Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
chelsea8

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av chelsea8 »

God research, Rory-r. Forhåpentligvis får vi i stand permanente overganger for Sarr (Monaco) og Batshuayi (Everton).

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Problemene som toppklubbene har med å selge spillere de siste 2-3 årene illustrerer vel egentlig godt hvor stor forskjellene har blitt mellom de største klubbene og de mellomstore/små. Samt forskjellen mellom PL og andre ligaer.

KingsRoad

Legg inn av KingsRoad »

chelsea8 skrev: fre aug 05, 2022 9:50 am Denne er på kanten 😊


Screenshot_20220805-094829_Facebook.jpg


Hører vel med til historien at det var Chelsea som trakk seg ut av Kounde-handelen.
Tenker den er innfor, de var desperate etter en ny Puyol.

Trist at Barca måtte selge deler av arvesølvet, samt skvise ut FdJ på lettere umoralsk vis, for en stakket stund med kirsebær…

Ei drakt med «Øvrebø 12» hadde derimot vært over steken. Langt over streken.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Orakelet

Legg inn av Orakelet »


Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Trolljegeren skrev: tor aug 04, 2022 11:13 pm
Lew_Ashby skrev: tor aug 04, 2022 11:10 pm
Trolljegeren skrev: tor aug 04, 2022 11:06 pm Potter er vel litt avhengig av å bruke ham nå som Cucu drar?
Håper det. Med Trossard vingback.
Eneste som er kjipt med Cucu-kjøpet er at vi nok skal spille 3 bak de neste årene. Det er jeg ikke spesielt begeistret for. I så fall må Gallagher være en av to på midten, og Mount i treeren foran.

Tuchel: "I think we will be very fluid offensive play in the number nine position. It can be him [Raheem Sterling], Kai, Timo Werner or Armando Broja who is with us now."

Vi går mot et "flytende" angrep, men jeg tror det samme kan sies om forsvaret. Tuchel sa dette om Cuca:

"He can play several positions."

Ulikt Alonso som kun kan spille vingback er Cuca en spiller som enkelt kan flyttes fra en forsvars-treer til en forsvars-firer. Basert på ferdighetene hans tipper jeg han også vil fungere godt som en defensiv midtbanespiller og det gir masse muligheter.

Jeg tror at vi i mange kamper vil ha en forsvars-treer "på papiret", men jeg tror vi vil ha en av de mest dynamiske formasjonene i fotballen og at tallene "på papiret" egentlig sier lite om hvordan vi opptrer. Vi kommer til å stille med 10 mann som bidrar både i forsvar og angrep og de vil flytte seg dynamisk basert på kampbildet.

Mange, inkludert meg, er litt bekymret for hvordan Gallagher passer inn i dette, men strengt tatt er han en av våre mest dynamiske spillere. Han vil nok tilpasse seg godt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Hva skjer med at dere kjøper spisser som ikke har lyst til å være hos dere men heller vil "hjem"?

Hernán Crespo, Andriy Shevchenko, Fernando Torres, Diego Costa, Romelu Lukaku...

Kanskje dere skal slutte å kjøpe spisser som vet hvor fint det er å bo i Milano og Madrid? Nå glemte jeg jo Álvaro Morata i farten her, han også sluttet jo å gidde å spille fotball når han ikke lenger var i Madrid by og ble shippet tilbake.
Shaun Wright-Phillips passer også denne beskrivelsen, men han droppet jeg ettersom at han ville ha ødelagt storyen med at hele resten av gjengen kom fra / skulle til Milano og Madrid.


(Jeg er ikke helt seriøs, men det er fascinerende at det er såpass mange.)

Edit: Samtlige Atléticogutter har jo returnert til kremklubben. Fernando Torres, Filipe Luís, Diego Costa, Saúl, Álvaro Morata (ja, jeg inkluderer ham, han var en Atléticogutt før han var en Real Madrid-gutt) ...Jimmy Floyd Hasselbaink var et snodig tilfelle hvor han og Mateja Kezman tydeligvis byttet kropp da de to møttes sommeren 2004, så den duoen teller. Thibaut Courtois teller også, han bare bommet med noen kilometer når han skulle returnere der han hører hjemme. (Bodde i samme hus når han returnerte til Madrid skal sies.)

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Ja, det blir viktig å få på plass en rolle for Gallagher i dette laget. Det som taler i mot Gallagher er at vi har Mason Mount som innehar mange av de samme egenskapene.
Sist redigert av chelsea8 den fre aug 05, 2022 1:17 pm, redigert 1 gang totalt.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

chelsea8 skrev: fre aug 05, 2022 12:59 pm Ja, det blir viktig å få på plass en rolle for Gallagher i dette laget. Det som taler i mot Gallagher er at vi har Mason Mount som innehar mange av de sammen egenskapene.
Personlig håper jeg vi leier han ut for klubben og hans egen del. Det er ikke en posisjon på laget til han pr dags dato. Han er ikke god nok som hverken kant/insideangriper eller pivot.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Da er Cucu klar, rekker han kampen i morgen?

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Yes! Digg.


GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

KTBFFH skrev: fre aug 05, 2022 1:25 pm Da er Cucu klar, rekker han kampen i morgen?
Djises. Vi er igang imorgen ja. Pluss PL-åpning ikveld med Øddaen og greier :)

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Haha. Chelsea-admin er frisky og sender et stikk til Brighton. Elsker det.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Screenshot_20220805-134727_Chrome.jpg

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Jeg synes det høres merkelig ut at han skal rekke Everton-kampen i morgen uten en eneste trening med laget. Har vel bare delvis deltatt med Brighton i preseason.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

chelsea8 skrev: fre aug 05, 2022 2:04 pm Jeg synes det høres merkelig ut at han skal rekke Everton-kampen i morgen uten en eneste trening med laget. Har vel bare delvis deltatt med Brighton i preseason.
Tror faktisk ikke Chilly er klar eller Tuchel mener han ikke er klar. Vi så forrige helg mot Udi sånn cirka start XI og da startet Alonso. Hvis Cucu blir klar så tror jeg han starter. tipper dette laget i morgen

Azpi-TSilva-Kouli
Reece-Kante-Jorgi-Cucu
Mount-Kai-Sterling

KingsRoad

Legg inn av KingsRoad »

chelsea8 skrev: fre aug 05, 2022 1:33 pm Yes! Digg.

8-)


Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »



Hvor rangeres 'ol 'Arry på ITK lista

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »



Akkurat som fryktet, dere blir sterke i år. Ser Tuchel også drar sammenligningen med Azpi i samme tråd.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Vi betaler kanskje for mye for Cucurella, men han er en PL proven spiller som tikker øyetest-boksen med god margin, samtidig som han har ekstreme tall innenfor de viktige avanserte statistikkene. Det å ha kvalitet på backplass er viktigere enn noensinne i moderne fotball. Det er ikke lengre feilede stoppere og vinger som blir backer; de kravene som stilles til en moderne back (og særlig vingback) er enorme. Det er ikke tilfeldig at vi ramlet som et korthus når Chilwell og senere James fikk skader.

Så tror jeg Cucu er en så god ballspiller at jeg vil spekulere i om at hans beste posisjon på sikt vil være som defensiv midtbanespiller.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Leeds-eier usedvanlig åpen om Raphinha-dealen. Gøy!


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Første trening gjennomført.


SuperJoeCole

Legg inn av SuperJoeCole »

Brått så var det sesong igjen!! Har sjeldent gledet meg mer til pause enn hva jeg gjorde i mai, men nå er det på tide med PL igjen.
Booket inn Chelsea-United i oktober, flere her som skal?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Hvit bortedrakt, med lyseblå striper (ringer), gratulerer.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: fre aug 05, 2022 3:30 pm
Så tror jeg Cucu er en så god ballspiller at jeg vil spekulere i om at hans beste posisjon på sikt vil være som defensiv midtbanespiller.
Cucu er egentlig en vingspiss som ikke har funnet ut at han skal bruke ballkontrollen sin på å kontrollere ballen inn i nettet. Han trenger sitt "Marcos Llorente på Anfield"-øyeblikk.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Da ser det ut som Alonso-æraen nærmer seg slutten, og starten på Cucurella-æraen utfolder seg.



Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Håper vi møter Barca i CL mens de må mønstre Alonso og Christensen. Har forresten dansken fått kontrakten enda?

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »



All my homies love Romero now

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»