Manchester United

Svar
Saliph

Re: Manchester United

Legg inn av Saliph »

Gud bedre for en klovn Ballbag er. Bra av Carra

Mehell

Legg inn av Mehell »

tbb skrev: fre feb 17, 2023 9:10 am Her er klippet btw:
► Show Spoiler
Trodde ikke den dagen jeg var helt enig med Carra skulle komme :lol:
Mulig helvete har frøset over nå.

Eller så kan det skje senere i dag. Er ikke dette D-dagen? Bare å stålsette seg, tror jeg.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

tbb skrev: fre feb 17, 2023 9:05 am
k9b skrev: tor feb 16, 2023 10:27 pm
tbb skrev: tor feb 16, 2023 8:52 pm Noen som så diskusjonen mellom Balague og Carragher? Balague mente tydeligvis at engelske klubber burde fordele ressursene deres. Ikke nødvendigvis idiotisk, men tenk at en spanjol kommer med dette! Helt sykt!
Barcelona og Real Madrid fortjener all mulig økonomisk ulikhet i deres disfavør de kan få i alle år framover. Resten av ligaen syntes jeg mer synd på, men fokuset burde rettes mot hvordan de to har styrt den ligaen og økt ulikhetene internt der i 30 år, i stedet for PL.

Nå er forskjellene så store at det kommer en ‘revolusjon’, og grunnen til det er at B’mouth og Fulham kan kjøpe spillere fra de tradisjonelle stormaktene, men skylden burde plasseres ettertrykkelig der den hører hjemme, og det er ikke i PL.
Litt off topic, men interessant den dommerskandalen man ser konturene av i Barcelona også. Betalt en dommersjef i årevis (off the books). Det er bare mentaliteten deres. De jukser hvis de kan. Absolutt null integritet. Og hvis det ikke er nok? Sutrer og klager over at ressursene er skjeve, og må omfordeles.

Ikke tilfeldig at City, ledet av en tidligere Barcelona-ledelsen, har drevet med denne type juks i ett tiår. Pep Guardiolas egen historie med juks og tvilsomme bekjentskap er ufattelig underkommunisert.

(Tanken på å gå inn i en union med flere av disse landene er så ufattelig lite appellerende. Helt overbevist om at de må et tidspunkt vil forsøke å finne en måte å gå for oljefondet. Om det er som en straffeskatt for alle utslippene vi har forårsaket eller noe annet vil tiden vise.)
Helt enig. Det er så sykt hvordan Real Madrid, Barcelona og Juventus går i bresjen og leder an for å opprette en ny 'rettferdig' turnering. 3 klubber som har, og vil la resten av Europa blø ut, om det betyr at de kan få litt ekstra. 3 klubber med en lang historie med å gjøre alt i sin makt, både lovlig og ulovlig for å skape så urettferdige rammevilkår i sine respektive ligaer som mulig. Nå som La Liga spiller sin supercup i Saudi Arabia med 4 lag hvert år, så har de naturligvis klart å fordele pengepotten slik at Real Madrid og Barcelona tar den soleklart største biten av kaken hvert eneste år. Uavhengig om de vinner eller ikke. Jeg gidder ikke begynne med Juventus fordi da blir innlegget for langt for dette forumet.

Hadde Dortmund, Sevilla, Roma og Rennes gått ut og klagd på manglende ulikhet og gått i bresjen for å arrangere en ny, og mer rettferdig europeisk turnering, javel, jeg kunne faktisk giddet og hørt på argumentene og tatt diskusjonen, men når det er de 3 største blodiglene fotballen har sett som står der og klager sin nød på økonomisk skjevfordeling så er det 'good fuckings riddance'.

La Liga burde hatt TV-avtaler som var større enn PL, men fordi de har latt de to store klubbene klå til seg 80% av pengepotten hele veien, og latt dem styre, så er de ikke i nærheten.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

tbb skrev: fre feb 17, 2023 9:10 am Her er klippet btw:

Sjeldent Carragher treffer spikeren på hodet, men her gjør han det og låser kista samtidig.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Er Carra virkelig så ofte ute å kjøre at dette er første gangen man er enig med ham eller er det det faktum at han er en tidligere Liverpoolspiller som gjør at man føler man må påpeke det? Jeg synes den store majoriteten av fotballpundits er en grå masse med lettsindige analyser, men Carra skiller seg i hvert fall litt positivt ut for meg av det lille jeg får med meg.

Ellers helt enig i at det er lattervekkende dumt med klubber som Real Madrid og Barcelona som griner om konkurranseulikhet.

Lezah

Legg inn av Lezah »

silkyglenjohnson skrev: fre feb 17, 2023 9:39 am Er Carra virkelig så ofte ute å kjøre at dette er første gangen man er enig med ham eller er det det faktum at han er en tidligere Liverpoolspiller som gjør at man føler man må påpeke det?
Jepp, han er ei fitte pga det.

Personlig kommer jeg ikke på veldig mange håpløse ting fra fyren på stående fot, skal jeg være ærlig. Kanskje jeg har fortrengt det pga stemmen hans? Det er jo det med Martinez hvor han senere har måtte gi seg, men utenom det og at han liker å spytte på barn (hvem gjør ikke det??) er han ikke noe problem for min del. Syns han og Neville er et ganske festlig tospann.

Skal man snakke om kjipe ex-Poolere er Souness direkte tilbakestående til sammenligning. Der er det faen meg tomt, og det skinner gjennom at han har en agenda.

Mehell

Legg inn av Mehell »

silkyglenjohnson skrev: fre feb 17, 2023 9:39 am Er Carra virkelig så ofte ute å kjøre at dette er første gangen man er enig med ham eller er det det faktum at han er en tidligere Liverpoolspiller som gjør at man føler man må påpeke det? Jeg synes den store majoriteten av fotballpundits er en grå masse med lettsindige analyser, men Carra skiller seg i hvert fall litt positivt ut for meg av det lille jeg får med meg.

Ellers helt enig i at det er lattervekkende dumt med klubber som Real Madrid og Barcelona som griner om konkurranseulikhet.
Strengt tatt Liverpoolgreia som gjør at man ikke liker ham :)
Han og GNev er vel strengt tatt to av de mer oppegående og artigere punditsene som er der ute nå.

Souness derimot. Rent søppel, og hans eneste agenda virker å være så negativ som mulig rundt alt som har med United å gjøre.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Lezah skrev: fre feb 17, 2023 9:44 am
silkyglenjohnson skrev: fre feb 17, 2023 9:39 am Er Carra virkelig så ofte ute å kjøre at dette er første gangen man er enig med ham eller er det det faktum at han er en tidligere Liverpoolspiller som gjør at man føler man må påpeke det?
Jepp, han er ei fitte pga det.

Personlig kommer jeg ikke på veldig mange håpløse ting fra fyren på stående fot, skal jeg være ærlig. Kanskje jeg har fortrengt det pga stemmen hans? Det er jo det med Martinez hvor han senere har måtte gi seg, men utenom det og at han liker å spytte på barn (hvem gjør ikke det??) er han ikke noe problem for min del. Syns han og Neville er et ganske festlig tospann.

Skal man snakke om kjipe ex-Poolere er Souness direkte tilbakestående til sammenligning. Der er det faen meg tomt, og det skinner gjennom at han har en agenda.
:lol:

Souness er søppel han. Michael "vann er vått" Owen likeså. Scholes er også like kjip som han ser ut som. Liker Keane. Hater trynet ditt. Snakkes.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Lezah skrev: fre feb 17, 2023 9:44 am
silkyglenjohnson skrev: fre feb 17, 2023 9:39 am Er Carra virkelig så ofte ute å kjøre at dette er første gangen man er enig med ham eller er det det faktum at han er en tidligere Liverpoolspiller som gjør at man føler man må påpeke det?
Jepp, han er ei fitte pga det.

Personlig kommer jeg ikke på veldig mange håpløse ting fra fyren på stående fot, skal jeg være ærlig. Kanskje jeg har fortrengt det pga stemmen hans? Det er jo det med Martinez hvor han senere har måtte gi seg, men utenom det og at han liker å spytte på barn (hvem gjør ikke det??) er han ikke noe problem for min del. Syns han og Neville er et ganske festlig tospann.

Skal man snakke om kjipe ex-Poolere er Souness direkte tilbakestående til sammenligning. Der er det faen meg tomt, og det skinner gjennom at han har en agenda.
Hehe. Se der ja.
Jeg leste ikke ditt innlegg før jeg skrev mitt. Jeg lover :lol:

Lezah

Legg inn av Lezah »

silkyglenjohnson skrev: fre feb 17, 2023 9:49 am

Souness er søppel han. Michael "vann er vått" Owen likeså. Scholes er også like kjip som han ser ut som. Liker Keane. Hater trynet ditt. Snakkes.
Jepp. møtes på gay-baren senere i kveld.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

silkyglenjohnson skrev: fre feb 17, 2023 9:49 am
Lezah skrev: fre feb 17, 2023 9:44 am
silkyglenjohnson skrev: fre feb 17, 2023 9:39 am Er Carra virkelig så ofte ute å kjøre at dette er første gangen man er enig med ham eller er det det faktum at han er en tidligere Liverpoolspiller som gjør at man føler man må påpeke det?
Jepp, han er ei fitte pga det.

Personlig kommer jeg ikke på veldig mange håpløse ting fra fyren på stående fot, skal jeg være ærlig. Kanskje jeg har fortrengt det pga stemmen hans? Det er jo det med Martinez hvor han senere har måtte gi seg, men utenom det og at han liker å spytte på barn (hvem gjør ikke det??) er han ikke noe problem for min del. Syns han og Neville er et ganske festlig tospann.

Skal man snakke om kjipe ex-Poolere er Souness direkte tilbakestående til sammenligning. Der er det faen meg tomt, og det skinner gjennom at han har en agenda.
:lol:

Souness er søppel han. Michael "vann er vått" Owen likeså. Scholes er også like kjip som han ser ut som. Liker Keane. Hater trynet ditt. Snakkes.
Han kunne med fordel lagt snakketøyet på hylla da han satt skoene der. Gidder ikke høre på det han har å si. Min favoritt fotballspiller.
Souness er jo idiot, og har dermed en underholdningsverdi. Hvor idiot er det mulig å være?

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

tbb skrev: fre feb 17, 2023 9:05 am
k9b skrev: tor feb 16, 2023 10:27 pm
tbb skrev: tor feb 16, 2023 8:52 pm Noen som så diskusjonen mellom Balague og Carragher? Balague mente tydeligvis at engelske klubber burde fordele ressursene deres. Ikke nødvendigvis idiotisk, men tenk at en spanjol kommer med dette! Helt sykt!
Barcelona og Real Madrid fortjener all mulig økonomisk ulikhet i deres disfavør de kan få i alle år framover. Resten av ligaen syntes jeg mer synd på, men fokuset burde rettes mot hvordan de to har styrt den ligaen og økt ulikhetene internt der i 30 år, i stedet for PL.

Nå er forskjellene så store at det kommer en ‘revolusjon’, og grunnen til det er at B’mouth og Fulham kan kjøpe spillere fra de tradisjonelle stormaktene, men skylden burde plasseres ettertrykkelig der den hører hjemme, og det er ikke i PL.
Ikke tilfeldig at City, ledet av en tidligere Barcelona-ledelsen, har drevet med denne type juks i ett tiår. Pep Guardiolas egen historie med juks og tvilsomme bekjentskap er ufattelig underkommunisert
Godt å se flere ha bitt seg merke i det samme. Poengtert lenge at pep sin forhistorie er dodgy som bare det.
Merkelig at det ikke har fått større fokus.

Etter at skandalen rundt city har blitt rullet opp har jeg ikke tenkt på at de ledes av en tidligere Barca direktør. Juks satt i system virker jo å være by default der i gården, så gir mening.


tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Bruken av Weghorst de siste par kampene har ikke akkurat fått Kane til å fremstå som et dårligere alternativ for EtH. Helt sikkert ikke mulig å få til.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

tbb skrev: fre feb 17, 2023 12:53 pm Bruken av Weghorst de siste par kampene har ikke akkurat fått Kane til å fremstå som et dårligere alternativ for EtH. Helt sikkert ikke mulig å få til.
Der har vi også en spiller som kan vinne hodedueller, og ikke taper alt mot titanene Frenkie De Jong og Gavi.

startelver

Legg inn av startelver »


InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

startelver skrev: fre feb 17, 2023 1:46 pm Mere nytt om Qatar-saken

https://www.manchestereveningnews.co.uk ... s-26256803
Ble kanskje ikke mye klokere av artikkelen, men synes den kom med visse antydninger og med min allerede tynnslitte tillit til UEFA ser jeg ikke at de vil nekte QIA å få kjøpe United.
Dessverre...!

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Veldig gøy å se Marcus Rashford spille opp mot potensialet sitt i går. I lys av motstanden var det en av hans beste kamper denne sesongen. Minnet litt opp om prestasjonen mot Spurs, men enda bedre (den kom også sentralt).

Det ville vært veldig, veldig spesielt å få se han gjøre dette over en sesong for et Man Utd som fungerer enda bedre. Det unner jeg han veldig. Ikke en gang et sportsvasket Man Utd endrer det.

Det er så gøy å se hva en god trener får ut av han. Særlig i en rolle mer sentralt, hvor han tidligere fremstod nesten hjelpesløs.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Tenk at folk ville selge Rashford i sommer.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

tbb skrev: fre feb 17, 2023 12:53 pm Bruken av Weghorst de siste par kampene har ikke akkurat fått Kane til å fremstå som et dårligere alternativ for EtH. Helt sikkert ikke mulig å få til.
Weghorst kan vel kalles en sofistikert Harry Kane.

(må skynde meg å bruke opp alle gullkornene før Qatar setter kroken på døra)

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

tbb skrev: fre feb 17, 2023 12:53 pm Bruken av Weghorst de siste par kampene har ikke akkurat fått Kane til å fremstå som et dårligere alternativ for EtH. Helt sikkert ikke mulig å få til.
Fuckings enig. Men ser jo hva man ville fått med Kane. Bare tre klasser opp fra Wout.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

VifteKopp skrev: fre feb 17, 2023 2:39 pm Tenk at folk ville selge Rashford i sommer.
Ja, noen "folk" er rimelig rare ;)

Saliph

Legg inn av Saliph »

Saliph skrev: tor apr 28, 2022 10:51 pm Selge Rashford i sommer - Yay or Nay?

Jeg blir i alle fall sjokkert hvis Erik klarer å få noe særlig ut av Rashy. Virker helt ferdig.
Er du sjokkert eller? Klovn.

Jeg har aldri sett maken til forvandling som den Rashford har hatt den siste tiden sammenlignet med det halvannet året før det. Fra å se fullstendig håpløs, lat og uinteressert ut over lang tid til å bli en klink verdensklassespiller. Jeg innrømmer glatt at jeg var en av dem som mente vi burde vurdere et salg, både fordi han hadde vært fryktelig svak fryktelig lenge, og på grunn av kontraktssituasjonen hans. Jeg mente at det ikke var noen automatikk i at det var smart å gi en forlengelse og lønnsforhøyelse til en spiller som hadde vært så svak så lenge, og som forventet å spille fast, og hadde han ikke vært fra akademiet så tør jeg påstå at flere hadde vært på glid.

Men så var jeg også åpen for å selge hele røkla etter fadesen forrige sesong. Og herregud, jeg er glad vi ikke solgte ham.
Sist redigert av Saliph den fre feb 17, 2023 3:15 pm, redigert 1 gang totalt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

DuncanE skrev: fre feb 17, 2023 2:57 pm
VifteKopp skrev: fre feb 17, 2023 2:39 pm Tenk at folk ville selge Rashford i sommer.
Ja, noen "folk" er rimelig rare ;)
Ja, det skal være visst. Det finnes folk som synes Mohammed Bin-Salman bør overta klubben fordi vi da får "bedre cash flow" (hater det ordet). Heldigvis finnes det ikke så mange av den sorten på FD, men jeg vet at de er der ute en plass. Trolig under en stein.
Sist redigert av Folk_flesk den fre feb 17, 2023 3:09 pm, redigert 3 ganger totalt.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

VifteKopp skrev: fre feb 17, 2023 2:39 pm Tenk at folk ville selge Rashford i sommer.
Skal ikke påstå at jeg var helt negativ til det selv.
Han hadde vist variabel/dårlig form siden avslutningen på sesongen 20/21, og etter 2 alvorlige skader/1 operasjon var han ved sesongavslutningen, 21/22, fortsatt ikke på nivå ig det tok naturlig nok tid å komme tilbake.

Jeg var nok kritisk og i tenkeboksen, men i lys av hans tidligere prestasjoner og vist potensiale så jeg ikke ham som et salgsobjekt.
EtH ryddet greit opp i stallen, så selvfølgelig hva Rash var verdt og viste samme tålmodighet ang. ham som nå senest, med Sancho.
Erik tar gode avgjørelser...!

Lezah

Legg inn av Lezah »

Saliph skrev: fre feb 17, 2023 2:57 pm
Saliph skrev: tor apr 28, 2022 10:51 pm Selge Rashford i sommer - Yay or Nay?

Jeg blir i alle fall sjokkert hvis Erik klarer å få noe særlig ut av Rashy. Virker helt ferdig.
Er du sjokkert eller? Klovn.
Ikke mat troll.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Folk_flesk skrev: fre feb 17, 2023 3:05 pm
DuncanE skrev: fre feb 17, 2023 2:57 pm
VifteKopp skrev: fre feb 17, 2023 2:39 pm Tenk at folk ville selge Rashford i sommer.
Ja, noen "folk" er rimelig rare ;)
Ja, det skal være visst. Det finnes folk som synes Mohammed Bin-Salman bør overta klubben fordi vi da får "bedre cash flow" (hater det ordet). Heldigvis finnes det ikke så mange av den sorten på FD, men jeg vet at de er ute der en plass. Trolig under en stein.
--- Med 659 millioner fans rundt om i verden så er det nok en god del millioner av disse som nok ikke har et problem med Bin-Salman som eier.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Er nok ganske mange interessante innlegg i fra sommer. Fra både den ene og andre. Hadde mine miss selv. Det fine er at uansett hvor mye vi bommet så vet jeg om en som bommet mer enn alle andre. Han er det heldigvis stille fra nå!:)
Sist redigert av tbb den fre feb 17, 2023 3:21 pm, redigert 1 gang totalt.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

@TerryMcDermott Dessverre....!

Saliph

Legg inn av Saliph »

tbb skrev: fre feb 17, 2023 3:15 pm
tbb skrev: tir jul 12, 2022 11:55 am
Belinho skrev: tir jul 12, 2022 11:21 am Morsom med denne optimismen folk har til enkelte spillere. Det ender som regel med pessimisme etter et par kamper ut i sesongen, og plutselig slår realiteten en i trynet.
Rashford fra patetisk, til å plutselig være lagets beste på sitt beste etter et par videoklipp.
I Yesils tilfelle er vel dette snarere pessimisme?

Personlig synes jeg det er mer morsomt at supportere fortsatt ikke forstår betydningen av;

- Flyt og selvtillit,
- Spillestil vs spillertype,
- Coaching

Det er helt ufattelig. Man har sett typer som KdB og Salah under Mourinho og man har sett dem under Pep og Klopp. Eller hva med Henderson før/etter Klopp? Coutinho før/etter Klopp? Og deretter i neste klubb? Hva med utviklingen til et par Spurs-spillere på bare et par måneder?

Jeg tror tilfeldigheter er veldig avgjørende i fotball (og ellers i livet). Jeg har tidligere stilt spørsmål ved hva som ville vært status til Rashford/Trent dersom det var motsatt for dem. Dersom Trent fikk Mourinho som trener i 2016 og Rashford fikk Klopp? Aldri i livet om Trent ville hatt status som en av verdens beste backer med Mourinho/Solskjær i denne perioden.

Og Rashford ville nok vært en veldig annerledes spiller. Jeg synes det er naturlig å spekulere i hvilke spillere som kan profitere mest på ny trener, og hva som da er potensialet deres. Det er naturligvis lavest odds på at de fortsetter i samme tralten som tidligere, men det er ikke gitt.

Når det gjelder Rashford (og endel andre spillere) tror jeg veldig mange Man Utd-supportere er blitt fanget av all støyen knyttet til disse. Særlig fordi de mest sutrete, som kanskje utgjør en liten andel, er de mest høylytte. Man ser det her inne også med typer som svensken. Disse som mangler evnen til å resonnere, reflektere og nyansere preger debatten voldsomt.

Hva innebærer det i tilfellet Rashford? Ganske mye lavpannet. Enkelte mente feks at de kunne observere en negativ kausalitet mellom Rashfords form og hans sosiale engasjement. Det stilles spørsmål ved både motivasjon og integritet til en spiller som etter alt å dømme virkelig er hel ved. Man er mindre opptatt av at bort i mot samtlige spillere fremstår slik i Man Utd. Særlig de yngre.

En utfordring for Rashford har vært egoistiske valg og linkup-spill. Kritikerne hevder at han er en kontringsspiller som kun kan spille for seg selv. Ikke helt ulikt endel av kritikken mot Bruno Fernandes. Men hvordan vet man dette når man kun har sett han i Man Utd de siste årene? Ignorerer man da ikke hvordan Man Utd har fremstått de siste årene?

I mine øyne har Rashford enestående teknikk og fysikk. Han har imidlertid manglet mye på det taktiske. Er dette knyttet til begrensninger i topplokket til Rashford eller kvaliteten på disse som gir han instrukser? Det synes jeg er vanskelig å si.

Når man står i det tror jeg alle kan bli veldig frustrerte og litt farget av «støy» knyttet til hvordan spillerne fremstår. Meg selv inkludert. Men de verste er Goldbridge-idiotene og deres likesinnede. De farger debatten på alle sosiale medier. Og det er en gjeng med idioter!
Ante ikke det var deg jeg siktet til Saliph.
Det går greit. Jeg er både sutrete og lavpannet. Og så er jeg også skallet, så pannen er desto mer fremtredende.

Frustrasjonen har tatt litt overhånd til tider de siste årene, og jeg kan ikke annet enn å innrømme at jeg (heldigvis) bommet grovt på mye angående Rashford.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»