That time of the year again.
Håper alle som har nytte av Fridiskusjon bidrar med noen kroner.
https://www.spleis.no/project/325141
Håper alle som har nytte av Fridiskusjon bidrar med noen kroner.
https://www.spleis.no/project/325141
Chelsea FC - Klubbtråd
- startelver
- Sted: Digital nomade
- Has thanked: 2414 times
- Been thanked: 1540 times
- GatlingGun
- Sted: Bergen
- Has thanked: 1296 times
- Been thanked: 742 times
Hva er Lampards record vs Man Utd totalt?
1-4 er vel hakket bedre enn 0-4 i 19/20.
1-4 er vel hakket bedre enn 0-4 i 19/20.
- GatlingGun
Jeg personlig skal feire med en lavmælt "Ja vi elsker" på mobilen samtidig som "Nystemten" runger på full guffe på anlegget.
- Tyvenbjarne
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 27 times
Det ER en tung tid, fy fader. Chelsea pleide jo å være redningen etter å ha lid seg gjennom 90-minutter med Horne-Åge-Rekeball. Men nå har Chelsea faktisk klart kunststykket å være mer rævva.Lolzalot skrev: ↑tor mai 25, 2023 10:56 pmDet har vært en tung tid som RBK og Chelsea fan ja.Inbetweener skrev: ↑tor mai 25, 2023 10:54 pm Alle kontringer i mot er hundreprosentsjanser. Det er ganske imponerende coaching. Er Lampard den nye Rekdal?
En vond kaktus sendes i posten til Boehly og Co.
- Ale
- Has thanked: 3800 times
- Been thanked: 2450 times
Takk for kampen, bra spilt
Fint mål av Felix.
- Lew_Ashby
- Has thanked: 849 times
- Been thanked: 1492 times
At jeg skulle se mer frem til Brann-kamper enn Chelsea-kamper et drøyt år etter 1-1 mot Åsane i OBOS, den må jeg innrømme å ikke se komme.
-
- Has thanked: 281 times
- Been thanked: 482 times
Tenk å være så god som Enzo er, og ikke bli nedstemt av situasjonen. Gi han kapteinsbindet til neste sesong. Han er en ekte jernmann og er vår soleklart beste spiller (i andre potens). Han kan sikkert bare fy-ordene på engelsk, men det driter jeg i.
- Lew_Ashby
Levi koser seg ihvertfall. 10 min siden.
Helt enorm! Gjør aldri feil og henger ikke med hodet selv om marginene sjelden er på vår side. Burde fått årets spiller selv om han bare har vært her siden januar, og sesongen har vært slik som den har vært.
Synd at laget gir helt opp de siste 20 minuttene. Kunne blitt både 5 og 6 mål i sekken når man avslutter kampen slik.
- taknina
- Has thanked: 1402 times
- Been thanked: 394 times
Var det ei tabbe å pull the plug on prosjekt Potter før sesongslutt?
Eller faller brikkene på plass ved sesongstart med ny skipper ved roret?
Jeg vil være tilbøyelig til å tvile på at når en suger så mye selvtillit ut av ei spillergruppe så finnes der noen quickfix uansett manager men mulig det er feil tenkt?
Eller faller brikkene på plass ved sesongstart med ny skipper ved roret?
Jeg vil være tilbøyelig til å tvile på at når en suger så mye selvtillit ut av ei spillergruppe så finnes der noen quickfix uansett manager men mulig det er feil tenkt?
- Lew_Ashby
Vi sprer ihvertfall glede hos andre fans.
- GatlingGun
Takk og pris for at det kun er én kamp igjen av denne sesongen. Én kamp igjen med mr Pride.
- These users thanked the author GatlingGun for the post (total 2):
- Inbetweener • KTBFFH
- startelver
- Sted: Digital nomade
- Has thanked: 2414 times
- Been thanked: 1540 times
Tenk hvor god Enzo hadde vært hvis han fikk utfolde seg i en klubb som City eller Arsenal.
Regner med Chelsea kommer seg opp av gjørma med Poch så blir nok noen store øyeblikk med han og Felix.
Regner med Chelsea kommer seg opp av gjørma med Poch så blir nok noen store øyeblikk med han og Felix.
- Trolljegeren
- FD Supporter
- Has thanked: 486 times
- Been thanked: 363 times
Tenk dere Enzo med legenden Jon Obi Mikel bak seg.
- These users thanked the author Trolljegeren for the post:
- Inbetweener
-
Helt korrekt «i mi bok».
Håper så intenst på at det stemmer at vi er ute etter to midtbanespillere. Har gitt opp Kante og Kova. Det beste hadde vært Caicedo og Ugarte/Lavia, men jeg ville stått med åpne armer for de to siste også. Eventuelt om vi kunne tryllet igjen, slik vi gjorde med Badiashile.
En midtbane bestående av Enzo, to av Caicedo, Lavia og Ugarte, Santos (?) og Chukwu gir oss rom til at Enzo kan utfolde seg selv også. Da kan Caicedo/Lavia/Ugarte veksle på den defensive rollen, mens Enzo og Carney kan veksle på den offensive. Skulle gjerne hatt Conor Man med her også, men det er klart. Får vi et bud på 40 mill så stiller jeg opp med stasjonsvogn selv og kjører alle Gallaghers eiendeler til The Geordie Shore.
Who says no? Mest sannsynlig budsjettet. Vi skal jo blåse av en milliard på en «striker» som gjør at vår eneste pasningsspiller må spille rubbel og bit til neste år. Bantz ‘o Clock.
Sist redigert av Inbetweener den fre mai 26, 2023 8:14 am, redigert 1 gang totalt.
Tror fort han angrer litt på den kontrakten etter det han har vært med på så langt i Chelsea-karrieren. Får bare håpe for deres del at han ikke gir opp
- These users thanked the author TheOpiate for the post:
- Inbetweener
-
Var ikke veldig imponert over Fofana i går jeg heller, men du må huske at Rudiger var ligaens dårligste stopper under Frank sist. Vi har en trener som har som filosofi at godt forsvar = flere forsvarsspillere og at godt angrep = flere angrepsspillere. Fofana kommer til å bli en bra, ren stopper når han spiller i et lag med et godt system, og ikke nautiske mil mellom lagdelene. Jeg er mer skeptisk til om han er en god nok pasningsspiller, men heldigvis har vi Badia og Colwill som begge er gode med ballen ved siden av.
Mudryk var din gullgutt fra januar. Det var også en av de mange tingene du tok Potter på. Jeg vil våge å påstå at absolutt alt har blitt verre under Tory Frank. Det var det så klart noen som visste her inne, men ikke alle. Man lærer så lenge man lever, med mindre man er Lampard, da. Han kommer aldri til å lære, så høy på seg selv som han er.
(Jeg tror for øvrig at Mudryk blir en knallgod spiller og mener at du har rett der. Men han trenger en sommer med intensiv 1 til 1-coaching. Og mediatrening.)
- Trolljegeren
- FD Supporter
Dette kan faktisk ikke understrekes nok. Lampard har tross alt fått Silva, en av våre beste spillere de siste tre sesongene, til å se helt forferdelig ut. Mannen har ingen taktikk, ingen filosofi, ingenting whatsoever. Det er helt uforståelig at en av tidenes beste sentrale midtbanespillere er så evneveik som manager.Inbetweener skrev: ↑fre mai 26, 2023 9:09 am Var ikke veldig imponert over Fofana i går jeg heller, men du må huske at Rudiger var ligaens dårligste stopper under Frank sist.
- Lew_Ashby
Det vi viste i går var en påminnelse fra det verste i Lampard 1.0-perioden. Angriper med en del mann, får muligheter, men totalt fraværende mtp balanse og struktur, og United får overtall hver gang de vinner ballen. De kommer sykt nok i overtall selv i tilfeller hvor vi skal være noenlunde i balanse, det er helt håpløst.
Ingen midtbane- eller forsvarsspillere kan se bra ut defensivt når vi fremstår som i går, og jeg kommer ikke til å dømme noen av dem ut ifra det de har vist siste tiden. Enzo så jo tidvis ut som en atletisk Jorginho under Lampard 1.0 der han forsøkte å stå imot 3 vs 1 sånn 5 ganger ila kampen. Det blir jo umulig.
Jeg har et naivt håp om at livet som Chelsea-fan ser bedre ut om noen mnd når vi har fått dette på avstand, (forhåpentligvis) luket litt i stallen og kanskje fått inn 1-2 spillere i posisjoner hvor vi trenger å oppgradere. Å få inn en manager som kan ta tak i dette i Poch vil forhåpentligvis også hjelpe. Litt redd for rapporter i september om spillere som allerede er lei knallhardt regime, men orker ikke å tenke på det i mai. Livet er for kort.
Ingen midtbane- eller forsvarsspillere kan se bra ut defensivt når vi fremstår som i går, og jeg kommer ikke til å dømme noen av dem ut ifra det de har vist siste tiden. Enzo så jo tidvis ut som en atletisk Jorginho under Lampard 1.0 der han forsøkte å stå imot 3 vs 1 sånn 5 ganger ila kampen. Det blir jo umulig.
Jeg har et naivt håp om at livet som Chelsea-fan ser bedre ut om noen mnd når vi har fått dette på avstand, (forhåpentligvis) luket litt i stallen og kanskje fått inn 1-2 spillere i posisjoner hvor vi trenger å oppgradere. Å få inn en manager som kan ta tak i dette i Poch vil forhåpentligvis også hjelpe. Litt redd for rapporter i september om spillere som allerede er lei knallhardt regime, men orker ikke å tenke på det i mai. Livet er for kort.
- Lew_Ashby
Ble litt mye tyn her inne, mulig det ble litt i overkant etterhvert. Håper han(?) har det fint og håper han kommer tilbake. Vi er ikke så mange som liker å preike om denne drittklubben her i landet.
Liker at vi har folk som tør å melde litt, kjedelig om alle er enig hele tiden.
-
- Has thanked: 438 times
- Been thanked: 1139 times
"There will be collaboration in the coming weeks between Mauricio Pochettino, Frank Lampard and Chelsea’s sporting directors"
Det er bra at Frank får en rolle fremover her. Man kaster da ikke en klubb-legende under bussen pga noen dårlige resultater. Håper han blir å se i klubben også neste sesong.
Det er bra at Frank får en rolle fremover her. Man kaster da ikke en klubb-legende under bussen pga noen dårlige resultater. Håper han blir å se i klubben også neste sesong.
- These users thanked the author Folk_flesk for the post:
- InsVerderben
- Trolljegeren
- FD Supporter
Hva er poenget ditt @Folk_flesk ?
-
- Has thanked: 438 times
- Been thanked: 1139 times
Bare en hyllest. Ikke noe utover det.
Han fikk lite respons på det første, så han tok ikke hintet, og måtte poste en gang til.
-
- Has thanked: 1993 times
- Been thanked: 401 times
Ikke meningen å "disse" klubben, men for å understreke din påstand så scoret United 4 mål i går og som er tilsvarende det antallet samlet i deres 4(!) foregående kamper, og det uten at jeg synes vi har blitt mer effektive...!Lew_Ashby skrev: ↑fre mai 26, 2023 9:24 am Det vi viste i går var en påminnelse fra det verste i Lampard 1.0-perioden. Angriper med en del mann, får muligheter, men totalt fraværende mtp balanse og struktur, og United får overtall hver gang de vinner ballen. De kommer sykt nok i overtall selv i tilfeller hvor vi skal være noenlunde i balanse, det er helt håpløst.
Resultatet var flatterende for vår del og med så mange gode ballspillere på Chelsea er det kanskje åpenbart hvor skoen trykker...?!
Det gikk litt begge veier og for "åpent" spill tidvis, men synes Chelsea kjørte kick&run, noe som nesten virker fornærmende mot de spillerne Frank har til rådighet...
-
Det er helt enkle strukturelle prinsipper som gjør at Lampard sine lag er åpne som låvedører. Der Pep (og stort sett alle andre) har begynt å spille med en defensiv blokk bestående av fem spillere i en 3-2 eller 2-3 formasjon, spiller Lampard med sin faste 2-1. Det er gjerne 30-40 meter mellom stopperne og den dypeste midtbanespilleren også. Et hvert motstanderlags våte drøm.
Skal man spille med to angripende backer i en 4-2-3-1 må de to sentrale være av en mer sittende natur enn hva Frankie Boy instruerer dem til å være. Det er ren matematikk, men Galaxy Brain IQ kan tydeligvis ikke addisjon og subtraksjon opp til ti. Ganske skremmende. Lurer på om den IQ-testen ikke var på baksiden av et Se og Hør-blad.
Skal man spille med to angripende backer i en 4-2-3-1 må de to sentrale være av en mer sittende natur enn hva Frankie Boy instruerer dem til å være. Det er ren matematikk, men Galaxy Brain IQ kan tydeligvis ikke addisjon og subtraksjon opp til ti. Ganske skremmende. Lurer på om den IQ-testen ikke var på baksiden av et Se og Hør-blad.
- These users thanked the author Inbetweener for the post (total 2):
- InsVerderben • Trolljegeren
- Trolljegeren
- FD Supporter
Å bli roastet av Inbetweener begynner å seile opp som noe jeg virkelig frykter her i livet. Skarpe avleveringer her gitt.
- Jolla
- Has thanked: 293 times
- Been thanked: 1129 times
4,64 xG til Manchester United i andreomgangen tror jeg er det høyeste man har sett i en enkeltomgang denne sesongen. Jeg er faktisk interessert nok til at jeg skal sjekke når sist en klubb hadde mer enn dette.
Edit: De eneste fulle kampene med like mange eller flere xG enn denne enkeltomgangen denne sesongen er Liverpool - Arsenal, hvor Liverpool hadde en xG på 4,64 og Fulham - Newcastle, hvor Newcastle hadde en xG på 4,67.
Edit: De eneste fulle kampene med like mange eller flere xG enn denne enkeltomgangen denne sesongen er Liverpool - Arsenal, hvor Liverpool hadde en xG på 4,64 og Fulham - Newcastle, hvor Newcastle hadde en xG på 4,67.
- GatlingGun
Ja vær så snill. Vi ønsker å bli sparket så mye som mulig mens vi først er nede.
- Jolla
Bra! For Chelsea er en skam for fotballverden akkurat nå, og trenger å bli namet of shamet! : )GatlingGun skrev: ↑fre mai 26, 2023 2:19 pmJa vær så snill. Vi ønsker å bli sparket så mye som mulig mens vi først er nede.
- These users thanked the author Jolla for the post:
- GatlingGun
- GatlingGun
Men vi da? Vi er tilfeldige ofre. "Collateral damage"?Jolla skrev: ↑fre mai 26, 2023 2:23 pmBra! For Chelsea er en skam for fotballverden akkurat nå, og trenger å bli namet of shamet! : )GatlingGun skrev: ↑fre mai 26, 2023 2:19 pmJa vær så snill. Vi ønsker å bli sparket så mye som mulig mens vi først er nede.
- These users thanked the author GatlingGun for the post:
- Jolla
- Jolla
Jeg lager en omelett her kompis, dere er egg.GatlingGun skrev: ↑fre mai 26, 2023 3:12 pmMen vi da? Vi er tilfeldige ofre. "Collateral damage"?Jolla skrev: ↑fre mai 26, 2023 2:23 pmBra! For Chelsea er en skam for fotballverden akkurat nå, og trenger å bli namet of shamet! : )GatlingGun skrev: ↑fre mai 26, 2023 2:19 pm
Ja vær så snill. Vi ønsker å bli sparket så mye som mulig mens vi først er nede.
- GatlingGun
Jolla skrev: ↑fre mai 26, 2023 3:19 pmJeg lager en omelett her kompis, dere er egg.
Heggs eller homelettes?
-
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 537 times
Dere er en branntomt. Ikke kom å si at dere ikke ble advart.GatlingGun skrev: ↑fre mai 26, 2023 3:12 pmMen vi da? Vi er tilfeldige ofre. "Collateral damage"?Jolla skrev: ↑fre mai 26, 2023 2:23 pmBra! For Chelsea er en skam for fotballverden akkurat nå, og trenger å bli namet of shamet! : )GatlingGun skrev: ↑fre mai 26, 2023 2:19 pm
- GatlingGun
Hvordan kan jeg som et menneske være en branntomt? Merkelig statemang!markantovertak skrev: ↑fre mai 26, 2023 3:24 pmDere er en branntomt. Ikke kom å si at dere ikke ble advart.
-
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 537 times
Dere er en branntomt. Dere.GatlingGun skrev: ↑fre mai 26, 2023 3:24 pmHvordan kan jeg som et menneske være en branntomt? Merkelig statemang!markantovertak skrev: ↑fre mai 26, 2023 3:24 pmDere er en branntomt. Ikke kom å si at dere ikke ble advart.