Everton klubbtråd- Nil Satis Nisi Optimum

Svar
tbb
Innlegg: 3376

Re: Everton klubbtråd- Nil Satis Nisi Optimum

Legg inn av tbb »

Det har surret litt Richarlison-rykter den siste tiden. Skal angivelig være en spiller Man Utd vurderer. Litt overraskende for min del. Jeg hadde gjettet på DCL om Man Utd først skulle hente en angriper fra Everton. Synes Richarlison har stagnert veldig etter overgangen til Everton.

Men kombinasjonen guts, fysikk og teknikk gjør at jeg kan forstå at man synes han er interessant. Helt sikkert en spiller man kan lykkes med dersom man har en bedre/tydeligere plan enn hva Everton har hatt de siste årene. Bruken av Richarlison i Everton har stått i sterk kontrast til en annen brasiliansk angriper i samme by.

Hva sier Everton-fansen? Er dette en spiller som kan bli veldig god?

Hesja

Legg inn av Hesja »

tbb skrev: man mar 21, 2022 5:00 pm Det har surret litt Richarlison-rykter den siste tiden. Skal angivelig være en spiller Man Utd vurderer. Litt overraskende for min del. Jeg hadde gjettet på DCL om Man Utd først skulle hente en angriper fra Everton. Synes Richarlison har stagnert veldig etter overgangen til Everton.

Men kombinasjonen guts, fysikk og teknikk gjør at jeg kan forstå at man synes han er interessant. Helt sikkert en spiller man kan lykkes med dersom man har en bedre/tydeligere plan enn hva Everton har hatt de siste årene. Bruken av Richarlison i Everton har stått i sterk kontrast til en annen brasiliansk angriper i samme by.

Hva sier Everton-fansen? Er dette en spiller som kan bli veldig god?
tbb skrev: man mar 21, 2022 5:00 pm Det har surret litt Richarlison-rykter den siste tiden. Skal angivelig være en spiller Man Utd vurderer. Litt overraskende for min del. Jeg hadde gjettet på DCL om Man Utd først skulle hente en angriper fra Everton. Synes Richarlison har stagnert veldig etter overgangen til Everton.

Men kombinasjonen guts, fysikk og teknikk gjør at jeg kan forstå at man synes han er interessant. Helt sikkert en spiller man kan lykkes med dersom man har en bedre/tydeligere plan enn hva Everton har hatt de siste årene. Bruken av Richarlison i Everton har stått i sterk kontrast til en annen brasiliansk angriper i samme by.

Hva sier Everton-fansen? Er dette en spiller som kan bli veldig god?
Potensiale er der,ikke noe tvil om det.Rimelig sikker på at han slåt ut i blomst på bedre lag som City,Arsenal ,Chelsea og Liverpool.

Everenga

Legg inn av Everenga »

tbb skrev: man mar 21, 2022 5:00 pm Det har surret litt Richarlison-rykter den siste tiden. Skal angivelig være en spiller Man Utd vurderer. Litt overraskende for min del. Jeg hadde gjettet på DCL om Man Utd først skulle hente en angriper fra Everton. Synes Richarlison har stagnert veldig etter overgangen til Everton.

Men kombinasjonen guts, fysikk og teknikk gjør at jeg kan forstå at man synes han er interessant. Helt sikkert en spiller man kan lykkes med dersom man har en bedre/tydeligere plan enn hva Everton har hatt de siste årene. Bruken av Richarlison i Everton har stått i sterk kontrast til en annen brasiliansk angriper i samme by.

Hva sier Everton-fansen? Er dette en spiller som kan bli veldig god?
Vanskelig å si for han spiller med så mye ræl men nei det hadde overrasket meg veldig om han ble veldig god.
Han er imidlertid et betydelig bedre valg en DCL, han er England's mest hypa spiss.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

tbb skrev: man mar 21, 2022 5:00 pm Det har surret litt Richarlison-rykter den siste tiden. Skal angivelig være en spiller Man Utd vurderer. Litt overraskende for min del. Jeg hadde gjettet på DCL om Man Utd først skulle hente en angriper fra Everton. Synes Richarlison har stagnert veldig etter overgangen til Everton.

Men kombinasjonen guts, fysikk og teknikk gjør at jeg kan forstå at man synes han er interessant. Helt sikkert en spiller man kan lykkes med dersom man har en bedre/tydeligere plan enn hva Everton har hatt de siste årene. Bruken av Richarlison i Everton har stått i sterk kontrast til en annen brasiliansk angriper i samme by.

Hva sier Everton-fansen? Er dette en spiller som kan bli veldig god?
Jeg har vært stor fan av Richarlison helt siden Watford-debuten omtrent og spådd han som neste storspiller fra Premier League. Har sikkert bommet litt, men det er liten tvil om at alt rotet i Everton har ødelagt utviklingen hans en del. Han minner meg litt om Suarez og Jota. Spillere som jeg tror (og trodde) vil heve seg voldsomt når de kommer inn i et bedre lag og får bruke mer tid og energi på å angripe på siste tredjedel av banen og operere nærmere mål oftere (i motsetning til for eksempel Lukaku eller Rashford som trenger enorme rom å løpe i helst). Personlig ville jeg heller hatt Richarlison enn DCL da jeg tror taket til førstnevnte er høyere. Richarlison har egentlig en full pakke av ferdigheter og virker å ha mentaliteten som trengs til å ta steget fra veldig god til verdensklasse, men han må få gjøre jobben fra de siste 30 meterne og inn, i stedet for å motta ballen langt unna mål hele tiden.

Tror Richarlison kunne vært en veldig nyttig tilvekst i Man Utd, men det begynner å bli mange angripere der som trives som kanter i 4-3-3 og det mangler fortsatt midtspissen der som kan binde sammen det hele til en fornuftig struktur (Cavani kan fungere, Ronaldo kan ikke).

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

k9b skrev: tir mar 22, 2022 8:28 am
tbb skrev: man mar 21, 2022 5:00 pm Det har surret litt Richarlison-rykter den siste tiden. Skal angivelig være en spiller Man Utd vurderer. Litt overraskende for min del. Jeg hadde gjettet på DCL om Man Utd først skulle hente en angriper fra Everton. Synes Richarlison har stagnert veldig etter overgangen til Everton.

Men kombinasjonen guts, fysikk og teknikk gjør at jeg kan forstå at man synes han er interessant. Helt sikkert en spiller man kan lykkes med dersom man har en bedre/tydeligere plan enn hva Everton har hatt de siste årene. Bruken av Richarlison i Everton har stått i sterk kontrast til en annen brasiliansk angriper i samme by.

Hva sier Everton-fansen? Er dette en spiller som kan bli veldig god?
Jeg har vært stor fan av Richarlison helt siden Watford-debuten omtrent og spådd han som neste storspiller fra Premier League. Har sikkert bommet litt, men det er liten tvil om at alt rotet i Everton har ødelagt utviklingen hans en del. Han minner meg litt om Suarez og Jota. Spillere som jeg tror (og trodde) vil heve seg voldsomt når de kommer inn i et bedre lag og får bruke mer tid og energi på å angripe på siste tredjedel av banen og operere nærmere mål oftere (i motsetning til for eksempel Lukaku eller Rashford som trenger enorme rom å løpe i helst). Personlig ville jeg heller hatt Richarlison enn DCL da jeg tror taket til førstnevnte er høyere. Richarlison har egentlig en full pakke av ferdigheter og virker å ha mentaliteten som trengs til å ta steget fra veldig god til verdensklasse, men han må få gjøre jobben fra de siste 30 meterne og inn, i stedet for å motta ballen langt unna mål hele tiden.

Tror Richarlison kunne vært en veldig nyttig tilvekst i Man Utd, men det begynner å bli mange angripere der som trives som kanter i 4-3-3 og det mangler fortsatt midtspissen der som kan binde sammen det hele til en fornuftig struktur (Cavani kan fungere, Ronaldo kan ikke).
Jeg har ikke vært like begeistret (eller hvertfall ikke brukt særlig med tid på han), men jeg trooor jeg foretrekker han som spiss faktisk. Kommer litt an på system, medspillere etc. Men i Liverpool, Man City, Chelsea mener jeg at potensialet hans ligger sentralt.

Ancelotti omtalte han også alltid som spiss.

Everenga

Legg inn av Everenga »

k9b skrev: tir mar 22, 2022 8:28 am Personlig ville jeg heller hatt Richarlison enn DCL da jeg tror taket til førstnevnte er høyere.
Det er det veldig vanskelig å være uenig i.

Nå skal man være veldig forsiktige med å forskuttere overlevelse i PL men skulle det utrolige skje og vi blir værende så vil likevel både DCL og Richarlison forsvinne, United har vel som vanlig greit med shoppingbudsjett så ser gjerne at de kommer luskende.

De vil selvfølgelig forsvinne ved nedrykk også men da snakker vi helt andre kjøpssummer. Dette er faktisk en faktor det snakkes lite om. Richarlison og DCL kan godt sies å ha personlig interesse av et Everton nedrykk.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

tbb skrev: tir mar 22, 2022 9:40 am
k9b skrev: tir mar 22, 2022 8:28 am
tbb skrev: man mar 21, 2022 5:00 pm Det har surret litt Richarlison-rykter den siste tiden. Skal angivelig være en spiller Man Utd vurderer. Litt overraskende for min del. Jeg hadde gjettet på DCL om Man Utd først skulle hente en angriper fra Everton. Synes Richarlison har stagnert veldig etter overgangen til Everton.

Men kombinasjonen guts, fysikk og teknikk gjør at jeg kan forstå at man synes han er interessant. Helt sikkert en spiller man kan lykkes med dersom man har en bedre/tydeligere plan enn hva Everton har hatt de siste årene. Bruken av Richarlison i Everton har stått i sterk kontrast til en annen brasiliansk angriper i samme by.

Hva sier Everton-fansen? Er dette en spiller som kan bli veldig god?
Jeg har vært stor fan av Richarlison helt siden Watford-debuten omtrent og spådd han som neste storspiller fra Premier League. Har sikkert bommet litt, men det er liten tvil om at alt rotet i Everton har ødelagt utviklingen hans en del. Han minner meg litt om Suarez og Jota. Spillere som jeg tror (og trodde) vil heve seg voldsomt når de kommer inn i et bedre lag og får bruke mer tid og energi på å angripe på siste tredjedel av banen og operere nærmere mål oftere (i motsetning til for eksempel Lukaku eller Rashford som trenger enorme rom å løpe i helst). Personlig ville jeg heller hatt Richarlison enn DCL da jeg tror taket til førstnevnte er høyere. Richarlison har egentlig en full pakke av ferdigheter og virker å ha mentaliteten som trengs til å ta steget fra veldig god til verdensklasse, men han må få gjøre jobben fra de siste 30 meterne og inn, i stedet for å motta ballen langt unna mål hele tiden.

Tror Richarlison kunne vært en veldig nyttig tilvekst i Man Utd, men det begynner å bli mange angripere der som trives som kanter i 4-3-3 og det mangler fortsatt midtspissen der som kan binde sammen det hele til en fornuftig struktur (Cavani kan fungere, Ronaldo kan ikke).
Jeg har ikke vært like begeistret (eller hvertfall ikke brukt særlig med tid på han), men jeg trooor jeg foretrekker han som spiss faktisk. Kommer litt an på system, medspillere etc. Men i Liverpool, Man City, Chelsea mener jeg at potensialet hans ligger sentralt.

Ancelotti omtalte han også alltid som spiss.
Ja, kanskje. Ancelotti spilte vel stort sett med 2 spisser, og da er jeg 100% enig i at han skal være en av de 2. Spørsmålet er hvor han er best i 4-3-3. For Brasil har han vel stort sett vært en av kantene? Eller om vi snakker Liverpool, ville han spilt i Salah/Mane-rolle eller Firmino/Jota? Nå er det veldig flytende i Liverpool om dagen, så han kunne nok gjort en kjempejobb uansett hvem han kom inn for, men det er nokså stort forskjell på de rollene i f.eks Chelsea eller Man Utd.

Jeg ville uansett helst sett Richarlison som en angriper i en toppklubb med så mye som mulig tid i og rundt boksen. Helst inn fra siden så han slipper å stå for mye feilvendt. Minst mulig ute ved krittet.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Everenga skrev: tir mar 22, 2022 9:46 am
k9b skrev: tir mar 22, 2022 8:28 am Personlig ville jeg heller hatt Richarlison enn DCL da jeg tror taket til førstnevnte er høyere.
De vil selvfølgelig forsvinne ved nedrykk også men da snakker vi helt andre kjøpssummer. Dette er faktisk en faktor det snakkes lite om. Richarlison og DCL kan godt sies å ha personlig interesse av et Everton nedrykk.
Njaaa... Nei. Sånn fungerer ikke fotballspillere på dette nivået. Ingen vil oppleve nedrykk eller ha det på CV'en. Okke som.

Everenga

Legg inn av Everenga »

k9b skrev: tir mar 22, 2022 10:16 am
Everenga skrev: tir mar 22, 2022 9:46 am
k9b skrev: tir mar 22, 2022 8:28 am Personlig ville jeg heller hatt Richarlison enn DCL da jeg tror taket til førstnevnte er høyere.
De vil selvfølgelig forsvinne ved nedrykk også men da snakker vi helt andre kjøpssummer. Dette er faktisk en faktor det snakkes lite om. Richarlison og DCL kan godt sies å ha personlig interesse av et Everton nedrykk.
Njaaa... Nei. Sånn fungerer ikke fotballspillere på dette nivået. Ingen vil oppleve nedrykk eller ha det på CV'en. Okke som.
Nei jeg tror heller ikke på noe vis at man saboterer for egen klubb men jeg vil jo tro det kan ha en innvirkning på hvor hardt man kjører seg for å unngå det.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Apropos Richarlison så har Football365 han inne på førsteelleveren i PLs dårligste lag basert på Whoscored ratings.

https://www.football365.com/news/featur ... ch-watford

Hesja

Legg inn av Hesja »

Richarlison er langt fra like målfarlig som DCL.Jeg ville valgt DCL som spiss fremfor Richarlison alle dager i året.Og ingen av de forsvinner hvis vi berger plassen.

Hesja

Legg inn av Hesja »

Townsend ute resten av sesongen,røk korsbåndet i kampen mot Palace.kjipe greier

Everenga

Legg inn av Everenga »

Hesja skrev: ons mar 23, 2022 5:04 pm Townsend ute resten av sesongen,røk korsbåndet i kampen mot Palace.kjipe greier
Han har vært ganske stusslig siden September så det kunne vært verre. Av de 6 innkjøpene Gray, Townsend, VDB, Alli, Mykolenko og Patterson er det kun Gray som ikke har vært en komplett fiasko så langt.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Hesja skrev: tir mar 22, 2022 6:01 pm Richarlison er langt fra like målfarlig som DCL.Jeg ville valgt DCL som spiss fremfor Richarlison alle dager i året.Og ingen av de forsvinner hvis vi berger plassen.
Med våre FFP problemer og frafallet av sponsormidler fra Usmanovselskap så er det nok 100% sikkert at de begge forsvinner uansett om vi holder plassen eller ikke. De er de eneste spillerne vi kan få noe for.

SagaNoren
Innlegg: 433

Legg inn av SagaNoren »

Hesja skrev: tir mar 22, 2022 6:01 pm Richarlison er langt fra like målfarlig som DCL.Jeg ville valgt DCL som spiss fremfor Richarlison alle dager i året.Og ingen av de forsvinner hvis vi berger plassen.
Kvar er Richarlison best eigentleg? Har han spelt litt på kant for Brasil tidlegare? DCL er vel kun ein 9'er, men Richarlison kan vel greit spele i alle 3 posisjoner i front?

Hesja

Legg inn av Hesja »

SagaNoren skrev: ons mar 23, 2022 10:28 pm
Hesja skrev: tir mar 22, 2022 6:01 pm Richarlison er langt fra like målfarlig som DCL.Jeg ville valgt DCL som spiss fremfor Richarlison alle dager i året.Og ingen av de forsvinner hvis vi berger plassen.
Kvar er Richarlison best eigentleg? Har han spelt litt på kant for Brasil tidlegare? DCL er vel kun ein 9'er, men Richarlison kan vel greit spele i alle 3 posisjoner.best på høyre,elendig som enslig spiss.har 4 mål til nå i år.Er vel like mange som DCL har med 4 kamper i år.styrker er god på hode og jobber bra hjemover.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Ouch Burnley 3-2

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Har ikke Everton verst program igjen av sumplagene også? Har ikke sett hele kampen i kveld men er det ikke et litt urettferdig resultat ut fra spill og sjanser? Føler med Evertonfansen her.

Hesja

Legg inn av Hesja »

Fernandovonarb skrev: ons apr 06, 2022 10:24 pm Har ikke Everton verst program igjen av sumplagene også? Har ikke sett hele kampen i kveld men er det ikke et litt urettferdig resultat ut fra spill og sjanser? Føler med Evertonfansen her.
Vi kunne tatt 3 poeng eller uavgjort
Men med forsvarstabber i kamp etter kamp,så nytter det ikke
Tipper Lampard ryker i kveld.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Knaxern skrev: søn mar 13, 2022 5:33 pm Det riktige var jo selvsagt å sparke Benitez, men tenk å ansette Lampard da. Det er jo helt hodeløst.
Helt utrolig at man faktisk ansatte Lampard for å redde det som var igjen av sesongen. Burde bare gått for en korttidsløsning ut sesongen med Hodgson.

stefan16

Legg inn av stefan16 »

Everton ned? De har et mye tøffere kampprogram enn Burnley igjen.

*Everton sine gjenstående kamper:
Man Utd hjemme
Leicester hjemme
Liverpool borte
Chelsea hjemme
Leicester borte
Watford borte
Brentford hjemme
Crystal Palace hjemme
Arsenal borte

*Burnley sine gjenstående kamper:
Norwich borte
West Ham borte
Southampton hjemme
Wolves hjemme
Watford borte
Aston Villa hjemme
Tottenham borte
Aston Villa borte
Newcastle hjemme

Jeg estimerer max 8 eller 9 poeng på Everton, og max 11 eller 12 poeng på Burnley.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Everton har heldigvis Arsenal i siste kamp. Sesongens sikreste 3-poenger for de blå. Iallefall hvis Arsenal fremdeles har noe å spille for.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Onv95 skrev: ons apr 06, 2022 11:31 pm Everton har heldigvis Arsenal i siste kamp. Sesongens sikreste 3-poenger for de blå. Iallefall hvis Arsenal fremdeles har noe å spille for.
Hjelper ikke når Tottenham uansett bottler mot Burnley.

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

Bare å si takk og farvel. Dette laget er for dårlig til å spille i PL. Det var gøy så lenge det varte...

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Hvor har det blitt av Caliblue?

Fortsetter han trenden med å ta seg "ferier" hver gang det begynner å se skikkelig grått ut?

startelver

Legg inn av startelver »

Kan bli interessant med Everton i Championship, vi har vel ikke så mange eksempler på PL-klubber som har rast nedover og ført til spillersalg og stopp på pengestrømmen. Det siste er vel ikke noe problem i Everton.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Brukbart da Maguire skulle ha hands på Matic.



tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

chelsea8 skrev: lør apr 09, 2022 3:39 pm Brukbart da Maguire skulle ha hands på Matic.


Det jeg noen ganger sliter med på sosiale medier er den kollektive dumskapen. Tror folk her at han roper på hands eller synes de det ville vært så morsomt dersom det var tilfelle at man bare går for det? Hva var det for deg?

Jeg så ikke situasjonen live, men jeg tipper, basert på bildet, at han mener at Richarlison var i offside. Bare et wild guess altså.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

tbb skrev: lør apr 09, 2022 3:46 pm Det jeg noen ganger sliter med på sosiale medier er den kollektive dumskapen.
Det er vel bare litt banter, som United-gjengen er så glad i.

Leggen til Ronaldo etter at han kom seg ut av baklomma til Keane.

Screenshot_20220409-170130_Instagram.jpg

Everenga

Legg inn av Everenga »

I dag var det i hvert fall innsats. Og Allan er latterlig viktig. Delph tilbake hjalp også. Vi trenger grovarbeidere som kan gjøre drittjobben.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»