Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Zorbeltuss

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av Zorbeltuss »

Heve laget? Ja.

Umiddelbart spennende? Njaei.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Det så vel ganske svart ut på denne tida i fjor også.

ballee
Innlegg: 307

Legg inn av ballee »

HarryH skrev: tir mar 28, 2023 12:06 am Det så vel ganske svart ut på denne tida i fjor også.
Ja men værre i år, ingen av spillerne har potens

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

ballee skrev: tir mar 28, 2023 12:26 am
HarryH skrev: tir mar 28, 2023 12:06 am Det så vel ganske svart ut på denne tida i fjor også.
Ja men værre i år, ingen av spillerne har potens
Ja, du savner et nachspiel på Lerkendal Stadion?

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Å ha nach på stadion med tenåringsjenter fungerte da tilsynelatende strålende for få fart på sakene i Brann?

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

ballee skrev: tir mar 28, 2023 12:26 am
HarryH skrev: tir mar 28, 2023 12:06 am Det så vel ganske svart ut på denne tida i fjor også.
Ja men værre i år, ingen av spillerne har potens
Det ser svart ut i år også. Kan være glad om de blir blant de seks beste. Hvem skal score målene? Aga?

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

izzet2015 skrev: tir mar 28, 2023 10:35 am
ballee skrev: tir mar 28, 2023 12:26 am
HarryH skrev: tir mar 28, 2023 12:06 am Det så vel ganske svart ut på denne tida i fjor også.
Ja men værre i år, ingen av spillerne har potens
Det ser svart ut i år også. Kan være glad om de blir blant de seks beste. Hvem skal score målene? Aga?
Selv kjører jeg et råtips på at vi får minst fem målscorere på RBK i år.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Zorbeltuss skrev: tir mar 28, 2023 10:29 am Å ha nach på stadion med tenåringsjenter fungerte da tilsynelatende strålende for få fart på sakene i Brann?
Ja, du tenker det var dette som var den utløsende faktoren? Fikk skubba ut de verste individene i etterkant da.

trønderen

Legg inn av trønderen »

qbah skrev: man mar 27, 2023 11:41 pm
Zorbeltuss skrev: man mar 27, 2023 3:41 pm Billigere å få inn en trener som kan heve laget enn spillere som kan heve laget.
Du mener det finnes en trener der ute i verden som RBK har økonomi til, og som klarer å gjøre noe umiddelbart spennende med dagens spillermateriell ja..

Hallo?! Er det noen hjemme?
Vi har til og med to som er ansatt i klubben: Henriksen og Maalen. Til og med Ingebrigtsen ville vært bedre.
Nå vil jeg ikke ha sistnevnte tilbake, Henriksen vil ikke være hovedtrener og Maalen er jeg heller ikke så positiv til. Så det er ikke sånn at jeg foreslår dem som potensielle nye trenere. Men tror jeg at de ville gjort det bedre enn Rekdal? Uten tvil.

Så hva mener jeg med bedre? Ville de ført Rosenborg til 1. eller 2. plass i år? Tvilsomt. Til det er Glimt og Molde for langt foran oss. Ville vi fått bedre resultater enn det vi får i år med Rekdal som trener? Trolig. Ville de på bare noen uker fått en bedre struktur i laget, fått til et gjenkjennelig angrepsmønster og fått oss til å spille mer underholdende fotball? Så absolutt.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Etter Apoel i 2016 så er det under vikarene Coolen og Henriksen at RBK har spilt best fotball, med et og annet blaff (Ajax-kampene, BATE/Maribor/Dinamo) her og der.

Så ja, Trond Henriksen eller Svein Maalen med en enkel spilleplan basert rundt ting som alle norske spillere er godt opplært i (fire bak med soneforsvar, oppbygging av spillet via sideback og inn sentralt) vil heve laget sammenlignet med Rekdal sin forfeilede 5-backslinje, det går an å spille med tre bak, men da må du være en mye bedre trener enn det Rekdal er for å unngå at det blir en ryggende femmer som spiller som om de er en nedrykkskandidat som leder borte mot gullfavorittene.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Sæter ute til midten av mai. Ikke mye løve over den kroppen.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Zanick skrev: ons mar 29, 2023 9:09 am Sæter ute til midten av mai. Ikke mye løve over den kroppen.


Da må vi ha en ny spiss, utrolig tynt fremover nå. Og nå må de skynde seg. Vinduet stenger på Fredag. Så plaget vi er med skader.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Sett i ettertid er det irriterende at vi ikke solgte han i vinter.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Zorbeltuss skrev: man mar 27, 2023 6:43 pm Rekdal&co må ha troa, ellers kan de finne seg noe annet å gjøre (eller sparke ham).

Jeg klamrer meg til håpet, tro har jeg gitt opp.
Send gjerne Rekdal til landslaget.

På forhånd takk.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Zorbeltuss skrev: lør mar 25, 2023 1:03 am
GiPazzini_85 skrev: fre mar 24, 2023 10:11 pm Tenker Rosenborg at de skal ha en stall som kan henge med på øvre halvdel klar fra april eller skal de vente til sommeren?
Øvre halvdel? Ja. Vi har eliteseriens tredje sterkeste tropp, og antatt førstellever, på papiret. Vi har eliteseriens dårligste trener, så det er lite sannsynlig at det vil se slik ut på banen, men topp 8 er en ganske mye mer overkommelig standard enn topp 3.
Veldig rart at treneren du beskriver som Eliteseriens dårligste har gjort det svært bra med Enga, Aalesund og HamKam. Hvis dere vil ha Fagermo kan vi gjerne bytte.

lund

Legg inn av lund »

Per nå vil jeg nå egentlig mene at Lillestrøm har den tredje sterkeste troppen i Eliteserien. Rosenborg hadde det ved starten av januar, men ikke nå lenger.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Everenga skrev: ons mar 29, 2023 11:44 am Veldig rart at treneren du beskriver som Eliteseriens dårligste har gjort det svært bra med Enga, Aalesund og HamKam. Hvis dere vil ha Fagermo kan vi gjerne bytte.
Snittet hans i 2005 ville aldri holdt til seriegull i noe annet år siden serien ble utvidet til 14 lag, snittet hans i 2004 matchet det nest dårligste gullresultatet i historien, og foruten 2005 så ville snittet hans holdt til sølv i kun 3 av nesten 30 år, normalt ville det ikke holdt til medalje en gang. Ålesund hadde en god sesong før det gikk i stampe. Ham-Kam ser ut som et helt greit lag under ny trener.

Vil ikke ha Fagermo, det er bare en mindre sympatisk versjon av Svein Maalen med mer fartstid uten å ha mer å vise til, men heller det enn Rekdal.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

izzet2015 skrev: ons mar 29, 2023 10:32 am
Zanick skrev: ons mar 29, 2023 9:09 am Sæter ute til midten av mai. Ikke mye løve over den kroppen.


Da må vi ha en ny spiss, utrolig tynt fremover nå. Og nå må de skynde seg. Vinduet stenger på Fredag. Så plaget vi er med skader.
Kanskje for lang tid ute til at det ikke vil by på problemer. Kanskje for kort tid ute til at klubben kjøper ny spiss? Jeg vil jo mene vi trenger noe nytt nå, uavhengig av Sæter.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Sæter-kjeks, kan det bli en schläger i kiosken på Lerkendal?

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Sæter kan ikke spille et kvarter uten å bli skadet. Liten nytte av hans kvalifikasjoner. Bare sørgelig. Hvem skal score for RBK nå? Tviler på at det blir Isak.


Pondus69

Legg inn av Pondus69 »

izzet2015 skrev: ons mar 29, 2023 5:06 pm Nå er det panikk:

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... nnkjoettet
For få kort tid siden så var det ingen spillere på blokka. Skade på Sæter så er det full panikk et par dager før deadline day. Det er vel lov å ha en plan B når man vet at Sæter er en skadeutsatt spiller. Dårlig planlegging betyr jo dyre løsninger om man skal ha inn kvalitet. Er ikke dette litt amatørmessig spillelogistikk?

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Det kartoteket har de nok jobbed med over tid, men hvis de ikke ville eller kunne få tak i en spiss som "kan gå rett inn på laget og score mål" når Tengstedt dro, og heller ikke når Vecchia dro....får håpe på en leiesoldat.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

izzet2015 skrev: ons mar 29, 2023 5:06 pm Nå er det panikk:

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... nnkjoettet
Og så desperate RBK er kan selgende klubb presse prisen x2.

Sæter hadde sitt gullkort i høst. Burde signert en greit betalt langtidskontrakt. Nå er nok løpet kjørt for pusekatten. RBK på sin side burde solgt i vinter.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Pondus69 skrev: ons mar 29, 2023 6:04 pm
izzet2015 skrev: ons mar 29, 2023 5:06 pm Nå er det panikk:

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... nnkjoettet
For få kort tid siden så var det ingen spillere på blokka. Skade på Sæter så er det full panikk et par dager før deadline day. Det er vel lov å ha en plan B når man vet at Sæter er en skadeutsatt spiller. Dårlig planlegging betyr jo dyre løsninger om man skal ha inn kvalitet. Er ikke dette litt amatørmessig spillelogistikk?
Ehh, "Rekdal sier de har en liste med spillere som de nå går ut fra". Den blokka har vel i lengre tid inneholdt navn på diverse spillere.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Er nok ytterst tvilsomt at en har en klassespiss til en akseptabel pris på noen liste for øyeblikket. Hadde en hatt det, så hadde en jo forsøkt å kjøpe vedkommende for lenge siden.

Helt siden Tengstedt dro har vi hatt et spissproblem. En gikk nok for den en anså var det beste alternativet. Det var Oscar Aga, som pr d.d. står med null mål. Kan selvfølgelig slå til, men det har ikke luktet mål av det jeg har sett så langt.

Sæters skade gjør det hele enda mer prekært, men dette er jo en situasjon en burde tatt høyde for.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Dette lukter vel Bendik Bye?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

HarryH skrev: ons mar 29, 2023 10:14 pm Dette lukter vel Bendik Bye?
Har ikke han akkurat landa på Ranheim? Er du useriøs, Harry?

HarryH

Legg inn av HarryH »

DuncanE skrev: tor mar 30, 2023 12:30 am
HarryH skrev: ons mar 29, 2023 10:14 pm Dette lukter vel Bendik Bye?
Har ikke han akkurat landa på Ranheim? Er du useriøs, Harry?
Ja, der tok du meg faktisk på kornet. Useriøs er mellomnavnet.

Men hvis man trenger en rask nødløsning så er det vel ikke så dumt å leie inn den kortreiste men likevel høyreiste Bendik Bye. Toppscorer for KBK de to siste sesongene.

Så kan Ranheim som kompensasjon få låne en spiller de kanskje har mer bruk for.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

HarryH skrev: tor mar 30, 2023 12:43 am
DuncanE skrev: tor mar 30, 2023 12:30 am
HarryH skrev: ons mar 29, 2023 10:14 pm Dette lukter vel Bendik Bye?
Har ikke han akkurat landa på Ranheim? Er du useriøs, Harry?
Ja, der tok du meg faktisk på kornet.

Men hvis man trenger en rask nødløsning så er det vel ikke så dumt å leie inn den kortreiste men likevel høyreiste Bendik Bye. Toppscorer for KBK de to siste sesongene.
Han har "akkurat" signert for Ranheim. Men nå trodde jeg heller ikke at du var helt seriøs ;) Blir spennende å se hva de trekker opp av hatten på Lerkendal nå. Noe blir det nok.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»