PL-cafeen

Svar
Hodor

Re: PL-cafeen

Legg inn av Hodor »

Trolljegeren skrev: lør mai 21, 2022 10:16 pm
Hodor skrev: lør mai 21, 2022 10:07 pm
Fillesak. Skulle tro du ikke har sett på fotball før. Ta en titt på Rudiger mot De Breune i fjorårets CL-finale. Så ta en titt på Vieira-episoden en gang til. Skal han virkelig ha straff for den?

(å sidestille det å legge noen i bakken med det å bære kniv synes jeg for øvrig er usmakelig)
Hvordan i all verden er det mulig å sammenlikne de to situasjonene…? Sånn helt seriøst?
De Bruyne ble utsatt for langt mer skade enn denne Everton-fyren. Men ok. Mener du det vi så fra Vieira er styggere enn det vi ser på banen ukentlig?

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Hodor skrev: lør mai 21, 2022 10:22 pm
De Bruyne ble utsatt for langt mer skade enn denne Everton-fyren. Men ok. Mener du det vi så fra Vieira er styggere enn det vi ser på banen ukentlig?
Wow, du tøyser jo ikke heller.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Trolljegeren skrev: lør mai 21, 2022 10:58 pm
Hodor skrev: lør mai 21, 2022 10:22 pm
De Bruyne ble utsatt for langt mer skade enn denne Everton-fyren. Men ok. Mener du det vi så fra Vieira er styggere enn det vi ser på banen ukentlig?
Wow, du tøyser jo ikke heller.
Du er flink til å debattere. Det skal du ha

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Hodor skrev: lør mai 21, 2022 11:06 pm
Du er flink til å debattere. Det skal du ha
Jeg har ikke forsøkt å debattere noe som helst med deg. Jeg ville bare ha det klart for meg om du tøyset eller ikke, for sammenlikningen din er mildt sagt spesiell.

taknina

Legg inn av taknina »

chelsea8 skrev: lør mai 21, 2022 6:27 pm
Trolljegeren skrev: lør mai 21, 2022 1:01 pm Dere må gjerne se på meg som en tulling, snøfnugg eller hva nå enn dere tenker fordi jeg ikke aksepterer fysisk vold som tilsvar til verbal sjikane.
Det er vel lite som tilsier at psykisk og verbal vold er noe mindre farlig enn litt fysisk vold. Hadde jeg vist fingeren og ropt ting i ansiktet på en 192 cm svær mann, hadde jeg måtte tatt konsekvensene av dette og kanskje fått meg grisejuling. Det har jeg ingen problemer med å forstå. Problemet er vel heller at det ikke settes grenser for slike tullinger som han Everton-supporteren.
Dette er igrunn like enkelt som at drikker du ei flaske brennvin rett fra tutet så blir iallefall ett menneske med normal forbrenning snydens.

Aper du på deg folk som er deg fysisk overleden så blir det selvsagt som ei humle eller veps på verandaen når du sitter ut en varm sommerdag. Du feier den bare unna i beste fall.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Trolljegeren skrev: lør mai 21, 2022 11:45 pm
Hodor skrev: lør mai 21, 2022 11:06 pm
Du er flink til å debattere. Det skal du ha
Jeg har ikke forsøkt å debattere noe som helst med deg. Jeg ville bare ha det klart for meg om du tøyset eller ikke, for sammenlikningen din er mildt sagt spesiell.
Forstår at jeg kommer litt inn fra siden her. Synes bare det må reageres på holdningene du gir uttrykk for. Vet ikke hvor jeg skal begynne. "Jaja, får bare tillate at spillerne bærer kniv i sokken da. " er kanskje et naturlig sted å begynne.

Synes du hauser denne saken opp i litt vel stor grad, mtp hva vi ukentlig ser ute på banen

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Hvorfor ble ikke Son årets spiller?

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Sparkingen av Sean Dyche ble en suksess.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Trolljegeren skrev: fre mai 20, 2022 7:33 pm Skuffende at du forsvarer vold som svar på ordbruk, @Crynix.

Idioten som sjikanerte Vieira må åpenbart straffes hardt, både for å ha tatt seg inn på banen og for oppførselen sin mot Vieira. Det endrer likevel ikke på at Vieira bør få konsekvenser for sin oppførsel.

Disse folkene er rollemodeller for unge gutter og jenter enten de liker det eller ei. Tenk deg Ryan (12) som ser dette på TVn og sparker ned klassekameraten som kaller han en «cunt» i friminuttet i morgen. Er det utvikling du ønsker i samfunnet?

Vold avler vold. Det er forsket på og bevist in mente. At vold forherliges på denne måten her inne på FD vitner om en særdeles gubbete og lavpannet holdning til konflikt.
Jeg kan ikke helt se at jeg forsvarer PV på noen som helst måte med innlegget mitt. Jeg sa at jeg forstår at han reagerer, og skriver eksplisitt at «voldsbruken» (ja, jeg bruker air quotes her..) ikke er forsvarlig selv om han åpenbart blir provosert kraftig.

Jeg regner med PV blir straffet jeg også, da i form av en klekkelig bot og en form for betinget straff over tid (feks suspensjon om han oppfører seg properly voldelig i fremtiden). Dersom FA velger å utestenge PV setter de en presedens om at fans bare kan storme banen og at det er nærmest fritt vilt til å fyre opp motstanderens trenere eller spillere. Lykke til med å håndheve den.

Nei, jeg ønsker ikke den type utvikling i samfunnet. Derimot tror jeg du overvurderer ringvirkningen det har at hovedtreneren til Crystal Palace tupper til en fyr som provoserer ham.
Punkt 1) Jeg tror, med all respekt å melde for Crystal Palace, at den jevne 12-åring også driter en lang marsj i Crystal Palace. En klubb som genererer minimalt med klikk.
Punkt 2) Jeg tror ikke den jevne 12-åring tenker at det er ok å gjøre noe slikt som PV gjorde fordi PV gjorde det, dersom de tupper ned en kid for å bli kalt ei fitte så er det noe som ligger latent der fra før, ikke noe som dukker opp i hjernen deres fordi de har sett PV gjøre det.
Punkt 3) Det er også en vesensforskjell på å kalle noen en cunt i et friminutt, og det å være helt oppi trynet på deg og gestikulere hissig samtidig som man gloater over at man ikke vant en kamp på toppnivå, og at man som manager må stå ansvarlig for resultatet. Egentlig en så dårlig sammenligning at den nesten ikke er verdt å kommentere.

Og igjen, jeg kan ikke se at jeg har forherliget vold. I så måte mener jeg du definerer «vold» veldig strengt. Det er nyanser innenfor begrepet, og jeg mener du gjør ti høns ut av en fjær med dine beskrivelser av hendelsen. Hvordan graderer du, hva defineres som vold? En tilfeldig arm i ansiktet i en duell på banen, verre eller mildere? Høyere skadepotensiale enn Vieiras spark.
Det jeg har gjort er å utdype at jeg forstår hvorfor PV reagerer som han gjør, uten at der gjør selve handlingen mer riktig eller ikke. Jeg innleder med å forklare at jeg skal forsvare Patrick Vieira, det er riktig, men ikke en eneste gang uttrykker jeg noe forsvar for «vold».

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Og ett nytt overfall mot en spiller etter banestorming.


Jensemann
Innlegg: 31

Legg inn av Jensemann »

Chromeback skrev: søn mai 22, 2022 9:48 pm Og ett nytt overfall mot en spiller etter banestorming.

Grusomt. Faen til folk. Satser på dei finner dei skyldige og utestenger fra alle stadioner resten av livet og helst ein periode i fengsel og ei bot som svir som faen.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Chromeback skrev: søn mai 22, 2022 9:48 pm Og ett nytt overfall mot en spiller etter banestorming.
Vanskelig å forstå at de åpner opp for banestorming når sikkerheten er veldig streng på mye annet rundt arrangementet.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Mike Dean, John Moss og Martin Atkinson dømte sine siste kamper i dag. Good riddance.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Nå må vel noe gjøres med barnestormingen, men hva kan gjøres? De kan ikke sette opp gjerder mot banen og bøter betyr ingenting for fansen i gledesrus, poengtrekk er kanskje litt for mye? De folkene som angriper spillere må i det minste i fengsel.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Trolljegeren skrev: lør mai 21, 2022 6:36 pm Å stå imot provokasjon er en kunst han åpenbart ikke mestret i den situasjonen
Hva vet du om hvorvidt dette var et provokasjonsforsøk og ikke en trussel? "Come on, Vieira, you big, fat donkey, I'll fucking kick yer head in, man!" Lavpanna supporter full av adrenalin, alkohol og, for alt vi vet, andre substanser, ser seg ut Crystal Palace-manageren som bytte, og i stedet for å vente på å bli fysisk angrepet, så tyr Vieira til enkle forsvarsmidler for å sette angriperen ut av spill. Vold er aldri greit, men man må se an situasjonen. Jeg tviler på at noen av oss har forutsetninger for å vite særlig om hva som blir sagt. Uansett er midlene Vieira tyr til her såpass milde at en skal ha malt seg godt inn i et hjørne for å ikke forstå ham. Hadde han fulgt etter vedkommende og gitt ham 'grus til kvelds' mens han lå nede, så hadde saken fortonet seg litt annerledes. Ut fra billedmaterialet, så har jeg vondt for å se at Vieira kan påtales som overgriper.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

mikemodano skrev: man mai 23, 2022 8:48 am Ut fra billedmaterialet, så har jeg vondt for å se at Vieira kan påtales som overgriper.
Har jeg anført dette?

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Soccermannen skrev: søn mai 22, 2022 10:08 pm Nå må vel noe gjøres med barnestormingen, men hva kan gjøres?
Bilde
Sikkert ikke så mange som hadde hoppet over sperringene da.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

chelsea8 skrev: man mai 23, 2022 4:48 pm
Soccermannen skrev: søn mai 22, 2022 10:08 pm Nå må vel noe gjøres med barnestormingen, men hva kan gjøres?
Bilde
Sikkert ikke så mange som hadde hoppet over sperringene da.
Dette har man som kjent på Aspmyra. Ikke noe banestorming der.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »



taknina

Legg inn av taknina »

Mi erfaringer er at synest en at tida går alt for fort når en kommer til en viss år og alder, dagene raser avgårde og en ser alderdommens gråe hår mer å mer markant for hver dag som går så sørg for å havne i fyllearresten hver dag. Der går tida jævlig sakte og en blir innehaver av ett LANGT liv.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Åj


Number4

Legg inn av Number4 »

Norwich tar med seg godt over milliarden (NOK) til tross for sisteplass og nedrykk.

Bilde

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

chelsea8 skrev: søn mai 22, 2022 6:34 pm Hvorfor ble ikke Son årets spiller?
Fordi han spiller på Spurs. Kane ble heller ikke årets spiller ifjor. Selv om han fortjente det.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Screenshot_20220528-235154_Twitter.jpg

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Han så langt mer fornøyd ut i Ligacup-paraden dagen etterpå 👍


mane.unhappy.jpg

MentalM

Legg inn av MentalM »

Tenkte jeg kunne dele den viktigste Twitter tråden om en PL spiller noensinne:

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »



Leoparden

Legg inn av Leoparden »

Det er Son som baner vei! For en lagspiller vi har der! ❤️🎉🎈 Elsk på ham!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»