Liverpool Football Club - Klubbtråd

Svar
silkyglenjohnson

Re: Liverpool Football Club - Klubbtråd

Legg inn av silkyglenjohnson »

Afrikamesterskapet flyttet fremover noen dager. Fuckings krise for oss om dette betyr at dette er den endelige spikeren i kista mtp. Leicester- og Chelseakampene...


Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

silkyglenjohnson skrev: ons des 08, 2021 8:53 am Afrikamesterskapet flyttet fremover noen dager. Fuckings krise for oss om dette betyr at dette er den endelige spikeren i kista mtp. Leicester- og Chelseakampene...

Er vel på grensen til borgerkrig i Kameron. Kan det hende det blir avlyst?

Spør deg, siden du er Afrika-korrespondent her på forumet etter at NR-1 ga seg.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Må være rimelig ok sjanser for at dette blir avlyst.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

k9b skrev: ons des 08, 2021 9:04 am
silkyglenjohnson skrev: ons des 08, 2021 8:53 am Afrikamesterskapet flyttet fremover noen dager. Fuckings krise for oss om dette betyr at dette er den endelige spikeren i kista mtp. Leicester- og Chelseakampene...

Er vel på grensen til borgerkrig i Kameron. Kan det hende det blir avlyst?

Spør deg, siden du er Afrika-korrespondent her på forumet etter at NR-1 ga seg.
Real shit så satt jeg faktisk i et møte om Kamerun forrige uke. Jeg kan melde om at situasjonen der nede er kritisk, men ikke kritisk nok til at de tar fra løvene mesterskapet en gang til - er bare halvannen million mennesker som er på flukt der om dagen. Tror det eneste som kan stoppe det er koronahelvete, men da snakker vi spillere som dævver her, ellers fortsetter showet. Er for mye prestisje å gjennomføre dette nå.

Jeg tenker for øvrig å ta meg turen ned dit og kjøre igjennom landet på noen timer. Kan oppdatere deg igjen da.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Bare å håpe de ryker ut fortere enn faen.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Da blir AFCON fort et større problem for oss enn først antatt.

For noe jævla jalla-opplegg. Flytte mesterskapet noen få uker før oppstart....

MentalM

Legg inn av MentalM »

Vi har inngått avtale med Zimbabwe om at Nakamba ikke skal være med på oppkjøringen, men dra ned 2. januar. Vet ikke om Liverpool har lignende avtaler?

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

MentalM skrev: ons des 08, 2021 11:17 am Vi har inngått avtale med Zimbabwe om at Nakamba ikke skal være med på oppkjøringen, men dra ned 2. januar. Vet ikke om Liverpool har lignende avtaler?
Etter at Klopp sine sitater ble gjort til en sak der han liksom skal ha snakket ned Afrikamesterskapet som en liten turnering er det liten goodwill å hente i Senegalleiren i alle fall. Hos Egypt er det nok kanskje litt bedre klima og man har funnet løsninger tidligere. Så lov å håpe at man kan få til noe tilsvarende for i alle fall han.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

silkyglenjohnson skrev: ons des 08, 2021 9:33 am Jeg tenker for øvrig å ta meg turen ned dit og kjøre igjennom landet på noen timer. Kan oppdatere deg igjen da.
Drosje eller leiebil?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Satser på at korona setter en stopper for afrikamesterskapet. Noe godt må det vel komme ut av det helvetes viruset.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Han Senegal-treneren må være det dummeste papphuet i toppfotball. Hvordan i helvete har et gammelt tørt brød som han fått jobb som landslagstrener?

Når mennesker blir så dumme i hodet som han irriterer de meg. Jeg håper Senegal krasjer ut av turneringen tidlig, og jobben hans ryker.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Har ennu ikke sett en offisiell link om flytting ennu på ACN mesterskapet så langt,selv om ting å tang sier litt om situsjonen i Kamerun
---
Mer intressert i fremtidsbyggingen på midtbanen og en 90 mill£ link til Bellingham
Tja! en midtbane som dette
Morton
Bellingham Ukjent
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

om noen år
Bellingham går rett inn på laget i dag...overbevisst...men som regel rykter...men da kan jeg drømme videre
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

The Kwames

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

PSG er det eneste tøffe laget blant toerne, men med den flaksen man har, så er det ikke overraskende om man trekker dem.

Ellers er det en haug med helt elendige toerlag. Så får man håpe på at Chelsea trekker Bayern, Man City trekker Atletico og Man Utd trekker PSG.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Knaxern skrev: ons des 08, 2021 10:45 pm PSG er det eneste tøffe laget blant toerne, men med den flaksen man har, så er det ikke overraskende om man trekker dem.

Ellers er det en haug med helt elendige toerlag. Så får man håpe på at Chelsea trekker Bayern, Man City trekker Atletico og Man Utd trekker PSG.
Chelsea kan ikke møte Liverpool, City, United og Juventus. Det betyr at det er kun 4 alternativer igjen for de. Lille, Ajax, Real Madrid og Bayern München. I likhet med deg er jeg ikke i tvil om hvem som er det sterkeste laget av de 4.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Vi kommer naturligvis til å få PSG. City får Stockport som vanlig.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Eldon skrev: ons des 08, 2021 11:15 pm Vi kommer naturligvis til å få PSG. City får Stockport som vanlig.
Deltar Stockport i CL?

Yesil

Legg inn av Yesil »

Knaxern skrev: ons des 08, 2021 10:45 pm PSG er det eneste tøffe laget blant toerne, men med den flaksen man har, så er det ikke overraskende om man trekker dem.

Ellers er det en haug med helt elendige toerlag. Så får man håpe på at Chelsea trekker Bayern, Man City trekker Atletico og Man Utd trekker PSG.
Om vi ikke slår det PSG-laget der kan vi like godt ryke.

Ikke at det er PSG jeg ønsker, men vi skal strengt talt slå alle disse lagene.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

SirJames skrev: ons des 08, 2021 6:19 pm Satser på at korona setter en stopper for afrikamesterskapet. Noe godt må det vel komme ut av det helvetes viruset.
Mtp. at både EM og Copa America ble gjennomført tidligere i sommer så tror jeg det skal ekstremt mye til for at AFCON avlyses. Type at omikron muterer seg i flodhester og begynner å spise folk eller at det innføres restriksjoner i Afrika som umuliggjør å gjennomføre mesterskapet - av disse alternativene ser jeg på det første som mest sannsynlig. Kamerun har mistet mesterskapet én gang (2019), så de kjører på uansett hvordan det skulle se ut med pandemier og humanitære kriser. CAF har allerede flyttet på mesterskapet to ganger så de kommer nok ikke til å stoppe det uansett hva FIFA, FN og Shakira måtte ha å si. Mao. så blir det afrikanske rytmer, absurd keeperspill, røde kort, krig og konflikt, fete hårsveiser og morsom fotball i januar enten vi liker det eller ikke.

SirJames

Legg inn av SirJames »

silkyglenjohnson skrev: tor des 09, 2021 9:27 am
SirJames skrev: ons des 08, 2021 6:19 pm Satser på at korona setter en stopper for afrikamesterskapet. Noe godt må det vel komme ut av det helvetes viruset.
Mtp. at både EM og Copa America ble gjennomført tidligere i sommer så tror jeg det skal ekstremt mye til for at AFCON avlyses. Type at omikron muterer seg i flodhester og begynner å spise folk eller at det innføres restriksjoner i Afrika som umuliggjør å gjennomføre mesterskapet - av disse alternativene ser jeg på det første som mest sannsynlig. Kamerun har mistet mesterskapet én gang (2019), så de kjører på uansett hvordan det skulle se ut med pandemier og humanitære kriser. CAF har allerede flyttet på mesterskapet to ganger så de kommer nok ikke til å stoppe det uansett hva FIFA, FN og Shakira måtte ha å si. Mao. så blir det afrikanske rytmer, absurd keeperspill, røde kort, krig og konflikt, fete hårsveiser og morsom fotball i januar enten vi liker det eller ikke.
Jeg har lyst å se flodhester som spiser folk.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »



Bare å gå all in på Frenkie.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Knaxern skrev: tor des 09, 2021 4:00 pm

Bare å gå all in på Frenkie.
WTF? Er de så desperate etter penger? Trodde heller de ville gjort mer for å få ut Umtiti, Dembele, Coutinho og utlånte Pjanic.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

KongOlav2 skrev: tor des 09, 2021 4:04 pm
Knaxern skrev: tor des 09, 2021 4:00 pm

Bare å gå all in på Frenkie.
WTF? Er de så desperate etter penger? Trodde heller de ville gjort mer for å få ut Umtiti, Dembele, Coutinho og utlånte Pjanic.
Det er vel ikke mye å hente der. Umititi og Dembele er jo skadeutsatte og mangler komplett selvinnsikt i forhold til ny kontrakt, og Coutinho er det vel ingen som ønsker.

Skal ikke kommentere hvor troverdige akkurat disse ryktene er, men alle vet hvor fucked Barca er økonomisk, tror ikke det er mye å hente i den gjengen her.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Knaxern skrev: tor des 09, 2021 4:00 pm

Bare å gå all in på Frenkie.
Er vel omtrent eneste spilleren på Barca som har noe å tilby til toppklubber, unntatt de unge stortalentene. Resten er middels eller stort sett skadet.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Chromeback skrev: tor des 09, 2021 4:07 pm Det er vel ikke mye å hente der. Umititi og Dembele er jo skadeutsatte og mangler komplett selvinnsikt i forhold til ny kontrakt, og Coutinho er det vel ingen som ønsker.

Skal ikke kommentere hvor troverdige akkurat disse ryktene er, men alle vet hvor fucked Barca er økonomisk, tror ikke det er mye å hente i den gjengen her.
Nei, men også lønn da. Alle de har jo høy lønn og bidrar lite. Regnskapsmessig kutter man jo også en del om man selger spillere som er kjøpt dyrt slik at de kan avskrive resten av kostnaden for dem.

Rart hvor inni hampen økonomisk kjørt de kan være da. De burde jo fortsatt være en av klubbene med størst sponsoravtaler og kommersielle inntekter. Har de enorme lån som skal nedbetales? De har jo allerede kvittet seg med et par av fotballverdens høyeste lønninger i Messi og Griezmann.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

KongOlav2 skrev: tor des 09, 2021 4:04 pm WTF? Er de så desperate etter penger? Trodde heller de ville gjort mer for å få ut Umtiti, Dembele, Coutinho og utlånte Pjanic.
Dembele sin kontrakt går ut til sommeren, så er ikke så mye å hente der. Pjanic, Umtiti og Coutinho er det ingen som ønsker. Nå røk de ut av gruppespillet i CL, så mister en god del inntekter der. Samtidig er det en stor mulighet for at de ikke fikser topp 4 og CL neste sesong. Så det overrasker ikke at de prøver å bli kvitt de verdifulle spillerne som ikke er egne talenter.

Pedri med ny kontrakt, de jobber med en for Gavi og Arujo.

De er helt fucked etter at Barten kjørte klubben i dass. Messi var den eneste som holdt den klubben flytende, og nå forsvinner gode sponsoravtaler etter at han forsvant. Ikke uten grunn at Laporta har begynt å bjeffe om superligaen igjen.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Knaxern skrev: tor des 09, 2021 4:16 pm Dembele sin kontrakt går ut til sommeren, så er ikke så mye å hente der. Pjanic, Umtiti og Coutinho er det ingen som ønsker. Nå røk de ut av gruppespillet i CL, så mister en god del inntekter der. Samtidig er det en stor mulighet for at de ikke fikser topp 4 og CL neste sesong. Så det overrasker ikke at de prøver å bli kvitt de verdifulle spillerne som ikke er egne talenter.

Pedri med ny kontrakt, de jobber med en for Gavi og Arujo.

De er helt fucked etter at Barten kjørte klubben i dass. Messi var den eneste som holdt den klubben flytende, og nå forsvinner gode sponsoravtaler etter at han forsvant. Ikke uten grunn at Laporta har begynt å bjeffe om superligaen igjen.
Nei, men lønn er den største utgiftsposten i et fotballag, så det er som oftest viktigere enn å få inn pengene på salg. Og selv om Messi var stor, så er jo Barca i utgangspunktet en gigaklubb også uten ham. De burde ha sponsoravtaler som er blant de 5-7 største i fotballverdenen selv uten Messi.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

KongOlav2 skrev: tor des 09, 2021 4:19 pm Nei, men lønn er den største utgiftsposten i et fotballag, så det er som oftest viktigere enn å få inn pengene på salg. Og selv om Messi var stor, så er jo Barca i utgangspunktet en gigaklubb også uten ham. De burde ha sponsoravtaler som er blant de 5-7 største i fotballverdenen selv uten Messi.
Det stemmer, og ter Stegen, Frenkie og Dest har alle solide lønninger. Når de da er attraktive for andre klubber, så er det naturlig at de blir lagt ut for salg når de feilet med å selge den gjengen du nevnte. Dembele sin lønn forsvinner til sommeren uansett da kontrakten hans går ut.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

KongOlav2 skrev: tor des 09, 2021 4:11 pm
Chromeback skrev: tor des 09, 2021 4:07 pm Det er vel ikke mye å hente der. Umititi og Dembele er jo skadeutsatte og mangler komplett selvinnsikt i forhold til ny kontrakt, og Coutinho er det vel ingen som ønsker.

Skal ikke kommentere hvor troverdige akkurat disse ryktene er, men alle vet hvor fucked Barca er økonomisk, tror ikke det er mye å hente i den gjengen her.
Nei, men også lønn da. Alle de har jo høy lønn og bidrar lite. Regnskapsmessig kutter man jo også en del om man selger spillere som er kjøpt dyrt slik at de kan avskrive resten av kostnaden for dem.

Rart hvor inni hampen økonomisk kjørt de kan være da. De burde jo fortsatt være en av klubbene med størst sponsoravtaler og kommersielle inntekter. Har de enorme lån som skal nedbetales? De har jo allerede kvittet seg med et par av fotballverdens høyeste lønninger i Messi og Griezmann.
For å kunne selge spiller så er jo nesten noen nødt til å være interessert i å kjøpe dem også.

Dembele har sagt at han tar avgjørelsen sin til sommeren, så den utgiften forsvinner jo der.

Noe av årsaken er vel at LaLiga har justert lønnstaket sitt igjen, og Barca må kutte enda mer hvis jeg husker riktig. Kan hende at jeg husker helt feil her.

Nå husker jeg ikke hvor høy prosentandel av inntektene til Barca som gikk til lønn, men det var vel over 100% før Messi og Griez forsvant. Det kutter jo mye, men utgangspunktet var også helt ute å kjøre.

Ekstremt fascinerende case, hvor Barca satset alt på noen få kort. Særlig etter Neymar-pengene gikk alt ad undas. Dortmund fikk vel omtrent dobbelt så mye av hva de hadde forventet for Dembele blant annet.

Mener det var The Athletic som hadde en veldig interessant artikkel om akkurat dette en gang i sommer. Skal se om jeg finner den igjen.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Corvus skrev: tor des 09, 2021 4:09 pm
Er vel omtrent eneste spilleren på Barca som har noe å tilby til toppklubber, unntatt de unge stortalentene. Resten er middels eller stort sett skadet.
ter Stegen er også et godt alternativ for de som kun har en strekkeeper. Hadde forsterket klubber som PSG, Atletico, Man Utd, Chelsea og Arsenal f.eks.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Husker masterpool mente vi burde se og lære av Barcelonas klubbdrift...

Savner den fyren litt. Han er ikke her inne vel?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»