Aston Villa - Klubbtråd

Svar
Wellé

Re: Aston Villa - Klubbtråd

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: man jan 23, 2023 1:24 pm
VillaForever skrev: søn jan 22, 2023 2:40 pm Mye rapporter om Matteo Guendouzi nå. Åpenbart en spiler Emery ønsker.Marseilles vil ikke selge nå, men money talks, og tenker at han får et solid lønnshopp. Tror og håper på denne signeringen.
Romano uttaler at han tror Villa gjør 2 eller 3 signeringer før vinduet stenges.

Før vi spiller neste PL kamp - kan vi ha fått nye spillere inn. Tenker at 2, 3 også er på vei ut da. Sanson, Nakamba og muligens en til. Kvantitet kjøpt under Dean Smith. Nå er det på tide å gjøre dette laget kvalitativt over tid.
Spiller med skyhøyt potensial, men tar et forbehold fordi jeg ikke har sett ham mye etter Arsenal-exiten.

Tydelig at Emery rater ham høyt. Han havnet i clash med Arteta pga. attitude. Men tydlig at kjemien med Emery erglimrende. En spiller som definitivt holder godt PL nivå på sitt beste. Antar at han bør ha blitt jevnere i prestasjonene med alder og erfaring.
Jeg har en følelse av at hvis Guendouzi hadde vært i spillergruppen nå så hadde det ikke vært et problem.

Jeg tror han rett og slett ble problematisk fordi det var en endring av hva som ble forventet utenfor banen, i kombinasjon med at man hadde en del andre problematiske spillere.

Fra et talentperspektiv skulle jeg veldig gjerne hatt han i klubben. Han hadde fort vært en meget god fit for rollen vi bruker Xhaka i nå hvor han ikke nødvendigvis har et like stort defensivt ansvar som han hadde i den doble pivoten under Emery. Spørsmålet er om han er taktisk nok til å forstå når han må være mer disiplinert for å hjelpe Partey litt ekstra slik Xhaka f.eks gjorde i førsteomgangen i går mot Man Utd.

MentalM

Legg inn av MentalM »



Duran 100% bekreftet

MentalM

Legg inn av MentalM »



Sanson sitt utlån bekreftet

Dani_e
Innlegg: 1539

Legg inn av Dani_e »

Jeg liker oppryddinga Emery driver med, men begynner å bli farlig få spillere nå.

Nakamba er også helt ute. Ikke skadet, men Emery valgte fortsatt 2 keepere på benk mot Soton.

Villa82

Legg inn av Villa82 »

VillaForever skrev: man jan 23, 2023 12:29 pm
«Ønsker meg: Spiss ( Dembele), midtbane ( Guendozi) og en ung ving ( Osiro fra Chile har vært linket).».



Helt enig der. Drømmer om Marcus Thuram, men er nok urealistisk.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Danny Ings allerede ute med skade for West Ham. Genialt salg.

Interessant å høre Arsenal fansen sin oppfatning av Guendouzi. At han var såpass høyt vurdert.
Han gikk litt ut av min radar etter at han forsvant fra Premier League.
Nå tør jeg ikke spå hva som skjer akkurat denne uken, om han kommer til Villa. Men åpenbart at vi er interessert. Og at det er en spiller Emery liker. Tror mye avhenger av hva Marseilles kan få inn.

Wellé

Legg inn av Wellé »

VillaForever skrev: man jan 23, 2023 11:14 pm Danny Ings allerede ute med skade for West Ham. Genialt salg.

Interessant å høre Arsenal fansen sin oppfatning av Guendouzi. At han var såpass høyt vurdert.
Han gikk litt ut av min radar etter at han forsvant fra Premier League.
Nå tør jeg ikke spå hva som skjer akkurat denne uken, om han kommer til Villa. Men åpenbart at vi er interessert. Og at det er en spiller Emery liker. Tror mye avhenger av hva Marseilles kan få inn.
Han var utvilsomt ekstremt talentfull og han var en spiller som virkelig kunne ta tak i en kamp og nærmest drive laget til eier alene. Problemet var at han var ekstremt ustabil og dette hero-komplekset som gjorde at han kunne gjøre det førstnevnte, gjorde også at han tidvis var taktisk udisiplinert. Uten at jeg har sett han særlig i Marseille så har jeg lest at han har blitt mye bedre her.

Jeg husker at jeg sammenlignet han med Modric da han spilte for oss på grunn av måten han gled forbi motspillere og beveget seg rundt på banen. Lo and behold, spilleren med størst statistisk likhet med han i følge fbref, Modric:
https://fbref.com/en/players/5ea8ef20/Matteo-Guendouzi

MentalM

Legg inn av MentalM »

VillaForever skrev: man jan 23, 2023 11:14 pm Danny Ings allerede ute med skade for West Ham. Genialt salg.

Interessant å høre Arsenal fansen sin oppfatning av Guendouzi. At han var såpass høyt vurdert.
Han gikk litt ut av min radar etter at han forsvant fra Premier League.
Nå tør jeg ikke spå hva som skjer akkurat denne uken, om han kommer til Villa. Men åpenbart at vi er interessert. Og at det er en spiller Emery liker. Tror mye avhenger av hva Marseilles kan få inn.
Tipper Guendouzi kommer til oss etter at Ivan Ilic blir klar for Marseille (kommer fra Verona).

Tror også Dembele kommer inn (ikke Thuram, men ville ikke klaget på det heller), og at det mest sannsynlig blir det som skjer fra vår side.

Skulle gjerne sett Kang-In, men samtidig har vi Aaron Ramsey, en spiller jeg mener bør være med i PL troppen neste sesong (sammen Iroegbugnam). Jaden Philogene-Bidace kan også passe inn i Emery fotball, og han er muligens det største råtalentet vi har hatt siden Grealish, men mangler litt på resten av spillet hans. Kanskje Emery kan få ut det?

MentalM

Legg inn av MentalM »

Morsom fun fact i kampen om PL tittelen og vår påvirkning:

12. februar City - Villa
15. februar Arsenal - City
18. februar Villa - Arsenal

Følger vi formen for tiden er jeg ikke motløs før en eneste kamp (selv om Arsenal ser helt vanvittig gode ut for tiden), men man kan jo håpe på at de sparer litt på kreftene til kampen mot hverandre? Samtidig som det ville vært VELDIG gøy om vi slår City og Arsenal fans godter seg over det, før vi også slår Arsenal og ødelegger for den godtingen 😎

Er kun Arsenal som har tatt flere poeng enn oss siden Emery ble ansatt

Dani_e
Innlegg: 1539

Legg inn av Dani_e »

Jeg tipper Guendouzi og Dembélé kommer inn. Kanskje en ving om det passer, med Deulofeu som den beste kandidaten.

Wellé

Legg inn av Wellé »

MentalM skrev: tir jan 24, 2023 11:30 am Morsom fun fact i kampen om PL tittelen og vår påvirkning:

12. februar City - Villa
15. februar Arsenal - City
18. februar Villa - Arsenal

Følger vi formen for tiden er jeg ikke motløs før en eneste kamp (selv om Arsenal ser helt vanvittig gode ut for tiden), men man kan jo håpe på at de sparer litt på kreftene til kampen mot hverandre? Samtidig som det ville vært VELDIG gøy om vi slår City og Arsenal fans godter seg over det, før vi også slår Arsenal og ødelegger for den godtingen 😎

Er kun Arsenal som har tatt flere poeng enn oss siden Emery ble ansatt
Trodde du var Arsenal-sympatisør? :shock:

Moro at Emery har fått det til med dere. Helt feil fit for en klubb som gjennomgikk en massiv transformasjon siden han er langt mer trener enn manager. Med det så mener jeg at han ikke stiller så mye krav til klubben og heller ikke nødvendigvis er typen som har en langsiktig visjon. Det han derimot har vist, spesielt i Spania og EL er at han er taktisk dyktig og kan implementere en taktisk effektiv stil. Hos oss så ble det aldri helt bra, men han tok over et råtten spillestall med flere store spillere som man argumentere for ikke var på sitt mest motiverte.

Nå har jeg ikke fryktelig god innsikt i mentaliteten rundt AV sine spillere, men er ikke like mye nedadgående star power, selvom dere hentet Coutinho (som jeg vil påpeke at jeg sa var en elendig idé). Hvis man henter inn litt yngre spillere som han kan være med på å forme så tror jeg dette kan bli veldig bra og mer mot det som er klubbens ambisjoner.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Wellé skrev: tir jan 24, 2023 12:28 pm Trodde du var Arsenal-sympatisør? :shock:

Moro at Emery har fått det til med dere. Helt feil fit for en klubb som gjennomgikk en massiv transformasjon siden han er langt mer trener enn manager. Med det så mener jeg at han ikke stiller så mye krav til klubben og heller ikke nødvendigvis er typen som har en langsiktig visjon. Det han derimot har vist, spesielt i Spania og EL er at han er taktisk dyktig og kan implementere en taktisk effektiv stil. Hos oss så ble det aldri helt bra, men han tok over et råtten spillestall med flere store spillere som man argumentere for ikke var på sitt mest motiverte.

Nå har jeg ikke fryktelig god innsikt i mentaliteten rundt AV sine spillere, men er ikke like mye nedadgående star power, selvom dere hentet Coutinho (som jeg vil påpeke at jeg sa var en elendig idé). Hvis man henter inn litt yngre spillere som han kan være med på å forme så tror jeg dette kan bli veldig bra og mer mot det som er klubbens ambisjoner.
Er Arsenal sympatisør i kampen mot City, men jeg håper ALLTID at Villa skal vinne fotballkampene vi spiller.

Summen er 0 poeng forskjell med tap på både Arsenal og City :mrgreen:

Det som er positivt er at alle spillerne virker til å kjøpt Emery sin formidling av taktikk og at man ser forbedring uke til uke. Emery spiller FM i virkeligheten med Villa siden han får håndplukke direktører og avgjøre signeringer. Så pdd nyter jeg det enormt. Vi har hatt marginer med oss i kampene vi har spilt under Emery, men kun mot Liverpool og Leeds vi ikke var det beste laget.

Hvorvidt Coutinho er en suksess eller ikke velger jeg å avvente litt. Spillmessig tror jeg ikke han blir en stor suksess, men signaleffekten av å signere han mener jeg er verdt de £17m vi betalte. I dagens fotball er det tross alt ikke verden største sum. "Kun" tre og et halvt år igjen av kontrakten om det ikke går veien :lol:

MentalM

Legg inn av MentalM »

Forøvrig er denne spennende mtp utviklingen til Guendouzi som spiller:


MentalM

Legg inn av MentalM »



Denne traff også rimelig bra for oss Villa fans som vokste opp med Angel

MentalM

Legg inn av MentalM »



Ambisiøst hvis det er sant i hvert fall!

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Er nok mange nye Arsenal sympatisører pga Ødegaard - som jo også er en meget sympatisk fyr. Og at mange ønsker Man City dominansen skal ta slutt.

Mye rykter i dag, og med 1 uke igjen av transfer vinduet så begynner det bli dårlig tid. Klubber skal ha tid til å signere erstattere også. Det virker som om Marseilles gjør det ved kjøp av Illic og muligens Moffi.

Ser at Luiz Henrique fra Real Betis er et alternativ til Nico Williams.

Interessant at Emerys tidligere spillere i Villareal - Danjuma og Nicolas Jackson begge ser ut til å signere for andre PL klubber.

Hedning

Legg inn av Hedning »

En gammel helt introduserer en som forhåpentligvis blir en ny


Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

MentalM skrev: tir jan 24, 2023 11:30 am Morsom fun fact i kampen om PL tittelen og vår påvirkning:

12. februar City - Villa
15. februar Arsenal - City
18. februar Villa - Arsenal

Følger vi formen for tiden er jeg ikke motløs før en eneste kamp (selv om Arsenal ser helt vanvittig gode ut for tiden), men man kan jo håpe på at de sparer litt på kreftene til kampen mot hverandre? Samtidig som det ville vært VELDIG gøy om vi slår City og Arsenal fans godter seg over det, før vi også slår Arsenal og ødelegger for den godtingen 😎

Er kun Arsenal som har tatt flere poeng enn oss siden Emery ble ansatt
Lever fint med tre helt like resultater i de tre. Altså 3x H, 3x U eller 3x B.

Tipper: H, U, U.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Enzino skrev: tir jan 24, 2023 10:24 pm
Lever fint med tre helt like resultater i de tre. Altså 3x H, 3x U eller 3x B.

Tipper: H, U, U.
B, U, H 😏

Welcome to the Emery era

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

MentalM skrev: tir jan 24, 2023 10:38 pm
Enzino skrev: tir jan 24, 2023 10:24 pm
Lever fint med tre helt like resultater i de tre. Altså 3x H, 3x U eller 3x B.

Tipper: H, U, U.
B, U, H 😏

Welcome to the Emery era
Det er lov å være optimist på eget lags vegne. Men det var aldri Emery's forse å grinde ut resultater mot de beste lagene i ligaen, særlig på bortebane.

Slår dere City borte, skal jeg med glede spise en stor kamel i etterkant av den kommentaren. Haha...

MentalM

Legg inn av MentalM »

Enzino skrev: tir jan 24, 2023 10:41 pm
Det er lov å være optimist på eget lags vegne. Men det var aldri Emery's forse å grinde ut resultater mot de beste lagene i ligaen, særlig på bortebane.

Slår dere City borte, skal jeg med glede spise en stor kamel i etterkant av den kommentaren. Haha...
Slått United, Brighton og Spurs, blir for lett for den spanske gudfaren Emery 😎 PLs beste til noe annet er bevist 😁

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

MentalM skrev: tir jan 24, 2023 10:44 pm
Enzino skrev: tir jan 24, 2023 10:41 pm
Det er lov å være optimist på eget lags vegne. Men det var aldri Emery's forse å grinde ut resultater mot de beste lagene i ligaen, særlig på bortebane.

Slår dere City borte, skal jeg med glede spise en stor kamel i etterkant av den kommentaren. Haha...
Slått United, Brighton og Spurs, blir for lett for den spanske gudfaren Emery 😎 PLs beste til noe annet er bevist 😁
Joda. Men jeg snakket om de beste lagene i ligaen! ;-) :lol: :lol:

MentalM

Legg inn av MentalM »

Enzino skrev: tir jan 24, 2023 10:52 pm Joda. Men jeg snakket om de beste lagene i ligaen! ;-) :lol: :lol:
Ikke vår skyld at Arsenal og City ikke har turt å møte enda!!! :mrgreen:

Dani_e
Innlegg: 1539

Legg inn av Dani_e »

Vi har vært linka til McKennie i to overgangsvinduer på rad. I fjor sommer dro han til Juventus "fordi" Villa ikke kjemper om titler. Nå drar han kanskje til Leeds, han vil "fortsatt" ikke til Villa fordi vi ligger midt på tabellen. Bedre å kjempe mot nedrykk.

Jeg tviler på at vi noengang har vært interessert i McKennie. Kanskje spurt om tilgjengelighet i fjor sommer, men ikke noe mer.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Dani_e skrev: ons jan 25, 2023 11:28 am Vi har vært linka til McKennie i to overgangsvinduer på rad. I fjor sommer dro han til Juventus "fordi" Villa ikke kjemper om titler. Nå drar han kanskje til Leeds, han vil "fortsatt" ikke til Villa fordi vi ligger midt på tabellen. Bedre å kjempe mot nedrykk.

Jeg tviler på at vi noengang har vært interessert i McKennie. Kanskje spurt om tilgjengelighet i fjor sommer, men ikke noe mer.
Takk og lov han ikke går til oss.

Dani_e
Innlegg: 1539

Legg inn av Dani_e »

MentalM skrev: ons jan 25, 2023 1:21 pm
Dani_e skrev: ons jan 25, 2023 11:28 am Vi har vært linka til McKennie i to overgangsvinduer på rad. I fjor sommer dro han til Juventus "fordi" Villa ikke kjemper om titler. Nå drar han kanskje til Leeds, han vil "fortsatt" ikke til Villa fordi vi ligger midt på tabellen. Bedre å kjempe mot nedrykk.

Jeg tviler på at vi noengang har vært interessert i McKennie. Kanskje spurt om tilgjengelighet i fjor sommer, men ikke noe mer.
Takk og lov han ikke går til oss.
Enig, vi har ikke behov for han.

MentalM

Legg inn av MentalM »

https://www.skysports.com/football/news ... around-him

Noen begynner å se hva vi Villafans har sett hele sesongen. Kamara er the real deal.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Virker som om det er bevegelse i vår jakt etter nye spillere. Henrique fra Betis, Matteo G og det budet på Nico Williams har alle kommet fra pålitelige kilder. Ikke enkelt å lande disse spillerne i januar. Gir meg dog tro på at:

Vi ser etter spillere som er store rå talenter, unge og som trolig vil koste over 30/ 40 mill.
Vi ser etter spillere som er kvalitet / solide oppgraderinger fra de vi skipper ut, spillere som har erfaring fra CL og eller PL.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Kan jo spekulere i om Emery så på noen spillere i kampen mellom Forest og United siden han var på tribunen? Ikke at det er nødvendigvis sant, men siden vi aldri får høre noen gode rykter før vi plutselig har signert noen...

Spillere jeg kunne sett for meg i Villa pga jeg liker dem: Brennan Johnson og Morgan Gibbs-White
Spiller som gir mening: Wan-Bissaka
Twitter rykter: Elanga

Håper sistnevnte er tull, for han synes jeg ikke er en god spiller.
Wan-Bissaka hadde gitt mening mtp han er ubrukelig framover på banen, men god bakover. Noe Emery ønsker med taktikken vår. Synes dog Konsa ville vært et naturlig valg der når Carlos blir frisk.
De to første skjer ikke, men jeg synes de er herlige spillere!

Ren spekulasjon siden det skjer lite, mest sannsynlig så han bare kamp fordi han er fotballnerd og Nottingham er ikke lange turen.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

MentalM skrev: ons jan 25, 2023 11:44 pm Kan jo spekulere i om Emery så på noen spillere i kampen mellom Forest og United siden han var på tribunen? Ikke at det er nødvendigvis sant, men siden vi aldri får høre noen gode rykter før vi plutselig har signert noen...

Spillere jeg kunne sett for meg i Villa pga jeg liker dem: Brennan Johnson og Morgan Gibbs-White
Spiller som gir mening: Wan-Bissaka
Twitter rykter: Elanga

Håper sistnevnte er tull, for han synes jeg ikke er en god spiller.
Wan-Bissaka hadde gitt mening mtp han er ubrukelig framover på banen, men god bakover. Noe Emery ønsker med taktikken vår. Synes dog Konsa ville vært et naturlig valg der når Carlos blir frisk.
De to første skjer ikke, men jeg synes de er herlige spillere!

Ren spekulasjon siden det skjer lite, mest sannsynlig så han bare kamp fordi han er fotballnerd og Nottingham er ikke lange turen.
Gibbs White har vært god for Forest, men ble vel skadet i går såvidt jeg forstår .Så ikke kampen.
Elanga håper jeg ev er reserve for reserve løsning. Wan - Bissaka vil jeg rett og slett ikke ha.

Leste gjennom Ashley Preece sin Q&A nå - ikke fordi han vet hva Villa gjør av transfers, men han følger klubben tett og får av og til napp på tendenser og bevegelser fra manager og ledelse apparat.

Han ser det som 70% sjanse for at Geondouzi kommer. Emery vil virkelig ha ham og det står kun på om Marseilles er villige til salg. Noe de i utgangspunktet ikke er.

Emery kjenner Williams brødrene i Spania godt - budet på Nico er reelt, men spilleren ønsker ikke dra fra Bilbao nå.

Luiz Henrique fra Real Betis er på radaren og her avhenger antagelig mye av pris.

Dembele fra Lyon - trolig ikke aktuelt for til sommeren når han er gratis. Emery klar på at han ønsker en ny nummer 9, men ingen panikk-kjøp nå i januar.

Duran vil trolig være aktuell for benken mot Leicester neste lørdag. Men har ikke match farten inne foreløpig.

Om det er noen sjokk signeringer linet opp, så vil antagelig ikke Preece vite noe om dette uansett. Så vi kan vel bare tålmodige og sjekke Twitter hvert 5 minutt frem til neste tirsdag!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»