Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2828

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av bønna1/2 »

PapaSmurf skrev: tor nov 11, 2021 12:03 am
bønna1/2 skrev: tor nov 11, 2021 12:00 am
PapaSmurf skrev: ons nov 10, 2021 11:51 pm

Nei, her er det ingen frykt. Skulle man gått rundt og vært redd hvilke trenere et lag har, da hadde man vært for overanalyserende. Den dagen Knutsen får suksess med RBK skal jeg begynne å gruble, enn så lenge er jeg mer opptatt av hva som skjer på trenerfronten i egen klubb. Jeg hadde nok vært hakket mer bekymret om han ble værende i Glimt.

Det å skape suksess er vanskelig. Det å gjenskape suksess er enda vanskeligere.
Hvilket både Moe og KK har gjort.
Ikke i en ny klubb. Jeg håper dog Moe får sjansen til å prøve. Forøvrig har MFK sett svakere og svakere ut under Moe.

Jeg kritiserte sparkingen av Ingebrigtsen, men jeg har mer forståelse for avgjørelsen nå. Utad ser man stort sett kun på tabellen. Men internt ser man langt dypere inn i problematikken.
Når det gjelder prestasjoner som gjenskapes så holder det for meg om det skjer i en klubb ift. kvalitet på treneren, men ser jo poenget. Jeg skiller imidlertid på en tittel, eller to, i andre klubber. Det er like mye utslag av omstendigheter, uten at jeg tar fra trenerne noe. Ta Rekdal f.eks. Vant serien med Enga, rykket nå opp med Kamma. Det er ikke ensbetydende med kvalitet i mitt hode. Rekdal har, som mange andre vellykkede trenere, også sine nedturer, og de glemmes fort når man "hyller" treneres suksess. For øvrig tror jeg det er få som betviler NAE`s historikk i en klubb, og da hjelper det lite å forsvare dette med at han lyktes i Moss:)

Mephisto

Legg inn av Mephisto »

Tjaaah skrev: tor nov 11, 2021 12:11 am
Mephisto skrev: tor nov 11, 2021 12:08 am Nå beskriver du jo Koteng som en typisk bergenser!
På seg selv kjenner man andre. Kotengs typiske bergensertrekk er jo grunnen til at det er så lett for meg å gjennomskue fyren.

Det og sms-loggen hans.
Jeg har snakket litt med ham. Han er ikke helt ulik beskrivelsene dine.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Mephisto skrev: tor nov 11, 2021 12:23 am Jeg har snakket litt med ham. Han er ikke helt ulik beskrivelsene dine.
Han prøver vel ikke akkurat å late som om han er noen annen enn den han er. Det skal han ha.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

qbah skrev: ons nov 10, 2021 11:42 pm
Kjello skrev: ons nov 10, 2021 9:54 pm Det var en del uenighet om Jönsson var riktig valg eller ikke. Eggen ønsket å fortsette ut 2011. Og mange støttet det. Mens andre mente at man måtte gå for et mer langsiktig alternativ. Den store majoriteten var nok positive til Jönsson. Men noen halleluja-stemning var det overhodet ikke. Uansett kunne ikke forutsetningene ha vært mer ulike. Jönsson overtok en klubb som hadde tapt en (ubetydelig) seriekamp på to sesonger. Knutsen kommer til å overta en klubb som har opplevd motgang i tre (fire) sesonger. Knutsen kommer til å ha langt mer goodwill til å kunne gjøre endringer i klubben enn Jönsson noen gang hadde. Trolig er det kun Hamrén som har vært i nærheten av å kunne gå inn i jobben med tilsvarende goodwill.

Godt beskrevet og kjenner meg igjen i dette.
Frykten har tatt Papa rundt KK-sagaen og det er fort gjort å hallusinere da.
"Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering", for å sitere Yoda. Nå er man vel stort sett så empatiske i denne tråden at man ikke ønsker å se Pappasmurfen lide. Men hvis det er prisen for å lande KK neste sesong er det vel mulig å se akkurat det gjennom fingrene.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Folk_flesk skrev: tor nov 11, 2021 12:29 am
qbah skrev: ons nov 10, 2021 11:42 pm
Kjello skrev: ons nov 10, 2021 9:54 pm Det var en del uenighet om Jönsson var riktig valg eller ikke. Eggen ønsket å fortsette ut 2011. Og mange støttet det. Mens andre mente at man måtte gå for et mer langsiktig alternativ. Den store majoriteten var nok positive til Jönsson. Men noen halleluja-stemning var det overhodet ikke. Uansett kunne ikke forutsetningene ha vært mer ulike. Jönsson overtok en klubb som hadde tapt en (ubetydelig) seriekamp på to sesonger. Knutsen kommer til å overta en klubb som har opplevd motgang i tre (fire) sesonger. Knutsen kommer til å ha langt mer goodwill til å kunne gjøre endringer i klubben enn Jönsson noen gang hadde. Trolig er det kun Hamrén som har vært i nærheten av å kunne gå inn i jobben med tilsvarende goodwill.

Godt beskrevet og kjenner meg igjen i dette.
Frykten har tatt Papa rundt KK-sagaen og det er fort gjort å hallusinere da.
"Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering", for å sitere Yoda. Nå er man vel stort sett så empatiske i denne tråden at man ikke ønsker å se Pappasmurfen lide. Men hvis det er prisen for å lande KK neste sesong er det vel mulig å se akkurat det gjennom fingrene.
Jeg er vel den som er minst bekymret. Selv om jeg hadde satt pris på om han hadde gått til Norwich. Men det handler mer om at det er morsomt for norsk fotball enn at jeg frykter komboen KK og RBK.

Jeg vil se at dere har den nødvendige tålmodigheten før jeg tror det.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2828

Legg inn av bønna1/2 »

PapaSmurf skrev: tor nov 11, 2021 12:34 am
Folk_flesk skrev: tor nov 11, 2021 12:29 am
qbah skrev: ons nov 10, 2021 11:42 pm


Godt beskrevet og kjenner meg igjen i dette.
Frykten har tatt Papa rundt KK-sagaen og det er fort gjort å hallusinere da.
"Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering", for å sitere Yoda. Nå er man vel stort sett så empatiske i denne tråden at man ikke ønsker å se Pappasmurfen lide. Men hvis det er prisen for å lande KK neste sesong er det vel mulig å se akkurat det gjennom fingrene.
Jeg er vel den som er minst bekymret. Selv om jeg hadde satt pris på om han hadde gått til Norwich. Men det handler mer om at det er morsomt for norsk fotball enn at jeg frykter komboen KK og RBK.

Jeg vil se at dere har den nødvendige tålmodigheten før jeg tror det.
Det er faktisk litt påfallende at nettopp du snakker om andres tålmodighet, all den tid man ikke vet hvilket lag KK skal trene neste år. Moe har virkelig levert varene i MFK, men det er jo flust av innlegg hvor nettopp tålmodighet ikke er fellesvener i dine, eller andre MFK-supporteres, innlegg.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

bønna1/2 skrev: tor nov 11, 2021 12:56 am
PapaSmurf skrev: tor nov 11, 2021 12:34 am
Folk_flesk skrev: tor nov 11, 2021 12:29 am

"Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering", for å sitere Yoda. Nå er man vel stort sett så empatiske i denne tråden at man ikke ønsker å se Pappasmurfen lide. Men hvis det er prisen for å lande KK neste sesong er det vel mulig å se akkurat det gjennom fingrene.
Jeg er vel den som er minst bekymret. Selv om jeg hadde satt pris på om han hadde gått til Norwich. Men det handler mer om at det er morsomt for norsk fotball enn at jeg frykter komboen KK og RBK.

Jeg vil se at dere har den nødvendige tålmodigheten før jeg tror det.
Det er faktisk litt påfallende at nettopp du snakker om andres tålmodighet, all den tid man ikke vet hvilket lag KK skal trene neste år. Moe har virkelig levert varene i MFK, men det er jo flust av innlegg hvor nettopp tålmodighet ikke er fellesvener i dine, eller andre MFK-supporteres, innlegg.
En ting jeg i allefall husker, og det glassklart er hvor mye kjeft jeg fikk da jeg kritiserte sparkingen av Kåre. Fordi man måtte se bak resultatene.

Og nei. Moe har ikke virkelig levert varene. Da går du i samme fella som jeg gikk i den gangen.

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

PapaSmurf skrev: tor nov 11, 2021 12:58 am En ting jeg i allefall husker, og det glassklart er hvor mye kjeft jeg fikk da jeg kritiserte sparkingen av Kåre. Fordi man måtte se bak resultatene.

Og nei. Moe har ikke virkelig levert varene. Da går du i samme fella som jeg gikk i den gangen.
Du skal i det minste få en pluss for å være en av de første ikke-RBKere som skjønner dette, selv om det er 3 år siden han ble sparket (og at det kanskje ble framtvunget av at du selv ser en lignende situasjon hos dere). Mens resten av fotball-Norge ikke skjønte, ikke ville skjønne eller latet som at de ikke skjønte noe av denne trenersparkingen, gikk et stadig mindre Lerkendalpublikum hjem fra hver eneste hjemmekamp, og ristet stadig mer på hodet av det som ble vist på banen. Før hans 3. sesong ble det sagt at spillet skulle endres for at vi skulle takle bedre motstand (les: gruppespillkamper i Europa) bedre, men vi presterte dårligere og dårligere på denne fronten også...

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

TexMurphy skrev: tor nov 11, 2021 1:55 am Du skal i det minste få en pluss for å være en av de første ikke-RBKere som skjønner dette, selv om det er 3 år siden han ble sparket (og at det kanskje ble framtvunget av at du selv ser en lignende situasjon hos dere). Mens resten av fotball-Norge ikke skjønte, ikke ville skjønne eller latet som at de ikke skjønte noe av denne trenersparkingen, gikk et stadig mindre Lerkendalpublikum hjem fra hver eneste hjemmekamp, og ristet stadig mer på hodet av det som ble vist på banen. Før hans 3. sesong ble det sagt at spillet skulle endres for at vi skulle takle bedre motstand (les: gruppespillkamper i Europa) bedre, men vi presterte dårligere og dårligere på denne fronten også...
Det er mange som har vist forståelse for sparkingen, helt siden det skjedde. Det som har blitt påpekt, er at man muligens kunne sørget for at klubben ikke var helt i villrede når dette skjedde, og ikke minst, gjennomført sparkingen på en profesjonell måte.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Kommer jo titt og ofte sleivspark som "dere hadde en trener som fikset fire seriegull på rad....og så sparket dere ham".

Finnes en og annen gjøk på RBKweb som foreslår at man skal krype i støvet og skysse føttene til Kåre og be ham om å bli treneren vår igjen for den del.

Men vi kommer ikke utenom at Koteng&co var særdeles klønete i en del av uttalelsene rundt sparkingen. Og så har det jo vist seg i ettertid at man samtidig burde ha sendt Bjørnebye på dør som vel så ansvarlig for hvilken retning laget var på vei hen, SIB er vel fort den mest kostbare signeringen i RBK sin historie. Bendtner og Adegbenro fikk oss in i EL i det minste.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Zorbeltuss skrev: tor nov 11, 2021 2:25 am Kommer jo titt og ofte sleivspark som "dere hadde en trener som fikset fire seriegull på rad....og så sparket dere ham".

Finnes en og annen gjøk på RBKweb som foreslår at man skal krype i støvet og skysse føttene til Kåre og be ham om å bli treneren vår igjen for den del.

Men vi kommer ikke utenom at Koteng&co var særdeles klønete i en del av uttalelsene rundt sparkingen. Og så har det jo vist seg i ettertid at man samtidig burde ha sendt Bjørnebye på dør som vel så ansvarlig for hvilken retning laget var på vei hen, SIB er vel fort den mest kostbare signeringen i RBK sin historie. Bendtner og Adegbenro fikk oss in i EL i det minste.
Selvsagt er det mange som harselerer med den sparkingen, og selvsagt er det mange som mener at det var feil av Rbk. Men å hevde at ingen utenfor trøndelag har vært enige i at det å kvitte seg med Kåre i seg selv var rett, det er bare tull.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Skulle Knutsen bli presentert etter sesongen, eller når Glimt er ute av Europa, så er det et stort skritt i riktig retning. Men jeg stiller meg skeptisk til om RBK er organisert på en måte som godt nok kan støtte opp under Knutsen. Vi henter ikke spillere fra OBOS (slik som Solbakken, Hagen, Lode osv), vi handler på et litt annet marked. Har vi oversikten til å plukke spillere etter KK sine ideer? Hvor involvert har KK vært i spillerlogistikken til Glimt? Er det egentlig Bjørkan man bør hente?

Også litt skeptisk til at Knutsen virker være av trenersorten som tar ut laget i første serierunde og beholder det til evig tid såfremt det ikke selges noen. Kanskje er det en del av suksessoppskriften, men vi kan ikke fortsette å miste de største talentene i regionen til VIF og MFK bare fordi veien inn på A-laget er evig lang.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Tjaaah skrev: tor nov 11, 2021 3:52 am Selvsagt er det mange som harselerer med den sparkingen, og selvsagt er det mange som mener at det var feil av Rbk. Men å hevde at ingen utenfor trøndelag har vært enige i at det å kvitte seg med Kåre i seg selv var rett, det er bare tull.
Det er jo ikke tull i det hele tatt. Tror du skulle ha slitt med å finne en eneste ytring fra ikke-RBK'ere (eller casual RBK fans) på nett i 2018 som ikke var noen form for "men de har jo vunnet ligaen flere år på rad, han kan ikke ha gjort noe galt!!!11".

Klarte for øvrig å lete fram en relevant post fra VGD. Det burde jo kvalifisere til en eller annen nobelpris. https://vgd.no/t/Fotball-Norsk/1848804- ... tt-sparken

Kåre post RBK har vist at styret gjorde helt rett i å kvitte seg med han. Og så har de dessverre for oss sviktet i ansettelsene etterpå.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Dewaz skrev: tor nov 11, 2021 10:16 am....men vi kan ikke fortsette å miste de største talentene i regionen til VIF og MFK bare fordi veien inn på A-laget er evig lang.
Ja, kun derfor dere går glipp av talentene Dewie. Håper flere tenker som deg.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Stonesy skrev: tor nov 11, 2021 11:21 am
Dewaz skrev: tor nov 11, 2021 10:16 am....men vi kan ikke fortsette å miste de største talentene i regionen til VIF og MFK bare fordi veien inn på A-laget er evig lang.
Ja, kun derfor dere går glipp av talentene Dewie. Håper flere tenker som deg.
Lol OK. Det var hovedgrunnen til at Holm ikke valgte RBK, men la oss heller tro på dine fantasier.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7811

Legg inn av Big George »

Tror nok noen på Brakka har forstått at talentene ikke spiller for glanspapir lenger. Man må tilby en progresjonsplan der trening med A-lag en lønn å leve av, boforhold og gode trenings og kampfasiliteter er på plass.
Nypan ,fortsatt 14 år trener litt med A-stallen. Det ville man ikke tilby Odin Holm for noen år siden.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7811

Legg inn av Big George »

Faren her ved å overøse talenter som Vålerenga gjorde med Odin Holm er at andre talenter føler seg mindre verdsatt.
Odin Holm, født 2003 ble nærmest båret frem som en ny Martin Ødegaard av Deila og den et år eldre Fredrik Oppegård nektet etterhvert å signere forlengelse med klubben. Oppegård var en av de mest fremtredende på 2002 landslaget.
Oppegård er nå i PSV.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Dewaz skrev: tor nov 11, 2021 10:28 am Det er jo ikke tull i det hele tatt. Tror du skulle ha slitt med å finne en eneste ytring fra ikke-RBK'ere (eller casual RBK fans) på nett i 2018 som ikke var noen form for "men de har jo vunnet ligaen flere år på rad, han kan ikke ha gjort noe galt!!!11".

Klarte for øvrig å lete fram en relevant post fra VGD. Det burde jo kvalifisere til en eller annen nobelpris. https://vgd.no/t/Fotball-Norsk/1848804- ... tt-sparken

Kåre post RBK har vist at styret gjorde helt rett i å kvitte seg med han. Og så har de dessverre for oss sviktet i ansettelsene etterpå.
Deila skriver i den tråden, 19 juli, kl. 18.49:

"Litt synd for oss andre dette. Spillet til RBK har pekt i en solid nedoverbakke nå i halvannet år. Det beste hadde vært om han fortsatte."

Malacay 19. juli, kl 18:44

"Skjønte aldri at de ansatte ham. Han gjorde det ikke spesiellt bra i Bodø. Hva gjør Rosenborg nå ? Atter en fra "brakka" eller tenker de helt nytt ?"

Sånn, det tok meg ca. to min.

Ellers går mesteparten av diskusjonen stort sett på Koteng sin oppførsel, og manglende plan. I hvert fall på de sidene jeg skummet meg gjennom, fra eldste først.

Her går nok en del trøndere i samme fellen som Smurfen ble anklaget for, ekstremt selektiv hukommelse. Det er bare et fåtall av kommentarene jeg så som faktisk skriver det du synes å huske at alle skrev.

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

Tjaaah skrev: tor nov 11, 2021 3:02 pm Her går nok en del trøndere i samme fellen som Smurfen ble anklaget for, ekstremt selektiv hukommelse. Det er bare et fåtall av kommentarene jeg så som faktisk skriver det du synes å huske at alle skrev.
Du anklager meg for ekstrem selektiv hukommelse, med henvisning til VGD-posten fra Dewas. Da kan jeg nesten ikke gjør annet enn å anklage deg for å ha behov for mørke briller og hvit stokk... Den samme VGD-linken inneholder jo flere eksempler på dette, på FØRSTE side...??

Nå finnes det selvsagt folk som tok av seg supporterbrillene, og var i stand til å se at "fotballfagmannen" Kåre Ingebrigtsen var alt for svak til å forsette å lede Rosenborg... Jeg tar selvkritikk på at jeg tok i bruk en overdrivelse og brukte "alle" om "de fleste". Narrativet hos majoriteten var likevel at klubben og supportere stilte håpløse krav til resultater og at ikke engang seriegull var godt nok, slik det fortsatt er. Hvor mange trenere har blitt sparket i Rosenborg de siste 30 årene? 10? 15? Svaret er sannsynligvis betydelig færre enn mange har blitt lært opp til å tro

edit: Det er selvsabgt ikke til å stikke under en stol at tiden etter Eggen har vært preget av en rekke feilansettelser, og/eller fornuftige ansettelser som ikke har båret ønskelig mengde frukt (sammenlignet med budsjettstørrelse, spillerstall etc).

qbah

Legg inn av qbah »

Dewaz skrev: tor nov 11, 2021 10:28 am
Tjaaah skrev: tor nov 11, 2021 3:52 am Selvsagt er det mange som harselerer med den sparkingen, og selvsagt er det mange som mener at det var feil av Rbk. Men å hevde at ingen utenfor trøndelag har vært enige i at det å kvitte seg med Kåre i seg selv var rett, det er bare tull.
Det er jo ikke tull i det hele tatt. Tror du skulle ha slitt med å finne en eneste ytring fra ikke-RBK'ere (eller casual RBK fans) på nett i 2018 som ikke var noen form for "men de har jo vunnet ligaen flere år på rad, han kan ikke ha gjort noe galt!!!11".

Klarte for øvrig å lete fram en relevant post fra VGD. Det burde jo kvalifisere til en eller annen nobelpris. https://vgd.no/t/Fotball-Norsk/1848804- ... tt-sparken

Kåre post RBK har vist at styret gjorde helt rett i å kvitte seg med han. Og så har de dessverre for oss sviktet i ansettelsene etterpå.

Apropos VGD og den linken. Hvor er ROCKETS_AA? Han var jo veldig aktiv i klubbtråden til tider de siste årene.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

TexMurphy skrev: tor nov 11, 2021 6:32 pm
Tjaaah skrev: tor nov 11, 2021 3:02 pm Her går nok en del trøndere i samme fellen som Smurfen ble anklaget for, ekstremt selektiv hukommelse. Det er bare et fåtall av kommentarene jeg så som faktisk skriver det du synes å huske at alle skrev.
Du anklager meg for ekstrem selektiv hukommelse, med henvisning til VGD-posten fra Dewas. Da kan jeg nesten ikke gjør annet enn å anklage deg for å ha behov for mørke briller og hvit stokk... Den samme VGD-linken inneholder jo flere eksempler på dette, på FØRSTE side...??
Dere påpekte begge at man ikke kunne finne en eneste som ikke var RBK-supporter, som hadde forståelse for sparkingen. Dewas gjorde det direkte, du indirekte, ved å utkåre Smurfen til førstemann. Dere gjorde dermed jobben min ekstremt enkel, jeg måtte bare finne en. Jeg siterte to, og fant også flere.

Det var selvsagt folk som ikke skjønte det, det har jeg aldri benektet, jeg bare mente at man også da var rimelig delt. Noen synes det var feil å sparke, andre forstod det. Kritikken som kom gikk derimot mest på måten det skjedde, fra de fleste.

Dere husket feil, det skjer alle.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Det var ikke rimelig delt. Må vi virkelig telle innlegg i den tråden? Jeg kan ta de som stiller seg uforstående og/eller sjokkert av avgjørelsen siden du tydeligvis ikke klarer å få øye på de.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Dewaz skrev: fre nov 12, 2021 11:42 am Det var ikke rimelig delt. Må vi virkelig telle innlegg i den tråden? Jeg kan ta de som stiller seg uforstående og/eller sjokkert av avgjørelsen siden du tydeligvis ikke klarer å få øye på de.
Du tok uansett feil.

Og om du er enig med meg i at det var delt er ikke så farlig. Jeg så fra de første innleggene i tråden, og leste litt utover, det jeg leste var rimelig delt. Så ble tråden en krangel mellom RickiBK og Sølvgutten, da sa jeg takk for meg.

Det virker også som en del har glemt hvor mye man lo av Kåre i tiden før sparkingen. All sutringen, varierende resultater, elendig spill. Det var en del som så at han var i ferd med å klappe sammen. Det kom raskere enn de fleste trodde, og på en ekstremt merkelig måte, men det var ikke akkurat sånn at alle hadde inntrykk av at Kåre hadde full kontroll.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Tjaaah skrev: fre nov 12, 2021 4:11 am Dere gjorde dermed jobben min ekstremt enkel, jeg måtte bare finne en. Jeg siterte to... jeg bare mente at man også da var rimelig delt. Dere husket feil, det skjer alle.
Wow! Du fant to og dette må jo innebære, som du husker det, at det var rimelig delt. Logikk på øverste hylle. Må å så fall vært rimelig tynt med brukere/kommentarer i de dager. Selektiv hukommelse, skjer den beste.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Mulig jeg husker feil, men alle var vel enige om at spillet det siste året+ under Kåre var for dårlig. Spesielt denne tanken om at vi flyttet indreløperne opp på linken med spiss og vingene var helt krise i det oppbyggende spillet.

Diskusjonen rundt sparkingen gikk vel i hovedsak på om han hadde gjort seg fortjent til mer tid for å rette opp i problemene.
Svaret på det er vel sett i ettertid nei, selv om vi rotet oss inn i en enda værre trenersituasjon etterpå.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

.

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

Dewaz skrev: fre nov 12, 2021 11:42 am Det var ikke rimelig delt. Må vi virkelig telle innlegg i den tråden? Jeg kan ta de som stiller seg uforstående og/eller sjokkert av avgjørelsen siden du tydeligvis ikke klarer å få øye på de.
Jeg reagerte negativt på Koteng når det gjaldt timingen og måten det ble gjort på. Som jeg synes var klønete og kritikkverdig, ihvertfall ut fra den informasjonen jeg fikk fra media. Men å sparke Kåre var etter min mening riktig.

Har faktisk lest gjennom en god del av VGD-linken, men kan ikke si at jeg fikk inntrykk av at majoriteten var mot.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

DuncanE skrev: fre nov 12, 2021 2:25 pm Wow! Du fant to og dette må jo innebære, som du husker det, at det var rimelig delt. Logikk på øverste hylle. Må å så fall vært rimelig tynt med brukere/kommentarer i de dager. Selektiv hukommelse, skjer den beste.
Sukk...

Jeg fant flere, jeg siterte to, jeg gadd ikke oppsummere hele tråden for dere. Jeg skjønner at det er overraskende for deg. Det var et fåtall av kommentarer som sa det Dewaz mente, at resultatene hans var så bra. Noen sier dette, men ikke så mange.

De fleste er overrasket først, pga timing. Så er folk rimelig delt, etter min mening. Etter dette tar Koteng mye av fokuset, naturlig nok.

Ellers. Når du snakker om logikk på øverste hylle, er det en utrolig dårlig slutning å anta at de to sitatene jeg la ut er de eneste jeg fant, uten å engang stille meg spørsmålet først. Det er sånne verbale tofotstaklinger som gjør at du maler deg inn i et hjørne, og vil ha vanskelig for å innrømme feil senere.

Men ja, selektiv hukommelse skjer alle. Meg også.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Tjaaah skrev: fre nov 12, 2021 1:59 pm
Dewaz skrev: fre nov 12, 2021 11:42 am Det var ikke rimelig delt. Må vi virkelig telle innlegg i den tråden? Jeg kan ta de som stiller seg uforstående og/eller sjokkert av avgjørelsen siden du tydeligvis ikke klarer å få øye på de.
Du tok uansett feil.

Og om du er enig med meg i at det var delt er ikke så farlig. Jeg så fra de første innleggene i tråden, og leste litt utover, det jeg leste var rimelig delt. Så ble tråden en krangel mellom RickiBK og Sølvgutten, da sa jeg takk for meg.

Det virker også som en del har glemt hvor mye man lo av Kåre i tiden før sparkingen. All sutringen, varierende resultater, elendig spill. Det var en del som så at han var i ferd med å klappe sammen. Det kom raskere enn de fleste trodde, og på en ekstremt merkelig måte, men det var ikke akkurat sånn at alle hadde inntrykk av at Kåre hadde full kontroll.
Det dårligste med Kåre Ingebriktsen var hans manglende evne til å fornye stallen. Etter at talentene som sikret seriemesterskapene dro så ble vi sittende igjen med en stall full av mette puddinger. Folk som Pål Andre Helland hadde klippekort uansett hva han foretok seg. Og den dagen Kåre fikk fyken hadde Pål Andre blitt så høy på seg selv at han trodde han kunne fjerne hele styret og gjeninnsette Kåre.

Kåre skapte et system av kameraderi og favorisering og evnet ikke å fornye en dritt. Etter han og Horneland måtte hele stallen skiftes ut på 1,5 år under Hareide og det har gått så fort at laget ikke har fått fasong enda. Men nødvendig var det iallefall.
Sist redigert av Folk_flesk den fre nov 12, 2021 2:46 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Folk_flesk skrev: fre nov 12, 2021 2:41 pm Det dårligste med Kåre Ingebriktsen var hans manglende evne til å fornye stallen. Etter at talentene som sikret seriemesterskapene dro så ble vi sittende igjen med en stall full av mette puddinger. Folk som Pål Andre Helland hadde klippekort uansett hva han foretok seg. Og den dagen Kåre fikk fyken hadde Pål Andre blitt så høy på seg selv at han trodde han kunne fjerne hele styret og gjeninnsette Kåre.

Kåre skapte et system av kameraderi og favorisering og evnet ikke å fornye en dritt. Etter han og Horneland måtte all fornyelsen gjøres under Hareide og det har gått så fort at laget ikke har fått fasong enda. Men nødvendig var det iallefall.
Ja, her sier du mye klokt. Utviklingen i Rbk var mildt sagt dårlig etter den fantastiske starten til Kåre, og seriestarten i 2017 var vel heller ikke allverdens, om jeg husker rett?

Så stemmer det at dere som fulgte Rbk tettest så faretegnene først, og jeg tipper det er det flere husker. Kåre mistet det jo fullstendig utover 2018-sesongen også. Intervjuene var fullstendig latterlige, og det er jo da Sutre-Kåre oppstod for alvor.

I etterkant er det også utrolig lett å gjennomskue Helland, som du påpeker. Det var vel igjen lettere for dere der og da. Han var nok redd for klippekortet sitt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»