Sandnes Ulf - Klubbtråd

Svar
Daltrey

Re: Sandnes Ulf - Klubbtråd

Legg inn av Daltrey »

Malacay skrev: man mar 14, 2022 4:25 pm Dersom det blir Sandnes - Glimt tett opp mot europacupen forventer nok Glimt at Sandnes trekker seg fulle av respekt for mirakelet fra nord.
Det blir nok catwalkover.

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Ser frem til å besøke Øster Hus arena!
Hvor kan man stikke for øl og jenkkadans etter kamp?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Daniel skrev: man mar 14, 2022 5:33 pm Ser frem til å besøke Øster Hus arena!
Hvor kan man stikke for øl og jenkkadans etter kamp?
Stavanger

obban

Legg inn av obban »

alseboy skrev: man mar 14, 2022 1:33 pm Espen Hammer Berger har kommet tilbake i varmen og signert en 2-årskontrakt. Han spilte SAMTLIGE kamper de to sesongene han spilte i lyseblått sist, så vi vet hva vi får. Det gir oss god dekning på midtstoppplass sammen med Heggem, Hay og Stålinho.
Så ikke helt for meg at Hammer Berger skulle returnere etter bare noen måneder, men da blir det i hvert fall konkurranse om plassene i midtforsvaret.

obban

Legg inn av obban »

Daniel skrev: man mar 14, 2022 5:33 pm Ser frem til å besøke Øster Hus arena!
Hvor kan man stikke for øl og jenkkadans etter kamp?
Det er bare en 10-15 min gangavstand fra stadion til sentrum hvor er gode muligheter for å finne den slags.

obban

Legg inn av obban »

Må si jeg er skeptisk til trebackslinje som Berntsen har gått over til i sesongoppkjøringen.
Dette fungerte nesten aldri under Landro!
Vi ble altfor sårbare defensivt.
Skjønner ikke hvorfor vi igjen skal prøve dette?!

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

obban skrev: lør mar 26, 2022 7:12 pm Må si jeg er skeptisk til trebackslinje som Berntsen har gått over til i sesongoppkjøringen.
Dette fungerte nesten aldri under Landro!
Vi ble altfor sårbare defensivt.
Skjønner ikke hvorfor vi igjen skal prøve dette?!
Må si meg enig her, men de skal få lov til å prøve.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Bringaker vistnok på vei til KIL, kan ikke si jeg blir lei meg om han reiser. Vi bør heller la yngre krefter få noen minutter.

alseboy

Legg inn av alseboy »

4pLaY skrev: tor mar 31, 2022 9:40 pm Bringaker vistnok på vei til KIL, kan ikke si jeg blir lei meg om han reiser. Vi bør heller la yngre krefter få noen minutter.
Hvor stammer dette fra? Uansett, enig med deg. Det blir mye nesten med Mathias. Kjemper og løper, men det blir mye nesten, stang ut eller offside. Der Tommy er slu innenfor sekstenmeteren, har Bringaker en tendens til å ikke klare å holde hodet kaldt. Behøver mer spilletid. Anser Memedov som en mer målfarlig spiss.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

alseboy skrev: tor mar 31, 2022 9:46 pm
4pLaY skrev: tor mar 31, 2022 9:40 pm Bringaker vistnok på vei til KIL, kan ikke si jeg blir lei meg om han reiser. Vi bør heller la yngre krefter få noen minutter.
Hvor stammer dette fra? Uansett, enig med deg. Det blir mye nesten med Mathias. Kjemper og løper, men det blir mye nesten, stang ut eller offside. Der Tommy er slu innenfor sekstenmeteren, har Bringaker en tendens til å ikke klare å holde hodet kaldt. Behøver mer spilletid. Anser Memedov som en mer målfarlig spiss.
Det ble nevnt på Deadline day sendingen. Står vel noe om det i glomdalen også sist jeg sjekket. Bringaker vil mye, men slutt produktet er sjeldent bra nok. Får vi skader ønsker jeg heller at vi satser på de unge.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Der var det klart. "Bringaker solgt til divisjonskollega "

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Hva gjør nå klubben, med pengene de sparer i lønn? Spør du meg, bør de i det minste prøve å få Ekeland til å signere en ny kontrakt, ut 2023 med høyere lønn. Solgt blir han nok uansett, til sommeren, ellers går han gratis etter sesongen med mindre vi nærmer oss opprykk.

alseboy

Legg inn av alseboy »

4pLaY skrev: fre apr 01, 2022 12:38 am Hva gjør nå klubben, med pengene de sparer i lønn? Spør du meg, bør de i det minste prøve å få Ekeland til å signere en ny kontrakt, ut 2023 med høyere lønn. Solgt blir han nok uansett, til sommeren, ellers går han gratis etter sesongen med mindre vi nærmer oss opprykk.
Det er jo en del hensyn å ta. Lønnstruktur f.eks. Jeg tipper det sitter rimelig laangt inn for Ekeland å signere ny kontrakt nå. Men jeg har tatt feil før (blant annet en gang i 1992)

Nå ser det endelig ut som de nye hjemmedraktene endelig på plass. Reklamer er en del av gamet, men de har i det minste klart å holde dem som noenlunde i en farge. De heslige stripene er borte, og fargen er deilig lyseblå.
https://premium.vgc.no/v2/images/bb4036 ... a0174329af

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Ale skrev: tir mai 10, 2022 12:06 am Takk for kampen. Bra spilt.

Dere savnet nok litt power på topp i Ramsland mot FFK.
Takker du for kampen når vi vinner i Fredrikstad i returen? ;).

Vi manglet det vi kunne mangle på topp i denne kampen og var ikke i nærheten. Vi manglet Ramsland og Ingvald, men denne får Bjarne faktisk ta på sin kappe som ikke i det minste prøvde å forandre kamp bildet.

Høiland: "Vi er fly forbanna hele gjengen der inne i garderoben. Det å tape 4-0 på hjemmebane går på stoltheten løs. Vi er langt ifra fornøyd med prestasjonen som ble vist her i dag."

obban

Legg inn av obban »

4pLaY skrev: tor mar 31, 2022 9:39 pm
obban skrev: lør mar 26, 2022 7:12 pm Må si jeg er skeptisk til trebackslinje som Berntsen har gått over til i sesongoppkjøringen.
Dette fungerte nesten aldri under Landro!
Vi ble altfor sårbare defensivt.
Skjønner ikke hvorfor vi igjen skal prøve dette?!
Må si meg enig her, men de skal få lov til å prøve.
synes jeg de har prøv dette lenge nok!! :)
Et av grepene Berntsen tok da han kom til klubben i høst var å legge om til 4 bak.
Da fikk vi slutt på de enkle baklengsmålene som preget hele perioden under Landro.
Av en eller annen grunn valgte man foran denne sesongen å gå tilbake til "Landro formasjonen" 3-5-2.
Jeg skjønner det ikke?!
Nå mangler vi fullstendig defensiv trygghet og slipper igjen inn latterlig enkle baklengsmål.
Ringberg er en veldig god ving, men ingen god back!

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

obban skrev: tir mai 24, 2022 8:55 am
4pLaY skrev: tor mar 31, 2022 9:39 pm
obban skrev: lør mar 26, 2022 7:12 pm Må si jeg er skeptisk til trebackslinje som Berntsen har gått over til i sesongoppkjøringen.
Dette fungerte nesten aldri under Landro!
Vi ble altfor sårbare defensivt.
Skjønner ikke hvorfor vi igjen skal prøve dette?!
Må si meg enig her, men de skal få lov til å prøve.
synes jeg de har prøv dette lenge nok!! :)
Et av grepene Berntsen tok da han kom til klubben i høst var å legge om til 4 bak.
Da fikk vi slutt på de enkle baklengsmålene som preget hele perioden under Landro.
Av en eller annen grunn valgte man foran denne sesongen å gå tilbake til "Landro formasjonen" 3-5-2.
Jeg skjønner det ikke?!
Nå mangler vi fullstendig defensiv trygghet og slipper igjen inn latterlig enkle baklengsmål.
Ringberg er en veldig god ving, men ingen god back!
Enig med det du sier her, spørs om det ikke presser seg frem en forandring her, men nå kommer det jo enklere motstand, så da skal vi muligens prøve litt til.

I Sandnesposten sto jo denne igår.

"
Er 3-5-2 fortsatt riktig formasjon?

– Det kan det være, men det er ikke sikkert. Det er en vurdering vi tar fortløpende.
"

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Hva tenker dere andre her om sesongen så langt? jeg er litt skuffet, vi er ikke giftige nok fremover og vi slipper inn for lette mål. Synes heller ikke spillet er mye å skryte av til tider.

Det er vel tvilsomt at vi forsterker noe særlig, med mindre de selger noen.

Hvilke spiller(e) synes dere andre har skuffet? for min del topper Høiland den lett.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Vad tycks? Litt usikker, en er bra nå på dette nivået og en kan bli bra, men det er ingen som får meg til å tenke at nå bygger vi et lag som kan rykke opp.

"Hva med Kaloyan Kostadinov og Axel Kryger. Er de aktuelle?

Nå skal ikke jeg nevne navn, det ønsker jeg ikke, men når jeg sier vi ønsker en lokal profil, er ikke alternativene så veldig mange. I alle falle ikke så mange at vi ikke kjenner til situasjonen til de lokale spillerne du nevner, sier Berntsen. "

alseboy

Legg inn av alseboy »

Pålerud ryktes til Sandefjord (gudene må vite hvorfor) og Rinberg ryktes til Sverige. Ekeland spås å bli ut sesongen.
Inn ryktes Kryger og Kostadinov. Hvis sommervinduet ender slik, så er det til å leve med. Men spesielt trist om Ringberg drar, han er en stor publikumsfavoritt når han har en god dag. Definitivt en humørspiller som trenger å ha dagen for å lykkes. Et spørsmålstegn hvordan det eventuelt blir i nytt ukjent miljø. Sandefjord? Vel, utover at det er nærmere familien, hva er vitsen?

alseboy

Legg inn av alseboy »

og grunnen til at jeg ikke har kommentert på lenge, er fordi jeg faen aldri fant tråden...

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

alseboy skrev: man jul 25, 2022 9:45 pm og grunnen til at jeg ikke har kommentert på lenge, er fordi jeg faen aldri fant tråden...
Ser ut som BB også har funnet tråden nå…

obban

Legg inn av obban »

alseboy skrev: man jul 25, 2022 9:44 pm Pålerud ryktes til Sandefjord (gudene må vite hvorfor) og Rinberg ryktes til Sverige. Ekeland spås å bli ut sesongen.
Inn ryktes Kryger og Kostadinov. Hvis sommervinduet ender slik, så er det til å leve med. Men spesielt trist om Ringberg drar, han er en stor publikumsfavoritt når han har en god dag. Definitivt en humørspiller som trenger å ha dagen for å lykkes. Et spørsmålstegn hvordan det eventuelt blir i nytt ukjent miljø. Sandefjord? Vel, utover at det er nærmere familien, hva er vitsen?
Ja, Ringberg tror jeg blir vanskeligst å erstatte av disse. Han er en stadig trussel med farten sin som veldig få i denne divisjonen kan matche.
Han kommer definitivt også mer til sin rett nå når han får spille som ving og ikke vingback.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

4 seiere på rad nå, etter tap mot Åsane og Raufoss. Dere som følger laget, har det skjedd noe som nå gjør at de vil fortsette å være stabilt gode? eller vil det igjen komme en periode med 3 tap. Hittil har jo de gode og dårlige periodene kommet i bolker.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

JohnTiger skrev: tir jul 26, 2022 11:20 am 4 seiere på rad nå, etter tap mot Åsane og Raufoss. Dere som følger laget, har det skjedd noe som nå gjør at de vil fortsette å være stabilt gode? eller vil det igjen komme en periode med 3 tap. Hittil har jo de gode og dårlige periodene kommet i bolker.
De har sluttet å teste ut 3:5:2 så mye og holder seg til 4:3:3. Da ser det mye bedre ut.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

alseboy skrev: man jul 25, 2022 9:44 pm Pålerud ryktes til Sandefjord (gudene må vite hvorfor) og Rinberg ryktes til Sverige. Ekeland spås å bli ut sesongen.
Inn ryktes Kryger og Kostadinov. Hvis sommervinduet ender slik, så er det til å leve med. Men spesielt trist om Ringberg drar, han er en stor publikumsfavoritt når han har en god dag. Definitivt en humørspiller som trenger å ha dagen for å lykkes. Et spørsmålstegn hvordan det eventuelt blir i nytt ukjent miljø. Sandefjord? Vel, utover at det er nærmere familien, hva er vitsen?
Pålerud har vært bedre i det siste, men jeg kommer ikke til å savne han. Ringberg til sweden er dumt, men han er enda ikke ferdig vare, synes han roter litt mye til tider, selv igår.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

alseboy skrev: man jul 25, 2022 9:45 pm og grunnen til at jeg ikke har kommentert på lenge, er fordi jeg faen aldri fant tråden...
Du kan velge å abonnere på tråden her inne, da får du pling når det er noe action, du kan også velge å bookmerke tråder her inne og ikke lokalt hos deg.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Hay ryktes tilbake til Bryne, og Dybevik andre vegen. Det ville vært en helt elendig avtale for Bryne. Dybevik er vår beste spiller, og det er ikke i forsvaret Bryne trenger forsterkninger.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

Soccermannen skrev: tir jul 26, 2022 9:43 pm Hay ryktes tilbake til Bryne, og Dybevik andre vegen. Det ville vært en helt elendig avtale for Bryne. Dybevik er vår beste spiller, og det er ikke i forsvaret Bryne trenger forsterkninger.
Ikke sett Dybevik nok til å vite om jeg vil ha han tilbake, men Hay må dere bare hente til Bryne igjen.

alseboy

Legg inn av alseboy »

JohnTiger skrev: tir jul 26, 2022 11:20 am 4 seiere på rad nå, etter tap mot Åsane og Raufoss. Dere som følger laget, har det skjedd noe som nå gjør at de vil fortsette å være stabilt gode? eller vil det igjen komme en periode med 3 tap. Hittil har jo de gode og dårlige periodene kommet i bolker.
Det er spesielt en spillers inntreden jeg vil trekke frem de siste fire kampene som har gitt full pott - Lars Erik Sødal. Han har stort sett vært outstanding hver eneste kamp, og vært på rundens lag i 2 av kampene.

Litt beskjedent vil jeg trekke frem at jeg etterlyste mer bruk av nevnte Sødal etter tapet mot Åsane. Vi manglet en spiller på midtbanen som evner å holde på ballen når det er nødvendig, og som kan utfordre motstander og slå gjennombruddspasninger. Sødal er kjent for disse egenskapene. Jeg skrev også at det har lite hensikt å gi slike spillertyper 10-15 minutters matching på tampen av kampen - de behøver å spille seg varme. Blir han ikke brukt fra start, så kunne de like godt sende ham tilbake til Viking.

Men så startet han altså neste kamp, og sånn er det.

En annen etterlyste også hvorfor Sandnes Ulf sin høyeste og muligens beste hodespiller slår kornere. Vi har knapt scoret mål på kornere. Vel, nå slår han ikke kornere lenger, men scorer på korner.. Lytt til erfarne supportere...

alseboy

Legg inn av alseboy »

Soccermannen skrev: tir jul 26, 2022 9:43 pm Hay ryktes tilbake til Bryne, og Dybevik andre vegen. Det ville vært en helt elendig avtale for Bryne. Dybevik er vår beste spiller, og det er ikke i forsvaret Bryne trenger forsterkninger.
Ryktet om Hay tilbake til Bryne er jeg kjent med. Dybevik andre veien var ukjent for meg. Men hadde ikke sagt nei til det. Fast spill over lang tid har gjort underverker for Luragutten.

Litt skeptisk å sende Hay i retur. Problemet synes å være at så fort spillere havner utenfor førsteelleveren, så vil de fort vekk. Her har åpenbart Sandnes Ulf en del å lære av ....Liverpool. Vi behøver back up, og personlig klarer jeg ikke se at Hay er en svekkelse kontra Heggem eller Berger.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»