Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Wellé

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Wellé »

Bone8 skrev: man mai 09, 2022 3:45 pm Det er litt det jeg frykter også.

Men med Tavares er ikke den eneste faren hans offensive natur, men også farlige balltap.

Han slår ballen uten å se seg godt for når vi er på vei fremover, og skaper brudd imot. Det er selvmord mot Kane og Son.

Jeg ville da heller satt Cedric på venstreback, eventuelt en løsning som Enzino foreslår.

Kulusevski er en utrolig god ving han også, men jeg tror faktisk Cedric er en spiller som kan irritere ham ut av rytmen.

Får han tid til å spille baller til Son eller Kane på løp kan det fort bli stygt.

Kanskje Saka som back er et alternativ, men da tar vi bort det som har vært vårt beste offensive våpen, og jeg tror venstresiden til Tottenham må jobbe hardt med å holde ham hvis han har dagen.

Vet jeg foreslo ham som vingback selv, men med tre stoppere får han mer offensivt spillerom.
Uansett hva vi gjør så blir det en subobtimal løsning ettersom vi mangler Tierney, men jeg heller mer mot å spille på våre styrker enn å prøve å demme opp for deres. Dvs. at jeg håper vi ikke går for en trebackslinje og vi bruker Tomi på sin beste side (pluss at det er samme som Son spiller på).

Kulusevski var en spiller jeg var forholdsvis positiv til at vi skulle hente i januar og vi sitter nå litt med skjegget i postkassen. Han ser ut som en bortimot perfekt backup/rotasjonsalternativ i flere av de tre fremste plassene. Det eneste jeg vil si er at jeg tror Tavares passer bedre mot han rent defensivt enn Cedric. Kulesevski er veldig effektiv til å benytte fysikken sin til å dominere mindre backer. Det ville han nok ikke klart mot Tavares, men jeg ser absolutt poenget med at han er en risiko med ballen i bena også.

manoon

Legg inn av manoon »

Hadde det ikke vært for at Son var en utrolig god spiller, ville jeg sett samme oppstillinga defensivt som mot Chelsea, bare med Tomi inn på venstre backen. Jeg mener det var en skjev 5'er bak, med Saka som trakk langt ned som en slags vingback for å nøytralisere deres vingbacker hvis vi ble for lave. Jeg frykter for Son mot White, Cedric og egentlig resten av gjengen. Ikke fordi de er dårlige spillere, men fordi Son er ekstremt god til å utnytte svakheter hos motstanderen. 1v1 defensivt er det få spillere i PL som er bedre enn Tomi. En ekstremt fotballsmart spiller, som egentlig ikke har noen tydelige svakheter. Derfor ender jeg opp med at jeg ønsker 4 bak med Tomi og Cedric på hver sin back, og Tomi spiller der Son er. Jeg orker ikke å ha puls på 150 hver gang Tavares har ballen, nesten uansett hvor han har den, så jeg foretrekker Cedric på venstre til torsdag.

Må også nevne Tomi i går. Synes han var et lit stykke unna sitt beste, selv om han spilte en ålreit kamp. Riktignok, jeg tror ikke det er tilfeldig at venstre siden vår plutselig var god igjen i går. Har til gode å se Martinelli/ESR spille veldig bra etter at Tierney ble skada, men den Martinelli vi så i går var nærmere det vi ønsker. Vingen slipper mange løp defensivt når man kan stole på at backen vinner sin 1v1. I tillegg er Tomi ekstremt flink til å vurdere når han skal komme rundt, når han skal stå igjen, og når han skal inn i banen for å gi alternativ. Selvfølgelig blir det enklere med 11v10, men synes man så konturene fra første minutt.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Vi slipper ikke til mange sjanser i mot, men når de kommer blir det ofte mål.

startelver

Legg inn av startelver »

Kanskje dere får Jesus......


Bone8

Legg inn av Bone8 »

Wellé skrev: man mai 09, 2022 4:00 pm
Bone8 skrev: man mai 09, 2022 3:45 pm Det er litt det jeg frykter også.

Men med Tavares er ikke den eneste faren hans offensive natur, men også farlige balltap.

Han slår ballen uten å se seg godt for når vi er på vei fremover, og skaper brudd imot. Det er selvmord mot Kane og Son.

Jeg ville da heller satt Cedric på venstreback, eventuelt en løsning som Enzino foreslår.

Kulusevski er en utrolig god ving han også, men jeg tror faktisk Cedric er en spiller som kan irritere ham ut av rytmen.

Får han tid til å spille baller til Son eller Kane på løp kan det fort bli stygt.

Kanskje Saka som back er et alternativ, men da tar vi bort det som har vært vårt beste offensive våpen, og jeg tror venstresiden til Tottenham må jobbe hardt med å holde ham hvis han har dagen.

Vet jeg foreslo ham som vingback selv, men med tre stoppere får han mer offensivt spillerom.
Uansett hva vi gjør så blir det en subobtimal løsning ettersom vi mangler Tierney, men jeg heller mer mot å spille på våre styrker enn å prøve å demme opp for deres. Dvs. at jeg håper vi ikke går for en trebackslinje og vi bruker Tomi på sin beste side (pluss at det er samme som Son spiller på).

Kulusevski var en spiller jeg var forholdsvis positiv til at vi skulle hente i januar og vi sitter nå litt med skjegget i postkassen. Han ser ut som en bortimot perfekt backup/rotasjonsalternativ i flere av de tre fremste plassene. Det eneste jeg vil si er at jeg tror Tavares passer bedre mot han rent defensivt enn Cedric. Kulesevski er veldig effektiv til å benytte fysikken sin til å dominere mindre backer. Det ville han nok ikke klart mot Tavares, men jeg ser absolutt poenget med at han er en risiko med ballen i bena også.
Amy Lawrence, som har god kjennskap i klubben, virker å tenke at det blir White på høyreback. Clive fra din favorittpod hadde visst luftet det samme.

Det er jeg skeptisk til, med tanke på fart, men han er en bastard, som er god på å frustrere motstander.

---------------------------------------Ramsdale---------------------------------
White--------------Holding-----------------Gabriel----------Tomiyasu
------------------------Elneny------------------Xhaka--------------------------
Saka----------------------------Ødegaard------------------------Martinelli
------------------------------------Nketiah-----------------------------------------

Kanskje det er beste løsningen?

Bone8

Legg inn av Bone8 »

startelver skrev: tir mai 10, 2022 1:02 am Kanskje dere får Jesus......

Gabriel Jesus er bedre enn de vi har, men usikker om han er det beste alternativet.

Av andre spisser som kanskje bytter klubb i sommer har man spillere som
Darwin Nunez
Jonathan David
Victor Oshimen
Lautaro Martinez
Tammy Abraham
Patric Schick
Richarlison

Da har jeg ikke tatt med spillere vi er helt sjanseløse på.

Fordelen med Jesus er at han kjenner ligaen, og Arteta.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bone8 skrev: tir mai 10, 2022 8:11 am
startelver skrev: tir mai 10, 2022 1:02 am Kanskje dere får Jesus......

Gabriel Jesus er bedre enn de vi har, men usikker om han er det beste alternativet.

Av andre spisser som kanskje bytter klubb i sommer har man spillere som
Darwin Nunez
Jonathan David
Victor Oshimen
Lautaro Martinez
Tammy Abraham
Patric Schick
Richarlison

Da har jeg ikke tatt med spillere vi er helt sjanseløse på.

Fordelen med Jesus er at han kjenner ligaen, og Arteta.
Dette avhenger selvfølgelig av hvor mye penger og hvor mye hver respektive spiller koster, men har nok Tammy kanskje som førstevalg av disse, med Schick, Osimhen og Nunez rett bak. Fordelen med Nunez og Osimhen er at de kan spille på kant også, mens Tammy og Schick er nok mer låst til å være midtspiss. Martinez blir for lik Jesus, mens Richarlison og David har begge hatt ganske svake sesonger. Klikker ikke i vinkel hvis det blir de to, men tror ikke de er de to første navnene på blokken.

Regner forøvrig med at DCL også er at av de mest aktuelle navnene. Heller ikke drømmen, men engelsk, kjenner ligaen godt, vist at han kan score en del mål og har en del spennende ferdigheter.

Jeg vet mange ønsker en stick up top spiss med stor fysikk, men hvis han er villig og det passer best i systemet til Arteta, så tror jeg Jesus blir den viktigste spissigneringen. Han kommer til å være en massiv oppgradering i vårt offensive spill og presspillet, og bedre her enn noen av de andre alternativene. Det eneste som er litt skummelt med han er hvor tydelig underpresteringen hans er ifht xG. Han har konsekvent underprestert siden han kom til PL, og det begynner å bli såpass mange observasjoner at man kan konkludere med ganske stor sikkerhet at han er en under middels avslutter.
Sist redigert av Wellé den tir mai 10, 2022 9:02 am, redigert 1 gang totalt.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bone8 skrev: tir mai 10, 2022 7:59 am Amy Lawrence, som har god kjennskap i klubben, virker å tenke at det blir White på høyreback. Clive fra din favorittpod hadde visst luftet det samme.

Det er jeg skeptisk til, med tanke på fart, men han er en bastard, som er god på å frustrere motstander.

---------------------------------------Ramsdale---------------------------------
White--------------Holding-----------------Gabriel----------Tomiyasu
------------------------Elneny------------------Xhaka--------------------------
Saka----------------------------Ødegaard------------------------Martinelli
------------------------------------Nketiah-----------------------------------------

Kanskje det er beste løsningen?
Har registrert at flere ønsker denne løsningen. Jeg er litt redd for White mot Son. Syns ikke White er ekstremt overbevisende i 1-mot-1, spesielt mot raske tekniske spillere.

Menmen, forhåpentligvis treffer Arteta på taktikken her. Det hadde vært så sinnsykt digg å ta det på hjemmebanen deres. Har tre Spurs-kollegaer (og ingen Arsenal) så en seier hadde vært helt euforisk.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Jesus og DCL hadde vært fett. Da har man mildt sagt flere strenger å spille på.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Jeg er veldig lite for en backrekke med White-Holding-Gabriel-Tomiyasu.

For det første, så klarer vi ikke å holde buret rent i denne kampen. Vi får ganske sikkert minst to i sekken, kanskje også tre, og da må vi faktisk ha et offensivt spill vi også. Vi må svare, og skape noe. Verken White eller Tomiyasu (fordi han spiller på venstre side) kan regnes med offensivt, om vi spiller slik. Da vil de offensive spillerne våre, vingene og Martin, få lite hjelp fra backene, spesielt fra White. Der vil det trolig bli dødt offensivt fra backen, som vi har sett tidligere.

Skulle så gjerne ha sett Tomiyasu på høyresiden, og hatt et godt alternativ på venstre. men det har vi ikke, så jeg skjønner at noen er bekymra. Men jeg tror Cedric kan takle venstresiden like godt som Tomiyasu, så mitt valg blir da:

Tomiyasu (høyre)-White-Holding-Cedric (venstre).

Jeg tror faktisk jeg velger Holding framfor Gabriel i denne, for vi har ikke råd til en Gabriel-blemme på torsdag.
Jeg vil derfor ha Tomiyasu for White på høyreback, for å gi Martin og Saka bedre støtte og flyt.
Sist redigert av DennisB den tir mai 10, 2022 9:23 am, redigert 1 gang totalt.

Wellé

Legg inn av Wellé »

En spiller jeg gjerne ser at vi tar en titt på er Joao Pedro. Litt glemt han, men syns han ser veldig spennende ut hver gang jeg ser han. Tror han kan bli veldig god og et fint rotasjonsalternativ/utlån for neste sesong. Blir vel også HG hvis ikke jeg tar helt feil, i likhet med Saliba og Martinelli. Vi ligger meget godt an på denne fronten i årene fremover. Spillere som enten er det eller blir det som er en del av førstelaget:
Ramsdale, White, Holding, Saliba, ESR, Saka, Martinelli

I tillegg har man også under kontrakt, men fort forsvinner:
Bellerin, AMN, Reiss-Nelson

Regner også med at det kommer en ny HG spiller denne sesongen.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

DennisB skrev: tir mai 10, 2022 9:20 am Jeg er veldig lite for en backrekke med White-Holding-Gabriel-Tomiyasu.

For det første, så klarer vi ikke å holde buret rent i denne kampen. Vi får ganske sikkert minst to i sekken, kanskje også tre, og da må vi faktisk ha et offensivt spill vi også. Vi må svare, og skape noe. Verken White eller Tomiyasu (fordi han spiller på venstre side) kan regnes med offensivt, om vi spiller slik. Da vil de offensive spillerne våre, vingene og Martin, få lite hjelp fra backene, spesielt fra White. Der vil det trolig bli dødt offensivt fra backen, som vi har sett tidligere.

Skulle så gjerne ha sett Tomiyasu på høyresiden, og hatt et godt alternativ på venstre. men det har vi ikke, så jeg skjønner at noen er bekymra. Men jeg tror Cedric kan takle venstresiden like godt som Tomiyasu, så mitt valg blir da:

Tomiyasu (høyre)-White-Holding-Cedric (venstre).

Jeg tror faktisk jeg velger Holding framfor Gabriel i denne, for vi har ikke råd til en Gabriel-blemme på torsdag.
Jeg vil derfor ha Tomiyasu for White på høyreback, for å gi Martin og Saka bedre støtte og flyt.
Enig med deg at hvis Cedric og Tomiyasu starter, så bør Cedric være på venstre.

Hvis vi vinner på torsdag, skal jeg gå med Eboue-drakten min (apropos splittende høyrebacker) på jobb på fredag. Jeg arbeider ikke et sted man egentlig kan gå med fotballdrakt.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bone8 skrev: tir mai 10, 2022 12:53 pm
DennisB skrev: tir mai 10, 2022 9:20 am Jeg er veldig lite for en backrekke med White-Holding-Gabriel-Tomiyasu.

For det første, så klarer vi ikke å holde buret rent i denne kampen. Vi får ganske sikkert minst to i sekken, kanskje også tre, og da må vi faktisk ha et offensivt spill vi også. Vi må svare, og skape noe. Verken White eller Tomiyasu (fordi han spiller på venstre side) kan regnes med offensivt, om vi spiller slik. Da vil de offensive spillerne våre, vingene og Martin, få lite hjelp fra backene, spesielt fra White. Der vil det trolig bli dødt offensivt fra backen, som vi har sett tidligere.

Skulle så gjerne ha sett Tomiyasu på høyresiden, og hatt et godt alternativ på venstre. men det har vi ikke, så jeg skjønner at noen er bekymra. Men jeg tror Cedric kan takle venstresiden like godt som Tomiyasu, så mitt valg blir da:

Tomiyasu (høyre)-White-Holding-Cedric (venstre).

Jeg tror faktisk jeg velger Holding framfor Gabriel i denne, for vi har ikke råd til en Gabriel-blemme på torsdag.
Jeg vil derfor ha Tomiyasu for White på høyreback, for å gi Martin og Saka bedre støtte og flyt.
Enig med deg at hvis Cedric og Tomiyasu starter, så bør Cedric være på venstre.

Hvis vi vinner på torsdag, skal jeg gå med Eboue-drakten min (apropos splittende høyrebacker) på jobb på fredag. Jeg arbeider ikke et sted man egentlig kan gå med fotballdrakt.
Jeg skal kalle inn til et møte med mine tre (Spurs)kollegaer med et reelt tema, og så entre rommet i Arsenal-drakt med en soundbox som spiller Champions League-hymnen.

Myshkin

Legg inn av Myshkin »

Wellé skrev: tir mai 10, 2022 1:03 pm
Bone8 skrev: tir mai 10, 2022 12:53 pm
DennisB skrev: tir mai 10, 2022 9:20 am Jeg er veldig lite for en backrekke med White-Holding-Gabriel-Tomiyasu.

For det første, så klarer vi ikke å holde buret rent i denne kampen. Vi får ganske sikkert minst to i sekken, kanskje også tre, og da må vi faktisk ha et offensivt spill vi også. Vi må svare, og skape noe. Verken White eller Tomiyasu (fordi han spiller på venstre side) kan regnes med offensivt, om vi spiller slik. Da vil de offensive spillerne våre, vingene og Martin, få lite hjelp fra backene, spesielt fra White. Der vil det trolig bli dødt offensivt fra backen, som vi har sett tidligere.

Skulle så gjerne ha sett Tomiyasu på høyresiden, og hatt et godt alternativ på venstre. men det har vi ikke, så jeg skjønner at noen er bekymra. Men jeg tror Cedric kan takle venstresiden like godt som Tomiyasu, så mitt valg blir da:

Tomiyasu (høyre)-White-Holding-Cedric (venstre).

Jeg tror faktisk jeg velger Holding framfor Gabriel i denne, for vi har ikke råd til en Gabriel-blemme på torsdag.
Jeg vil derfor ha Tomiyasu for White på høyreback, for å gi Martin og Saka bedre støtte og flyt.
Enig med deg at hvis Cedric og Tomiyasu starter, så bør Cedric være på venstre.

Hvis vi vinner på torsdag, skal jeg gå med Eboue-drakten min (apropos splittende høyrebacker) på jobb på fredag. Jeg arbeider ikke et sted man egentlig kan gå med fotballdrakt.
Jeg skal kalle inn til et møte med mine tre (Spurs)kollegaer med et reelt tema, og så entre rommet i Arsenal-drakt med en soundbox som spiller Champions League-hymnen.
Den der er det obligatorisk å filme.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Hehe, det skal uansett feires.

Så får den derre "dere feirer som dere skulle ha vunnet Champions League"-garden bare sutre.

Delmål skal feires, og det med stil 😁

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Wellé skrev: tir mai 10, 2022 1:03 pm
Bone8 skrev: tir mai 10, 2022 12:53 pm
DennisB skrev: tir mai 10, 2022 9:20 am Jeg er veldig lite for en backrekke med White-Holding-Gabriel-Tomiyasu.

For det første, så klarer vi ikke å holde buret rent i denne kampen. Vi får ganske sikkert minst to i sekken, kanskje også tre, og da må vi faktisk ha et offensivt spill vi også. Vi må svare, og skape noe. Verken White eller Tomiyasu (fordi han spiller på venstre side) kan regnes med offensivt, om vi spiller slik. Da vil de offensive spillerne våre, vingene og Martin, få lite hjelp fra backene, spesielt fra White. Der vil det trolig bli dødt offensivt fra backen, som vi har sett tidligere.

Skulle så gjerne ha sett Tomiyasu på høyresiden, og hatt et godt alternativ på venstre. men det har vi ikke, så jeg skjønner at noen er bekymra. Men jeg tror Cedric kan takle venstresiden like godt som Tomiyasu, så mitt valg blir da:

Tomiyasu (høyre)-White-Holding-Cedric (venstre).

Jeg tror faktisk jeg velger Holding framfor Gabriel i denne, for vi har ikke råd til en Gabriel-blemme på torsdag.
Jeg vil derfor ha Tomiyasu for White på høyreback, for å gi Martin og Saka bedre støtte og flyt.
Enig med deg at hvis Cedric og Tomiyasu starter, så bør Cedric være på venstre.

Hvis vi vinner på torsdag, skal jeg gå med Eboue-drakten min (apropos splittende høyrebacker) på jobb på fredag. Jeg arbeider ikke et sted man egentlig kan gå med fotballdrakt.
Jeg skal kalle inn til et møte med mine tre (Spurs)kollegaer med et reelt tema, og så entre rommet i Arsenal-drakt med en soundbox som spiller Champions League-hymnen.
Bilde

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Bone8 skrev: tir mai 10, 2022 12:53 pm
Hvis vi vinner på torsdag, skal jeg gå med Eboue-drakten min (apropos splittende høyrebacker) på jobb på fredag. Jeg arbeider ikke et sted man egentlig kan gå med fotballdrakt.
Legendarisk skøyer:


Wellé

Legg inn av Wellé »

LeCoq skrev: man mai 09, 2022 12:59 pm Regner med at 99% er nervevrak nå, men må bare si at det har vært en morsom sesong. Veldig gøy med engasjement igjen.
Jeg må melde ei kjapp 180 på påstanden min om at jeg tar det med ro mtp sesongavslutningen. Jeg er nå 100% et nervevrak og kjenner på en konstant angst. Savner roen jeg hadde de siste ukene allerede

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Hvis vi ikke skulle klare topp 4, hvilken kamp vil du sitte igjen med mest frustrasjon over at vi tapte poeng i?

For meg er det tre kamper det står om
- Kampen mot Southamton, der Saka skyter utilgivelig rett på Forster etter å ha fått en pasning fra Martinelli, og hvor vi er totalt ufokuserte på Southamtons mål.
- Kampen mot City, som jeg fortsatt føler vi fortjente å vinne, ut fra banespill og sjanser, men der dommeren er sterkt delaktig i å endre kamputfallet (både straffen, og at han stiller seg i veien for Martinelli på bank kasse)
- Men kanskje særlig tapet mot et ufattelig svakt Everton i november. Der var det ingen av våre spillere som gjorde en god kamp. Når en spiller i tillegg får fortsette etter å ha tråkket Tomiyasu i ansiktet når vi leder 1-0, så ble det fantastisk irriterende poengtap å se tilbake på.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Jeg misunner dere som orker å se på kamp nå. Jeg melder pass, men skal huske å starte onv.exe før hver kamp

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Wellé skrev: tir mai 10, 2022 1:03 pm
Bone8 skrev: tir mai 10, 2022 12:53 pm
DennisB skrev: tir mai 10, 2022 9:20 am Jeg er veldig lite for en backrekke med White-Holding-Gabriel-Tomiyasu.

For det første, så klarer vi ikke å holde buret rent i denne kampen. Vi får ganske sikkert minst to i sekken, kanskje også tre, og da må vi faktisk ha et offensivt spill vi også. Vi må svare, og skape noe. Verken White eller Tomiyasu (fordi han spiller på venstre side) kan regnes med offensivt, om vi spiller slik. Da vil de offensive spillerne våre, vingene og Martin, få lite hjelp fra backene, spesielt fra White. Der vil det trolig bli dødt offensivt fra backen, som vi har sett tidligere.

Skulle så gjerne ha sett Tomiyasu på høyresiden, og hatt et godt alternativ på venstre. men det har vi ikke, så jeg skjønner at noen er bekymra. Men jeg tror Cedric kan takle venstresiden like godt som Tomiyasu, så mitt valg blir da:

Tomiyasu (høyre)-White-Holding-Cedric (venstre).

Jeg tror faktisk jeg velger Holding framfor Gabriel i denne, for vi har ikke råd til en Gabriel-blemme på torsdag.
Jeg vil derfor ha Tomiyasu for White på høyreback, for å gi Martin og Saka bedre støtte og flyt.
Enig med deg at hvis Cedric og Tomiyasu starter, så bør Cedric være på venstre.

Hvis vi vinner på torsdag, skal jeg gå med Eboue-drakten min (apropos splittende høyrebacker) på jobb på fredag. Jeg arbeider ikke et sted man egentlig kan gå med fotballdrakt.
Jeg skal kalle inn til et møte med mine tre (Spurs)kollegaer med et reelt tema, og så entre rommet i Arsenal-drakt med en soundbox som spiller Champions League-hymnen.
Jeg vil tilbringe fredagen i fosterstilling og hulkende krampegråt under pulten min. Spurs-gutta på jobb er greie nok og lar meg nok være i fred, men det er verre med Liverpool-bermen. De kan lukte svakhet og vil angripe i flokk.

Nei, er nok best å holde seg hjemme på fredag.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Taper vi for Tottenham, er det ingen stor nedtur for meg. Det har de to siste kampene og fire poengs ledelse sørget for. Faktisk ser jeg på det som det mest sannsynlige utfallet, så det går ganske greit.

Hvis vi på nytt avgir poeng mot Newcastle eller Everton derimot, og Tottenham vinner sine to siste, så blir det nok de siste årenes største nedtur for meg.

Da går jeg nok inn i en "fuck this"-modus igjen. Vi har vært der noen ganger de siste årene.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Det blir nye regler i CL fra sesongen 2024/25.

Et stort seriespill, hvor alle de 36 lagene spiller 8 kamper etter loddtrekning. Altså ingen gruppespill. Deretter utslagsrunder og playoff.

Synes det høres merkelig ut. Er man heldig, trekkes man mot 8 av de svakere lagene, og kan toppe serien uten å møte de beste. Merkelige greier. Men jeg antar at det blir et slags seeding-system for å unngå det.

https://direkte.vg.no/sportsdognet/news ... row10_pos1

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: tir mai 10, 2022 1:33 pm Hehe, det skal uansett feires.

Så får den derre "dere feirer som dere skulle ha vunnet Champions League"-garden bare sutre.

Delmål skal feires, og det med stil 😁
Slår vi Tottenham, skal vi feire som om vi har kommet til CL!!! :lol: :lol: :lol:

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: tir mai 10, 2022 6:34 pm Det blir nye regler i CL fra sesongen 2024/25.

Et stort seriespill, hvor alle de 36 lagene spiller 8 kamper etter loddtrekning. Altså ingen gruppespill. Deretter utslagsrunder og playoff.

Synes det høres merkelig ut. Er man heldig, trekkes man mot 8 av de svakere lagene, og kan toppe serien uten å møte de beste. Merkelige greier. Men jeg antar at det blir et slags seeding-system for å unngå det.

https://direkte.vg.no/sportsdognet/news ... row10_pos1
Bør jo i så fall fungere som monrad-turneringer i sjakk. At man møter dem med like mange poeng (eller nærmest) fra runde 2 og utover.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

DennisB skrev: tir mai 10, 2022 6:34 pm Det blir nye regler i CL fra sesongen 2024/25.

Et stort seriespill, hvor alle de 36 lagene spiller 8 kamper etter loddtrekning. Altså ingen gruppespill. Deretter utslagsrunder og playoff.

Synes det høres merkelig ut. Er man heldig, trekkes man mot 8 av de svakere lagene, og kan toppe serien uten å møte de beste. Merkelige greier. Men jeg antar at det blir et slags seeding-system for å unngå det.

https://direkte.vg.no/sportsdognet/news ... row10_pos1
Er vel ett mottrekk mot Superligaen, verken mer eller mindre.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: tir mai 10, 2022 8:39 pm
DennisB skrev: tir mai 10, 2022 6:34 pm Det blir nye regler i CL fra sesongen 2024/25.

Et stort seriespill, hvor alle de 36 lagene spiller 8 kamper etter loddtrekning. Altså ingen gruppespill. Deretter utslagsrunder og playoff.

Synes det høres merkelig ut. Er man heldig, trekkes man mot 8 av de svakere lagene, og kan toppe serien uten å møte de beste. Merkelige greier. Men jeg antar at det blir et slags seeding-system for å unngå det.

https://direkte.vg.no/sportsdognet/news ... row10_pos1
Bør jo i så fall fungere som monrad-turneringer i sjakk. At man møter dem med like mange poeng (eller nærmest) fra runde 2 og utover.
Ja, for å få jevne og interessante kamper, bør det bli slik.

Men nedsiden med det er jo at man har samme tabell, og de lagene som møter sine "egne" i nedre nivåsjikt kan lett ta like mange poeng som de gode lagene. Tabellen vil i så fall bli helt annerledes (og spinnvill skjev), enn den hadde vært om alle møtte alle. Noe man såklart ikke har tid til, det vil jo ta et par års tid, med ukentlige kamper.

Gjør man motsatt, og lar de beste møte de svakeste, med en seedinggruppe som trekkes mot resten, får man en mengde kjedelige og uinteressante kamper, med nivåforskjell. Litt som gruppene i dag forsåvidt, men i dag har man tross alt gode enere og toere i gruppene, og tabellene beholder spenningen lenge.

Et håpløst og bingopreget opplegg etter mitt syn. 8 tilfeldige trukne kamper skal sende lagene videre altså (loddtrekning stod det faktisk..), av en pott på 36 lag. Men bingo er det jo forsåvidt i de fleste av dagens cuper også.

Personlig skjønner jeg ikke hensikten med å radikalt endre på noe som funker bra i dag. Dette produktet ser dårligere ut ved første øyekast. Og da prøver jeg faktisk å være åpen for nye idèer.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: tir mai 10, 2022 8:39 pm
DennisB skrev: tir mai 10, 2022 6:34 pm Det blir nye regler i CL fra sesongen 2024/25.

Et stort seriespill, hvor alle de 36 lagene spiller 8 kamper etter loddtrekning. Altså ingen gruppespill. Deretter utslagsrunder og playoff.

Synes det høres merkelig ut. Er man heldig, trekkes man mot 8 av de svakere lagene, og kan toppe serien uten å møte de beste. Merkelige greier. Men jeg antar at det blir et slags seeding-system for å unngå det.

https://direkte.vg.no/sportsdognet/news ... row10_pos1
Bør jo i så fall fungere som monrad-turneringer i sjakk. At man møter dem med like mange poeng (eller nærmest) fra runde 2 og utover.
Vil bare legge til (det gikk ikke fram av det jeg skrev), at en slik løsning nok er det beste man får ut av en slik kjempetabell, siden man da stadig vil møte sterkere motstand når man avanserer på tabellen.
Kanskje kan det funke (jeg tviler), men jeg synes det blir for mange lag og en for stor tabell. En økning med 4 lag fra dagens gruppespill også.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: tir mai 10, 2022 10:08 pm
Enzino skrev: tir mai 10, 2022 8:39 pm
DennisB skrev: tir mai 10, 2022 6:34 pm Det blir nye regler i CL fra sesongen 2024/25.

Et stort seriespill, hvor alle de 36 lagene spiller 8 kamper etter loddtrekning. Altså ingen gruppespill. Deretter utslagsrunder og playoff.

Synes det høres merkelig ut. Er man heldig, trekkes man mot 8 av de svakere lagene, og kan toppe serien uten å møte de beste. Merkelige greier. Men jeg antar at det blir et slags seeding-system for å unngå det.

https://direkte.vg.no/sportsdognet/news ... row10_pos1
Bør jo i så fall fungere som monrad-turneringer i sjakk. At man møter dem med like mange poeng (eller nærmest) fra runde 2 og utover.
Vil bare legge til (det gikk ikke fram av det jeg skrev), at en slik løsning nok er det beste man får ut av en slik kjempetabell, siden man da stadig vil møte sterkere motstand når man avanserer på tabellen.
Kanskje kan det funke (jeg tviler), men jeg synes det blir for mange lag og en for stor tabell. En økning med 4 lag fra dagens gruppespill også.
En monrad-turnering er beste format når ikke alle kan møte alle og man ikke skal spille cup-format. Men der er det ikke loddtrekning etter runde 1. Der vil man ta de på samme poeng (eller likest mulig) og samme målforskjell (eller likest mulig) og sette dem opp mot hverandre. Så håper det er journalistene som har mistforstått dette når de skriver "ved loddtrekning". Skal de ha et sånn gruppespill med ren loddtrekning gir det null mening.

Men sånn man kjenner fotballen, så blir jeg ikke overrasket om de f.eks. deler inn i fire seedingspuljer, og pulje 1 vil kun møte lag i pulje 4.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

DennisB skrev: tir mai 10, 2022 6:34 pm Det blir nye regler i CL fra sesongen 2024/25.

Et stort seriespill, hvor alle de 36 lagene spiller 8 kamper etter loddtrekning. Altså ingen gruppespill. Deretter utslagsrunder og playoff.

Synes det høres merkelig ut. Er man heldig, trekkes man mot 8 av de svakere lagene, og kan toppe serien uten å møte de beste. Merkelige greier. Men jeg antar at det blir et slags seeding-system for å unngå det.

https://direkte.vg.no/sportsdognet/news ... row10_pos1
Hvorfor er denne informasjonen relevant for oss?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»