Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Lumanza »

Odysseen skrev: fre okt 22, 2021 11:40 am Hva er det du egentlig driver med Lumanza?
?

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Lumanza skrev: fre okt 22, 2021 12:11 pm
Odysseen skrev: fre okt 22, 2021 11:40 am Hva er det du egentlig driver med Lumanza?
?
Nei, jeg bare lurte på hvorfor du poster det du poster. Innleggene gir jo seriøst ingen verdi til den tråden her. Bare helt tilfeldige rykter fra obskure kilder (de gangene kildene legges ved), uten noen form for kommentar av substans fra deg. Er jo totalt meningsløst.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Odysseen skrev: fre okt 22, 2021 5:28 pm
Lumanza skrev: fre okt 22, 2021 12:11 pm
Odysseen skrev: fre okt 22, 2021 11:40 am Hva er det du egentlig driver med Lumanza?
?
Nei, jeg bare lurte på hvorfor du poster det du poster. Innleggene gir jo seriøst ingen verdi til den tråden her. Bare helt tilfeldige rykter fra obskure kilder (de gangene kildene legges ved), uten noen form for kommentar av substans fra deg. Er jo totalt meningsløst.
Hvis du ikke tåler at det legges ut Arsenal relatert stoff i en Arsenal-tråd kan du vel bare logge av.

Har hørt om et forum som heter VGD. Der er det kjemisk fritt for mine innlegg. Du kan jo kanskje skrive til deg selv der?

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Lumanza skrev: fre okt 22, 2021 5:33 pm
Odysseen skrev: fre okt 22, 2021 5:28 pm
Lumanza skrev: fre okt 22, 2021 12:11 pm

?
Nei, jeg bare lurte på hvorfor du poster det du poster. Innleggene gir jo seriøst ingen verdi til den tråden her. Bare helt tilfeldige rykter fra obskure kilder (de gangene kildene legges ved), uten noen form for kommentar av substans fra deg. Er jo totalt meningsløst.
Hvis du ikke tåler at det legges ut Arsenal relatert stoff i en Arsenal-tråd kan du vel bare logge av.

Har hørt om et forum som heter VGD. Der er det kjemisk fritt for mine innlegg. Du kan jo kanskje skrive til deg selv der?
Hvordan dette er resultatet du kom frem til er for meg ubegripelig. Poenget mitt var ikke at jeg ikke vil ha Arsenal-innlegg, det er jo åpenbart at jeg vil ha det. Poenget mitt er at jeg vil ha innlegg som er (i hvert fall litt) interessante. Dine innlegg gir jo ingen ting? Hva skal man diskutere? Det er ingen fakta, ingen meninger (med substans), ingen ting. Hva er poenget?

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Odysseen skrev: fre okt 22, 2021 5:49 pm
Lumanza skrev: fre okt 22, 2021 5:33 pm
Odysseen skrev: fre okt 22, 2021 5:28 pm

Nei, jeg bare lurte på hvorfor du poster det du poster. Innleggene gir jo seriøst ingen verdi til den tråden her. Bare helt tilfeldige rykter fra obskure kilder (de gangene kildene legges ved), uten noen form for kommentar av substans fra deg. Er jo totalt meningsløst.
Hvis du ikke tåler at det legges ut Arsenal relatert stoff i en Arsenal-tråd kan du vel bare logge av.

Har hørt om et forum som heter VGD. Der er det kjemisk fritt for mine innlegg. Du kan jo kanskje skrive til deg selv der?
Hvordan dette er resultatet du kom frem til er for meg ubegripelig. Poenget mitt var ikke at jeg ikke vil ha Arsenal-innlegg, det er jo åpenbart at jeg vil ha det. Poenget mitt er at jeg vil ha innlegg som er (i hvert fall litt) interessante. Dine innlegg gir jo ingen ting? Hva skal man diskutere? Det er ingen fakta, ingen meninger (med substans), ingen ting. Hva er poenget?
Er masse å diskutere utifra de siste innleggene der. Hva gir dine innlegg? De handler jo hvertfall ikke om trådens tema.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Jeg gir opp. Tilbake på uvenn-listen!

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Odysseen skrev: fre okt 22, 2021 6:01 pm Jeg gir opp. Tilbake på uvenn-listen!
Flott, da slipper jeg mer junkmail fra deg 8-)

DennisB

Legg inn av DennisB »

Etter de tre første tapene våre og 0-9, har vi 4-2-0, og 10-4. Vi er a poeng med United, og ett opp til Tottenham, og 4.plassen. Det er lov å håpe at de avgir poeng nå, de har begge tøffe kamper i helgen.

God kamp i dag, førsteomgangen var meget bra. Partey var god (men noen svake pasninger i starten), og jeg likte hva jeg så fra Tavares og Lokonga. ESR stadig en trussel. Lacazettes første seriestart på mange måneder? God kamp. Han burde forresten ha tatt straffen, selv om det var han som ble hindret. Laca er bunnsolid fra krittmerket, Auba ikke, og han bomma igjen.
Dette er noe Arteta burde se.

Da er det vel Leeds i ligacupen i midtuka, før vi har Leicester borte til helgen. Det blir en skikkelig test.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

DennisB skrev: fre okt 22, 2021 11:17 pm Etter de tre første tapene våre og 0-9, har vi 4-2-0, og 10-4.
Fortsatt negativ målforskjell :lol: 10-13

DennisB

Legg inn av DennisB »

Lumanza skrev: fre okt 22, 2021 11:27 pm
DennisB skrev: fre okt 22, 2021 11:17 pm Etter de tre første tapene våre og 0-9, har vi 4-2-0, og 10-4.
Fortsatt negativ målforskjell :lol: 10-13
Okey, eller 10-4 som det heter.. :D

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Auba 4 mål i PL denne sesongen. Alle på Emirates. Ingen på straffe

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

DennisB skrev: fre okt 22, 2021 11:17 pm Etter de tre første tapene våre og 0-9, har vi 4-2-0, og 10-4. Vi er a poeng med United, og ett opp til Tottenham, og 4.plassen. Det er lov å håpe at de avgir poeng nå, de har begge tøffe kamper i helgen.

God kamp i dag, førsteomgangen var meget bra. Partey var god (men noen svake pasninger i starten), og jeg likte hva jeg så fra Tavares og Lokonga. ESR stadig en trussel. Lacazettes første seriestart på mange måneder? God kamp. Han burde forresten ha tatt straffen, selv om det var han som ble hindret. Laca er bunnsolid fra krittmerket, Auba ikke, og han bomma igjen.
Dette er noe Arteta burde se.

Da er det vel Leeds i ligacupen i midtuka, før vi har Leicester borte til helgen. Det blir en skikkelig test.
Partey er et vandrende risikoprosjekt med ballen i beina.

Misforstå meg rett, Partey er en av våre beste og viktigste spillere. Det er få i verden som er bedre på det defensive arbeidet på midtbanen. Han er så og si aldri feilplassert - uansett hvordan laget står, er han der han skal. Han vinner mange baller gjennom fysikk, taktikk, teknikk og plasseringsevne. Han er rett og slett fantastisk her.

Når han har ballen har han også fantastiske pasninger i verktøykassa. Det samme gjelder ballkontrollen og evnen til å dra av en mann eller to. Men i hver kamp virker det som om det er en situasjon hvor han kobler ut. Ikke får med seg at en mann står ved siden av, eller at han slår helt umotivert enkle feilpasninger. Det er akkurat som om konsentrasjonen forsvinner i korte perioder. Utrolig frustrerende, for når konsentrasjonen er påskrudd er han et beist både med og uten ball.

ESR. Den mannen. Jeg har ikke ord. Han er forballteknikkens svar på en geopard. Alt han gjør skal være effektivt. Teknisk briljant, men alt han gjør skal være effektivt. Ikke noe flashy med mindre det flashy er det mest effektive. Aldri et touch for mye eller en dribling ekstra. Aldri en støttepasning for støttepasningens skyld. Han er høyoktanfotball. Han er mannen som er raskere med ball enn uten. Så effektiv er teknikken hans. Ja, jeg er litt forelska.

Mens vi er inne på høyoktanfotball. Lacazette. Elsker hvordan det ser ut som en personlig fornærmelse mot ham hver gang motstanderen har ballen. Den mannen legger igjen alt på banen. Jakter alle med en annen farge på drakta, og fyrer opp resten av laget - og ikke minst publikum. Laget hevet seg mot Palace da han kom inn, og det holdt nivået mot Aston Villa. Det henger mye sammen med Lacas innsatts og kampvilje. De andre følger etter og lager blir mer intenst.

Martin løper nok like mye og like intenst. Men han går ikke like hardt inn i krigen når det trengs. Det gjør vondere å møte Laca. Laca får nok også mer juling, og virker å la seg fyre opp mer av det.

Elsker den mannen. Vi kan ikke la han gå.

Jeg må også innse at White begynner å se ut som en mye bedre stopper og mye sterkere i lufta enn jeg trodde han var. Partnerskapet mellom ham og Gabriel (fader for et forsvarsbeist han begynner å bli) ser ut til å bli veldig bra. Noe rufs enda, men det vil utvikle seg mye i tiden fremover.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Myshkin skrev: lør okt 23, 2021 11:38 am
DennisB skrev: fre okt 22, 2021 11:17 pm
ESR. Den mannen. Jeg har ikke ord. Han er forballteknikkens svar på en geopard. Alt han gjør skal være effektivt. Teknisk briljant, men alt han gjør skal være effektivt. Ikke noe flashy med mindre det flashy er det mest effektive. Aldri et touch for mye eller en dribling ekstra. Aldri en støttepasning for støttepasningens skyld. Han er høyoktanfotball. Han er mannen som er raskere med ball enn uten. Så effektiv er teknikken hans. Ja, jeg er litt forelska.

Mens vi er inne på høyoktanfotball. Lacazette. Elsker hvordan det ser ut som en personlig fornærmelse mot ham hver gang motstanderen har ballen. Den mannen legger igjen alt på banen. Jakter alle med en annen farge på drakta, og fyrer opp resten av laget - og ikke minst publikum. Laget hevet seg mot Palace da han kom inn, og det holdt nivået mot Aston Villa. Det henger mye sammen med Lacas innsatts og kampvilje. De andre følger etter og lager blir mer intenst.

Martin løper nok like mye og like intenst. Men han går ikke like hardt inn i krigen når det trengs. Det gjør vondere å møte Laca. Laca får nok også mer juling, og virker å la seg fyre opp mer av det.

Elsker den mannen. Vi kan ikke la han gå.
Enig at ESR var glitrende i går, og er en fantastisk spiller. I 1.omgang synes jeg han kunne vært mer direkte i visse situasjoner. F.eks den da han har ballen på skuddhold uten noe særlig press på ballfører utenfor 16. Her må han bare fosse fremover og avslutte hardt på mål, istedet velger han en pasning til en dårligere plassert spiller som igjen spiller ballen til Tomiyasu som måker ballen på tribunen.

Helt enig angående Laca. Fantastisk tempo i starten i går, og Laca hadde stor impact her. Han viser med hele seg at han blør for drakta og elsker klubben. Han er selve symbolet på det Arsenal vi vil se spør du meg. En som går i krigen, påvirker dommere, setter skapet på plass, kjemper for våre rettigheter. Lar seg ikke pisse på. Sterk i kroppen og kjemper for hver duell. God med ball, og kommer unna med gode kamper uten målpoeng pga innsatsen og tilstedeværelsen. Han kan vi ikke gi slipp på. Gi han en siste fet 3 års kontrakt om dette må til. Vi trenger noen old boys som kan lede laget på og utenfor banen, og gi oss rett mentalitet. Da han kom trodde jeg han kun var en målsnik, men han er så mye mer enn det. Viktig fyr som også får Auba til å skinne. Ødegaard er en helt annen spillertype, og kan ikke forvente at han skal være en Laca. Men han har andre kvaliteter som vi igjen trenger. Viktig å rullere litt, å ha en bred stall, og at forskjellige spillere står frem til forskjellige anledninger.

Laca forresten vår toppscorer i ligaen ifjor, og stod frem med viktige scoringer i kamper mot topplag, noe han har gjort i flere sesonger. Dødelig også fra krittmerket. Legende, synd han kun står med 1 pokal for Gunners. Flott å se han bosse Martinez før straffen og sendte han tilbake til streken da han forsøkte å psyke ut Auba, noe han dessverre delvis klarte. Den svikeren. Fortjent piping mot han kampen gjennom.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Myshkin skrev: lør okt 23, 2021 11:38 am
DennisB skrev: fre okt 22, 2021 11:17 pm Etter de tre første tapene våre og 0-9, har vi 4-2-0, og 10-4. Vi er a poeng med United, og ett opp til Tottenham, og 4.plassen. Det er lov å håpe at de avgir poeng nå, de har begge tøffe kamper i helgen.

God kamp i dag, førsteomgangen var meget bra. Partey var god (men noen svake pasninger i starten), og jeg likte hva jeg så fra Tavares og Lokonga. ESR stadig en trussel. Lacazettes første seriestart på mange måneder? God kamp. Han burde forresten ha tatt straffen, selv om det var han som ble hindret. Laca er bunnsolid fra krittmerket, Auba ikke, og han bomma igjen.
Dette er noe Arteta burde se.

Da er det vel Leeds i ligacupen i midtuka, før vi har Leicester borte til helgen. Det blir en skikkelig test.
Partey er et vandrende risikoprosjekt med ballen i beina.

Misforstå meg rett, Partey er en av våre beste og viktigste spillere. Det er få i verden som er bedre på det defensive arbeidet på midtbanen. Han er så og si aldri feilplassert - uansett hvordan laget står, er han der han skal. Han vinner mange baller gjennom fysikk, taktikk, teknikk og plasseringsevne. Han er rett og slett fantastisk her.

Når han har ballen har han også fantastiske pasninger i verktøykassa. Det samme gjelder ballkontrollen og evnen til å dra av en mann eller to. Men i hver kamp virker det som om det er en situasjon hvor han kobler ut. Ikke får med seg at en mann står ved siden av, eller at han slår helt umotivert enkle feilpasninger. Det er akkurat som om konsentrasjonen forsvinner i korte perioder. Utrolig frustrerende, for når konsentrasjonen er påskrudd er han et beist både med og uten ball.

ESR. Den mannen. Jeg har ikke ord. Han er forballteknikkens svar på en geopard. Alt han gjør skal være effektivt. Teknisk briljant, men alt han gjør skal være effektivt. Ikke noe flashy med mindre det flashy er det mest effektive. Aldri et touch for mye eller en dribling ekstra. Aldri en støttepasning for støttepasningens skyld. Han er høyoktanfotball. Han er mannen som er raskere med ball enn uten. Så effektiv er teknikken hans. Ja, jeg er litt forelska.

Mens vi er inne på høyoktanfotball. Lacazette. Elsker hvordan det ser ut som en personlig fornærmelse mot ham hver gang motstanderen har ballen. Den mannen legger igjen alt på banen. Jakter alle med en annen farge på drakta, og fyrer opp resten av laget - og ikke minst publikum. Laget hevet seg mot Palace da han kom inn, og det holdt nivået mot Aston Villa. Det henger mye sammen med Lacas innsatts og kampvilje. De andre følger etter og lager blir mer intenst.

Martin løper nok like mye og like intenst. Men han går ikke like hardt inn i krigen når det trengs. Det gjør vondere å møte Laca. Laca får nok også mer juling, og virker å la seg fyre opp mer av det.

Elsker den mannen. Vi kan ikke la han gå.

Jeg må også innse at White begynner å se ut som en mye bedre stopper og mye sterkere i lufta enn jeg trodde han var. Partnerskapet mellom ham og Gabriel (fader for et forsvarsbeist han begynner å bli) ser ut til å bli veldig bra. Noe rufs enda, men det vil utvikle seg mye i tiden fremover.
Strålende analyse av dagens situasjon og spillere. Lacazette preger laget på en helt annen måte enn Aubameyang, og jeg fatter ikke hvorfor Auba alltid starter, og Lacazette ikke. Det skal tydeligvis gjøres plass til flere i oppbyggingsfasen, og derfor må Laca vike. Gang på gang. Det er bare det at Lacazette er et beist litt lengre ned på banen også. Han drar med seg laget i krigen.

Tavares har potensiale til å utfordre plassen til Tierney, ja han gjør det faktisk allerede. Den så jeg ikke komme, jeg antok at Tierneys plass er en av lagets sikreste. Men skotten har ikke startet denne sesongen på samme måte som vi så han på sitt beste i fjor, og Tavares` vei til startelleveren har blitt mye kortere enn jeg antok. Og det er selvsagt et pluss, at vi har såpass god dekning på venstresiden nå. I fjor var det mye rusk der, selv om jeg liker Cedric.

Lokonga fylte 22 år i går, og viser hvilken juvel han kan og bør bli for oss. Det er selvsagt et stykke opp til Vieira-nivå, men jeg tror vi har mye godt i vente der. I går var han sikker med ball, og plasserte seg godt. Viste til og med at gutten kan skyte fra distanse, noe Arsenal har trengt siden tidenes morgen.

Partey startet som jeg nevnte med sine hjernedøde pasninger. Det er sjelden å se en spiller med så mye på plass som Partey, ha så kleine perioder pasningsmessig. Det henger liksom ikke sammen. Men han har slike i hver kamp, og inntil han kan riste dette fenomenet av seg, så vil han alltid være "nesten" helt der oppe. Plasseringsevnen er hans styrke, han er alltid der det skjer, og slikt kommer ikke lett. Derfor er han en av våre viktigste spillere, og limet vårt som må sitte for at vi skal ta grepet om midtbanen.

Og da har vi ikke engang nevnt ett av de største talentene vi har hatt på årevis. Saka begynner å befeste sin posisjon, og kan og bør bli en viktig faktor både på landslaget, og i Arsenal.

Ellers enig i alt du sier om stopperparet vårt. Dette paret har blitt bedre og bedre, leser hverandre bedre og bedre, og her har vi kjernen i hele vårt defensive spill. Vi har sluppet inn 4 mål på de siste 6 kampene i serien, mot 9 i de tre første. Fra å se ut som et takras, til en bunnsolid defensiv organsisering, skyldes at vi har fått satt backrekka vår nå. Og sidebackene bidrar i høyeste grad. Japaneren bedre enn Bellerin alle dager i uka.

Defensiv organisering må komme fra hele laget selvsagt, men den må styres fra stopperparet vårt. Vi har fått to spillere der nå som er meget gode med ball, har myndighet og tilstedeværelse, og viser vei.
Dette ser bra ut for fortsettelsen.

ESR er forresten ESR. Skulle jeg ha fått velge fritt mellom ligaens yngste spillere, og hvilken spiller jeg ville hatt på mitt lag, så hadde jeg valgt ESR. Det sier alt for mitt vedkommende. Gutten er steike meg nydelig å se på.
Sist redigert av DennisB den lør okt 23, 2021 12:44 pm, redigert 2 ganger totalt.

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

DennisB skrev: fre okt 22, 2021 11:17 pm
Strålende analyse av dagens situasjon og spillere. Lacazette preger laget på en helt annen måte enn Aubameyang, og jeg fatter ikke hvorfor Auba alltid starter, og Lacazette ikke. Det skal tydeligvis gjøres plass til flere i oppbyggingsfasen, og derfor må Laca vike. Gang på gang. Det er bare det at Lacazette er et beist litt lengre ned på banen også. Han drar med seg laget i krigen.

Tavares har potensiale til å utfordre plassen til Tierney, ja han gjør det faktisk allerede. Den så jeg ikke komme, jeg antok at Tierneys plass er en av lagets sikreste. Men skotten har ikke startet denne sesongen på samme måte som vi så han på sitt beste i fjor, og Tavares` vei til startelleveren har blitt mye kortere enn jeg antok. Og det er selvsagt et pluss, at vi har såpass god dekning på venstresiden nå. I fjor var det mye rusk der, selv om jeg liker Cedric.

Lokonga fylte 22 år i går, og viser hvilken juvel han kan og bør bli for oss. Det er selvsagt et stykke opp til Vieira-nivå, men jeg tror vi har mye godt i vente der. I går var han sikker med ball, og plasserte seg godt. Viste til og med at gutten kan skyte fra distanse, noe Arsenal har trengt siden tidenes morgen.

Partey startet som jeg nevnte med sine hjernedøde pasninger. Det er sjelden å se en spiller med så mye på plass som Partey, ha så kleine perioder pasningsmessig. Det henger liksom ikke sammen. Men han har slike i hver kamp, og inntil han kan riste dette fenomenet av seg, så vil han alltid være "nesten" helt der oppe. Plasseringsevnen er hans styrke, han er alltid der det skjer, og slikt kommer ikke lett. Derfor er han en av våre viktigste spillere, og limet vårt som må sitte for at vi skal ta grepet om midtbanen.

Og da har vi ikke engang nevnt ett av de største talentene vi har hatt på årevis. Saka begynner å befeste sin posisjon, og kan og bør bli en viktig faktor både på landslaget, og i Arsenal.

Ellers enig i alt du sier om stopperparet vårt. Dette paret har blitt bedre og bedre, leser hverandre bedre og bedre, og her har vi kjernen i hele vårt defensive spill. Vi har sluppet inn 4 mål på de siste 6 kampene i serien, mot 9 i de tre første.
[/quote]

Usikker på hvordan dette quote-greiene funker. Prøver denne varianten.

Savner muligheten til å gi en tommel, så nøyer meg med denne for nå: 👍

Enig i alt du skriver.

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

Den quotinga der funket jo jævelig bra.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Myshkin skrev: lør okt 23, 2021 12:40 pm Den quotinga der funket jo jævelig bra.
Hehe, hvem har sagt at ting skal være enkelt, og gå på skinner, hva er moroa i det :D
Tommel forresten tilbake.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Stiller med bak de to over. Enorm fotballkamp av oss i går, rett og slett veldig morro! Det stopperparet vårt tror jeg virkelig kan bli bra, makan til monster Gabriel har blitt. Forøvrig veldig gøy å se oss i 4-4-2.

RamsherE

Legg inn av RamsherE »

Odysseen skrev: fre okt 22, 2021 6:01 pm Jeg gir opp. Tilbake på uvenn-listen!
Takk for at du tipset om dette. Gjorde ting mer ryddig her nå.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

RamsherE skrev: lør okt 23, 2021 1:37 pm
Odysseen skrev: fre okt 22, 2021 6:01 pm Jeg gir opp. Tilbake på uvenn-listen!
Takk for at du tipset om dette. Gjorde ting mer ryddig her nå.
Bare hyggelig. Er jo helt umulig å få noe ut av FD uten den funksjonen.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

RamsherE skrev: lør okt 23, 2021 1:37 pm
Odysseen skrev: fre okt 22, 2021 6:01 pm Jeg gir opp. Tilbake på uvenn-listen!
Takk for at du tipset om dette. Gjorde ting mer ryddig her nå.
Der kom du ut av hulen din og ja.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Odysseen skrev: lør okt 23, 2021 1:56 pm
RamsherE skrev: lør okt 23, 2021 1:37 pm
Odysseen skrev: fre okt 22, 2021 6:01 pm Jeg gir opp. Tilbake på uvenn-listen!
Takk for at du tipset om dette. Gjorde ting mer ryddig her nå.
Bare hyggelig. Er jo helt umulig å få noe ut av FD uten den funksjonen.
Hva får du ut av å sitte å mobbe andre på nett?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Kampene mot Tottenham og Villa viser at det bor en del i denne spillergruppa. Det store problemet er variasjonene i prestasjoner. Men det blir vel ofte sånn med en ung stamme i laget.

Nå har vi hatt et ganske enkelt program de siste 6 kampene og kommet ut med 14 poeng og 10-4 i målforskjell. Det er absolutt akseptabelt. Vi ligger egentlig poeng i seriepremieren bak der vi burde vært. Kampene mot de tre beste lagene forventer jeg klare tap hver gang akkurat nå.

Nå kommer et mye tøffere program de neste 6 kampene med bortekamper mot Leicester, Liverpool, ManU og Everton på blokka. Hjemmekampene er mot Watford og Newcastle. Liverpoolkampen regner jeg som tapt på forhånd. Hjemmekampene må vinnes. Så er spørsmålet hva man kan få ut av 3 tricky bortekamper. Jeg er ikke veldig optimist og tror egentlig ikke på mer enn 2 poeng der. Skulle det gå an å klare å vinne 1 eller 2 av dem, bør det i hvert fall være mulig å kjempe om plass i Europa neste år.

I den sammenheng stiller jeg meg spørsmålet hvilket resultat dagens Arsenal hadde fått med seg fra Aspmyra.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: lør okt 23, 2021 2:38 pm Kampene mot Tottenham og Villa viser at det bor en del i denne spillergruppa. Det store problemet er variasjonene i prestasjoner. Men det blir vel ofte sånn med en ung stamme i laget.

Nå har vi hatt et ganske enkelt program de siste 6 kampene og kommet ut med 14 poeng og 10-4 i målforskjell. Det er absolutt akseptabelt. Vi ligger egentlig poeng i seriepremieren bak der vi burde vært. Kampene mot de tre beste lagene forventer jeg klare tap hver gang akkurat nå.

Nå kommer et mye tøffere program de neste 6 kampene med bortekamper mot Leicester, Liverpool, ManU og Everton på blokka. Hjemmekampene er mot Watford og Newcastle. Liverpoolkampen regner jeg som tapt på forhånd. Hjemmekampene må vinnes. Så er spørsmålet hva man kan få ut av 3 tricky bortekamper. Jeg er ikke veldig optimist og tror egentlig ikke på mer enn 2 poeng der. Skulle det gå an å klare å vinne 1 eller 2 av dem, bør det i hvert fall være mulig å kjempe om plass i Europa neste år.

I den sammenheng stiller jeg meg spørsmålet hvilket resultat dagens Arsenal hadde fått med seg fra Aspmyra.
Vi går helt klart inn i en tøff periode ja. Men nå har Arteta faktisk ikke en ueffen statistikk mot de andre lagene i den tradisjonelle topp 6 (og de i området rundt), dvs. han er ikke heelt Wenger, så jeg ser absolutt en god sjanse for poeng mot både Leicester, Everton og United. Liverpool er jeg enig i, mye skal klaffe der om vi skal hente noe ut av den.

De neste kampene blir en manndomsprøve, og da får vi se hva som virkelig bor i dette laget. Er forsiktig optimist, men det vil ikke overraske meg om vi ender uten poeng på disse bortekampene heller.
Hjemme bør vi bygge opp en vinnerkultur nå, de må vinnes.

Og ps.. Arteta hadde neppe overlevd 1-6 på Aspmyra.. Deilig å se Josè med en såpass nesestyver. Kunne ikke dy meg, jeg måtte le.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Skjønner fortsatt ikke iveren og hypingen av Benitez, blir ikke klokere av kamper som i dag.

Men over til Arsenal, det var med en enorm fryd å bare sitte, nytte og smatte i seg karamellen vi ble servert i går.
Dominant i 80 minutter mot et faktisk godt lag, men sitter likevel med litt karamell fast i tennene.
For jeg blir egentlig ikke klok på oss, vi hadde en lignende prestasjon hvor man var fristet til å tenke at dette er det egentlige nivået, da med nær sagt skadefritt mannskap, så følges dette opp med to elendige igjen.
Tydeligvis taklet ikke spillergruppa «suksessen» av å spille bra, så svarer vi igjen med kampen som i går.
Men det bor en frykt i meg at dette blir kortvarig igjen, nest kamp prøver han sikkert samme lag og formasjon, men da er vi ikke i nærheten igjen.

Vet jeg høres litt vel mye Emo ut nå, men er dette «prisen» vi må regne med å betale for å ha så ungt lag?
Eller er bare ikke Arteta god nok til å holde gruppa stabilt tent til hver kamp?

Forutsatt da at dette mønsteret fortsetter selvfølgelig.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

BigTonyAdams skrev: lør okt 23, 2021 6:47 pm Skjønner fortsatt ikke iveren og hypingen av Benitez, blir ikke klokere av kamper som i dag.

Men over til Arsenal, det var med en enorm fryd å bare sitte, nytte og smatte i seg karamellen vi ble servert i går.
Dominant i 80 minutter mot et faktisk godt lag, men sitter likevel med litt karamell fast i tennene.
For jeg blir egentlig ikke klok på oss, vi hadde en lignende prestasjon hvor man var fristet til å tenke at dette er det egentlige nivået, da med nær sagt skadefritt mannskap, så følges dette opp med to elendige igjen.
Tydeligvis taklet ikke spillergruppa «suksessen» av å spille bra, så svarer vi igjen med kampen som i går.
Men det bor en frykt i meg at dette blir kortvarig igjen, nest kamp prøver han sikkert samme lag og formasjon, men da er vi ikke i nærheten igjen.

Vet jeg høres litt vel mye Emo ut nå, men er dette «prisen» vi må regne med å betale for å ha så ungt lag?
Eller er bare ikke Arteta god nok til å holde gruppa stabilt tent til hver kamp?

Forutsatt da at dette mønsteret fortsetter selvfølgelig.
Jeg mistenker at det er en kombinasjon. Arteta virker virkelig ikke å være noen god inspirator, samtidig som det er et velkjent faktum at yngre spillere varierer mer i prestasjonene. Tviler på at Arteta blir sparket på en stund (med mindre vi nærmer oss nedrykk), så tipper vi får se om denne spillergruppa kan stabilisere prestasjonene i løpet av 2-3 sesonger.

De tre beste lagene i PL er for gode akkurat nå, men det er egentlig ingen grunn til at vi ikke skal kunne konkurrere med resten.

Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Legg inn av Lumanza »

Guendouzi staying at Marseille permanently. Purchase option of €11m will be exercised at the end of the season.

Snellman

Legg inn av Snellman »

Lumanza skrev: lør okt 23, 2021 2:00 pm
Odysseen skrev: lør okt 23, 2021 1:56 pm

Bare hyggelig. Er jo helt umulig å få noe ut av FD uten den funksjonen.
Hva får du ut av å sitte å mobbe andre på nett?
Det er ikke sikkert hen ser det du skriver lenger, så da siterer jeg det like greit. Personlig synes jeg det er lavmål å blokkere andre brukere, med mindre de bryter forumreglene (og da bør de jo tas hånd om av moderatorene istedet). Jeg synes ryktene (og diverse) du legger ut er interessante, bare så det er sagt.
Ellers er jeg enig i det meste som skrives om forrige kamp mot traktorlaget fra Birmingham, men jeg vil legge til noen observasjoner: Arsenal presterer gjerne adskillig bedre når Arteta har kniven på strupen. Og siden jeg ikke kan huske å ha sett Lacazette så energisk før, kan det jo hende han lider av et såkalt utgående kontrakt-syndrom? Isåfall høres det ikke så lurt ut å kaste penger etter ham, men tiden vil vise.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Myshkin skrev: lør okt 23, 2021 11:38 am
DennisB skrev: fre okt 22, 2021 11:17 pm Etter de tre første tapene våre og 0-9, har vi 4-2-0, og 10-4. Vi er a poeng med United, og ett opp til Tottenham, og 4.plassen. Det er lov å håpe at de avgir poeng nå, de har begge tøffe kamper i helgen.

God kamp i dag, førsteomgangen var meget bra. Partey var god (men noen svake pasninger i starten), og jeg likte hva jeg så fra Tavares og Lokonga. ESR stadig en trussel. Lacazettes første seriestart på mange måneder? God kamp. Han burde forresten ha tatt straffen, selv om det var han som ble hindret. Laca er bunnsolid fra krittmerket, Auba ikke, og han bomma igjen.
Dette er noe Arteta burde se.

Da er det vel Leeds i ligacupen i midtuka, før vi har Leicester borte til helgen. Det blir en skikkelig test.
Partey er et vandrende risikoprosjekt med ballen i beina.

Misforstå meg rett, Partey er en av våre beste og viktigste spillere. Det er få i verden som er bedre på det defensive arbeidet på midtbanen. Han er så og si aldri feilplassert - uansett hvordan laget står, er han der han skal. Han vinner mange baller gjennom fysikk, taktikk, teknikk og plasseringsevne. Han er rett og slett fantastisk her.

Når han har ballen har han også fantastiske pasninger i verktøykassa. Det samme gjelder ballkontrollen og evnen til å dra av en mann eller to. Men i hver kamp virker det som om det er en situasjon hvor han kobler ut. Ikke får med seg at en mann står ved siden av, eller at han slår helt umotivert enkle feilpasninger. Det er akkurat som om konsentrasjonen forsvinner i korte perioder. Utrolig frustrerende, for når konsentrasjonen er påskrudd er han et beist både med og uten ball.

ESR. Den mannen. Jeg har ikke ord. Han er forballteknikkens svar på en geopard. Alt han gjør skal være effektivt. Teknisk briljant, men alt han gjør skal være effektivt. Ikke noe flashy med mindre det flashy er det mest effektive. Aldri et touch for mye eller en dribling ekstra. Aldri en støttepasning for støttepasningens skyld. Han er høyoktanfotball. Han er mannen som er raskere med ball enn uten. Så effektiv er teknikken hans. Ja, jeg er litt forelska.

Mens vi er inne på høyoktanfotball. Lacazette. Elsker hvordan det ser ut som en personlig fornærmelse mot ham hver gang motstanderen har ballen. Den mannen legger igjen alt på banen. Jakter alle med en annen farge på drakta, og fyrer opp resten av laget - og ikke minst publikum. Laget hevet seg mot Palace da han kom inn, og det holdt nivået mot Aston Villa. Det henger mye sammen med Lacas innsatts og kampvilje. De andre følger etter og lager blir mer intenst.

Martin løper nok like mye og like intenst. Men han går ikke like hardt inn i krigen når det trengs. Det gjør vondere å møte Laca. Laca får nok også mer juling, og virker å la seg fyre opp mer av det.

Elsker den mannen. Vi kan ikke la han gå.

Jeg må også innse at White begynner å se ut som en mye bedre stopper og mye sterkere i lufta enn jeg trodde han var. Partnerskapet mellom ham og Gabriel (fader for et forsvarsbeist han begynner å bli) ser ut til å bli veldig bra. Noe rufs enda, men det vil utvikle seg mye i tiden fremover.
Uten at jeg har tenkt en slik sammenligning før, men måten du beskriver Partey på her minner jo som slik Diaby var (utenom plasseringsevnen, der er Partey bedre). Men kan det tenkes at han rett og slett ikke har vent seg til hvor dårlig tid man har i PL sammenlignet med i La Liga på ballen? Han har vært i PL en stund, men han har vært en del skadet, så han er vel ikke helt akklimatisert ennå. Er jo lov å håpe at det blir bedre med enda mer PL-erfaring.

ESR er alltid en fornøyelse å se på. Digger spillertypen. Har alltid ment at Ødegaard er et av Europas største talenter, men jeg synes ESR er et større talent da jeg holder dem som omtrent like gode men engelskmannen er yngre. Skjønner godt at engelske eksperter var redd for at kjøpet av MØ skulle gå utover spilletiden til ESR. Han er en potensiell fremtidig juvel i det engelske landslaget. Det er ikke veldig mange engelske spillere per i dag med større talent. Men er jeg den eneste som ser mye av prime Merson i ESR? Drivet med ballen er like ekstremt. ESR mangler vel fortsatt litt på avslutningene, men det kan komme.

Ellers tenkte jeg på det samme under kampen, at Laca er mye mer enn kapteinstype enn Auba. Jeg skjønner forsåvidt at han ikke starter alle kamper, og en kaptein bør jo gjøre det. Men måten han fyrte publikum mot CP for så å sette utlikningen dypt inne i overtiden var det virkelig lederskap og mentalitet over.

Etter veldig mye rullering på stopperplassene virker det som om Arteta endelig har funnet favoritt-duoen sin. De har funket bra i mange kamper på rad nå, men det har vært mot begrenset motstand, så hvor gode de egentlig er blitt får vi svar på i løpet av de neste 4 bortekampene. Nå har Arteta fått byttet ut veldig mange spillere. I en toppet første-11er er det vel bare Auba og Xhaka (evnt. Laca) som er igjen av de spillerne som ble kjøpt før han kom til klubben. Jeg sliter fortsatt voldsomt med å tro på prosjektet, men klarer Arteta å levere frem mot jul så kanskje det går an å se et lys i tunnelen. Jeg mener spillegruppa er god nok til 5/6 plass normalt sett, og man burde være med i kampen om 4. plass når ManU famler såpass som de gjør hittil denne sesongen.

Snellman

Legg inn av Snellman »

Enzino skrev: søn okt 24, 2021 1:23 pm Men er jeg den eneste som ser mye av prime Merson i ESR? Drivet med ballen er like ekstremt.
Merson er før min tid, mens blant spillere av nyere dato har jeg tenkt litt på Rosicky når jeg ser ESR. Forøvrig ser jeg at Transfermarkt priser Guendouzi til 22 mil. euro, så at Arsenal casher inn hele elleve mil. på han er jo nesten over all forventning (ref. innlegget til Bacardi).

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»