Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av AxelRudi »

lund skrev: man jan 10, 2022 10:23 pm
AxelRudi skrev: man jan 10, 2022 10:21 pm Erstatter for Ceide finnes i Freksta. Ismaheel er steingod, ca 10m. Mer effektiv også. Stoppere er ikke lett i Norge.
Spørs om det ikke blir 2 utenlandske, og så en unggutt fra Kamma eller Kåffa.
Holmar bør dra, Dino bør selges nå siden kontrakten går ut om et år.
Vi må frigjøre en plass til ikke-norske minst. Evt så må RWP på lån, men da mister vi enda en på ving/spiss.

Holmar, August, Adam, Vagic, RWP, Holse Dino, Vecchia. 8stk pr nå, maks er vel 9.
August og Vagic er skadet, og har enda ikke fått vist nok.
Vecchia, og Holse bør beholdes.
Adam må nok bli så vi har 2 høyrebacker.

Holmar, Dino, og RWP. 2 bør ut. Kanskje alle 3, om RWP sendes på lån.
Får aldri i verden Ismaheel for bare 10 mill.
Det sies så. De har lite penger der nede.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

PerryAndre skrev: man jan 10, 2022 10:18 pm
AxelRudi skrev: man jan 10, 2022 12:05 pm
PerryAndre skrev: man jan 10, 2022 10:31 am Jeg tror mest på at Ceide kommer tilbake til Rosenborg når utleieavtalen går ut på dato.
En ting er å vise gode ballferdigheter i Eliteserien. Nivået er helt annet i Serie A.
Opsjonsavtale gir den italienske klubben rett til å kjøpe Ceide når utleieavtalen går ut, men er ikke forpliktet til kjøp, hvis han ikke er så god som forventet.

Ettersom det er snakk om opsjonsavtale. Kan vi forvente at Rosenborg får mye for ham ved salg.
Det er ingen slik opsjon sies det, det er en klausul om at de må kjøpe han uansett i sommer om de ikke rykker ned. RBK Ville nok ikke ha gått med på lån uten salg.
I prinsippet er jo dette et salg, italienske klubber gjør dette av regnskapsmessige årsaker. Spesielt Sassuolo har vært flinke, jeg tror de siste 4-5 kjøpa er slik.
De kjøper i januar når det er mindre konkurranse, og har det klart til sommeren. Så får spilleren 6mnd ekstra på å komme inn i det.
Forklar meg hva du mener med: "De kjøper i januar når det er mindre konkurranse, og har det klart til sommeren. Så får spilleren 6mnd ekstra på å komme inn i det"

Var det ikke slik at du mener at opsjonen går på nedrykk eller ikke?
Det er vel det eneste som kan velte den forpliktende avtalen, ut fra det som er kjent så langt, og det må et lite jordskjelv til for at de rykker ned? Slik jeg har forstått det, så handler dette om teknikaliteter ift. økonomi, ikke en måte å snu seg unna på.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Da er det nok exit Ceide.


Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

AxelRudi skrev: tir jan 11, 2022 6:08 pm Da er det nok exit Ceide.
Totalramme som nærmer seg det Sælnes ble solgt for i sin tid i følge adressa. Dvs nærmere 40-50 millioner.

Ok sum, men skulle gjerne beholdt han en sesong til.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

newsflash skrev: tir jan 11, 2022 6:14 pm
AxelRudi skrev: tir jan 11, 2022 6:08 pm Da er det nok exit Ceide.
Totalramme som nærmer seg det Sælnes ble solgt for i sin tid i følge adressa. Dvs nærmere 40-50 millioner.

Ok sum, men skulle gjerne beholdt han en sesong til.
Ikke uenig, men pengene er langt viktigere her. Talentfull spiller, men han har en del ved seg som sier at han kan ha problem med å ta det til et høyere nivå.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Vanskelig å si hvor god Ceide kan bli. Han har spilt for et dysfunksjonelt lag. Tror taket er ganske høyt hvis han havner i et godt system med en god trener.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Hmm...

Fra Italia meldes det om en overgangsum på 2,5 - 3 millioner Euro. Det er jo betydelig mindre enn Selnæs overgangen.

Link

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

1,5 for låneperioden og 3 for overgangen. Totalt 4,5. Ca 45 millioner med dagens kurs.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

På nåværende tidspunkt er nærmere 50 mill en grei sum. Forhåpentligvis betyr pengene inn at vi kan beholde Holse og Vecchia, samt investere i en god venstreving, og et par solide stoppere.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

AxelRudi skrev: tir jan 11, 2022 6:08 pm Da er det nok exit Ceide.

Cexit? Ceidxit? Ceidexit? Sagt sitt?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Tjaaah skrev: tir jan 11, 2022 7:11 pm
AxelRudi skrev: tir jan 11, 2022 6:08 pm Da er det nok exit Ceide.

Cexit? Ceidxit? Ceidexit? Sagt sitt?
ECxit

Detvasomfarsken

Legg inn av Detvasomfarsken »

DiMarcio sier 3 mill euro. Stemmer det, attpåtil med en låneavtale først, så er det mageplask deluxe. Ugg.

Dukenukem

Legg inn av Dukenukem »

Når man trodde at århundrets salg var Botheim til Russland for 80 mill så blir det ganske grundig slått av 25 mill for Ceide

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Fra Italia rapporteres det om 2,5 - 3 mill Euro, her i Norge 45 millioner.

Hvilken vekslingskurs er det norske aviser legger til grunn?

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

newsflash skrev: tir jan 11, 2022 7:49 pm Fra Italia rapporteres det om 2,5 - 3 mill Euro, her i Norge 45 millioner.

Hvilken vekslingskurs er det norske aviser legger til grunn?
De tar ikke med lånesummen. Aner ikke hvorfor, sett det før.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

AxelRudi skrev: tir jan 11, 2022 8:23 pm
De tar ikke med lånesummen. Aner ikke hvorfor, sett det før.
Ok, det vil jo forklare forskjellen.

Da blir det jo 40-45 mill totalt, noe som forsåvidt er greit.

qbah

Legg inn av qbah »

Spiselig sum det, selv om det et kjipt at han drar allerede nå. Uansett så er han erstattelig, forrige sesong å bedømme.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Se noen mener det er enda mer med klausulere, opp mot 60 hvis alt slår inn. Me får sjå hva som kommer ut etterhvert.

Men da må vi ha ving og 2 stoppere.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Ok pris, hvis vi er garantert 40-45 mill + evt. klausuler i tillegg.

Vi trengte en ving fra før, så nå trenger vi to. Så kan det jo hende at Brattbakk tar en av plassene. Det hadde jo vært det beste.

MOFFE

Legg inn av MOFFE »

AxelRudi skrev: tir jan 11, 2022 9:34 pm Se noen mener det er enda mer med klausulere, opp mot 60 hvis alt slår inn. Me får sjå hva som kommer ut etterhvert.

Men da må vi ha ving og 2 stoppere.
Link?

TTt

Legg inn av TTt »

AxelRudi skrev: tir jan 11, 2022 8:23 pm
newsflash skrev: tir jan 11, 2022 7:49 pm Fra Italia rapporteres det om 2,5 - 3 mill Euro, her i Norge 45 millioner.

Hvilken vekslingskurs er det norske aviser legger til grunn?
De tar ikke med lånesummen. Aner ikke hvorfor, sett det før.
Hvorfor tror du italienske medier ikke tar med lånesum? Finner ingen steder det står noe om det!

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

TTt skrev: ons jan 12, 2022 12:37 am
AxelRudi skrev: tir jan 11, 2022 8:23 pm
newsflash skrev: tir jan 11, 2022 7:49 pm Fra Italia rapporteres det om 2,5 - 3 mill Euro, her i Norge 45 millioner.

Hvilken vekslingskurs er det norske aviser legger til grunn?
De tar ikke med lånesummen. Aner ikke hvorfor, sett det før.
Hvorfor tror du italienske medier ikke tar med lånesum? Finner ingen steder det står noe om det!
Very wild guess; det italienske bokføringsprinsipp?

Thecokeman

Legg inn av Thecokeman »

qbah skrev: tir jan 11, 2022 9:01 pm Spiselig sum det, selv om det et kjipt at han drar allerede nå. Uansett så er han erstattelig, forrige sesong å bedømme.
Ta en titt på statistikken uten han på banen... Alle lag i Eliteserien må ta hensyn til Ceide, det gjør at andre får bedre muligheter.

Nærmere 50 mill er OK, men ikke mer. Ville heller beholdt han.

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Drøyt 30 mill for et sånt talent er billigsalg.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

bønna1/2 skrev: ons jan 12, 2022 12:53 am
TTt skrev: ons jan 12, 2022 12:37 am
AxelRudi skrev: tir jan 11, 2022 8:23 pm

De tar ikke med lånesummen. Aner ikke hvorfor, sett det før.
Hvorfor tror du italienske medier ikke tar med lånesum? Finner ingen steder det står noe om det!
Very wild guess; det italienske bokføringsprinsipp?
Det kan være, de går vel kanskje på to forskjellige FFP år eller noe. Ikke vet jeg. Vi får se hva som kommer ut, 30 er alt for lite. Det er isåfall svak jobbet.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

Thecokeman skrev: ons jan 12, 2022 9:13 am
qbah skrev: tir jan 11, 2022 9:01 pm Spiselig sum det, selv om det et kjipt at han drar allerede nå. Uansett så er han erstattelig, forrige sesong å bedømme.
Ta en titt på statistikken uten han på banen... Alle lag i Eliteserien må ta hensyn til Ceide, det gjør at andre får bedre muligheter.

Nærmere 50 mill er OK, men ikke mer. Ville heller beholdt han.
Vel, nå er det eksempler på kamper hvor motstanderne også var sjeleglad for at han spilte. Jeg ville også beholdt ham, men river ikke av meg håret når han selges. Godt potensiale, men jeg blir litt overrasket om han klarer å ta steg i Italia. Han får bryne seg på tøffere motstand, også en mot en, i tillegg til at han vil få klare utfordringer ift. den fysiske delen av spillet, også med tanke på defensive oppgaver.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

RBK anno 2022: Utsetter medlemsmøtet og årsmøtet slik at gjengen får sitte lengst mulig, og hele lauget får komme å stemme for de. Utelukker dermed da masse nye yngre medlemmer som ikke bor i Trondheim. Tragisk opplegg.



Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

AxelRudi skrev: ons jan 12, 2022 4:21 pm RBK anno 2022: Utsetter medlemsmøtet og årsmøtet slik at gjengen får sitte lengst mulig, og hele lauget får komme å stemme for de. Utelukker dermed da masse nye yngre medlemmer som ikke bor i Trondheim. Tragisk opplegg.
Veteranlauget som sliter med den digitale kompetansen da sikkert...

Er jo ingen tvil om at styret kan beslutte dette. Om det er klokt er noe helt annet.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

At årsmøtet utsettes for at noen i styret skal få sitte lengst mulig tror jeg ikke noe på i det hele tatt.
Vi er enig om mye AxelRudi, men her tror jeg ikke du snakker sant.

Jeg tror faktisk at man ønsker å gjennomføre årsmøtet fysisk og at det faktisk er grunnen til at man utsetter.

Det er uansett grunn til utsettelsen, så er det mye bedre med ett årsmøte med fysisk oppmøte slik det "alltid" har vært enn om det skulle vært gjennomført via Teams eller noe slikt.

Jeg kommer uansett til å stemme på at en del av de i styret må UT!
(forutsatt at det kommer vettuge kandidater som kan tre inn selvsagt, stemmer ikke ut f.eks Bratseth for å få inn Rita Overvik for å si det slik)

Spent på når VK-innstilling nå kommer. De får vel litt lengre tid på seg de også nå da. Kan være en fordel.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

JohnTiger skrev: ons jan 12, 2022 6:44 pm At årsmøtet utsettes for at noen i styret skal få sitte lengst mulig tror jeg ikke noe på i det hele tatt.
Vi er enig om mye AxelRudi, men her tror jeg ikke du snakker sant.

Jeg tror faktisk at man ønsker å gjennomføre årsmøtet fysisk og at det faktisk er grunnen til at man utsetter.

Det er uansett grunn til utsettelsen, så er det mye bedre med ett årsmøte med fysisk oppmøte slik det "alltid" har vært enn om det skulle vært gjennomført via Teams eller noe slikt.

Jeg kommer uansett til å stemme på at en del av de i styret må UT!
(forutsatt at det kommer vettuge kandidater som kan tre inn selvsagt, stemmer ikke ut f.eks Bratseth for å få inn Rita Overvik for å si det slik)

Spent på når VK-innstilling nå kommer. De får vel litt lengre tid på seg de også nå da. Kan være en fordel.
Bratseth er vel ikke på valg? Skal han ut må det vel et mistillitsforslag på bordet?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»