Arsenal - Sommervinduet 2022

Svar
LeCoq

Arsenal - Sommervinduet 2022

Legg inn av LeCoq »

Gabriel Jesus linkes sterkt for tiden, men holder det med én spiss? Det meste avhenger nok av Champions League-fotball. Hva skjer med Saliba? Tielemans til £25-30m kan fort bli et kupp, og jeg håper klubben henter litt bedre dekning på backene. Man kan ta Edu og Arteta på mye, men kjøpene i sommer og januar var meget bra. Hva kan de få til her?

Kjør debatt!

Kleshenger

Legg inn av Kleshenger »

LeCoq skrev: tir apr 26, 2022 4:23 pm Gabriel Jesus linkes sterkt for tiden, men holder det med én spiss? Det meste avhenger nok av Champions League-fotball. Hva skjer med Saliba? Tielemans til £25-30m kan fort bli et kupp, og jeg håper klubben henter litt bedre dekning på backene. Man kan ta Edu og Arteta på mye, men kjøpene i sommer og januar var meget bra. Hva kan de få til her?

Kjør debatt!
Hvem hentet de i januar?

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Blir som vanlig panikk på deadline day etter at vi har tapt de 3 første kampene. Vi har sett dette før.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Kleshenger skrev: tir apr 26, 2022 4:37 pm
LeCoq skrev: tir apr 26, 2022 4:23 pm Gabriel Jesus linkes sterkt for tiden, men holder det med én spiss? Det meste avhenger nok av Champions League-fotball. Hva skjer med Saliba? Tielemans til £25-30m kan fort bli et kupp, og jeg håper klubben henter litt bedre dekning på backene. Man kan ta Edu og Arteta på mye, men kjøpene i sommer og januar var meget bra. Hva kan de få til her?

Kjør debatt!
Hvem hentet de i januar?
Hehe, jeg som surrer. Tenkte på Ødegaard i fjor, men han ble jo selvfølgelig hentet permanent i august.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »


GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

"Vinduet er lukket og gardinene er trekket for. Igjen er bare minnene"

Spår en exciting sommer for oss Gooners.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Jesus close. Moses next. Blimey.

For de som var på Twitter i 2013.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Får vi 4. plass tipper jeg vi henter en spiss av typen Jesus, Nunez, Jonathan David eller liknende, og en backup. I tillegg forsterker vi nok sentral midtbane og høyrebacken.

Blir det 5. plass må vi nok se på en annen hylle i markedet.

Bellerin ønsker gjerne å bli i Betis, og Saliba virker heller ikke helt gira på å komme tilbake til Arsenal. Guendouzi er solgt, og Torreira er ferdig. Leno bør få muligheten til å dra. Cedric blir vi nok ikke kvitt. I tillegg har vi en drøss med spillere som har kontrakter som går ut.

De vi VET har kontrakter, og ikke blir solgt med mindre vi får gode bud er:

Ramsdale
Matt Turner (hentet i januar, men kommer til sommeren)
Okonkwo

Tierney
White
Gabriel
Tomiyasu
Holding
Mari
Cedric
Tavares
Saliba (?)

Saka
ESR
Ødegaard
Partey
Xhaka
Lokonga
Reiss- Nelson (?)
AMN (?)

Martinelli
Pepe
Balogun

Arteta har uttalt at han ønsker 3 keepere og 22 utespillere i troppen. Avhengig av De tre jeg har satt spørsmålstegn ved, og om noen hentes inn fra akademiet, er vi på ca 20 pr i dag.

Men igjen, spissplass og sentral midtbane må prioriteres.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bone8 skrev: ons apr 27, 2022 9:23 am Får vi 4. plass tipper jeg vi henter en spiss av typen Jesus, Nunez, Jonathan David eller liknende, og en backup. I tillegg forsterker vi nok sentral midtbane og høyrebacken.

Blir det 5. plass må vi nok se på en annen hylle i markedet.

Bellerin ønsker gjerne å bli i Betis, og Saliba virker heller ikke helt gira på å komme tilbake til Arsenal. Guendouzi er solgt, og Torreira er ferdig. Leno bør få muligheten til å dra. Cedric blir vi nok ikke kvitt. I tillegg har vi en drøss med spillere som har kontrakter som går ut.

De vi VET har kontrakter, og ikke blir solgt med mindre vi får gode bud er:

Ramsdale
Matt Turner (hentet i januar, men kommer til sommeren)
Okonkwo

Tierney
White
Gabriel
Tomiyasu
Holding
Mari
Cedric
Tavares
Saliba (?)

Saka
ESR
Ødegaard
Partey
Xhaka
Lokonga
Reiss- Nelson (?)
AMN (?)

Martinelli
Pepe
Balogun

Arteta har uttalt at han ønsker 3 keepere og 22 utespillere i troppen. Avhengig av De tre jeg har satt spørsmålstegn ved, og om noen hentes inn fra akademiet, er vi på ca 20 pr i dag.

Men igjen, spissplass og sentral midtbane må prioriteres.
Som jeg nevnte i klubbtråden så er jeg meget fan av å hente Jesus. Tror han er den klart beste spissen vi kan hente til sommeren mtp nåværende nivå, i tillegg til at jeg tror han kan bli enda litt bedre. Når man da legger til at han koster halvparten av de fleste andre du nevner så skader ikke det heller. Det virker også som at man kanskje er et stykke på vei der slik at man kan fullføre den overgangen veldig tidlig for en gangs skyld.

Som andrevalg/rotasjonsspiller på kant og topp håper jeg vi henter Cody Gakpo. Mer kant enn spiss per nå, men har fysikken til å bli omskolert til midtspiss. Det positive med begge disse alternativene er at de er fleksible posisjonelt slik at de også kan spille i andre posisjoner enn spissplass.

Tipper Saliba blir. Noe annet ville sjokkert meg, men hvis han blir solgt så tror jeg salget hans vil finansiere erstatteren alene. Mari tipper jeg forøvrig drar, uten at vi får så mye for han.

Okonokwo burde kanskje lånes ut neste sesong hvis han skal utvikle seg, men vi har sikkert en annen ung keeper som kan være tredjevalg neste sesong. 3.-valg på keeperplass er ikke en stallposisjon jeg bryr meg nevneverdig om. 9/10 sesonger så spiller de ikke.

Reiss-Nelson og AMN stikker nok, mens jeg kan se for meg at vi gir en 1+1 kontrakt til Elneny, bare for å redusere hvor mye vi må gjøre til sommeren. Vi trenger også en midtbanespiller til for å konkurrere/rotere med Xhaka. Drømmen er FdJ, og ryktene har igjen begynt å svirre om at han kan dra for å finansiere andre kjøp (som er i såfall en idiotisk avgjørelse av Barca). Dessverre så stiller vi nok ikke først i køen, men har et ørlite håp om vi klarer CL.

Ellers fins det andre gode alternativer og blir ikke overrasket om man henter nok en solid PL-spiller til underpris i Tielemans. En spiller jeg alltid har likt godt, men som jeg syns har vært veldig mye dårligere enn tidligere defensivt. Hos Arsenal vil han ha mindre ansvar når han spiller med Partey, men vil nok være en svekkelse sammenlignet med Xhaka på akkurat den fronten.

Anyway, blir en meget spennende og viktig sommer. Viktigste signeringen vi uansett gjør er å forlenge Saka.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Wellé skrev: ons apr 27, 2022 9:46 am
Bone8 skrev: ons apr 27, 2022 9:23 am Får vi 4. plass tipper jeg vi henter en spiss av typen Jesus, Nunez, Jonathan David eller liknende, og en backup. I tillegg forsterker vi nok sentral midtbane og høyrebacken.

Blir det 5. plass må vi nok se på en annen hylle i markedet.

Bellerin ønsker gjerne å bli i Betis, og Saliba virker heller ikke helt gira på å komme tilbake til Arsenal. Guendouzi er solgt, og Torreira er ferdig. Leno bør få muligheten til å dra. Cedric blir vi nok ikke kvitt. I tillegg har vi en drøss med spillere som har kontrakter som går ut.

De vi VET har kontrakter, og ikke blir solgt med mindre vi får gode bud er:

Ramsdale
Matt Turner (hentet i januar, men kommer til sommeren)
Okonkwo

Tierney
White
Gabriel
Tomiyasu
Holding
Mari
Cedric
Tavares
Saliba (?)

Saka
ESR
Ødegaard
Partey
Xhaka
Lokonga
Reiss- Nelson (?)
AMN (?)

Martinelli
Pepe
Balogun

Arteta har uttalt at han ønsker 3 keepere og 22 utespillere i troppen. Avhengig av De tre jeg har satt spørsmålstegn ved, og om noen hentes inn fra akademiet, er vi på ca 20 pr i dag.

Men igjen, spissplass og sentral midtbane må prioriteres.
Som jeg nevnte i klubbtråden så er jeg meget fan av å hente Jesus. Tror han er den klart beste spissen vi kan hente til sommeren mtp nåværende nivå, i tillegg til at jeg tror han kan bli enda litt bedre. Når man da legger til at han koster halvparten av de fleste andre du nevner så skader ikke det heller. Det virker også som at man kanskje er et stykke på vei der slik at man kan fullføre den overgangen veldig tidlig for en gangs skyld.

Som andrevalg/rotasjonsspiller på kant og topp håper jeg vi henter Cody Gakpo. Mer kant enn spiss per nå, men har fysikken til å bli omskolert til midtspiss. Det positive med begge disse alternativene er at de er fleksible posisjonelt slik at de også kan spille i andre posisjoner enn spissplass.

Tipper Saliba blir. Noe annet ville sjokkert meg, men hvis han blir solgt så tror jeg salget hans vil finansiere erstatteren alene. Mari tipper jeg forøvrig drar, uten at vi får så mye for han.

Okonokwo burde kanskje lånes ut neste sesong hvis han skal utvikle seg, men vi har sikkert en annen ung keeper som kan være tredjevalg neste sesong. 3.-valg på keeperplass er ikke en stallposisjon jeg bryr meg nevneverdig om. 9/10 sesonger så spiller de ikke.

Reiss-Nelson og AMN stikker nok, mens jeg kan se for meg at vi gir en 1+1 kontrakt til Elneny, bare for å redusere hvor mye vi må gjøre til sommeren. Vi trenger også en midtbanespiller til for å konkurrere/rotere med Xhaka. Drømmen er FdJ, og ryktene har igjen begynt å svirre om at han kan dra for å finansiere andre kjøp (som er i såfall en idiotisk avgjørelse av Barca). Dessverre så stiller vi nok ikke først i køen, men har et ørlite håp om vi klarer CL.

Ellers fins det andre gode alternativer og blir ikke overrasket om man henter nok en solid PL-spiller til underpris i Tielemans. En spiller jeg alltid har likt godt, men som jeg syns har vært veldig mye dårligere enn tidligere defensivt. Hos Arsenal vil han ha mindre ansvar når han spiller med Partey, men vil nok være en svekkelse sammenlignet med Xhaka på akkurat den fronten.

Anyway, blir en meget spennende og viktig sommer. Viktigste signeringen vi uansett gjør er å forlenge Saka.
Altså, her er du skummelt nær fasiten for meg også. Jeg var litt i tvil når du nevnte Tielemans, men så leste jeg videre det du skrev, og kjøper også argumentasjonen om han defensive bidrag.

Jesus tipper jeg vi får konkurranse om, og tror vi er avhengige av CL for å få ham. Samtidig er det potensielt mange attraktive spisser på markedet (Haaland, Mbappe, Nunez, Jonathan David, etc) så kanskje Jesus går litt under radaren.

Også enig om forlengelse av av Elneny. Han har selv sagt at han elsker klubben, og gjerne blir selv uten lovnader om spilletid. Tror han er ekstremt profesjonell, på lik linje med Holding.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bone8 skrev: ons apr 27, 2022 11:21 am Altså, her er du skummelt nær fasiten for meg også. Jeg var litt i tvil når du nevnte Tielemans, men så leste jeg videre det du skrev, og kjøper også argumentasjonen om han defensive bidrag.

Jesus tipper jeg vi får konkurranse om, og tror vi er avhengige av CL for å få ham. Samtidig er det potensielt mange attraktive spisser på markedet (Haaland, Mbappe, Nunez, Jonathan David, etc) så kanskje Jesus går litt under radaren.

Også enig om forlengelse av av Elneny. Han har selv sagt at han elsker klubben, og gjerne blir selv uten lovnader om spilletid. Tror han er ekstremt profesjonell, på lik linje med Holding.
Gabriel Jesus, i likhet med alle brasser, er nok veldig hypp på å flytte seg til en klubb for garantert spilletid frem til VM i 2022. Han er nok også på utkikk etter en klubb hvor han i stor grad kan "hit the ground running". Basert på dette så er det ingen klubb som passer disse kriteriene bedre enn Arsenal. Han kjenner både ligaen og språket godt, Arsenal har allerede brasilianske og portugisiske spillere, han kjenner Arteta godt og vi spiller fotball som har store likheter med Man City. På papiret fremstår vi i mine øyne som en match made in heaven.

De eneste logiske alternativene er Serie A, Atletico Madrid og Chelsea. Barcelona tviler jeg på at har råd og de har allerede mange spillere i denne posisjonen nå. Han er ikke stor nok stjerne for RM, mens Lewandowski vil blokkere for spilletid i BM. I Serie A tror jeg han ville vært en meget god signering for flere av klubbene, men er usikker på hvor mange som vil ha råd til han, i tillegg til at han da må lære seg et nytt språk. Chelsea tror jeg er den eneste klubben han hadde glatt valgt over oss, men de har allerede Havertz, Werner og Lukaku som kan spille spiss. Kan kanskje se for meg at de ville vært interessert i å bytte ut Werner med Jesus i rotasjonen, men spm er om han er interessert i det. Det er ikke en spesielt annen rolle enn han ville hatt i City.

Jeg føler meg rimelig sikker på at akkurat denne overgangen går igjennom, nesten avhengig av om vi klarer CL eller ikke. Det er for mye som stemmer overens til at ikke begge parter ønsker overgangen.

AVP hadde forøvrig en scouting video med han i går for Patreons. Har sett tilsvarende for Nunez, Gakpo og Vlahovic, og Jesus er den som mildt sagt frister mest. Han har sine mangler når det kommer til avslutninger, men alt annet er milevis bedre enn de tre andre. Han skaper mye mer for seg selv og andre enn disse spillerne, mye mer ballsikker, posisjonelt fleksibel, veldig god førsteforsvarer, ekstremt profesjonell og kjenner ligaen meget godt. Helt utsøkt spiller og en som jeg tror passer ekstremt godt våre 4 gogutter i posisjonene bak. Link-up spillet hans er mye bedre enn f.eks Lacazette, i tillegg til at han i flere sesonger har vært helt helt helt i verdenstoppen når det kommer til både xG og xA/90.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Cedric og Elneny er fine back-up spillere, som er proffe og gjør den jobben de blir satt til.

Jesus og Tielemans inn, hadde jeg vært veldig fornøyd med. Får man samtidig skippet ut de som ikke skal være med videre, og får implementert Saliba i squaden, mener jeg vi kan få et terningkast 5 vindu.

Jeg har vært veldig fan av Tielemans lenge. Er det en seriøs kilde som linker oss til ham?

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Enzino skrev: ons apr 27, 2022 2:48 pm Cedric og Elneny er fine back-up spillere, som er proffe og gjør den jobben de blir satt til.

Jesus og Tielemans inn, hadde jeg vært veldig fornøyd med. Får man samtidig skippet ut de som ikke skal være med videre, og får implementert Saliba i squaden, mener jeg vi kan få et terningkast 5 vindu.

Jeg har vært veldig fan av Tielemans lenge. Er det en seriøs kilde som linker oss til ham?
Tielemans har vel vært linket lenge, men vet ikke hvor seriøst det er. For meg virker han å ha stagnert litt?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Bone8 skrev: ons apr 27, 2022 2:54 pm
Enzino skrev: ons apr 27, 2022 2:48 pm Cedric og Elneny er fine back-up spillere, som er proffe og gjør den jobben de blir satt til.

Jesus og Tielemans inn, hadde jeg vært veldig fornøyd med. Får man samtidig skippet ut de som ikke skal være med videre, og får implementert Saliba i squaden, mener jeg vi kan få et terningkast 5 vindu.

Jeg har vært veldig fan av Tielemans lenge. Er det en seriøs kilde som linker oss til ham?
Tielemans har vel vært linket lenge, men vet ikke hvor seriøst det er. For meg virker han å ha stagnert litt?
Da kan han vel ha godt av et miljø-skifte? :D

LeCoq

Legg inn av LeCoq »


LeCoq

Legg inn av LeCoq »


MentalM

Legg inn av MentalM »

Hickey vil være en veldig logisk signering for Arsenal. Spesielt mtp at han kan også dekke høyrebacken siden han er tobeint.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Hadde Hickey vært fra sør for hadrians mur hadde han kostet tre ganger så mye og vært på vei til en av topp 6 allerede. Skotsk tæl med italiensk skolering er ikke å forakte. Skulle veldig gjerne hatt ham til Everton om vi holder oss siden vi er desperate på backene men han er nok allerede litt for stor fisk blitt.

Moist

Legg inn av Moist »

MentalM skrev: tir mai 03, 2022 1:37 pm Hickey vil være en veldig logisk signering for Arsenal. Spesielt mtp at han kan også dekke høyrebacken siden han er tobeint.
Kjedelig med fotballspillere som bare har ett bein

MentalM

Legg inn av MentalM »

Moist skrev: tir mai 03, 2022 3:19 pm
MentalM skrev: tir mai 03, 2022 1:37 pm Hickey vil være en veldig logisk signering for Arsenal. Spesielt mtp at han kan også dekke høyrebacken siden han er tobeint.
Kjedelig med fotballspillere som bare har ett bein
Ventet på den 😭

Moist

Legg inn av Moist »

MentalM skrev: tir mai 03, 2022 3:28 pm
Moist skrev: tir mai 03, 2022 3:19 pm
MentalM skrev: tir mai 03, 2022 1:37 pm Hickey vil være en veldig logisk signering for Arsenal. Spesielt mtp at han kan også dekke høyrebacken siden han er tobeint.
Kjedelig med fotballspillere som bare har ett bein
Ventet på den 😭
Lavthengende frukt er den beste frukten å plukke 8-)

Wellé

Legg inn av Wellé »

Vi blir linket til Diaby hos Leverkusen av SportsBild i dag. Prisen det skal være snakk om er €75m. Syns det er i overkant høyt for en venstrebent kantspiller som stort sett spiller på høyresiden.
Hvis vi skal signere en av deres offensive spillere håper jeg heller på Schick. Tror han kan være et godt rotasjonsalternativ der oppe, helst sammen med G. Jesus.

taknina

Legg inn av taknina »

LeCoq skrev: tir apr 26, 2022 5:52 pm
Sånn som jeg har forstått det så har Pep fått kalde føtter og second thoughts opp mot ett nytt foræderi på JESUS for 30 Shekel eller Tetradrakmer og har høylydt prokramert at JESUS er vår.

Vet ikke helt hvor jeg har det fra but i know it's true cause i saw it on TV.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

MentalM skrev: tir mai 03, 2022 1:37 pm Hickey vil være en veldig logisk signering for Arsenal. Spesielt mtp at han kan også dekke høyrebacken siden han er tobeint.
Men hvorfor er det logisk? Han er ung og tilpasningsdyktig og har jo tross alt vist frem litt som har vært positivt denne sesongen, men alt i alt tilhører han jo vitterlig bunnsjiktet av venstrebacker i Serie A. De aller fleste lagene i ligaen har jo venstrebacker eller vingbacker som er bedre enn Hickey.

For all del, det er morsomt med unge skotter som klarer å slå gjennom i såpass ung alder, men her har jeg en mistanke om at man "hyper" opp en spiller litt vel mye.

MentalM

Legg inn av MentalM »

GiPazzini_85 skrev: tor mai 05, 2022 11:00 am Men hvorfor er det logisk? Han er ung og tilpasningsdyktig og har jo tross alt vist frem litt som har vært positivt denne sesongen, men alt i alt tilhører han jo vitterlig bunnsjiktet av venstrebacker i Serie A. De aller fleste lagene i ligaen har jo venstrebacker eller vingbacker som er bedre enn Hickey.

For all del, det er morsomt med unge skotter som klarer å slå gjennom i såpass ung alder, men her har jeg en mistanke om at man "hyper" opp en spiller litt vel mye.
Ikke helt enig angående at Hickey er i bunnsjiktet (mer midt på treet i mine øyne).

Det er stort potensiale, Arsenal har 2 backer som pdd er bedre (Tierney og Tomiyasu), men det vil også være rom for å få mye spilletid i Arsenal. Ikke minst dekker han flere posisjoner Arsenal trenger (slik jeg oppfatter det).

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

MentalM skrev: tor mai 05, 2022 11:05 am
GiPazzini_85 skrev: tor mai 05, 2022 11:00 am Men hvorfor er det logisk? Han er ung og tilpasningsdyktig og har jo tross alt vist frem litt som har vært positivt denne sesongen, men alt i alt tilhører han jo vitterlig bunnsjiktet av venstrebacker i Serie A. De aller fleste lagene i ligaen har jo venstrebacker eller vingbacker som er bedre enn Hickey.

For all del, det er morsomt med unge skotter som klarer å slå gjennom i såpass ung alder, men her har jeg en mistanke om at man "hyper" opp en spiller litt vel mye.
Ikke helt enig angående at Hickey er i bunnsjiktet (mer midt på treet i mine øyne).
Nei vel. Hvorfor er du ikke enig i det?

MentalM

Legg inn av MentalM »

GiPazzini_85 skrev: tor mai 05, 2022 12:35 pm Nei vel. Hvorfor er du ikke enig i det?
Av det jeg har sett mener jeg nå det. Statistikken hans kontra andre i Serie A er ca. enig med meg og.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

MentalM skrev: tor mai 05, 2022 12:41 pm
GiPazzini_85 skrev: tor mai 05, 2022 12:35 pm Nei vel. Hvorfor er du ikke enig i det?
Av det jeg har sett mener jeg nå det. Statistikken hans kontra andre i Serie A er ca. enig med meg og.
Hva slags statistikk da?

MentalM

Legg inn av MentalM »

Eksempelvis Whoscored

LeCoq

Legg inn av LeCoq »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»