Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Folk_flesk

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av Folk_flesk »

qbah skrev: man jan 16, 2023 10:54 pm Bra vemodig den siste episoden av Innsiden. Tenk det, at man føler slikt på det kun etter et lite halvår i klubben. Fotball, ass.

Synes litt synd på Holse nå. Fra å være en i en dansk dynamittrio så står han igjen mutters alene som eneste danske plutselig. Håper det ordner seg med Jensen, både for Carlo og resten av laget naturligvis.

Noen som har hørt noe der? Virket ikke som verken Tengstedt, Holse eller Dorsin hadde hørt noe fra han hvert fall.
Hvor er egentlig Jensen nå? Syden, Trondheim, Danmark eller Amsterdam? Setter 25% på alle alternativer.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Folk_flesk skrev: man jan 16, 2023 11:07 pm
qbah skrev: man jan 16, 2023 10:54 pm Bra vemodig den siste episoden av Innsiden. Tenk det, at man føler slikt på det kun etter et lite halvår i klubben. Fotball, ass.

Synes litt synd på Holse nå. Fra å være en i en dansk dynamittrio så står han igjen mutters alene som eneste danske plutselig. Håper det ordner seg med Jensen, både for Carlo og resten av laget naturligvis.

Noen som har hørt noe der? Virket ikke som verken Tengstedt, Holse eller Dorsin hadde hørt noe fra han hvert fall.
Hvor er egentlig Jensen nå? Syden, Trondheim, Danmark eller Amsterdam? Setter 25% på alle alternativer.
Er i allefall i Nederland, mest trolig Amsterdam eller veldig nært. Har vært involvert i noen tropper og fått i allefall ett innhopp for Ajax i en cupkamp i 2023.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Nettopp ja. Så han er godt i Ajax-bobla nå. Skulle vel bare mangle da han er under kontrakt der. Kan jo ikke bare feriere da. Tenker situasjonen hans er rimelig uavklart enda og at det kan bli både det ene og det andre på han. Inkludert en RBK-retur.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

qbah skrev: man jan 16, 2023 11:29 pm Nettopp ja. Så han er godt i Ajax-bobla nå. Skulle vel bare mangle da han er under kontrakt der. Kan jo ikke bare feriere da. Tenker situasjonen hans er rimelig uavklart enda og at det kan bli både det ene og det andre på han. Inkludert en RBK-retur.
Håper i det minste noen jobber seriøst med dette. Vi snakker jo tross alt om en ung lovende spiller som er integrert i laget. Dumt å bryte opp enda mer kontinuitet hvis ikke Ajax er for kravstore.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Folk_flesk skrev: man jan 16, 2023 11:33 pm
qbah skrev: man jan 16, 2023 11:29 pm Nettopp ja. Så han er godt i Ajax-bobla nå. Skulle vel bare mangle da han er under kontrakt der. Kan jo ikke bare feriere da. Tenker situasjonen hans er rimelig uavklart enda og at det kan bli både det ene og det andre på han. Inkludert en RBK-retur.
Håper i det minste noen jobber seriøst med dette. Vi snakker jo tross alt om en ung lovende spiller som er integrert i laget. Dumt å bryte opp enda mer kontinuitet hvis ikke Ajax er for kravstore.

Ja, men det stoler jeg på og tolker det dit hen at de også gjør. Ut i fra uttalelser fra både Rekdal og Dorsin. Som de sier på Innsidens selv, Jensen er jo integrert i laget og trenger ingen tilpasning. Klar for å bidra fra dag en.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Tipper vi er tålmodige ut januar, Dorsin holder kontakten og interessen vedlike hele veien også gjør vi et skikkelig fremstøt i starten av februar hvis Jensen fortsatt er i Ajax på det tidspunktet. Jensen ser nok an andre markeder i januar vitende om at Rosenborg er et mulig alternativ også i februar. Ikke det at han ikke vil hit, men han vil nok se om det dukker opp noe enda mer spennende (og hakket bedre betalt?) først vil jeg tro. Eller om han ser på det som realistisk å kjempe om plassen i Ajax om han imponerer nok i denne perioden her, selv om alternativet ikke er særlig sannsynlig.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

thewaterfall skrev: man jan 16, 2023 11:52 pm Tipper vi er tålmodige ut januar, Dorsin holder kontakten og interessen vedlike hele veien også gjør vi et skikkelig fremstøt i starten av februar hvis Jensen fortsatt er i Ajax på det tidspunktet. Jensen ser nok an andre markeder i januar vitende om at Rosenborg er et mulig alternativ også i februar. Ikke det at han ikke vil hit, men han vil nok se om det dukker opp noe enda mer spennende (og hakket bedre betalt?) først vil jeg tro. Eller om han ser på det som realistisk å kjempe om plassen i Ajax om han imponerer nok i denne perioden her, selv om alternativet ikke er særlig sannsynlig.

Godt oppsummert det ja tror jeg. Vi må bare belage oss på at vi er et backupalternativ, men like fullt et alternativ. Så tiden jobber jo med oss i slike tilfeller.

Ble vel for øvrig sagt at vi generelt skal sitte rolig i båten i januar ja og hvert fall til over treningsleiren er ferdig. På alt av overganger inn.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Kan noen legge inn treningskampene i tråden


Treningskamper før seriestart

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Big George skrev: tir jan 17, 2023 12:26 pm Kan noen legge inn treningskampene i tråden


Treningskamper før seriestart
Done :)

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Er også mulig at Jensen og RBK har fått beskjed om at hvis en klubb legger passe mengde cash på bordet så er det uaktuelt at han går til RBK for nesten null i overgangsum men med meget høy videresalgsprosent som det har blitt spekulert i.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Virker som Sæter nærmer seg en forlengelse. Flotte greier.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Nye toner fra Sæter etter han har mottatt et nytt tilbud fra Rosenborg, nå har han troen på at de skal bli enige og ser for seg å bli.

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... or-som-naa

Jeg blir overrasket om dette tilbudet er veldig forskjellig fra det han har mottatt tidligere.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Gode nyheter. Kan bli kanonbra om Sæter slipper unna alle småskadene han sleit med i fjor.

Tobbis1

Legg inn av Tobbis1 »

Sæter er ute og melder at han er fornøyd med nytt tilbud. Hvorfor gjør han det? Kan han ikke bare signere

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Alle mål i 2022, var noen gode minner her :)


Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Mulig at Sæter er litt for glad i å prate villig vekk bare en journalist vier oppmerksomhet til han.

trønderen

Legg inn av trønderen »

AxelRudi skrev: man jan 16, 2023 9:48 pm
Korgutt skrev: man jan 16, 2023 9:39 pm Forskjell på kvinner og menn i Rosenborg ser jeg.
https://www.nrk.no/sport/rosenborgs-kvi ... 1.16259019
Selvfølgelig. Det ene laget spiller for 21000 og har hundrevis av millioner i omsetning. Det andre for noen hundre, og har vel et budsjett på 20mill eller noe.
Pluss at de har mange mill (50?) i lån på koteng arena.

Når man har avskilte økonomier og skal betale sin egen vei, så er det sånn det må bli. At folk sutrer for at ikke like mange er interessert i kvinnefotball får man ikke gjort noe med.
Og flere i sosiale medier og kommentarfelt har ikke fått med seg at det er avskilte økonomier. Da skapes det et narrativ der det er herrelaget som er den store stygge ulven. Sånn går det når når samfunnet har blitt faktaresistens.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Tror Sæter har innsett at kortene til han og KrimJim ble sett og at han nå må svelge noen kameler. Lett å si at tilbudet er forbedret, men tipper det ikke er store greiene i så fall.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

TomBrady12 skrev: tir jan 17, 2023 4:33 pm Virker som Sæter nærmer seg en forlengelse. Flotte greier.
Fader. Kunne vi ikke bare la være. Hente inn noe bedre, uten storkjeft og Fanden sjøl som agent.

Brukeravatar
FooDog
Innlegg: 164

Legg inn av FooDog »

DuncanE skrev: ons jan 18, 2023 1:26 am Hente inn noe bedre, .....
Tja, Det skal godt gjøres å finne en rimelig spiss med samme målteft.

14 mål på 21 seriekamper er godkjent.

Må ikke skusle bort måljegere slik som det ble gjort med
Sørloth og Botheim.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Sørloth er litt viss om at dersom St. Etienne hadde lagt inn bud på Søderlund før Groningen ville ha ham....for god til sitte på benk, men så hadde Søderlund hatt et meget bra år også. Så hadde en vel også kun et år igjen av kontrakten, så spørs om det i det hele tatt var et alternativ å forlenge og satse på ham som midtspiss, Kåre var vel heller ikke av natur anlagt til å være så tøff å ta den sjansen.

Botheim....Botheim ville stilt bak selveste Dino Islamovic i køa. Med rette.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Sørloth havnet man i en litt umulig situasjon med for både spiller og klubb. Som nevnt over var Søderlund under kontrakt og hadde nettopp blitt toppscorer og man visste ikke at han ville bli solgt på det tidspunktet Sørloth ble solgt. I tillegg hadde klubben hentet inn Vilhjalmsson et halvår tidligere. Sørloth hadde et år igjen av kontrakten sin og hadde et ønske om å bli satset på/få nok spilletid samtidig som et nytt utlån ikke var aktuelt. Klubben sto da der med 3 spisser, hvor den ene var soleklar toppscorer, den andre var en etablert ES-spiller som nettopp hadde kommet til klubben og den tredje en unggutt som hadde levert sakene på utlån og som ønsket å bli satset på, men hadde kun et år igjen av kontrakten (som han ikke ønsket å forlenge så lenge han var tredjevalg).

Når Groningen kom på banen så fant vel begge parter ut at dette da var den beste løsningen gitt situasjonen. Veldig synd selvsagt, men man forstår begge parter.

Sørloth hadde levert en god sesong i Glimt og var dermed klar for å ta det neste steget enten i Rosenborg eller en annen klubb, mens Rosenborg hadde toppscoreren og en etablert backup-spiss som var fersk i stallen.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

DuncanE skrev: ons jan 18, 2023 1:26 am
TomBrady12 skrev: tir jan 17, 2023 4:33 pm Virker som Sæter nærmer seg en forlengelse. Flotte greier.
Fader. Kunne vi ikke bare la være. Hente inn noe bedre, uten storkjeft og Fanden sjøl som agent.
Har generelt lite mot spillere som er stor i kjeften. Jeg vil faktisk si at jeg liker det så lenge de leverer, og det har Sæter gjort.

Men hadde gjerne sett at han hadde en annen agent.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Agon Sadiku er visstnok en av spissene Rosenborg (igjen) sjekker ut som en mulig erstatter for Tengstedt. Er født i 2003, har fått debyen på det finske (og kosovoske) landslaget og scoret 10 mål på 21 kamper for Honka i finsk eliteserie.

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... passe-fint

Usikker på om han er XI materiale pr d.d., men virker og ha målteften i orden:


Tobbis1

Legg inn av Tobbis1 »

Sæter er som vanlig ute og snakker tull, han sier han er godt fornøyd med et nytt tilbud. Reka sier i samtalelen med Kent Aune i siste rotsekksendingen at han IKKE har fått et nytt tibud , men at det er signalisert vilje til å gi litt mer. Ender det ikke med signering vil jeg skylde på den kriminelle agenten hans og da bør RBK ta seg råd til å sette Ole på tribunen resten av året for å statuere et eksempel.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Tobbis1 skrev: tor jan 19, 2023 8:48 am Sæter er som vanlig ute og snakker tull, han sier han er godt fornøyd med et nytt tilbud. Reka sier i samtalelen med Kent Aune i siste rotsekksendingen at han IKKE har fått et nytt tibud , men at det er signalisert vilje til å gi litt mer. Ender det ikke med signering vil jeg skylde på den kriminelle agenten hans og da bør RBK ta seg råd til å sette Ole på tribunen resten av året for å statuere et eksempel.
Tror det er like mye at Ole S har funnet ut/fått beskjed om å legge om tonen litt, pluss at tilbudene han har mottatt fra .feks MLS ikke har vært så lukrative som han hadde sett for seg.
For laget sin del mener jeg at å få beholde Ole er veldig viktig...også for publikumsoppslutningen. Er 100% enig med Petter Rasmus når han sier at det å ha en lokal spiller, og ikke minst en spiss som scorer mye mål har større påvirkning enn hva vi tror

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Tobbis1 skrev: tor jan 19, 2023 8:48 am Sæter er som vanlig ute og snakker tull, han sier han er godt fornøyd med et nytt tilbud. Reka sier i samtalelen med Kent Aune i siste rotsekksendingen at han IKKE har fått et nytt tibud , men at det er signalisert vilje til å gi litt mer. Ender det ikke med signering vil jeg skylde på den kriminelle agenten hans og da bør RBK ta seg råd til å sette Ole på tribunen resten av året for å statuere et eksempel.
Bare gjør det da og fjern samtidig halvparten av tilskuerne på Lerkendal.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

Korgutt skrev: tor jan 19, 2023 1:18 pm
Tobbis1 skrev: tor jan 19, 2023 8:48 am Sæter er som vanlig ute og snakker tull, han sier han er godt fornøyd med et nytt tilbud. Reka sier i samtalelen med Kent Aune i siste rotsekksendingen at han IKKE har fått et nytt tibud , men at det er signalisert vilje til å gi litt mer. Ender det ikke med signering vil jeg skylde på den kriminelle agenten hans og da bør RBK ta seg råd til å sette Ole på tribunen resten av året for å statuere et eksempel.
Bare gjør det da og fjern samtidig halvparten av tilskuerne på Lerkendal.
Her tar du nok litt i Korgutt. Publikumsoppmøtet vårt er langt mer avhengig av prestasjoner, samt hvordan laget fremstår, enn Sæter eller andre lokale spillere. Et unntak var medio 2000-tallet, hvor vi faktisk økte snittet to sesonger på rad, selv om vi ble nr. 5 begge(?) sesonger. Vi har vel ikke hatt tilsvarende snitt siden ...................... trur eg.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

bønna1/2 skrev: tor jan 19, 2023 1:35 pm
Korgutt skrev: tor jan 19, 2023 1:18 pm
Tobbis1 skrev: tor jan 19, 2023 8:48 am Sæter er som vanlig ute og snakker tull, han sier han er godt fornøyd med et nytt tilbud. Reka sier i samtalelen med Kent Aune i siste rotsekksendingen at han IKKE har fått et nytt tibud , men at det er signalisert vilje til å gi litt mer. Ender det ikke med signering vil jeg skylde på den kriminelle agenten hans og da bør RBK ta seg råd til å sette Ole på tribunen resten av året for å statuere et eksempel.
Bare gjør det da og fjern samtidig halvparten av tilskuerne på Lerkendal.
Her tar du nok litt i Korgutt. Publikumsoppmøtet vårt er langt mer avhengig av prestasjoner, samt hvordan laget fremstår, enn Sæter eller andre lokale spillere. Et unntak var medio 2000-tallet, hvor vi faktisk økte snittet to sesonger på rad, selv om vi ble nr. 5 begge(?) sesonger. Vi har vel ikke hatt tilsvarende snitt siden ...................... trur eg.
Tar vel kanskje i men jeg registrerer samtidig at betydningen av lokale spillere ikke skal undervurderes dersom man hører på noen podcaster fra Trøndelag som er nevnt ovenfor.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

Korgutt skrev: tor jan 19, 2023 1:37 pm
bønna1/2 skrev: tor jan 19, 2023 1:35 pm
Korgutt skrev: tor jan 19, 2023 1:18 pm

Bare gjør det da og fjern samtidig halvparten av tilskuerne på Lerkendal.
Her tar du nok litt i Korgutt. Publikumsoppmøtet vårt er langt mer avhengig av prestasjoner, samt hvordan laget fremstår, enn Sæter eller andre lokale spillere. Et unntak var medio 2000-tallet, hvor vi faktisk økte snittet to sesonger på rad, selv om vi ble nr. 5 begge(?) sesonger. Vi har vel ikke hatt tilsvarende snitt siden ...................... trur eg.
Tar vel kanskje i men jeg registrerer samtidig at betydningen av lokale spillere ikke skal undervurderes dersom man hører på noen podcaster fra Trøndelag som er nevnt ovenfor.
Det har jo en betydning om lokale spillere hevder seg. Podcaster hører jeg også på, men jeg tar jo ikke alt for god fisk. Det er tross alt uttrykk for hva de selv mener, og ikke ensbetydende med resten av tilskuermassens mening. De samme podcastene har jo også vært kritiske til OS, og ment han burde selges, evt. holde kjeft og signere.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»