Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
SirJames

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av SirJames »

Jobbet i dag, så dermed ble det wienerpølser i lompe og potetsalat.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Det gikk rykter om at mamma brukte søndagen til å bake! Da passet det med et tilfeldig besøk til barndomsheimen. Middagen ble nybakte rundstykker og horn med eggerøre, røkelaks, fårerull, tomatsild og mør. Julebrus i glasset og julekaker til dessert.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

KingKongHalvor skrev: søn des 05, 2021 8:39 pm Oh my god!
Dette var sinnsykt godt. Tok en tynnribbe i går, fjernet svor og bein, marinerte ett døgn i cola, hvitløk, ingefær, chilli og koriander. Stekt i fem timer i dag, siste timen penslet med en glaze av samme aromater i ketjap manis, sesamolje, riseddik og honning. Serverte med ris og en salat av hodekål, rødkål, rødløk, koriander og peanøtter, med en himmelsk god dressing.

Det er så mange gode smaker at det er vanskelig å beskrive. Og kjøttet var et eventyr i seg selv, utrolig saftig og mørt, og så velsmakende. Jeg har spist mere ribbe i dag enn tidligere i mitt nå 55 år lange liv. Dette blir en gjenganger, garantert.😋
Hva gjorde du med svoret?

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Chromeback skrev: man des 06, 2021 8:39 am
KingKongHalvor skrev: søn des 05, 2021 8:39 pm Oh my god!
Dette var sinnsykt godt. Tok en tynnribbe i går, fjernet svor og bein, marinerte ett døgn i cola, hvitløk, ingefær, chilli og koriander. Stekt i fem timer i dag, siste timen penslet med en glaze av samme aromater i ketjap manis, sesamolje, riseddik og honning. Serverte med ris og en salat av hodekål, rødkål, rødløk, koriander og peanøtter, med en himmelsk god dressing.

Det er så mange gode smaker at det er vanskelig å beskrive. Og kjøttet var et eventyr i seg selv, utrolig saftig og mørt, og så velsmakende. Jeg har spist mere ribbe i dag enn tidligere i mitt nå 55 år lange liv. Dette blir en gjenganger, garantert.😋
Hva gjorde du med svoret?
Det havnet der det hører hjemme - i søpla.😅

Someone

Legg inn av Someone »

Får benytte hjemmekontoret til å lage fiskegrateng

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

KingKongHalvor skrev: man des 06, 2021 10:14 am
Chromeback skrev: man des 06, 2021 8:39 am
Hva gjorde du med svoret?
Det havnet der det hører hjemme - i søpla.😅
Så det ble ikke noe baconcrisp altså? :D

startelver

Legg inn av startelver »

I dag er det mandag som er min faste semi-fastedag i uka.

Kun 800 kalorier skal fortæres i dag. Vi starter dagen med en herlig havregrøt, med litt yoghurt og kanel , samt noen frosne blåbær.

Vi hopper over lunsjen og gleder oss til en herlig noodle-suppe til middag, og litt grønnsaker. Vi kan også spise en hel gulrot, et eple og drikke så mye kaffe man vil ;)

Ellers er det vann som gjelder for å rense kroppen.

På tirsdag er det normal diett igjen. Jeg føler meg alltid lett i kroppen dagen etter en slik faste og har masse energi.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Google feirer pizzaen i dag, det er i dag 14 år siden pizza ble innlemmet i UNESCOs kulturarv.

Da blir det jaggu pizza i aften.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Juleskinke med ovnsbakte rotgrønnsaker og sennepssaus.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Bolognese

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

KingKongHalvor skrev: søn des 05, 2021 9:35 am Hvetekake/brød er godt, men til jul lager jeg julekake, da med både sukat og rosin. Og nå begynner resten av familien å forstå det også, at det er det eneste riktige.🥳



Julekake med rosiner og sukat med godt smør og hodesylte med et strøk dijonsennep eller grov sennep på er bare helt himmelsk og helt jul.
For mange år siden fant jeg ei god oppskrift på julekake i ei kokebok, "Annys julekake", den oppskrifta måtte bare barna ha når de flyttet for seg selv.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Kaldmat i kveld. Omdet er utslag av strømpriser eller ikkeaner jeg ikke- . Men frua hadde snekret en salat med masse godt i. Meatfree monday.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Fiskesuppe med laks, torsk og reker. Og med nystekt grytebrød til.
Men vurderer å endre litt på menyen nå Meny borti gaten her selger sjøkreps til halv pris, 269,- pr/kg

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Man tager en pakke Toro moussaka, en pakke kjøttdeig, litt ost og melk, og vips! blir det mat.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

fargeblind skrev: tir des 07, 2021 3:30 pm Man tager en pakke Toro moussaka, en pakke kjøttdeig, litt ost og melk, og vips! blir det mat.
Den synes jeg faktisk er fantastisk god, så god at jeg aldri har prøvd lage Moussaka fra bunnen av, men kanskje jeg burde.

Blir alltid spist opp, restene forsvinner fort etter en runde i mikroovnen ;)

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Findus Fiskegrateng i dag, er litt matlei. Kostet vel mer å steke den enn den var i innkjøp ;) Sitron og (den forhatte) sitronpeper og litt råkost ved siden.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Vårruller kjøpt av min filippinske nabo. Ris og et par sauser attåt. Nydelig.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Ble stekt ris i dag. Gulrøtter, erter, mais, paprika, løk, hvitløk og vårløk ble stekt sammen med ris, egg og skinke. Sausen ble lagt av soyasaus, østerssaus og sesamolje.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Mekket smash burger med cheddar

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kyllingsuppe i dag.

Mmmmmm.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Pimpet tomatsuppe. Med ferske, hjemmebakte rundstykker. Deilig på en kald dag.

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

Laget farse og stekte 65 kjøttkaker i dag, så middagen min ble fire kjøttkaker og to poteter. Jeg ble faktisk sliten av jobben. Men kjøttkakene ble gode de.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

fargeblind skrev: tir des 07, 2021 3:30 pm Man tager en pakke Toro moussaka, en pakke kjøttdeig, litt ost og melk, og vips! blir det mat.
Min avdøde mors favoritt. Detaljene plukket jeg aldri opp
Selv har jeg benyttet to pakker Toro moussaka og lagt innkjøpt aubergine i bunnen. Kjøpt en potet som jeg har brukt ostehøvlen på
Resten er fra oppskriften på Toro-pakkene. Har laget det noen ganger de siste åra

Visste du at moussaka er grekernes variant av italienernes Lasagne ?

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Gårdsdattra skrev: tir des 07, 2021 11:42 pm Laget farse og stekte 65 kjøttkaker i dag, så middagen min ble fire kjøttkaker og to poteter. Jeg ble faktisk sliten av jobben. Men kjøttkakene ble gode de.
Mine hjemmelagede kjøttkaker er også særdeles gode. Faktisk spiser jeg ikke andre kjøttkaker enn de jeg (eller kona) lager selv. Og det fine er at vi har alle verdens beste oppskrift ;-)
Må snart lage det igjen. Nam!
I dag?
Varme opp gårsdagens moussakarester.

SirJames

Legg inn av SirJames »

I går ble det Eldorado Chunky & Spicy tomatsuppe. Med litt makaroni ble den kjempegod. Anbefales som hurtigmiddag.

I dag blir det medisterkaker, potetsalat, rødkål og peppersaus.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Heimelaga vårruller til forrett, chicken curry m/ris, raita og kjøpenaan til hovedrett.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Stekt laks med grønnsaker, ris og creme fraiche blandet med sweet chilisaus.

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

I dag ble det strømsparing, dvs brødskiver til middag. I morgen skal jeg lage meg stekt torsk med tilbehør. I disse tider blir det brødskiver til middag annenhver dag.

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

fargeblind skrev: ons des 08, 2021 5:00 pm
Gårdsdattra skrev: tir des 07, 2021 11:42 pm Laget farse og stekte 65 kjøttkaker i dag, så middagen min ble fire kjøttkaker og to poteter. Jeg ble faktisk sliten av jobben. Men kjøttkakene ble gode de.
Mine hjemmelagede kjøttkaker er også særdeles gode. Faktisk spiser jeg ikke andre kjøttkaker enn de jeg (eller kona) lager selv. Og det fine er at vi har alle verdens beste oppskrift ;-)
Må snart lage det igjen. Nam!
I dag?
Varme opp gårsdagens moussakarester.


Jeg lager kun hjemmelagde kjøttkaker til jul. Ellers i året kjøper jeg kortreiste kjøttkaker fra MK-Kjøtt. Disse kjøttkakene smaker som hjemmelagde og innehar en gullmedalje.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Ale skrev: ons des 08, 2021 11:35 pm Bilde
Fem om dagen? Ikke innafor med kun poteter.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»