Lave og høye priser

Svar
Moist

Re: Lave og høye priser

Legg inn av Moist »

10,- pr kilo for gulrøtter på Bunnpris, som @startelver er så glad i

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Grønnsaksbutikken (før kalt "innvandrerbutikken") på hjørnet har aldri vært bra, verken på pris eller kvalitet. Men det går jo slik når dagligvarebutikkene med sin makt peiser ut rimeligere alternativer. En pakke 2 kg mandelpoteter koster på hjørnet 40 kroner, altså 4 ganger dyrere en de som har kjedemakt. Så ikke prisen på klementiner, men disse er jo også presset. Og sopp hadde ikke i løsvekt, og pakkene i beger er dobbelt så dyre som Remas billigste....

startelver

Legg inn av startelver »

Moist skrev: fre des 02, 2022 11:19 pm 10,- pr kilo for gulrøtter på Bunnpris, som @startelver er så glad i
Veldig bra, gulrøtter kan man ikke få nok av , bruker det i juicen jeg lager. 10 kroner kiloen er det ikke ofte man ser.

startelver

Legg inn av startelver »

Ellers kan jeg nevne at det er 6.90 kiloen for mandariner hos Rema 1000 denne uken hvis man bruker Æ-appen.

Og på OBS selger de ut mandelpoteter til bare 10 kroner for en sekk. Førpris 60 kroner. Løp og kjøp.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

En sånn boks med fileter med juleansjos koster bare 30 kroner i år, ser det ut til. Det er jo nesten "gratis", med tanke på at det holder til en hel del skriver med egg og ansjos. Passer meg bra, regner med boksen står seg de tre siste søndagene jeg tilbringer i Oslo før jul - så da sparer jo jeg en del ift den boksen med gaffelbiter jeg av og til unner meg - den går jo på en søndag(er litt mye, men den står seg ikke så godt) i ny og ne - dvs, jeg har noen bokser i kjøleskapet, men det er ikke alltid det frister. Noen ganger holder det med egg, smør, loff og salt.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

startelver skrev: lør des 03, 2022 2:11 pm
Veldig bra, gulrøtter kan man ikke få nok av , bruker det i juicen jeg lager. 10 kroner kiloen er det ikke ofte man ser.
Hva annet blander du i?

fargerik

Legg inn av fargerik »

En pose saltede cashewnøtter, 200 gram.
På hyllekanten hos rema sto det 14 kroner, men i kassa kostet den 79 kroner.
Montro hva som er riktig?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

fargerik skrev: søn des 04, 2022 6:51 am En pose saltede cashewnøtter, 200 gram.
På hyllekanten hos rema sto det 14 kroner, men i kassa kostet den 79 kroner.
Montro hva som er riktig?
Kan være greit å sjekke Oda for å se litt prisnivået det ligger på...
https://oda.com/no/categories/67-snacks ... hewnotter/

Ser at Sfinx nå er priset til 140 kroner der. Så da er også den på veg nedover. Kanskje blir det en eske før jul :-)

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Da kan julen komme: Nærmeste Rema har atter fått inn igjen Serla dopapir.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

DoktorS skrev: søn des 04, 2022 3:05 pm Da kan julen komme: Nærmeste Rema har atter fått inn igjen Serla dopapir.
Tar du med en sekk heim til jol?😅

startelver

Legg inn av startelver »

Guttorm123 skrev: søn des 04, 2022 1:28 am
startelver skrev: lør des 03, 2022 2:11 pm
Veldig bra, gulrøtter kan man ikke få nok av , bruker det i juicen jeg lager. 10 kroner kiloen er det ikke ofte man ser.
Hva annet blander du i?
Pleier å bruke gulrøtter, eple, ingefær, appelsin og litt bær i mixen hvis det er tilgjengelig.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

fargerik skrev: søn des 04, 2022 6:51 am En pose saltede cashewnøtter, 200 gram.
På hyllekanten hos rema sto det 14 kroner, men i kassa kostet den 79 kroner.
Montro hva som er riktig?
Er det "Den Lille Nøttefabrikken" sine, så høres 79 kroner ut som den reelle prisen.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

fargerik skrev: søn des 04, 2022 6:51 am En pose saltede cashewnøtter, 200 gram.
På hyllekanten hos rema sto det 14 kroner, men i kassa kostet den 79 kroner.
Montro hva som er riktig?
Da må du konfrontere, slik at de sjekker.
14 høres unaturlig billig ut, og 79 altfor dyrt.

Hva gjorde du?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Jeg hadde kjøpt 5 poser og forlangt å få dem til 14 kr pr pose.

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg pleier å kjøpe en kilo med Paranøtter (Brazil nuts) til 200 kroner hos Nøtteblanderen. Det er rimeligere enn å kjøpe små poser.

Nøtteblanderen har flere butikker i Norge. Du kan også bestille via nett.

https://notteblanderen.no/notteblanderen-butikker/

Bilde
Sist redigert av startelver den søn des 04, 2022 5:10 pm, redigert 1 gang totalt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Justice 97 skrev: søn des 04, 2022 5:07 pm
startelver skrev: søn des 04, 2022 5:05 pm Jeg pleier å kjøpe en kilo med Paranøtter (Brazil nuts) til 200 kroner hos Nøtteblanderen. Det er rimeligere enn å kjøpe små poser.

Nøtteblanderen har flere butikker i Norge. Du kan også bestille via nett.

https://notteblanderen.no/notteblanderen-butikker/
Nøtteblanderen er et reint helvete på nett. Har prøvd å bestille der en gang, aldri mer. Selger varer de ikke har på lager, for eksempel. Butikk er ok. Rimelig sikker på at @SirJames har en lignende oppfatning.
Det er korrekt, og kundeservicen deres, svar på henvendelser inkludert, er hinsides ræva.

startelver

Legg inn av startelver »

SirJames skrev: søn des 04, 2022 5:08 pm
Justice 97 skrev: søn des 04, 2022 5:07 pm
startelver skrev: søn des 04, 2022 5:05 pm Jeg pleier å kjøpe en kilo med Paranøtter (Brazil nuts) til 200 kroner hos Nøtteblanderen. Det er rimeligere enn å kjøpe små poser.

Nøtteblanderen har flere butikker i Norge. Du kan også bestille via nett.

https://notteblanderen.no/notteblanderen-butikker/
Nøtteblanderen er et reint helvete på nett. Har prøvd å bestille der en gang, aldri mer. Selger varer de ikke har på lager, for eksempel. Butikk er ok. Rimelig sikker på at @SirJames har en lignende oppfatning.
Det er korrekt, og kundeservicen deres, svar på henvendelser inkludert, er hinsides ræva.
Har kun erfaring med butikken på Sørlandssenteret, og den er god.

Men nå ser jeg de har satt opp prisene på en kilo Paranøtter til 259 kr, da er det uaktuelt.

Jeg får nemlig 800 gram i Asiabutikken til 170 kroner. Paranøtter altså, Cashew er rimeligere.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

SirJames skrev: fre des 02, 2022 9:48 pm Ta bussen til Alnabru, der finner du Serla 👍🏻
Hvilken butikk?

SirJames

Legg inn av SirJames »

tomi skrev: søn des 04, 2022 7:45 pm
SirJames skrev: fre des 02, 2022 9:48 pm Ta bussen til Alnabru, der finner du Serla 👍🏻
Hvilken butikk?
Rusta

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Ikke noe prisras på edamer ennå, registrerte at det var 8kr forskjell på den sorte og røde på Rema i dag, da burde valget være enkelt.
Sjøl har jeg to stykker liggende i kjøleskapet fra i fjor, satser på å supplere med et par stykker når de blir billige.
Har lyst til å lagre en i 4-5 år, bare for å prøve.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

KingKongHalvor skrev: man des 05, 2022 6:24 pm Har lyst til å lagre en i 4-5 år, bare for å prøve.
Jeg har opplevd at Tine Edamer danner mugg på kantene etter kun litt over ett år i den embalasjen den blir solgt i. Et tips kunne kanskje være å kjøpe to oster, og åpne den ene og pakke den inn i helt tett voks, og så kan det være at det holder bedre enn plastikkembalasjen.

Mulig at jeg kun var uheldig også.

Someone

Legg inn av Someone »

KingKongHalvor skrev: man des 05, 2022 6:24 pm Ikke noe prisras på edamer ennå, registrerte at det var 8kr forskjell på den sorte og røde på Rema i dag, da burde valget være enkelt.
Sjøl har jeg to stykker liggende i kjøleskapet fra i fjor, satser på å supplere med et par stykker når de blir billige.
Har lyst til å lagre en i 4-5 år, bare for å prøve.
Jeg har en 3 år gammel (2019) som skal sprettes nå til jul

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Jolla skrev: man des 05, 2022 6:37 pm
KingKongHalvor skrev: man des 05, 2022 6:24 pm Har lyst til å lagre en i 4-5 år, bare for å prøve.
Jeg har opplevd at Tine Edamer danner mugg på kantene etter kun litt over ett år i den embalasjen den blir solgt i. Et tips kunne kanskje være å kjøpe to oster, og åpne den ene og pakke den inn i helt tett voks, og så kan det være at det holder bedre enn plastikkembalasjen.

Mulig at jeg kun var uheldig også.
Tror du var uheldig. Hadde en to år gammel i fjor, helt fin. Og egentlig aldri hørt om mugg. Mulig du har fått en som ikke var helt tett? Evt laget et hull uten å merke det.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

KingKongHalvor skrev: man des 05, 2022 6:24 pm Ikke noe prisras på edamer ennå, registrerte at det var 8kr forskjell på den sorte og røde på Rema i dag, da burde valget være enkelt.
Sjøl har jeg to stykker liggende i kjøleskapet fra i fjor, satser på å supplere med et par stykker når de blir billige.
Har lyst til å lagre en i 4-5 år, bare for å prøve.
Dæven - noen er kjappere i hoderegning enn meg - jeg stod der i butikken og tenkte på at det var liten prisforskjell, men at den var så lav... Men så var det litt at jeg ville ha en "vanlig" ost også. Likevel endte jeg med å kjøpe en svart en i dag, så da har jeg nok hvitost i hus til jeg reiser på ferie i februar.

Ellers er en del frukt billig nå, foruten klementiner hadde Rema fått in Rubenstein-epler, som jeg huske fra i fjor - veldig gode og og bare 17,90 kr/kg, med Æ får man jo 10 prosent på toppen.

Med riktig dopapir i hus er det nå får meg bare å fråtse !

Edit: Ser på appen at Røde Edamer søndag kostet meg 124 kroner, mens den svarte i dag kostet 121 kroner. La merke til at Sfinx også var satt ned en femkroner eller så...

fargerik

Legg inn av fargerik »

Christiania glassmagasin har halv pris på Porsgrund porselen.
Tilfeldig at vi ramlet over det i dag når vi var ute etter nye tallerkener til å servere julematen på.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Rød edamer til 87 kr på Rema i dag, tipper de andre følger etter. Spennende å se hvor langt ned den går i år.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Sfinx nede på 125 hos Oda. Vurderer å kjøpe en eske til helgen, så jeg har resten av jula....

Someone

Legg inn av Someone »

KingKongHalvor skrev: tor des 08, 2022 5:51 pm Rød edamer til 87 kr på Rema i dag, tipper de andre følger etter. Spennende å se hvor langt ned den går i år.
Da nærmer det seg tid for å fylle opp for modning

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Det er jo unektelig litt kjipt å betale 165-200 NOK for noe som man får i Tyskland til 7,2 Euro...

https://shop.niederegger.de/marzipan/kl ... r-200g?c=5

Men, men - tross alt litt billigere enn marsipanhandleweekend i Berlin før jul, med tilliggende herligheter*, som jeg nesten hadde som fast post for noen år tilbake....

*nevner ikke alt her.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Da kom en eske Sfinx i hus. Det er to år siden sist, ettersom prisen i fjor var skyhøyt over det man var vant til før jul. 120 kroner for denne esken - det er jo ganske rimelig, egentlig - utmerket konfekt. Den varer nok til nyttår og vel så det, om ikke en eller annen fargerik skikkelse dukker opp og begynner å lure på om det er to etasjer i esken...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»