Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
Arsène Wenger

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av Arsène Wenger »

InternalExile skrev: fre okt 22, 2021 7:02 pm
Chromeback skrev: fre okt 22, 2021 6:29 pm Denne gleder jeg meg også til å høre dommen over!
KingKongHalvor skrev: fre okt 22, 2021 6:26 pm Spenstig når to verdener møtes. Spent på dommen!😅
Uff, det ble en nedtur. Elsker jo Tikka Masala og Lasagn, men å blande de var ingen god ide. Spiste bare litt, resten gikk i søpla, og det med retter som jo egentlig er helt ok dag to.

Terningkast: 1
En erfaring rikere :D

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

InternalExile skrev: fre okt 22, 2021 7:02 pm
Chromeback skrev: fre okt 22, 2021 6:29 pm Denne gleder jeg meg også til å høre dommen over!
KingKongHalvor skrev: fre okt 22, 2021 6:26 pm Spenstig når to verdener møtes. Spent på dommen!😅
Uff, det ble en nedtur. Elsker jo Tikka Masala og Lasagn, men å blande de var ingen god ide. Spiste bare litt, resten gikk i søpla, og det med retter som jo egentlig er helt ok dag to.

Terningkast: 1
Det var det jeg fryktet :lol:

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

InternalExile skrev: fre okt 22, 2021 7:02 pm
Chromeback skrev: fre okt 22, 2021 6:29 pm Denne gleder jeg meg også til å høre dommen over!
KingKongHalvor skrev: fre okt 22, 2021 6:26 pm Spenstig når to verdener møtes. Spent på dommen!😅
Uff, det ble en nedtur. Elsker jo Tikka Masala og Lasagn, men å blande de var ingen god ide. Spiste bare litt, resten gikk i søpla, og det med retter som jo egentlig er helt ok dag to.

Terningkast: 1
Slike food-mashups blir sjeldent bra. Glad i begge rettene selv, men kombinasjonen hørtes suspekt ut. Her ble det biff med pommes frites, stekte tomater og bearnaisesaus.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Tacoen i dag ble også en innertier. Lammesteika stod i ovnen i ni timer totalt, seks timer på 70 grader (fikk en kjapp stekeskorpe først), tok av nettingen og kjøttet begynte å falle fra hverandre allerede. Fikk tre timer til 120 grader. Perfekt pulled lam til slutt.

Tilbehør ble bønnesalsa (sorte bønner, chili, koriander og limesaft), guacamole og fetaost. Noice.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Glycinello skrev: fre okt 22, 2021 8:07 pm
InternalExile skrev: fre okt 22, 2021 7:02 pm
Chromeback skrev: fre okt 22, 2021 6:29 pm Denne gleder jeg meg også til å høre dommen over!
KingKongHalvor skrev: fre okt 22, 2021 6:26 pm Spenstig når to verdener møtes. Spent på dommen!😅
Uff, det ble en nedtur. Elsker jo Tikka Masala og Lasagn, men å blande de var ingen god ide. Spiste bare litt, resten gikk i søpla, og det med retter som jo egentlig er helt ok dag to.

Terningkast: 1
Slike food-mashups blir sjeldent bra. Glad i begge rettene selv, men kombinasjonen hørtes suspekt ut. Her ble det biff med pommes frites, stekte tomater og bearnaisesaus.
Var en kraftig nedtur ja, men kona disket opp med stekte nudler med fritert kylling så alt er bra :)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ble såpass nysgjerrig at jeg tross terningkast 1 kommer til å prøve Tikka Lasagne.

I dag blir det imidlertid klisjéfest i form av helt vanlig taco.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

SirOwen skrev: fre okt 22, 2021 9:34 pm Ble såpass nysgjerrig at jeg tross terningkast 1 kommer til å prøve Tikka Lasagne.

I dag blir det imidlertid klisjéfest i form av helt vanlig taco.
For oss uinvidde, hva er «helt vanlig taco»?

SirJames

Legg inn av SirJames »

KingKongHalvor skrev: fre okt 22, 2021 9:36 pm
SirOwen skrev: fre okt 22, 2021 9:34 pm Ble såpass nysgjerrig at jeg tross terningkast 1 kommer til å prøve Tikka Lasagne.

I dag blir det imidlertid klisjéfest i form av helt vanlig taco.
For oss uinvidde, hva er «helt vanlig taco»?
Er vel det enkelte her i tråden kaller "norsk taco".

Dvs Santa Maria og hele pakka.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

SirOwen skrev: fre okt 22, 2021 9:42 pm
KingKongHalvor skrev: fre okt 22, 2021 9:36 pm
SirOwen skrev: fre okt 22, 2021 9:34 pm Ble såpass nysgjerrig at jeg tross terningkast 1 kommer til å prøve Tikka Lasagne.

I dag blir det imidlertid klisjéfest i form av helt vanlig taco.
For oss uinvidde, hva er «helt vanlig taco»?
Er vel det enkelte her i tråden kaller "norsk taco".

Dvs Santa Maria og hele pakka.
Oki, det skal ikke være lett.

Hva er «hele pakka» da? Santa Maria vet jeg hva er.

SirJames

Legg inn av SirJames »

KingKongHalvor skrev: fre okt 22, 2021 9:46 pm
SirOwen skrev: fre okt 22, 2021 9:42 pm
KingKongHalvor skrev: fre okt 22, 2021 9:36 pm

For oss uinvidde, hva er «helt vanlig taco»?
Er vel det enkelte her i tråden kaller "norsk taco".

Dvs Santa Maria og hele pakka.
Oki, det skal ikke være lett.

Hva er «hele pakka» da? Santa Maria vet jeg hva er.
For meg er det tubs, løk, tomat, mais, jalapenos, kjøttdeig med krydder, salsa i ulike former og ost. Av og til rømme.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Det ble sushi på meg i kveld. Helt greit, men burde bestilt litt mer. Nå drikker jeg øl og etter hvert blir det vel et Totenflak eller to.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

SirOwen skrev: fre okt 22, 2021 9:47 pm
KingKongHalvor skrev: fre okt 22, 2021 9:46 pm
SirOwen skrev: fre okt 22, 2021 9:42 pm

Er vel det enkelte her i tråden kaller "norsk taco".

Dvs Santa Maria og hele pakka.
Oki, det skal ikke være lett.

Hva er «hele pakka» da? Santa Maria vet jeg hva er.
For meg er det tubs, løk, tomat, mais, jalapenos, kjøttdeig med krydder, salsa i ulike former og ost. Av og til rømme.
Oki, er ikke så veldig annerledes enn hjemme hos meg da, men vi lager alltid et par salsaer, og guacamole. Gjøre det litt mer interessant.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

SirOwen skrev: fre okt 22, 2021 9:47 pm
KingKongHalvor skrev: fre okt 22, 2021 9:46 pm
SirOwen skrev: fre okt 22, 2021 9:42 pm

Er vel det enkelte her i tråden kaller "norsk taco".

Dvs Santa Maria og hele pakka.
Oki, det skal ikke være lett.

Hva er «hele pakka» da? Santa Maria vet jeg hva er.
For meg er det tubs, løk, tomat, mais, jalapenos, kjøttdeig med krydder, salsa i ulike former og ost. Av og til rømme.
Dobbel....

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

KingKongHalvor skrev: tor okt 21, 2021 10:51 pm
DoktorS skrev: lør okt 16, 2021 6:54 pm Denne var god. Kan sikkert lagres noen år, med fordel...
https://www.aperitif.no/pollisten/produ ... ux,2287988
Jada, dette var greier!

Tenker jeg kjøper en kasse, og tester en i året fremover, og så drekker alt når den er på topp (selvom det seff er litt vanskelig å vite).
Men den ga allerede mye etter et par timer lufting, så her er det potensielt gull.

Takk for tips!
Så hyggelig! Det er i hvert fall slik vin jeg liker. Bordeaux som rett og slett bare smaker "rødvin" - ikke spanjolenes ofte vel fyldige karakter, eller italienernes ofte litt tynne og stramme karakakter. Jeg liker både spanjoler og italienere, og ting fra de nye verden. Men det er noe sånn solid med Bordeaux som bare er slik rødvin skal være - og passer til det meste av kjøtt.

Har verken transport- eller oppbevaringsmuligheter for en kasse, men jeg skal i alle fall kjøpe et par av disse å ha liggende en stund.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Var innom Annis Oslobukta i går. Spennende saker i disken der. Lot meg friste av to biter med mørbrad av lam, av rasen svartfjes! Dette skal tilberedes i kveld. Har noen kantareller som skal følge med. Og så blir det vel noen rotrønnsaker. Litt løk liker jeg også. Så må jeg kjøpe noen bedre poteter enn de elendige jeg kjøpte på Rema sist helg. En god flaske rødvin til. Jeg har liggende en god Musar, men det blir kanskje litt i overkant...

... i går ble det krabbeskjell fra samme sted. Veldig kjekt med Annis Oslobukta - man kan få seg sjømat til fredagskveldne og kjøtt til lørdagen på samme sted. Og Mykje Anna. Fine greier. Dette da for innehelger, som denne. Neste helg blir det jobbfest på fredag som jeg antar drar litt ut, og helga etter er jo det Oslo Whisky Festival på fredagen, og da er nok formen dagen etter heller ikke på topp.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

DoktorS skrev: lør okt 23, 2021 10:46 am
KingKongHalvor skrev: tor okt 21, 2021 10:51 pm
DoktorS skrev: lør okt 16, 2021 6:54 pm Denne var god. Kan sikkert lagres noen år, med fordel...
https://www.aperitif.no/pollisten/produ ... ux,2287988
Jada, dette var greier!

Tenker jeg kjøper en kasse, og tester en i året fremover, og så drekker alt når den er på topp (selvom det seff er litt vanskelig å vite).
Men den ga allerede mye etter et par timer lufting, så her er det potensielt gull.

Takk for tips!
Så hyggelig! Det er i hvert fall slik vin jeg liker. Bordeaux som rett og slett bare smaker "rødvin" - ikke spanjolenes ofte vel fyldige karakter, eller italienernes ofte litt tynne og stramme karakakter. Jeg liker både spanjoler og italienere, og ting fra de nye verden. Men det er noe sånn solid med Bordeaux som bare er slik rødvin skal være - og passer til det meste av kjøtt.

Har verken transport- eller oppbevaringsmuligheter for en kasse, men jeg skal i alle fall kjøpe et par av disse å ha liggende en stund.
God beskrivelse, kjenner meg godt igjen. En real rødvin. Blir en sånn i dag til beef wellington, tipper den passer bra til det.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Har spist en kjeks de siste to dagene.
Den var god, med sjokolade i midten.
Trenger ikke være fancy alt.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

keizersoze skrev: lør okt 23, 2021 11:02 am Har spist en kjeks de siste to dagene.
Den var god, med sjokolade i midten.
Trenger ikke være fancy alt.
Syk?

Det er jo forresten litt fancy med sjokolade i midten av kjeksen da.😉

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Dypdykk i fryseren. Det blir torsk, en slags fylt, ferdigrett- variant med strøssel på, og til det passer det godt med gode poteter.
Lettvint og godt.
Matråd : Vi bør spise fisk i mørketiden for å få i oss vitaminer.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Her blir det indiske lammekjøttboller i en digg currysaus

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

Årets siste fårikålmåltid.
Prøvde en ny vri med å steke/brune kjøttet før det gikk i gryta, bortsett fra det er det gode gamle fårikål.
Dobbel porsjon selvsagt, slik at restene kan fortæres i mårra.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

fargeblind skrev: lør okt 23, 2021 5:21 pm Matråd : Vi bør spise fisk i mørketiden for å få i oss vitaminer.
Fisk er godt og kan varieres i den uendelig. Selv er jeg en laks og sei person, et søskenbarn av meg er motsatt altså ørret og torsk person.

Jeg har satt opp en ukemeny med fisk hver dag, får se om kona blir med på den.

Mandag;
Fiskepinner med potetmos og Amerikansk blanding(Grønnerter, gulerot og mais.)

Tirsdag:
Kokt laks(helst koteletter men file er ok), kokte poteter(dobbel porsjon, se onsdag), agurksalat og rømme.

Onsdag;
Seibiff med stekte løk og stekte poteter(rester fra tirsdag)

Torsdag:
Fyldig og kremet fiskesuppe med hviløksbaguetter.

Fredag:
Wok med nudler og laks, Men ekstra vannkastanjer i skiver. Elsker vannkastanjer, spesielt tyggemotstand men også smak.

Lørdag:
Fish & Chips. Helst hjemmelaget men får kjøpt en del ferdig som er ok. Selvsagt med mye eddik og salt og selvsagt remulade.

Søndag:
Fløtegratinert klippfisk ala Smia restaurant Kristiansund.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Pinnekjøtt, herregud så godt. Eller en 50/50 pinnebog og pinnestek blanding ble det i dag. Mye mer kjøtt og mye mindre fett. Nydelig.

Glemmer helt hvor tungt det legger seg. Stappmett. Litt rødt ved siden av. God lørdag.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Chromeback skrev: lør okt 23, 2021 6:58 pm Pinnekjøtt, herregud så godt.
Hedning! Kalenderen sier 23 oktober, ikke 24 desember.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

InternalExile skrev: lør okt 23, 2021 7:23 pm
Chromeback skrev: lør okt 23, 2021 6:58 pm Pinnekjøtt, herregud så godt.
Hedning! Kalenderen sier 23 oktober, ikke 24 desember.
Vi skal mest sannsynlig ha ribbe på julaften (dessverre) på grunn av svensker i familien, så må ha flest mulig kvelder med pinnekjøtt før 24. for å gjøre opp for det.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Chromeback skrev: lør okt 23, 2021 7:26 pm
InternalExile skrev: lør okt 23, 2021 7:23 pm
Chromeback skrev: lør okt 23, 2021 6:58 pm Pinnekjøtt, herregud så godt.
Hedning! Kalenderen sier 23 oktober, ikke 24 desember.
Vi skal mest sannsynlig ha ribbe på julaften (dessverre) på grunn av svensker i familien, så må ha flest mulig kvelder med pinnekjøtt før 24. for å gjøre opp for det.
(Bort)forklaring godkjent :D

Edit: Må bare legge til at vi har dansker i familien, og de var veldig skeptisk til pinnekjøtt. De sa får smaker som ull. Men de måtte faktisk innrømme at det var nydelig.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Kjapt, trygt og billig i aften.

Finsbråten wiener med lomper og agurkmix.

Felix ketchup med pepper, samt Johnnys mango/habanero senap, begge langreist fra Svinesund, hører selvsagt med.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

InternalExile skrev: lør okt 23, 2021 7:36 pm
Chromeback skrev: lør okt 23, 2021 7:26 pm
InternalExile skrev: lør okt 23, 2021 7:23 pm

Hedning! Kalenderen sier 23 oktober, ikke 24 desember.
Vi skal mest sannsynlig ha ribbe på julaften (dessverre) på grunn av svensker i familien, så må ha flest mulig kvelder med pinnekjøtt før 24. for å gjøre opp for det.
(Bort)forklaring godkjent :D

Edit: Må bare legge til at vi har dansker i familien, og de var veldig skeptisk til pinnekjøtt. De sa får smaker som ull. Men de måtte faktisk innrømme at det var nydelig.
Haha, da har de kommet seg lengre enn svenskene, for sau er virkelig ikke populært på andre siden av grensen :roll:

Farmer

Legg inn av Farmer »

Chromeback skrev: lør okt 23, 2021 7:26 pm
InternalExile skrev: lør okt 23, 2021 7:23 pm
Chromeback skrev: lør okt 23, 2021 6:58 pm Pinnekjøtt, herregud så godt.
Hedning! Kalenderen sier 23 oktober, ikke 24 desember.
Vi skal mest sannsynlig ha ribbe på julaften (dessverre) på grunn av svensker i familien, så må ha flest mulig kvelder med pinnekjøtt før 24. for å gjøre opp for det.
Flere en meg som har svenske utfordringer i julen ja?!
Jeg løste det med både ribbe og pinnekjøtt. Så ønsker dem også svensk juleskinke, de fra Skåne i hverfall.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Farmer skrev: lør okt 23, 2021 7:51 pm
Chromeback skrev: lør okt 23, 2021 7:26 pm
InternalExile skrev: lør okt 23, 2021 7:23 pm

Hedning! Kalenderen sier 23 oktober, ikke 24 desember.
Vi skal mest sannsynlig ha ribbe på julaften (dessverre) på grunn av svensker i familien, så må ha flest mulig kvelder med pinnekjøtt før 24. for å gjøre opp for det.
Flere en meg som har svenske utfordringer i julen ja?!
Jeg løste det med både ribbe og pinnekjøtt. Så ønsker dem også svensk juleskinke, de fra Skåne i hverfall.
Haha, ja! Vært sånn hele livet, men nå orker ikke a mor å ha begge deler lengre, så da blir det ribbe i år. Juleskinken er også ett must til lunsjen!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»