Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av bønna1/2 »

thewaterfall skrev: lør mar 11, 2023 12:36 pm
bønna1/2 skrev: lør mar 11, 2023 12:31 pm
thewaterfall skrev: lør mar 11, 2023 9:49 am

Siden du mener halvparten av de som har sugerør nedi klubbkassen kunne vært fjernet og at det til stadighet har blitt opprettet stillinger hvor den ansatte har fått diverse tullete titler så regner jeg med du kan underbygge med konkrete eksempler på stillinger, titler og/eller ansatte som kunne vært fjernet og klubben kunne fint klart seg uten. Gjerne eksempler på noen som har sugerøret nede i klubbkassa per dags dato.

De som sitter i styret får forresten ikke noe vederlag eller honorar, det er et frivillig verv.
Selvfølgelig kan ikke det uvitende trollet det. Bare sprøyt og feberfantasier. I følge samme trollet har Rekdal prioritert å forsterke forsvaret også.
Sitter ikke å venter i spenning på svaret akkurat, lave forventninger for å si det forsiktig. Eller, ingen forventninger er mer presist.
Vedkommende bør jo helst unngå å svare, for ikke å gjøre skaden verre.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Sander Tangvik i mål mot Viking i følge adressa.

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... mot-viking

Skal ikke se bort i fra at Sander faktisk danker ut Hansen i løpet av sesongen.

Gunder

Legg inn av Gunder »

Sander Tangvik spilte siste treningskamp, står igjen i mål mot Viking i morgen. Har vært snakket om det unge keepertalentet i noen år, men at han er reell utfordrer for dyktige og pålitelige Hansen allerede i år. Kommer som en gledelig overraskelse på meg.

Jeg tror Ole Sæter blir vraket. Spesielt med tanke på at Tengstedt og Vecchia ikke lenger er i Rosenborg. Unge islandske A-landslagspilleren Kristall Ingason virker å ha blitt først i rekken av spissene i løpet av vinteren. Han hadde dårlig utholdenhet når han kom til Rosenborg august i fjor.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

Kan ikke helt se for meg at Sander er bedre enn Hansen. Helt greit om jeg tar feil.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

bønna1/2 skrev: lør mar 11, 2023 12:33 pm
Tobbis1 skrev: lør mar 11, 2023 10:16 am Da er det endelig bekreftet at Reims må kjøpe Noah hvis de ikke rykker ned,Berdal i adressa i dag.
Du må gjerne ha rett, men det kolliderer jo med hva Noah uttalte for få dager siden, hvor han ikke så det som en nedtur om han returnerte til RBK.
Han har feil, det kommer ut ettehvert. Reims har en vanlig kjøpsopsjon,.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

AxelRudi skrev: lør mar 11, 2023 2:22 pm
bønna1/2 skrev: lør mar 11, 2023 12:33 pm
Tobbis1 skrev: lør mar 11, 2023 10:16 am Da er det endelig bekreftet at Reims må kjøpe Noah hvis de ikke rykker ned,Berdal i adressa i dag.
Du må gjerne ha rett, men det kolliderer jo med hva Noah uttalte for få dager siden, hvor han ikke så det som en nedtur om han returnerte til RBK.
Han har feil, det kommer ut ettehvert. Reims har en vanlig kjøpsopsjon,.
Dette var utydelig. En vanlig kjøpsoppsjon, som de kan benytte seg av om de vil, eller en forpliktende kjøpsopsjon om de berger plassen?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Vanlig kjøpsopsjon er vel at det ikke foreligger noen betingelser som kan gjøre den permanent, men at det er en vanlig opsjon. Og en vanlig opsjon er jo valgfri for kjøper om man vil benytte seg av eller ikke. Uansett så har ikke Berdal bekreftet noe som helst.

Uavhengig av hva Holm sier, tror jeg nok han ser på det som en nedtur hvis overgangen ikke blir permanent dog. Forhåpentligvis bruker han den (eventuelle) nedturen og skuffelsen til å vise seg fram og at man får se det potensialet som bor i ham i løpet av høsten hvis han spiller i hvitt og svart.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

bønna1/2 skrev: lør mar 11, 2023 2:33 pm
AxelRudi skrev: lør mar 11, 2023 2:22 pm
bønna1/2 skrev: lør mar 11, 2023 12:33 pm

Du må gjerne ha rett, men det kolliderer jo med hva Noah uttalte for få dager siden, hvor han ikke så det som en nedtur om han returnerte til RBK.
Han har feil, det kommer ut ettehvert. Reims har en vanlig kjøpsopsjon,.
Dette var utydelig. En vanlig kjøpsoppsjon, som de kan benytte seg av om de vil, eller en forpliktende kjøpsopsjon om de berger plassen?
Haha, hvordan i alle dager var dette utydelig? Han sier at berdal bekrefter opsjon ved nedrykk, du sier at du håper han har rett, og jeg sier at han har feil og at det er en vanlig kjøpsopsjon Reims har på Noah.. Du svarer jo til og med i spørsmålet ditt etterpå på hva som er vanlig :D

Men greit: Reims har, 100% sikkert og bekreftet, en kjøpsopsjon som Reims KAN utløse om de vil kjøpe Noah. Dette er vanlig. En opsjon ved nedrykk er mindre vanlig.

Tv2 har dermed bomma skikkelig og hatt feil i 9mnd, godt hjulpet av adressa. Tipper det kommer ut noe om dette imorgen den dag.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Tobbis1 skrev: lør mar 11, 2023 10:16 am Da er det endelig bekreftet at Reims må kjøpe Noah hvis de ikke rykker ned,Berdal i adressa i dag.
Litt usikker på om jeg synes det er så bra likevel nå, etter salget av Vecchia og alt. Men heller mot at dette fortsett er bra og meget bra butikk av Dorsin.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

thewaterfall skrev: lør mar 11, 2023 10:37 am Jeg klarer ikke å se at Berdal bekrefter noe som helst i den saken direkte i alle fall, men adressa derimot står ved sine opplysninger.

"- Vi vedtok budsjettet før vi solgte Casper Tengstedt til Benfica, og har regnet med 35 millioner i spillersalg. Med Tengstedt-salget har vi nådd dette allerede, og ligger veldig godt an. (Tengstedt ble solgt for over 100 millioner kroner, journ anm.)

I tillegg vil majoriteten av Noah Holm-pengene komme inn i 2023, når klausulen slår inn i sommer. Totalpakka rundt Holms overgang til franske Reims er på om lag 40 millioner kroner."

Jeg tolker det siste avsnittet som at det er journalisten sin informasjon og ikke et sitat fra Berdal. Men når både TV2 og adressa står ved sine opplysninger til tross for at de garantert har fått med seg ryktene så stoler jeg på det for øyeblikket. Og at de har budsjettert med 35 millioner i spillersalg (som er 10 millioner høyere enn snittet de har solgt for de siste ti årene) så tenker jeg at det ikke er tilfeldig at den summer passer godt sammen med summene som er rapportert om Holm.
Siterer meg selv for å vise hva som står i den adressa-saken som @Tobbis1 nevner og hvor han mener Berdal bekrefter at Reims må kjøpe Holm hvis de unngår nedrykk. Jeg er uenig i at Berdal bekrefter noe som helst i den saken, men det er jo åpent for tolkning selvfølgelig. Ser også at @AxelRudi sin info tilsier at mine egne tanker rundt saken trolig er feil, og han pleier jo å ha god informasjon da.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

bønna1/2 skrev: fre mar 10, 2023 11:05 pm
izzet2015 skrev: fre mar 10, 2023 6:08 pm Vecchia ferdig i RBK, så da mister de enda en toppspiller. Enda lengre unna å vinne noe som helst.
Det er visstnok viktig å ha trua.
Den er vel borte nå....

ballee
Innlegg: 307

Legg inn av ballee »

Belzone skrev: lør mar 11, 2023 5:26 am
DuncanE skrev: lør mar 11, 2023 2:55 am
ballee skrev: lør mar 11, 2023 2:15 am Ja da men RBK drives altfor dyrt.
Se f.eks. på alle toskete kjerringer som er rundt om i styret, som aldri har hatt forhold til fotball.
Du skriver som du har vett til. Nok en gang denne slagsiden mot kvinnene i Rosenborg, de har da langt mer å fare med enn deg. For ingen skal kunne påstå at du sto i første rekke når knivene ble slipt. Dine bremsespor er legendariske.

Dumheten kjenner ingen grenser, og sist av alt sine egne (Renberg).
Skipresident Tove Moe Dyrhaug får over 2,9 millioner kroner i en «etterlønnsavtale» med Rosenborg. Det kommer frem i klubbens årsmelding.
nesten 4 mill. må ho få ja, kakseklubben...... var ho ikke vaskehjelp i brakka i tidligere år

dani07

Legg inn av dani07 »

Mine sofatanker om RBK er neppe de viktigste i verden, men slenger de ut uansett.
Etter de salgene dere har gjort, så tror jeg at det kan bli en noe vanskelig sesong for dere. Holder dere som en knapp til 3 plassen, men tror det blir litt distanse mellom 1-2 og 3 plass.

Det kan selvfølgelig være at dere tar gullet, men da skal det klaffe anno Glimt 2020 tror jeg - Og rent teoretisk så har dere jo en bedre stall til det enn hva Glimt 2020 hadde.
Men utrolig vanskelig å få til, at 5-8 spillere skal treffe så mirakuløst på form samtidig.

Men, når det er sagt, så er RBK anno 2023 bedre stilt enn hva RBK har vært på ganske mange år. Dere har en klubb med noe entusiasme, som har tatt et reelt oppgjør med pengebruken, og da spesielt på lønn. Det er vel ingen spillere som er igjen på "gammel lønn" - kanskje Andre Hansen?

Jeg har oppriktig troen på at om RBK kommer seg godt igjennom 2023, og Glimt kommer seg godt igjennom 2023 (noe jeg gir 70 ish% sjanse for) så har vi 3 toppklubber i Norge i de neste 3-5 årene, noe som kan gi utrolig mange morsomme opplevelser i Europa.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Jeg har null tro på gull, men karre seg til ca. 55 poeng som fort kan holde til medalje er nok omtrent hva vi ender opp på.

RBK som klubb er bedre stilt enn på lenge, det virker som om en begynner å få orden på alt det rundt, scouting, analyse, fysisk trening, lønnspolitikk, innkjøpstrategi, kvaliteten på jobben som gjøres på drift og markedsiden, kostnadskontroll. Noen store spørsmålstegn rundt kvaliteten på akademiet er det nok desverre,

RBK som lag? Eh. Vi har en trener som ikke er god nok for dette nivået og i tillegg er feil type for et lag som ønsker å kjempe i toppen, på toppen av det hele er han feil type til å passe inn i RBK og trøndersk fotballtradisjoner og kultur, og stallen er mer eller mindre rigget om fra 4-3-3 til noe slikt som 5-3-2*, dog Rekdal vil helst spille 5-4-1* men henter ikke spillerne til å kunne gjøre det. I 2025 er jeg rimelig sikker på at vi er tilbake til 4-3-3 fordi alt tyder på at det er mye mer sannsynlig at Rekdal ryker før den tid enn at han får ny kontrakt.

*Ja, han vil helst spille 3-5-2/3-4-3, men han er ikke god nok til at det blir noe annet enn en baktung femmer.

Så dette kan ta tid. Men bak Molde og Glimt så er det ikke allverdens av konkuranse om medaljene, så gode muligheter for å karre seg til et par nye tredjeplasser før vi blir kvitt ham. Det viktigste er at vi nå har et tilsynelatende kompetent styre etter nesten to tiår med udugelig pampevelde.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

dani07 skrev: søn mar 12, 2023 10:55 am Det er vel ingen spillere som er igjen på "gammel lønn" - kanskje Andre Hansen?
Kjempelønna til Henriksen strekker seg ut 2024 og det samme gjelder svenskene Augustinsson (fotballinvalid) og Andersson (utlånt) som ligger på et par millioner pluss.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Zorbeltuss skrev: søn mar 12, 2023 11:49 am Jeg har null tro på gull, men karre seg til ca. 55 poeng som fort kan holde til medalje er nok omtrent hva vi ender opp på.

RBK som klubb er bedre stilt enn på lenge, det virker som om en begynner å få orden på alt det rundt, scouting, analyse, fysisk trening, lønnspolitikk, innkjøpstrategi, kvaliteten på jobben som gjøres på drift og markedsiden, kostnadskontroll. Noen store spørsmålstegn rundt kvaliteten på akademiet er det nok desverre,

RBK som lag? Eh. Vi har en trener som ikke er god nok for dette nivået og i tillegg er feil type for et lag som ønsker å kjempe i toppen, på toppen av det hele er han feil type til å passe inn i RBK og trøndersk fotballtradisjoner og kultur, og stallen er mer eller mindre rigget om fra 4-3-3 til noe slikt som 5-3-2*, dog Rekdal vil helst spille 5-4-1* men henter ikke spillerne til å kunne gjøre det. I 2025 er jeg rimelig sikker på at vi er tilbake til 4-3-3 fordi alt tyder på at det er mye mer sannsynlig at Rekdal ryker før den tid enn at han får ny kontrakt.

*Ja, han vil helst spille 3-5-2/3-4-3, men han er ikke god nok til at det blir noe annet enn en baktung femmer.

Så dette kan ta tid. Men bak Molde og Glimt så er det ikke allverdens av konkuranse om medaljene, så gode muligheter for å karre seg til et par nye tredjeplasser før vi blir kvitt ham. Det viktigste er at vi nå har et tilsynelatende kompetent styre etter nesten to tiår med udugelig pampevelde.
Alt fokuset ditt på Rekdal begynner å nærme seg spam. Tror de fleste vet hvor du står nå, det er ingen grunn til å repetere i det kjedsommelige.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Rekdal er mer en god nok for RBK, å hevde noe annet er bare sprøyt. RBK vil sikkert vinne serien i år.

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Denne RBK-startelleveren. Holy mother of middelmådighet.

trønderen

Legg inn av trønderen »

izzet2015 skrev: søn mar 12, 2023 8:00 pm Rekdal er mer en god nok for RBK, å hevde noe annet er bare sprøyt. RBK vil sikkert vinne serien i år.
Hvorfor er det sprøyt? Hva er det Rekdal har vist som gjør at du mener han er mer enn god nok?

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Milwaukee_Bucks_2021 skrev: søn mar 12, 2023 8:09 pm Denne RBK-startelleveren. Holy mother of middelmådighet.

Rimelig krise, ja. Men slik har det dessverre blitt.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

For de som tenkte laget var uferdig i fjor..

Skal slite sterkt med å karre til oss bronsemedalje i år. Har null tro på det dessverre. Et lag som fra før var uferdig og lite samspilt, har vi nå solgt og/eller skade på de beste spillerne samtidig som vi har erstattet de med unge enda mer uferdige spillere og OBOS-nivå.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Det kunne jo gått bra hvis en hadde et system på plass hvor en kunne drillet de inn i.

Pondus69

Legg inn av Pondus69 »

Nu startet dere med et dårligere utgangspunkt i fjor med elendige resultater I treningskampene. Mye ser bedre ut i år synes jeg. Det som skuffet mot Viking var den manglende evnen til å holde ballen i laget. Mye Hawaii og slå langt mot bakrom. Midtbanen lite involvert i oppbyggende spill/angrep. Det har jo ikke kjennetegnet RBK før. Store avstander i laget og "stressa" spill.

Greit dere har mista en del spillere, men Reka bør få til er bedre grunnspill enn det her. Hvordan har de andre kampene i pre-season vært?

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Konklusjonen må være at dette ser ikke bra ut. Knapt en sjanse i løpet av 90 min. Slo bare langt og nye spillere som ikke holder mål. Utrolig skuffende og Rekdal må tenke sitt om denne prestasjonen. :shock:

ballee
Innlegg: 307

Legg inn av ballee »

Ha ha ha ikke en sjanse eller skudd på mål i løpet av en hel kamp, helt latterlig,, utrolig å få til noe slikt. RBK har solgt vekk det lille som var av angrepslystne spillere og får velfortjent smekk på pung. Laget var bare en samling guttespillere som helt manglet offensiv kreativitet. Dette kan bli nedrykk !!!!!!!!
Og nobrain og apekatt Henriksen var eneste som bemerket seg, med grisetaklinger, utvises i neste kamp. Henriks har vist seg være udugelig som midtbanespiller, eneste han duger til er knallback, ellers er han ikke god nok for laget. Men dette er visstnok det klubben vil ha fordi han blir vel lønnet desidert høyest i RBK, var det ikke 12-13 mill. i året. At det går an å bedrive et sånt gedigent sløseri!

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

RBK har solgt seg bort fra alle muligheter om å komme i toppen. Sånn de spiller nå blir det en kamp om å unngå nedrykk. Det var fryktelig dårlig. Aga må være tidenes dårligste investering. finnen var også helt udugelig. Skremmende dårlig. Det kan bli tynt med folk på Lerkendal i år. :roll:

HarryH

Legg inn av HarryH »

izzet2015 skrev: man mar 13, 2023 9:30 am RBK har solgt seg bort fra alle muligheter om å komme i toppen. Sånn de spiller nå blir det en kamp om å unngå nedrykk. Det var fryktelig dårlig. Aga må være tidenes dårligste investering. finnen var også helt udugelig. Skremmende dårlig. Det kan bli tynt med folk på Lerkendal i år. :roll:
Må for all del ikke få færre tilskuere enn Molde. Da blir det folksnakk.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

izzet2015 skrev: søn mar 12, 2023 8:00 pm RBK vil sikkert vinne serien i år.
Feberfantasi.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

izzet2015 skrev: man mar 13, 2023 9:30 am RBK har solgt seg bort fra alle muligheter om å komme i toppen. Sånn de spiller nå blir det en kamp om å unngå nedrykk.
Dette skrev du i går: « Rekdal er mer en god nok for RBK, å hevde noe annet er bare sprøyt. RBK vil sikkert vinne serien i år.»

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

TomBrady12 skrev: man mar 13, 2023 9:48 am
izzet2015 skrev: man mar 13, 2023 9:30 am RBK har solgt seg bort fra alle muligheter om å komme i toppen. Sånn de spiller nå blir det en kamp om å unngå nedrykk.
Dette skrev du i går: « Rekdal er mer en god nok for RBK, å hevde noe annet er bare sprøyt. RBK vil sikkert vinne serien i år.»
Det er lov å skifte mening..... Men det de viste i går var fryktelig dårlig. Vi har ikke spisser som holder mål.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»