Rosenborg - Klubbtråd

Svar
MoldeMoldeMolde

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Sandefjord knuser Godset. Godset knuser Rosenborg. Neste kamp Rosenborg - Sandefjord

Spennende

MadBum

Legg inn av MadBum »

Milos Milojevic og hans Malmø cruiser på andreplass i Allsvenskan. Ett poeng bak tabelltopp.

Heldigvis gikk RBK for Rekdal. Utrolig god jobb av styret!

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

MadBum skrev: søn mai 08, 2022 8:21 pm Milos Milojevic og hans Malmø cruiser på andreplass i Allsvenskan. Ett poeng bak tabelltopp.

Heldigvis gikk RBK for Rekdal. Utrolig god jobb av styret!
Cifuentes leder ligaen - hadde ikke vært ueffen

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

MadBum skrev: søn mai 08, 2022 8:21 pm Milos Milojevic og hans Malmø cruiser på andreplass i Allsvenskan. Ett poeng bak tabelltopp.

Heldigvis gikk RBK for Rekdal. Utrolig god jobb av styret!
Rekdal er et spennende valg, som kler RBK.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Manglende tenningsnivå før start i følge Rekdal, og tar på seg ansvaret. Greit nok. Han bør kunne forvente at spillere som Pereira (og andre) som ønsker å spille griper sjansen.

Men hva med manglende plan for hva en gjør med ballen når en faktisk har den i laget? Det er det ikke noe snakk om. Og det er et enda større problem spør du meg.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

newsflash skrev: søn mai 08, 2022 9:39 pm Manglende tenningsnivå før start i følge Rekdal, og tar på seg ansvaret. Greit nok. Han bør kunne forvente at spillere som Pereira (og andre) som ønsker å spille griper sjansen.

Men hva med manglende plan for hva en gjør med ballen når en faktisk har den i laget? Det er det ikke noe snakk om. Og det er et enda større problem spør du meg.
Det er jo sistnevnte som er problemet. Har sagt det før; Reka klarer ikke å si hvordan vi skal se ut offensivt med 3-4 setninger. Hva de 3-4 grunnprinsippene er. Derfor går det igjen i sedvanlige upresise kommentarer, vi er ikke med fra start, ikke slik vi ønsker å fremstå, ingen kan være bekjent av dette etc. Det eneste som har vært sagt før fra Reka er at han vil ha ballen opp i banen fortest mulig, og at vi skal slå innlegg, med andre ord en dødfødt taktikk, da vi spiller med risiko og minimerer egne muligheter. Det paradoksale er at vi har få spillere i boks når innlegg slås, ofte bare to.

Paradoks 2; i fjor spilte visstnok Kamma offensivt og raskt i lengderetningen, uten høye baller mot spissen. Litt som den kontringsfotballen vi leverte borte i Bodø i serieåpningen. Det skal visstnok være samme plan nå. Visstnok.

At laget også preges av sårbar psykologi bør ikke være vanskelig å se.

qbah

Legg inn av qbah »

newsflash skrev: søn mai 08, 2022 9:39 pm Manglende tenningsnivå før start i følge Rekdal, og tar på seg ansvaret. Greit nok. Han bør kunne forvente at spillere som Pereira (og andre) som ønsker å spille griper sjansen.

Men hva med manglende plan for hva en gjør med ballen når en faktisk har den i laget? Det er det ikke noe snakk om. Og det er et enda større problem spør du meg.
Men akkurat det er det fundamentalt vanskeligere å gjøre noe med allerede til neste kamp.

:|

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

Glemte paradoks 3. Hadde vi fått straffe da Noah ble hindret, så kunne det sett annerledes ut faktis. Mål preger kamper, og psykologien.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

qbah skrev: søn mai 08, 2022 10:24 pm
newsflash skrev: søn mai 08, 2022 9:39 pm Manglende tenningsnivå før start i følge Rekdal, og tar på seg ansvaret. Greit nok. Han bør kunne forvente at spillere som Pereira (og andre) som ønsker å spille griper sjansen.

Men hva med manglende plan for hva en gjør med ballen når en faktisk har den i laget? Det er det ikke noe snakk om. Og det er et enda større problem spør du meg.
Men akkurat det er det fundamentalt vanskeligere å gjøre noe med allerede til neste kamp.

:|
Vet vi har gått på blemmer 16 mai tidligere, men kan ikke se for meg noe annet enn at vi vinner mot Sandefjord denne gang.

qbah

Legg inn av qbah »

bønna1/2 skrev: søn mai 08, 2022 10:37 pm
qbah skrev: søn mai 08, 2022 10:24 pm
newsflash skrev: søn mai 08, 2022 9:39 pm Manglende tenningsnivå før start i følge Rekdal, og tar på seg ansvaret. Greit nok. Han bør kunne forvente at spillere som Pereira (og andre) som ønsker å spille griper sjansen.

Men hva med manglende plan for hva en gjør med ballen når en faktisk har den i laget? Det er det ikke noe snakk om. Og det er et enda større problem spør du meg.
Men akkurat det er det fundamentalt vanskeligere å gjøre noe med allerede til neste kamp.

:|
Vet vi har gått på blemmer 16 mai tidligere, men kan ikke se for meg noe annet enn at vi vinner mot Sandefjord denne gang.
Sikker kan man aldri være lell. Uansett, jeg tar turen.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

qbah skrev: søn mai 08, 2022 10:45 pm
bønna1/2 skrev: søn mai 08, 2022 10:37 pm
qbah skrev: søn mai 08, 2022 10:24 pm

Men akkurat det er det fundamentalt vanskeligere å gjøre noe med allerede til neste kamp.

:|
Vet vi har gått på blemmer 16 mai tidligere, men kan ikke se for meg noe annet enn at vi vinner mot Sandefjord denne gang.
Sikker kan man aldri være lell. Uansett, jeg tar turen.
Mee too.

qbah

Legg inn av qbah »

bønna1/2 skrev: søn mai 08, 2022 10:46 pm
qbah skrev: søn mai 08, 2022 10:45 pm
bønna1/2 skrev: søn mai 08, 2022 10:37 pm

Vet vi har gått på blemmer 16 mai tidligere, men kan ikke se for meg noe annet enn at vi vinner mot Sandefjord denne gang.
Sikker kan man aldri være lell. Uansett, jeg tar turen.
Mee too.
Du og han Giske?

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

qbah skrev: søn mai 08, 2022 10:47 pm
bønna1/2 skrev: søn mai 08, 2022 10:46 pm
qbah skrev: søn mai 08, 2022 10:45 pm

Sikker kan man aldri være lell. Uansett, jeg tar turen.
Mee too.
Du og han Giske?
Nei da. Jeg har da normal oppdragelse :P

EspN

Legg inn av EspN »

Er så drittlei av elendige norske trenere.Finnes bedre trenere i skandinavia og ansette.

Så flaut at jeg har ikke ord.

ballee
Innlegg: 307

Legg inn av ballee »

Rekdalen skal vel fortsette å kverulere og sutre over målene som kom i mot, prioriterer defensiv trygghet og være rolig med ball. Sånt er bare bullshit her oppe i trøndelag. Trodde ikke Rekedalen var såååå klein faktisk..... men nå begynner begeret å bli fullt.
Henriksen er en dårlig spiller som ikke bør være kaptein. Hans mangler skal ikke sette standarden for RBK. Hørte han i garderoben prøve å oppføre seg som en tøff bølle og kjefte på de andre.. Ser også på banen at han veiver med armene og dirigerer hvor andre spillere skal centre. Ikke bra at en med så lite peiling får blande seg inn og bestemme spillet. Henriks har mer enn nok med å holde styr på seg sjøl han.
Og nå begynner en å se resultatet av at RBK i oppkjøringa til seriestart stort sett bare har spilt treningskamper mot lag i lavere divisjoner. Utrolig at de kunne finne på noe så idiotisk.. På den måten har RBK blitt vant til et alt for lavt tempo på spillet. De skulle heller gjort motsatt, fikset treningskamper mot europalag med rimelig høy standard som holder høyere tempo enn tippeligaen

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

TexMurphy skrev: søn mai 08, 2022 7:02 pm Nettopp Horneland er argumentetpå at Rekdal ikke blir sparket. Kritikken om trenersparkingene strekker seg tilbake til etter Eggens tid. Fra og med Horneland har styret ønske å gi trenerteamet tid. Horneland ble forøvrig ikke sparket han heller...
Horneland fikk etterhvert i gang ei resultatrekke. Etter 16. mai så tok vi 26 poeng på de neste 11 seriekamper. Samtidig som at vi hadde gode resultater i CL-kvalik. Uten dette hadde han naturligvis vært ferdig lenge før han til slutt gikk. Han var jo nær ved å gi seg allerede etter 16. mai den gangen.

startelver

Legg inn av startelver »

Helvetes Reknett!!!! Koster meg masse penger også. At det går an å kollapse sånn mot en middelmådig klubb som Godset.

Men da får alle skeptikere før sesongen rett allikevel, Rekdal er en feil ansettelse. Hva med å hente en internasjonal dyktig trener? Trodde klubben hadde ambisjoner.

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

Kjello skrev: man mai 09, 2022 12:14 am
TexMurphy skrev: søn mai 08, 2022 7:02 pm Nettopp Horneland er argumentetpå at Rekdal ikke blir sparket. Kritikken om trenersparkingene strekker seg tilbake til etter Eggens tid. Fra og med Horneland har styret ønske å gi trenerteamet tid. Horneland ble forøvrig ikke sparket han heller...
Horneland fikk etterhvert i gang ei resultatrekke. Etter 16. mai så tok vi 26 poeng på de neste 11 seriekamper. Samtidig som at vi hadde gode resultater i CL-kvalik. Uten dette hadde han naturligvis vært ferdig lenge før han til slutt gikk. Han var jo nær ved å gi seg allerede etter 16. mai den gangen.
Ja, men dette endrer ikke på det faktum at det ikke var STYRET som sparket han (eller var i ferd med å sparke han på et tidligere tidspunkt)

Champis

Legg inn av Champis »

Folk_flesk skrev: lør mai 07, 2022 5:17 pm
Champis skrev: lør mai 07, 2022 11:00 am
Ross skrev: fre mai 06, 2022 10:08 pm

I hvilke kamper har Godset vært veldig bra? De har ikke jeg sett, og jeg ser alle

Jeg har sett 6 kamper med Godset. I cupen mot Raufoss var det overkjøring i store perioder, og et under at det ble ekstraomganger. Godset kunne scoret 5 mål før pause. I cupen mot Molde var man gode, og det var en kamp som kunne vippet andre veien, før det ble avgjort mot slutten. Mot Jerv er man det desidert beste laget, og den kampen vinner Jerv maks 1 av 10 ganger. Mot Molde var Godset det beste laget lenge, før Molde scoret en griseheldig mål. Også det en kamp godset burde/kunnet fått poeng i. Borte mot Haugesund var man solide og vant fortjent. Så var man svake mot Sandefjord. Men også der er resultatet litt misvisende. 20-15 i skudd til Godset, som også kom seg inn med ballkontroll 60 ganger på Sandefjord sin tredjedel, mot Sandefjord sine 24. Godset har ikke bare vært gode, men de har i perioder vært gode. I følge xG skulle man hatt 6 poeng, da hadde man vært 1 poeng bak 3. plassen.
Har bare sett dem i cupkampen mot Molde. Da var de iallefall ikke mye å skryte av. Molde virket svake, men vant likevel 3-0.

De var hvert fall gode nok til å overkjøre Rosenborg i dag.

Champis

Legg inn av Champis »

TexMurphy skrev: søn mai 08, 2022 6:46 pm Han sitter garantert ut sesongen, hvis han ikke trekker seg selv... Vi har (sikkert med rette) blitt kritisert for å ikke være så alt for tålmodig... Når vi først har bestemt oss for Reka og hans formasjon så gir det liten mening og vil være høyst usannsynlig å bytte den ut allerede etter 2 måneders seriespill.

Dette må vi nok lide oss gjennom, og enten så knekkes koden eller så kommer vi til å kjempe på nedre halvdel av tabellen...

Det sitter nok langt inne å gjøre noe med trenersituasjonen med det første. Samtidig er det såpass forventninger både i og rundt klubben at tabellplassering utover i sesongen vil spille inn. Hvis Rosenborg blir liggende i en nedrykksstrid, så vil det nok gjøres noe lenge før sesongen er slutt.

Champis

Legg inn av Champis »

startelver skrev: man mai 09, 2022 1:04 am Helvetes Reknett!!!! Koster meg masse penger også. At det går an å kollapse sånn mot en middelmådig klubb som Godset.

Men da får alle skeptikere før sesongen rett allikevel, Rekdal er en feil ansettelse. Hva med å hente en internasjonal dyktig trener? Trodde klubben hadde ambisjoner.

Jeg advarte deg på den!

Passord123

Legg inn av Passord123 »

startelver skrev: man mai 09, 2022 1:04 am Helvetes Reknett!!!! Koster meg masse penger også.
Jeg tenkte å skylde på Rekdal for dette tapet, men ser nå at han kjempet mot større krefter.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

startelver skrev: man mai 09, 2022 1:04 am Helvetes Reknett!!!! Koster meg masse penger også. At det går an å kollapse sånn mot en middelmådig klubb som Godset.

Men da får alle skeptikere før sesongen rett allikevel, Rekdal er en feil ansettelse. Hva med å hente en internasjonal dyktig trener? Trodde klubben hadde ambisjoner.
Alle disse "nyoppdagede" overraskelsene med RBK, ene alene fordi man tapte på oddsen.

Pondus69

Legg inn av Pondus69 »

Å sparke Reka i år sitter nok langt inne. Når man tenker økonomi så er det jo en catch-22 situasjon. Nå er det ikke krise enda, på langt nær. Greit dere har budsjettert med et lite underskudd i åt, men oppmøte på Lerkendal har vel til nå vært som budsjettert. 16 mai vil det bli stinn brakke. Med eventuelt dårlige resultater/kjedelig fotball og dårligere oppmøte så vil kanskje færre møte på stadion, men dere har god sesongkortsalg i bunn så nedsiden er liten.
Å sparke Reka/Frigård i år vil lett koste 15mill minimum. Han vil ikke forlate RBK frivillig da dette er drømmen hans. Så skal en annen trener inn og kvalitet koster. Vil selvfølgelig gi en bounce effekt i positivitet hos supporterne, men ingen suksessgaranti. Om alt ser helt jævlig ut tror jeg maalen/Henriksen midlertidig vil gi en bounceeffekt.
Daglig leder uttalte at egenkapitalen var nesten brukt opp og det var ca. 16mill igjen. Høres jo veldig rart ut. Dette kan jo ikke være på konsernnivå.
Uansett, slik skifting av trenere koster jo uansett sykt mye penger. Kassa tømmes raskt og suksessgarantien er heller dårlig. Målet for RBK må jo være Europaspill i en eller annen form for å få friske penger inn. Bedrer økonomien betraktelig på bunnlinja.
Personlig tror jeg vi vil se et helt annen utgave av rbk i siste halvdel av sesongen når teorien til Reka har satt seg. Et mer fundamentalt spørsmål er jo hvorfor man har ansatt en trener som kolliderer så ufattelig med den kulturen som er I klubben. Hareide kan man forstå da han er i en annen liga/univers faglig enn Reka. Er 2021 sesongen evaluert og konkludert? Denne skulle vel gi en pekepinn for hvilken vei og hva mannikke skal gjøre i 2022?

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

For dårlig oppvarming, visstnok. Jøss.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/0G8zA ... skremmende

startelver

Legg inn av startelver »

Så dere mener at siden jeg spile på RBK så tapte dere? Trodde overtro var noe som tilhørte middelalderen.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

startelver skrev: man mai 09, 2022 1:04 am Helvetes Reknett!!!! Koster meg masse penger også.
Nei, du kostet deg selv penger - det er du som feilvurderte kampen, og det er ikke Rekdal sin skyld.

qbah

Legg inn av qbah »

bønna1/2 skrev: man mai 09, 2022 9:12 am For dårlig oppvarming, visstnok. Jøss.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/0G8zA ... skremmende
Mye rart man skal høre på. Ikke en gang utsolgt bortefelt og 600 bortesupportere var nok til å bli motiverte og klar for kamp.

Vel vel.

startelver

Legg inn av startelver »

GoingKronos skrev: man mai 09, 2022 11:09 am
startelver skrev: man mai 09, 2022 1:04 am Helvetes Reknett!!!! Koster meg masse penger også.
Nei, du kostet deg selv penger - det er du som feilvurderte kampen, og det er ikke Rekdal sin skyld.
Du skjønner ikke ironi heller? Jeg skylder på podcasten Spill Inn da. Og alle andre eksperter.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

startelver skrev: man mai 09, 2022 11:33 am
GoingKronos skrev: man mai 09, 2022 11:09 am
startelver skrev: man mai 09, 2022 1:04 am Helvetes Reknett!!!! Koster meg masse penger også.
Nei, du kostet deg selv penger - det er du som feilvurderte kampen, og det er ikke Rekdal sin skyld.
Du skjønner ikke ironi heller? Jeg skylder på podcasten Spill Inn da. Og alle andre eksperter.
Ikke er det ironi, ikke er det podcast, og det er heller ikke alle andre eksperter. Innlegget du startet med, er en sedvanlig respons fra deg når kupongen ikke går inn. Ikke ulikt påstander du kommer med underveis i fotballkamper.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»