Manchester United

Svar

taknina

Legg inn av taknina »

TrueTopRed skrev: tir mai 24, 2022 11:45 pm
taknina skrev: tir mai 24, 2022 11:21 pm
Og er det noen en finner urimelig teit opp mot egne meninger uansett hvordan en prøver å forklare sitt ståsted å føler en stanger hodet mot veggen på dager ukers og månedsvis for ikke å si lenger så er det så enkelt som at det er bare å ignorere det.
Jeg er enig i det du skriver der, men det blir på generell basis. Det der er ikke i nærheten av å touche den saken det dreier seg om her.

Saken her er at jeg skriver noe, som DuncanE ikke klarer å argumentere imot eller enda bedre, svare normalt på. Derfor forandrer han på det jeg skriver sånn at det blir en helt annen historie (som passer han bedre), som han siterer ut på forumet som om det var mine ord.

Han mener at jeg vil selge alt av spillere, neste gang kan han mene at jeg vil gi bort alle spillere gratis. Jeg dyrket Mourinho og Van Gaal, og idiotforklare Ole gunnar Solskjer +++++ og lista med løgner forsetter i det uendelige med ting som ikke er i nærheten av det jeg har skrevet.

Om du da mener at "jammen det er jo bare å ignorere" så forsvinner jo hele konseptet med å diskutere eller si sin mening. Dette er ikke DDR, Nord Korea eller Russland. Mitt ord må kunne stå urrørt og som det er, så for brukere gjerne arumentere for annet, men å prakke på meg løgner som DuncanE gjør i hvert eneste innlegg, det burde være noe som ikke burde være innafor.
Selvsagt enig. Flere føler nok at en, flere av oss er forfulgt av enkelte her og da er det like bra å bare gi fan. En kommer jo ingen vei uansett.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

taknina skrev: ons mai 25, 2022 12:21 am En kommer jo ingen vei uansett.
Nei vi får se, men jeg er litt redd for det. Jeg har iallefall prøvd de anbefalte kanalene, men får servert de samme løgnene i min rettning fra samme fyr. Brukeren vet at jeg kan stå inne for alt jeg har skrevet tidligere (og kan svare for meg), derfor blir det naturlig for han å ta det et steg lenger å bruke løgner istedet for, sånn for å skape reaksjon.

Er bare så trøtt på å bli sugd inn i tullet hans.
Sist redigert av TrueTopRed den ons mai 25, 2022 12:44 am, redigert 1 gang totalt.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

GiPazzini_85 skrev: tir mai 24, 2022 9:19 am
Hardy-guttene skrev: tir mai 24, 2022 8:13 am
GiPazzini_85 skrev: tir mai 24, 2022 12:13 am Men det må nå vel være mer starten på et prosjekt snarere enn neste sesong i seg selv du gleder deg til? Ten Hag er dyktig, men han kan jo ikke trylle heller. Det må jo til en massiv opprydning Man Utd skal bli en ordentlig stabil toppklubb, og det kommer til å ta tid. Om du sammenligner spillerne Man Utd har akkurat nå med spillerne til lagene over på tabellen, hvem bør være med videre om du tenker litt langsiktig?
For mitt vedkommende, basert på denne sesongen, så begrenser det seg til DdG, Fred, Sancho og Elanga som opplagte valg. Rashford, Fernandes, Telles og Dalot har jeg fortsatt tro på.
Dette slår meg som et veldig edruelig utgangspunkt. Men det er jo ikke tilstrekkelig som en slags "kjerne" å gå utifra. Og hva slags fremtid har f.eks Garner i Man Utd? Han har tre solide utlån med seg nå.
Litt vel magert å bygge et lag rundt, men jeg har ikke sett så mange kamper denne sesongen, som det var basert på. Andre trekker fram flere som godt kan vise seg å være gode spillere under ten Hag og jeg er vel tilbøyelig til å være enig. Og det lar seg jo ikke gjøre å bytte ut halve stallen, heller. En preseason hvor ting setter seg litt kan fort gjøre underverker.

arknath

Legg inn av arknath »

TrueTopRed skrev: ons mai 25, 2022 12:41 am
taknina skrev: ons mai 25, 2022 12:21 am En kommer jo ingen vei uansett.
Nei vi får se, men jeg er litt redd for det. Jeg har iallefall prøvd de anbefalte kanalene, men får servert de samme løgnene i min rettning fra samme fyr. Brukeren vet at jeg kan stå inne for alt jeg har skrevet tidligere (og kan svare for meg), derfor blir det naturlig for han å ta det et steg lenger å bruke løgner istedet for, sånn for å skape reaksjon.

Er bare så trøtt på å bli sugd inn i tullet hans.
Om du føler at noen troller deg eller prøver å lokke ut reaksjoner så har du en helt grei løsning på det hele. Putt fyren på ignore(om du ikke har det allerede). Dersom han quoter deg/andre quoter det han har sagt så la være å reagere på det. Bare lat som fyren ikke eksisterer. Til slutt vil han gi opp fordi han ikke får en reaksjon eller så vil han gå for langt og bryte reglene. Om det skjer kan han rapporteres MEN ikke nevn fyren eller svar på noen måte. Da heller du bare bensin på bålet. Se på det som at du "vinner" hver gang han ikke får noen reaksjon fra deg.

Nok off topic nå :)

Noen tanker om at Martial er på vei tilbake etter lånet til Sevilla? Håper vi kan selge han, men tviler på at vi får noe særlig for han.
Sevilla-Presiden om at de sender han tilbake:
"Det er eneste løsning. Vi la mye i det, en spiller som viste hva han var god for men ikke klarte å tilpasse seg. I tillegg var det flere skader. Han spilte ikke måten vi ønsket, og jeg skal ikke si at vi ikke forsøkte, men det fungerte bare ikke, sier Castro."

Viste hva han var god for xD eventuelt viste svakheten han har med å ikke høre etter når noen prøver å endre spillestilen hans?

peraleks

Legg inn av peraleks »

arknath skrev: ons mai 25, 2022 3:32 am
TrueTopRed skrev: ons mai 25, 2022 12:41 am
taknina skrev: ons mai 25, 2022 12:21 am En kommer jo ingen vei uansett.
Nei vi får se, men jeg er litt redd for det. Jeg har iallefall prøvd de anbefalte kanalene, men får servert de samme løgnene i min rettning fra samme fyr. Brukeren vet at jeg kan stå inne for alt jeg har skrevet tidligere (og kan svare for meg), derfor blir det naturlig for han å ta det et steg lenger å bruke løgner istedet for, sånn for å skape reaksjon.

Er bare så trøtt på å bli sugd inn i tullet hans.
Om du føler at noen troller deg eller prøver å lokke ut reaksjoner så har du en helt grei løsning på det hele. Putt fyren på ignore(om du ikke har det allerede). Dersom han quoter deg/andre quoter det han har sagt så la være å reagere på det. Bare lat som fyren ikke eksisterer. Til slutt vil han gi opp fordi han ikke får en reaksjon eller så vil han gå for langt og bryte reglene. Om det skjer kan han rapporteres MEN ikke nevn fyren eller svar på noen måte. Da heller du bare bensin på bålet. Se på det som at du "vinner" hver gang han ikke får noen reaksjon fra deg.

Nok off topic nå :)

Noen tanker om at Martial er på vei tilbake etter lånet til Sevilla? Håper vi kan selge han, men tviler på at vi får noe særlig for han.
Sevilla-Presiden om at de sender han tilbake:
"Det er eneste løsning. Vi la mye i det, en spiller som viste hva han var god for men ikke klarte å tilpasse seg. I tillegg var det flere skader. Han spilte ikke måten vi ønsket, og jeg skal ikke si at vi ikke forsøkte, men det fungerte bare ikke, sier Castro."

Viste hva han var god for xD eventuelt viste svakheten han har med å ikke høre etter når noen prøver å endre spillestilen hans?
1 mål i Sevilla og har sett direkte lost ut de få gangene jeg har sett han spille for klubben.
Kontrakt i 2 år til, på nåværende tidspunkt tror jeg United bare skal være glad om de får fyren og den massive lønningen hans ut av klubben om det så kun kommer 5 mill euro inn i overgangspenger. 2 år til med han i klubben er vel ca. 26 mill pund i lønnsutgifter? Ikke langt unna det RM betalte for Camavinga for å hente han fra Rennes.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Ale skrev: ons mai 25, 2022 12:45 am Glemte Garner, Hardy. Han har vært meget god i de kampene jeg har sett av Forest i år. Det blir interessant å se om han kan ta steget. Har en god dødballfot og et herlig overblikk.
Ikke sett. Når det gjelder akademi (og utlån) tror jeg Lezah er din mann.

Og for å spinne litt videre på det jeg skrev tidligere, så har jo flere av dem som mange ønsker å kvitte seg med spilt bra før både i United og andre klubber. Så at kvaliteten på spillerne er så dårlig som tabellen sier, tror jeg ikke helt på. Men forskjellige managere uten en overordnet plan (slik som hos Chelsea som bytter manager ofte, men har dyktige folk rundt og over manageren), i tillegg til en Woodward som baserte innkjøpspolitikken på hva som trender på Twitter, har gitt et ubalansert lag uten identitet med spillere som ikke utfyller hverandre. Klopp var i en lignende situasjon og selv om han tok over etter at sesongen hadde startet, så ble det ganske fort et annet lag selv om spillerne var de samme. Så vil det jo vise seg hva ten Hag får til i løpet av sommeren.

Reddington

Legg inn av Reddington »

«Lite» prat om VdB og hans rolle fremover, men har man ikke trua på at han kan levere for United under Ten Hag hadde man det aldri.

Lista bør ikke være høy for å få en godkjent sesong som sentral midtbanespiller for United. Jeg håper han kan bli nærmest som en nysignering.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Reddington skrev: ons mai 25, 2022 12:04 pm «Lite» prat om VdB og hans rolle fremover, men har man ikke trua på at han kan levere for United under Ten Hag hadde man det aldri.

Lista bør ikke være høy for å få en godkjent sesong som sentral midtbanespiller for United. Jeg håper han kan bli nærmest som en nysignering.
Jeg er nesten helt sikker på at dersom VdB lykkes i Man Utd under EtH blir det som «tier». Det var der han virkelig var god for Ajax.

Reddington

Legg inn av Reddington »

tbb skrev: ons mai 25, 2022 12:08 pm
Reddington skrev: ons mai 25, 2022 12:04 pm «Lite» prat om VdB og hans rolle fremover, men har man ikke trua på at han kan levere for United under Ten Hag hadde man det aldri.

Lista bør ikke være høy for å få en godkjent sesong som sentral midtbanespiller for United. Jeg håper han kan bli nærmest som en nysignering.
Jeg er nesten helt sikker på at dersom VdB lykkes i Man Utd under EtH blir det som «tier». Det var der han virkelig var god for Ajax.
ETH sin variant av 4-2-3-1 var vel langt mer flytende enn Solskjær (altså den vanlige) sin variant? Ofte «10-eren» droppet ned, slik at de to sittende i praksis ble indreløpere med ansvar for å angripe rom fremover? Spilte han i en mer tradisjonell 10-er rolle for Ajax?


Edit: spilte ikke Ajax 433 i perioden VdB var der, med Tadic som falsk 9? Sånn sett naturlig at VdB fikk langt mer frihet offensivt.

Så ikke all verden, men har forsøkt meg på å lese en analyse eller to.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Reddington skrev: ons mai 25, 2022 12:12 pm
tbb skrev: ons mai 25, 2022 12:08 pm
Reddington skrev: ons mai 25, 2022 12:04 pm «Lite» prat om VdB og hans rolle fremover, men har man ikke trua på at han kan levere for United under Ten Hag hadde man det aldri.

Lista bør ikke være høy for å få en godkjent sesong som sentral midtbanespiller for United. Jeg håper han kan bli nærmest som en nysignering.
Jeg er nesten helt sikker på at dersom VdB lykkes i Man Utd under EtH blir det som «tier». Det var der han virkelig var god for Ajax.
ETH sin variant av 4-2-3-1 var vel langt mer flytende enn Solskjær (altså den vanlige) sin variant? Ofte «10-eren» droppet ned, slik at de to sittende i praksis ble indreløpere med ansvar for å angripe rom fremover? Spilte han i en mer tradisjonell 10-er rolle for Ajax?

Så ikke all verden, men har forsøkt meg på å lese en analyse eller to.
Kan Bruno i så tilfelle dyttes oppover som høyrekant i et slikt system? Slik at det blir Fred/McT/Garner - Ny spiller bak Van de Beek på midtbanen og Bruno og Sancho på hver kant i angrepet.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Hvis Woodward fortsatt hadde vært sjef så hadde han vel gitt Martial ny kontrakt med solid lønnshopp "for å beskytte verdien hans".

Vi får håpe Murtaugh, Arnold & co. er litt mer fornuftige.

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

KongOlav2 skrev: ons mai 25, 2022 12:15 pm
Reddington skrev: ons mai 25, 2022 12:12 pm
tbb skrev: ons mai 25, 2022 12:08 pm

Jeg er nesten helt sikker på at dersom VdB lykkes i Man Utd under EtH blir det som «tier». Det var der han virkelig var god for Ajax.
ETH sin variant av 4-2-3-1 var vel langt mer flytende enn Solskjær (altså den vanlige) sin variant? Ofte «10-eren» droppet ned, slik at de to sittende i praksis ble indreløpere med ansvar for å angripe rom fremover? Spilte han i en mer tradisjonell 10-er rolle for Ajax?

Så ikke all verden, men har forsøkt meg på å lese en analyse eller to.
Kan Bruno i så tilfelle dyttes oppover som høyrekant i et slikt system? Slik at det blir Fred/McT/Garner - Ny spiller bak Van de Beek på midtbanen og Bruno og Sancho på hver kant i angrepet.
Denne varianten har jeg ofte tenkt kanskje er mest sannsynlig at ETH forsøker, i hvert fall i starten. Ser for meg han mener Bruno er litt for ambisiøs i pasningsvalgene sine, litt for ofte, til at han ønsker å nytte han sentralt.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Reddington skrev: ons mai 25, 2022 12:12 pm
tbb skrev: ons mai 25, 2022 12:08 pm
Reddington skrev: ons mai 25, 2022 12:04 pm «Lite» prat om VdB og hans rolle fremover, men har man ikke trua på at han kan levere for United under Ten Hag hadde man det aldri.

Lista bør ikke være høy for å få en godkjent sesong som sentral midtbanespiller for United. Jeg håper han kan bli nærmest som en nysignering.
Jeg er nesten helt sikker på at dersom VdB lykkes i Man Utd under EtH blir det som «tier». Det var der han virkelig var god for Ajax.
ETH sin variant av 4-2-3-1 var vel langt mer flytende enn Solskjær (altså den vanlige) sin variant? Ofte «10-eren» droppet ned, slik at de to sittende i praksis ble indreløpere med ansvar for å angripe rom fremover? Spilte han i en mer tradisjonell 10-er rolle for Ajax?


Edit: spilte ikke Ajax 433 i perioden VdB var der, med Tadic som falsk 9? Sånn sett naturlig at VdB fikk langt mer frihet offensivt.

Så ikke all verden, men har forsøkt meg på å lese en analyse eller to.
Nei, jeg vil egentlig ikke si det. Ikke i CL. Donny var en linkup-spiller høyt i banen. Generelt lite involvert dypt. Hadde noen kamper som indreløper i 433 i Eredivise, men ikke mer enn en kamp ellee to i EL/CL.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Om du føler at noen troller deg eller prøver å lokke ut reaksjoner så har du en helt grei løsning på det hele. Putt fyren på ignore(om du ikke har det allerede).
Nei jeg blokker eller ignoreren ingen, derimot kunne jeg fint ignorert en bruker gjennom å glatt oversett det som står der, så lenge det som blir brukt er virkelighet og fakta. Å få løgner i sin rettning rundt ja så og si alt, blir noe helt annet. Det tror jeg ingen mener er ok på en side der det går ut på å dele meninger og stå inne får det man har skrevet. På en annen side, så burde en sånn overtredelse kvalifisere til utestengelse med en eneste gang, og det alene ville jo løst issuet.
Noen tanker om at Martial er på vei tilbake etter lånet til Sevilla? Håper vi kan selge han, men tviler på at vi får noe særlig for han.
Sevilla-Presiden om at de sender han tilbake:
"Det er eneste løsning. Vi la mye i det, en spiller som viste hva han var god for men ikke klarte å tilpasse seg. I tillegg var det flere skader. Han spilte ikke måten vi ønsket, og jeg skal ikke si at vi ikke forsøkte, men det fungerte bare ikke, sier Castro."

Viste hva han var god for xD eventuelt viste svakheten han har med å ikke høre etter når noen prøver å endre spillestilen hans?
På en måte virker det lånet som litt desperasjon fra sevillas side hvis de ikke hadde scoutet bedre enn at de bommet på det andre han nevner der. Jeg tror det blir vanskelig å få solgt Martial jeg også, så sant man ikke senker kravene litt på hva man skal ha for spilleren. Som jeg oppfatter situasjonen rundt hans person og ikke minst kroppspråk (som passer fint inn til det sevilla duden beskriver som problemet), så ser jeg heller ikke på Martial som noe man skal beholde lenger.Han må nesten videre uansett om jeg får velge.

At han både har et slags issue hos united (minus med ole) og hos Sevilla, er ikke en styrke. Det må være noe der man ikke bygger et lag rundt.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

peraleks skrev: ons mai 25, 2022 3:48 am Kontrakt i 2 år til, på nåværende tidspunkt tror jeg United bare skal være glad om de får fyren og den massive lønningen hans ut av klubben om det så kun kommer 5 mill euro inn i overgangspenger. 2 år til med han i klubben er vel ca. 26 mill pund i lønnsutgifter?
Absolutt helt enig. En ting er det å bli kvitt lønnsposten gjennom å senke kravet på overgangspenger, men tror heller ikke at en engasjert gjeng vil ha den daffe holdningen hans rundt seg. Det er demotiverende. Hans rykte som spiller må vel også være dalene etter også litt samme issuet hos Sevilla, så kan bli vanskelig nok å bli kvitt han. Men støtter å senke krav for å få det til.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

tbb skrev: ons mai 25, 2022 12:41 pm Nei, jeg vil egentlig ikke si det. Ikke i CL. Donny var en linkup-spiller høyt i banen. Generelt lite involvert dypt. Hadde noen kamper som indreløper i 433 i Eredivise, men ikke mer enn en kamp ellee to i EL/CL.


Ser at han her beskriver hvordan Ajax spilte i CL når De Beek var der 2019. 3:20 ut i klippet. Om dette stemmer med virkelighet vet jeg ikke sikkert. Men der virker det som at man hadde en 3er forholdsvis lavt i CL.

Når jeg ser gjennom det klippet fra start til mål, så slår det meg at Maguire skal jobbe hardt for å ta en plass på laget.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Blir forbanna om vi ender opp med en like god/dårligere/markant dyrere spiller enn Kamara i 6-eren neste sesong, hvis ikke planen er å hente inn noen som er verdensklasse.
Faen så slappe vi er på sånne type overgangsmuligheter.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

peraleks skrev: ons mai 25, 2022 3:48 am
arknath skrev: ons mai 25, 2022 3:32 am
TrueTopRed skrev: ons mai 25, 2022 12:41 am
Noen tanker om at Martial er på vei tilbake etter lånet til Sevilla? Håper vi kan selge han, men tviler på at vi får noe særlig for han.
Sevilla-Presiden om at de sender han tilbake:
"Det er eneste løsning. Vi la mye i det, en spiller som viste hva han var god for men ikke klarte å tilpasse seg. I tillegg var det flere skader. Han spilte ikke måten vi ønsket, og jeg skal ikke si at vi ikke forsøkte, men det fungerte bare ikke, sier Castro."

Viste hva han var god for xD eventuelt viste svakheten han har med å ikke høre etter når noen prøver å endre spillestilen hans?
1 mål i Sevilla og har sett direkte lost ut de få gangene jeg har sett han spille for klubben.
Kontrakt i 2 år til, på nåværende tidspunkt tror jeg United bare skal være glad om de får fyren og den massive lønningen hans ut av klubben om det så kun kommer 5 mill euro inn i overgangspenger. 2 år til med han i klubben er vel ca. 26 mill pund i lønnsutgifter? Ikke langt unna det RM betalte for Camavinga for å hente han fra Rennes.
Som nevnt her inne virker han ikke å ha rett innstilling, (sprer også dårlig holdning i gruppa) ser ikke noe videre potesiale og vi må ikke gå i samme fella som med visse andre og beholde ham (og heve lønnen?) for å "beskytte investeringen...!"

Som du nevner er lønnskostnadene ut kontraktstiden i seg selv nok til at det ikke kan forsvares å holde på ham, og han har sannelig fått nok tid&sjanser.

La ham gå og gjerne for en lav pris!
Tror det i verste fall blir et marginalt tap rent økonomisk og sportslig sett intet, så benytt sjansen nå!
Som nevnt har han ikke prestert på utlån, får i grunn dårlige skussmål og har selv INGEN tro på at vi debattanter og United-fans i fremtiden "gråter" og klager over at han forlot klubben i 2022!

Selg!

peraleks

Legg inn av peraleks »

InsVerderben skrev: ons mai 25, 2022 4:48 pm
peraleks skrev: ons mai 25, 2022 3:48 am
arknath skrev: ons mai 25, 2022 3:32 am

Noen tanker om at Martial er på vei tilbake etter lånet til Sevilla? Håper vi kan selge han, men tviler på at vi får noe særlig for han.
Sevilla-Presiden om at de sender han tilbake:
"Det er eneste løsning. Vi la mye i det, en spiller som viste hva han var god for men ikke klarte å tilpasse seg. I tillegg var det flere skader. Han spilte ikke måten vi ønsket, og jeg skal ikke si at vi ikke forsøkte, men det fungerte bare ikke, sier Castro."

Viste hva han var god for xD eventuelt viste svakheten han har med å ikke høre etter når noen prøver å endre spillestilen hans?
1 mål i Sevilla og har sett direkte lost ut de få gangene jeg har sett han spille for klubben.
Kontrakt i 2 år til, på nåværende tidspunkt tror jeg United bare skal være glad om de får fyren og den massive lønningen hans ut av klubben om det så kun kommer 5 mill euro inn i overgangspenger. 2 år til med han i klubben er vel ca. 26 mill pund i lønnsutgifter? Ikke langt unna det RM betalte for Camavinga for å hente han fra Rennes.
Som nevnt her inne virker han ikke å ha rett innstilling, (sprer også dårlig holdning i gruppa) ser ikke noe videre potesiale og vi må ikke gå i samme fella som med visse andre og beholde ham (og heve lønnen?) for å "beskytte investeringen...!"

Som du nevner er lønnskostnadene ut kontraktstiden i seg selv nok til at det ikke kan forsvares å holde på ham, og han har sannelig fått nok tid&sjanser.

La ham gå og gjerne for en lav pris!
Tror det i verste fall blir et marginalt tap rent økonomisk og sportslig sett intet, så benytt sjansen nå!
Som nevnt har han ikke prestert på utlån, får i grunn dårlige skussmål og har selv INGEN tro på at vi debattanter og United-fans i fremtiden "gråter" og klager over at han forlot klubben i 2022!

Selg!
Martial er helt og holdent ferdig, 26 år gammel og burde vært i prime nå, bortkastet tid og penger for United å beholde fyren.
Bør egentlig være førstemann ut, velger han å sitte på kontrakten hadde jeg plassert han på tribunen de neste 2 årene.

startelver

Legg inn av startelver »

Litt OT, men Glazer som er billionær burde absolutt ta seg råd til hårtransplantasjon.

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: ons mai 25, 2022 12:41 pm
Reddington skrev: ons mai 25, 2022 12:12 pm
tbb skrev: ons mai 25, 2022 12:08 pm

Jeg er nesten helt sikker på at dersom VdB lykkes i Man Utd under EtH blir det som «tier». Det var der han virkelig var god for Ajax.
ETH sin variant av 4-2-3-1 var vel langt mer flytende enn Solskjær (altså den vanlige) sin variant? Ofte «10-eren» droppet ned, slik at de to sittende i praksis ble indreløpere med ansvar for å angripe rom fremover? Spilte han i en mer tradisjonell 10-er rolle for Ajax?


Edit: spilte ikke Ajax 433 i perioden VdB var der, med Tadic som falsk 9? Sånn sett naturlig at VdB fikk langt mer frihet offensivt.

Så ikke all verden, men har forsøkt meg på å lese en analyse eller to.
Nei, jeg vil egentlig ikke si det. Ikke i CL. Donny var en linkup-spiller høyt i banen. Generelt lite involvert dypt. Hadde noen kamper som indreløper i 433 i Eredivise, men ikke mer enn en kamp ellee to i EL/CL.
Jeg har ikke fulgt Ajax religiøst de siste årene, men hvis dette stemmer sånn passe har han jo ganske bred erfaring:

Lezah

Legg inn av Lezah »

Kanskje noe overraskende


Reddington

Legg inn av Reddington »

Lezah skrev: ons mai 25, 2022 7:22 pm
tbb skrev: ons mai 25, 2022 12:41 pm
Reddington skrev: ons mai 25, 2022 12:12 pm

ETH sin variant av 4-2-3-1 var vel langt mer flytende enn Solskjær (altså den vanlige) sin variant? Ofte «10-eren» droppet ned, slik at de to sittende i praksis ble indreløpere med ansvar for å angripe rom fremover? Spilte han i en mer tradisjonell 10-er rolle for Ajax?


Edit: spilte ikke Ajax 433 i perioden VdB var der, med Tadic som falsk 9? Sånn sett naturlig at VdB fikk langt mer frihet offensivt.

Så ikke all verden, men har forsøkt meg på å lese en analyse eller to.
Nei, jeg vil egentlig ikke si det. Ikke i CL. Donny var en linkup-spiller høyt i banen. Generelt lite involvert dypt. Hadde noen kamper som indreløper i 433 i Eredivise, men ikke mer enn en kamp ellee to i EL/CL.
Jeg har ikke fulgt Ajax religiøst de siste årene, men hvis dette stemmer sånn passe har han jo ganske bred erfaring:
«the key question surrounding this transfer will be addressed: how will Van de Beek fit into United’s current team, when the Matic — Pogba — Fernandes midfield triangle just took them to third place?»

Tenk at dette var et relevant spørsmål i 2020.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

peraleks skrev: ons mai 25, 2022 4:55 pm
InsVerderben skrev: ons mai 25, 2022 4:48 pm
peraleks skrev: ons mai 25, 2022 3:48 am

1 mål i Sevilla og har sett direkte lost ut de få gangene jeg har sett han spille for klubben.
Kontrakt i 2 år til, på nåværende tidspunkt tror jeg United bare skal være glad om de får fyren og den massive lønningen hans ut av klubben om det så kun kommer 5 mill euro inn i overgangspenger. 2 år til med han i klubben er vel ca. 26 mill pund i lønnsutgifter? Ikke langt unna det RM betalte for Camavinga for å hente han fra Rennes.
Som nevnt her inne virker han ikke å ha rett innstilling, (sprer også dårlig holdning i gruppa) ser ikke noe videre potesiale og vi må ikke gå i samme fella som med visse andre og beholde ham (og heve lønnen?) for å "beskytte investeringen...!"

Som du nevner er lønnskostnadene ut kontraktstiden i seg selv nok til at det ikke kan forsvares å holde på ham, og han har sannelig fått nok tid&sjanser.

La ham gå og gjerne for en lav pris!
Tror det i verste fall blir et marginalt tap rent økonomisk og sportslig sett intet, så benytt sjansen nå!
Som nevnt har han ikke prestert på utlån, får i grunn dårlige skussmål og har selv INGEN tro på at vi debattanter og United-fans i fremtiden "gråter" og klager over at han forlot klubben i 2022!

Selg!
Martial er helt og holdent ferdig, 26 år gammel og burde vært i prime nå, bortkastet tid og penger for United å beholde fyren.
Bør egentlig være førstemann ut, velger han å sitte på kontrakten hadde jeg plassert han på tribunen de neste 2 årene.
Han hadde et massivt talent som han kastet bort de siste to årene.

Sånne tafatte nisser kan man ikke ha i United, og har han litt vett så går han endel ned i lønn for muligheten til å få en fortsatt ok karriere som en stor fisk i en mindre dam.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Hetfield skrev: tor mai 26, 2022 12:09 am
peraleks skrev: ons mai 25, 2022 4:55 pm
InsVerderben skrev: ons mai 25, 2022 4:48 pm

Som nevnt her inne virker han ikke å ha rett innstilling, (sprer også dårlig holdning i gruppa) ser ikke noe videre potesiale og vi må ikke gå i samme fella som med visse andre og beholde ham (og heve lønnen?) for å "beskytte investeringen...!"

Som du nevner er lønnskostnadene ut kontraktstiden i seg selv nok til at det ikke kan forsvares å holde på ham, og han har sannelig fått nok tid&sjanser.

La ham gå og gjerne for en lav pris!
Tror det i verste fall blir et marginalt tap rent økonomisk og sportslig sett intet, så benytt sjansen nå!
Som nevnt har han ikke prestert på utlån, får i grunn dårlige skussmål og har selv INGEN tro på at vi debattanter og United-fans i fremtiden "gråter" og klager over at han forlot klubben i 2022!

Selg!
Martial er helt og holdent ferdig, 26 år gammel og burde vært i prime nå, bortkastet tid og penger for United å beholde fyren.
Bør egentlig være førstemann ut, velger han å sitte på kontrakten hadde jeg plassert han på tribunen de neste 2 årene.
Han hadde et massivt talent som han kastet bort de siste to årene.

Sånne tafatte nisser kan man ikke ha i United, og har han litt vett så går han endel ned i lønn for muligheten til å få en fortsatt ok karriere som en stor fisk i en mindre dam.
Det skulle ikke forundre meg det minste om han blir sittende i United, 260 mill kr de neste 2 årene blir nok fort temmelig fristende når det mer sannsynlige i mindre klubber er nærmere 20-30 mill året.

Vi satt jo i en finfin situasjon med Bale f.eks. 6-års kontrakt med 30 mill euro utbetalt i året, jaggu satt han den ut og gitt.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

peraleks skrev: tor mai 26, 2022 12:21 am Det skulle ikke forundre meg det minste om han blir sittende i United, 260 mill kr de neste 2 årene blir nok fort temmelig fristende når det mer sannsynlige i mindre klubber er nærmere 20-30 mill året.
Da håper jeg at manager forteller han at han ikke kommer til å få spille under tiden og må trene med et ungdomslag eller noe, sånn for å presse frem en avgjørelse fra bedaglig spiller. Bale er enda litt opp i åra nå, men om Martial i en sånn situasjon faktisk ville offret alderen 26-28 så synes jeg det sier en hel del om han. Ikke umulig at han er villig å gå ned å lønn for å få kamper et annet sted da.

peraleks

Legg inn av peraleks »

TrueTopRed skrev: tor mai 26, 2022 12:32 am
peraleks skrev: tor mai 26, 2022 12:21 am Det skulle ikke forundre meg det minste om han blir sittende i United, 260 mill kr de neste 2 årene blir nok fort temmelig fristende når det mer sannsynlige i mindre klubber er nærmere 20-30 mill året.
Da håper jeg at manager forteller han at han ikke kommer til å få spille under tiden og må trene med et ungdomslag eller noe, sånn for å presse frem en avgjørelse fra bedaglig spiller. Bale er enda litt opp i åra nå, men om Martial i en sånn situasjon faktisk ville offret alderen 26-28 så synes jeg det sier en hel del om han. Ikke umulig at han er villig å gå ned å lønn for å få kamper et annet sted da.
Det er en helsikes lønn han har der, om det blir f.eks. en tur tilbake til Frankrike i en av de franske klubbene under PSG så er det mer sannsynlig med rundt en 3-4 mill euro i årslønn. Tror dog at han faktisk vil spille, muligens litt vel tidlig å gå av med pensjon allerede som 26-åring.

Bale var 29-ish når han mistet plassen og med den lønnen der var det nok langt mer forståelig ja.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Ja jeg vil jo egentlig tro at han vil det, men da håper jeg vi setter hardt mot hardt for å få det til. Han må litt ned i lønn, united som klubb kreve lite overgangspenger osv.

Jeg sitter bare med følelsen av at han kan være en sånn type spiller som suger ut energien fra andre spillere og trenere (basert info fra 2 klubber og kroppspråket hans) som har lyst å se lyst på fremtiden med United, og derfor er jeg villig å offre mye for å få han ut.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: ons mai 25, 2022 7:22 pm
tbb skrev: ons mai 25, 2022 12:41 pm
Reddington skrev: ons mai 25, 2022 12:12 pm

ETH sin variant av 4-2-3-1 var vel langt mer flytende enn Solskjær (altså den vanlige) sin variant? Ofte «10-eren» droppet ned, slik at de to sittende i praksis ble indreløpere med ansvar for å angripe rom fremover? Spilte han i en mer tradisjonell 10-er rolle for Ajax?


Edit: spilte ikke Ajax 433 i perioden VdB var der, med Tadic som falsk 9? Sånn sett naturlig at VdB fikk langt mer frihet offensivt.

Så ikke all verden, men har forsøkt meg på å lese en analyse eller to.
Nei, jeg vil egentlig ikke si det. Ikke i CL. Donny var en linkup-spiller høyt i banen. Generelt lite involvert dypt. Hadde noen kamper som indreløper i 433 i Eredivise, men ikke mer enn en kamp ellee to i EL/CL.
Jeg har ikke fulgt Ajax religiøst de siste årene, men hvis dette stemmer sånn passe har han jo ganske bred erfaring:
Stemmer. Vet at han på yngre lag ble ansett som et veldig stort talent som en «6’er», men når jeg har sett han på det øverste nivået, som endel av et «vellykket» Ajax, har det vært i en «10-er»-rolle. Veldig lite involvert dypere i banen.

Jeg klarer ikke se at han skal lykkes i en rolle dypere i banen i PL. Men tatt feil før! :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»