Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
lsklars

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av lsklars »

Taco.

startelver

Legg inn av startelver »

Det er kanskje ikke så mange som vet hva lemon curd er i Norge, men den er enkel å lage og kan brukes til det meste av desserter, frokostblandinger, bakverk, i yoghurt osv. Bare fantasien setter grenser, selv bruker jeg den gjerne som spread på toast, som i England.

Alt du trenger er 2 hele sitroner, 100 gr sukker, 50 gr smør og 2 hele store egg.

smelt smøret på svak varme, tilsett egg, sukker og sitronsaften, bruk gjerne også sitronskallet.

Visp konstant i opp mot 10 minutter, det skal ikke være mye varme på , men blandingen skal tykne og da er den ferdig.

Så siler du den for å få bort klumpene og du har en herlig lemon curd. Sett på lufttett lukk og den holder seg et par uker i kjølen.

Bilde

SirJames

Legg inn av SirJames »

Dagens middag:
► Show Spoiler
Crispy Chicken Burger med curry majones

Someone

Legg inn av Someone »

Fiskesuppe. Latmannsversjon, så trenger bare tilsette fisken

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Rød karri med lammekjøtt, kokosmelk, wokblanding og nudler.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Ørret.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Kotelett med sjampinjongstuing, poteter, brokkoli og gulrot.

Someone

Legg inn av Someone »

Siden det ble lit tvel tidlig og lite til middag, med barna, så ble det faktisk kveldsmat: Lagde ostesmørbrød med et godt lag n'duja under

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Ble ballbuffét i dag.

Bilde



Tviler på at jeg skal spise mer mat i 2023.

Det finnes mett, så har man stappmett og så har man følelsen etter å ha vært på ballbuffet.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

6 halve rundstykker med pizzasaus, løk, oliven og Peppes biffstrimler. Cheddarost på toppen. Minimalt stekt på sterk varme.


Biffstrimlene fra Peppes hadde jeg ikke smakt før, og de var gode.

Et godt og enkelt måltid.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Enkelt her også, Gilde wiener.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Skulle nesten ha trodd at butikkene var tomme for grønnsaker!

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

I dag må det bli reker og krabbe, loff og majones, dill og sitron.
Både chardonnay og cremant fra Jura til. Klarte ikke å bestemme meg, men så slo det meg at jeg er en voksen mann, jeg trenger ikke å velge.🥳

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Alpha skrev: fre jun 02, 2023 4:49 pm Skulle nesten ha trodd at butikkene var tomme for grønnsaker!
Haha, ikke sant. Og man skulle ikke tru at Norge er en fiskenasjon heller.😅

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

I dag skal de andre ha taco. Jeg er så møkka lei at jeg lager crispy chicken.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3094

Legg inn av MacanT »

KingKongHalvor skrev: fre jun 02, 2023 6:26 pm I dag må det bli reker og krabbe, loff og majones, dill og sitron.
Både chardonnay og cremant fra Jura til. Klarte ikke å bestemme meg, men så slo det meg at jeg er en voksen mann, jeg trenger ikke å velge.🥳
Samme her, men jeg nøyer meg med en flaske Cremant de Bourgogne :D

Denne har etter hvert blitt min favoritt-bubbly. Syns den er langt mer prisverdt enn de fleste Champagne sorter jeg har smakt.
Bilde

Alpha

Legg inn av Alpha »

Ale skrev: fre jun 02, 2023 7:30 pm Når stenger ølsalget? 20:00?
Korrekt, hvis du tenker på i dag.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Alpha skrev: fre jun 02, 2023 4:49 pm Skulle nesten ha trodd at butikkene var tomme for grønnsaker!
Kaninforet kan Gunnhild Stordalen få.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Det blir et par glass 2006 Krug Clos d'Ambonnay Blanc de Noirs Brut og litt kyllingsuppe i kveld.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Ohlaien skrev: fre jun 02, 2023 7:47 pm Det blir et par glass 2006 Krug Clos d'Ambonnay Blanc de Noirs Brut og litt kyllingsuppe i kveld.
Har skattepengene kommet? Heheh

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Alpha skrev: fre jun 02, 2023 7:55 pm
Ohlaien skrev: fre jun 02, 2023 7:47 pm Det blir et par glass 2006 Krug Clos d'Ambonnay Blanc de Noirs Brut og litt kyllingsuppe i kveld.
Har skattepengene kommet? Heheh
Eg vant i Lotteriet forrige helg.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Bali kyllinggryte. Servert med salat og rundstykke.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Ohlaien skrev: fre jun 02, 2023 7:47 pm Det blir et par glass 2006 Krug Clos d'Ambonnay Blanc de Noirs Brut og litt kyllingsuppe i kveld.
Kontraster her, du lager kyllingsuppe og drikker champagne til 40 000 kr, men grasrota eter pølser og frozzenpizza. Selv ligger jeg og vaker midt i mellom.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

KingKongHalvor skrev: fre jun 02, 2023 8:27 pm
Ohlaien skrev: fre jun 02, 2023 7:47 pm Det blir et par glass 2006 Krug Clos d'Ambonnay Blanc de Noirs Brut og litt kyllingsuppe i kveld.
Kontraster her, du lager kyllingsuppe og drikker champagne til 40 000 kr, men grasrota eter pølser og frozzenpizza. Selv ligger jeg og vaker midt i mellom.
Haha, godt poeng. Orket ikke lage noe mer avansert etter en lang dag på jobb.

Someone

Legg inn av Someone »

Burgere fra ferskvaredisken til Meny i gå. En "ghost" som var akkurat passe spicy, og en med pepper.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

I dag blir det smashburger med ost, bacon, karamellisert løk, tomat, coleslaw og bbq-saus. Gidder ikke telle kalorier på lørdag, det er grisete men akk så deilig. Blir vel en liten salat til, for samvittigheten.😅

startelver

Legg inn av startelver »

Blir pasta bolognese, servert med hjemmelaget ramsløk , og diverse krydderier. Og loff. Nam nam.

Someone

Legg inn av Someone »

Spekemat, så da blir det både øl og dram

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3094

Legg inn av MacanT »

Forretten er klar til å nytes :D

Har virkelig fått sansen for hvit Asparges denne våren. Kommer nok av den gode tilgangen i Meny butikkene. De ser så innbydende ut der de ligger på knust is at det er nærmest umulig å gå forbi uten å plukke med seg litt ;)

Bilde

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3094

Legg inn av MacanT »

Da er grillingen av hovedretten i gang. Angus Indrefilet, marinerte båtpoteter med grillkrydder, tomater, aromasopp og brokkolini :D

Vinen er en meget god og fyldig Sørafrikansk Cabernet Sauvignon.

Bilde
Sist redigert av MacanT den lør jun 03, 2023 9:03 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»