Emille Baron
-
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 197 times
--- Hevet til 1 mill nå
- missChance
- Moderator
- Has thanked: 723 times
- Been thanked: 1073 times
- missChance
- Moderator
Ikke din sak hva folk vil bruke pengene sine på.
- These users thanked the author missChance for the post (total 3):
- stc887 • Chromeback • Ale
Presist. Om folk vil bruke penga sine på å ete majones til alle måltider, redd barna, aksjer, sydentur, Baron eller ha de i sparegrisen hjemme er en privatsak.missChance skrev: ↑lør mar 18, 2023 5:50 pmIkke din sak hva folk vil bruke pengene sine på.
- PapaSmurf
- Has thanked: 1231 times
- Been thanked: 4064 times
Dette er er godt formål. Å hjelpe noen som har havnet i en vanskelig livssituasjon tilbake på sporet. Selv tenker jeg mest på barna som kan komme seg unna et dårlig miljø.
Så kan man sikkert si at det er mange som sliter og trenger hjelp, og hvorfor hjelpe akkurat han? Men sånn er livet. Det er ikke rettferdig. Baron har vi en relasjon til vi som husker han fra LSK, og fotballfamilien er fin sånn, er det noen som sliter så viskes klubbtilhørighet ut og man slår ring.
- These users thanked the author PapaSmurf for the post (total 2):
- Chromeback • trønderen
Bra initiativ og flott at LSK og den norske fotballfamilien tar vare på sine egne. Godset hadde en lignende innsamling for Boureima Outtara for noen år siden. Sikra han en bil og et levebrød som taxisjåfør i hjemlandet.
Var veldig svak for Baron selv om han var kanarifugl. Typete karakter. Den typen profil vi desperat savner i Eliteserien i dag.
Var veldig svak for Baron selv om han var kanarifugl. Typete karakter. Den typen profil vi desperat savner i Eliteserien i dag.
- Cannabis Connoisseur
- Sted: Coffeshop - Amsterdam
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1484 times
Blir fort millionen i dette tempoet.
- Cannabis Connoisseur
- Sted: Coffeshop - Amsterdam
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1484 times
Runder snart 700 000. Snittet pr nå drøyt 230 kroner pr giver.
- Chromeback
- Has thanked: 886 times
- Been thanked: 681 times
Bikket 700.000 nå. Går unna dette.
-
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 197 times
--- Det hadde vært topp om tv2 kunne lage en "solskinnshistorie" i etterkant av dette om hvordan dette fikk Baron og familien på beina igjen. Krysser fingrene for at dette bidraget hjelper.
Ja, dette er en trist sak som nå blir en skikkelig gladsak, forhåpentligvis. Det er andre man kan hjelpe også, men om man alltid sier det, så ender man aldri opp med å hjelpe noen.PapaSmurf skrev: ↑lør mar 18, 2023 7:07 pm Dette er er godt formål. Å hjelpe noen som har havnet i en vanskelig livssituasjon tilbake på sporet. Selv tenker jeg mest på barna som kan komme seg unna et dårlig miljø.
Så kan man sikkert si at det er mange som sliter og trenger hjelp, og hvorfor hjelpe akkurat han? Men sånn er livet. Det er ikke rettferdig. Baron har vi en relasjon til vi som husker han fra LSK, og fotballfamilien er fin sånn, er det noen som sliter så viskes klubbtilhørighet ut og man slår ring.
Nå var jo Baron en vel så sterk profil i utelivet som på fotballbanen, vi har hatt et par av de oppe i Trøndelagen også. Du tenker vi trenger flere av disse?Roedgata skrev: ↑lør mar 18, 2023 7:22 pm Bra initiativ og flott at LSK og den norske fotballfamilien tar vare på sine egne. Godset hadde en lignende innsamling for Boureima Outtara for noen år siden. Sikra han en bil og et levebrød som taxisjåfør i hjemlandet.
Forøvrig, et fantastisk tiltak.
Fordi man har passert en halv million. Hvor langt tror du man kommer med en halv million i Sør-Afrika? Hvor mange årslønner skal han få?
Neida, vi trenger enda flere helt middels 24-timersutøvere som tar en kamp av gangen, bygger stein for stein og ellers er så dritkjedelige at det er morsommere å høre på heismusikk enn et intervju med dem.DuncanE skrev: ↑søn mar 19, 2023 12:02 amNå var jo Baron en vel så sterk profil i utelivet som på fotballbanen, vi har hatt et par av de oppe i Trøndelagen også. Du tenker vi trenger flere av disse?Roedgata skrev: ↑lør mar 18, 2023 7:22 pm Bra initiativ og flott at LSK og den norske fotballfamilien tar vare på sine egne. Godset hadde en lignende innsamling for Boureima Outtara for noen år siden. Sikra han en bil og et levebrød som taxisjåfør i hjemlandet.
Forøvrig, et fantastisk tiltak.
- Queenie
- Has thanked: 1825 times
- Been thanked: 739 times
Hva angår det deg egentlig? Nå er ikke jeg videre begeistrert for verken ekstreme fotballidioter eller partyløver, men det er jo klin umulig å ikke kunne føle medlidenhet med mannen? Om det er noen som har lyst til å gi han 10 mill så angår det da vitterlig ikke deg.
-
- Has thanked: 341 times
- Been thanked: 560 times
Trist historie, men hvor gjorde Baron av alle millionene han tjente i Lillestrøm og Kaizer Chiefs? 10-12 år som profesjonell fotballspiller skal tross alt være et solid overskudd i forhold til utgifter pr. år. De burde jo ha vært mer enn nok til å starte noe eget å leve av eller tatt seg noe utdanning.
Han pisset vel vekk pengene. Tipper han vet at han har vært dum, når han lever som han gjør nå.GiPazzini_85 skrev: ↑søn mar 19, 2023 10:20 am Trist historie, men hvor gjorde Baron av alle millionene han tjente i Lillestrøm og Kaizer Chiefs? 10-12 år som profesjonell fotballspiller skal tross alt være et solid overskudd i forhold til utgifter pr. år. De burde jo ha vært mer enn nok til å starte noe eget å leve av eller tatt seg noe utdanning.
For et merkelig innlegg. Dette er et diskusjonsforum, et sted for meningsutvekslinger.Queenie skrev: ↑søn mar 19, 2023 10:03 amHva angår det deg egentlig? Nå er ikke jeg videre begeistrert for verken ekstreme fotballidioter eller partyløver, men det er jo klin umulig å ikke kunne føle medlidenhet med mannen? Om det er noen som har lyst til å gi han 10 mill så angår det da vitterlig ikke deg.
Uten utdannelse, rett inn i fotball, og en brå slutt på karrieren også med skade som gjorde han fotball-invalid. Har man i tillegg dårlige rådgivere rundt seg da som utnytter deg så er det ikke direkte overraskende.Tjaaah skrev: ↑søn mar 19, 2023 10:25 amHan pisset vel vekk pengene. Tipper han vet at han har vært dum, når han lever som han gjør nå.GiPazzini_85 skrev: ↑søn mar 19, 2023 10:20 am Trist historie, men hvor gjorde Baron av alle millionene han tjente i Lillestrøm og Kaizer Chiefs? 10-12 år som profesjonell fotballspiller skal tross alt være et solid overskudd i forhold til utgifter pr. år. De burde jo ha vært mer enn nok til å starte noe eget å leve av eller tatt seg noe utdanning.
Bra at Kanari-Fansen virker og ha en plan her, og at man forhåpenligvis kan få Baron på fote igjen, og at det blir en langsiktig løsning for han.
Nei, det er ikke overraskende. Poenget mitt var uansett at det ikke spiller noen rolle for min del at han har vært dum, i forhold til å delta på spleisen. Og for de som liker å påpeke det, så tipper jeg at fyren også har innsett det selv.Canucks skrev: ↑søn mar 19, 2023 10:33 am Uten utdannelse, rett inn i fotball, og en brå slutt på karrieren også med skade som gjorde han fotball-invalid. Har man i tillegg dårlige rådgivere rundt seg da som utnytter deg så er det ikke direkte overraskende.
Bra at Kanari-Fansen virker og ha en plan her, og at man forhåpenligvis kan få Baron på fote igjen, og at det blir en langsiktig løsning for han.
Får håpe de forvalter dette på en god måte, ja. Det er krevende å snu en sånn situasjon i lengden, selv om det kommer mye penger inn nå.
- missChance
- Moderator
Det er da ikke din sak.Klang skrev: ↑søn mar 19, 2023 2:04 amFordi man har passert en halv million. Hvor langt tror du man kommer med en halv million i Sør-Afrika? Hvor mange årslønner skal han få?
Uansett så er det ikke så voldsomt. Jeg kikket på noen leiligheter i Johannesburg, og de gis jo ikke bort. Og poenget er vel å kunne gi en støtte som gjør at han kan klare seg selv, så et sted å bo og muligheten til å starte et firma eller få noe utdanning slik at han kan få seg jobb.
- GunnarBull
- Has thanked: 304 times
- Been thanked: 82 times
Poenget må vel være at han får nok til å kunne investere - i en eller annen form - til sin egen fremtid. Hvis alt går til forbruk så er man jo like langt om en stund.
- These users thanked the author GunnarBull for the post (total 2):
- missChance • Tjaaah
- missChance
- Moderator
Han har jo også fremdeles problemer med det beinet og vil alltid ha det, så det vil begrense ham i en viss grad ellers i livet også.Canucks skrev: ↑søn mar 19, 2023 10:33 amUten utdannelse, rett inn i fotball, og en brå slutt på karrieren også med skade som gjorde han fotball-invalid. Har man i tillegg dårlige rådgivere rundt seg da som utnytter deg så er det ikke direkte overraskende.Tjaaah skrev: ↑søn mar 19, 2023 10:25 amHan pisset vel vekk pengene. Tipper han vet at han har vært dum, når han lever som han gjør nå.GiPazzini_85 skrev: ↑søn mar 19, 2023 10:20 am Trist historie, men hvor gjorde Baron av alle millionene han tjente i Lillestrøm og Kaizer Chiefs? 10-12 år som profesjonell fotballspiller skal tross alt være et solid overskudd i forhold til utgifter pr. år. De burde jo ha vært mer enn nok til å starte noe eget å leve av eller tatt seg noe utdanning.
Nå skal ikke jeg late som om jeg kjenner forholdene i Johannesburg, men ut fra det som er beskrevet i artikkelen virker det som miljøforandring er alfa og omega i alle fall. Det fremstår ikke som et nabolag/bydel det er mulig å komme seg på fote i.
- GoingKronos
- Has thanked: 222 times
- Been thanked: 1062 times
- Kontakt:
Hvem eier disse pengene? Er det personen/gruppa som står bak spleisen eller er det Baron?
Jeg ser jo at de ikke vet hvordan pengene skal brukes, men om det er Baron sine penger så bestemmer han jo selv hvordan pengene skal brukes?
Jeg ser jo at de ikke vet hvordan pengene skal brukes, men om det er Baron sine penger så bestemmer han jo selv hvordan pengene skal brukes?
- missChance
- Moderator
Enn så lenge er det vel de som står bak spleisen, altså klubben og Kanarifansen. Spleis vil vel utbetale til dem.GoingKronos skrev: ↑søn mar 19, 2023 10:57 am Hvem eier disse pengene? Er det personen/gruppa som står bak spleisen eller er det Baron?
"Hvordan pengene skal disponeres vil vi komme tilbake til men nå er det først og fremst viktigst å få startet insamlingen."
- missChance
- Moderator
Og hvis han først skal få seg et sted, bør det jo ikke være i de verste områdene, tenker jeg.Eldon skrev: ↑søn mar 19, 2023 10:58 amHehe, jeg også. Voldsomt spenn, ikke minst etter hvilken bydel de ligger i.missChance skrev: ↑søn mar 19, 2023 10:51 amJeg kikket på noen leiligheter i Johannesburg, og de gis jo ikke bort.