Tromsø I.L

Svar
GoingKronos

Tromsø I.L

Legg inn av GoingKronos »

Tromsø Idrettslag ble dannet 15.september 1920, og har vært en toppklubb i Norge siden opprykket til øverste divisjon i 1985.
Cupmester i 1986 og 1996 er klubbens store prestasjoner, samt totalt fem medaljer i landets øverste divisjon (sølv 1990, 2011 og bronse i 1989, 2008 og 2010).

TIL har hatt noen tøffe år, med to nedrykk på 2010-tallet og betydelige økonomiske problemer. Nå er driften lagt om for å sikre en langsiktig overlevelse for klubben, så får vi se om det er mulig å kombinere sportslig suksess og økonomisk forsvarlig drift. TIL spiller sine hjemmekamper på Alfheim Stadion, men ønsker å skaffe seg en ny innendørs arena som passer seg til en klubb på 69 grader nord.

Gaute Helstrup tok over ansvaret som hovedtrener våren 2020 og rykket opp i første forsøk. 2021-sesongen har blitt en kamp for å overleve, og det var vel forventet.

I dag er det hjemmekamp mot Rosenborg, måtte det ende med seier!

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Velkommen, Kronos!

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Nå begynner det å bli krise, det eneste som holder liv i håpet om ny kontrakt er at det er andre lag som også er ganske så håpløse. Nå som spillere er kommet tilbake fra skader skulle også poengene begynne å samles inn, men foreløpig ser det ut som kvaliteten rett og slett ikke er god nok.

Så skal det sies at motstander scorer på stort sett alt på Alfheim i år, kanskje det er på tide med et keeperbytte? Karlstrøm er ikke den jeg hadde sluppet ned en baby fra et brennende hus til for å si det sånn.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Kai Bardal analyserer TILs forsvarsspill på 1 minutt: https://twitter.com/kaicbardal/status/1 ... 7179878407

Det er fryktelig dårlig på begge målene til Rosenborg, sannheten er nok at Anders Jenssen ikke er god nok til å spille på dette nivået. TIL må ta grep.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Espejord blir i klubben ut sesongen, låneavtalen er forlenget. Han regner med å allerede spille nå i cupen mot Alta, men at han skal skynde seg langsomt.

I tillegg melder lokalavisene at tidligere KBK-spiller Christophe Psyché er klar for TIL og skal styre forsvaret som har lekket som en sil.

Myhre

Legg inn av Myhre »

Med mindre det skjer noe ekstraordinært, spår jeg nedrykk på denne gjengen.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Anders Jenssen sin scoring på overtid mot Mjøndalen kan bli årets viktigste mål - nå er TIL plutselig fullt inne i kampen for ny kontrakt og det trengs etter at Brann og Stabæk forsterker stallene sine.

Dr_Who

Legg inn av Dr_Who »

Dagens kamp ga nytt håp om å overleve i divisjonen. Men med en tynn stall og en trener som kanskje ikke holder nivået blir det en tøff høst.

grambler
Innlegg: 1

Legg inn av grambler »

Hadde tatt feil av kampdatoen i dag og trodde Tromsø skulle spille i dag. Så da jeg skjønte jeg hadde blingsa fant jeg frem den forrige kampen de spilte, mot Mjøndalen, i ukesarkivet og så den i stedet.
Gikk glipp av den da den opprinnelig gikk, og de gangene det skjer så pleier jeg å se opptak i ettertid for å se litt mer rundt målene enn hva de pleier å servere i høydepunktene fra nyhetene/Eurosport.
Aaanywaay…

Det var her jeg la merke til noe som skjedde like etter det aller siste målet i det spillerene er på vei tilbake etter målfeiringa.
Etter scoringa så er alle (naturligvis) borte og gratulerer Anders Jensen, så også Jostein Gundersen som legger den ene armen rundt skuldra til Jenssen i det de begynner å gå tilbake mot egen halvdel. Her så jeg noe som jeg la merke til og ble nødt til å spole tilbake for å se det igjen. Jostein har som sagt armen rundt skuldra til Anders, jeg tror ikke Anders visste hvem sin arm det var først, men så sier Jostein noe til han (så ut som typisk gratulasjonsnakk) og like etterpå ser man Anders ta tak i hånda Jostein har over skuldra hans og, i mine øyne, irritert kaste den bak og av skuldra hans. Kameraet følger så Anders som ikke uttrykker noe spes i closeup, og Jostein forsvinner ut av bildet så hans reaksjon får man ikke sett.

Nå tar jeg høyde for at dette kan være absolutt ingenting, evnt at jeg har tolket det helt feil. Allikevel, måten den lille bevegelsen fra Anders ble gjort og ansiktsuttrykket hans samtidig, slo meg som noe der det ligger noe bak.
Er det uvennskap? Noen hendelse i forkant?
Noen som vet noe?
Noen som i det hele tatt har sett episoden og lagt merke til noe?

Jeg mener, uvennskap mellom spillere i en startellever er jo ikke optimalt akkurat.

Myhre

Legg inn av Myhre »

Merkelig å bytte ut Moses, hadde jo ingen fart og fysikk der oppe på slutten.

Dr_Who

Legg inn av Dr_Who »

Bra kamp av TIL, som vi burde vunnet med et par mål etter spill og sjanser. Vi er på rett vei!

Myhre

Legg inn av Myhre »

Mikkelsen(- skuddet)/Kitolano hadde svake kamper, spesielt Kito. Ikke imponert av vingbackene, spesielt Nilsen er ekstremt endimensjonell. Moses BB, Karlstrøm feilvurderer med å rushe ut.

Som et lag en bedre kamp, spesielt de siste 20 min av 1. omgang. Mangler fart med og uten ball + en playmaker/type som kan gå forbi ledd/1mot1. Bra lyd fra Forza!

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Myhre skrev: søn aug 15, 2021 8:29 pm Mikkelsen(- skuddet)/Kitolano hadde svake kamper, spesielt Kito. Ikke imponert av vingbackene, spesielt Nilsen er ekstremt endimensjonell. Moses BB, Karlstrøm feilvurderer med å rushe ut.
Vi har tydeligvis ikke sett samme kamp, Mikkelsen var god - det meste som ble skapt kom fra han og Lasse Nilsen. Moses er veldig begrenset, jobber og står på så det er ikke det det står på - men han er for dårlig taktisk og teknisk på det her nivået. Dagens beste var utvilsomt RYJ som styrer kampen, og står for målet. Ellers var det en god defensiv prestasjon, Vålerenga skaper knapt noe som helst utenom målet.

Myhre

Legg inn av Myhre »

GoingKronos skrev: søn aug 15, 2021 9:25 pm
Myhre skrev: søn aug 15, 2021 8:29 pm Mikkelsen(- skuddet)/Kitolano hadde svake kamper, spesielt Kito. Ikke imponert av vingbackene, spesielt Nilsen er ekstremt endimensjonell. Moses BB, Karlstrøm feilvurderer med å rushe ut.
Vi har tydeligvis ikke sett samme kamp, Mikkelsen var god - det meste som ble skapt kom fra han og Lasse Nilsen. Moses er veldig begrenset, jobber og står på så det er ikke det det står på - men han er for dårlig taktisk og teknisk på det her nivået. Dagens beste var utvilsomt RYJ som styrer kampen, og står for målet. Ellers var det en god defensiv prestasjon, Vålerenga skaper knapt noe som helst utenom målet.
Enig med Ruben iaf. Hvordan du kan kalle Lasse Nilsen skapende er forbi meg, ser ned i bakken, redd for å utfordre, tar for korte touch, har null dribleregister/uforutsigbarhet. En spiller som er like avhengig av å bli satt opp av andre som før, problemet er at Åsen ikke er her lengre.

Moses var god i dag, sterk, han får tak i ballen og skaper plass rundt seg. Ser litt klønete ut av og til, men det er jo en grunn til at han bare er i TIL.

Mikkelsen virket seig i dag, du ser at han er ekstrem på ball men han fant ikke hullene/manglet det lille ekstra for å gli forbi/blir for puslete.

Myhre

Legg inn av Myhre »

Brann med en stor emosjonell seier, TIL uten seier på hjemmebane etter 15 runder. Kommer til å bli et råtterace som vanlig..

Myhre

Legg inn av Myhre »

Kitolano fortsetter i det svake sporet, så ikke 1. omgang men mye surr her. Moses er på!

Myhre

Legg inn av Myhre »

Se på mål August, se på mål! I dag har han det rykket han manglet forrige helg.

Myhre

Legg inn av Myhre »

Forstår ikkje helt hvorfor ballen må ut på ving hele tiden når man er i god posisjon for skudd/har muligheter nærmere midten.

Håpløst av Arnarsson, men Karlstrøm rydder opp.

Dr_Who

Legg inn av Dr_Who »

Var på stadion i Sandefjordi går, og så at vi fikk med oss et viktig poeng. Kitolano er helt ute av form, lurer på hva som feiler ham. Alt gikk stort sett galt. Moses er borte i neste kamp, og Runar må vel da inn fra start. Han har fått tilbake rykket, og viste en god del bra. Han holder neppe en hel kamp, men hvem skal ellers starte på topp?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Ja, har dokker trua?

Myhre

Legg inn av Myhre »

TIL hadde muligens slått et dårligere lag enn Glimt i dag, men det er litt det samme gamle, enkeltfeil i forsvar som fører til baklengs. Først en slapp pasning(Karlstrøm), så altfor svakt press på ballfører(Totland) så for veik i duell(Jenssen).

Myhre

Legg inn av Myhre »

Det kommer tre knalltøffe bortekamper mot RBK, Molde og Lillestrøm. Der forventer jeg 0 poeng. Med de to hjemme mot Brann og Haugesund må iallefall en vinnes, men det skjer jo tydeligvis ikke hjemme.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Ondrasek tilbake i TIL, korttidskontrakt ut sesongen. Spennende å se hvor god han er nå, men bør være en solid forsterkning i kampen for å overleve.

Myhre

Legg inn av Myhre »

GoingKronos skrev: man aug 30, 2021 1:19 pm Ondrasek tilbake i TIL, korttidskontrakt ut sesongen. Spennende å se hvor god han er nå, men bør være en solid forsterkning i kampen for å overleve.
Vi vet jo at det blir nok av baklengs iallefall, så hadde vært fint med en målgarantist for å gjøre opp for det.

Exes

Legg inn av Exes »

Håper de har sånn nogenlunde kontroll på nivået hans per dags dato, og ikke kun henter han på gamle meritter. Men kjenner jeg TIL rett er det sistnevnte og han er helt elendig nå.

Myhre

Legg inn av Myhre »

Exes skrev: man aug 30, 2021 3:43 pm Håper de har sånn nogenlunde kontroll på nivået hans per dags dato, og ikke kun henter han på gamle meritter. Men kjenner jeg TIL rett er det sistnevnte og han er helt elendig nå.
Så ut som en sterk hodespiller med en fin høyrefot, samt gode/smarte avgjørelser nært boksen. Lite fart og dribleferdigheter, men forventer 5-10 mål om han blir servert i boksen. Det var dog kun fra de siste høydepunktene jeg kunne finne av han fra 20-21 på Youtube. Så det kunne jo vært mange lavpunkter, men det var uansett i en bedre liga enn EL.

Hyggelig med en som kan heade, TIL er jo maniske på å skulle slå innlegg, men har ingen som Kobra der, før nå. Tipper han sørger for at vi berger plassen med noen fine headinger og skudd.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Ondrasek er jo et fysisk beist, så han kommer til å bli viktig i begge bokser. Som avslutter var han vel helt på det jevne. Mest spent på om han er godt nok trent til å stå 90 minutter.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Den seieren var utrolig viktig, fått en luke til de tre andre bunnlagene. Nå ser ting plutselig mye lysere ut.

Myhre

Legg inn av Myhre »

Ondrasek er ikke akkurat hurtig, men du ser styrken og kvalitetene som oppspillspunkt/med ball feilvendt. Mange fine nedtak og pasninger i går. Mikkelsen og Yttergård Jenssen utmerket seg offensivt i går, vanvittig gode med ball. Flott forsvarsjobb også. Artig med litt liv på tribunen, nei nå holder TIL plassen.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Viktigste kampen som spilles i Nord-Norge i dag er i gang, Tromsø mot Sandnes Ulf i semifinale i G19-cupen. Sendes på direktesport (og Nordlys og Itromsø)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»