Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
DennisB

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av DennisB »

Ale skrev: tir des 07, 2021 12:30 am Slapp av, det var bare banter.

Blir en epic fight for den fjerdeplassen.
Vi tåler en banter dagen etter.
Ikke samme drittdag, eller rett etter kamp. Du har gjort det samme flere ganger nå.

Men du får nå holde frekvensen i tråden oppe. Det er greit det. Fortsetter vi slik, er det mange av oss som faller fra. Igjen. Og da får du og Lumanza diskutere i fred.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Hansiso skrev: tir des 07, 2021 1:59 am
Vike4 skrev: man des 06, 2021 11:56 pm
Det er stygt å si det, men skal vi få ut Arteta må vi ha et tap. Så lenge vi vil famle rundt 8 plass, så vil det ikke bli gjort grep, enkelt og greit. Han har vært her i over 2 år, og der er ingen fremgang, men det er ingenting som tyder på at han sitter utrykt, men flaksen vi har hatt store deler av sesongen har vært til stor hjelp for han.
Ingen fremgang er vel litt merkelig å mene etter de siste 10 kampene. Arteta har tidvis fått spillerne til å gjøre som han vil, men spillermateriale er dessverre ikke god nok. Han må begynne å tenke nytt. Godt å se at han endelig fjernet Auba fra elleveren. En kan derimot begynne å lure på om coachingen på individuelle spillere ikke sitter helt enda.

For meg er det et ganske stort poeng i det hele, og noe som mange i grunn har vært inne på også. Arteta er utvilsomt et talentfult trenerprospekt med gode lederegenskaper. Problemet ligger litt i rutinen som manager. Det å være overhode i en Premier League-klubb i dag krever at man har oversikt over nesten alt. Wenger og Ferguson er eksempler på managere som hadde makt i så godt som alle avdelinger, men i det lange løp greide å få solide resultater.

Det er flere spillere i dette laget som trenger å få en reality check. For mange av spillerne slår seg av, og Arteta sliter med å slå ned på dette i tide.

Jeg mistenker at i motsetning til mange andre her inne, mener jeg at Arteta har god selvinnsikt på det som er vanskelig i klubben, og svakhetene han besitter. Det er godt mulig han også vet selv hvor heldig han er.som fortsatt sitter i jobben. Men å uttrykke at han burde gi seg, skaper ikke god garderobestemning. Det er heller ikke det den gjengen trenger nå.
Det er fullt forståelig for meg om Arteta etterhvert får fyken. Det er også greit, så lenge det er en sterk erstatter som kommer rett inn. Men å håpe på tap skjer over mitt lik.
Jeg er stort sett enig med deg i innleggene dine, Hansiso. Men her er det et par ting jeg er uenig i.

Du legger altså her skylda på spillermateriellet, og skjermer Arteta. I hvertfall i setningen jeg siterer.

Dette er helt motsatt av hva jeg mener. For det første, framgangen vi har sett i år (om man leter med lys og lykte), er på det defensive plan. Eller, egentlig var vi gode defensivt i fjor også. Så framgangen er helt marginal, men ses på som en framgang fordi vi har klart å sette en god bakre femmer nå.
Framover har vi ikke hatt framgang i det hele tatt over 2 år. Ikke i følge xG, og det jeg ser med det blotte øye. Kanskje vi har blitt bedre til å trille ball? Men hvilken hensikt har det?

Og jeg tror ikke det har noe som helst med spillerne å gjøre. Det er så mye talent i laget, at dette ligger på Arteta alene. Spillerne er bedre enn Arteta får ut av dem. Vi har fått opp landslagsspillere for England i ESR og Saka, og vi har Ødegaard, og en frisk og kjempende Martinelli, jeg forstår bare ikke hvordan det er mulig å ikke skape mer enn vi gjør.

Etter første omgang i går hadde vi 0.14 i xG. Etter 63% ballbesittelse. Det sier alt om laget vårt nå. Arteta er en balltrillende manager, og vi ser det så tydelig på banen. Vi triller ball rundt, men vi har ingen plan når det kommer til å trenge i gjennom, eller gud forby, bare prøve et skudd. Vi må være et av lagene i ligaen som skyter minst fra distanse. Og når vi først gjør det, så er det stort sett Partey som får skuddene, himmelhøyt over, eller 11 meter til side for mål. Det er ikke til å tro så elendig han er til å skyte.

Skal vi komme oss videre, må vi få inn en ny manager, som har et tankesett som binder sammen noe spill i lengderetningen, som skaper flere farligheter. Det skal ikke være mulig på dette nivået å ikke skape mer enn vi gjør, med det mannskapet vi faktisk har. Nå har til og med Martinelli fått spilletid, og vi har Pepe som er frøset ut, som vi vet kan skape noe ut av lite. Det er for mye offensiv kvalitet i dette laget til å bare trille ball rundt hele banen, og ikke skape mer enn det vi gjør.

Gårsdagen kom til slutt opp i 1.06 i xG for oss, men det er bare takket være en liten sluttspurt etter 84.minutt, stolpetreffet på slutten, og Aubas sjanse på overtid.
Vi venter altså til det står 83 minutter på uret, med å starte å angripe. Mot ett av ligaens dårligste lag. 5 poeng på de siste 27, var det så Everton hadde kapret? Laget har jo vært i oppløsning en lang stund.

Dette går på Arteta, ingen andre. Men han har stort sett "satt" det defensive, det skal han ha for. Og det bør sitte i margen på spillerne nå. Det beste vi kan gjøre videre, er å ansette en manager som kan knyte sammen noe offensivt spill, for det har Arteta vist at han ikke evner. Han var defensivt anlagt som spiller, og viser det også som manager. Vi er ikke City, som kan trille ball over målstreken.

Ny manager med en mer offensiv tilnærming og hurtigere angrepsspill, så tror jeg vi kan finne en balanse. Vi kan spørre oss selv, hvorfor synes vi så ofte at angrepsspillet til motstanderne er farligere enn vårt eget, og at det går fortere, og mer i lengderetningen?

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Arteta har nå sittet 2 år i stolen i klubben, og vi er sannelig et trist skue. Jeg tenker at Arteta kanskje blir en strålende manager en dag med fantastiske resultater. Jeg tror dessverre ikke det blir med oss.

Skal vi bare gå all in og raide Ajax for Overmars og Ten Hag?

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Hansiso skrev: tir des 07, 2021 1:59 am
Vike4 skrev: man des 06, 2021 11:56 pm
Det er stygt å si det, men skal vi få ut Arteta må vi ha et tap. Så lenge vi vil famle rundt 8 plass, så vil det ikke bli gjort grep, enkelt og greit. Han har vært her i over 2 år, og der er ingen fremgang, men det er ingenting som tyder på at han sitter utrykt, men flaksen vi har hatt store deler av sesongen har vært til stor hjelp for han.
Ingen fremgang er vel litt merkelig å mene etter de siste 10 kampene. Arteta har tidvis fått spillerne til å gjøre som han vil, men spillermateriale er dessverre ikke god nok. Han må begynne å tenke nytt. Godt å se at han endelig fjernet Auba fra elleveren. En kan derimot begynne å lure på om coachingen på individuelle spillere ikke sitter helt enda.
Siden Arteta ble ansatt har Ramsdale, Tomiyasu, White, Gabriell, Tavares, Partey, Ødegaard og Martinelli blitt hentet, mens Xhaka og Auba har fått nye kontrakter. Han var visstnok også sentral i å hente Willian

Å skylde på spillermateriellet blir for tynt. Ingen kan si at disse spillerne ikke kan mer enn de viser, med unntak av Ramsdale,

MentalM

Legg inn av MentalM »

Bone8 skrev: tir des 07, 2021 10:06 am
Siden Arteta ble ansatt har Ramsdale, Tomiyasu, White, Gabriell, Tavares, Partey, Ødegaard og Martinelli blitt hentet, mens Xhaka og Auba har fått nye kontrakter. Han var visstnok også sentral i å hente Willian

Å skylde på spillermateriellet blir for tynt. Ingen kan si at disse spillerne ikke kan mer enn de viser, med unntak av Ramsdale,
Har diskutert dette med noen av Arsenal fansen her inne før:

Er dette spillere som er over nivået til lagene bak "topp 4" (United, City, Pool og Chelsea)? Det er mye uforløst potensiale i disse gutta, men pdd nivåmessig presterer de ganske likt forventet vel? Eneste unntaket er Partey som jeg synes har skuffet, han har prestert på et høyere nivå enn de andre tidligere.

Dere er f.eks 4 poeng bak West Ham som på papiret har spillere som har prestert bedre enn Arsenal sine en god stund, når kan man si at West Ham har et bedre lag?

Arteta var i hvert fall svært lite imponerende igår, men hjelper ikke at spillerne framover på banen gjør så lite fornuftig som de gjorde heller :(

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Maitland Niles hasn’t played a SINGLE minute since his motm performance against Watford 😹😹 so weird

What a horrible couple of games. Two leads, no points. Arsenal’s ability to lurch from relatively smooth sailing to crisis mode is unmatched. This always looked like a big few days, Arsenal put themselves in a position to seize the initiative, but threw it away. So disappointing.

Thomas Partey lost more duels (9/14) than any other Arsenal player against Everton.

[@Squawka] #afc


Xhaka svak igår. Martinelli skadd. Gi pepe en sjanse nå.

What annoys me the most about this Arsenal team is how they show they can attack & sustain pressure, the moment after the concede. Even yesterday, made 3/4 big chances after Everton’s 1st goal ffs.
Har vel noe med at everton slepper seg litt ned?

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

DennisB skrev: tir des 07, 2021 6:00 am
Hansiso skrev: tir des 07, 2021 1:59 am
Vike4 skrev: man des 06, 2021 11:56 pm
Det er stygt å si det, men skal vi få ut Arteta må vi ha et tap. Så lenge vi vil famle rundt 8 plass, så vil det ikke bli gjort grep, enkelt og greit. Han har vært her i over 2 år, og der er ingen fremgang, men det er ingenting som tyder på at han sitter utrykt, men flaksen vi har hatt store deler av sesongen har vært til stor hjelp for han.
Ingen fremgang er vel litt merkelig å mene etter de siste 10 kampene. Arteta har tidvis fått spillerne til å gjøre som han vil, men spillermateriale er dessverre ikke god nok. Han må begynne å tenke nytt. Godt å se at han endelig fjernet Auba fra elleveren. En kan derimot begynne å lure på om coachingen på individuelle spillere ikke sitter helt enda.

For meg er det et ganske stort poeng i det hele, og noe som mange i grunn har vært inne på også. Arteta er utvilsomt et talentfult trenerprospekt med gode lederegenskaper. Problemet ligger litt i rutinen som manager. Det å være overhode i en Premier League-klubb i dag krever at man har oversikt over nesten alt. Wenger og Ferguson er eksempler på managere som hadde makt i så godt som alle avdelinger, men i det lange løp greide å få solide resultater.

Det er flere spillere i dette laget som trenger å få en reality check. For mange av spillerne slår seg av, og Arteta sliter med å slå ned på dette i tide.

Jeg mistenker at i motsetning til mange andre her inne, mener jeg at Arteta har god selvinnsikt på det som er vanskelig i klubben, og svakhetene han besitter. Det er godt mulig han også vet selv hvor heldig han er.som fortsatt sitter i jobben. Men å uttrykke at han burde gi seg, skaper ikke god garderobestemning. Det er heller ikke det den gjengen trenger nå.
Det er fullt forståelig for meg om Arteta etterhvert får fyken. Det er også greit, så lenge det er en sterk erstatter som kommer rett inn. Men å håpe på tap skjer over mitt lik.
Jeg er stort sett enig med deg i innleggene dine, Hansiso. Men her er det et par ting jeg er uenig i.

Du legger altså her skylda på spillermateriellet, og skjermer Arteta. I hvertfall i setningen jeg siterer.

Dette er helt motsatt av hva jeg mener. For det første, framgangen vi har sett i år (om man leter med lys og lykte), er på det defensive plan. Eller, egentlig var vi gode defensivt i fjor også. Så framgangen er helt marginal, men ses på som en framgang fordi vi har klart å sette en god bakre femmer nå.
Framover har vi ikke hatt framgang i det hele tatt over 2 år. Ikke i følge xG, og det jeg ser med det blotte øye. Kanskje vi har blitt bedre til å trille ball? Men hvilken hensikt har det?

Og jeg tror ikke det har noe som helst med spillerne å gjøre. Det er så mye talent i laget, at dette ligger på Arteta alene. Spillerne er bedre enn Arteta får ut av dem. Vi har fått opp landslagsspillere for England i ESR og Saka, og vi har Ødegaard, og en frisk og kjempende Martinelli, jeg forstår bare ikke hvordan det er mulig å ikke skape mer enn vi gjør.

Etter første omgang i går hadde vi 0.14 i xG. Etter 63% ballbesittelse. Det sier alt om laget vårt nå. Arteta er en balltrillende manager, og vi ser det så tydelig på banen. Vi triller ball rundt, men vi har ingen plan når det kommer til å trenge i gjennom, eller gud forby, bare prøve et skudd. Vi må være et av lagene i ligaen som skyter minst fra distanse. Og når vi først gjør det, så er det stort sett Partey som får skuddene, himmelhøyt over, eller 11 meter til side for mål. Det er ikke til å tro så elendig han er til å skyte.

Skal vi komme oss videre, må vi få inn en ny manager, som har et tankesett som binder sammen noe spill i lengderetningen, som skaper flere farligheter. Det skal ikke være mulig på dette nivået å ikke skape mer enn vi gjør, med det mannskapet vi faktisk har. Nå har til og med Martinelli fått spilletid, og vi har Pepe som er frøset ut, som vi vet kan skape noe ut av lite. Det er for mye offensiv kvalitet i dette laget til å bare trille ball rundt hele banen, og ikke skape mer enn det vi gjør.

Gårsdagen kom til slutt opp i 1.06 i xG for oss, men det er bare takket være en liten sluttspurt etter 84.minutt, stolpetreffet på slutten, og Aubas sjanse på overtid.
Vi venter altså til det står 83 minutter på uret, med å starte å angripe. Mot ett av ligaens dårligste lag. 5 poeng på de siste 27, var det så Everton hadde kapret? Laget har jo vært i oppløsning en lang stund.

Dette går på Arteta, ingen andre. Men han har stort sett "satt" det defensive, det skal han ha for. Og det bør sitte i margen på spillerne nå. Det beste vi kan gjøre videre, er å ansette en manager som kan knyte sammen noe offensivt spill, for det har Arteta vist at han ikke evner. Han var defensivt anlagt som spiller, og viser det også som manager. Vi er ikke City, som kan trille ball over målstreken.

Ny manager med en mer offensiv tilnærming og hurtigere angrepsspill, så tror jeg vi kan finne en balanse. Vi kan spørre oss selv, hvorfor synes vi så ofte at angrepsspillet til motstanderne er farligere enn vårt eget, og at det går fortere, og mer i lengderetningen?
Her legger du fokuset på litt feil sted i innlegget mitt, men det er mulig jeg var utydelig. Arteta tror jeg har et ønske om å spille en fotball som ligner mest på slik vi ser City spille. Det fungerer her og der, men dessverre har enkelte av spillerne ikke god nok teknikk eller for dårlig fokus til å opprettholde spillestilen over lengre tid. Det er dette jeg mener med dårlig spilmermateriell.

Spillerne vi har, kan utvilsomt klare 4. Plassen, og kanskje til og med vinne hele driten(Se Leicester). Det krever riktig coaching, med evne til å ha styr på de riktige tingene. Arteta har valgt en inngang med sin spillestil og bør holde seg til denne, for å unngå forvirring blant spillerne som det skjedde med Emery. Han må likevel få videreutviklet stilen til noe som fungerer bedre enn hvordan det gjør nå. Nøyaktig hvordan har jeg ikke svaret på, men kanskje kan det å gi spillerne mer frihet til å slå baller igjennom dit de ønsker? Det i stedet for å vente til å spille seg helt frem til målstreken, bare fordi Arteta vil det slik?

Arteta som manager kan sammenlignes med en 18 år gammel hurtig, ballsikker midtstopper som mangler en god del spilleforståelse. Det er spennende å følge han, men det vil gi svært varierende resultater. Ideelt for Arsenal er det ikke, men nå er han i klubben, så da får vi håpe at han har selvinnsikten på plass, og vet hvor skoen trykker til de neste kampene.
Håper dette var klarere :D

DennisB

Legg inn av DennisB »

Hansiso skrev: tir des 07, 2021 12:46 pm
DennisB skrev: tir des 07, 2021 6:00 am
Hansiso skrev: tir des 07, 2021 1:59 am

Ingen fremgang er vel litt merkelig å mene etter de siste 10 kampene. Arteta har tidvis fått spillerne til å gjøre som han vil, men spillermateriale er dessverre ikke god nok. Han må begynne å tenke nytt. Godt å se at han endelig fjernet Auba fra elleveren. En kan derimot begynne å lure på om coachingen på individuelle spillere ikke sitter helt enda.

For meg er det et ganske stort poeng i det hele, og noe som mange i grunn har vært inne på også. Arteta er utvilsomt et talentfult trenerprospekt med gode lederegenskaper. Problemet ligger litt i rutinen som manager. Det å være overhode i en Premier League-klubb i dag krever at man har oversikt over nesten alt. Wenger og Ferguson er eksempler på managere som hadde makt i så godt som alle avdelinger, men i det lange løp greide å få solide resultater.

Det er flere spillere i dette laget som trenger å få en reality check. For mange av spillerne slår seg av, og Arteta sliter med å slå ned på dette i tide.

Jeg mistenker at i motsetning til mange andre her inne, mener jeg at Arteta har god selvinnsikt på det som er vanskelig i klubben, og svakhetene han besitter. Det er godt mulig han også vet selv hvor heldig han er.som fortsatt sitter i jobben. Men å uttrykke at han burde gi seg, skaper ikke god garderobestemning. Det er heller ikke det den gjengen trenger nå.
Det er fullt forståelig for meg om Arteta etterhvert får fyken. Det er også greit, så lenge det er en sterk erstatter som kommer rett inn. Men å håpe på tap skjer over mitt lik.
Jeg er stort sett enig med deg i innleggene dine, Hansiso. Men her er det et par ting jeg er uenig i.

Du legger altså her skylda på spillermateriellet, og skjermer Arteta. I hvertfall i setningen jeg siterer.

Dette er helt motsatt av hva jeg mener. For det første, framgangen vi har sett i år (om man leter med lys og lykte), er på det defensive plan. Eller, egentlig var vi gode defensivt i fjor også. Så framgangen er helt marginal, men ses på som en framgang fordi vi har klart å sette en god bakre femmer nå.
Framover har vi ikke hatt framgang i det hele tatt over 2 år. Ikke i følge xG, og det jeg ser med det blotte øye. Kanskje vi har blitt bedre til å trille ball? Men hvilken hensikt har det?

Og jeg tror ikke det har noe som helst med spillerne å gjøre. Det er så mye talent i laget, at dette ligger på Arteta alene. Spillerne er bedre enn Arteta får ut av dem. Vi har fått opp landslagsspillere for England i ESR og Saka, og vi har Ødegaard, og en frisk og kjempende Martinelli, jeg forstår bare ikke hvordan det er mulig å ikke skape mer enn vi gjør.

Etter første omgang i går hadde vi 0.14 i xG. Etter 63% ballbesittelse. Det sier alt om laget vårt nå. Arteta er en balltrillende manager, og vi ser det så tydelig på banen. Vi triller ball rundt, men vi har ingen plan når det kommer til å trenge i gjennom, eller gud forby, bare prøve et skudd. Vi må være et av lagene i ligaen som skyter minst fra distanse. Og når vi først gjør det, så er det stort sett Partey som får skuddene, himmelhøyt over, eller 11 meter til side for mål. Det er ikke til å tro så elendig han er til å skyte.

Skal vi komme oss videre, må vi få inn en ny manager, som har et tankesett som binder sammen noe spill i lengderetningen, som skaper flere farligheter. Det skal ikke være mulig på dette nivået å ikke skape mer enn vi gjør, med det mannskapet vi faktisk har. Nå har til og med Martinelli fått spilletid, og vi har Pepe som er frøset ut, som vi vet kan skape noe ut av lite. Det er for mye offensiv kvalitet i dette laget til å bare trille ball rundt hele banen, og ikke skape mer enn det vi gjør.

Gårsdagen kom til slutt opp i 1.06 i xG for oss, men det er bare takket være en liten sluttspurt etter 84.minutt, stolpetreffet på slutten, og Aubas sjanse på overtid.
Vi venter altså til det står 83 minutter på uret, med å starte å angripe. Mot ett av ligaens dårligste lag. 5 poeng på de siste 27, var det så Everton hadde kapret? Laget har jo vært i oppløsning en lang stund.

Dette går på Arteta, ingen andre. Men han har stort sett "satt" det defensive, det skal han ha for. Og det bør sitte i margen på spillerne nå. Det beste vi kan gjøre videre, er å ansette en manager som kan knyte sammen noe offensivt spill, for det har Arteta vist at han ikke evner. Han var defensivt anlagt som spiller, og viser det også som manager. Vi er ikke City, som kan trille ball over målstreken.

Ny manager med en mer offensiv tilnærming og hurtigere angrepsspill, så tror jeg vi kan finne en balanse. Vi kan spørre oss selv, hvorfor synes vi så ofte at angrepsspillet til motstanderne er farligere enn vårt eget, og at det går fortere, og mer i lengderetningen?
Her legger du fokuset på litt feil sted i innlegget mitt, men det er mulig jeg var utydelig. Arteta tror jeg har et ønske om å spille en fotball som ligner mest på slik vi ser City spille. Det fungerer her og der, men dessverre har enkelte av spillerne ikke god nok teknikk eller for dårlig fokus til å opprettholde spillestilen over lengre tid. Det er dette jeg mener med dårlig spilmermateriell.

Spillerne vi har, kan utvilsomt klare 4. Plassen, og kanskje til og med vinne hele driten(Se Leicester). Det krever riktig coaching, med evne til å ha styr på de riktige tingene. Arteta har valgt en inngang med sin spillestil og bør holde seg til denne, for å unngå forvirring blant spillerne som det skjedde med Emery. Han må likevel få videreutviklet stilen til noe som fungerer bedre enn hvordan det gjør nå. Nøyaktig hvordan har jeg ikke svaret på, men kanskje kan det å gi spillerne mer frihet til å slå baller igjennom dit de ønsker? Det i stedet for å vente til å spille seg helt frem til målstreken, bare fordi Arteta vil det slik?

Arteta som manager kan sammenlignes med en 18 år gammel hurtig, ballsikker midtstopper som mangler en god del spilleforståelse. Det er spennende å følge han, men det vil gi svært varierende resultater. Ideelt for Arsenal er det ikke, men nå er han i klubben, så da får vi håpe at han har selvinnsikten på plass, og vet hvor skoen trykker til de neste kampene.
Håper dette var klarere :D
Helt enig i at vi ikke har spillermateriell godt nok til å spille som City. Og det nevnte jeg i innlegget mitt også.
Da kan vi nok ha snakket litt forbi hverandre ja.

Ellers, jeg nevnte etter forrige tap mot United at jeg var redd for reaksjonen vår mot Everton. Etter en grei periode med poeng, så har vi litt lett for å klappe sammen når det butter. Nå må vi svare, opp i ringene igjen, og klore ut så mange poeng som mulig de neste kampene.

Vi kan si at vi har hatt flyt tidligere, men nå synes jeg dette har jevnet seg ut. 0 poeng mot United og Everton. I begge kampene ledet vi, og var ikke underlegne i noen av dem (statsmessig). Også veldig sene vinnerscoringer i begge.

Lezah

Legg inn av Lezah »

DennisB skrev: tir des 07, 2021 5:44 am
Ale skrev: tir des 07, 2021 12:30 am Slapp av, det var bare banter.

Blir en epic fight for den fjerdeplassen.
Vi tåler en banter dagen etter.
Ikke samme drittdag, eller rett etter kamp. Du har gjort det samme flere ganger nå.
Pro-tip: Man kan blokkere brukere man enten spyr av eller føler spammer. Jeg har kun to stykk på min egen foe-liste men det gjør egentlig livet her lysere. Dessverre forhindrer det jo ikke sitering av innleggene deres i å være synlige, men det er mye bedre enn ingenting.

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

Arteta graver sin egen grav. Hvordan? Med konstant overtenking og forsøk på, vetta faen, være genial eller noe. Famlet slik på denne tiden i fjor og, før han "startet fra scratch" og brukte unge sultne spillere. Nå "er det igjen" med Elneny og Nketiah... hvor er Lokonga? Eller Niles? Begge har spilt krem denne sesongen. Han kjører offensivt borte mot verdens beste lag, men safer seg mot drittlag som manu og Everton.. flaut.

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

Lumanza skrev: tir des 07, 2021 11:27 am Maitland Niles hasn’t played a SINGLE minute since his motm performance against Watford 😹😹 so weird

What a horrible couple of games. Two leads, no points. Arsenal’s ability to lurch from relatively smooth sailing to crisis mode is unmatched. This always looked like a big few days, Arsenal put themselves in a position to seize the initiative, but threw it away. So disappointing.

Thomas Partey lost more duels (9/14) than any other Arsenal player against Everton.

[@Squawka] #afc


Xhaka svak igår. Martinelli skadd. Gi pepe en sjanse nå.

What annoys me the most about this Arsenal team is how they show they can attack & sustain pressure, the moment after the concede. Even yesterday, made 3/4 big chances after Everton’s 1st goal ffs.
Har vel noe med at everton slepper seg litt ned?
Xhaka spilte til 10 på børsen i 1. omgang. Tydelig sliten i andre og hang ikke med. Kunne byttet både han og Partey, men begge forblir på banen. Helt utrolig

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Lumanza skrev: man des 06, 2021 11:01 pm White ser ut som Mustafi. En meget god periode første høsten, før det rakner fullstendig. Han var helt på bærtur på det andre annulerte til Richarlison der vi er griseheldige.
White er midtbanespiller. Ikke stopper. Få ham opp i midtbaneleddet, men det er vel ikke mulig med det som finnes av stoppere i Arsenal om dagen. White er tross alt bedre enn alle de som stopper. Altså man velger White selv om man kan stille med et ubegrenset antall stoppere fra den gjengen som finnes i klubben i dag.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Sett utenfra mener jeg dere må ha litt mer tålmodighet med dette prosjektet. Arsenal har mange gode og spennende spillere nå og en manager med en tydelig ide. Men man må ikke glemme at det er det yngste laget i ligaen og at det vil variere veldig i prestasjonene til en spiller på 19-22 år.
Faktisk synes jeg man har tatt klare steg og nærmer seg topp-4 igjen med en ung og spennende stall der flere har vært i Arsenal i mange år. Så viste jo sommeren at man også har klart å treffe på flere store overganger for første gang på en stund, og det henger nok også sammen med at man har en plass i et system å sette de inn i.

Synes det fort blir en svartmaling og at man må klare å se litt bak resultatene og hvor man står. Der Man Utd ble blendet av gode resultater en periode med OGS, og det fullstendig overskygget at det faktisk var null utvikling å spore så synes jeg man ser det motsatte med Arsenal. Det er riktignok ofte to steg frem og ett tilbake, men at man er på riktig vei synes jeg det er liten tvil om.

Men man må kanskje innse at Auba er forbi toppen og at man kan være tjent med en annen spisstype enn han. Tror Aleksander Isak hadde passet perfekt inn i dagens Arsenal (og de fleste andre store lag) og er en spiller de kanskje kunne strukket seg litt for å få tak i.

Så pust med magen og ha tålmodighet. Dette kommer det til å bli noe ut av.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Xhaka hadde noen merkelige feilpasninger, uten at det var stor risiko på de.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

GoldenTeacher skrev: tir des 07, 2021 1:30 pm Arteta graver sin egen grav. Hvordan? Med konstant overtenking og forsøk på, vetta faen, være genial eller noe. Famlet slik på denne tiden i fjor og, før han "startet fra scratch" og brukte unge sultne spillere. Nå "er det igjen" med Elneny og Nketiah... hvor er Lokonga? Eller Niles? Begge har spilt krem denne sesongen. Han kjører offensivt borte mot verdens beste lag, men safer seg mot drittlag som manu og Everton.. flaut.
Han tok ut Martinelli og satte inn Nketiah på stillinga 1-0 til oss. På papiret et offensivt bytte. Synes Nketiah virkelig var god igår også, hadde han scoret på megasjansen ville han blitt genierklært Arteta. Nketiah må ha imponert voldsomt på trening, samt en kombinasjon av at Pepe er helt i fryseboksen. Må være grunnen til at Nketiah plutselig er inne i varmen igjen. Hvis ikke er det svakt håndtert fra klubben å ikke ha gitt Eddie flere sjanser tidligere i sesongen, slik at de kunne lokket han inn på en ny kontrakt. Gutten har mye fotball i seg, og vi kunne nok ha gitt han en ny kontrakt og latt han få utfordre om en startplass fremover.

Angående Pepe, så må det her ha skjedd noe, plutselig er han helt ute. Kan se for meg at Arteta heller spiller Cedric på en av kantene før Pepe nå. Slike ting gjør at jeg heller mot å ønske Arteta ut. Vi skal ikke kjempe om 8.plasser. Vi skal kjempe i toppen, helst gull, men topp 4 bør være minimum for en klubb som oss. 2 år har Arteta nå falmet i blinde. Nok er nok. Tipper ikke Edu og co gjør noe dessverre om vi ikke går på en real formsvikt utover nå, vi gjorde samme feilen Utd gjord med Solskjær. Ga Arteta ny langtidskontrakt alt for tidlig.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Klaumb skrev: tir des 07, 2021 2:13 pm
Så pust med magen
Ok, Raymond! :lol:

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Lumanza skrev: tir des 07, 2021 3:32 pm
Tipper ikke Edu og co gjør noe dessverre om vi ikke går på en real formsvikt utover nå
Edu bestemmer vel ikke hvem som er head coach i Arsenal FC.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Enzino skrev: tir des 07, 2021 3:52 pm
Lumanza skrev: tir des 07, 2021 3:32 pm
Tipper ikke Edu og co gjør noe dessverre om vi ikke går på en real formsvikt utover nå
Edu bestemmer vel ikke hvem som er head coach i Arsenal FC.
Hvem bestemmer? Trodde Edu var en av de, men han er kanskje mer ansvarlig for spillerkjøp?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Lumanza skrev: tir des 07, 2021 4:13 pm
Enzino skrev: tir des 07, 2021 3:52 pm
Lumanza skrev: tir des 07, 2021 3:32 pm
Tipper ikke Edu og co gjør noe dessverre om vi ikke går på en real formsvikt utover nå
Edu bestemmer vel ikke hvem som er head coach i Arsenal FC.
Hvem bestemmer? Trodde Edu var en av de, men han er kanskje mer ansvarlig for spillerkjøp?
Formelt er det Vinai Venkatesham som er CEO og sjefen til Arteta. Men i praksis får han neppe ansette head coach (eller First Team Manager som det heter) uten styrets godkjennelse.

https://www.premierleague.com/clubs/1/Arsenal/directory

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

Klaumb skrev: tir des 07, 2021 2:13 pm Sett utenfra mener jeg dere må ha litt mer tålmodighet med dette prosjektet. Arsenal har mange gode og spennende spillere nå og en manager med en tydelig ide. Men man må ikke glemme at det er det yngste laget i ligaen og at det vil variere veldig i prestasjonene til en spiller på 19-22 år.
Faktisk synes jeg man har tatt klare steg og nærmer seg topp-4 igjen med en ung og spennende stall der flere har vært i Arsenal i mange år. Så viste jo sommeren at man også har klart å treffe på flere store overganger for første gang på en stund, og det henger nok også sammen med at man har en plass i et system å sette de inn i.

Synes det fort blir en svartmaling og at man må klare å se litt bak resultatene og hvor man står. Der Man Utd ble blendet av gode resultater en periode med OGS, og det fullstendig overskygget at det faktisk var null utvikling å spore så synes jeg man ser det motsatte med Arsenal. Det er riktignok ofte to steg frem og ett tilbake, men at man er på riktig vei synes jeg det er liten tvil om.

Men man må kanskje innse at Auba er forbi toppen og at man kan være tjent med en annen spisstype enn han. Tror Aleksander Isak hadde passet perfekt inn i dagens Arsenal (og de fleste andre store lag) og er en spiller de kanskje kunne strukket seg litt for å få tak i.

Så pust med magen og ha tålmodighet. Dette kommer det til å bli noe ut av.
Tommel. Jeg synes også det er tydelig tegn på bedring siden tiden med Emery. Vi har en mer moderne og spennende stil. Det er bare så synd at den vakler veldig når dem blir avslørt og spillerne viser redsel som mot Everton i går.

Her må som nevnt Arteta videreutvikle og finne mye løsninger. Noe av avgjørelsen Arteta tar virker litt høl i hue fra der vi sitter, men det kan være mange små grunner til at for eksempel Tavares har vært foran Tierney i køen. I går synes jeg det viste seg å ikke være så rart. Tierney var tidvis veldig svak om man ser bortifra assisten.
Tavares har en veldig positiv fremtoning i spillet sitt, selv om han skaper rom for motstandernes høyreside av og til. Det hade vært spennende å se han som kant etterhvert.

Sommervinduet var en suksess. Men nå kommer januarvinduet, der det er ventet både innganger og exit i spillerstallen. #welcomevlahovic

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

På hjemmebane mot Soton kan vi vel forvente et mer offensivt lag som tør å angripe og vil skape sjanser. Vi bør gjøre Emirates til et fort igjen, mens på utebane sverger han til en mer defensiv tilnærming tydeligvis, spesielt etter å ha tatt ledelsen.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Minner om at Emerys siste PL kamp var hjemme mot Soton.

Hvis Arteta får fyken, blir det vel en mindre dyktig caretaker før vi finner noe nytt. Tror ikke vi allerede er på leting etter noen ny trener.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Tydelige tegn på bedring? Jaja, god bedring da. Arteta har hatt altfor mye tid og brukt for mye penger til den elendigheten vi ser.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Hansiso skrev: tir des 07, 2021 5:06 pm
Klaumb skrev: tir des 07, 2021 2:13 pm Sett utenfra mener jeg dere må ha litt mer tålmodighet med dette prosjektet. Arsenal har mange gode og spennende spillere nå og en manager med en tydelig ide. Men man må ikke glemme at det er det yngste laget i ligaen og at det vil variere veldig i prestasjonene til en spiller på 19-22 år.
Faktisk synes jeg man har tatt klare steg og nærmer seg topp-4 igjen med en ung og spennende stall der flere har vært i Arsenal i mange år. Så viste jo sommeren at man også har klart å treffe på flere store overganger for første gang på en stund, og det henger nok også sammen med at man har en plass i et system å sette de inn i.

Synes det fort blir en svartmaling og at man må klare å se litt bak resultatene og hvor man står. Der Man Utd ble blendet av gode resultater en periode med OGS, og det fullstendig overskygget at det faktisk var null utvikling å spore så synes jeg man ser det motsatte med Arsenal. Det er riktignok ofte to steg frem og ett tilbake, men at man er på riktig vei synes jeg det er liten tvil om.

Men man må kanskje innse at Auba er forbi toppen og at man kan være tjent med en annen spisstype enn han. Tror Aleksander Isak hadde passet perfekt inn i dagens Arsenal (og de fleste andre store lag) og er en spiller de kanskje kunne strukket seg litt for å få tak i.

Så pust med magen og ha tålmodighet. Dette kommer det til å bli noe ut av.
Tommel. Jeg synes også det er tydelig tegn på bedring siden tiden med Emery.
Vil ikke være kverulant asså, men den første sesongen til Emery har vi ikke vært i nærheten av siden.
Vi havnet 2 poeng bak tredjeplassen, tross en liten sprekk de siste kampene. Vi var klare favoritter til topp 4, fire kamper før slutt. Og vi gikk til finalen i EL.

Siden har det vært begredelige saker. Noen positive ting selvsagt, èn er at vi har fått på plass en defensiv trygghet. I hvertfall delvis. Men den har blitt satt på prøve i det siste den også.
Og vi må ikke glemme FA-cup-tittelen selvsagt.

En annen positiv ting, er utviklingen av Saka og ESR. Kjøpene i sommer var også ganske gode.

Men tydelige tegn på bedring, siden 5.plassen vår? Nei, den ser jeg ikke. Men en bedring fra tiden rundt sparkingen av Emery sesongen etter, har det vært.

Det sagt, Arteta hadde faktisk en enda verre start på sesongen i fjor, nøyaktig ett år etter Emery. Vår verste sesongstart på over 40 år. Det var altså ett år ut i Artetas periode.

Bedringen har derfor først og fremst har skjedd de siste 12 månedene. Men vi har fortsatt et altfor dårlig offensivt spill. Der synes jeg vi har stått på stedet hvil i lang, lang tid.
Sist redigert av DennisB den tir des 07, 2021 8:13 pm, redigert 3 ganger totalt.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Lumanza skrev: tir des 07, 2021 3:32 pm
GoldenTeacher skrev: tir des 07, 2021 1:30 pm Arteta graver sin egen grav. Hvordan? Med konstant overtenking og forsøk på, vetta faen, være genial eller noe. Famlet slik på denne tiden i fjor og, før han "startet fra scratch" og brukte unge sultne spillere. Nå "er det igjen" med Elneny og Nketiah... hvor er Lokonga? Eller Niles? Begge har spilt krem denne sesongen. Han kjører offensivt borte mot verdens beste lag, men safer seg mot drittlag som manu og Everton.. flaut.
Vi skal kjempe i toppen, helst gull, men topp 4 bør være minimum for en klubb som oss.
Greit at supporterne håper (drømmer om) at man skal kjempe om gull, og håper på en topp 4-plassering. Men post-Wenger er det absolutt ingenting som tilsier at dere skal klare det. Og som et minimum? Det er å kreve at Artetas lag skal prestere langt over evne.

Etter at Wenger ga seg har det blitt plasseringene 5, 8 og 8 i ligaen, mens hans siste sesonger ga en 5. og 6.plass. Dere har med andre ord ikke vært et Topp 4-lag siden 2015/16-sesongen, den snåle sesongen Leicester vant ligaen.

Arteta har selvsagt en jobb å gjøre om Arsenal skal komme opp på Liverpools og Man Citys nivå, og Chelsea har bedre stall, bedre manager og mer penger enn Gunners for tiden. I tillegg skal stallen til Man Utd være mye bedre enn Arsenals. Legg til at Arteta har kjøpt mange spillere som skal implementeres i systemet, en god del av dem veldig unge, og det prosjektet er å regne som i startfasen, selv om han har hatt to år på å få de på plass.

Jeg synes mange Arsenal-supportere er vel pessimistiske for tiden. Arteta har kjøpt ungt og smart, har fått satt et solid forsvar, funnet en spennende keeper, og har noen typer på midtbanen med stort potensiale. Legg til Saka og ESR, og vi snakker om et lag som kan pushe Topp 4 allerede neste sesong, og se begynne å drømme om ligagull om to-tre sesonger. Men, vil Arteta få så mye tid? Neppe med de utålmodige supporterne som stiller på Emirates annenhver helg.

DennisB

Legg inn av DennisB »

johwi68 skrev: tir des 07, 2021 7:59 pm
Lumanza skrev: tir des 07, 2021 3:32 pm
GoldenTeacher skrev: tir des 07, 2021 1:30 pm Arteta graver sin egen grav. Hvordan? Med konstant overtenking og forsøk på, vetta faen, være genial eller noe. Famlet slik på denne tiden i fjor og, før han "startet fra scratch" og brukte unge sultne spillere. Nå "er det igjen" med Elneny og Nketiah... hvor er Lokonga? Eller Niles? Begge har spilt krem denne sesongen. Han kjører offensivt borte mot verdens beste lag, men safer seg mot drittlag som manu og Everton.. flaut.
Vi skal kjempe i toppen, helst gull, men topp 4 bør være minimum for en klubb som oss.
Greit at supporterne håper (drømmer om) at man skal kjempe om gull, og håper på en topp 4-plassering. Men post-Wenger er det absolutt ingenting som tilsier at dere skal klare det. Og som et minimum? Det er å kreve at Artetas lag skal prestere langt over evne.

Etter at Wenger ga seg har det blitt plasseringene 5, 8 og 8 i ligaen, mens hans siste sesonger ga en 5. og 6.plass. Dere har med andre ord ikke vært et Topp 4-lag siden 2015/16-sesongen, den snåle sesongen Leicester vant ligaen.

Arteta har selvsagt en jobb å gjøre om Arsenal skal komme opp på Liverpools og Man Citys nivå, og Chelsea har bedre stall, bedre manager og mer penger enn Gunners for tiden. I tillegg skal stallen til Man Utd være mye bedre enn Arsenals. Legg til at Arteta har kjøpt mange spillere som skal implementeres i systemet, en god del av dem veldig unge, og det prosjektet er å regne som i startfasen, selv om han har hatt to år på å få de på plass.

Jeg synes mange Arsenal-supportere er vel pessimistiske for tiden. Arteta har kjøpt ungt og smart, har fått satt et solid forsvar, funnet en spennende keeper, og har noen typer på midtbanen med stort potensiale. Legg til Saka og ESR, og vi snakker om et lag som kan pushe Topp 4 allerede neste sesong, og se begynne å drømme om ligagull om to-tre sesonger. Men, vil Arteta få så mye tid? Neppe med de utålmodige supporterne som stiller på Emirates annenhver helg.
Dette er kanskje enkelt å mene, sett utenfra. Men ethvert lag trenger å bygges opp med en balanse av ungt og etablert, slik at man ikke står på bar bakke når man skal bygge opp et lag til noe stort igjen. Det er vel der vi synes at det har sviktet. Når vi ikke klarer bedre enn 8.plasser, kanskje tre sesonger på rad, så har vi mislykkes i å finne en slik balanse.

Det er selvsagt en kostnad å satse så ungt som Arteta har gjort. Men samtidig har de etablerte spillerne til dels sviktet, og gjort jobben hans en del verre enn den har trengt å være.

Grunnen til at mange er så misfornøyde, er jo ikke profilen i laget. Vi vet at vi har talenter. Men mye skal også klaffe om alle talentene skal slå til over tid, og bli et topp 4-lag.

Det man er mest skuffet over, er at vi framstår som et svært mediokert lag offensivt. Vi skaper altfor lite. Vi kommer ikke til nok sjanser. Vi har blitt et kjedelig lag å se på. Og det går på Arteta alene, ikke på profilen i laget.

Arteta kan sikkert en dag bli en god manager. Men han var en mann med defensive fibre på banen, og han viser det samme som manager. Han har ikke evnet å skape en offensiv samhandling i laget. Når filosofien er å trille ballen til hverandre, i beste City-ånd, så har han bommet på spillermateriellet i klubben, og hva han mener å få til med hver enkelt spiller. Vi er ikke helt der. Arteta tar oss ikke videre offensivt, to år ut i hans tid som manager, og det er det supporterne er fortvila over.

Når Ødegaard er mannen som scorer mål for oss, eller en lompe fra ESR når keeperen ligger nede, så skriker laget etter mer offensiv kvalitet og samhandling.
Sist redigert av DennisB den tir des 07, 2021 8:40 pm, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Dere har med andre ord ikke vært et Topp 4-lag siden 2015/16-sesongen

Utfra pengebruk, klubbens størrelse på verdensbasis, tradisjoner og historie, så er det en skandale, og vi kan ikke samle på 8.plasser. Skal vi vente helt til dagens unggutter er 25 år før vi kan sparke Arteta? Nei, denne arven kan forvaltes av andre enn han, og det var strengt tatt ikke Arteta som utviklet dem gjennom akademiet.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

MentalM skrev: tir des 07, 2021 10:21 am
Bone8 skrev: tir des 07, 2021 10:06 am
Siden Arteta ble ansatt har Ramsdale, Tomiyasu, White, Gabriell, Tavares, Partey, Ødegaard og Martinelli blitt hentet, mens Xhaka og Auba har fått nye kontrakter. Han var visstnok også sentral i å hente Willian

Å skylde på spillermateriellet blir for tynt. Ingen kan si at disse spillerne ikke kan mer enn de viser, med unntak av Ramsdale,
Har diskutert dette med noen av Arsenal fansen her inne før:

Er dette spillere som er over nivået til lagene bak "topp 4" (United, City, Pool og Chelsea)? Det er mye uforløst potensiale i disse gutta, men pdd nivåmessig presterer de ganske likt forventet vel? Eneste unntaket er Partey som jeg synes har skuffet, han har prestert på et høyere nivå enn de andre tidligere.

Dere er f.eks 4 poeng bak West Ham som på papiret har spillere som har prestert bedre enn Arsenal sine en god stund, når kan man si at West Ham har et bedre lag?

Arteta var i hvert fall svært lite imponerende igår, men hjelper ikke at spillerne framover på banen gjør så lite fornuftig som de gjorde heller :(
Misforstå meg rett. Disse spillerne har potensiale, og er unge (med unntak av Partey og de man har forlenget), men er pr. i dag ikke på nivå med lagene du nevner.
Men de skal være bedre enn West Ham. Og jeg tror de fleste fans ville vært mer forlatende om man så fremgang i spillestil (eller noe som i det hele tatt lignet på en offensiv plan). I tillegg er bytter Arteta gjør uforklarlige, det samme med spillere som blir satt helt ut i kulden av uforklarlige grunner (Saliba, Pepe og AMN som de eksemplene jeg kommer på i farten.

Poenget mitt med svaret er at Arteta ikke kan skylde på at spillerne ikke er gode nok, når det er han som har valgt dem ut.

Vi hadde unge tropper også under Wenger, som presterte langt bedre enn det disse, dyrere spillerne, får vist under Arteta.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

DennisB skrev: tir des 07, 2021 8:24 pm

Grunnen til at mange er så misfornøyde, er jo ikke profilen i laget. Vi vet at vi har talenter. Men mye skal også klaffe om alle talentene skal slå til over tid, og bli et topp 4-lag.

Det man er mest skuffet over, er at vi framstår som et svært mediokert lag offensivt. Vi skaper altfor lite. Vi kommer ikke til nok sjanser. Vi har blitt et kjedelig lag å se på. Og det går på Arteta alene, ikke på profilen i laget.
Amen.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Lumanza skrev: tir des 07, 2021 8:36 pm Dere har med andre ord ikke vært et Topp 4-lag siden 2015/16-sesongen

Utfra pengebruk, klubbens størrelse på verdensbasis, tradisjoner og historie, så er det en skandale, og vi kan ikke samle på 8.plasser. Skal vi vente helt til dagens unggutter er 25 år før vi kan sparke Arteta? Nei, denne arven kan forvaltes av andre enn han, og det var strengt tatt ikke Arteta som utviklet dem gjennom akademiet.
Det er godt mulig Arteta ikke er riktig mann for Arsenal, men klubben virker nå i det minste inne på et riktig spor når det gjelder lagbygging. Avgjørelser mot slutten av Wengers tid og i etterkant av denne var jo direkte tåpelige og ødeleggende for å bygge et nytt opplag. Dårlig sammensatte tropper og enkeltspillere med skyhøye lønninger som ikke presterte deretter er viktige stikkord. Det var mye dårlig lagbygging og svak transferpolitikk.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»