Langrennssesongen 2022/23

Svar
Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Re: Langrennssesongen 2022/23

Legg inn av sertono »

tartaglia2 skrev: lør nov 19, 2022 12:40 pm
sertono skrev: lør nov 19, 2022 12:28 pm Burde få gå i Ruka, men svenskene er vel fanatiske på dette med alder.
De lar i det minste juniorløperne få prøve seg mot seniorene i nasjonale renn.
Ja, det skal de ha.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Lettelse å se en annen utgave av Emil i dag.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Haqr trua på Tønseth av det jeg så på 1. Hm, ikke like bra på 5. Klæbo er der!

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Så solid ut i fra Klæbo

Luchs

Legg inn av Luchs »

Ånei nå begynner han med den ubestemte artikkelen igjen, "en holund, en krüger, en moseby".

lund

Legg inn av lund »

GiPazzini_85 skrev: lør nov 19, 2022 11:29 am
KongOlav2 skrev: lør nov 19, 2022 11:23 am
JohnTiger skrev: lør nov 19, 2022 11:20 am Intervju med Fossesholm, hun gir i alle fall valuta for penga :)
Fossesholm forekommer meg som svært reflektert og oppegående. Fremtidig "kaptein" på det norske laget. Noe helt annet enn f.eks Weng.
Ja vel....Tenker vel heller at Weng og Fossesholm er på omtrentlig samme nivå og temmelig motsatt ende enn reflekterte og oppegående.
Kom inn på medisinstudiet i Oslo som 19-åring, så hun er nok relativt oppegående.

lund

Legg inn av lund »

Number4 skrev: lør nov 19, 2022 12:26 pm
Skraevadottir skrev: lør nov 19, 2022 12:22 pm Johaug trener bare 10-20 timer i uka nå som hun har lagt opp :p
Mon tro hvordan hun hadde gjort det i dag hvis hun fikk et par ski og la i vei på dagens distanse uten forberedelser.
Ville ikke blitt veldig overrasket om hun hadde vunnet.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Emil til Ruka!

Number4

Legg inn av Number4 »

Halv maskin Klæbo vinner.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Variabelt av Krüger

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

sertono skrev: lør nov 19, 2022 12:41 pm
tartaglia2 skrev: lør nov 19, 2022 12:40 pm
sertono skrev: lør nov 19, 2022 12:28 pm Burde få gå i Ruka, men svenskene er vel fanatiske på dette med alder.
De lar i det minste juniorløperne få prøve seg mot seniorene i nasjonale renn.
Ja, det skal de ha.
De er også gode på mellomtider. Har 22 av de på dagens 10 km.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Klæbo vinner med hamstringskade, hm, sterkt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Noen strøtanker etter herrenes renn:

- Ikke uventet at Klæbo og Iversen er best når det er snakk om 10 km klassisk.
- Men omlegging fra 15 til 10 km er i mine øyne reinspikka idioti. Heldigvis forblir det uendret i VM.
- Og Hegstad Krüger forblir den jeg har størst tro på på både 15 km fri og 30 km skiathlon i VM.
- Moseby er fortsatt den beste av de unge. Tipper han er landslagsløper fra neste sesong.
- Og nivået på de nest beste norske er fortsatt ganske mye høyere for menn enn for kvinner.

lund

Legg inn av lund »

Klæbo og Iversen hadde nok vært best om det var 15 km også. Spent på hvor tøff skiathlonløypen i VM blir dog. Sliter med å se noen annen vinner enn Kruger, Holund eller Klæbo på den (og så blir det spennende med Poromaa og Moch og hvordan utviklingen deres blir i år. Poromaa har vel hatt litt småtrøbbel.)

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Ebba Andersson med et Johaugrenn i Bruks.

lund

Legg inn av lund »

sertono skrev: lør nov 19, 2022 1:31 pm Ebba Andersson med et Johaugrenn i Bruks.
De nest beste var vel ikke med der? Litt vanskelig å vurdere da.

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

Enormt sterkt løp av Ebba Andersson i Bruksvallarna i dag. Havner nesten minuttet eller mer foran såpass solide navn som Johanna Hagström, Moa Olsson Ilar og Maja Dahlqvist. Ikke all verdens bredde på damesiden i Sverige heller dersom man studerer dagens resultatliste, men Karlsson/Svahn/Sundling/Ribom manglet da.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

lund skrev: lør nov 19, 2022 1:34 pm
sertono skrev: lør nov 19, 2022 1:31 pm Ebba Andersson med et Johaugrenn i Bruks.
De nest beste var vel ikke med der? Litt vanskelig å vurdere da.
Lar meg jo litt rive med av "– Det slår gnistor om henne, utbrister SVT-kommentatorn Jacob Hård" :)

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

lund skrev: lør nov 19, 2022 1:34 pm
sertono skrev: lør nov 19, 2022 1:31 pm Ebba Andersson med et Johaugrenn i Bruks.
De nest beste var vel ikke med der? Litt vanskelig å vurdere da.
Veldig vanskelig. F.eks. var avstanden til Hagström mindre enn den bruker å være, mens avstanden til Moa Ilar/Olsson var omtrent den samme som i fjorårets sesongåpning.

Det jeg sitter igjen med fra den svenske åpningen så langt er at Hagström har forbedret seg siden i fjor og at Dahlqvist er et stykke unna toppformen. Ebba Andersson er i god form, men ikke sikkert hun er så mye bedre enn i fjor.

Antitroll

Legg inn av Antitroll »

sertono skrev: lør nov 19, 2022 11:45 am Skal si NRK har mange i sving for å dekke dette, forutenom Post og Bjørn så er Therese Johaug, Ida Nysæter Rasch, Fredrik Aukland og Morten Stenberg i sving, kanskje litt for mange som hele tiden skal involveres med div snakk og tull. :roll:
Mye velfortjent skryt til NRK-sporten. Jeg må dessverre nedsnakke Morten Stenberg i min første kommentar på dette forumet. Han åpner intervjuet med Johannes slik: "Hvordan kjennes ryggen ut?". Mange idrettsutøvere snakker om å være i bobla, jeg vet ikke hvilken boble Stenberg er i.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

KongOlav2 skrev: lør nov 19, 2022 12:07 pm Det beste med NRK i skisport pdd er for øvrig at de har to av de beste hovedkommentatorene jeg noengang har hørt uansett idrett i stallen. Nemlig Jann Post og Ole Kristian Stoltenberg. Synd at vi ikke kunne fått all utholdenhetsidrett samlet på NRK og disse to kunne delt mellom seg. Post tok langrenn og friidrett og Stoltenberg skiskyting og sykkel.
Jann Post er tidenes beste, uansett idrett.
Bare så synd at tåper i reklamekanaler er dem vi må forholde oss til i vinteridrett fremover. Meget synd og ødeleggende for seertallene.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Antitroll skrev: Jeg må dessverre nedsnakke Morten Stenberg i min første kommentar på dette forumet.
Litt rart i grunnen, han er jo kjent for å treffe totalt. Forstandig, beregnende, gløgg og smart, vil også tillegge oppfinnsom, spissfindig og våken, ett funn! :roll:

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

KongOlav2 skrev: lør nov 19, 2022 12:01 pm
Number4 skrev: lør nov 19, 2022 11:53 am
sertono skrev: lør nov 19, 2022 11:45 am Skal si NRK har mange i sving for å dekke dette, forutenom Post og Bjørn så er Therese Johaug, Ida Nysæter Rasch, Fredrik Aukland og Morten Stenberg i sving, kanskje litt for mange som hele tiden skal involveres med div snakk og tull. :roll:
Det bærer jeg over med. NRK er best når det kommer til vintersport, og ikke minst slipper man all reklamen.
Vi kunne klart oss uten Morten Stenberg!
Han ødelegger litt av stemningen i ei ellers prikkfri sending.
Slipper vi (og løperne) aldri unna den mannen!

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Skraevadottir skrev: lør nov 19, 2022 11:09 am Nydelig løp av Kalvå. Kunne vært pall i VC, dette. Bør se henne ta steget opp på podiet denne sesongen. Gøy når noen opplever så fin stigning når de har passert 30.
Tipper hun hadde vært det med et slikt løp. Så virkelig bra ut.
Neste helg får vi vel svaret på hvor bra hun har blitt. Veldig sympatisk løper hun AK, dette var artig å se på.

startelver

Legg inn av startelver »

Vanskelig å vurdere noen ting før vi har sett det første WC-rennet. Spesielt hos damene.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Neptun skrev: lør nov 19, 2022 2:34 pm
Skraevadottir skrev: lør nov 19, 2022 11:09 am Nydelig løp av Kalvå. Kunne vært pall i VC, dette. Bør se henne ta steget opp på podiet denne sesongen. Gøy når noen opplever så fin stigning når de har passert 30.
Tipper hun hadde vært det med et slikt løp. Så virkelig bra ut.
Neste helg får vi vel svaret på hvor bra hun har blitt. Veldig sympatisk løper hun AK, dette var artig å se på.
Jepp, langrennsporten er fin sånn, det nytter ikke å lure seg så mye unna, vi får alltid fasit når det drar seg til. Håper "AK" (som alle snakker om) hugger seg inn i stein.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

KongOlav2 skrev: lør nov 19, 2022 12:07 pm Det beste med NRK i skisport pdd er for øvrig at de har to av de beste hovedkommentatorene jeg noengang har hørt uansett idrett i stallen. Nemlig Jann Post og Ole Kristian Stoltenberg. Synd at vi ikke kunne fått all utholdenhetsidrett samlet på NRK og disse to kunne delt mellom seg. Post tok langrenn og friidrett og Stoltenberg skiskyting og sykkel.
Stoltenberg skal denne vinteren kommentere skiskyting for tv2, utlånt av NRK.

Vanheden

Legg inn av Vanheden »

tartaglia2 skrev: lør nov 19, 2022 1:50 pm
lund skrev: lør nov 19, 2022 1:34 pm
sertono skrev: lør nov 19, 2022 1:31 pm Ebba Andersson med et Johaugrenn i Bruks.
De nest beste var vel ikke med der? Litt vanskelig å vurdere da.
Veldig vanskelig. F.eks. var avstanden til Hagström mindre enn den bruker å være, mens avstanden til Moa Ilar/Olsson var omtrent den samme som i fjorårets sesongåpning.

Det jeg sitter igjen med fra den svenske åpningen så langt er at Hagström har forbedret seg siden i fjor og at Dahlqvist er et stykke unna toppformen. Ebba Andersson er i god form, men ikke sikkert hun er så mye bedre enn i fjor.
Med tanke på Anton Perssons fina löp på herrsidan och det allmänna intrycket så var det raskt före och relativt enkel bana så det passade nog Haggan och sprinters väldigt bra. Unge Edvin Anger, som förvisso är en klart brukbar talang även på distans, gjorde det också mycket bra på herrsidan.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

sertono skrev: lør nov 19, 2022 2:41 pm
Neptun skrev: lør nov 19, 2022 2:34 pm
Skraevadottir skrev: lør nov 19, 2022 11:09 am Nydelig løp av Kalvå. Kunne vært pall i VC, dette. Bør se henne ta steget opp på podiet denne sesongen. Gøy når noen opplever så fin stigning når de har passert 30.
Tipper hun hadde vært det med et slikt løp. Så virkelig bra ut.
Neste helg får vi vel svaret på hvor bra hun har blitt. Veldig sympatisk løper hun AK, dette var artig å se på.
Jepp, langrennsporten er fin sånn, det nytter ikke å lure seg så mye unna, vi får alltid fasit når det drar seg til. Håper "AK" (som alle snakker om) hugger seg inn i stein.
Klamrer meg litt til at både Svendsen og Theodorsen gjorde en god figur mot størrelser som Niskanen og Pärmäkoski på 10 km klassisk forrige helg, mens de skuffer litt i dag.
Laangt bak Kalvå og de beste norske. Men langrenn er ikke matematikk, jeg vet det :)

Number4

Legg inn av Number4 »

Neptun skrev: lør nov 19, 2022 8:42 pm
sertono skrev: lør nov 19, 2022 2:41 pm
Neptun skrev: lør nov 19, 2022 2:34 pm

Tipper hun hadde vært det med et slikt løp. Så virkelig bra ut.
Neste helg får vi vel svaret på hvor bra hun har blitt. Veldig sympatisk løper hun AK, dette var artig å se på.
Jepp, langrennsporten er fin sånn, det nytter ikke å lure seg så mye unna, vi får alltid fasit når det drar seg til. Håper "AK" (som alle snakker om) hugger seg inn i stein.
Klamrer meg litt til at både Svendsen og Theodorsen gjorde en god figur mot størrelser som Niskanen og Pärmäkoski på 10 km klassisk forrige helg, mens de skuffer litt i dag.
Laangt bak Kalvå og de beste norske. Men langrenn er ikke matematikk, jeg vet det :)
Synd å si det, men Svendsen og Theodorsen vil aldri bli særlig bedre enn det de er nå. Fokuset må være å få opp de yngre som i fremtiden kan utfordre de beste i verden.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»