kampene vi er avhengig av å ta poeng i for å berge oss i år, men lett blir det ikke!

MrPets

Legg inn av MrPets »

På vei til årets andre Skeid-kamp, om man medregner andrelaget. Lykke til, Lilleborg og alle andre.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Svak forestilling av Skeid etter halvtimen var spilt - stinker nedrykk av dette. Klubben kan umulig være fornøyd med dette. Sitter Gard Holme ut sesongen?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

MrPets skrev: man jul 11, 2022 10:32 pm Sitter Gard Holme ut sesongen?
Selvfølgelig. Gard har utført mirakler to år før i år. Et nedrykk er ingen kjempekrise. Men vi vil helst holde oss.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Lilleborg skrev: man jul 11, 2022 10:37 pm
MrPets skrev: man jul 11, 2022 10:32 pm Sitter Gard Holme ut sesongen?
Selvfølgelig. Gard har utført mirakler to år før i år. Et nedrykk er ingen kjempekrise. Men vi vil helst holde oss.
Mirakler? Som nedrykkslag fra OBOS i 2019 var det vel ikke sjokkerende at klubben var i toppen i 2020 og rykket opp i 2021?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

MrPets skrev: man jul 11, 2022 10:47 pm Mirakler? Som nedrykkslag fra OBOS i 2019 var det vel ikke sjokkerende at klubben var i toppen i 2020 og rykket opp i 2021?
Han tok over et lag som ikke bare rykket ned fra OBOS, men som mistet 13 mann fra A-stallen. Dette ble hovedsakelig bygget opp med spillere fra egne rekker og ræl fra andre klubber. På tross av det tok han oss til kvalik. En svært imponerende prestasjon.

Året etter mistet vi tre nøkkelspillere, og havnet i avdeling med tungt satsende Egersund og Arendal. Til tross for det vinner man avdelingen med 8 poeng. Også det er en sterk prestasjon.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Du har sikkert rett her, Lilleborg. Jeg håper Skeid overlever.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

MrPets skrev: man jul 11, 2022 11:01 pm Du har sikkert rett her, Lilleborg. Jeg håper Skeid overlever.
Det håper jeg også!

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Var gode 30-35 minutter i første omgang, og så bare døde det helt.

Lei av ettmålstap, lei av at man slipper inn så unødvendige mål. Synd at man ikke klarte å ta poeng her, da det plutselig ble lang vei opp til trygg plass, men heldigvis er Blink og Grorud like dårlige. Handler om å klare å ta kvalikplassen nå.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

ElGuaje skrev: man jul 11, 2022 11:10 pm Handler om å klare å ta kvalikplassen nå.
Rimelig åpenbart det ja. Nesten absurd at tre lag skiller seg så nevneverdig ut i bunn.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Kanskje vi får oppgjøret Skeid - Lyn neste sesong

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Tinkler skrev: tir jul 12, 2022 12:23 pm Kanskje vi får oppgjøret Skeid - Lyn neste sesong
Det er stor sannsynlighet for det, ja. Lyn spaserer seg til opprykk i sin 3.divisjonsavdeling, mens det ikke ser veldig lovende ut for vår del.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Denne troppen skulle kapret flere poeng. På papiret har Skeid et mannskap som burde ligget og vaket rundt midten av tabellen. Skeid og Stabæk har vært årets skuffelser i OBOS (til nå), spør du meg.

Er Gard Holme den optimale treneren? Det begynner jeg å stille meg tvilende til.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

LeSorcier skrev: tir jul 12, 2022 12:44 pm På papiret har Skeid et mannskap som burde ligget og vaket rundt midten av tabellen.
På ingen måte.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

LeSorcier skrev: tir jul 12, 2022 12:44 pm Denne troppen skulle kapret flere poeng. På papiret har Skeid et mannskap som burde ligget og vaket rundt midten av tabellen. Skeid og Stabæk har vært årets skuffelser i OBOS (til nå), spør du meg.

Er Gard Holme den optimale treneren? Det begynner jeg å stille meg tvilende til.
Spør du meg har FFK vært den største skuffelsen.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Helt enig med Lilleborg her, Skeid har vel egentlig ikke forsterket fra i fjor. Bojang benker, Rise erstattet Vestvatn med rikelig av erfaring fra bunnstrid i OBOS - hva mer?

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Lilleborg skrev: tir jul 12, 2022 1:15 pm
LeSorcier skrev: tir jul 12, 2022 12:44 pm På papiret har Skeid et mannskap som burde ligget og vaket rundt midten av tabellen.
På ingen måte.
Det mener jeg dere har. I mine øyne har Skeid tatt håpløst få med poeng i forhold til mannskapet man har. Gard Holme virker ikke som en slu rev, akkurat.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Elvebakken skrev: tir jul 12, 2022 1:30 pm
LeSorcier skrev: tir jul 12, 2022 12:44 pm Denne troppen skulle kapret flere poeng. På papiret har Skeid et mannskap som burde ligget og vaket rundt midten av tabellen. Skeid og Stabæk har vært årets skuffelser i OBOS (til nå), spør du meg.

Er Gard Holme den optimale treneren? Det begynner jeg å stille meg tvilende til.
Spør du meg har FFK vært den største skuffelsen.
Hvordan kunne jeg glemme FFK...

De må med, ja.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

LeSorcier skrev: tir jul 12, 2022 1:56 pm Det mener jeg dere har. I mine øyne har Skeid tatt håpløst få med poeng i forhold til mannskapet man har. Gard Holme virker ikke som en slu rev, akkurat.
Det skal du selvfølgelig få lov til å synes, men jeg mener bestemt du tar feil.

Champis

Legg inn av Champis »

Lilleborg skrev: man jul 11, 2022 10:49 pm
MrPets skrev: man jul 11, 2022 10:47 pm Mirakler? Som nedrykkslag fra OBOS i 2019 var det vel ikke sjokkerende at klubben var i toppen i 2020 og rykket opp i 2021?
Han tok over et lag som ikke bare rykket ned fra OBOS, men som mistet 13 mann fra A-stallen. Dette ble hovedsakelig bygget opp med spillere fra egne rekker og ræl fra andre klubber. På tross av det tok han oss til kvalik. En svært imponerende prestasjon.

Året etter mistet vi tre nøkkelspillere, og havnet i avdeling med tungt satsende Egersund og Arendal. Til tross for det vinner man avdelingen med 8 poeng. Også det er en sterk prestasjon.

Enig. Spesielt 2020-sesongen var meget imponerende.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Champis skrev: tir jul 12, 2022 3:32 pm Enig. Spesielt 2020-sesongen var meget imponerende.
Det er lett å glemme, men faktum er at vi mistet HELE førsteelleveren vår pluss et par andre etter at vi rykket ned, med unntak av keeper Idar Lysgård som ble værende en sesong til. Gard tok over et lag som var falleferdig, og måtte bygge alt fra bunn av. Så kom pandemien på toppen av det hele og skapte problemer. På tross av dette kvalifiserte vi oss for opprykksplayoff, og var en straffesparkkonkurranse med Asker unna en avgjørende dobbeltkamp mot Stjørdals-Blink.

Etter 2020 gikk Hassan Yusuf til Grorud, Henning Tønsberg-Andresen til Ull/Kisa, Taofeek Ismaheel til Fredrikstad og Idar Lysgård til Mjøndalen. I tillegg la Daniel Braathen opp. Fem bærebjelker fra 2020-sesongen var borte. Tror ikke folk er klar over hvor imponerende det er at vi klarte å rykke opp i fjor.

Champis

Legg inn av Champis »

Lilleborg skrev: tir jul 12, 2022 4:38 pm
Champis skrev: tir jul 12, 2022 3:32 pm Enig. Spesielt 2020-sesongen var meget imponerende.
Det er lett å glemme, men faktum er at vi mistet HELE førsteelleveren vår pluss et par andre etter at vi rykket ned, med unntak av keeper Idar Lysgård som ble værende en sesong til. Gard tok over et lag som var falleferdig, og måtte bygge alt fra bunn av. Så kom pandemien på toppen av det hele og skapte problemer. På tross av dette kvalifiserte vi oss for opprykksplayoff, og var en straffesparkkonkurranse med Asker unna en avgjørende dobbeltkamp mot Stjørdals-Blink.

Etter 2020 gikk Hassan Yusuf til Grorud, Henning Tønsberg-Andresen til Ull/Kisa, Taofeek Ismaheel til Fredrikstad og Idar Lysgård til Mjøndalen. I tillegg la Daniel Braathen opp. Fem bærebjelker fra 2020-sesongen var borte. Tror ikke folk er klar over hvor imponerende det er at vi klarte å rykke opp i fjor.

Enig. Holme er dyktig, og jeg tror han er en av de beste trenerne i OBOS.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Noe off-topic, men hva driver deres tidligere trener Nordlie med om dagen? Gitt seg som trener for godt?

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

LeSorcier skrev: tir jul 12, 2022 12:44 pm Denne troppen skulle kapret flere poeng. På papiret har Skeid et mannskap som burde ligget og vaket rundt midten av tabellen. Skeid og Stabæk har vært årets skuffelser i OBOS (til nå), spør du meg.

Er Gard Holme den optimale treneren? Det begynner jeg å stille meg tvilende til.
Mange som hadde forventet mer fra Skeid, samme gjelder for Grorud.
Vanskelig å forstå hvordan de ønsker å fremstå, de har lite eget spill og blir veldig forsiktige når de har resultat og prøver å spille på det.
Berglie er den som ser ut som en god nok OBOS spiller, typisk nok er ikke han et Vålerenga produkt.
Det har blitt hentet mange unge spillere fra Vålerenga, spillere som Holmé selv har hentet til Vålerenga. Disse har nok ikke slått til slik det har vært håp om.
Da kan man stille spørsmål rundt vurdering av spillere som er blitt hentet. Her har det vært mangler og for dårlig kompetanse.

Grorud synes jeg har vært dyktigere til å hente spillere og tror de vil trekke lengste strået i kampen om kvalik.
De ser ut som et bedre lag med klarere filosofi, kamplan og det meste rundt spiller logistikk.

Det er mange andre faktorer som kan trekkes frem, men trenere som ikke har spillererfaring i nevneverdig grad, sliter som oftest.
Mener nå jeg, noe jeg har erfaring med dessverre.

Akkurat nå er det bunnkamp og kvalik som gjelder.
Tror Skeid rykker ned, men håper selvfølgelig at alle Oslo lag klarer seg.

Champis

Legg inn av Champis »

AcsOnFire skrev: lør jul 16, 2022 5:20 pm
LeSorcier skrev: tir jul 12, 2022 12:44 pm Denne troppen skulle kapret flere poeng. På papiret har Skeid et mannskap som burde ligget og vaket rundt midten av tabellen. Skeid og Stabæk har vært årets skuffelser i OBOS (til nå), spør du meg.

Er Gard Holme den optimale treneren? Det begynner jeg å stille meg tvilende til.
Mange som hadde forventet mer fra Skeid, samme gjelder for Grorud.
Vanskelig å forstå hvordan de ønsker å fremstå, de har lite eget spill og blir veldig forsiktige når de har resultat og prøver å spille på det.
Berglie er den som ser ut som en god nok OBOS spiller, typisk nok er ikke han et Vålerenga produkt.
Det har blitt hentet mange unge spillere fra Vålerenga, spillere som Holmé selv har hentet til Vålerenga. Disse har nok ikke slått til slik det har vært håp om.
Da kan man stille spørsmål rundt vurdering av spillere som er blitt hentet. Her har det vært mangler og for dårlig kompetanse.

Grorud synes jeg har vært dyktigere til å hente spillere og tror de vil trekke lengste strået i kampen om kvalik.
De ser ut som et bedre lag med klarere filosofi, kamplan og det meste rundt spiller logistikk.

Det er mange andre faktorer som kan trekkes frem, men trenere som ikke har spillererfaring i nevneverdig grad, sliter som oftest.
Mener nå jeg, noe jeg har erfaring med dessverre.

Akkurat nå er det bunnkamp og kvalik som gjelder.
Tror Skeid rykker ned, men håper selvfølgelig at alle Oslo lag klarer seg.

Tja, jeg vil jo si at det er ganske naturlig at det blir hentet enkelte fra Vålerenga til Skeid. Vålerenga har et bra akademi, og det er mange spillere der som kan bli gode, men som ikke får kontrakt. En naturlig overgang for dem vil fort være Skeid, og Skeid hadde ikke gjort jobben sin om de ikke var på enkelte spillere derfra.

At en trener må ha så voldsom spillererfaring for å lykkes, er selvsagt bare tull.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Champis skrev: søn jul 17, 2022 3:26 am Tja, jeg vil jo si at det er ganske naturlig at det blir hentet enkelte fra Vålerenga til Skeid. Vålerenga har et bra akademi, og det er mange spillere der som kan bli gode, men som ikke får kontrakt. En naturlig overgang for dem vil fort være Skeid, og Skeid hadde ikke gjort jobben sin om de ikke var på enkelte spillere derfra.
Selvfølgelig, og vi setter pris på at spillere som ikke får kontrakt i Vålerenga kan komme til oss og vise seg frem hvis de ønsker det.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Forøvrig tilbake etter en blytung opplevelse i Bergen. Vi var 5 Skeidokser på tur, men vant enkelt tribunekampen da Åsane ikke har noe i nærheten av supporterkultur. Helt utrolig at de har bygget en så stor stadion når interessen er så liten som den er. I går var det færre enn 150 inn dørene på kampen.

Vi byttet formasjon fra 3-4-3 til 4-3-3, og leverer en god kamp. Vi er tryggere defensivt enn tidligere, og skaper flere sjanser enn tidligere. Alt i alt spiller vi en god kamp...

... men det hjelper fint lite når vi står igjen med 0 poeng.

lund

Legg inn av lund »

Lilleborg skrev: tir jul 19, 2022 6:30 pm Forøvrig tilbake etter en blytung opplevelse i Bergen. Vi var 5 Skeidokser på tur, men vant enkelt tribunekampen da Åsane ikke har noe i nærheten av supporterkultur. Helt utrolig at de har bygget en så stor stadion når interessen er så liten som den er. I går var det færre enn 150 inn dørene på kampen.

Vi byttet formasjon fra 3-4-3 til 4-3-3, og leverer en god kamp. Vi er tryggere defensivt enn tidligere, og skaper flere sjanser enn tidligere. Alt i alt spiller vi en god kamp...

... men det hjelper fint lite når vi står igjen med 0 poeng.
Det er vel mer eller mindre Trond Mohn som har bygget den skal det sies. Er nok avhengig av å være et Eliteserie-lag for at det skal komme mer enn 1000 i snitt på kampene.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Hvem er mest talentfull av Stensrud og Romsaas?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»