Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av Tjaaah »

AxelRudi skrev: tir nov 16, 2021 8:18 pm https://www.nidaros.no/her-forlater-kje ... ideLimbs=1

"Mens ryktene formelig florerer i Trondheim om at suksesstreneren fra Bergen på det nærmeste er klar for Rosenborg, makter ikke Glimt-ledelsen å sette en stopper for denne ryktespredningen. Et av målene med dagens møter på Aspmyra var å sikre seg Knutsens tjenester også i årene som kommer. Det lyktes de ikke med. Spenningen fortsetter altså med uforminsket styrke både på og utenfor banen.

Tirsdag kveld skal, etter det AN erfarer, Glimt-styret sitte i uvisshet om hva Kjetil Knutsen tenker om sin egen fremtid."
Gidder du sende pakken med halmstrå i retur? Spør for en venn...

knurr84

Legg inn av knurr84 »

Dorsin, Moe Dyrhaug og Koteng har hatt møte om trenerspørsmålet dagen etter at Glimt hadde det samme med Kjetil Knutsen. Jeg har vært pessimist lenge angående KK til Rosenborg, men nå er det vanskelig selv for meg å se bort fra at det kan bli en realitet.

Thecokeman

Legg inn av Thecokeman »

I følge Nettavisen har vi altså ingen andre kandidater enn Knutsen og Milojevic. Fullstendig håpløst om det stemmer selvfølgelig. Synes uansett det er håpløst om serberen er andrevalget da han etter hva jeg har lest er fryktelig langt unna Knutsen når det gjelder filosofi. Det viser at man ikke har lært noen ting i tilfelle.

Ønsker meg virkelig ikke enda en trener som fokuserer mer på motstander enn oss selv. I tillegg en som etter hva jeg har lest ikke er spesielt fokusert på det offensive. Nei, vi får for all del håpe at Knutsen sier ja...

Klarte tydeligvis ikke få med linken i teksten er, men er nå hvertfall her: https://www.nettavisen.no/sport/rosenbo ... 3424206586

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

knurr84 skrev: ons nov 17, 2021 3:28 pm Dorsin, Moe Dyrhaug og Koteng har hatt møte om trenerspørsmålet dagen etter at Glimt hadde det samme med Kjetil Knutsen.
Koteng lurer på om de rekker å ansette ham i tide til å kaste ham halv fir?

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Tjaaah skrev: ons nov 17, 2021 6:56 pm
knurr84 skrev: ons nov 17, 2021 3:28 pm Dorsin, Moe Dyrhaug og Koteng har hatt møte om trenerspørsmålet dagen etter at Glimt hadde det samme med Kjetil Knutsen.
Koteng lurer på om de rekker å ansette ham i tide til å kaste ham halv fir?
Utsolgt for halmstrå. Ellers er det bare å ta det helt med ro.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

AxelRudi skrev: ons nov 17, 2021 7:06 pm Utsolgt for halmstrå. Ellers er det bare å ta det helt med ro.
Det ser dessverre ut som om det går mot Rbk for Knutsen, ja. Men håpet mitt om at Koteng saboterer for ham også, det er fortsatt ikke så veldig urealistisk. Det er langt i fra garantert at han vil klare å gjenskape det samme som i Glimt.

Stialex

Legg inn av Stialex »

Ser at Knutsen ryktes til RBK. Trodde han var en glup kar. Inb4 Knut Horneland.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Vi skal ikke teste ut ''alle gode ting er 3''-teorien engang for alle?

Ansett Perry!

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

Hvis Knutsen velger å gå til RBK så vil jeg si at troen på hans analytiske evner er svekket.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Zanick skrev: ons nov 17, 2021 7:29 pm Vi skal ikke teste ut ''alle gode ting er 3''-teorien engang for alle?

Ansett Perry!
Det er en tragedie at Koteng er styreleder, og ikke deg.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Man kan jo håpe at Knutsen er i ferd med å bli dement. Det er i så fall mye underholdning i vente.

lund

Legg inn av lund »

Thecokeman skrev: ons nov 17, 2021 6:53 pm I følge Nettavisen har vi altså ingen andre kandidater enn Knutsen og Milojevic. Fullstendig håpløst om det stemmer selvfølgelig. Synes uansett det er håpløst om serberen er andrevalget da han etter hva jeg har lest er fryktelig langt unna Knutsen når det gjelder filosofi. Det viser at man ikke har lært noen ting i tilfelle.

Ønsker meg virkelig ikke enda en trener som fokuserer mer på motstander enn oss selv. I tillegg en som etter hva jeg har lest ikke er spesielt fokusert på det offensive. Nei, vi får for all del håpe at Knutsen sier ja...

Klarte tydeligvis ikke få med linken i teksten er, men er nå hvertfall her: https://www.nettavisen.no/sport/rosenbo ... 3424206586
Brann og Rosenborg er egentlig akkurat like vanstyrt. Forskjellen er først og fremst at Rosenborg har penger og kan kjøpe bedre spillere. Helt utrolig hvilken inkompetanse det går an å ha. Knutsen har virkelig en stor jobb å gjøre, men er det noen som kan klare det er det nok ham. Blir spennende å se forskjellen på gress vs. kunstgress også.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Tjaaah skrev: ons nov 17, 2021 7:54 pm
Zanick skrev: ons nov 17, 2021 7:29 pm Vi skal ikke teste ut ''alle gode ting er 3''-teorien engang for alle?

Ansett Perry!
Det er en tragedie at Koteng er styreleder, og ikke deg.
Enig. Roy Keane hadde også stått høyt på min liste.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

MoldeMoldeMolde skrev: tir nov 16, 2021 10:41 pm
DuncanE skrev: tir nov 16, 2021 10:30 pm
AxelRudi skrev: tir nov 16, 2021 10:29 pm

5mill i året, 5 år.
+ prestasjonsbaserte bonuser, vil jeg tro?
Blir en dyr rettssak om et par år da…
5 mill i årslønn er ikke dyrt. For KK er det "free money".

dani07

Legg inn av dani07 »

Siste rapporter jeg hører er at det har snudd. Glimt har gitt KK et tilbud + sagt rett ut: uansett hva RBK høyner med, så får du det samme her.

Det sies 8 millioner og annonsering før LSK.

Jeg gir det 40% - god kilde, men tror det er for mange brikker i spill til at jeg tør være positiv.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Forholder meg rolig rundt Knutsen-spørsmålet. Det virker å bli en særdeles dyr mann, og det er ingen garantier for suksess i fotball, spesielt ikke for en trener som kun har hatt suksess én plass. Jeg tror dog det er vår beste mulighet per nå, men det er fint å vite at andrevalget også er spennende.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Dewaz skrev: tor nov 18, 2021 7:06 am Forholder meg rolig rundt Knutsen-spørsmålet. Det virker å bli en særdeles dyr mann, og det er ingen garantier for suksess i fotball, spesielt ikke for en trener som kun har hatt suksess én plass. Jeg tror dog det er vår beste mulighet per nå, men det er fint å vite at andrevalget også er spennende.
Men jeg tolket i går at andrevalget begynner å bli lite sannsynlig, dersom han må vente i all evighet på om KK takker ja eller ikke. Litt farlig spill fra RBK dette her.

Tror det ordner seg med KK snart nå og at det annonseres. Heftige møtevirksomheter både her og i nord i går tyder jo på at noe er i ferd med å skje. Knutsen blir dyr, men uansett det mest safe valget for oss både inn- og utenlands. By far.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Men at Bjørkan ikke blir sportslig leder i Start, tyder vel på at han blir i B/G og det kan vel spille inn for KK sitt valg om ev å bli der.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

dani07 skrev: tor nov 18, 2021 2:55 am Siste rapporter jeg hører er at det har snudd. Glimt har gitt KK et tilbud + sagt rett ut: uansett hva RBK høyner med, så får du det samme her.

Det sies 8 millioner og annonsering før LSK.

Jeg gir det 40% - god kilde, men tror det er for mange brikker i spill til at jeg tør være positiv.
Høres ikke det usannsynlig ut? En KK som har vært opptatt av fokus og nuet skal endre fra uke til uke etter hvor han får best lønn?

Han kunne når som helst ha sagt nei til RBK som han gjorde med Brann, og skrevet under ny avtale med Glimt. Siden han skal ha snudd har det jo skjedd ingenting.
At han liksom skal starte forhandlingene i Glimts viktigste uke ville vært merkelig. Tipper Det drøyer til serien er avgjort uansett.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Tiger: Det kan jo også bety at Glimt trenger ny hovedtrener.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

JohnTiger skrev: tor nov 18, 2021 9:45 am Men at Bjørkan ikke blir sportslig leder i Start, tyder vel på at han blir i B/G og det kan vel spille inn for KK sitt valg om ev å bli der.
Jeg har forstått det slik at de to kanskje har hatt litt samarbeidsproblemer. Bjørkan har blitt «degradert» sportslig og er stort sett kun administrativ nå.

Så det taler i RBKs favør at Bjørkan blir i Bodø.

Jeg nekter forøvrig å tro at Glimt øser ut 8 mill i årslønn.

lund

Legg inn av lund »

JohnTiger skrev: tor nov 18, 2021 9:45 am Men at Bjørkan ikke blir sportslig leder i Start, tyder vel på at han blir i B/G og det kan vel spille inn for KK sitt valg om ev å bli der.
Det tyder vel også på at Start er et rottereir av en klubb som drives enda verre enn Rosenborg og Brann. Har blitt en suppe dette her, og det har alle parter bidratt til. Slett ikke umulig at dette kan føre til at Glimt roter bort gullet.

lund

Legg inn av lund »

PapaSmurf skrev: tor nov 18, 2021 10:09 am
JohnTiger skrev: tor nov 18, 2021 9:45 am Men at Bjørkan ikke blir sportslig leder i Start, tyder vel på at han blir i B/G og det kan vel spille inn for KK sitt valg om ev å bli der.
Jeg har forstått det slik at de to kanskje har hatt litt samarbeidsproblemer. Bjørkan har blitt «degradert» sportslig og er stort sett kun administrativ nå.

Så det taler i RBKs favør at Bjørkan blir i Bodø.

Jeg nekter forøvrig å tro at Glimt øser ut 8 mill i årslønn.
Det har de nok fint råd til, men det kan umulig være det som er avgjørende for Knutsen. Da er han i så fall en annen person enn jeg trodde og en annen person enn han selv har fremstilt seg som i media. Det er jo selvsagt en mulighet.

lund

Legg inn av lund »

AxelRudi skrev: tor nov 18, 2021 10:06 am
dani07 skrev: tor nov 18, 2021 2:55 am Siste rapporter jeg hører er at det har snudd. Glimt har gitt KK et tilbud + sagt rett ut: uansett hva RBK høyner med, så får du det samme her.

Det sies 8 millioner og annonsering før LSK.

Jeg gir det 40% - god kilde, men tror det er for mange brikker i spill til at jeg tør være positiv.
Høres ikke det usannsynlig ut? En KK som har vært opptatt av fokus og nuet skal endre fra uke til uke etter hvor han får best lønn?

Han kunne når som helst ha sagt nei til RBK som han gjorde med Brann, og skrevet under ny avtale med Glimt. Siden han skal ha snudd har det jo skjedd ingenting.
At han liksom skal starte forhandlingene i Glimts viktigste uke ville vært merkelig. Tipper Det drøyer til serien er avgjort uansett.
Det er nå i det hele tatt mye ved Knutsens angivelse oppførsel som er ganske så merkelig i denne saken om man tenker etter.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

lund skrev: tor nov 18, 2021 10:14 am
AxelRudi skrev: tor nov 18, 2021 10:06 am
dani07 skrev: tor nov 18, 2021 2:55 am Siste rapporter jeg hører er at det har snudd. Glimt har gitt KK et tilbud + sagt rett ut: uansett hva RBK høyner med, så får du det samme her.

Det sies 8 millioner og annonsering før LSK.

Jeg gir det 40% - god kilde, men tror det er for mange brikker i spill til at jeg tør være positiv.
Høres ikke det usannsynlig ut? En KK som har vært opptatt av fokus og nuet skal endre fra uke til uke etter hvor han får best lønn?

Han kunne når som helst ha sagt nei til RBK som han gjorde med Brann, og skrevet under ny avtale med Glimt. Siden han skal ha snudd har det jo skjedd ingenting.
At han liksom skal starte forhandlingene i Glimts viktigste uke ville vært merkelig. Tipper Det drøyer til serien er avgjort uansett.
Det er nå i det hele tatt mye ved Knutsens angivelse oppførsel som er ganske så merkelig i denne saken om man tenker etter.
Det spørs jo hva man tror på av rykter.

For alt vi vet kan KK ha sagt til RBK og Glimt at han ikke tar noen avgjørelse før serien er avgjort, da dette vil lekke uansett og kan påvirke utfallet., og har forholdt seg til dette. Så er det omgivelsene som bli stresset.
En Glimt-tropp som får beskjed om at det er over, kan fort kaste bort et seriegull.
Det motsatte derimot, ville vært en innsprøytning av kokain. Men dette ville vært offentliggjort nå hvis ja, og etter at KK var på styremøte Tirsdag var jo glimt-styret none the wiser, så han hadde jo ikke "bestemt seg" da. Det spørs om det ikke var Glimt-styret som stusset på at han hadde gitt null signaler, og prøvde å få noe svar.

At de dagen etter dette styremøtet skal ha plutselig fått et ja, høres rart ut.

lund

Legg inn av lund »

AxelRudi skrev: tor nov 18, 2021 10:40 am
lund skrev: tor nov 18, 2021 10:14 am
AxelRudi skrev: tor nov 18, 2021 10:06 am

Høres ikke det usannsynlig ut? En KK som har vært opptatt av fokus og nuet skal endre fra uke til uke etter hvor han får best lønn?

Han kunne når som helst ha sagt nei til RBK som han gjorde med Brann, og skrevet under ny avtale med Glimt. Siden han skal ha snudd har det jo skjedd ingenting.
At han liksom skal starte forhandlingene i Glimts viktigste uke ville vært merkelig. Tipper Det drøyer til serien er avgjort uansett.
Det er nå i det hele tatt mye ved Knutsens angivelse oppførsel som er ganske så merkelig i denne saken om man tenker etter.
Det spørs jo hva man tror på av rykter.

For alt vi vet kan KK ha sagt til RBK og Glimt at han ikke tar noen avgjørelse før serien er avgjort, da dette vil lekke uansett og kan påvirke utfallet., og har forholdt seg til dette. Så er det omgivelsene som bli stresset.
En Glimt-tropp som får beskjed om at det er over, kan fort kaste bort et seriegull.
Det motsatte derimot, ville vært en innsprøytning av kokain. Men dette ville vært offentliggjort nå hvis ja, og etter at KK var på styremøte Tirsdag var jo glimt-styret none the wiser, så han hadde jo ikke "bestemt seg" da. Det spørs om det ikke var Glimt-styret som stusset på at han hadde gitt null signaler, og prøvde å få noe svar.

At de dagen etter dette styremøtet skal ha plutselig fått et ja, høres rart ut.
Ryktene er nå en ting, som at han skal ha gått på personlig visning for egen bolig midt i sesong, at Koteng skal ha kjøpt leilighet til ham osv, osv, men det er nå en del rare ting utad i media også.
Uttalelsene om at familiesituasjonen er det viktigste (da burde ikke Rosenborg være aktuell i så fall, så den stemmer jo ganske enkelt ikke). Uttalelsene om at han ikke blir Brann-trener i 2022 samtidig som han ikke utelukker Rosenborg. Det er jo å be om spekulasjoner. Diverse uttalelser om fokus samtidig som man vet han har konkrete samtaler med Rosenborg. "Jeg er laget sånn at jeg har fokus på der jeg er. Jeg er ingen drømmer." osv. Rett og slett MYYE som skurrer.

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

lund skrev: tor nov 18, 2021 10:54 am Uttalelsene om at familiesituasjonen er det viktigste (da burde ikke Rosenborg være aktuell i så fall, så den stemmer jo ganske enkelt ikke).
Familiesituasjonen har i hovedsak blitt nevnt som et argument mot en klubb i utlandet. Ikke nødvendigvis i favør Rosenborg over Glimt.
Selv om det også der er elementer som taler i favør Rosenborg. Uten at jeg tror at de kommer til å ha avgjørende betydning.

HarryH

Legg inn av HarryH »

lund skrev: tor nov 18, 2021 10:12 am
PapaSmurf skrev: tor nov 18, 2021 10:09 am Jeg nekter forøvrig å tro at Glimt øser ut 8 mill i årslønn.
Det har de nok fint råd til, men det kan umulig være det som er avgjørende for Knutsen. Da er han i så fall en annen person enn jeg trodde og en annen person enn han selv har fremstilt seg som i media.
Jeg har aldri sett han uttale at han driter i penger. For stort sett alle mennesker så vil 20-30 millioner i lønnsforskjell (over noen år) være en vesentlig faktor å ta med i vurderingen av et eventuelt jobbskifte. De eneste unntakene er 100% idealistisk anlagte personer som allerede er god for noen hundre millioner. Disse finnes det ikke så mange av.

dani07

Legg inn av dani07 »

Usikker på om jeg syns ryktene er urealistisk eller ikke.
Slik jeg har blitt fortalt det, så var møtet på tirsdag tidspunktet når styret innså at KK faktisk vurderte RBK over Glimt. Dette førte til en panikk, hvor de etter styremøtet konkluderte med at alt som kunne prøves skulle prøves for å beholde KK.

Deretter gikk de i nye samtaler og ga i disse samtalene egentlig KK nøklene til klubbhuset. Så får man se om det er nok, og om han blir, om det var lurt.

KK er nok norges beste trener pr nå, men jeg har mistet mye respekt for han i denne prosessen. Uansett hva han velger, så har han veldig tydelig vist at det er "do as i say, not as i do" og at han selv ikke er bundet av de samme kravene til fokus og at "med en gang man tenker på noe annet, så har man tapt"

Det er rett og slett sykt for meg at han både får lov til å holde på som han gjør, og at han faktisk gjør det. Det har vært spekulert om RBK i 2-3 måneder og han har aldri tatt et standpunkt til at det er aktuelt eller uaktuelt, mens Brann ryktene slår han fast på direkten at er uaktuelle. Gir ingen mening.

lund

Legg inn av lund »

HarryH skrev: tor nov 18, 2021 11:13 am
lund skrev: tor nov 18, 2021 10:12 am
PapaSmurf skrev: tor nov 18, 2021 10:09 am Jeg nekter forøvrig å tro at Glimt øser ut 8 mill i årslønn.
Det har de nok fint råd til, men det kan umulig være det som er avgjørende for Knutsen. Da er han i så fall en annen person enn jeg trodde og en annen person enn han selv har fremstilt seg som i media.
Jeg har aldri sett han uttale at han driter i penger. For stort sett alle mennesker så vil 20-30 millioner i lønnsforskjell (over noen år) være en vesentlig faktor å ta med i vurderingen av et eventuelt jobbskifte. De eneste unntakene er 100% idealistisk anlagte personer som allerede er god for noen hundre millioner. Disse finnes det ikke så mange av.
La meg omformulere det så det kommer tydeligere frem hva jeg mente. 5 millioner i Glimt vs. 6 millioner i Rosenborg f.eks. kan umulig være det som avgjør det for Knutsen. Begge klubber har råd til å gi ham en rimelig høy lønn. Det ville være rart hvis det var der skoen skulle trykke.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»