Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
BigTonyAdams

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av BigTonyAdams »

Fytti nakke jeg er nervøs for NLD, denne kampen føler jeg betyr potensielt langt mer enn CL neste sesong.

Kampen om topp fire er beinhard, kan bli enda vanskeligere neste sesong med et «nytt» United, Conte får satt stallen mer tydelig i Tottenham og våre unggutter har kommet enda et år nærmere peak. Antatt i alle fall.

Jeg vil faktisk strekke det så langt at morgendagen eventuelt denne sesongen sin plasseringen, kan bli avgjørende de neste fem kanskje også flere sesonger for oss.
Får vi CL kan vi hente høyt på hylla til vårt allerede ekstremt spennende lag, samtidig som vi hindrer kalkunene mye penger og potensielt topp signeringer.

Vi ser bare hvor mye vi har slitt mot å brekke oss inn i topp fire siden vi falt ut, ikke hjalp det oss heller at de klubbene over fikk enorme beløp å handle for og holde oss bak heller.
Den samme skjebnen kan fort ramme motsatt mot lillesøster nå.

United har evig lommebok, så dem regner jeg ikke inn uansett.
Men håper og tror det i det minste vil ta noen år før dem er der oppe og forhåpentligvis faller Chelsea litt med nye eiere også.

Mye hvis-om-atte-kanskje her, men klarer ikke å slå fra meg tanken at konsekvensene fra denne sesongen er noe vi kommer til å snakke om i årene framover.

Tenk bare tilbake til da Leicester vant serien, hva hadde skjedd om Wenger hadde vært villig til å betale det Van Diijk ville ha og han hentet en DM, for eksempel Kante som han ble tipset om.
Jeg tror det hadde blitt seriegull den sesongen, så er det bare å spekulere igjen hvordan verden vil sett ut de neste sesongene for oss da.

Sesongen Eduardo ble kvestet, øyeblikket som fort kan ha kostet oss seriegull også.

Små marginer, hvorav utfallene ble enorme i etterkant.

Så en CL-deltagelse nå, med alle de ekstra midlene og mulighetene på markedet det vil kunne gi den unge gode stammen vi alt har………

NLD denne gangen er nok den største jeg kan huske.

Moist

Legg inn av Moist »

BigTonyAdams skrev: tor mai 12, 2022 12:40 am
Moist skrev: tor mai 12, 2022 12:05 am
BigTonyAdams skrev: ons mai 11, 2022 8:30 pm Skjønner egentlig ikke det sterke håpet mange har på å få Jesus.
Fyren har hatt verdens beste arbeidsbetingelser i 5 år+ nå, men likevel knapt levert fler enn 10 PL-mål pr sesong, til tross for mye spilletid.

Vi trenger noen som kan potensielt bøtte, ikke enda en som løper og kan skape.

Er også skeptisk til Tammy, levert ok+ for Roma i svake Serie A, floppet i PL og er overpriset noen voldsomt.

Spillere som Nunez har jeg bare sett mot Liverpool, men likte veldig godt hva jeg så.
Beviste også at selv mot de, var han på høyde.
Jesus har bare 2 sesonger i City hvor han har spilt over 2000 minutter, han har vært mye benkespiller. I fjor spilte han 22 kamper i EPL totalt med 7 som innbytter, med 9 mål og 4 målgivende. Personlig tror jeg han passer bra i Arsenal og får spille omtrent hver eneste kamp og komme i form.
For meg taler heller ikke det for han, særlig mtp. at City nå har spilt uten en nummer 9, før det mange sesonger med en veldig ofte skadeplaget Aguero.
En typisk nier jeg mener vi burde ha, burde vært mer en god nok til å starte langt oftere for et lag der det ikke er konkurranse direkte i alle fall om plassen.
City er jo en poachers drøm å spille for, der du har til enhver tid 6/7 med enorme ferdigheter til å sette deg opp i situasjoner til å skore.

Blir det han så håper jeg tar grundig feil om han selvfølgelig, men jeg tillater meg å være skeptisk til han, selv om Arteta og Co viste i sommer at de har en god nese for spillerkjøp.
Han er jo heller ikke rendyrket spiss i City og konkurrerer mer med Foden, Sterling, Mahrez, Grealish. I tillegg til spillestilen de ofte spiller ikke har involvert spissrollen i like stor grad.
Ser jo faktisk at han og KdB har byttet helt om på rollene med KdB flest mål i City i år, og Jesus med flest assist.

Nå har jeg bare litt statistikk å gå ut fra med Nunez, men jeg ser han bommer på mye målsjanser, over dobbelt så mange enn f.eks Jesus (14 mot 6).
Så har jeg også fått litt skrekk fra å hente litt hypet spillere fra andre ligaer som med Pepe, ikke er det sikkert vi er attraktiv nok for spillere som disse 2 heller.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

BigTonyAdams skrev: tor mai 12, 2022 12:58 am Fytti nakke jeg er nervøs for NLD, denne kampen føler jeg betyr potensielt langt mer enn CL neste sesong.

Kampen om topp fire er beinhard, kan bli enda vanskeligere neste sesong med et «nytt» United, Conte får satt stallen mer tydelig i Tottenham og våre unggutter har kommet enda et år nærmere peak. Antatt i alle fall.

Jeg vil faktisk strekke det så langt at morgendagen eventuelt denne sesongen sin plasseringen, kan bli avgjørende de neste fem kanskje også flere sesonger for oss.
Får vi CL kan vi hente høyt på hylla til vårt allerede ekstremt spennende lag, samtidig som vi hindrer kalkunene mye penger og potensielt topp signeringer.

Vi ser bare hvor mye vi har slitt mot å brekke oss inn i topp fire siden vi falt ut, ikke hjalp det oss heller at de klubbene over fikk enorme beløp å handle for og holde oss bak heller.
Den samme skjebnen kan fort ramme motsatt mot lillesøster nå.

United har evig lommebok, så dem regner jeg ikke inn uansett.
Men håper og tror det i det minste vil ta noen år før dem er der oppe og forhåpentligvis faller Chelsea litt med nye eiere også.

Mye hvis-om-atte-kanskje her, men klarer ikke å slå fra meg tanken at konsekvensene fra denne sesongen er noe vi kommer til å snakke om i årene framover.

Tenk bare tilbake til da Leicester vant serien, hva hadde skjedd om Wenger hadde vært villig til å betale det Van Diijk ville ha og han hentet en DM, for eksempel Kante som han ble tipset om.
Jeg tror det hadde blitt seriegull den sesongen, så er det bare å spekulere igjen hvordan verden vil sett ut de neste sesongene for oss da.

Sesongen Eduardo ble kvestet, øyeblikket som fort kan ha kostet oss seriegull også.

Små marginer, hvorav utfallene ble enorme i etterkant.

Så en CL-deltagelse nå, med alle de ekstra midlene og mulighetene på markedet det vil kunne gi den unge gode stammen vi alt har………

NLD denne gangen er nok den største jeg kan huske.
Mye spennende her, men det der nye man utd har vi hørt om en del år nå. De har en sinnsyk ryddejobb foran seg. Tror fremtiden for Artetas lag ser meget bra ut nå, spesielt om vi får ny kontrakt på Saka, Saliba inn, ny spiss(et must) og kanskje en oppgradering på Xhaka.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

BigTonyAdams skrev: tor mai 12, 2022 12:58 am Fytti nakke jeg er nervøs for NLD, denne kampen føler jeg betyr potensielt langt mer enn CL neste sesong.

Kampen om topp fire er beinhard, kan bli enda vanskeligere neste sesong med et «nytt» United, Conte får satt stallen mer tydelig i Tottenham og våre unggutter har kommet enda et år nærmere peak. Antatt i alle fall.

Jeg vil faktisk strekke det så langt at morgendagen eventuelt denne sesongen sin plasseringen, kan bli avgjørende de neste fem kanskje også flere sesonger for oss.
Får vi CL kan vi hente høyt på hylla til vårt allerede ekstremt spennende lag, samtidig som vi hindrer kalkunene mye penger og potensielt topp signeringer.

Vi ser bare hvor mye vi har slitt mot å brekke oss inn i topp fire siden vi falt ut, ikke hjalp det oss heller at de klubbene over fikk enorme beløp å handle for og holde oss bak heller.
Den samme skjebnen kan fort ramme motsatt mot lillesøster nå.

United har evig lommebok, så dem regner jeg ikke inn uansett.
Men håper og tror det i det minste vil ta noen år før dem er der oppe og forhåpentligvis faller Chelsea litt med nye eiere også.

Mye hvis-om-atte-kanskje her, men klarer ikke å slå fra meg tanken at konsekvensene fra denne sesongen er noe vi kommer til å snakke om i årene framover.

Tenk bare tilbake til da Leicester vant serien, hva hadde skjedd om Wenger hadde vært villig til å betale det Van Diijk ville ha og han hentet en DM, for eksempel Kante som han ble tipset om.
Jeg tror det hadde blitt seriegull den sesongen, så er det bare å spekulere igjen hvordan verden vil sett ut de neste sesongene for oss da.

Sesongen Eduardo ble kvestet, øyeblikket som fort kan ha kostet oss seriegull også.

Små marginer, hvorav utfallene ble enorme i etterkant.

Så en CL-deltagelse nå, med alle de ekstra midlene og mulighetene på markedet det vil kunne gi den unge gode stammen vi alt har………

NLD denne gangen er nok den største jeg kan huske.
Veldig nervøs selv, og føler vi har alt å tape, og som du sier- ikke bare for denne sesongen.

Taper vi i dag tror jeg Spurs tar 4. plass.

I dag trenger vi at alle er på.

Jeg tror Spurs kommer til å ha en mann på Ødegaard og/eller Xhaka hele kampen, og klarer de å stoppe dem, så har vi et problem. Da er vi tilbake til forrige sesong, der alt spill går via kantene uten noen å spille på i midten.

Håper Martinelli kan gjøre livet kjipt for Emerson og Romero, men tipper dommer legger listen for kort høyt i dag.

startelver

Legg inn av startelver »

Hvordan kan du si at med tap så tar vi 4. plassen? Dere vil fortsatt lede med 1 poeng.

DennisB

Legg inn av DennisB »

startelver skrev: tor mai 12, 2022 12:00 pm Hvordan kan du si at med tap så tar vi 4. plassen? Dere vil fortsatt lede med 1 poeng.
Og nettopp derfor er jeg ganske avslappet i dag. Kjenner ikke på nervøsiteten som beskrives i tråden, men jeg er absolutt enig i at det er griseviktig at vi havner på 4., og ikke 5. Jeg tror faktisk vi taper i dag.

Men i motsetning til bl.a. Bone, tror jeg vi vinner våre to siste, dersom vi taper i dag. Vanskeligst tror jeg Newcastle blir, som har vist veldig god form inntil stortapet for City. Men det kan også bety at de er litt mette nå, og har lite å spille for, annet enn æren. Er det lov å håpe på litt feriemodus? Ønsketenkning selvsagt.

Everton er forhåpentligvis reddet før siste runde (de har to hjemmekamper før de møter oss, Palace og Brentford), og da vinner vi, med alt som står på spill. Med god støtte fra fansen på hjemmebane, og stormende jubel når det er avgjort.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

I natt sov jeg for første gang på mange år dårlig før kampdag. Gud hjelpes, nervene er ekstreme allerede nå - nesten 9 timer før kampstart.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Odysseen skrev: tor mai 12, 2022 1:00 pm I natt sov jeg for første gang på mange år dårlig før kampdag. Gud hjelpes, nervene er ekstreme allerede nå - nesten 9 timer før kampstart.
Jeg har rennaræv på grunn av nervene. Måtte avslutte joggeturen min tidlig i går siden jeg kjente at nå går det galt. Er et vrak av nerver. Hjelper ikke at jeg har vært über cocky på jobb da jeg var i min mer avslappede periode.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

startelver skrev: tor mai 12, 2022 12:00 pm Hvordan kan du si at med tap så tar vi 4. plassen? Dere vil fortsatt lede med 1 poeng.
Svarte deg i kamptråden.

Newcastle har ingenting å spille for, men SJP er en vanskelig bane å spille på. De har også- med unntak av de to siste kampene i- hatt solid form i ligaen.

Etter nyttår har de faktisk tatt nok poeng til å være 4. beste lag i ligaen. Foran Arsenal (1 poeng, med en kamp mer spilt, som er den som spilles i dag).

Burnley, som Tottenham møter hjemme, har i samme periode vært 12. beste lag, med 9 poeng mindre og to flere spilte kamper.

Everton og Norwich har begge vært elendige i samme periode, men Norwich har tatt hele 11 poeng på på 17 kamper, mens Everton har tatt 17 på 18 kamper.

Norwich har ingenting å spille for, mens Everton kanskje må ha poeng for å overleve.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Wellé skrev: tor mai 12, 2022 1:12 pm
Odysseen skrev: tor mai 12, 2022 1:00 pm I natt sov jeg for første gang på mange år dårlig før kampdag. Gud hjelpes, nervene er ekstreme allerede nå - nesten 9 timer før kampstart.
Jeg har rennaræv på grunn av nervene. Måtte avslutte joggeturen min tidlig i går siden jeg kjente at nå går det galt. Er et vrak av nerver. Hjelper ikke at jeg har vært über cocky på jobb da jeg var i min mer avslappede periode.
Nå har det bikka totalt over her hos meg. Pulsmåleren på klokka sier jeg har 110 i hvilepuls, her jeg sitter og dvasker meg i sofaen. Hjelper ikke at samboer har funnet ut at dagen i dag er en god dag for besøk av et vennepars baby. DETTE ER IKKE DAGEN FOR BABYBESØK!

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Odysseen skrev: tor mai 12, 2022 3:30 pm
Nå har det bikka totalt over her hos meg. Pulsmåleren på klokka sier jeg har 110 i hvilepuls, her jeg sitter og dvasker meg i sofaen. Hjelper ikke at samboer har funnet ut at dagen i dag er en god dag for besøk av et vennepars baby. DETTE ER IKKE DAGEN FOR BABYBESØK!
Det der høres ut som en skikkelig bad beat! :lol:

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Ikke ofte jeg er blant de mest optimistiske i denne tråden. Enn så lenge er jeg helt rolig, og faktisk ganske optimist både for kveldens kamp og for CL-plass.

Jeg tror bookiene har rett og at det både er over 50% sannsynlig at vi får et resultat i kveld, og jeg tror vi har gode sjanser til og med med tap i dagens NLD.

Det blir nok uansett et nerve-helvete å se selve kampen, men det egentlig bare kult. :D

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Sitter heldigvis i bil under kampen, fruen kjører, men det betyr at jeg ikke trenger å se. Klarer faen ikke se. Bedre å følge med på dårlige streamer, vglive, forum osv.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: tor mai 12, 2022 4:43 pm Ikke ofte jeg er blant de mest optimistiske i denne tråden. Enn så lenge er jeg helt rolig, og faktisk ganske optimist både for kveldens kamp og for CL-plass.

Jeg tror bookiene har rett og at det både er over 50% sannsynlig at vi får et resultat i kveld, og jeg tror vi har gode sjanser til og med med tap i dagens NLD.

Det blir nok uansett et nerve-helvete å se selve kampen, men det egentlig bare kult. :D
Med det utgangspunktet vi har, så er jeg også ganske rolig. Ikke bekymret faktisk, og tror ganske bestemt at vi ender på 4.plass. Jeg forstår ikke helt denne greia over her, all nerven. Tenk så mye verre det hadde vært om vi hadde ligget a poeng. Da hadde jeg knapt klart å se på.

Det som gjør oppgjøret spesielt, er naturligvis at vi kan gjøre storeslem i ett og samme NLD. St. Totteringhamsday og kapre CL-plassen rett foran nesetippen deres på samme tid. På deres bane.
For meg gjør det bare dette til en fantastisk morsom kamp, med store håp og forventninger. Vi har alt å vinne. Men om vi taper, så gjør det meg ikke all verden, siden jeg ikke tror det hjelper dem noe annet enn for prestisjen i dette NLD`et.
Sist redigert av DennisB den tor mai 12, 2022 5:34 pm, redigert 2 ganger totalt.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Sitt lavt og ta kontringene. Eneste muligheten til å få et resultat. Tottenham sliter mer når de må kontrolere kampene.

startelver

Legg inn av startelver »

Tror dere Arteta er fornøyd med 1 poeng? Litt vanskelig å se om dette blir en offensiv kamp fra Arsenal eller ikke.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

startelver skrev: tor mai 12, 2022 5:50 pm Tror dere Arteta er fornøyd med 1 poeng? Litt vanskelig å se om dette blir en offensiv kamp fra Arsenal eller ikke.
Nei, vil ha seier og få det avgjort nå.
Men spørs selvfølgelig hvordan kampen utvikler seg.

Tror det blir en balansert en.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

DennisB skrev: tor mai 12, 2022 5:28 pm
Enzino skrev: tor mai 12, 2022 4:43 pm Ikke ofte jeg er blant de mest optimistiske i denne tråden. Enn så lenge er jeg helt rolig, og faktisk ganske optimist både for kveldens kamp og for CL-plass.

Jeg tror bookiene har rett og at det både er over 50% sannsynlig at vi får et resultat i kveld, og jeg tror vi har gode sjanser til og med med tap i dagens NLD.

Det blir nok uansett et nerve-helvete å se selve kampen, men det egentlig bare kult. :D
Med det utgangspunktet vi har, så er jeg også ganske rolig. Ikke bekymret faktisk, og tror ganske bestemt at vi ender på 4.plass. Jeg forstår ikke helt denne greia over her, all nerven. Tenk så mye verre det hadde vært om vi hadde ligget a poeng. Da hadde jeg knapt klart å se på.

Det som gjør oppgjøret spesielt, er naturligvis at vi kan gjøre storeslem i ett og samme NLD. St. Totteringhamsday og kapre CL-plassen rett foran nesetippen deres på samme tid. På deres bane.
For meg gjør det bare dette til en fantastisk morsom kamp, med store håp og forventninger. Vi har alt å vinne. Men om vi taper, så gjør det meg ikke all verden, siden jeg ikke tror det hjelper dem noe annet enn for prestisjen i dette NLD`et.
Nervene er der fordi jeg overhoder ikke stoler på at vi vinner de to neste.

Uavgjort er levelig, tap er forferdelig.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

DennisB skrev: tor mai 12, 2022 5:28 pm
Enzino skrev: tor mai 12, 2022 4:43 pm Ikke ofte jeg er blant de mest optimistiske i denne tråden. Enn så lenge er jeg helt rolig, og faktisk ganske optimist både for kveldens kamp og for CL-plass.

Jeg tror bookiene har rett og at det både er over 50% sannsynlig at vi får et resultat i kveld, og jeg tror vi har gode sjanser til og med med tap i dagens NLD.

Det blir nok uansett et nerve-helvete å se selve kampen, men det egentlig bare kult. :D
Med det utgangspunktet vi har, så er jeg også ganske rolig. Ikke bekymret faktisk, og tror ganske bestemt at vi ender på 4.plass. Jeg forstår ikke helt denne greia over her, all nerven. Tenk så mye verre det hadde vært om vi hadde ligget a poeng. Da hadde jeg knapt klart å se på.

Det som gjør oppgjøret spesielt, er naturligvis at vi kan gjøre storeslem i ett og samme NLD. St. Totteringhamsday og kapre CL-plassen rett foran nesetippen deres på samme tid. På deres bane.
For meg gjør det bare dette til en fantastisk morsom kamp, med store håp og forventninger. Vi har alt å vinne. Men om vi taper, så gjør det meg ikke all verden, siden jeg ikke tror det hjelper dem noe annet enn for prestisjen i dette NLD`et.
Det jeg tror er like viktig er hvordan vi taper i kveld. Et lnepent tap der vi viser muskler er nå en ting, men jeg et redd vi går på et stortap. Det tror jeg vil ødelegge mye for de resterende kanpene og knuse den skjøre selvtillitten vi må ha. Nei, dette orker jeg bare ikke å se på.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Saka og Ben er med i kamptroppen om ikke annet.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

startelver skrev: tor mai 12, 2022 5:50 pm Tror dere Arteta er fornøyd med 1 poeng? Litt vanskelig å se om dette blir en offensiv kamp fra Arsenal eller ikke.
Jeg tror han etter kampen er veldig fornøyd med 1 poeng (med mindre vi dominerer kampen kanskje).

Men jeg tror nok likevel han legger opp taktikk og lagoppstilling for å prøve å vinne. Men det behøver ikke å bety en veldig offensiv lagoppstilling og taktikk fra start, jeg tror heller tvert i mot.
Sist redigert av Enzino den tor mai 12, 2022 7:22 pm, redigert 1 gang totalt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Vike4 skrev: tor mai 12, 2022 7:05 pm Saka og Ben er med i kamptroppen om ikke annet.
Det er jo kjempenyheter. Om Saka må starte på benk, så vil han kunne komme innpå. Benken vår er allerede ganske tynn, så det er en boost selv om han ikke skulle være klar til å starte.

Zarathastra

Legg inn av Zarathastra »

Arsenal: Ramsdale, Cedric, Holding, Gabriel, Tomiyasu, Xhaka, Elneny, Odegaard, Saka, Martinelli, Nketiah

Subs: Leno, Tavares, Swanson, White, Lokonga, Patino, Smith Rowe, Pepe, Lacazette

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Tenk at noen hadde troa på dette her🤣🤣 jeg vet faktisk ikke om jeg kan nevne en klubb med dårligere mentalitet tvert gjennom.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Ekstremt pinlig dommeropptreden. Det blir vanskelig med en sånn fyr i svart.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Vi spilte bra før Spurs fikk straffen sin som bestilt.
Men vi ser at dette laget har et mentalitetsproblem i det de slipper inn mål.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Odysseen skrev: tor mai 12, 2022 9:33 pm Ekstremt pinlig dommeropptreden. Det blir vanskelig med en sånn fyr i svart.
Straffen var klar og det røde var soleklart. Dommeren har vært svak, men ingenting topper den grusomme mentaliteten dette laget har. Press= katastrofe. Vi trives best når vi ligger og vaker på 7-8 plass.

Nå må vi vinne de to siste. Når vi må ting, så kapitulerer laget fullstendig.
Sist redigert av Vike4 den tor mai 12, 2022 9:38 pm, redigert 1 gang totalt.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Fy faen, Holding og Cedric. Fy faen.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Kunne jo bare ikke bli en vanlig fotballkamp, den obligatoriske straffen må komme og den sedvanlige utvisningen i en viktig kamp.

Fatter fortsatt ikke alle som sier dem ikke hadde nerver før denne, kampene mot Newcastle og Everton er i alle fall ingen walk in the park for denne gjengen.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Dette laget slutter aldri å skuffe

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»