Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
thewaterfall

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av thewaterfall »

Er ikke Badiashile først og fremst venstre stopper da? Han er i alle fall venstrefotet og Potter ønsker vel en høyrefotet stopper på høyresiden. Slik sett er det ikke snakk om RLC vs Badiashile, men RLC vs Chalobah f.eks. i mine øyne.

Hvordan i helvete er det du ser ut James?!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jepp, selsvagt James RCB. Viasat sjokkerende nok null peiling.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Hadde forventet bedre av Helland i studio, han synes jeg har peiling. Semb og co har jeg null forventinger til derimot så er ikke overrasket over at de ikke henger med.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Å ikke sentre til Havertz på åpent mål er så sjokkerende svakt fra Mudryk. Det der er type kampavgjørende valg, og noe jeg mener er nesten tilsvarende forsvarer som får balltap som bakerste mann. Forskjell på 0-0 og 1-0.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Synes Félix gjør feil der når han gir ballen til Havertz heller enn Mudryk. Jeg skal være forsiktig med å spekulere, men det er nesten som om han gjorde det valget som ga ham selv den beste sjansen til å score - altså at han vurderte det som at Havertz ville sende ballen tilbake til Félix.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Lew_Ashby skrev: lør apr 01, 2023 6:41 pm Å ikke sentre til Havertz på åpent mål er så sjokkerende svakt fra Mudryk.
Det er en situasjon som oppstår raskt ved at han vinner ballen høyt. Jeg mener at det er ikke feil å avslutte der, selv om en pasning hadde garantert gitt et mål. God redning av Martinez.

Vi slipper til alt for mye i mot. Watkins to ganger alene med keeper og et skudd i tverrligger på 15 minutter.
Sist redigert av chelsea8 den lør apr 01, 2023 6:48 pm, redigert 1 gang totalt.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Fyfaen Cucurella

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Jolla skrev: lør apr 01, 2023 6:47 pm Synes Félix gjør feil der når han gir ballen til Havertz heller enn Mudryk. Jeg skal være forsiktig med å spekulere, men det er nesten som om han gjorde det valget som ga ham selv den beste sjansen til å score - altså at han vurderte det som at Havertz ville sende ballen tilbake til Félix.
Enig. Presis nok pasning der så er Mudryk alene 1-mot-1

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

chelsea8 skrev: lør apr 01, 2023 6:47 pm
Lew_Ashby skrev: lør apr 01, 2023 6:41 pm Å ikke sentre til Havertz på åpent mål er så sjokkerende svakt fra Mudryk.
Det er en situasjon som oppstår raskt ved at han vinner ballen høyt. Jeg mener at det er ikke feil å avslutte der, selv om en pasning hadde garantert gitt et mål. God redning av Martinez.

Vi slipper til alt for mye i mot. Watkins to ganger alene med keeper og et skudd i tverrligger på 15 minutter.
Emm skal han se Havertz (tror han faktisk gjør det og avslutter selv allikevel). Forskjell på 0-0 og 1-0.

Like ræv involvering som forsvaret vårt på 0-1 for meg.

startelver

Legg inn av startelver »

Potter må vel snart gå hvis dette ikke snur fort.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ser en stream som oppdaterer på Bayern Munchen-Dortmund. En herlig liten 3-0 til BM i Tuchel sin debut der etter 25 min

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Lew_Ashby: Jeg tolker at Mudryk ikke rekker å se han.

Vi kommer til å bli helt drept på kontringer av Villa. Enormt med plass.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Mudryk har vært bra idag.

Oggyboy

Legg inn av Oggyboy »

GatlingGun skrev: lør apr 01, 2023 7:02 pm Mudryk har vært bra idag.
Ironisk?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lew_Ashby skrev: lør apr 01, 2023 6:57 pm En herlig liten 3-0 til BM i Tuchel sin debut der etter 25 min
To av mine favorittspillere med målene også.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

4-5 gigasjanser til oss. 0 mål.

I en normal sesong er dette en kamp vi hadde avgjort til pause.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Lew_Ashby skrev: lør apr 01, 2023 6:57 pm Ser en stream som oppdaterer på Bayern Munchen-Dortmund. En herlig liten 3-0 til BM i Tuchel sin debut der etter 25 min
Salt i såret det der. Jeg unner Tuchel suksess, men det smerter å få påminnelser på hvor dumme vi var og det aner meg at vi kommer til å få mange påminnelser i årene som kommer. Kanskje Tuchels Bayern blir laget som vil slå oss ut av CL hvert år?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Gidder egentlig ikke bry meg særlig om Tuchel og hvordan han gjør det med Bayern merker jeg. Har ingenting i mot Tuchel altså, jeg har enormt med sans for han og om han lykkes med Bayern så er det moro for han. Håper ikke han flopper, og tror forsåvidt ikke det heller, men at han får suksess (som ikke går på bekostning av Chelsea). Grunnen er at han (naturlig nok) kommer til å bli sammenlignet med Potter, men jeg synes det blir litt feil. Tuchel ble ikke sparket kun fordi resultatene var svake, prestasjonene var svake eller eierne mente han ikke var en god nok trener. Først og fremst mente eierne at han ikke var riktig type trener i deres visjon og hvordan de mener trenerrollen i Chelsea skal utføres (være involvert i hele klubben, ikke bare trene a-laget). Der var det jo en tydelig kulturkrasj om man kan si det slik. Når resultatene og prestasjonene også var sviktende i starten så fant eierne ut at de måtte ta grep tidlig slik at de får bygget den kulturen de ønsker tidligst mulig.

Om Tuchel hadde fortjent mer tid etter det han leverte for klubben i starten av sin periode, samt måten han borte klubben utad under sanksjoner osv.? Ja, det synes jeg. Men dessverre for han var ikke dette under ledelse av de nye eierne, og slik sett kan man ikke påstå at de skyldte Tuchel noe særlig selv om man kan argumentere for at klubben skyldte Tuchel å gi han tid og tålmodighet.

Jeg tror helt ærlig at Tuchel hadde fått sparken før eller siden uansett, all den tid han ikke virket interessert i å utføre trenerrollen på måten eierne ønsker. Og derfor var det kanskje helt greit at han ble sparket før heller enn siden, uansett hvor trist og brutalt det var og hvordan resultatene har uteblitt i etterkant.

Oggyboy

Legg inn av Oggyboy »

Helt utrolig hvor lite klinisk Chelsea er med Potter som manager.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Lenge siden jeg har sett en så uskolert spiller som Mudryk. Totalt hodeløs i både press og kombinasjonsspill, her trengs det mange timer på feltet. Rask da.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Oggyboy skrev: lør apr 01, 2023 7:10 pm Helt utrolig hvor lite klinisk Chelsea er med Potter som manager.
Det er helt sykt. Vi produserer nok til å lede med flere mål. Sjanse etter sjanse.

Virker som Villa gir RLC så mye plass han bare ønsker fordi det blir aldri farlig uansett.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lew_Ashby skrev: tor mar 30, 2023 7:16 am
Benefits of moving to Earls Court:

- 65-70k capacity
- Uncompromised design
- 3 year build with no temporary stadium as it can be built while we still play at the Bridge
- Less expensive as the club can offset the cost by selling Stamford Bridge land afterwards
Jeg ser at det skrives dette. Men jeg synes at plassen ved Earls Court også ser ut som en ekstremt dyr og knotete plass å bygge et stort nok stadionanlegg. Dette er grunnen til at jeg tidligere i tråden anbefalte å kanskje prøve seg ved Barn Elms, selv om det er på feil side av elven (direkte over elven fra Craven Cottage) og endel mindre sentralt.
Bilde


Ville kanskje også ha prøvd å sjekket med London om det ville vært mulig å kjøpe Eel Brook Common og gjøre Stamford Bridge-området om til en ny park til å erstatte Eel Brook Common. Men regner vel med at de i kontroll har sjekket dette allerede.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Herregud å diskutere Tuchel under Chelsea-kamp. Ja, han er en fantastisk trener, men nå trener han Bayern. Det laget, som våre andre rivaliserende lag, misliker jeg sterkt. Tuchel kommer ikke tilbake, så da får man joine grock19 i Bayern-klubben som bigeskjeft.

Nok en gang spiller vi en bra fotballomgang med feiende flott angrepsfotball. I så måte vil jeg si at taktikken har fungert. James er minst like god som igangsetter fra dypet. Og så er det en kardinalglipp som gjør at vi slipper inn. Fortærende at Martinez er Martinez, og at Mudryk ikke skjønner at han ikke blir tatt igjen av noen når han er 1 mot 1. Da er man så lite bevisst på egne evner som fotballspiller, da.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »


Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

chelsea8 skrev: lør apr 01, 2023 7:21 pm
Oggyboy skrev: lør apr 01, 2023 7:10 pm Helt utrolig hvor lite klinisk Chelsea er med Potter som manager.
Det er helt sykt. Vi produserer nok til å lede med flere mål. Sjanse etter sjanse.

Virker som Villa gir RLC så mye plass han bare ønsker fordi det blir aldri farlig uansett.
De elsker når K2 har ballen også. Trodde senegaleseren skulle være en ballspillende stopper, jeg. Det er liksom så rævva det han gjør i pasningsspillet. Badiashile burde startet, som sagt før kampen.

Oggyboy

Legg inn av Oggyboy »

11 avslutninger(på/utenfor/blokkert) 8 cornere. Dette laget er å ineffektivt at det er til å gråte av.

Rory-r

Legg inn av Rory-r »

Fantastisk fokus på enkeltspillere i dag igjen. Havertz feks, som har vært helt elendig i store deler av sesongen og bommer på 2-3 store sjanser hver eneste kamp får virkelig som fortjent her inne.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Inbetweener skrev: lør apr 01, 2023 7:23 pm Herregud å diskutere Tuchel under Chelsea-kamp. Ja, han er en fantastisk trener, men nå trener han Bayern. Det laget, som våre andre rivaliserende lag, misliker jeg sterkt. Tuchel kommer ikke tilbake, så da får man joine grock19 i Bayern-klubben som bigeskjeft.

Nok en gang spiller vi en bra fotballomgang med feiende flott angrepsfotball. I så måte vil jeg si at taktikken har fungert. James er minst like god som igangsetter fra dypet. Og så er det en kardinalglipp som gjør at vi slipper inn. Fortærende at Martinez er Martinez, og at Mudryk ikke skjønner at han ikke blir tatt igjen av noen når han er 1 mot 1. Da er man så lite bevisst på egne evner som fotballspiller, da.
Sorry. Så klipp fra målene som bare trillet inn for BM på Chelsea-streamen min, og valgte å nevne det her. Det er en av de større beslutningene som er tatt av klubben siste 5 årene, emm naturlig at det fortsatt sitter i.

Men fullt fokus på Chelsea her. God førsteomgang alt i alt, men gode lag klarer å få marginer med seg. Chelsea kuker det til for seg selv konstant.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: lør apr 01, 2023 7:24 pm Trodde senegaleseren skulle være en ballspillende stopper, jeg.
¿Qué?

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Frykter Kovacic sitt gule kort når Villa skal kontre så mye på oss.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»