Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av Korgutt »

PapaSmurf skrev: tor nov 25, 2021 5:41 pm Det morsomste med den artikkelen der er at journalisten kaller Perry for Trønder. Nå har jeg slekt i Brønnøysund, så i ungdommen spiste jeg fastfood på veikroa Trixie på Trofors hver gang vi kjørte oppover. Og det er så absolutt ikke i Trøndelag. Perry har jo i tillegg en umiskjennelig helgelandsdialekt.

Hva er oddsen for at journalisten kommer fra Østlandet? 1,02?
Oddsen er for høy. 1,005 vil jeg si.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

PapaSmurf skrev: tor nov 25, 2021 5:41 pm Det morsomste med den artikkelen der er at journalisten kaller Perry for Trønder. Nå har jeg slekt i Brønnøysund, så i ungdommen spiste jeg fastfood på veikroa Trixie på Trofors hver gang vi kjørte oppover. Og det er så absolutt ikke i Trøndelag. Perry har jo i tillegg en umiskjennelig helgelandsdialekt.

Hva er oddsen for at journalisten kommer fra Østlandet? 1,02?
Haha. Godt mulig jeg har sett deg ved en eller annen anledning da. Trixie var det eneste stedet hvor barn og ungdom kunne henge der :p

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Er den noen som seriøst ikke hører at Perry er nordlending? Skjønner at man ikke greier å høre forskjell mellom Kristiansund-dialekt og trønder-dialekt der nede, men dette er rett og slett skremmende.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Folk_flesk skrev: tor nov 25, 2021 6:39 pm Er den noen som seriøst ikke hører at Perry er nordlending? Skjønner at man ikke greier å høre forskjell mellom Kristiansund-dialekt og trønder-dialekt der nede, men dette er rett og slett skremmende.
Jeg er ikke overrasket. Har en kollega som spurte meg hvor i landet jeg var oppvokst. Svarte som sant var at jeg kom fra en liten bygd i nærheten av den største byen mellom Bergen og Trondheim. Å ja, du kommer fra Stavanger-området du altså var svaret.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

Folk_flesk skrev: tor nov 25, 2021 6:39 pm Er den noen som seriøst ikke hører at Perry er nordlending? Skjønner at man ikke greier å høre forskjell mellom Kristiansund-dialekt og trønder-dialekt der nede, men dette er rett og slett skremmende.
På Trofors har det alltid vært en litt for stor prosent trøndere da :roll: , og de fleste heier også på RBK. Det var tøft å vokse opp der som Glimt-supporter når vi som oftest tapte så det sang, samtidig som dere hentet alt som kunne spille fotball fra Glimt.

Men dette er jo Trofors, og ikke Bindal som er et sted i Nordland hvor de faktisk prater trønder.

Rösenborger

Legg inn av Rösenborger »

Kan også være at journalisten syns synd på Perry siden han sliter så fælt, og vil gi ham en mental opptur ved å oppgradere ham til Trønder. Er jo snart jul.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Forestspirit skrev: tor nov 25, 2021 6:36 pm
PapaSmurf skrev: tor nov 25, 2021 5:41 pm Det morsomste med den artikkelen der er at journalisten kaller Perry for Trønder. Nå har jeg slekt i Brønnøysund, så i ungdommen spiste jeg fastfood på veikroa Trixie på Trofors hver gang vi kjørte oppover. Og det er så absolutt ikke i Trøndelag. Perry har jo i tillegg en umiskjennelig helgelandsdialekt.

Hva er oddsen for at journalisten kommer fra Østlandet? 1,02?
Haha. Godt mulig jeg har sett deg ved en eller annen anledning da. Trixie var det eneste stedet hvor barn og ungdom kunne henge der :p
Det skal du ikke se bort fra. Det var ikke få ganger jeg var innom.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Forestspirit skrev: tor nov 25, 2021 6:46 pm
Folk_flesk skrev: tor nov 25, 2021 6:39 pm Er den noen som seriøst ikke hører at Perry er nordlending? Skjønner at man ikke greier å høre forskjell mellom Kristiansund-dialekt og trønder-dialekt der nede, men dette er rett og slett skremmende.
På Trofors har det alltid vært en litt for stor prosent trøndere da :roll: , og de fleste heier også på RBK. Det var tøft å vokse opp der som Glimt-supporter når vi som oftest tapte så det sang, samtidig som dere hentet alt som kunne spille fotball fra Glimt.

Men dette er jo Trofors, og ikke Bindal som er et sted i Nordland hvor de faktisk prater trønder.
Mener at Bindal egentlig skulle bli integrert i Trøndelag for en tid tilbake, men det har tydeligvis ikke skjedd. Forsvarte dere plassen med våpenmakt, ev. gule tannbørster?

Rösenborger

Legg inn av Rösenborger »

Som Leonard Cohen ville sagt det, "First we take Rindal, then we take Bindal".

HarryH

Legg inn av HarryH »

Hadde fortjent en tommel den der.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Evertonion skrev: tor nov 25, 2021 5:27 pm Alt er vel bedre enn Hareide?
Horneland er mannen som satte Serbecic i fryseboksen og så sendte ham på lån tilbake til Bosnia med ganske så tydelig intensjon av å få ham ute av syne, ute av sinn. Horneland kommer til velge en type som Hove foran Serbecic i 30 av 30 kamper selv om Serbecic skulle være dobbelt så god, fordi Serbecic ikke er norsk, ikke er erfaren, ikke er drillet i soneforsvar oppigjennom tenårene og ikke har duellstyrke og forsvar av egen femmeter som sine fremste styrker.

Jeg vil tvile sterkt på at han har tenkt å fortsette å være i Norge, og vil bli særdeles overasket om han går til Brann hvor han vet at han neppe blir satset på (før Horneland eventuelt får fyken).

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Hvis Knutsen og han andre glipper og de ansetter Perry så tror jeg at jeg skal donere bort begge mine nyrer for da er det ikke noe håp igjen å leve for.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Rösenborger skrev: tor nov 25, 2021 6:47 pm Kan også være at journalisten syns synd på Perry siden han sliter så fælt, og vil gi ham en mental opptur ved å oppgradere ham til Trønder. Er jo snart jul.
"Tjaa.... Blant trøndera æ e kanskje ikkje så verst allikavæl?" (fritt parafrasert)

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Men hva har RBK tenkt med Milojevic? Hva vil i så fall planen være der? Han spiller jo ikke RBK-fotball og har jo heller ikke all verden med erfaring.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

GiPazzini_85 skrev: fre nov 26, 2021 12:33 pm Men hva har RBK tenkt med Milojevic? Hva vil i så fall planen være der? Han spiller jo ikke RBK-fotball og har jo heller ikke all verden med erfaring.
Høres litt ut som Horneland. Tar gjerne en gjentakelse av den 😊

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Får litt vibber av at Milos kun er inne i diskusjonen fordi ingen andre i Norge bak KK er gode nok til å vurderes og Sverige er det eneste andre markedet vi har kontroll på. Når det er sagt så er det jo grunn til å tro at beste alternativet i Sverige fort kan være ganske så ålreit når beste alternativet i Norge er KK. Virker jo som at Milos tenker en god del i slike baner som vi liker i Trondheim, og gjorde det skarpt som assistent for Røde Stjerne hvor han etter sigende var mannen som fikk skikk på laget mens eks-stjerna var galleonsfigur, forventningene og kjøret der nede er neppe er mindre krevende å håndtere enn i RBK. Men skrytevideo på youtube kan få hvilken som helst spiller til å se tålelig god ut, likeså med noe podcast-opptredener og skussmål fra tidligere spillere og slikt når det gjelder trenere.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Milos ser egentlig ikke så dum ut.

https://totalfootballanalysis.com/head- ... is-tactics

Han vil også spille 433, ikke at vi må det, men grunnen til at han ikke spiller det i Hammarby er mangelen på en sentral. Vi har jo hatt Ole Selnæs på trening i snart 1,5mnd..

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Ole kan bare bli igjen her i Trondheim og ta den sentrale posisjonen.
Vi har virkelig savnet en som kan styre spillet offensivt.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

GiPazzini_85 skrev: fre nov 26, 2021 12:33 pm Men hva har RBK tenkt med Milojevic? Hva vil i så fall planen være der? Han spiller jo ikke RBK-fotball og har jo heller ikke all verden med erfaring.
Siden du kjenner Milojevic' spillesystemer såpass godt at du føler seg trygg nok til konkludere, kan ikke du ta oss gjennom disse?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Skjelbred vurderer å legge opp. Skade på skade der i gården.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

DuncanE skrev: fre nov 26, 2021 8:42 pm
GiPazzini_85 skrev: fre nov 26, 2021 12:33 pm Men hva har RBK tenkt med Milojevic? Hva vil i så fall planen være der? Han spiller jo ikke RBK-fotball og har jo heller ikke all verden med erfaring.
Siden du kjenner Milojevic' spillesystemer såpass godt at du føler seg trygg nok til konkludere, kan ikke du ta oss gjennom disse?
Sjekk AxelRudis link i tråden.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Big George skrev: fre nov 26, 2021 9:34 pm Skjelbred vurderer å legge opp. Skade på skade der i gården.
Slikt sliter på motivasjonen også. Det lyser ikke akkurat spilleglede av Per Carsten Skjelbreid når han er i aksjon. Må være greit at han legger skoene på hylla etter en lang, god og innbringende karriere. Det kan ikke være mange nordmenn som har spilt flere kamper i en topp-5 liga.
Sist redigert av HarryH den fre nov 26, 2021 9:59 pm, redigert 1 gang totalt.

Thecokeman

Legg inn av Thecokeman »

Big George skrev: fre nov 26, 2021 9:34 pm Skjelbred vurderer å legge opp. Skade på skade der i gården.
Har vurdert, ikke vurderer. Han tar minst en sesong til.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

HarryH skrev: fre nov 26, 2021 9:58 pm
Big George skrev: fre nov 26, 2021 9:34 pm Skjelbred vurderer å legge opp. Skade på skade der i gården.
Slikt sliter på motivasjonen også. Det lyser ikke akkurat spilleglede av Per Carsten Skjelbreid når han er i aksjon. Må være greit at han legger skoene på hylla etter en lang, god og innbringende karriere. Det kan ikke være mange nordmenn som har spilt flere kamper i en topp-5 liga.
Per Carsten Skjelbreid? Usikker på om jeg i det hele tatt har sett han i aksjon.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Ja, han gjør seg ikke så bemerket lenger.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

GiPazzini_85 skrev: fre nov 26, 2021 9:37 pm
DuncanE skrev: fre nov 26, 2021 8:42 pm
GiPazzini_85 skrev: fre nov 26, 2021 12:33 pm Men hva har RBK tenkt med Milojevic? Hva vil i så fall planen være der? Han spiller jo ikke RBK-fotball og har jo heller ikke all verden med erfaring.
Siden du kjenner Milojevic' spillesystemer såpass godt at du føler seg trygg nok til konkludere, kan ikke du ta oss gjennom disse?
Sjekk AxelRudis link i tråden.
Leste du resten av hans innlegg? Rudi har vel, i flere innlegg, forklart at Milojevic (basert på egne uttalelser) ønsker å spille 4-3-3 (men mangler typene i HIF til dette), men du vurderer det annerledes? Hva er forøvrig RBK-fotball? Eggens Rosenborg? For KK-fotball er vel heller ingen tro kopi av dette?

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

HarryH skrev: fre nov 26, 2021 10:17 pm Ja, han gjør seg ikke så bemerket lenger.
En Harry type humor vi får servert her. Men jeg liker det.

HarryH

Legg inn av HarryH »

qbah skrev: lør nov 27, 2021 1:05 am
HarryH skrev: fre nov 26, 2021 10:17 pm Ja, han gjør seg ikke så bemerket lenger.
En Harry type humor vi får servert her. Men jeg liker det.
Takk, gamle ørn. Ja, det er jo fredagskveld. Er vel greit å løsne litt på snippen mens vi nyter en Riesling og lytter til Motörhead.
Sist redigert av HarryH den lør nov 27, 2021 1:22 am, redigert 1 gang totalt.

Number4

Legg inn av Number4 »

Blir du mer Harry når du løsner på snippen? 😉

HarryH

Legg inn av HarryH »

Har bodd i Oslo i årevis, men bygdeoriginalen i meg dukker opp i tide og utide.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»