Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Inbetweener
Innlegg: 1325

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Inbetweener »

Lew_Ashby skrev: lør aug 06, 2022 1:09 pm Boehly ser ut til å elske hardkjøret denne sommeren. Reiser rundt i verden og spiser middag mens han dealer.

Er forresten ikke veldig betryggende at Tuchel karakteriserte Boehly sitt arbeid i sommer som ''super hard-working and learning while on the job.2'' Haha, hva faen er det for noe da. Har Boehly bare kjørt fullstendig YOLO og tenkt ''faen disse overgangsgreiene i fotballen har jeg ikke peiling på, men dette skal jeg fikse''.

Helt tullerusk. Proper Yank confidence.

Men profilen av spillere vi har vært ute etter denne sommeren har vært riktig og meget bra. Med unntak av noen skjær i sjøen, som Auba og Ronaldo, så er det unge, fremadstormende spillere som er allsidige.

Cucurella får jeg mer og mer tro på at er et helt spinnvilt kjøp, prisen til tross. De kampene jeg så i fjor av han, inkludert alt av YouTube-videoer (de som viser alle hans touch mot diverse lag) gjør at jeg nesten blir halvkram. Chukwu er altså en så riktig sjanse å ta, og det kom dagen etter at jeg etterlyste disse kjøpene fra oss. Tipper vi har en ny Bellingham her.

Frenkie vil toppe det hele. Kanskje tilfredsstiller han ikke et umiddelbart behov, men fortell meg når en spiller av hans kaliber dukker opp for salg og vi ser ut til å være favoritter.

Håper vi lar angrepet stå urørt. Orker ikke en gammel og lønnsdyr flopp. Gi unggutta i angrep en sjanse. Det var Raphinha vi skulle hatt, men sånn ble det ikke. Da er det bedre å la være. I forsvar er jeg også tilbøyelig til å ta en sjanse på at det vi har uten Fofana holder, men det er jo klart, hans nivå før benbruddet var meget lovende. Sikkert ikke det dummeste, selv om prisen er helt bort i natta-tullerusk.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Utover den fantastiske stemningen som nå brer seg her på forumet og klubben generelt håper jeg folk er forberedt på at Pickford kommer til å levere sin årlige gylne hanske-prestasjon i kveld.

1-0

A disappointing evening for the Blues from London.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

GatlingGun skrev: lør aug 06, 2022 1:13 pm
chelsea8 skrev: lør aug 06, 2022 1:12 pm En må vel se et eventuelt Fofana-kjøp i et lengre perspektiv. Hvis han spiller for klubben i 10 år, og blir en solid tilvekst til stallen, så er ikke £85m avskrekkende for en spiller fra øverste hylle. Dette er en ung spiller som også har videresalgsverdi hvis han skulle ønske nye utfordringer et annet sted om noen år.
Sånn sett så er KK på 31 år en mye verre deal.
Definitivt. Det er svært god økonomi å hente spillere som Fofana. Han er kun 21 år, spiller allerede på et høyt nivå og har verdensklassepotensial. I tillegg er han Chelsea-fan så det er ikke urealistisk at vi kan ha han i 10 år +. I den siste 5 års-perioden er han da ferdig avskrevet regnskapsmessig og den "billigste" spilleren vi har. Årlig avskrivning blir ikke ekstrem i den første perioden heller. Hvis vi forutsetter 6 års kontrakt er vi på ca 14 mill euro i året.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Lew_Ashby skrev: lør aug 06, 2022 12:52 pm Er det litt sykt at vi vurderer å gjøre Fofana til tidenes dyreste forsvarsspiller?

I forlengelsen av forrige innlegg: Nei, det er to faktorer som drar opp prisen vesentlig: Alder og "PL-proven".

Ben White gikk for nesten 60 mill og var da 3 år eldre enn Fofana. "Premiumen" som Fofana representerer kontra White er lett verdt 25 mill. Da har jeg også inkalkulert "english tax".

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Knaxern skrev: lør aug 06, 2022 4:57 pm

Et bud med totalverdi på ca 60 mill da...

Det holder kanskje, men jeg er usikker på hvor keen jeg er på denne overgangen. Vi har allerede mange midtbanespillere som ikke passer helt sammen og De Jong vil bare forsterke det problemet, ikke løse det.

Hvis vi spiller med en midtbane-duo må partneren hans være Kante for å få defensiv balanse, men Kante spiller ikke alle kamper og han har kun kontrakt et år til. Dessuten vil han da fylle en rolle som Jorginho og Kova kan løse minst like bra.

Hvis vi skal ha en midtbane-treer passer han noe bedre inn, men jeg tror Gallagher og Kova vil prestere bedre enn han som 8er og det blir helt vilt å gi så høy lønn til et rotasjonsalternativ.

de Jong (og de Ligt) er i "min bok" spillere som vi alle tenkte at ville bli verdens beste når de herjet for Ajax i veldig ung alder, og som vi derfor alle rater veldig høyt, men hvis man ser kaldt og kynisk på prestasjonene de siste årene, og statistikkene, er de ikke "verdensklasse" og det blir da feil å gi de verdensklasse-lønn.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Orakelet skrev: lør aug 06, 2022 5:33 pm Et bud med totalverdi på ca 60 mill da...

Det holder kanskje, men jeg er usikker på hvor keen jeg er på denne overgangen. Vi har allerede mange midtbanespillere som ikke passer helt sammen og De Jong vil bare forsterke det problemet, ikke løse det.

Hvis vi spiller med en midtbane-duo må partneren hans være Kante for å få defensiv balanse, men Kante spiller ikke alle kamper og han har kun kontrakt et år til. Dessuten vil han da fylle en rolle som Jorginho og Kova kan løse minst like bra.

Hvis vi skal ha en midtbane-treer passer han noe bedre inn, men jeg tror Gallagher og Kova vil prestere bedre enn han som 8er og det blir helt vilt å gi så høy lønn til et rotasjonsalternativ.

de Jong (og de Ligt) er i "min bok" spillere som vi alle tenkte at ville bli verdens beste når de herjet for Ajax i veldig ung alder, og som vi derfor alle rater veldig høyt, men hvis man ser kaldt og kynisk på prestasjonene de siste årene, og statistikkene, er de ikke "verdensklasse" og det blir da feil å gi de verdensklasse-lønn.
Haha.

Tja, vil tro at både Kante og Jorginho forsvinner etter denne sesongen muligens, maksimum sommer 2024. Da står dere igjen med RLC, Kovacic og Gallagher. Rice har ett år igjen av kontrakten neste sommer, og da er det nok flere klubber som melder seg på. FdJ inn nå for dere gir mening.

Så kan man selvsagt diskutere hvor god han faktisk er.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Når skal vi se bra ut igjen? Lenge siden sist.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

GatlingGun skrev: lør aug 06, 2022 7:14 pm Når skal vi se bra ut igjen? Lenge siden sist.
Jævlig godt spørsmål

startelver

Legg inn av startelver »

Bare nevner at det er to London-klubber som er over dere på tabellen. :)

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Jorgiiii

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Grå fotball, men når har vi noensinne spilt bra på Goodison?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Vi klarer nok å rote det til for oss selv idag også. Spår en klassisk snuoperasjon i 2.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Håper vi drar inn 3p på en elendig dag

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Bomme kongen er i gang

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

3 poeng, eneste positivet å ta med seg

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Deilig. Godt å se alle debutantene gjøre en bra kamp. Cucurella så utrolig skarp ut i possesion. Det var på tide å ta livet av Goodison-spøkelse, og det krevde en profesjonell opptreden av gutta.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Cucurella så skarp og deilig ut. Resten så slitne og lei ut.

SuperJoeCole

Legg inn av SuperJoeCole »

Godt å være ferdig med Everton borte. Synes også at debutantene klarte seg bra. Silva BB?
Koulibaly er et beist. Liker pasningsspillet hans også.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

SuperJoeCole skrev: lør aug 06, 2022 9:45 pm Godt å være ferdig med Everton borte. Synes også at debutantene klarte seg bra. Silva BB?
Koulibaly er et beist. Liker pasningsspillet hans også.
TSilva absolutt BB ja, enig angående Koulibaly. Dessverre fortsetter angrepsspillet vårt og være totalt planløst. Trenger vi en ny midtbanespiller for å få det til å funke? Trenger vi 1-2 nye angrepsspillere som har x faktor som kan dra av folk og skape sjanser på egenhånd? Noe må skje, vi kan ikke fortsette som i dag får det er helt likt store deler av fjoråretssesong. Det er ikke bærekraftig til å ta nok poeng over 38 kamper

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Var opptatt med noe annet og fikk ikke sett åpningskampen. Basert på kommentarene her så ser det ikke ut som at vi spillte noe særlig godt... Noen som kan/ønsker og gi et kort referat?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lolzalot skrev: lør aug 06, 2022 11:46 pm Var opptatt med noe annet og fikk ikke sett åpningskampen. Basert på kommentarene her så ser det ikke ut som at vi spillte noe særlig godt... Noen som kan/ønsker og gi et kort referat?
Tja. Everton lå lavt og hadde vanvittig innsats hele kampen.

Vi fikk av blant annet den grunn aldri noen reell rytme i angrepene. Det gikk rett og slett litt for sakte, spillerne hadde altfor stor avstand mellom hverandre når vi skulle angripe etablert og ved kontringer.

Flere av spillerne virket å være lite pigg og klar for sesongstart. De eneste som virket å være noenlunde i bra slag var de tre gamle herrene foran Mendy.

Etter min mening var Azpi Chelseas beste idag, med Silva og KK like bak. Resten får terningkast 2.

Cucurella kom inn og virket å løfte hele laget med sin ro og besluttsomhet. Her tror jeg vi har kjøpt en stjerne.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Orakelet skrev: lør aug 06, 2022 5:33 pm Et bud med totalverdi på ca 60 mill da...

Det holder kanskje, men jeg er usikker på hvor keen jeg er på denne overgangen. Vi har allerede mange midtbanespillere som ikke passer helt sammen og De Jong vil bare forsterke det problemet, ikke løse det.
Jeg er også skeptisk til å bruke så mye penger på en spiller som Barcelona selge. Jeg føler at vi viser interesse for han bare fordi han er tilgjengelig, ikke fordi han passer godt inn i Chelsea.

Samtidig er jeg veldig spent på hva klubben tenker om Jorginho og Kante som fyller 32 neste år. Skal de la kontraktene gå ut, eller forlenge med dem.

Neste sommer har Declan Rice et år igjen av kontrakten sin. Han har Chelsea DNA og passer veldig godt inn hos oss, både i laget og med spillergruppen. Jeg håper ikke et De Jong-kjøp påvirker våre planer om å hente Rice.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »



Må være mulig å få til et utlån i Premier League.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

chelsea8 skrev: søn aug 07, 2022 11:26 am

Må være mulig å få til et utlån i Premier League.
Jeg forstår ikke disse talentene våre noen ganger. Skjønner de ikke at de er nødt til å være gode og prestere over tid for å få plass på et av verdens beste lag?

Mange av disse føler jeg har altfor stor selvtillit sammenlignet med faktisk nivå på den fotballen de kan gi oss. Få det vekk. Tar heller en ydmyk fyr med med en god dose preastasjonsbasert selvtillit, med positiv innvirkning på resten av troppen. Sånne sytpeiser som CHO har jeg ingenting til overs for.

Good riddaance og en enorm lønnspost borte isåfall.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Kjipt å hele tiden være banens beste. Plukkes sikkert ut i alle dopingkontroller.


Orakelet

Legg inn av Orakelet »

chelsea8 skrev: søn aug 07, 2022 9:27 am
Orakelet skrev: lør aug 06, 2022 5:33 pm Et bud med totalverdi på ca 60 mill da...

Det holder kanskje, men jeg er usikker på hvor keen jeg er på denne overgangen. Vi har allerede mange midtbanespillere som ikke passer helt sammen og De Jong vil bare forsterke det problemet, ikke løse det.
Jeg er også skeptisk til å bruke så mye penger på en spiller som Barcelona selge. Jeg føler at vi viser interesse for han bare fordi han er tilgjengelig, ikke fordi han passer godt inn i Chelsea.

Samtidig er jeg veldig spent på hva klubben tenker om Jorginho og Kante som fyller 32 neste år. Skal de la kontraktene gå ut, eller forlenge med dem.

Neste sommer har Declan Rice et år igjen av kontrakten sin. Han har Chelsea DNA og passer veldig godt inn hos oss, både i laget og med spillergruppen. Jeg håper ikke et De Jong-kjøp påvirker våre planer om å hente Rice.

Helt enig i at dette er en overgang som eventuelt skjer fordi det er mulig, ikke fordi det er vårt største behov.

En duo med Rice og de Jong kunne gitt mening, men jeg syns det gir lite mening å betale over to milliarder og to topplønninger for å få en slik duo. Da syns jeg det gir langt mer mening å satse på Kante og Jorginho så lenge de holder (de er jevngamle Koulibaly) og satse på neste generasjon midtbanespillere (Carney, Casadei), samtidig som Gallagher spilles inn.

Og dersom vi først skal kjøpe en sentral midtbanespiller er det Kante som er kritisk å erstatte. Vi har flere midtbanespillere som kan bidra offensivt, men vi har bare en Kante og alle topplag trenger en "Kante-type".

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Orakelet skrev: lør aug 06, 2022 5:33 pm de Jong (og de Ligt) er i "min bok" spillere som vi alle tenkte at ville bli verdens beste når de herjet for Ajax i veldig ung alder, og som vi derfor alle rater veldig høyt, men hvis man ser kaldt og kynisk på prestasjonene de siste årene, og statistikkene, er de ikke "verdensklasse" og det blir da feil å gi de verdensklasse-lønn.
Dette gjelder jo så og si alle Ajax-skolerte spillere. De blir aldri så gode som man tror ut i fra prestasjonene deres hos Ajax.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

chelsea8 skrev: søn aug 07, 2022 11:26 am

Må være mulig å få til et utlån i Premier League.
Noen ganger selger vi for tidlig, andre ganger for sent. Denne gangen burde vi solgt til Bayern når vi hadde sjansen.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Werner veldig nær permanent overgang til Leipzig ifølge Romano. Trodde virkelig han skulle bli god i Chelsea-trøyen, men klarte aldri å finne seg til rette, og kurven var bare nedadgående etter en sterk debut mot Brighton. Dette er en riktig overgang til slutt.

Takk for viktige bidrag til CL-trofeet, Timo!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»