Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av AxelRudi »

newsflash skrev: søn nov 14, 2021 10:53 pm
bønna1/2 skrev: søn nov 14, 2021 10:33 pm Hva er det Løfaldli har fått nyss i?

https://www.adressa.no/sport/i/wO9LRd/e ... er-for-rbk
Løfaldli ser vel det mange har sett før han, Knutsen har vokst seg for stor for Norge. Kommer han seg ikke utenlands nå, så er det beste å forlenge med Glimt og fortsette suksessen der.

Dessverre.

Så nå er jeg spendt på hvem Dorsin drar opp av hatten, jeg frykter litt at de har satset alt på ett kort...
Tvert imot, de med gode kilder i klubb mener det er bare gode nyheter. Så får vi se.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

AxelRudi skrev: søn nov 14, 2021 11:02 pm
bønna1/2 skrev: søn nov 14, 2021 10:33 pm Hva er det Løfaldli har fått nyss i?

https://www.adressa.no/sport/i/wO9LRd/e ... er-for-rbk
Ingenting. Han bare spekulerer i at Knutsen er hetere nå.
Roger.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

AxelRudi skrev: søn nov 14, 2021 11:03 pm Tvert imot, de med gode kilder i klubb mener det er bare gode nyheter. Så får vi se.
Jeg håper du har rett :)

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Birger Løfaldli/adressa.no skrev: De siste ukene har ryktene gått i alle mulige retninger. Fra at han allerede er enig med RBK, at han er aktuell for Brann, til at han er en het kandidat for Norwich og til at skotske Rangers er ute etter ham.
(...)
RBK-spørsmålet handler derfor om hvordan Knutsen tenker, hvilket perspektiv han har. Har han for eksempel en ambisjon om å reise utenlands på sikt?
(...)
Om Knutsen vil holde seg i Norge, vil Rosenborg være det beste steget. I et langsiktig perspektiv er potensialet klart størst i Trondheim. Historien, økonomien og interessen er årsaker til det.
(...)
Ser derimot Knutsen for seg et utenlandseventyr om et år eller to, slik de fleste spillere og trenere gjør i dagens fotballverden, er det vanskelig å argumentere mot en forlengelse av tiden i Bodø. For eksempel med et halvår eller et år.
(...)
Roma-kampene og suksessen i høst har økt attraktiviteten hans ytterligere. Avansement i Conference League vil gi ytterligere sportslige utfordringer. I Bodø har han det trygt og godt. Klubbens økonomi bidrar til at Glimt sannsynligvis kan matche alle andre lønnstilbud i Norge.
Det er mulig saken allerede er avklart i de lukkede rom.
Men om Knutsen fortsatt går rundt og grubler, har sjansen for at han velger Rosenborg blitt svekket i løpet av de siste ukene.
Så det er bare spekulasjoner og synsing fra Løfaldli, men det er godt mulig han baserer kommentaren på ting han har hørt i tillegg.

lund

Legg inn av lund »

Jokeren her er uten tvil Brann. Gudene vet hva man tenker der og hva Knutsen tenker. Med tanke på familiesituasjonen er det jo no brainer å velge Brann. Ser man på typen spillere som er i de to stallene så er det strengt tatt ikke flere "Knutsen-spillere" i Rosenborg enn i Brann rent objektivt sett. Det er minst like mange spillere som må skiftes i Rosenborg som i Brann (fortsatt). Brann har visstnok allerede prøvd å få Horneland til å vurdere jobben permanent. Virker litt som man famler i blinde der og ikke har en klar strategi. Egentlig akkurat som Rosenborg det også. Den største fordelen Rosenborg har er nok at Brann har en veldig uklar situasjon neste år per nå, noe som kanskje også er grunnen til at man ikke har hørt så mye om Branns trenerjakt. Uansett hva han velger, så vil det være en STOR jobb å gjøre neste år.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Jeg tror Brann primært kan være et alternativ pga nærhet til moren, Glimt (trygt og kjent prosjekt) og RBK (størst utfordring, mest faglig givende) er nok foran på alle andre parametere.

Så kan det dukke opp noe spennende i utlandet, men jeg tror KK sannsynligvis har blinket seg ut en deadline day for når han setter seg ned og vurderer alternativene han har foran seg og at det sannsynligvis ikke er mange ukene igjen, så trolig blir han i Norge i denne omgang.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Adegbenro er stadig toppscorer i Allsvenskan, med 3 gjenstående runder. 16 mål + 2 assist på 22 kamper. Hyggelig at Samuel lyktes, rett og slett en fyr jeg unner alt godt.

Hyggelig kan det også bli for lommeboka: Dorsin slapp han jo omtrent gratis, mot at RBK fikk en fin videresalgsprosent. Kan bli noen millioner det.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

bønna1/2 skrev: søn nov 14, 2021 11:04 pm
AxelRudi skrev: søn nov 14, 2021 11:02 pm
bønna1/2 skrev: søn nov 14, 2021 10:33 pm Hva er det Løfaldli har fått nyss i?

https://www.adressa.no/sport/i/wO9LRd/e ... er-for-rbk
Ingenting. Han bare spekulerer i at Knutsen er hetere nå.
Roger.
Løfaldli har etterhvert blitt en mester å gi inntrykk av at han vet ting ingen andre vet. Så viser det seg fort at han bare spekulerer, slik som alle andre. Sånn sett minner han ikke rent lite om Stonesy i Molde-tråden.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

bønna1/2 skrev: søn nov 14, 2021 10:33 pm Hva er det Løfaldli har fått nyss i?

https://www.adressa.no/sport/i/wO9LRd/e ... er-for-rbk

Jeg får altså fnatt. Helt jævlig og.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Folk_flesk skrev: man nov 15, 2021 5:10 pm
bønna1/2 skrev: søn nov 14, 2021 11:04 pm
AxelRudi skrev: søn nov 14, 2021 11:02 pm

Ingenting. Han bare spekulerer i at Knutsen er hetere nå.
Roger.
Løfaldli har etterhvert blitt en mester å gi inntrykk av at han vet ting ingen andre vet. Så viser det seg fort at han bare spekulerer, slik som alle andre. Sånn sett minner han ikke rent lite om Stonesy i Molde-tråden.

Men hele greia med fyren er jo at han kun synser. På alt han driver med. Ingen substans og ingen førstehåndsinfo på noe. Kunne ikke noen ringt han og sagt for eksempel at KK var på visning i byen. Så har han hvert fall noe å skrive om som har skjedd andre plasser enn inn i hans eget hode.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Zanick skrev: man nov 15, 2021 4:58 pm Adegbenro er stadig toppscorer i Allsvenskan, med 3 gjenstående runder. 16 mål + 2 assist på 22 kamper. Hyggelig at Samuel lyktes, rett og slett en fyr jeg unner alt godt.

Hyggelig kan det også bli for lommeboka: Dorsin slapp han jo omtrent gratis, mot at RBK fikk en fin videresalgsprosent. Kan bli noen millioner det.
Det er egentlig utrolig hvor lite Rosenborg fikk ut av Adegbenro. Var egentlig for god for eliteserien når han gikk til dere.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Mr_Sjokomelk skrev: man nov 15, 2021 9:58 pm
Zanick skrev: man nov 15, 2021 4:58 pm Adegbenro er stadig toppscorer i Allsvenskan, med 3 gjenstående runder. 16 mål + 2 assist på 22 kamper. Hyggelig at Samuel lyktes, rett og slett en fyr jeg unner alt godt.

Hyggelig kan det også bli for lommeboka: Dorsin slapp han jo omtrent gratis, mot at RBK fikk en fin videresalgsprosent. Kan bli noen millioner det.
Det er egentlig utrolig hvor lite Rosenborg fikk ut av Adegbenro. Var egentlig for god for eliteserien når han gikk til dere.

Sant nok. Derfor var han jo et veldig bra kjøp den gangen. Skader må jo ta mye av skylden for utviklingen i RBK. Det og trener(e) som ikke klarte å utnytte han på best mulig måte.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

qbah skrev: man nov 15, 2021 10:00 pm Sant nok. Derfor var han jo et veldig bra kjøp den gangen. Skader må jo ta mye av skylden for utviklingen i RBK. Det og trener(e) som ikke klarte å utnytte han på best mulig måte.
Ja skadene forklarer selvsagt en del av det. Jeg er bare takknemlig for at dere hadde udugelige trenere under hans tid hos dere. En allright trener, og dere hadde hatt potensielt ligaens beste spiller.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Mr_Sjokomelk skrev: man nov 15, 2021 10:12 pm Jeg er bare takknemlig for at dere hadde udugelige trenere under hans tid hos dere. En allright trener, og dere hadde hatt potensielt ligaens beste spiller.
Hvorfor er du så takknemlig for det? Noe spesielt. Adegbenro vant gull med RBK i 17 og 18, og i 19 var Viking i OBOS. Ser ikke helt på hvilke vis det påvirket deg hvorvidt Adegbenro var en stor eller medium del av gullene.

Om noe, så hadde Viking endt opp med ytterligere millioner på konto gjennom videresalsgrosenter dersom Adegbenro fikk ut potensialet.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Zanick skrev: man nov 15, 2021 10:33 pm Hvorfor er du så takknemlig for det? Noe spesielt. Adegbenro vant gull med RBK i 17 og 18, og i 19 var Viking i OBOS. Ser ikke helt på hvilke vis det påvirket deg hvorvidt Adegbenro var en stor eller medium del av gullene.

Om noe, så hadde Viking endt opp med ytterligere millioner på konto gjennom videresalsgrosenter dersom Adegbenro fikk ut potensialet.
Tja, er det så spesielt da? At dere har rotet litt de siste årene på trenersiden som ikke har klart å få ut det beste av spillerne deres? Hvorfor skal jeg som supporter av et annet lag ikke være fornøyd med det?

Sliter med å forstå det neste poenget ditt helt. Adegbenro vant som du sier gull med RBK i 17 og 18, men kom halvveis inn i sesongen 17 og var vel skadet store deler av 18? Viking var forøvrig i OBOS i 18.

For min del spiller følelser inn i bildet her. Adegbenro var min favorittspiller og så å si det eneste lyspunktet i det tristeste vikinglaget og sesongen i manns minne. At han ble solgt midt i denne sesongen, og det i tillegg til en rivaliserende klubb i samme liga, som jeg ikke har spesielt mye til overs for. Vel, det var ikke noe særlig. Jeg har, og hadde stor sans for han som person. Men at jeg skal sitte å håpe at han slår ut i full blomst i Rosenborg, det blir vel litt rart?

Og det siste poenget ditt kjøper jeg ikke i det hele tatt. At jeg som supporter skal håpe på at han storspiller, blir solgt for store summer for dere, slik av vi kan få noen skarve millioner? Tror du jeg er gal mann?
Husker ikke detaljer rundt overgangen, men kan uansett ikke se for meg at det er snakk om store videresalgsprosenter. Viking var lut fattige, trengte desperat penger og hadde elendige forhandlingskort.

Men nå var vel poenget at han ikke fikk ut potensialet hos dere. Skadene spiller nok en stor rolle, pluss han passet vel ikke akkurat som hånd i hanske i horneball. Glad for å se at han lykkes nå! I en annen klubb vel og merke.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

Mr_Sjokomelk skrev: man nov 15, 2021 11:43 pm Og det siste poenget ditt kjøper jeg ikke i det hele tatt. At jeg som supporter skal håpe på at han storspiller, blir solgt for store summer for dere, slik av vi kan få noen skarve millioner? Tror du jeg er gal mann?
Husker ikke detaljer rundt overgangen, men kan uansett ikke se for meg at det er snakk om store videresalgsprosenter. Viking var lut fattige, trengte desperat penger og hadde elendige forhandlingskort.

Men nå var vel poenget at han ikke fikk ut potensialet hos dere. Skadene spiller nok en stor rolle, pluss han passet vel ikke akkurat som hånd i hanske i horneball. Glad for å se at han lykkes nå! I en annen klubb vel og merke.
Vel, dere fikk vel ca. 15 mill NKr?

Han var god for oss, inntil skadene gjorde det vanskelig å komme tilbake til vanlig nivå. Nå har han spilt regelmessig i broderlandet, og gjort det bra. At vi gav ham bort mot videresalgsprosenter synes jeg var en dårlig og potensielt risikabel deal, men svenskene kan jo være interessert i å tjene noen gratispenger de også. I alle fall kan vi bare håpe på det. Jeg skulle gjerne sett at han fortsatte hos oss, jeg hadde ikke gitt ham opp, men vi var inne i en periode hvor økonomien også ble prioritert på en måte som tilsa at vi kvittet oss med lønnsutgifter.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Zanick skrev: man nov 15, 2021 10:33 pm Hvorfor er du så takknemlig for det? Noe spesielt. Adegbenro vant gull med RBK i 17 og 18, og i 19 var Viking i OBOS. Ser ikke helt på hvilke vis det påvirket deg hvorvidt Adegbenro var en stor eller medium del av gullene.
Mr_Sjokomelk skrev: man nov 15, 2021 11:43 pm Om noe, så hadde Viking endt opp med ytterligere millioner på konto gjennom videresalsgrosenter dersom Adegbenro fikk ut potensialet.
Nei, det skjønner jeg, men du virket i overkant fornøyd med at Adegbenro feilet. Så ikke helt poenget med å påpeke det, en god stund etter at Adegbenro var i RBK. Man kan ha to tanker i hode: Ønske Adegbenro alt godt og sportslig suksess, uten at man holder med RBK av den grunn. Adegbenro gjør det f.eks denne sesongen kjempegodt for et lag et godt stykke fra toppen i Allsvenskan. Trent av Rikard Norling.

Omskolert til spiss nå, en rolle flere ønsket å se ham mer i RBK. God avslutter, sterk og rask. På vingen gikkhan seg ofte bort med gigantiske skylapper uten tilstrekkelig evne til å samspille med en back.

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

Ang Kjetil Knutsens trenerframtid og hans ønske om å dra til Brann: https://www.nidaros.no/brann-tok-kontak ... -8-1745510 (krever Pluss-abonnement)
Det er kjent at Rosenborg ligger langflate etter ham, og Bodø/Glimt ønsker selvsagt å forlenge avtalen, som går ut til sommeren. I tillegg skal flere utenlandske klubber ha vist interesse for treneren.

Disse prosessene er kommet så langt, at da forespørselen fra Brann kom på banen, fikk klubben beskjed om at det ikke var aktuelt for Knutsen å vurdere dem også.

Derfor blir ikke Knutsen å finne på Branns trenerbenk i 2022-sesongen.
Hvis argumentet for å si nei til Brann er at samtalene med klubb X (som kan være Rosenborg, kan være Bodø/Glimt eller en hittil ukjent utenlandsk klubb) har kommet for langt til at andre klubber er interessante, vet jeg hvem av disse jeg ville satt penger på at klubb X er... Selv om det høres for godt ut til å være sant.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

TexMurphy skrev: tir nov 16, 2021 10:22 am Ang Kjetil Knutsens trenerframtid og hans ønske om å dra til Brann: https://www.nidaros.no/brann-tok-kontak ... -8-1745510 (krever Pluss-abonnement)
Det er kjent at Rosenborg ligger langflate etter ham, og Bodø/Glimt ønsker selvsagt å forlenge avtalen, som går ut til sommeren. I tillegg skal flere utenlandske klubber ha vist interesse for treneren.

Disse prosessene er kommet så langt, at da forespørselen fra Brann kom på banen, fikk klubben beskjed om at det ikke var aktuelt for Knutsen å vurdere dem også.

Derfor blir ikke Knutsen å finne på Branns trenerbenk i 2022-sesongen.
Hvis argumentet for å si nei til Brann er at samtalene med klubb X (som kan være Rosenborg, kan være Bodø/Glimt eller en hittil ukjent utenlandsk klubb) har kommet for langt til at andre klubber er interessante, vet jeg hvem av disse jeg ville satt penger på at klubb X er... Selv om det høres for godt ut til å være sant.
Stemmer med alt som går av informasjon.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

Litt mer konkrete artikler nå, men fisken er ikke på land.

https://www.nidaros.no/tygger-pa-rbk-ti ... 113-257611

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

https://www.an.no/det-vil-framsta-som-e ... -4-1507249
At Knutsen har kontrakt med Glimt til sommeren 2022 er det ingen grunn til å dvele for mye med. Den siste avtalen som ble signert mellom Glimt og Knutsen inneholder så mange klausuler fordel Knutsen at han kan forlate skuta 1. januar 2022, uten at de helgule kan gjøre så mye fra eller til. Ei heller kan de trøste seg med noe særlig økonomisk kompensasjon å snakke om.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Zanick skrev: tir nov 16, 2021 2:22 pm https://www.an.no/det-vil-framsta-som-e ... -4-1507249
At Knutsen har kontrakt med Glimt til sommeren 2022 er det ingen grunn til å dvele for mye med. Den siste avtalen som ble signert mellom Glimt og Knutsen inneholder så mange klausuler fordel Knutsen at han kan forlate skuta 1. januar 2022, uten at de helgule kan gjøre så mye fra eller til. Ei heller kan de trøste seg med noe særlig økonomisk kompensasjon å snakke om.
Hva mer står i denne saken?

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Ikke så mye konkret som er verdt å sitere. Visstnok takket nei til Championship-klubb og dansk toppklubb.

Det meste tyder vel på at det blir enten RBK eller forlengelse i Glimt.

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

Det faktum at han har takket nei til andre klubber i Norge, Skandinavia og England tyder vel på at man kan si at det er en reell sjanse iallefall, uten å legge godviljen til. Hvis man i tillegg legger godviljen til, og hensynstar alle ryktene som har svirret, så kan ting tyde på at jeg ikke kommer til å angre på at sesongkortet allerede er fornyet for 2022. Men la oss leke nøktern optimist, og si 50/50 på nåværende tidspunkt?

dani07

Legg inn av dani07 »

Tror jeg tidligere har sagt 30% Glimt, 25% RBK og 45% utlandet.
Nå om dagen er jeg på 45% Glimt, 50% RBK, 5% utlandet.

Og det er kjipt.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

dani07 skrev: tir nov 16, 2021 3:37 pm Tror jeg tidligere har sagt 30% Glimt, 25% RBK og 45% utlandet.
Nå om dagen er jeg på 45% Glimt, 50% RBK, 5% utlandet.

Og det er kjipt.
Hva har fått deg til å endre?

startelver

Legg inn av startelver »

Knutsen virker ikke som en type som vil trives i store internasjonale klubber. Hans ambisjoner er nok fortsatt i Norge.

dani07

Legg inn av dani07 »

AxelRudi skrev: tir nov 16, 2021 3:39 pm
dani07 skrev: tir nov 16, 2021 3:37 pm Tror jeg tidligere har sagt 30% Glimt, 25% RBK og 45% utlandet.
Nå om dagen er jeg på 45% Glimt, 50% RBK, 5% utlandet.

Og det er kjipt.
Hva har fått deg til å endre?
Ordlyden i lokal media har endret seg noe, Knutsen har sagt rett ut nei til Brann, og en eventuell forlengelse av kontrakt burde blitt gjort i dette landslagsvinduet.
Nå er det 6 kamper igjen, alle er såpass viktig, så en resignering ville blitt brukt som motivasjon her. Skjer det ikke noe før helga, så er jeg oppe i 70% RBK, dessverre.

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

Det kan jo også argumenteres for at nettopp fordi det er viktige kamper gjenstående for B/G så har alle avgjørelser blitt utsatt for KK. La oss si at RBK står på en liste over kandidater, hvor det står svært få andre lag (kanskje kun B/G). Så kan det hende at sjansen for de ulike lagene er akkurat det samme som det var for 2 måneder siden, KK har klart å utsette dette helt til jobben i B/G er ferdig. Fordi det ikke er 0% sjanse for RBK, er han også fortsatt hovedkandidaten til Rosenborg. Men sjansefordelingen kan jo like gjerne være 25%/75%, 50%/50% eller noe helt annet (i hvilken som helst favør) - bare ikke 0% til en annen klubb enn B/G, da hadde han forlenget allerede.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml

Den trondheimsbaserte avisen Nidaros får opplyst at Rosenborg har gitt Bodø/Glimt-trener Kjetil Knutsen et konkret kontraktstilbud. Han har også fått innfridd ønsket om å ta med seg assistent Morten Kalvenes til Lerkendal. Nå ventes en avklaring innen kort tid.


Discovery har vært i kontakt med Bodø/Glimt, men verken Kjetil Knutsen eller noen andre i klubben ønsker å kommentere saken.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»