Manchester United

Svar
Lezah

Re: Manchester United

Legg inn av Lezah »

fugletitteren skrev: fre apr 28, 2023 9:34 am
Saliph skrev: fre apr 28, 2023 12:24 am Det er først og fremst irriterende at vi kaster vekk 2 poeng mot dette bedritne Spurs-laget. Og bekymringsverdig at vi faller ned på bunnivået nok en gang.
Denne kampen skulle vært avgjort til pause, men killer instinktet mangler og United er for ueffektive. Spurs skulle vært knukket til pause.
Syns vi ikke skal hoppe over det faktum at vi kunne sluppet inn greit også. Absurd dårlige valg i nøkkelsituasjoner fra f.eks Richarlison og gode redninger fra DDG mot Perisic x2, husker jeg ikke feil. Det var ikke en god omgang hvor vi kjørte over Spurs. Enig med ETHs vurdering.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

fugletitteren skrev: fre apr 28, 2023 9:34 am
Saliph skrev: fre apr 28, 2023 12:24 am Det er først og fremst irriterende at vi kaster vekk 2 poeng mot dette bedritne Spurs-laget. Og bekymringsverdig at vi faller ned på bunnivået nok en gang.
Det mest irriterende er at man nok en gang ikke klarer å punktere en kamp, når man er fullstendig overlegne.

Denne kampen skulle vært avgjort til pause, men killer instinktet mangler og United er for ueffektive. Spurs skulle vært knukket til pause.

Andre omgang er selvsagt tjenesteforsømmelse frem til 2-2. Og byttene fra ETH var grusomme. Sjeldent man ser 4 bytter levere til stolpe på børs.
Bruno burde ha punktert kampen på 1-2, den sjansen var gigantisk.

EtH traff ikke på byttene nei, spesielt Fred var helt horribel i pasningsspillet sitt :shock: Utrolig skuffende andre omgang, men man skjønte litt hvor det bar de første 10 minuttene.
Gutta sto bare å så på......

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Lezah skrev: fre apr 28, 2023 9:48 am
fugletitteren skrev: fre apr 28, 2023 9:34 am
Saliph skrev: fre apr 28, 2023 12:24 am Det er først og fremst irriterende at vi kaster vekk 2 poeng mot dette bedritne Spurs-laget. Og bekymringsverdig at vi faller ned på bunnivået nok en gang.
Denne kampen skulle vært avgjort til pause, men killer instinktet mangler og United er for ueffektive. Spurs skulle vært knukket til pause.
Syns vi ikke skal hoppe over det faktum at vi kunne sluppet inn greit også. Absurd dårlige valg i nøkkelsituasjoner fra f.eks Richarlison og gode redninger fra DDG mot Perisic x2, husker jeg ikke feil. Det var ikke en god omgang hvor vi kjørte over Spurs. Enig med ETHs vurdering.
United er ikke veldig imponerende i første omgang heller nei. Mer Spurs som er grusomme. Det var så mye rom å boltre seg i, lagdelene til Tottenham hang overhodet ikke sammen, så hadde United spillerne tråkket litt mer på gasspedalen burde den kampen vært død og begravet. Er jo krabbetempo, men allikevel produseres det rikelig med muligheter. Killer instinktet er ikke der og det har man sett mange ganger denne sesongen.
ETH har vært inne på det en rekke ganger også i går:

– Prestasjonen var ikke særlig god, spesielt når det gjelder kvaliteten på avslutningene. Vi var svake. Vi ledet 2-0, men vi burde ledet 3–0 eller 4–0 til pause, sier en skuffet ten Hag til Viaplay.

Lezah

Legg inn av Lezah »

fugletitteren skrev: fre apr 28, 2023 10:36 am
– Prestasjonen var ikke særlig god, spesielt når det gjelder kvaliteten på avslutningene. Vi var svake. Vi ledet 2-0, men vi burde ledet 3–0 eller 4–0 til pause, sier en skuffet ten Hag til Viaplay.
Her syns jeg logikken er litt rar, for man tar liksom ikke høyde for hva Spurs "burde" ha gjort med sine sjanser. De burde ha scoret, tross alt. Men ja, vi burde ha scoret flere selv. SLik kampen ble kunne vi tapt. Fotball er snodig.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Garnacho blir visst ikke med til U20 VM, sjefen satt ned foten.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Lezah skrev: fre apr 28, 2023 11:24 am
fugletitteren skrev: fre apr 28, 2023 10:36 am
– Prestasjonen var ikke særlig god, spesielt når det gjelder kvaliteten på avslutningene. Vi var svake. Vi ledet 2-0, men vi burde ledet 3–0 eller 4–0 til pause, sier en skuffet ten Hag til Viaplay.
Her syns jeg logikken er litt rar, for man tar liksom ikke høyde for hva Spurs "burde" ha gjort med sine sjanser. De burde ha scoret, tross alt. Men ja, vi burde ha scoret flere selv. SLik kampen ble kunne vi tapt. Fotball er snodig.

Kunne tapt og kunne tapt. Etter 2-2 så husker jeg i farten ikke at Spurs hadde noe særlig til målsjanse, mens United vel i hvertfall hadde et par gode muligheter.
Alt i alt er uavgjort helt fair, og uten at jeg gidder å pirke for mye i det så er poenget mitt at det er en gjenganger at Man Utd ikke maksimalt utnytter spillemessig overtak og sjanser til å drepe kamper.
Spurs var forutenom et par gode muligheter, helt hjelpeløse i førsteomgang i går, men synes aldri United skrur på bryteren og går helhjertet inn for å drepe kampen når muligheten er der. Blir for saktegående og uten nok vilje, virker som man foretrekker å ha det komfortabelt. Påtross av det, vil jeg mene, skapes det nok sjanser til å score 4 mål om man har god uttelling.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Megapixsel skrev: fre apr 28, 2023 11:36 am Garnacho blir visst ikke med til U20 VM, sjefen satt ned foten.
Mulig det blir et gnagsår for ny kontrakt, men liker at man setter litt hardt mot hardt. United betaler lønnen og det er en jobb å gjøre i sesonginnspurten. Garnacho kan vise seg å bli en viktig brikke.
Får håper han tar det som en mann, selvom han skulle bli skuffet, og har rett innstilling.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Mjordan23 skrev: fre apr 28, 2023 9:50 am
fugletitteren skrev: fre apr 28, 2023 9:34 am
Saliph skrev: fre apr 28, 2023 12:24 am Det er først og fremst irriterende at vi kaster vekk 2 poeng mot dette bedritne Spurs-laget. Og bekymringsverdig at vi faller ned på bunnivået nok en gang.
Det mest irriterende er at man nok en gang ikke klarer å punktere en kamp, når man er fullstendig overlegne.

Denne kampen skulle vært avgjort til pause, men killer instinktet mangler og United er for ueffektive. Spurs skulle vært knukket til pause.

Andre omgang er selvsagt tjenesteforsømmelse frem til 2-2. Og byttene fra ETH var grusomme. Sjeldent man ser 4 bytter levere til stolpe på børs.
Bruno burde ha punktert kampen på 1-2, den sjansen var gigantisk.

EtH traff ikke på byttene nei, spesielt Fred var helt horribel i pasningsspillet sitt :shock: Utrolig skuffende andre omgang, men man skjønte litt hvor det bar de første 10 minuttene.
Gutta sto bare å så på......
Faktisk noe av det drøyeste jeg har sett.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Ale skrev: tor apr 27, 2023 11:38 pm
Lezah skrev: tor apr 27, 2023 11:35 pm Påstand: Shaw er vår tredje beste stopper.
Rekkefølgen er:

1. Varane
2. Martinez
3. Lindelöf
4. Shaw
5. Maguire
1. Martinez






2. Varane
Røkla

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

Synes prestasjonene de siste par månedene er noe bekymringsverdige. Det virker som hele laget, inkludert trenerteamet, gikk på en skikkelig psykisk karamell under/etter Liverpool-kampen. Prestasjonene i etterkant har vært ujevne og ukontrollerte, og bunnivået til laget har sunket enormt. Den gutsen vi så i laget tidligere mener jeg har forsvunnet i stor grad. Én ting er at spillere som Maguire presterer dårlig, men jeg synes f.eks. Casemiro også virker helt utav det. Der ten Hag tidligere gjorde bra vurderinger underveis i kampene, gjør han nå flere valg som etter mitt syn er merkelige/ulogiske. Vi klarer ikke ta tak i og kontrollere kamper, dette minner meg veldig om fjorårssesongen.

Akkurat nå virker det som om store deler av laget gleder seg til sesongen er over.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Elefanten i rommet, til dette laget, er pasningsspillet til Casemiro på små flater. Oppsiktsvekkende elendig!

Noen av de enkle pasningene han bommer på i går er helt elendig. Jeg måtte ta en titt på treffprosent på korte pasninger (ikke at disse alltid er enkle, men for Case i går var det stort sett tilfelle). Iflg OPTA hadde han en treffprosent på 73,1 prosent på «korte pasninger». Kun Fred var verre. Eriksen traff på 25 av 26 korte pasninger.

Snittet til Casemiro for hele sesongen i PL er 82,9 %. Eriksen ligger på 88,8 %. Og han slår flere i og rundt boksen til motstanderen. Rice, Lavia, Caicedo og Rodri ligger i rangen 89 % til 92 %.

Casemiro har vært veldig viktig i år. Men noe av grunnen er at alternativene i den rollen er så langt unna.

taknina

Legg inn av taknina »

Har aldri forstått meg på betydningen av disse talla



Hviken impact en spiller har på de andre spillerne i laget og derved laget derimot

Og da mener jeg han er den viktigste enkeltspilleren i PL denne sesongen med flere hestelengder.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

taknina skrev: fre apr 28, 2023 1:14 pm Har aldri forstått meg på betydningen av disse talla



Hviken impact en spiller har på de andre spillerne i laget og derved laget derimot

Og da mener jeg han er den viktigste enkeltspilleren i PL denne sesongen med flere hestelengder.
Det er ingen som er uenig i at Casemiro har vært viktig i år. Kanskje vår viktigste spiller. Han er den eneste i laget som kan løse denne rollen.

Men det er, sett helt bort fra prosenter og tall, problematisk at Casemiro gir bort ball relativt hyppig. Sammenlignet med Fred og McT er han veldig god til å hurtig spille ballen hurtig fremover i banen. Men ikke sammenlignet med Eriksen, og helt sikkert ikke flere andre gode defensive midtbanespillere i PL. I går misset han på flere enkle tversoverpasninger på egen banehalvdel. Og det har vi sett han gjøre flere ganger denne sesongen.

Casemiros posisjonering og evne til å lukte fare gjør at han ikke er avhengig av å dekke like mye rom som enkelte andre midtbanespillere. Spillere som Fernandinho og Carrick hadde også dette slik at det ikke var like kritisk når føttene ikke beveget seg like mye eller hurtig lenger. Men disse hadde også en annen kvalitet; de var enestående med ball! Ekstremt ballsikre og enormt gode i pasningsspillet. Det flyter man lenge på. Det er jeg skeptisk til om er tilfellet for Casemiro.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

greyserpent skrev: fre apr 28, 2023 12:11 pm
Ale skrev: tor apr 27, 2023 11:38 pm
Lezah skrev: tor apr 27, 2023 11:35 pm Påstand: Shaw er vår tredje beste stopper.
Rekkefølgen er:

1. Varane
2. Martinez
3. Lindelöf
4. Shaw
5. Maguire
1. Martinez






2. Varane
Røkla
Jeg er nok også her, men det avhenger litt av spillestil. (Tipper Pep foretrukket Lindeløf over Varane.)

Saliph

Legg inn av Saliph »


DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Ale skrev: fre apr 28, 2023 3:13 pm Det er fantastisk. Verdens mest talentfulle fotballspiller.
Nei, det er han ikke :D
Slett ikke. Men han er god, og blir forhåpentligvis enda mye bedre.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Mc_Lovin skrev: tor apr 27, 2023 11:15 pm Liverpool er faktisk nærmeste utfordrer til topp 4. Kun 6p bak og 1 kamper mer spilt samt. det enkleste kamp-programmet igjen.
Kjenner på den!
Har gjort det tidligere og i 20/21-sesongen kom de bakfra, avsluttet de siste 10 rundene suverent best (8-2-0) og tok 3.plassen.

Newcastle virker solide, ser heller nedover enn oppover på tabellen og føler at United definitivt ikke er trygge.
Iflg. andre debattanter (Saliph) trenger vi 12 poeng på de siste 7 kampene for å være sikret topp-4, og med jo-jo prestasjonene i det siste blir vi fort avhengige av at også andre lag snubler.

Er ikke så bekymret for Spurs eller Villa, men de har selvfølgelig alt å spille for og ingenting er avgjort.

Drømmer om at vi avgjør dette selv men vi er kanskje ikke helt der, enda.....!?

Saliph

Legg inn av Saliph »

Med 12 poeng havner vi på 72 poeng, og da er vi sikret. Liverpool kan maks få 71 (Spurs/Villa kan maks få 69, så de er åpenbart ute av dansen). Brighton kan teoretisk sett havne på 73 med seier i alle sine 8 resterende kamper, men det skjer ikke, de har et tøft kampprogram med bortekamper mot Newcastle, Villa og Arsenal, og hjemmekamp mot City. Ikke tror jeg Liverpool vinner alle sine kamper heller. Så det skal godt gjøres å kaste bort dette. Ryker vi mot både Villa og Brighton så kan man begynne å bli litt bekymret, men selv da vil vi fortsatt være 1 poeng foran Liverpool (dersom de vinner begge sine) med 1 kamp til gode.
Sist redigert av Saliph den fre apr 28, 2023 3:41 pm, redigert 3 ganger totalt.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Saliph skrev: fre apr 28, 2023 3:12 pm
Fantastiske nyheter!!!

Lezah

Legg inn av Lezah »

BRA!

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Saliph skrev: fre apr 28, 2023 3:32 pm Med 12 poeng havner vi på 72 poeng, og da er vi sikret. Liverpool kan maks få 71, og Spurs/Villa kan maks få 69. Brighton kan teoretisk sett havne på 73 med seier i alle sine 8 resterende kamper, men det skjer ikke. Ikke tror jeg Liverpool vinner alle sine kamper heller. Så det skal godt gjøres å kaste bort dette. Ryker vi mot både Villa og Brighton så kan man begynne å bli litt bekymret, men selv da vil vi fortsatt være 1 poeng foran Liverpool (dersom de vinner begge sine) med 1 kamp til gode.
Tja, det er jo ikke akkurat urealistisk at vi ryker på en del skreller...Tynnslitt tropp som spiller alt for mange kamper på alt for kort tid. Mange potensielle bananskreller: Aston Villa er ikke et enkelt lag å møte i disse dager, Brighton, bortekamper mot Brighton og West Ham, har Chelsea byttet manager innen vi møter de?

Lezah

Legg inn av Lezah »

Lezah skrev: fre apr 28, 2023 3:36 pmBRA!
Kanskje ikke, han ser jo gal ut plutselig.


Saliph

Legg inn av Saliph »

Harduetforslag skrev: fre apr 28, 2023 3:41 pm
Saliph skrev: fre apr 28, 2023 3:32 pm Med 12 poeng havner vi på 72 poeng, og da er vi sikret. Liverpool kan maks få 71, og Spurs/Villa kan maks få 69. Brighton kan teoretisk sett havne på 73 med seier i alle sine 8 resterende kamper, men det skjer ikke. Ikke tror jeg Liverpool vinner alle sine kamper heller. Så det skal godt gjøres å kaste bort dette. Ryker vi mot både Villa og Brighton så kan man begynne å bli litt bekymret, men selv da vil vi fortsatt være 1 poeng foran Liverpool (dersom de vinner begge sine) med 1 kamp til gode.
Tja, det er jo ikke akkurat urealistisk at vi ryker på en del skreller...Tynnslitt tropp som spiller alt for mange kamper på alt for kort tid. Mange potensielle bananskreller: Aston Villa er ikke et enkelt lag å møte i disse dager, Brighton, bortekamper mot Brighton og West Ham, har Chelsea byttet manager innen vi møter de?
For all del, jeg stoler ikke på dette laget overhodet. Men 12 av 21 poeng på de resterende kampene skal være grei skuring. tøft program har vi ikke. I tillegg har vi fått noen ekstra fridager etter at vi røk mot Sevilla. Klarer vi ikke dette må hoder rulle. Men irriterende at vi kastet bort 2 poeng i går, for da hadde saken vært tilnærmet biff.
Sist redigert av Saliph den fre apr 28, 2023 3:48 pm, redigert 1 gang totalt.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Saliph skrev: fre apr 28, 2023 3:32 pm Med 12 poeng havner vi på 72 poeng, og da er vi sikret. Liverpool kan maks få 71 (Spurs/Villa kan maks få 69, så de er åpenbart ute av dansen). Brighton kan teoretisk sett havne på 73 med seier i alle sine 8 resterende kamper, men det skjer ikke. Ikke tror jeg Liverpool vinner alle sine kamper heller. Så det skal godt gjøres å kaste bort dette. Ryker vi mot både Villa og Brighton så kan man begynne å bli litt bekymret, men selv da vil vi fortsatt være 1 poeng foran Liverpool (dersom de vinner begge sine) med 1 kamp til gode.
Vil selvfølgelig ha det avgjort så fort som mulig så vi kan kanskje kan unne oss luksusen med mer rullering, men uansett får vi 5 hviledager fra runde 38 og FA-cupfinalen.
Greit nok og har ikke felt en tåre over at vi røyk ut av EL....!

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Kanskje naivt, men topp fire tar jeg nesten for gitt.
Get in Garnachinho!

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Harduetforslag skrev: fre apr 28, 2023 3:41 pm
Saliph skrev: fre apr 28, 2023 3:32 pm Med 12 poeng havner vi på 72 poeng, og da er vi sikret. Liverpool kan maks få 71, og Spurs/Villa kan maks få 69. Brighton kan teoretisk sett havne på 73 med seier i alle sine 8 resterende kamper, men det skjer ikke. Ikke tror jeg Liverpool vinner alle sine kamper heller. Så det skal godt gjøres å kaste bort dette. Ryker vi mot både Villa og Brighton så kan man begynne å bli litt bekymret, men selv da vil vi fortsatt være 1 poeng foran Liverpool (dersom de vinner begge sine) med 1 kamp til gode.
Tja, det er jo ikke akkurat urealistisk at vi ryker på en del skreller...Tynnslitt tropp som spiller alt for mange kamper på alt for kort tid. Mange potensielle bananskreller: Aston Villa er ikke et enkelt lag å møte i disse dager, Brighton, bortekamper mot Brighton og West Ham, har Chelsea byttet manager innen vi møter de?
😆
Garantert, og det rulleres også i 1. 11'ren!
T. Boehly inn som spillende manager...!

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Saliph skrev: fre apr 28, 2023 3:43 pm
Harduetforslag skrev: fre apr 28, 2023 3:41 pm
Saliph skrev: fre apr 28, 2023 3:32 pm Med 12 poeng havner vi på 72 poeng, og da er vi sikret. Liverpool kan maks få 71, og Spurs/Villa kan maks få 69. Brighton kan teoretisk sett havne på 73 med seier i alle sine 8 resterende kamper, men det skjer ikke. Ikke tror jeg Liverpool vinner alle sine kamper heller. Så det skal godt gjøres å kaste bort dette. Ryker vi mot både Villa og Brighton så kan man begynne å bli litt bekymret, men selv da vil vi fortsatt være 1 poeng foran Liverpool (dersom de vinner begge sine) med 1 kamp til gode.
Tja, det er jo ikke akkurat urealistisk at vi ryker på en del skreller...Tynnslitt tropp som spiller alt for mange kamper på alt for kort tid. Mange potensielle bananskreller: Aston Villa er ikke et enkelt lag å møte i disse dager, Brighton, bortekamper mot Brighton og West Ham, har Chelsea byttet manager innen vi møter de?
For all del, jeg stoler ikke på dette laget overhodet. Men 12 av 21 poeng på de resterende kampene skal være grei skuring. tøft program har vi ikke. I tillegg har vi fått noen ekstra fridager etter at vi røk mot Sevilla. Klarer vi ikke dette må hoder rulle. Men irriterende at vi kastet bort 2 poeng i går, for da hadde saken vært tilnærmet biff.
Gjenstår 7 kamper. Jeg tror vi ryker på de to første, da er det et ubehagelig press som gjenstår for å sikre de nødvendige poengene.

Villa hjemme
Brighton borte
West Ham borte
Wolves hjemme
Bournemouth borte
Chelsea hjemme
Fulham hjemme.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Teit å legge Klopps ord i munnen på nederlenderen. En Man Utd-manager ville da aldri sagt noe slikt!

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

taknina skrev: fre apr 28, 2023 1:14 pm Har aldri forstått meg på betydningen av disse talla
Du har ikke det nei. Vet du hva, det tror jeg på!

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Ale skrev: fre apr 28, 2023 4:36 pm
markantovertak skrev: fre apr 28, 2023 4:32 pm Teit å legge Klopps ord i munnen på nederlenderen. En Man Utd-manager ville da aldri sagt noe slikt!
Sånn går det når man spiller seg til ligacupfinalen og FA cup-finalen. The price of success for Man Utd ;)
Nb! Jeg synes ikke det er noe galt i det ten Hag sier. Men det er en del andre som synes slike kommentarer er helt håpløse.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»