Hoppsesongen 2021/2022

Svar
tartaglia2

Re: Hoppsesongen 2021/2022

Legg inn av tartaglia2 »

Chromeback skrev: lør okt 09, 2021 9:32 pm Ikke at jeg er noen ekspert på dette, men langrenn ligger vel langt under både skihopp og skiskytning, selv om vi nordmenn elsker langrenn?

Øst-Europerne sin interessere kjører vel greit over oss nordmenn her?!
Usikker på hvilken definisjon du har av Øst-Europa, men om den inkluderer Russland vil jeg tro langrenn ligger over skihopp i interesse. Er vel uansett interessen i Tyskland som er viktig når det gjelder TV- og sponsorinntekter og der er det veldig lav langrennsinteresse for tiden.

Number4

Legg inn av Number4 »

Jeg tror langrenn gjennom flere år har generert mer penger inn i kassa totalt sett til skiforbundet enn andre grener. Bare å se på budsjettet til langrenn pr. år kontra andre grener. Langrenn er enormt populært i Norge, spesielt siden 90 tallet. Før i i tiden var nok hopp sett på som nummer 1 skisporten i kongeriket, nærmest som en religion. De store pengene inn til skiforbundet kom på begynnelsen av 90 tallet. Takket være Phenix og deres sponsing av alpint. Langrennslandslaget var fattige på den tiden og forsynte seg grovt av Phenix-pengene , spesielt før OL på Lillehammer da de ikke eide nåla i veggen og hadde brukt opp alt.
Siden den gang har de opplevd enorm suksess og blitt nummer 1 skisporten i landet. Men de blir også oppfattet som litt klysete og lite ydmyke overfor andre, ikke minst i forhold til utenlandske konkurrenter. Alt er ikke fryd og gammen innen den grenen, dessverre.

Caputo

Legg inn av Caputo »

Nå må jeg først og fremst presisere at jeg ikke vet hva jeg snakker om her ^^

Men Skihopp er vel ekstremt stort i Tyskland, Polen, Østerrike, Tsjekkia og Japan? og til dels Norge. Mens langrenn har vel Norge, Sverige og Russland.

Er rimelig sikker på at Hopp vinner 10 av 10 ganger mtp sponsorpenger ute i verden. I Norge lokalt blir dog regnestykket annerledes.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Caputo skrev: søn okt 10, 2021 6:01 pm Nå må jeg først og fremst presisere at jeg ikke vet hva jeg snakker om her ^^

Men Skihopp er vel ekstremt stort i Tyskland, Polen, Østerrike, Tsjekkia og Japan? og til dels Norge. Mens langrenn har vel Norge, Sverige og Russland.

Er rimelig sikker på at Hopp vinner 10 av 10 ganger mtp sponsorpenger ute i verden. I Norge lokalt blir dog regnestykket annerledes.
Dette er jo inntrykket mitt også, også er vel muligens skiskyting over hopp igjen? Langrenn virker jo som det har vært veldig tørt rundt utenom i Norge de siste 10 årene, og utviklingen har jo ikke vært kjempepositiv heller? Sverige har jo meldt seg på igjen, og Russland har en god generasjon nå, men skiskyting er vel større i Russland også? Skøyter har vel også tatt mye av interessen i mange av landene i mellom-Europa?

Men jeg, som deg, er ikke noen ekspert på dette. Det er kun inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest litt om dette opp igjennom årene.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Kommunikasjonssjef Espen Graff (52) hevder at Clas Brede Bråthen (52) har kalt generalsekretær Ingvild Bretten Berg (48) for «ei fitte».
https://www.vg.no/sport/hopp/i/JxvJ6J/a ... m-ski-topp

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Caputo skrev: søn okt 10, 2021 6:01 pm Nå må jeg først og fremst presisere at jeg ikke vet hva jeg snakker om her ^^

Men Skihopp er vel ekstremt stort i Tyskland, Polen, Østerrike, Tsjekkia og Japan? og til dels Norge. Mens langrenn har vel Norge, Sverige og Russland.

Er rimelig sikker på at Hopp vinner 10 av 10 ganger mtp sponsorpenger ute i verden. I Norge lokalt blir dog regnestykket annerledes.
Skihopp er ganske stort i Slovenia. Trur ikkje det er så stort i Tsjekkia? Sjølv om det kanskje er større ein langrenn?
Ellers har skihopp også verdenscuprenn i Italia, Russland for damer og Finland/Sverige. Sveits er vel også skihopp brukbart populært
Langrenn har vel brukbar interesse i Italia, Sveits og Finland
Skihopp er nok meir populært likevel pga det store tyske markedet.
Trur likvel Alpint er klart mest populær i lag med Skiskytting.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Sodajr skrev: tir okt 12, 2021 2:04 pm Kommunikasjonssjef Espen Graff (52) hevder at Clas Brede Bråthen (52) har kalt generalsekretær Ingvild Bretten Berg (48) for «ei fitte».
https://www.vg.no/sport/hopp/i/JxvJ6J/a ... m-ski-topp
Dessverre for Graff framstår dette mest som eit desperat forsøk på å berge sin sjef og lite troveldig. Merkeleg også at det ikkje har blitt tatt tak i før. Han er dessutan ganske vag på kor han har hørt dette

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

ms_8 skrev: tir okt 12, 2021 2:06 pm
Sodajr skrev: tir okt 12, 2021 2:04 pm Kommunikasjonssjef Espen Graff (52) hevder at Clas Brede Bråthen (52) har kalt generalsekretær Ingvild Bretten Berg (48) for «ei fitte».
https://www.vg.no/sport/hopp/i/JxvJ6J/a ... m-ski-topp
Dessverre for Graff framstår dette mest som eit desperat forsøk på å berge sin sjef og lite troveldig. Merkeleg også at det ikkje har blitt tatt tak i før. Han er dessutan ganske vag på kor han har hørt dette
Finner det veldig merkelig at hvis dette faktisk er tilfelle, at ikke CBB har blitt kalt inn for samtaler og skriftlige advarsler rundt dette tidligere. Nå er det mye «mener å ha hørt» og lignende.

lund

Legg inn av lund »

Etter at Haug beviselig ble tatt i løgn, så forbeholder jeg meg retten til å være relativt skeptisk til dette også når det er så lite konkret og dokumenterbart.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

lund skrev: tir okt 12, 2021 2:16 pm Etter at Haug beviselig ble tatt i løgn, så forbeholder jeg meg retten til å være relativt skeptisk til dette også når det er så lite konkret og dokumenterbart.
Tenker det samme selv. Det er overraskende lite av det forbundet mener er verdig til sparken som de faktisk har klart å dokumentere. Hvis retten godtar dette som bevis, så kan det jo være interessant å være arbeidstager i årene fremover.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Sodajr skrev: tir okt 12, 2021 2:04 pm Kommunikasjonssjef Espen Graff (52) hevder at Clas Brede Bråthen (52) har kalt generalsekretær Ingvild Bretten Berg (48) for «ei fitte».
https://www.vg.no/sport/hopp/i/JxvJ6J/a ... m-ski-topp
Forferdelig mye fjas. Hvis han har kalt henne for en fitte så er det jo selvsagt uakseptabelt, men resten av innholdet i artikkelen er jo ikke akkurat grovt. Fjaset fra 2017, ærlig talt

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Chromeback skrev: tir okt 12, 2021 2:11 pm
ms_8 skrev: tir okt 12, 2021 2:06 pm
Sodajr skrev: tir okt 12, 2021 2:04 pm Kommunikasjonssjef Espen Graff (52) hevder at Clas Brede Bråthen (52) har kalt generalsekretær Ingvild Bretten Berg (48) for «ei fitte».
https://www.vg.no/sport/hopp/i/JxvJ6J/a ... m-ski-topp
Dessverre for Graff framstår dette mest som eit desperat forsøk på å berge sin sjef og lite troveldig. Merkeleg også at det ikkje har blitt tatt tak i før. Han er dessutan ganske vag på kor han har hørt dette
Finner det veldig merkelig at hvis dette faktisk er tilfelle, at ikke CBB har blitt kalt inn for samtaler og skriftlige advarsler rundt dette tidligere. Nå er det mye «mener å ha hørt» og lignende.
Nettopp og derfor klarer eg ikkje å tru på det. Spesielt når dei samme folkene i lang tid har vært desperate etter å forsvare denne reaksjonen. At han har kalt Haug feig er helt rett forresten. Mannen har i denne saken vist både at han lyver og i tillegg ville ikkje stått opp for sine handlingar.
Ellers er det utruleg lite profesjonelt at denne havner i media. Det viser kanskje at skiforbundet kun har til sin hensikt å svekke CBB. Dessverre ramler det like gjerne dei sjølv.

Ladre

Legg inn av Ladre »

ms_8 skrev: tir okt 12, 2021 2:06 pm
Sodajr skrev: tir okt 12, 2021 2:04 pm Kommunikasjonssjef Espen Graff (52) hevder at Clas Brede Bråthen (52) har kalt generalsekretær Ingvild Bretten Berg (48) for «ei fitte».
https://www.vg.no/sport/hopp/i/JxvJ6J/a ... m-ski-topp
Dessverre for Graff framstår dette mest som eit desperat forsøk på å berge sin sjef og lite troveldig. Merkeleg også at det ikkje har blitt tatt tak i før. Han er dessutan ganske vag på kor han har hørt dette
Tillater meg igjen å minne om denne
https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/K42E ... oppadvokat

Kombinasjonen av denne toppadvokatens dokumenterte slurvete omgang med sannheten OG interne udokumenterte påstander ala Graf, kan bli en skikkelig suppe.

Jeg er rett og slett bekymret for Claes Brede Bråthens rettsikkerhet.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Ladre skrev: tir okt 12, 2021 4:01 pm
ms_8 skrev: tir okt 12, 2021 2:06 pm
Sodajr skrev: tir okt 12, 2021 2:04 pm Kommunikasjonssjef Espen Graff (52) hevder at Clas Brede Bråthen (52) har kalt generalsekretær Ingvild Bretten Berg (48) for «ei fitte».
https://www.vg.no/sport/hopp/i/JxvJ6J/a ... m-ski-topp
Dessverre for Graff framstår dette mest som eit desperat forsøk på å berge sin sjef og lite troveldig. Merkeleg også at det ikkje har blitt tatt tak i før. Han er dessutan ganske vag på kor han har hørt dette
Tillater meg igjen å minne om denne
https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/K42E ... oppadvokat

Kombinasjonen av denne toppadvokatens dokumenterte slurvete omgang med sannheten OG interne udokumenterte påstander ala Graf, kan bli en skikkelig suppe.

Jeg er rett og slett bekymret for Claes Brede Bråthens rettsikkerhet.
Trur Claus har ein utruleg god sak. Spesielt med tanke på all medieomtalen og måten skiforbundet har håndtert saken. Spesielt når dei ville tilsette han på 1 stilling, men etterpå går ut og snakker om hans forferdige mediautspel. Det framstår overhode ikkje truveldig frå skiforbundet. Å trekke udokumenterte påstander til retten vil berre svekke Skiforbundet sin sak. Spesielt når Bråthen vil ha mange vitner som tvert imot støtter han.

Skiforbundet må også være klar over at ein rettsak vil bli svært dyr og taper vil det gå hardt ut over forbundet sin økonomi. Dei risikere veldig mykje og har lite å vinne. Blir sjokket viss dette ikkje fører til at nokon må gå. Det store spørsmålet retten må ta stilling er om det er greit at Bråthen har jobber midertidig i 17 år. Dersom retten kjem til at skiforbundet ikkje har ein god sak, så blir det fort tap for dei og DET kjem til å bli dyrt.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Altså, for de som har jobbet med HR-saker, oppfølging og dokumentasjon er dette småkomisk. Det holder selvsagt ikke med "påstander" om hva han skal ha sagt. Selv når det blir tatt møter etter hendelser og dokumentert, så stilles det formkrav til hvordan det ser ut og dermed hvor gyldig det er.
Når det så ikke engang finnes papirer, og CBB ikke engang har blitt gjort oppmerksom på det, da hjelper det ikke hva andre folk "har hørt".

Det er verdt ca like mye som dopapir. Om de skal kunne si opp CBB gyldig, så må de ha hatt (flere) møter med han hvor de gir han tilbakemelding, og ber han endre sin adferd. Innefor rimelig tid. Så når de da går til drøftelsesmøte med dette, så har de enten mer, eller har låst seg inne i et hjørne og er desperate. Det ser mest ut som det siste.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

AxelRudi skrev: tir okt 12, 2021 5:57 pm Altså, for de som har jobbet med HR-saker, oppfølging og dokumentasjon er dette småkomisk. Det holder selvsagt ikke med "påstander" om hva han skal ha sagt. Selv når det blir tatt møter etter hendelser og dokumentert, så stilles det formkrav til hvordan det ser ut og dermed hvor gyldig det er.
Når det så ikke engang finnes papirer, og CBB ikke engang har blitt gjort oppmerksom på det, da hjelper det ikke hva andre folk "har hørt".

Det er verdt ca like mye som dopapir. Om de skal kunne si opp CBB gyldig, så må de ha hatt (flere) møter med han hvor de gir han tilbakemelding, og ber han endre sin adferd. Innefor rimelig tid. Så når de da går til drøftelsesmøte med dette, så har de enten mer, eller har låst seg inne i et hjørne og er desperate. Det ser mest ut som det siste.
Jeg skal ikke si at jeg har masse erfaring og kunnskap innenfor dette feltet, men vært på noen verneombudskurs og lignende, og her fremstår det som om at forbundet gjør alt motsatt av hva man lærte der.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Helt riktig det chromeback, for den som så dagsrevyen nå virket det klart på Alexander Stöckl at han stikker om CBB forsvinner.

Norsk Skiforbund: Deres hus og hoteller brenner.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

AxelRudi skrev: tir okt 12, 2021 8:41 pm Helt riktig det chromeback, for den som så dagsrevyen nå virket det klart på Alexander Stöckl at han stikker om CBB forsvinner.

Norsk Skiforbund: Deres hus og hoteller brenner.
Da vil han vel uansett gjøre det på et eller annet tidspunkt når CBB en gang forsvinner. Han har vel gjort det klinkende klart at jobben hans er avhengig av hvem som sitter over han.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

AxelRudi skrev: tir okt 12, 2021 5:57 pm Altså, for de som har jobbet med HR-saker, oppfølging og dokumentasjon er dette småkomisk. Det holder selvsagt ikke med "påstander" om hva han skal ha sagt. Selv når det blir tatt møter etter hendelser og dokumentert, så stilles det formkrav til hvordan det ser ut og dermed hvor gyldig det er.
Når det så ikke engang finnes papirer, og CBB ikke engang har blitt gjort oppmerksom på det, da hjelper det ikke hva andre folk "har hørt".

Det er verdt ca like mye som dopapir. Om de skal kunne si opp CBB gyldig, så må de ha hatt (flere) møter med han hvor de gir han tilbakemelding, og ber han endre sin adferd. Innefor rimelig tid. Så når de da går til drøftelsesmøte med dette, så har de enten mer, eller har låst seg inne i et hjørne og er desperate. Det ser mest ut som det siste.
Dette er helt rett og ein anna viktig del med HR er at man ikkje går ut i VG som arbeidsgjevar å snakke ned sin tilsett. Dersom Skiforbundet har 1 god sak i retten, så framstår det direkte utruleg at man går til dette skrittet. Skiforbundet vil både som arbeidsgjevar oppleve stor uro i organisasjonen og taper dei saken vil det ikkje hjelpe dei at dei bruker media som taleform. Håndteringa frå Skiforbundet sin ledelse har alle ingredienser for eit mediadrama utan like. Trur dei verkeleg at det hjelper organisasjonen eller for den slags skyld sine idrettsutøvere innanfor hopp?

Måten dei har håndtert saken på viser at dei ikkje ynskjer å finne ein løysing og at dei drar organisasjonen sin ned i dragsuget. Andre plasser ville mange toppleiarar tatt sitt ansvar og gått av for å få ro i organisasjonen. Skiforbundet derimot lager sak på sak i media om kor fæl CBB er. Det løyser absolutt ingenting

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

ms_8 skrev: tir okt 12, 2021 8:57 pm Dette er helt rett og ein anna viktig del med HR er at man ikkje går ut i VG som arbeidsgjevar å snakke ned sin tilsett. Dersom Skiforbundet har 1 god sak i retten, så framstår det direkte utruleg at man går til dette skrittet. Skiforbundet vil både som arbeidsgjevar oppleve stor uro i organisasjonen og taper dei saken vil det ikkje hjelpe dei at dei bruker media som taleform. Håndteringa frå Skiforbundet sin ledelse har alle ingredienser for eit mediadrama utan like. Trur dei verkeleg at det hjelper organisasjonen eller for den slags skyld sine idrettsutøvere innanfor hopp?

Måten dei har håndtert saken på viser at dei ikkje ynskjer å finne ein løysing og at dei drar organisasjonen sin ned i dragsuget. Andre plasser ville mange toppleiarar tatt sitt ansvar og gått av for å få ro i organisasjonen. Skiforbundet derimot lager sak på sak i media om kor fæl CBB er. Det løyser absolutt ingenting
Saken er definitivt håpløst håndtert av NSF, spesielt det med HR-biten. Dessverre føler jeg dette er ganske typisk for idretten, men det er kanskje naturlig for organisasjoner som har stor grad av frivillighet, mye engasjement og stort resultatfokus.

Når det gjelder mediebiten så har NSF vært håpløse der også, men jeg er litt i tvil om det har vært riktig av CBBs advokat å gå så hardt ut i media som hun har gjort. Strategien har definitivt vært vellykket med tanke på å få opinionen på sin side, men selv om dette skulle ende med at CBB blir fast ansatt og IBB og Røste må gå, vil jeg fortsatt ikke si at CBB har vunnet om resultatet blir at hopp mister store sponsorkontrakter og må kutte i det sportslige opplegget. Tviler på at noen kommer til å stå igjen som vinnere i denne saken her, dog vil det være noen større tapere enn andre.

Rimelig sikker på at dette ender med rettsak. Det er eneste måten IBB og Røste kan redde ansikt på og ut fra det de har gjort så langt virker det som de er villige til å prøve ganske mye for å gjøre det.

Brukeravatar
Farmer
Innlegg: 455

Legg inn av Farmer »

tartaglia2 skrev: tir okt 12, 2021 11:38 pm
ms_8 skrev: tir okt 12, 2021 8:57 pm Dette er helt rett og ein anna viktig del med HR er at man ikkje går ut i VG som arbeidsgjevar å snakke ned sin tilsett. Dersom Skiforbundet har 1 god sak i retten, så framstår det direkte utruleg at man går til dette skrittet. Skiforbundet vil både som arbeidsgjevar oppleve stor uro i organisasjonen og taper dei saken vil det ikkje hjelpe dei at dei bruker media som taleform. Håndteringa frå Skiforbundet sin ledelse har alle ingredienser for eit mediadrama utan like. Trur dei verkeleg at det hjelper organisasjonen eller for den slags skyld sine idrettsutøvere innanfor hopp?

Måten dei har håndtert saken på viser at dei ikkje ynskjer å finne ein løysing og at dei drar organisasjonen sin ned i dragsuget. Andre plasser ville mange toppleiarar tatt sitt ansvar og gått av for å få ro i organisasjonen. Skiforbundet derimot lager sak på sak i media om kor fæl CBB er. Det løyser absolutt ingenting
Saken er definitivt håpløst håndtert av NSF, spesielt det med HR-biten. Dessverre føler jeg dette er ganske typisk for idretten, men det er kanskje naturlig for organisasjoner som har stor grad av frivillighet, mye engasjement og stort resultatfokus.

Når det gjelder mediebiten så har NSF vært håpløse der også, men jeg er litt i tvil om det har vært riktig av CBBs advokat å gå så hardt ut i media som hun har gjort. Strategien har definitivt vært vellykket med tanke på å få opinionen på sin side, men selv om dette skulle ende med at CBB blir fast ansatt og IBB og Røste må gå, vil jeg fortsatt ikke si at CBB har vunnet om resultatet blir at hopp mister store sponsorkontrakter og må kutte i det sportslige opplegget. Tviler på at noen kommer til å stå igjen som vinnere i denne saken her, dog vil det være noen større tapere enn andre.

Rimelig sikker på at dette ender med rettsak. Det er eneste måten IBB og Røste kan redde ansikt på og ut fra det de har gjort så langt virker det som de er villige til å prøve ganske mye for å gjøre det.
Er det ikke større kjangs for at sponsorene blir værende, om Bråten vinner frem?

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Farmer skrev: tir okt 12, 2021 11:52 pm Er det ikke større kjangs for at sponsorene blir værende, om Bråten vinner frem?
Tror denne konflikten allerede har skapt et så stort omdømmetap at noen sponsorer kommer til å takke for seg uansett utfall.

Brukeravatar
Farmer
Innlegg: 455

Legg inn av Farmer »

tartaglia2 skrev: ons okt 13, 2021 12:14 am
Farmer skrev: tir okt 12, 2021 11:52 pm Er det ikke større kjangs for at sponsorene blir værende, om Bråten vinner frem?
Tror denne konflikten allerede har skapt et så stort omdømmetap at noen sponsorer kommer til å takke for seg uansett utfall.
Mye mulig. Jeg tror stumpene kan reddes enda. Men, om Bretten Berg med allierte velger og stå løpet helt ut, så har du nok desverre rett.
Uansett hva Bråten har slengt utav seg i opphetede diskusjoner, så er det ikke tvil om at Bretten Berg setter sin person over resultat og sportslig opplegg i hoppsporten.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Farmer skrev: ons okt 13, 2021 12:19 am Mye mulig. Jeg tror stumpene kan reddes enda. Men, om Bretten Berg med allierte velger og stå løpet helt ut, så har du nok desverre rett.
Uansett hva Bråten har slengt utav seg i opphetede diskusjoner, så er det ikke tvil om at Bretten Berg setter sin person over resultat og sportslig opplegg i hoppsporten.
Det er helt sikkert noen stumper som kan reddes siden det nok er noen sponsorer som kan tenke seg å "redde" hopplandslaget i en vanskelig tid. Vil tro det kan gi ganske god profilering. Men tror summene vil være mindre enn de har vært.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

https://www.vg.no/sport/hopp/i/OrWo5A/b ... te-mot-meg

Er dette eit forbund eller eit sladderforbund?
VG er kjent med at rykter knyttet til påstanden om bruken av ordet «fitte» om Bretten Berg har versert i hoppmiljøet i lengre tid. Hopp-pappa Kay Kittelsen forteller om hvordan han fikk høre om historien knyttet til det han kaller «F-ordet» fra leder av hoppkomiteen, Alf Tore Haug, under et skirenn tidligere i år.

At sjefen for hoppkomiteen går ut med løse rykter fortell veldig tydeleg at denne mannen bør ta sin hatt å gå. Nå skal til og med Graff vitne i retten om ordet fitte. Berre for å ta Claus hardets mulig. Dersom forbundet vinner denne saken, så er eg redd heile norsk hoppsport ryker i dragsuget.

Broren

Legg inn av Broren »

Sodajr skrev: tir okt 12, 2021 2:04 pm Kommunikasjonssjef Espen Graff (52) hevder at Clas Brede Bråthen (52) har kalt generalsekretær Ingvild Bretten Berg (48) for «ei fitte».
Dette er så vagt at det kun kan være noe "de har hørt på bygda" som så mye annet de har hørt. Ellers hadde garantert CBB vært kalt inn på teppet for en solid strekk og oppsigelse for evigheter siden.

Men skulle det stemme; Velsigne ham.

Broren

Legg inn av Broren »

Chromeback skrev: tir okt 12, 2021 6:11 pm
her fremstår det som om at forbundet gjør alt motsatt av hva man lærte der.
Nå skal vi huske på at Ingrid Bretten Berg har hovedfag i organisasjon og ledelse ved Norges Idrettshøgskole.

Det kan ikke ha vært noe mer enn et kort kveldskurs med redusert fagkrets.....

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

ms_8 skrev: ons okt 13, 2021 9:05 am https://www.vg.no/sport/hopp/i/OrWo5A/b ... te-mot-meg

Er dette eit forbund eller eit sladderforbund?
VG er kjent med at rykter knyttet til påstanden om bruken av ordet «fitte» om Bretten Berg har versert i hoppmiljøet i lengre tid. Hopp-pappa Kay Kittelsen forteller om hvordan han fikk høre om historien knyttet til det han kaller «F-ordet» fra leder av hoppkomiteen, Alf Tore Haug, under et skirenn tidligere i år.

At sjefen for hoppkomiteen går ut med løse rykter fortell veldig tydeleg at denne mannen bør ta sin hatt å gå. Nå skal til og med Graff vitne i retten om ordet fitte. Berre for å ta Claus hardets mulig. Dersom forbundet vinner denne saken, så er eg redd heile norsk hoppsport ryker i dragsuget.
Og nå har de plutselig en konfidensiell mappe med informasjonen de ikke ønsker å bruke offentlig?

Hvorfor ble ikke dette nevnt i går, da det bare var «det er så lenge siden, så jeg husker ikke helt konkret». Og hvorfor har ikke CBB blitt kalt inn til samtale om denne ordbruken, hvis de sitter med den informasjonen dokumentert? Dette er jo ikke noe man skal sitte å lagre på til en eventuell rettssak.

Caputo

Legg inn av Caputo »

Var det ikke idag Bråthen skulle i drøftelsesmøte? Vi får vel svar på hva skiforbundet har snubla sammen da.

Men jeg ser allerede for meg rettsaken samtidig som jeg smiler oppgitt for meg selv...

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Chromeback skrev: ons okt 13, 2021 9:54 am
ms_8 skrev: ons okt 13, 2021 9:05 am https://www.vg.no/sport/hopp/i/OrWo5A/b ... te-mot-meg

Er dette eit forbund eller eit sladderforbund?
VG er kjent med at rykter knyttet til påstanden om bruken av ordet «fitte» om Bretten Berg har versert i hoppmiljøet i lengre tid. Hopp-pappa Kay Kittelsen forteller om hvordan han fikk høre om historien knyttet til det han kaller «F-ordet» fra leder av hoppkomiteen, Alf Tore Haug, under et skirenn tidligere i år.

At sjefen for hoppkomiteen går ut med løse rykter fortell veldig tydeleg at denne mannen bør ta sin hatt å gå. Nå skal til og med Graff vitne i retten om ordet fitte. Berre for å ta Claus hardets mulig. Dersom forbundet vinner denne saken, så er eg redd heile norsk hoppsport ryker i dragsuget.
Og nå har de plutselig en konfidensiell mappe med informasjonen de ikke ønsker å bruke offentlig?

Hvorfor ble ikke dette nevnt i går, da det bare var «det er så lenge siden, så jeg husker ikke helt konkret». Og hvorfor har ikke CBB blitt kalt inn til samtale om denne ordbruken, hvis de sitter med den informasjonen dokumentert? Dette er jo ikke noe man skal sitte å lagre på til en eventuell rettssak.
Nei det er direkte sjokkerande å sjå denne saken. Man kan berre tenke kor mykje dette vil koste når man etterpå treng internkontroll og ekstern kontroll for å gå gjennom denne saken. PWC, BDO og andre slike selskaper står nok klare for å analysere dette.

Har man ingen rutiner for varsling og ta opp kritikkverdige forhold i skiforbundet? Eller er det slik at det er nok at nokon har hørt noko og deretter snakker vi om det også til tredjeparter? Kvifor er dette ikkje tatt opp med Bråthen om dei er så sikre på at dette har skjedd? og kvifor veljer dei å gå ut til media med sak etter sak om påståander mot Bråthen?

Det er greit nok at norsk idrett er bygget mykje på frivilligheten, men her er det snakk om menneskjer som har fulltidsstillinger i forbundet og som sannsynlegvis har både lønn og vilkår vi vanlege folk berre kan drømme om. Då bør man ha litt grad av kontroll og evnen til å løyse slike saker i god tid før rettsaker.

Eg klarer heller ikkje å forstå korleis dei ville tilbud han ein ny stilling. Dersom hans kommunikasjon var så fæl.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»