Arsenal - Sommervinduet 2022

Svar
Yesil

Re: Arsenal - Sommervinduet 2022

Legg inn av Yesil »

Jokkemedkniven skrev: tor jun 23, 2022 11:43 pm
Odysseen skrev: tor jun 23, 2022 11:17 pm
Yesil skrev: tor jun 23, 2022 9:48 pm

Hva er det egentlig du vil oppnå med å være så ufattelig stakkarslig hele tiden? Spør fordi jeg oppriktig er interessert.
Han holdt på med det samme da vi var linket til Balotelli for noen år siden, da var det ikke måte på hvor dårlig han var og Yesil kunne ikke forstå hvorfor vi var ute etter han. Men så signerte han for Liverpool på tampen av vinduet og da endret han mening over natten, for da var Balotelli plutselig et talent i verdensklasse med uforløst potensiale

Skal ikke se vekk i fra at om Liverpool hadde vært ute etter Jesus, så hadde nok Yesil ment at han er det største talentet i ligaen.
Det der er 100% løgner fra ende til annen. Jeg var alltid fan av spilleren Balotelli, det var typen jeg var skeptisk til. Så også i Liverpool.

Og nei, Jesus både er og har alltid vært milevis unna talentet til Balotelli. Selv om Jesus naturligvis er oppegående nok til å ta bedre vare på sitt.

Videre diskusjon gidder jeg ikke, jeg lenket til en uskyldig banter som åpenbart traff litt hardere enn jeg så for meg. Beklager.

Og så håper jeg du holder deg for god for å finne på ting før du presenterer de som fakta i fremtiden.

Jokkemedkniven
Innlegg: 2170

Legg inn av Jokkemedkniven »

Yesil skrev: tor jun 23, 2022 11:54 pm
Jokkemedkniven skrev: tor jun 23, 2022 11:43 pm
Odysseen skrev: tor jun 23, 2022 11:17 pm

Hva er det egentlig du vil oppnå med å være så ufattelig stakkarslig hele tiden? Spør fordi jeg oppriktig er interessert.
Han holdt på med det samme da vi var linket til Balotelli for noen år siden, da var det ikke måte på hvor dårlig han var og Yesil kunne ikke forstå hvorfor vi var ute etter han. Men så signerte han for Liverpool på tampen av vinduet og da endret han mening over natten, for da var Balotelli plutselig et talent i verdensklasse med uforløst potensiale

Skal ikke se vekk i fra at om Liverpool hadde vært ute etter Jesus, så hadde nok Yesil ment at han er det største talentet i ligaen.
Det der er 100% løgner fra ende til annen. Jeg var alltid fan av spilleren Balotelli, det var typen jeg var skeptisk til. Så også i Liverpool.

Og nei, Jesus både er og har alltid vært milevis unna talentet til Balotelli. Selv om Jesus naturligvis er oppegående nok til å ta bedre vare på sitt.

Videre diskusjon gidder jeg ikke, jeg lenket til en uskyldig banter som åpenbart traff litt hardere enn jeg så for meg. Beklager.

Og så håper jeg du holder deg for god for å finne på ting før du presenterer de som fakta i fremtiden.
Ååh så sinna.

Moist

Legg inn av Moist »

Yesil skrev: tor jun 23, 2022 11:54 pm
Jokkemedkniven skrev: tor jun 23, 2022 11:43 pm
Odysseen skrev: tor jun 23, 2022 11:17 pm

Hva er det egentlig du vil oppnå med å være så ufattelig stakkarslig hele tiden? Spør fordi jeg oppriktig er interessert.
Han holdt på med det samme da vi var linket til Balotelli for noen år siden, da var det ikke måte på hvor dårlig han var og Yesil kunne ikke forstå hvorfor vi var ute etter han. Men så signerte han for Liverpool på tampen av vinduet og da endret han mening over natten, for da var Balotelli plutselig et talent i verdensklasse med uforløst potensiale

Skal ikke se vekk i fra at om Liverpool hadde vært ute etter Jesus, så hadde nok Yesil ment at han er det største talentet i ligaen.
Det der er 100% løgner fra ende til annen. Jeg var alltid fan av spilleren Balotelli, det var typen jeg var skeptisk til. Så også i Liverpool.

Og nei, Jesus både er og har alltid vært milevis unna talentet til Balotelli. Selv om Jesus naturligvis er oppegående nok til å ta bedre vare på sitt.

Videre diskusjon gidder jeg ikke, jeg lenket til en uskyldig banter som åpenbart traff litt hardere enn jeg så for meg. Beklager.

Og så håper jeg du holder deg for god for å finne på ting før du presenterer de som fakta i fremtiden.
Så så, ikke vær sur.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Jokkemedkniven skrev: tor jun 23, 2022 11:57 pm
Yesil skrev: tor jun 23, 2022 11:54 pm
Jokkemedkniven skrev: tor jun 23, 2022 11:43 pm

Han holdt på med det samme da vi var linket til Balotelli for noen år siden, da var det ikke måte på hvor dårlig han var og Yesil kunne ikke forstå hvorfor vi var ute etter han. Men så signerte han for Liverpool på tampen av vinduet og da endret han mening over natten, for da var Balotelli plutselig et talent i verdensklasse med uforløst potensiale

Skal ikke se vekk i fra at om Liverpool hadde vært ute etter Jesus, så hadde nok Yesil ment at han er det største talentet i ligaen.
Det der er 100% løgner fra ende til annen. Jeg var alltid fan av spilleren Balotelli, det var typen jeg var skeptisk til. Så også i Liverpool.

Og nei, Jesus både er og har alltid vært milevis unna talentet til Balotelli. Selv om Jesus naturligvis er oppegående nok til å ta bedre vare på sitt.

Videre diskusjon gidder jeg ikke, jeg lenket til en uskyldig banter som åpenbart traff litt hardere enn jeg så for meg. Beklager.

Og så håper jeg du holder deg for god for å finne på ting før du presenterer de som fakta i fremtiden.
Ååh så sinna.
Har lite til overs for folk som farer med åpenbar løgn for å få frem ett eller annet konstruert poeng.

Men sint er jeg ikke. Jeg synes det er helt topp å ha optimismen i Arsenal-gjengen tilbake etter god form en periode sist sesong. Dere er en fin gjeng.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Yesil skrev: tor jun 23, 2022 9:48 pm
Vike4 skrev: ons jun 22, 2022 8:28 pm 🚨 Arsenal and Manchester City have reached a verbal agreement for the transfer of Gabriel Jesus. Reports, @JacobsBen. https://t.co/yfHgLLRS5j
Ja, jeg har uttrykt min skepsis før til han.
Håpet mitt er bare at Arteta har en glimrende plan og noe fantastisk skjer med han og spillet foran der.

Traff veldig godt på kjøpene i fjor, så lar tvilen komme han så langt til gode.

Men Jesus er for meg en gåte, en som knapt klarer å skore mål på et lag med verdens beste forutsetninger og er lang bak i køen å få spille spiss på et lag uten spisser.

Yesil

Legg inn av Yesil »

BigTonyAdams skrev: fre jun 24, 2022 7:09 am
Yesil skrev: tor jun 23, 2022 9:48 pm
Vike4 skrev: ons jun 22, 2022 8:28 pm 🚨 Arsenal and Manchester City have reached a verbal agreement for the transfer of Gabriel Jesus. Reports, @JacobsBen. https://t.co/yfHgLLRS5j
Ja, jeg har uttrykt min skepsis før til han.
Håpet mitt er bare at Arteta har en glimrende plan og noe fantastisk skjer med han og spillet foran der.

Traff veldig godt på kjøpene i fjor, så lar tvilen komme han så langt til gode.

Men Jesus er for meg en gåte, en som knapt klarer å skore mål på et lag med verdens beste forutsetninger og er lang bak i køen å få spille spiss på et lag uten spisser.
Absolutt. Enn så lenge ingen grunn til å tvile på Arteta, og Gabriel Jesus er jo en spiller som han har veldig god kjennskap til.

Wellé

Legg inn av Wellé »

BigTonyAdams skrev: fre jun 24, 2022 7:09 am
Yesil skrev: tor jun 23, 2022 9:48 pm
Vike4 skrev: ons jun 22, 2022 8:28 pm 🚨 Arsenal and Manchester City have reached a verbal agreement for the transfer of Gabriel Jesus. Reports, @JacobsBen. https://t.co/yfHgLLRS5j
Ja, jeg har uttrykt min skepsis før til han.
Håpet mitt er bare at Arteta har en glimrende plan og noe fantastisk skjer med han og spillet foran der.

Traff veldig godt på kjøpene i fjor, så lar tvilen komme han så langt til gode.

Men Jesus er for meg en gåte, en som knapt klarer å skore mål på et lag med verdens beste forutsetninger og er lang bak i køen å få spille spiss på et lag uten spisser.
Altså, hvor er det dere får dere til å mene dette? Det har i hvert fall ingen basis i virkeligheten. Selv de to siste årene hvor han har hatt en massiv regresjon så har han vært over 90-persentilen for mål og assist/90. De første tre sesongene i City hadde han tall som var verdensklasse. Noe av det er sikkert inflatert ved at han spiller for City, men han har jo heller aldri fått konsekvent spilletid, og har spilt langs hele frontlinjen.

Jeg tror helt oppriktig at han er den beste spissen som flytter på seg denne sommeren som ikke heter Erling Haaland. Nunez har potensialet til å bli bedre, men akkurat nå tror jeg ikke det er noen andre spisser som blir solgt som er bedre.

Fredda

Legg inn av Fredda »

Blir mye sitering nå.

Bilde

76 målpoeng på 99 starter er ikke gæli.

Han har i snitt 20 min som innbytter hver gang han blir byttet inn.
Kan vel si at han ikke er en impact sub målmessig hvertfall, men det kan være han ble satt til andre oppgaver.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Arsenal have had new contacts with Lisandro Martinez agent in past 48 hours ( @FabrizioRomano on @QueGolazoPod)

Jesus, Raphinha og Martinez hadde vært sinnsykt for oss, men tror fortsatt vi kan i bestefall håpe på 2 av 3.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Wellé skrev: fre jun 24, 2022 10:43 am
BigTonyAdams skrev: fre jun 24, 2022 7:09 am
Yesil skrev: tor jun 23, 2022 9:48 pm

Ja, jeg har uttrykt min skepsis før til han.
Håpet mitt er bare at Arteta har en glimrende plan og noe fantastisk skjer med han og spillet foran der.

Traff veldig godt på kjøpene i fjor, så lar tvilen komme han så langt til gode.

Men Jesus er for meg en gåte, en som knapt klarer å skore mål på et lag med verdens beste forutsetninger og er lang bak i køen å få spille spiss på et lag uten spisser.
Altså, hvor er det dere får dere til å mene dette? Det har i hvert fall ingen basis i virkeligheten. Selv de to siste årene hvor han har hatt en massiv regresjon så har han vært over 90-persentilen for mål og assist/90. De første tre sesongene i City hadde han tall som var verdensklasse. Noe av det er sikkert inflatert ved at han spiller for City, men han har jo heller aldri fått konsekvent spilletid, og har spilt langs hele frontlinjen.

Jeg tror helt oppriktig at han er den beste spissen som flytter på seg denne sommeren som ikke heter Erling Haaland. Nunez har potensialet til å bli bedre, men akkurat nå tror jeg ikke det er noen andre spisser som blir solgt som er bedre.
Jeg håper selvfølgelig jeg tar feil.

Mine argumenter har jeg nevnt allerede, jeg tror også det ligger en ryggmargsrefleks i meg å kjøpe spillere fra lag vi skal konkurrere med (på sikt) som de ikke trenger.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

BigTonyAdams skrev: fre jun 24, 2022 5:39 pm
Mine argumenter har jeg nevnt allerede, jeg tror også det ligger en ryggmargsrefleks i meg å kjøpe spillere fra lag vi skal konkurrere med (på sikt) som de ikke trenger.
Å kjøpe fra City blir vel det samme som å kjøpe fra Real eller Barca, selv om konkurransen er mer direkte med City pga. samme liga. City har en stall som er så full av kvalitet, at de fleste spillerne der (alle?) vil styrke stallen vår.

To av de største stjernene Arsenal har hatt de siste 10-15 årene kom fra nettopp Real og Barca.

Det er veldig langt frem til å kunne konkurrere direkte med City. Når en spiller blir overflødig der fordi de kjøper en av verdens 3-4 beste spisser, som i tillegg er ung og kanskje det hotteste overgangsprospectet denne sommeren, så blir det imo litt rart å tenke sånn selv om jeg forstår ryggmargsrefleksen.

Hvis jeg hadde fått valget mellom Jesus og Nunez, så hadde jeg faktisk valgt Jesus uten å tenke meg om. Ikke fordi jeg er sikker på at Jesus kommer til å levere bedre. Men fordi det er mye lavere risiko på hva man kommer til å få. Nunez har kun en god sesong i karrieren og har aldri spilt på nivået utenom noen få kamper i CL (hvor han tydeligvis har vært god). Jeg tror det er overveiende sannsynlig han blir en suksess, men mest fordi han kommer til et lag hvor angrepsspillet er vilt bra inndrillet. Jeg hadde vært veldig usikker hvis Arsenal hadde kjøpt ham for den prisen Liverpool gav. Det er jo bare å se til Pepe. Hadde en helt spinnvil sesong i League 1, som er høyere nivå enn Serie Portugal.

Arteta og Jesus kjenner hverandre veldig godt. Det senker også risikoen. Pluss, jeg er som alle vet ikke akkurat Artetas største fan, men nettopp det du påpeker tidligere i tråden, stemmer jo. Arteta har truffet veldig godt med spillertypene som er kjøpt inn direkte til å passe i hans system den senere tiden. Den eneste klare transfer-tabben som har blitt gjort etter at Arteta tok over, er vel Willian. Juryen er nok fortsatt ute på Lokonga og Tavares, men begge de ble vel også kjøpt for å utvikles.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Wellé skrev: fre jun 24, 2022 10:43 am
BigTonyAdams skrev: fre jun 24, 2022 7:09 am
Yesil skrev: tor jun 23, 2022 9:48 pm

Ja, jeg har uttrykt min skepsis før til han.
Håpet mitt er bare at Arteta har en glimrende plan og noe fantastisk skjer med han og spillet foran der.

Traff veldig godt på kjøpene i fjor, så lar tvilen komme han så langt til gode.

Men Jesus er for meg en gåte, en som knapt klarer å skore mål på et lag med verdens beste forutsetninger og er lang bak i køen å få spille spiss på et lag uten spisser.
Altså, hvor er det dere får dere til å mene dette? Det har i hvert fall ingen basis i virkeligheten. Selv de to siste årene hvor han har hatt en massiv regresjon så har han vært over 90-persentilen for mål og assist/90. De første tre sesongene i City hadde han tall som var verdensklasse. Noe av det er sikkert inflatert ved at han spiller for City, men han har jo heller aldri fått konsekvent spilletid, og har spilt langs hele frontlinjen.

Jeg tror helt oppriktig at han er den beste spissen som flytter på seg denne sommeren som ikke heter Erling Haaland. Nunez har potensialet til å bli bedre, men akkurat nå tror jeg ikke det er noen andre spisser som blir solgt som er bedre.
Mene hva? At han ikke er spesielt god? Eller at tallene ikke er spesielt gode?

At han ikke er god nok baserer jeg på flere ting. Det virker f.eks ikke som at Pep verdsetter han spesielt høyt. Starter knapt halvparten av kampene og flere av de ute av sin beste posisjon til tross for at han ikke har en naturlig konkurrent.

Som spiss synes jeg han dårlig til å posisjonere seg og ikke er spesielt god fremfor mål. Han har 8 scoringer i ligaen på minutter tilsvarende 21 kamper denne sesongen og sesongen før ble det 9 scoringer på 22,8 kamper. Begge sesongene underpresterer han også egen xG noe. Dette er også tall han har opparbeidet seg som angrepsspiller i det laget i Europa som scorer mest mål i denne perioden.

Så kan man argumentere for at han har en del assist også, men i Arsenal er det først og fremst som spiss og målscorer han skal fungere og derfor er det naturlig å se spesielt på den biten. Og den synes ikke jeg har vært i nærheten av god nok.

Det er også en grunn til at så godt som et samstemt pressekorps så vel som fans (og Pep?) er enige om at Man City har manglet en god nok spiss. Det hadde de ikke gjort, dersom Jesus var i nærheten av så god som enkelte fremstiller han som her. Da hadde ingen snakket om spissposisjonen som et problem i City.

At man foretrekker Jesus fremfor folk som Nunez er jo interessant nok. Jeg tror ikke det finnes spesielt mange fotballfolk som ikke holder med Arsenal som ville valgt det samme. Ikke for at Nunez er mye bedre, men for at han er betydelig mer spennende og sannsynligvis allerede på et minst like høyt nivå og har enda mer å tilby.

En liten ting verdt å nevne er også at jeg stoler såpass på rekrutteringen i Liverpool etter hvert, at jeg velger å tro at de hadde hentet Jesus til "halve prisen" dersom de anså det som en bedre spiller enn Nunez.

Det sagt, så tror jeg at Jesus blir en helt grei signering for Arsenal. Han har mange gode kvaliteter, men jeg synes at behovet for en god målscorer er større enn behovet for en bra allrounder

LeCoq

Legg inn av LeCoq »


TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Jesus på et lag der han blir satset på som nummer 1 og selvtillit vokser. Tror det blir meget bra. God undervurdert spiller.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Enzino skrev: fre jun 24, 2022 6:18 pm
BigTonyAdams skrev: fre jun 24, 2022 5:39 pm
Mine argumenter har jeg nevnt allerede, jeg tror også det ligger en ryggmargsrefleks i meg å kjøpe spillere fra lag vi skal konkurrere med (på sikt) som de ikke trenger.
Å kjøpe fra City blir vel det samme som å kjøpe fra Real eller Barca, selv om konkurransen er mer direkte med City pga. samme liga. City har en stall som er så full av kvalitet, at de fleste spillerne der (alle?) vil styrke stallen vår.

To av de største stjernene Arsenal har hatt de siste 10-15 årene kom fra nettopp Real og Barca.

Det er veldig langt frem til å kunne konkurrere direkte med City. Når en spiller blir overflødig der fordi de kjøper en av verdens 3-4 beste spisser, som i tillegg er ung og kanskje det hotteste overgangsprospectet denne sommeren, så blir det imo litt rart å tenke sånn selv om jeg forstår ryggmargsrefleksen.

Hvis jeg hadde fått valget mellom Jesus og Nunez, så hadde jeg faktisk valgt Jesus uten å tenke meg om. Ikke fordi jeg er sikker på at Jesus kommer til å levere bedre. Men fordi det er mye lavere risiko på hva man kommer til å få. Nunez har kun en god sesong i karrieren og har aldri spilt på nivået utenom noen få kamper i CL (hvor han tydeligvis har vært god). Jeg tror det er overveiende sannsynlig han blir en suksess, men mest fordi han kommer til et lag hvor angrepsspillet er vilt bra inndrillet. Jeg hadde vært veldig usikker hvis Arsenal hadde kjøpt ham for den prisen Liverpool gav. Det er jo bare å se til Pepe. Hadde en helt spinnvil sesong i League 1, som er høyere nivå enn Serie Portugal.

Arteta og Jesus kjenner hverandre veldig godt. Det senker også risikoen. Pluss, jeg er som alle vet ikke akkurat Artetas største fan, men nettopp det du påpeker tidligere i tråden, stemmer jo. Arteta har truffet veldig godt med spillertypene som er kjøpt inn direkte til å passe i hans system den senere tiden. Den eneste klare transfer-tabben som har blitt gjort etter at Arteta tok over, er vel Willian. Juryen er nok fortsatt ute på Lokonga og Tavares, men begge de ble vel også kjøpt for å utvikles.
Flere gode poeng her.

Akkurat den kjennskapen Arteta har til Jesus er nok den delen som gjør at motet mitt likevel ikke er helt nedbrutt eller at jeg er superpesimest, selv om det kanskje kan virke sånn.

Jeg håper i alle fall Arteta har en klar plan med han og vi kan peke nese til City etterpå.

frogstuff

Legg inn av frogstuff »

På tide at vi kutter ut å skrive at xxx er milevis bedre enn xxx. Er bare så barnselig.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »


BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

LeCoq skrev: lør jun 25, 2022 1:47 pm


Ornstein henger seg også på.

Ja takk.
Selv om han oppførte seg som en K U K mot oss, elsket jeg å se den passion han viste.
Sånne spillere trenger alle lag.

11 mål for et elendig Leeds lag, går inn i sin prime nå, herre for et overgangsvindu dette kan bli.

Beste siden sommeren 97, ja det mener jeg.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Jeg tippet vi ville handle for 150 mill£, det kan vise seg å være alt for lavt.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Vike4 skrev: lør jun 25, 2022 2:47 pm Jeg tippet vi ville handle for 150 mill£, det kan vise seg å være alt for lavt.
Ja, kan lukte en del ut hvis det blir Jesus, Raphina, Tielemans og Martinez.
Tipper totalt £230 mil.

Så spørs det hva vi kan selge for da.
Kanskje en £50 mil. totalt.

Nå vet man at transfers ikke er så enkelt, lønn som en ekstremt viktig faktor her.
Men kanskje ryddejobben har frigjort så mye….

DennisB

Legg inn av DennisB »

Vil ikke være en party pooper her, men asså, vinduet for meg måles mye etter hva vi gjør med midtbanen vår.

Vi ser ut til å brenne av sykt mye på angrepet vårt i posisjoner hvor vi faktisk er ganske gode fra før (minus spissplass). Og det er flott det asså, men der jeg føler det kniper mer, å styrke oss på Xhakas plass, kan det se ut til å kjølne.

Har vi blitt Wenger 2 i dette vinduet? Jeg orker bare ikke ett år til med Xhaka fra start.
Dette er ikke noe tier-vindu før Xhaka er off førsteelleveren vår.

Har aldri vært en Tielemans-fan, men nå tar jeg han i mot med åpne armer. Er Martinez en potensiell DM?

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Nå har vi kjøpt Vieira som midtbanespiller, men skal det bli flere tror jeg det står i om Xhaka blir eller ei dessverre. Der burde være plass til Xhaka og en til. Der har vært fryktelig lite rykter ang midtbanespillere. Tielemans har vært heftig linket, men ingenting tyder på at vi jobber veldig hardt for å få han pdd. Seko Fofana er en annen som blir nevnt i media.

Hansiso

Legg inn av Hansiso »

DennisB skrev: lør jun 25, 2022 3:25 pm Vil ikke være en party pooper her, men asså, vinduet for meg måles mye etter hva vi gjør med midtbanen vår.

Vi ser ut til å brenne av sykt mye på angrepet vårt i posisjoner hvor vi faktisk er ganske gode fra før (minus spissplass). Og det er flott det asså, men der jeg føler det kniper mer, å styrke oss på Xhakas plass, kan det se ut til å kjølne.

Har vi blitt Wenger 2 i dette vinduet? Jeg orker bare ikke ett år til med Xhaka fra start.
Dette er ikke noe tier-vindu før Xhaka er off førsteelleveren vår.

Har aldri vært en Tielemans-fan, men nå tar jeg han i mot med åpne armer. Er Martinez en potensiell DM?
Jeg tror fort vi kan se enten Vieira eller Ødegaard nede i sentral midtbanerolle. Mest sannsynlig sistnevnte da han har arbeidskapasitet som skal til. Når det er sagt så hadde en ren CM vært det beste, men jeg har sett altfor lite av Tielemans til å vite om han er riktig mann for et topplag.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

BigTonyAdams skrev: lør jun 25, 2022 2:57 pm
Vike4 skrev: lør jun 25, 2022 2:47 pm Jeg tippet vi ville handle for 150 mill£, det kan vise seg å være alt for lavt.
Ja, kan lukte en del ut hvis det blir Jesus, Raphina, Tielemans og Martinez.
Tipper totalt £230 mil.

Så spørs det hva vi kan selge for da.
Kanskje en £50 mil. totalt.

Nå vet man at transfers ikke er så enkelt, lønn som en ekstremt viktig faktor her.
Men kanskje ryddejobben har frigjort så mye….
Mulig klubbledelsen deres ser for seg et salg av Saka eller Martinelli neste sommer for en stor sum.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Knaxern skrev: lør jun 25, 2022 5:12 pm
BigTonyAdams skrev: lør jun 25, 2022 2:57 pm
Vike4 skrev: lør jun 25, 2022 2:47 pm Jeg tippet vi ville handle for 150 mill£, det kan vise seg å være alt for lavt.
Ja, kan lukte en del ut hvis det blir Jesus, Raphina, Tielemans og Martinez.
Tipper totalt £230 mil.

Så spørs det hva vi kan selge for da.
Kanskje en £50 mil. totalt.

Nå vet man at transfers ikke er så enkelt, lønn som en ekstremt viktig faktor her.
Men kanskje ryddejobben har frigjort så mye….
Mulig klubbledelsen deres ser for seg et salg av Saka eller Martinelli neste sommer for en stor sum.
Alle er til salgs for rett pris, men det er vel ganske klart at eierne støtter Edu og Arteta fult ut, selv om enkelte Arsenal fans ikke liker det.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Det blir ihvertfall ufattelig spennende å se oss neste sesong, om vi nå skulle ende opp med alle som er kraftig ryktet. For et ellevilt angrep vi plutselig har da, sett opp mot sist sesong.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Knaxern skrev: lør jun 25, 2022 5:12 pm
BigTonyAdams skrev: lør jun 25, 2022 2:57 pm
Vike4 skrev: lør jun 25, 2022 2:47 pm Jeg tippet vi ville handle for 150 mill£, det kan vise seg å være alt for lavt.
Ja, kan lukte en del ut hvis det blir Jesus, Raphina, Tielemans og Martinez.
Tipper totalt £230 mil.

Så spørs det hva vi kan selge for da.
Kanskje en £50 mil. totalt.

Nå vet man at transfers ikke er så enkelt, lønn som en ekstremt viktig faktor her.
Men kanskje ryddejobben har frigjort så mye….
Mulig klubbledelsen deres ser for seg et salg av Saka eller Martinelli neste sommer for en stor sum.
Evt så kjøper man inn en spiller som faktisk kan rotere med Saka. Han var helt sluttkjørt på slutten av sesongen. Raphinha kan også spille andre posisjoner. Med forutsetning om at Jesus og Raphinha kommer så er vi faktisk bare på 6 spillere på de 3 fremste plassene, men kvaliteten jevnt over er selvfølgelig langt høyere enn tidligere. Kan nok kanskje forvente mer Pep-roulette fra Arteta fremover.

Jeg føler meg rimelig trygg på at Martinelli og Saka forlenger denne sommeren, men man skal selvfølgelig ikke garantere noe. Spesielt for sistnevnte tror jeg kun City er et alternativ. Tror ikke Liverpool har råd til han.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Vike4 skrev: lør jun 25, 2022 3:35 pm Nå har vi kjøpt Vieira som midtbanespiller, men skal det bli flere tror jeg det står i om Xhaka blir eller ei dessverre. Der burde være plass til Xhaka og en til. Der har vært fryktelig lite rykter ang midtbanespillere. Tielemans har vært heftig linket, men ingenting tyder på at vi jobber veldig hardt for å få han pdd. Seko Fofana er en annen som blir nevnt i media.
Vieira er neppe ment å ta plassen til Xhaka. Han er en naturlig offensiv anlagt midtbanespiller, og har sin klare styrke der, etter det jeg har sett.

Men, det er kanskje ikke umulig at Vieira vil spille en offensiv rolle i en toer med Partey. Slik at Partey blir vår mest defensive midtbanespiller. Problemet er at Partey sannsynligvis vil være ute i deler av sesongen, og da er det vel på`n igjen med Xhaka fra start. Det orker jeg bare ikke.

Løsningen med Tielemans og Partey i en toer hadde vært bedre imo. Jeg tenker at vi får mer ut av Vieira i treeren bak Jesus.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Det jeg frykter med både Raphinha og Vieira inn, er at vi virker å ha overdekning på 3 plasser. De nevnte to, pluss Saka, Ødegaard, ESR og Martinelli. De holder alle seks (om Vieira er såpass god som jeg tror han er) høy klasse.

Jeg frykter at vi kan gå inn mot januarvinduet, eller neste sommervindu, med at en eller to av dem ønsker å forlate klubben, for å fast spilletid i andre klubber.

Jada, alle får spilletid, vi skal rullere litt, det er ikke det jeg snakker om. Jeg snakker om å være førstevalg. Alle seks føler nok at tiden er inne i år til å bli et førstevalg i en relativt stor klubb. ESR har jo også landslaget å tenke på, Martinelli det samme. Om en annen relativt stor klubb kan friste med det, så kan veien være kort til andre klubber.

En mulighet er selvsagt å lage en sentral midtbanespiller av en av dem. Og håpe at vi får en fulltreff a la Cazorla. Jeg tviler på at det vil lykkes, men håper jeg tar feil. Jeg tror ikke Ødegaard passer så godt lengre bak i banen. Det har ikke lykkes på landslaget, ei heller det lille han har prøvd i Arsenal.
Vieira? Tja, hvem vet, men jeg tviler. Han er 1.70 høy, og er ikke den tyngste kniven i skuffen. Uten at det trenger å være avgjørende.
Sist redigert av DennisB den lør jun 25, 2022 6:32 pm, redigert 1 gang totalt.

Odysseen

Legg inn av Odysseen »

DennisB skrev: lør jun 25, 2022 6:20 pm
Vike4 skrev: lør jun 25, 2022 3:35 pm Nå har vi kjøpt Vieira som midtbanespiller, men skal det bli flere tror jeg det står i om Xhaka blir eller ei dessverre. Der burde være plass til Xhaka og en til. Der har vært fryktelig lite rykter ang midtbanespillere. Tielemans har vært heftig linket, men ingenting tyder på at vi jobber veldig hardt for å få han pdd. Seko Fofana er en annen som blir nevnt i media.
Vieira er neppe ment å ta plassen til Xhaka. Han er en naturlig offensiv anlagt midtbanespiller, og har sin klare styrke der, etter det jeg har sett.

Men, det er kanskje ikke umulig at Vieira vil spille en offensiv rolle i en toer med Partey. Slik at Partey blir vår mest defensive midtbanespiller. Problemet er at Partey sannsynligvis vil være ute i deler av sesongen, og da er det vel på`n igjen med Xhaka fra start. Det orker jeg bare ikke.

Løsningen med Tielemans og Partey i en toer hadde vært bedre imo. Jeg tenker at vi får mer ut av Vieira i treeren bak Jesus.
Jeg sliter litt med å forstå forutsetningene dine her. Vi skal jo ikke spille med en midtbanetoer? Det har vi ikke gjort på evigheter. Vi spiller jo 4-3-3. Jeg er forøvrig enig i at en oppgradering på Xhaka er nødvendig og ønskelig, og jeg tror Tielemans vil være fin der.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»