Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
DoktorS

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av DoktorS »

Retnuh skrev: tir mar 14, 2023 5:25 pm
DoktorS skrev: tir mar 14, 2023 5:21 pm Det blir fiskepudding i hvit saus - terninger av pudding går i sausen med terninger av kokte poteter. Litt blank løk gir susen. Til dette har jeg ketsjup som tilbehør. Glass vann til. Så blir det nok et glass rødvin på nabolagsbaren sammen med et lite historisk foredrag.
Usikker på om du forsøker å snakke dette opp eller ned, men jeg liker faktisk når dette er til middag hjemme hos meg :lol:

Trenger ikke alltid være så jålete.
Ganske nøytral ;-) Det er jo enkel mat, og jeg har vel nesten et stikk av dårlig samvittighet for at jeg ikke spiser ren fisk i dag... Men så var det slik at jeg fikk så lyst på fiskepudding på brødskive i går, og gikk for en stor pudding av god kvalitet, pga ganske kort holdbarhet må det nesten bli middag i dag - og i morgen...

Men ja - fiskepudding er god det. Vanligvis er jo det boller i hvit saus, men går jo like greit med pudding. Her bli jo det en slags plukkfisk, og til den retten vil jeg ha ketsjup.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Pannekaker og blåbærsuppe

fargerik

Legg inn av fargerik »

Retnuh skrev: tir mar 14, 2023 5:25 pm
DoktorS skrev: tir mar 14, 2023 5:21 pm Det blir fiskepudding i hvit saus - terninger av pudding går i sausen med terninger av kokte poteter. Litt blank løk gir susen. Til dette har jeg ketsjup som tilbehør. Glass vann til. Så blir det nok et glass rødvin på nabolagsbaren sammen med et lite historisk foredrag.
Usikker på om du forsøker å snakke dette opp eller ned, men jeg liker faktisk når dette er til middag hjemme hos meg :lol:

Trenger ikke alltid være så jålete.
Personlig er jeg blant forums u-jålete.
Rema hadde 40% rabatt på gryter og sauser fra Toro forleden dag.
Og jaggu fant jeg også kjøttdeig av ku til halv pris. Dato.
Derfor har jeg spist meksikansk gryte. Restene er lagt i to bokser som er frosset ned, da har jeg lettvint micromiddag 2 ganger dersom det skulle friste en vakker dag,
Kan det bli mer ujålete?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Smalt sammen en rask pytt-i-panne bestående av poteter, oppskjærte kjøttgrønnsaksboller, rødløk og litt purre.

Tilsatte litt hvitløkssaus fra Dolmio.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

DoktorS skrev: tir mar 14, 2023 5:42 pm
Retnuh skrev: tir mar 14, 2023 5:25 pm
DoktorS skrev: tir mar 14, 2023 5:21 pm Det blir fiskepudding i hvit saus - terninger av pudding går i sausen med terninger av kokte poteter. Litt blank løk gir susen. Til dette har jeg ketsjup som tilbehør. Glass vann til. Så blir det nok et glass rødvin på nabolagsbaren sammen med et lite historisk foredrag.
Usikker på om du forsøker å snakke dette opp eller ned, men jeg liker faktisk når dette er til middag hjemme hos meg :lol:

Trenger ikke alltid være så jålete.
Ganske nøytral ;-) Det er jo enkel mat, og jeg har vel nesten et stikk av dårlig samvittighet for at jeg ikke spiser ren fisk i dag... Men så var det slik at jeg fikk så lyst på fiskepudding på brødskive i går, og gikk for en stor pudding av god kvalitet, pga ganske kort holdbarhet må det nesten bli middag i dag - og i morgen...

Men ja - fiskepudding er god det. Vanligvis er jo det boller i hvit saus, men går jo like greit med pudding. Her bli jo det en slags plukkfisk, og til den retten vil jeg ha ketsjup.
Jeg drysser også på grådig med karri, når vi spiser det :D

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Ovnsbakt sei med paprika, løk, hvitløk, purre, spinat, tomat og fløte. Servert med kokte poteter.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

[/quote]

Jeg drysser også på grådig med karri, når vi spiser det :D
[/quote]

Jeg pleier å ha fiskeboller i ren hvit saus en dag, restene to dager etter blir med karri.... Godt tips for morgendagen - av ymse grunner blir det rester i morra, normalt har jeg en dags pause.

Minuttburger

Legg inn av Minuttburger »

Bilde

Verdens beste kyllingvinger har igjen funnet veien fra Sverige til Norge! Det er trist hvor dårlig nivået på kyllingvinger er i Norge. Kan aldri gå tilbake til Prior etter dette.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Ale skrev: ons mar 15, 2023 10:32 am Pølser og pommes frites. Godt saltet.
Lenge siden Big one... Er det kommet noen nye?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Minuttburger skrev: ons mar 15, 2023 10:37 am

Verdens beste kyllingvinger har igjen funnet veien fra Sverige til Norge! Det er trist hvor dårlig nivået på kyllingvinger er i Norge. Kan aldri gå tilbake til Prior etter dette.
Norsk kylling er generelt elendig. Brusk i filetene, nærmest uspiselige vinger og "klubber".

Lurer på om man forer de feil, for å spare inn noen kroner...

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Guttorm123 skrev: ons mar 15, 2023 10:42 am
Minuttburger skrev: ons mar 15, 2023 10:37 am

Verdens beste kyllingvinger har igjen funnet veien fra Sverige til Norge! Det er trist hvor dårlig nivået på kyllingvinger er i Norge. Kan aldri gå tilbake til Prior etter dette.
Norsk kylling er generelt elendig. Brusk i filetene, nærmest uspiselige vinger og "klubber".

Lurer på om man forer de feil, for å spare inn noen kroner...
Det blir litt for enkelt og generaliserende. Kvalitet henger ofte sammen med pris, prøv kylling fra Lerstang eller Stange, da får du kvalitet.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

KingKongHalvor skrev: ons mar 15, 2023 10:49 am

Det blir litt for enkelt og generaliserende. Kvalitet henger ofte sammen med pris, prøv kylling fra Lerstang eller Stange, da får du kvalitet.
Ja, jeg skal innrømme at jeg ikke har smakt alt, og at dette kan virke generaliserende, men de produktene som er "vanlige" (prior) i min nærbutikk, har jeg lært å holde meg unna.

Jeg husker en serie som het "Big One American diner Chicken Selections" som var å finne i fryseren for noen år siden. Jeg aner ikke om det ble brukt norsk kylling i disse, men du verden for en kvalitet det var på dette produktet.

https://www.matoppskrift.no/ingrediens/ ... selections

Vi har ikke spart på noe i den nye serien og bruker gode, ordentlige råvarer med smaker du kjenner igjen fra amerikansk diners og restauranter som T.G.I Fridays her hjemme, sier Janne Flovik Olsen, produktsjef for Big One.

https://www.mynewsdesk.com/no/orklafood ... den-766640

SirJames

Legg inn av SirJames »

Bilde

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Hjemmelagde kjøttkaker med poteter og kålrabistappe.

Mors kjøttkaker er best heter det, men de er pinadø gode dissr også.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Stekt ris. Egg, skinke, paprika, løk, hvitløk, erter, gulrot, sesamolje, østersaus og soyasaus.

startelver

Legg inn av startelver »

Det ble noe enkelt i dag. Karbonade med speilegg er kjempegodt det.

Bilde

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Jeg skal wokke masse grønnsaker og steke et stykke Frøyalaks. Enkelt men godt.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Dagsfersk torsk. Stappe med poteter, gulrøtter og sellerirot, mykstekt løk og flatbrød. Herlig!

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Glycinello skrev: tor mar 16, 2023 7:19 pm Dagsfersk torsk
Heldiggris, fisket selv?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ble en tur på Burger King før konsert. Luska innom Kaffistova, men der var det fullt!

Ser at Stange-kylling nevnes over her. Hørte en morsom historie fra kollega i dag. Hun har jobbet i ferskvaredisken på CC Vest... en dag kom en skikkelig ordentlig vestkantdame i 50-årene og spurte etter den franske "s-t-a-n-g-é-kyllingen" med fransk aksent. Hun hadde fått servert den hos en venninne, som skrytte av denne kyllingsorten. :-D

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

KingKongHalvor skrev: tor mar 16, 2023 8:11 pm
Glycinello skrev: tor mar 16, 2023 7:19 pm Dagsfersk torsk
Heldiggris, fisket selv?
Er enda heldigere. Har en som fisker for meg:) Pappa er ivrig hobbyfisker og deler mer enn gjerne. :D

Saturn

Legg inn av Saturn »

Sitter bare og venter på april. Da skal det daglige kalori-inntaket økes med 800 kcal. Vil gi meg langt mer spillerom til valg av både middager og dessert. Vil ha holdt meg på 2000 kcal i 11 uker. Jeg merker det denne uken, at jeg sliter veldig med å styre appetitten og energinivået svinger ofte. Gikk ned mindre enn jeg håpte på ila. den siste mnd så prøver å kutte ned på poteter til middager de neste ukene.
Uansett må man ha et system som fungerer langsiktig. Som betyr at jeg ikke må kjøpe meg ett halvt kg smågodt når jeg har en trang for å kose meg.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Feelsocl skrev: man mar 13, 2023 6:26 pm Bilde



Taco med rømmedressing, kebabdressing og så klart salsa. Ville hatt med cola zero i bilde, men skralt med plass på min samsung galaxy.
Ernst Øyvind, er det deg?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Kjapp lapskaus etter treninga ble det i aften

Someone

Legg inn av Someone »

Skal lages pizze. Blir en med n'duja, også lurer jeg bruke noe guanciale-rester på den andre. Tipper det blir øl til

SirJames

Legg inn av SirJames »

Skal lages pizza her også.

Bunnsausen blir en blanding av hvit og rød, samt en dæsj bbq-saus. Fyllet blir i tilfeldig rekkefølge; rødløk, purre, mais, ananas, jalapenos, spicy kjøttboller, pepperoni, thaimarinert kylling og ost. Topping blir Ranchdressing og litt oregano.

Totalt kcal-innhold: 5131

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

SirJames skrev: fre mar 17, 2023 12:56 pm Skal lages pizza her også.

Bunnsausen blir en blanding av hvit og rød, samt en dæsj bbq-saus. Fyllet blir i tilfeldig rekkefølge; rødløk, purre, mais, ananas, jalapenos, spicy kjøttboller, pepperoni, thaimarinert kylling og ost. Topping blir Ranchdressing og litt oregano.

Totalt kcal-innhold: 5131
Blir vel en solid bunn her?

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

SirJames skrev: ons mar 15, 2023 5:08 pm Bilde
Så god ut. Terningkast?

morrisey

Legg inn av morrisey »

Cannabis Connoisseur skrev: fre mar 17, 2023 4:19 pm
SirJames skrev: ons mar 15, 2023 5:08 pm
► Show Spoiler
Så etter denne i dag, men her i Romsdalen er de sjelden de kjappeste. Heldig om den er å finne i frysedisken hos min lokale Rema innen sommeren.
Er du romsdaling? Trodde av en eller annen grunn du var siddis...

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3094

Legg inn av MacanT »

SirJames skrev: fre mar 17, 2023 12:56 pm Skal lages pizza her også.

Bunnsausen blir en blanding av hvit og rød, samt en dæsj bbq-saus. Fyllet blir i tilfeldig rekkefølge; rødløk, purre, mais, ananas, jalapenos, spicy kjøttboller, pepperoni, thaimarinert kylling og ost. Topping blir Ranchdressing og litt oregano.

Totalt kcal-innhold: 5131
Da er vel anbefalt daglig inntak av energi i boks og vel så det :D

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»