Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Enzino
Innlegg: 5989

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Enzino »

DuncanE skrev: ons mar 29, 2023 7:01 pm
Enzino skrev: ons mar 29, 2023 2:06 pm Tierney har joinet Partey på skadelisten etter landskampene forresten. Begge er 50/50 mot Leeds i følge premierinjuries. Får håpe de i hvert fall er tilbake til Liverpool-kampen.

Forresten ikke et pip om Saliba. Det er vel mest sannsynlig gode nyheter? Vi pleier jo å få vite det når spillere er bekreftet ute for lenge i hvert fall.

Phil Foden er forresten skadet hos rivalen. Forventet å være tilbake før i starten av mai. Haaland fortsatt usikker for Liverpool-kampen. De skal ha 14 eller 16 kamper på 8 uker nå og spiller basically hver midtuke, hvor vi skal ha 10 kamper og kun 1 midtukekamp (fantastisk nok mot City).
Samtidig vil jeg mene at Arsenals kamper er tyngre enn Citys (foruten Pool kampen til helga som potensielt kan sku opp ned på forutsetningene nok en gang). Høyere vanskelighetsgrad. Basert på oversiden, synes jeg det virker svært sannsynlig at dere må ta poeng på Etihad, trolig vinne. Kan se ut som City vil skrape sammen akkurat nok, til å havne over dere. I så fall får vi inderlig håpe FA kjenner sin besøkelsestid, slik at dere sitter igjen med et velfortjent trofé til slutt ;)
City har et noe enklere program igjen. Men antakelig ikke så mye som du tror. Og i hvert fall ikke nok til at det skal balansere hvis de skal spille midtukekamp hver uke, og vi kun 1 gang på 8 uker (hvis de slår Bayern riktignok, som jo ikke er sikkert).

Vi skal møte veldig mange av de samme motstanderne, men vi har mange av de beste lagene igjen på bortebane.

Så kan spesifisere litt mer og si at vi har det enkleste hjemmeprogrammet og de har enkleste borteprogrammet.

I tillegg til innbyrdes skal begge lagene møte Liverpool, Brighton, Chelsea, Leeds, West-Ham, Southampton

Utover det har vi igjen Newcastle (5), Nottingham (16) og Wolves (13).

City har Leicester (17), Fulham (9), Everton (15) og Brentford (8).

Så bortsett fra hjemme/borte er programmet veldig likt, styrkemessig. Newcastle er verste motstander, og vi har dem borte, men det balanseres ganske greit av at City har igjen både Brentford (som de allerede har tapt mot denne sesongen) og Fulham, begge borte.

Edit: Kan legge til her at Newcastle kun har tapt 1 kamp hjemme denne sesongen, men det samme gjelder faktisk også for Brentford. De to lagene har nesten identisk statistikk hjemme.

Leicester og Everton mot Nottingham og Wolves er også så godt som like i vanskelighetsgrad. Forrest borte er potensielt bananskall for oss med mindre de har sikret plassen før vi møtes i runde 35. Everton borte er potensielt bananskall for City.

Blant felleslagene skal vi ha Liverpool borte mens City skal ha dem hjemme. Altså fordel for City. Begge skal ha Chelsea hjemme. City skal ha Brighton borte og vi skal ha dem hjemme. Fordel Arsenal. Vi skal ha West Ham borte, City hjemme. Fordel City. Leeds og Soton skal man jo egentlig slå både borte og hjemme, men vi har igjen begge hjemme, mens City har Soton borte. Liten fordel oss.

Så har selvsagt City en kjempefordel at innbyrdes går på Ethiad. Men det er der 8 poeng mer med 1 kamp mer spilt kommer inn. Selv om City er favoritt der, så har vi antakelig ca. 40% sjanse til poeng (baserer dette på oddsen for cupkampen tidligere i sesongen). Og selv om de vinner som forventet, så har vi fortsatt 2 poeng å gå på.

Så som du ser, hvis man gjør en detaljert analyse, så er ikke kampprogrammet veldig forskjellig. Og da er fatigue/skader ved at en tropp som ikke er spesielt bred lengre, skal spille 4-6 flere kamper i perioden det skal avgjøre, en stor faktor.

Vet ikke om du så det, men City denne sesongen har en tydelig tendens til at de poengene de dropper kommer i helgekamp etter at de har hatt midtuke kamp. Så de ser ganske umenneskelige ut, men de har et liten soft spot i rustningen der.

Ellers hyggelig at du heller vil at vi skal vinne enn City. Jeg orker ikke å feire hvis vi vinner ligaen mange måneder eller år etterpå, pga. de påståtte regelbruddene. Så dette må gutta fikse på banen. Og jeg synes det er ganske 50/50 akkurat nå, men bookiene holder oss som favoritt med ca. 58% sannsynlighet.

Jeg synes det beste argumentet for City, er at de har mange spillere med erfaring fra denne situasjonen og presset i en run-in, mens vi har få (og de kommer ironisk nok fra City). Hvis City vinner, tror jeg dette blir den avgjørende faktoren.
Sist redigert av Enzino den ons mar 29, 2023 8:23 pm, redigert 2 ganger totalt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DuncanE skrev: ons mar 29, 2023 7:30 pm
Jokkemedkniven skrev: ons mar 29, 2023 7:21 pm
DuncanE skrev: ons mar 29, 2023 7:01 pm

Samtidig vil jeg mene at Arsenals kamper er tyngre enn Citys (foruten Pool kampen til helga som potensielt kan sku opp ned på forutsetningene nok en gang). Høyere vanskelighetsgrad. Basert på oversiden, synes jeg det virker svært sannsynlig at dere må ta poeng på Etihad, trolig vinne. Kan se ut som City vil skrape sammen akkurat nok, til å havne over dere. I så fall får vi inderlig håpe FA kjenner sin besøkelsestid, slik at dere sitter igjen med et velfortjent trofé til slutt ;)
Hvis de skulle ende opp med poengtrekk, så håper jeg at de heller starter med minuspoeng eller bli kastet ut av PL neste sesong enn å bli trekt denne sesongen. Det vil være mer tilfredstillende å vinne ligaen pga at vi har vært det beste laget gjennom hele denne sesongen enn å vinne ligaen pga at hovedkonkurenten fikk poengtrekk på tampen av sesongen.
Det skjønner jeg godt. Samtidig har jo dette jukset i høy grad påvirket Citys sportslige forutsetninger denne sesongen, og tidligere. Så det ville ikke vært urimelig.
Hvis det kan bevises at de har jukset i alle årene etter at reglene ble innført, så mener jeg det er å sidestille med doping. Det er begrensende regler som alle andre har måttet forholde seg til. Så da bør de miste alle titlene i denne perioden og kastes ut av ligaen imo. Men uskyldig til bevist skyld utover rimelig tvil er et prinsipp som bør gjelde her som ellers i et sivilisert samfunn.

Bf109

Legg inn av Bf109 »

👏👏👏👏👏


Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Arsenal-damene klare for CL-semifinale, etter å ha snudd oppgjøret mot Bayern fra første kamp. Maanum scorte også i 2-0 seier på Emirates.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Onv95 skrev: tor mar 30, 2023 7:21 am Arsenal-damene klare for CL-semifinale, etter å ha snudd oppgjøret mot Bayern fra første kamp. Maanum scorte også i 2-0 seier på Emirates.
Går de hele veien?

Bone8

Legg inn av Bone8 »

eppaen skrev: ons mar 29, 2023 2:42 pm Det er nok et solid fundament Arsenal lager her - så om det ryker nå så er det nok ikke siste gang de får sjansen. Det som riktignok kan bli tilfelle er at de forhåpentligvis får mer konkurranse. Til og med City har vært ujevne til dem og være.

Det er noen likheter med Leicester-sesongen - men likevel helt annet fundament for de neste sesongene.
Enig med deg i det meste her.

Men likheten med Leicester-sesongen er ikke så veldig stor.

I Leicester-sesongen hadde alle lag som var forventet i toppen svake sesonger.

De vant med 81 poeng, og nærmeste hadde 71 poeng.

Året før kom Leicester på 14 plass, og oddsen på at de skulle vinne ligaen var 5000/1 i odds på ligatittel i britiske odds.
Vi var på 5. plass og hadde 40/1 i odds på tittel i år.

Så på mange måter kan man si at Leicester tjente på at alle andre hadde svake sesonger (samt selvsagt en god manager og gode spillere), mens Arsenal har investert MYE penger over lang tid, og har likevel en overraskende god sesong.

Eneste topplagene som virkelig har underprestert i år er Liverpool og Chelsea. Kanskje marginalt Tottenham også, som trenger 22 poeng på sine siste ti for å matche fjoråret, men bare tolv poeng til for å matche året før.

Eneste likheten er at Chelsea var på tiendeplass :o

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Partey og Tierney trente med laget i dag.

Saliba og Ed var ikke med. Selvsagt fortsatt mulig de trener i morgen og er med mot Leeds, men det er vel da mest sannsynlig at de to er ute.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

-------------------------Ramsdale--------------------
White-------Holding----------Gabriel---Zinny
----------------Partey-----------Xhaka-------------
-------------------------Ødegaard--------------------
Saka--------------------------------------Martinelli
-------------------Jesus--------------------------------

Burde være bra nok.

Start Jesus. Vi trenger ham mot Liverpool, og han trenger kamptrening.

Trossard var borte på landslagssamling, det var ikke Martinelli. Det er eneste som skiller de to for meg i denne kampen.

Vurderte også Jorginho for Xhaka eller Partey, siden Partey må beskyttes og Xhaka spilte mye for Sveits.

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

Kall meg naiv men jeg tror vi banker City på Ethihad. Spørsmålet er om vi choker de siste 3 kampene.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »


DennisB

Legg inn av DennisB »

PerSmertesacker skrev: ons mar 29, 2023 3:24 pm
DennisB skrev: ons mar 29, 2023 3:19 pm Vi ender på 89 poeng, City på 90 (9 seire, 2 uavgjorte).
Greit å helle litt kaldt blod i årene her. Det er ikke lov å bli skuffet etter den sesongen vi har hatt, med våre forutsetninger. Det er rett og slett ikke innafor.

Slik var det i fjor også. Det var forventningene mot slutten av sesongen som var det verste. Vi hauset oss selv opp med diverse modeller og statistikker. Og nå gjør vi det igjen. Da blir bare nedturen enda større.
Har vi ikke lært?
Det er bare Liverpoolfans som er så feige at de ikke tør å bli skuffa.

Damer som blir med meg hjem fra byen tør å bli skuffa. Det er damer jeg respekterer.
Blir de det? :D

Det er jo ikke snakk om å ikke tørre å bli skuffa. Det er bare en så unødvendig og tullete følelse å sitte igjen med, etter vår klart beste seong på nesten to tiår.

Jeg blir selvsagt like glad som alle andre om vi vinner ligaen. Kanskje enda gladere til og med. Det jeg ikke gidder, er å bruke tid på å sippe dersom City vinner ligaen.
Men vi er alle forskjellige naturligvis ;)

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

GoldenTeacher skrev: tor mar 30, 2023 2:58 pm Kall meg naiv men jeg tror vi banker City på Ethihad. Spørsmålet er om vi choker de siste 3 kampene.
Kommer jo også an på kampene frem til det da. Har vi samme margin ned til City som vi har akkurat nå (altså avgitt 5 poeng mindre), og så vinner på Ethiad, så vinner vi serien med over 90% sannsynlighet. For da vil vi lede med 8 poeng med 5 kamper igjen.

I de 3 siste chocker vi neppe. Kampene hvor ting kan gå veldig galt er først og fremst Liverpool og Newcastle imo. Leder vi serien med 3 serierunder igjen, er jeg veldig sikker på gull. Jeg tror faktisk vi har gode sjanser om vi går inn i siste 3 kampene 1 poeng bak også. Pga at City har 3 potensielle banaskall igjen da og 2 bortekamper, mens vi har 2 hjemmekamper og vesenlig enklere program.

Jeg vil ikke si du er naiv, men det må være lov til å si at du er optimist! :-) Nå skal det sies at rarere ting har skjedd ganske mange ganger i fotballen enn om Arsenal skulle vinne på Ethiad. Absolutt ingen umulighet, selv om jeg tipper det er nede på 15-20% sannsynlighet.

Det vil i så fall bli en episk kamp for historiebøkene på linje med 0-2 på Anfield i 89, og 0-1 på OT i 1998 og 2002. Det er lov å både drømme og ha trua!

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: tor mar 30, 2023 5:07 pm https://www.vg.no/sport/fotball/i/q1V4w ... erraskende

Ganske syk statistikk.
Spinnvilt at han er såpass langt foran alle andre..

Ødegaard har virkelig tatt steg i det defensive, og her spesielt i gjenvinningsfasen høyt i banen. Jeg husker det ble diskutert for lenge siden i denne tråden om Ødegaard var god nok på disse tingene. Han knuser jo den diskusjonen med flere mil.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Enzino skrev: tor mar 30, 2023 5:07 pm https://www.vg.no/sport/fotball/i/q1V4w ... erraskende

Ganske syk statistikk.
Artig det poenget med alle som mente at Martin bare løp og pekte, som om at det var en negativ greie.

Blir ikke nevnt mye nå lengre, nei.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: tor mar 30, 2023 5:17 pm
Det vil i så fall bli en episk kamp for historiebøkene på linje med 0-2 på Anfield i 89, og 0-1 på OT i 1998 og 2002. Det er lov å både drømme og ha trua!
Og jeg var der begge gangene! Har sikkert nevnt det utallige ganger, men da Wiltord satte inn 1-0 på OT i mai 2002, og sluttsignalet etterhvert gikk, var det noe som eksploderte både inni og utenpå Dennis. Euforia, orgasmisk, ja hva skal man si. Å vinne serien på arenaen til vår fiende den gangen, min nemesis, var helt episk. Da fikk jeg også vite hvordan det er å slippe alle hemninger løs :lol:

En syk følelse da Overmars satte inn 1-0 også i 1998, men da hadde vi fortsatt en jobb å gjøre for å vinne tittelen. Og jeg måtte trøste stesønnen min, som var helt knust, stakkars. Det slapp jeg i 2002 :D

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

Enzino skrev: tor mar 30, 2023 5:17 pm
GoldenTeacher skrev: tor mar 30, 2023 2:58 pm Kall meg naiv men jeg tror vi banker City på Ethihad. Spørsmålet er om vi choker de siste 3 kampene.
Kommer jo også an på kampene frem til det da. Har vi samme margin ned til City som vi har akkurat nå (altså avgitt 5 poeng mindre), og så vinner på Ethiad, så vinner vi serien med over 90% sannsynlighet. For da vil vi lede med 8 poeng med 5 kamper igjen.

I de 3 siste chocker vi neppe. Kampene hvor ting kan gå veldig galt er først og fremst Liverpool og Newcastle imo. Leder vi serien med 3 serierunder igjen, er jeg veldig sikker på gull. Jeg tror faktisk vi har gode sjanser om vi går inn i siste 3 kampene 1 poeng bak også. Pga at City har 3 potensielle banaskall igjen da og 2 bortekamper, mens vi har 2 hjemmekamper og vesenlig enklere program.

Jeg vil ikke si du er naiv, men det må være lov til å si at du er optimist! :-) Nå skal det sies at rarere ting har skjedd ganske mange ganger i fotballen enn om Arsenal skulle vinne på Ethiad. Absolutt ingen umulighet, selv om jeg tipper det er nede på 15-20% sannsynlighet.

Det vil i så fall bli en episk kamp for historiebøkene på linje med 0-2 på Anfield i 89, og 0-1 på OT i 1998 og 2002. Det er lov å både drømme og ha trua!
Jeg frykter for hva som kan skje dersom vi har «alt å tape» siste 3 kampene. Spesielt hvis vi i tillegg har skader på sentrale spillere. Men, jeg er alltid optimist og tror vi overrasker i noen av de kampene mange ser for seg tap i.

Jeg fikk akkurat ikke opplevd 2002 (som supporter), så det er på tide med en episk seriefinale nå! Fikk oppleve highbury og invincibles tho, så klager ikke :)

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Om det noengang var et tittelrace så er det iallefall over nå. Klarer vi topp 4 med Tomi og Saliba ute resten av sesongen?

DennisB

Legg inn av DennisB »

Onv95 skrev: tor mar 30, 2023 10:17 pm Om det noengang var et tittelrace så er det iallefall over nå. Klarer vi topp 4 med Tomi og Saliba ute resten av sesongen?
Saliba ute, isolert sett, hadde gått bra det, om vi kunne bruke Tomiyasu, og satt White i midten. Men Tomiyasu er jo kronisk skadet, og selvsagt ute for resten av sesongen.

Da står vi vel igjen med Holding i midten, siden Tierney er skadet, og vi ikke kan kjøre Tierney og Zinchenko som en dobbel backløsning.

Tomiyasu, Saliba og Tierney ute samtidig, da ser det tynt ut ja. Har nevnt noen ganger at vi kan tåle to skader i bakre firer, avhengig av hvem det gjelder. Men tre, da kommer utfordringen. Tierney ser ut til å være tilbake til Liverpool-kampen da, men det er også en spiller vi aldri vet hvor vi har, og må være varsom med.

Vi får satse på at Holding gjør jobben, potensialet er der. Men jeg frykter toppkampene da. Vi har Kiwior i tillegg, kanskje han kan steppe opp, men det ser mer risikofylt ut.

Men for all del, Arteta, ikke tenk tanken på å bruke Xhaka som venstreback igjen. Da tilter jeg.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Onv95 skrev: tor mar 30, 2023 10:17 pm Om det noengang var et tittelrace så er det iallefall over nå. Klarer vi topp 4 med Tomi og Saliba ute resten av sesongen?

bestelaget

Legg inn av bestelaget »

Prøvde Arteta å lage en Zinchenko av Xhaka på venstrebacken?

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Jeg forstår det slik at Saliba kan spille om det trengs.

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

Arteta kåret til MOTM.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Jokkemedkniven skrev: fre mar 31, 2023 1:47 pm Arteta kåret til MOTM.
Og hvis han ikke blir manager of the year, så skjønner jeg ingenting. Men i teorien kan han jo forsåvidt drite seg ut herfra og ut sesongen. Men selv det burde holde, i kamp med ten Hag.

DennisB

Legg inn av DennisB »

bestelaget skrev: fre mar 31, 2023 11:02 am Prøvde Arteta å lage en Zinchenko av Xhaka på venstrebacken?
Til en viss grad ja, i noen kamper. Ikke fullt så inverted som Zinchenko, systemet er mer perfeksjonert nå, men en begynnende tendens så vi.
Uansett funket det ikke, og jeg blir skuffet hvis han prøver det samme igjen. Xhaka har tatt den rollen han har i år med storm, men har vist litt fatigue i det siste.

Zinchenko blir nok på venstrebacken ut sesongen, men jeg tror faktisk han hadde gjort en god jobb som høyreback også. Men den siden får vi løse på en annen måte. Og kanskje vi kan spille med Saliba allikevel, vi får se.

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

DennisB skrev: fre mar 31, 2023 2:04 pm
bestelaget skrev: fre mar 31, 2023 11:02 am Prøvde Arteta å lage en Zinchenko av Xhaka på venstrebacken?
Til en viss grad ja, i noen kamper. Ikke fullt så inverted som Zinchenko, systemet er mer perfeksjonert nå, men en begynnende tendens så vi.
Uansett funket det ikke, og jeg blir skuffet hvis han prøver det samme igjen. Xhaka har tatt den rollen han har i år med storm, men har vist litt fatigue i det siste.

Zinchenko blir nok på venstrebacken ut sesongen, men jeg tror faktisk han hadde gjort en god jobb som høyreback også. Men den siden får vi løse på en annen måte. Og kanskje vi kan spille med Saliba allikevel, vi får se.
Arteta brukte Partey på høyrebacken i sluttminuttene mot Crystal Palace, så jeg ser for meg at det er en løsning for så å la White spille som midtstopper. Partey spilte vel høyreback for Atletico i en periode og jeg husker han kjørte over oss i EL for noen sesonger siden.

Men jeg mener at det ikke er noe poeng å krisemaksimere hvis Saliba er ute. Holding er en habil midtstopper og kommer nok til å prestere helt greit, det vi kommer til å savne mest hvis Saliba er skadet er jo den roen han har og pasningskvaliteten hans.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Jokkemedkniven skrev: fre mar 31, 2023 3:26 pm
DennisB skrev: fre mar 31, 2023 2:04 pm
bestelaget skrev: fre mar 31, 2023 11:02 am Prøvde Arteta å lage en Zinchenko av Xhaka på venstrebacken?
Til en viss grad ja, i noen kamper. Ikke fullt så inverted som Zinchenko, systemet er mer perfeksjonert nå, men en begynnende tendens så vi.
Uansett funket det ikke, og jeg blir skuffet hvis han prøver det samme igjen. Xhaka har tatt den rollen han har i år med storm, men har vist litt fatigue i det siste.

Zinchenko blir nok på venstrebacken ut sesongen, men jeg tror faktisk han hadde gjort en god jobb som høyreback også. Men den siden får vi løse på en annen måte. Og kanskje vi kan spille med Saliba allikevel, vi får se.
Arteta brukte Partey på høyrebacken i sluttminuttene mot Crystal Palace, så jeg ser for meg at det er en løsning for så å la White spille som midtstopper. Partey spilte vel høyreback for Atletico i en periode og jeg husker han kjørte over oss i EL for noen sesonger siden.

Men jeg mener at det ikke er noe poeng å krisemaksimere hvis Saliba er ute. Holding er en habil midtstopper og kommer nok til å prestere helt greit, det vi kommer til å savne mest hvis Saliba er skadet er jo den roen han har og pasningskvaliteten hans.
Partey er helt uvurderlig på midtbanen, så det håper jeg ikke. Midtbanen blir svært viktig i storkampene framover. Men som en kriseløsning når vi har kontroll på midtbanen allikevel, ja, selvsagt.

Holding har vært stabil mot mediokre lag, men har vist svakheter så snart motstanden blir sterkere. Tror Holding generelt kan gjøre det bra for oss, men han kan også tape viktige poeng for oss mot de beste.

Krisemaksimering er jeg helt enig i at vi ikke har noen grunn til. Vi har fronten og midten vår helt intakt, det kan bli like avgjørende ut sesongen, som mangler bak. Bare det å ha Zinchenko, White og Gabriel fortsatt skadefrie, er også gull. La oss håpe at det fortsatt holder seg slik.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jokkemedkniven skrev: fre mar 31, 2023 3:26 pm
DennisB skrev: fre mar 31, 2023 2:04 pm
bestelaget skrev: fre mar 31, 2023 11:02 am Prøvde Arteta å lage en Zinchenko av Xhaka på venstrebacken?
Til en viss grad ja, i noen kamper. Ikke fullt så inverted som Zinchenko, systemet er mer perfeksjonert nå, men en begynnende tendens så vi.
Uansett funket det ikke, og jeg blir skuffet hvis han prøver det samme igjen. Xhaka har tatt den rollen han har i år med storm, men har vist litt fatigue i det siste.

Zinchenko blir nok på venstrebacken ut sesongen, men jeg tror faktisk han hadde gjort en god jobb som høyreback også. Men den siden får vi løse på en annen måte. Og kanskje vi kan spille med Saliba allikevel, vi får se.
Arteta brukte Partey på høyrebacken i sluttminuttene mot Crystal Palace, så jeg ser for meg at det er en løsning for så å la White spille som midtstopper. Partey spilte vel høyreback for Atletico i en periode og jeg husker han kjørte over oss i EL for noen sesonger siden.

Men jeg mener at det ikke er noe poeng å krisemaksimere hvis Saliba er ute. Holding er en habil midtstopper og kommer nok til å prestere helt greit, det vi kommer til å savne mest hvis Saliba er skadet er jo den roen han har og pasningskvaliteten hans.
Det største problemet med å spille med Holding i stedet for Saliba er farten. Sånn vi spiller offensivt, så overbelaster vi stopperne for å være sårbare mot kontringer, nettopp fordi begge er raske og gode i defensiv 1 mot 1. Holding har ikke den farten, så blir lett fraløpt i de kontringssituasjonene. Så det påvirker hvordan hele laget spiller.

Men du har rett i at han heller ikke har roen og pasningskvaliteten (få stoppere er så iskalde med ballen i beina). Selv om Holding er en decent duell-spiller, er han også hakket svakere enn Saliba der.

Partey på høyre back og White inn sentralt kan være et mulig alternativ. Men vi mister en del sentralt på midten av det. Jorginho er veldig mye bedre enn Sambi, og han er en veldig god pasningsspiller når vi har ballen i laget. Men han er helt vanvittig treig, og han har heller ikke fysikken til Partey i duellene. Og White er raskere enn Holding, men han har nok ikke farten til Saliba, så usikker på om det bare vil svekke oss mer enn det styrker oss, totalt sett.

Vi får krysse fingre og tær for at Saliba kun er ute mot Leeds, og at de finner en måte å håndtere skaden på, så han kan spille de 9 siste kampene for sesongen. Eller i hvert fall de 6 neste av dem.

startelver

Legg inn av startelver »

I dag drar dere ytterligere ifra City på tabellen.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

startelver skrev: lør apr 01, 2023 9:51 am I dag drar dere ytterligere ifra City på tabellen.
Fin aprilsnarr

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

startelver skrev: lør apr 01, 2023 9:51 am I dag drar dere ytterligere ifra City på tabellen.
Blir nok vi som botler mot Leeds, om City spiller U mot Pool taper vi mot Leeds f.eks, og ligger også i kortene at vi roter bort poeng mot Leeds.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»