Sportsvasking i PL (og fotball)

Svar
markantovertak

Re: Sportsvasking i PL (og fotball)

Legg inn av markantovertak »

GatlingGun skrev: tor nov 17, 2022 8:21 pm Mye snakk om Chelsea her, men ingenting om Liverpool og resten.

Det er kun MentalM og jeg som tar avstand fra sportsvaskingen.

Notert.
Ahhh, vi har vel vært igjennom Liverpools elendige valg? Noe alle tok avstand fra. Dette vet du vel?

Hesja

Legg inn av Hesja »

GatlingGun skrev: tor nov 03, 2022 6:02 pm Skal folket her se VM eller går det mot personlig boikott?

viewtopic.php?p=1051648#p1051648
Jeg boikotter selvsagt VM,noe som over halvparten av befolkningen i Norge gjør.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

3 mars:
Abramovich is apparently poisoned during peace negotiations in Kyiv, leaving him with peeling skin on his hands and face

23 mars:
Ukraine president Volodymyr Zelensky asks US president Joe Biden not to sanction Abramovich, citing his role in peace negotiations between Russia and Ukraine

https://www.telegraph.co.uk/news/2022/1 ... -premises/

Høres ut som en nær venn av Putin dette her ja.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

GatlingGun skrev: tor nov 17, 2022 8:29 pm 3 mars:
Abramovich is apparently poisoned during peace negotiations in Kyiv, leaving him with peeling skin on his hands and face

23 mars:
Ukraine president Volodymyr Zelensky asks US president Joe Biden not to sanction Abramovich, citing his role in peace negotiations between Russia and Ukraine

https://www.telegraph.co.uk/news/2022/1 ... -premises/

Høres ut som en nær venn av Putin dette her ja.
Du vil virkelig ned den veien der?

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

MP Chris Bryant asked what the latest was with supplying the country with the funds, to which Docherty was able to offer an update on.


WHAT HE SAID: At Foreign Office questions, Bryant asked: "Chelsea was sold for £3.5billion many months ago. Has that money yet got to Ukraine? And if not, why not?"

Docherty responded with: "It is still frozen in the UK bank account. The administrative work is being done and a licence is being applied for, but we hope it is on the start of its journey to Ukraine to help the people where they need help."


GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

markantovertak skrev: tor nov 17, 2022 8:30 pm
GatlingGun skrev: tor nov 17, 2022 8:29 pm 3 mars:
Abramovich is apparently poisoned during peace negotiations in Kyiv, leaving him with peeling skin on his hands and face

23 mars:
Ukraine president Volodymyr Zelensky asks US president Joe Biden not to sanction Abramovich, citing his role in peace negotiations between Russia and Ukraine

https://www.telegraph.co.uk/news/2022/1 ... -premises/

Høres ut som en nær venn av Putin dette her ja.
Du vil virkelig ned den veien der?
Bla bla bla. Ingen tar deg seriøst.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

GatlingGun skrev: tor nov 17, 2022 8:41 pm
markantovertak skrev: tor nov 17, 2022 8:30 pm
GatlingGun skrev: tor nov 17, 2022 8:29 pm 3 mars:
Abramovich is apparently poisoned during peace negotiations in Kyiv, leaving him with peeling skin on his hands and face

23 mars:
Ukraine president Volodymyr Zelensky asks US president Joe Biden not to sanction Abramovich, citing his role in peace negotiations between Russia and Ukraine

https://www.telegraph.co.uk/news/2022/1 ... -premises/

Høres ut som en nær venn av Putin dette her ja.
Du vil virkelig ned den veien der?
Bla bla bla. Ingen tar deg seriøst.
Det kan jeg leve med. Jeg har tross alt ikke brukt de siste 20 årene på å hylle en av verdens verste menn. Det hadde jeg slitt mer med.

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

GatlingGun skrev: tor nov 17, 2022 1:18 pm
MentalM skrev: tor nov 17, 2022 1:17 pm
GatlingGun skrev: tor nov 17, 2022 1:12 pm

Jøss, det ligger jo opp til at det blir tidenes fotballfest der nede. Villa, Liverpool, Milan og Lyon. Flere?
Dubai: Arsenal, Aston Villa, Bournemouth, Brighton, Liverpool,

Saudi-Arabia: Newcastle

Abu Dhabi: Chelsea, Leicester, City
What?? Skal vi til Abu Dhabi? Fy faen. Flaut.
Oppsummerer dere Chelsea gutta greit. Messet om andres aktiviteter i lang tid, men aner ingenting om egen klubbs planer.

Mestere i å putte hodet i sanden angående egen klubb kan man vel trygt konstatere all den tid dere aldri noen gang har åpnet kjeften om hvorfor Chelsea er en stor klubb i dag, men har veldig mye å si og mene om andres aktiviteter og avtaler. Samtidig er den klubben dere er minst kritisk til City, angivelig fordi alle er så stygge med supporterne deres. Snodig greie dette.

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

GatlingGun skrev: tor nov 17, 2022 8:41 pm
markantovertak skrev: tor nov 17, 2022 8:30 pm
GatlingGun skrev: tor nov 17, 2022 8:29 pm 3 mars:
Abramovich is apparently poisoned during peace negotiations in Kyiv, leaving him with peeling skin on his hands and face

23 mars:
Ukraine president Volodymyr Zelensky asks US president Joe Biden not to sanction Abramovich, citing his role in peace negotiations between Russia and Ukraine

https://www.telegraph.co.uk/news/2022/1 ... -premises/

Høres ut som en nær venn av Putin dette her ja.
Du vil virkelig ned den veien der?
Bla bla bla. Ingen tar deg seriøst.
Men du vil at vi skal ta dine forsøk på å framstille Roman i et positivt lys seriøst?

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Dette og de andre eksemplene dine. Du tror ikke at dette er en desperat manns forsøk på å unnslippe sanksjonene? Forøvrig, og hjelpe en brite ut av russisk fengsel tyder vel på at han har ett forholdsvis ok forhold til despoten Roman, eller hva tror du?

Strengt tatt ganske overrasket over at du fortsatt prøver å forsvare Roman...

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TheOpiate skrev: fre nov 18, 2022 8:24 am
Dette og de andre eksemplene dine. Du tror ikke at dette er en desperat manns forsøk på å unnslippe sanksjonene? Forøvrig, og hjelpe en brite ut av russisk fengsel tyder vel på at han har ett forholdsvis ok forhold til despoten Roman, eller hva tror du?

Strengt tatt ganske overrasket over at du fortsatt prøver å forsvare Roman...
Det var et par uker der med litt sjølransakelse. Gikk over.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Kjøttpuck_1977 skrev: fre nov 18, 2022 6:57 am
GatlingGun skrev: tor nov 17, 2022 1:18 pm
MentalM skrev: tor nov 17, 2022 1:17 pm

Dubai: Arsenal, Aston Villa, Bournemouth, Brighton, Liverpool,

Saudi-Arabia: Newcastle

Abu Dhabi: Chelsea, Leicester, City
What?? Skal vi til Abu Dhabi? Fy faen. Flaut.
Oppsummerer dere Chelsea gutta greit. Messet om andres aktiviteter i lang tid, men aner ingenting om egen klubbs planer.

Mestere i å putte hodet i sanden angående egen klubb kan man vel trygt konstatere all den tid dere aldri noen gang har åpnet kjeften om hvorfor Chelsea er en stor klubb i dag, men har veldig mye å si og mene om andres aktiviteter og avtaler. Samtidig er den klubben dere er minst kritisk til City, angivelig fordi alle er så stygge med supporterne deres. Snodig greie dette.
City er vi kritisk til jo. Men det er jo opplest og vedtatt at City-eierne ikke er ønskelig og beslutningen til britiske myndigheter er forkastelig.

Samtidig så er dette en sportvaskingstråd der man kan ta opp ALLE aspekter rundt dette. Når fremtredende stemmer imot sportsvasking her inne gang på gang omgår sitt eget bidrag til sportsvasking ved å nekte å diskutere det eller ved å rette pekefingen på andre nede i skyttergraven sin, så bidrar det til å notmalisere dette typen sportsvasking.

Dette er ikke ideelt og mye av grunnen til at dette bare er et voksende fenomen.

For øvrig morsomt at du kun nevner City her, men aldri Newcastle, spesielt siden du kritiserer meg og andre for å unnlate å snakke om andre klubber med samme type eierskap.

Jeg tenker dere vil snakke mer om Newcastle når de for alvor begynner å utfordre Liverpools posisjon på tabellen.

Jeg tar et steg tilbake og slutter med å se Chelseakamper grunnet sportsvasking i Abu Dhabi.

Takk for meg.


GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Kjøttpuck_1977 skrev: fre nov 18, 2022 7:02 am
GatlingGun skrev: tor nov 17, 2022 8:41 pm
markantovertak skrev: tor nov 17, 2022 8:30 pm

Du vil virkelig ned den veien der?
Bla bla bla. Ingen tar deg seriøst.
Men du vil at vi skal ta dine forsøk på å framstille Roman i et positivt lys seriøst?
Jeg fremhever bare hva som er tilfelle. Jeg forsvarer ikke Alle Romans handlinger over tid. Jeg sier bare at bildet er mer komplekst enn at Roman var Putins høyre hånd, som står og bjeffer ved siden av ham i et mørkt og dunkelt rom med folk full av gulltenner og sinte miner.

Utifra det jeg har lest fra seriøse medier om Roman så har dere mer feil enn jeg har rett. Roman er motstander av krigserklæringen til Putin.

Roman er nå tvunget i "eksil" i Tyrkia, tror dere virkelig han var en del av dette her når dere ser alle konsekvensene det har hatt for ham og midlene hans?

Jeg forbeholder retten til å tvile iallefall, men jeg er glad vi er kvitt ham.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

GatlingGun skrev: fre nov 18, 2022 9:52 am
Kjøttpuck_1977 skrev: fre nov 18, 2022 7:02 am
GatlingGun skrev: tor nov 17, 2022 8:41 pm

Bla bla bla. Ingen tar deg seriøst.
Men du vil at vi skal ta dine forsøk på å framstille Roman i et positivt lys seriøst?
Jeg fremhever bare hva som er tilfelle. Jeg forsvarer ikke Alle Romans handlinger over tid. Jeg sier bare at bildet er mer komplekst enn at Roman var Putins høyre hånd, som står og bjeffer ved siden av ham i et mørkt og dunkelt rom med folk full av gulltenner og sinte miner.

Utifra det jeg har lest fra seriøse medier om Roman så har dere mer feil enn jeg har rett. Roman er motstander av krigserklæringen til Putin.

Roman er nå tvunget i "eksil" i Tyrkia, tror dere virkelig han var en del av dette her når dere ser alle konsekvensene det har hatt for ham og midlene hans?

Jeg forbeholder retten til å tvile iallefall, men jeg er glad vi er kvitt ham.
Det angivelige "forsvaret" må sees i lys av "angrepet". Som du påpeker fremmes åpenbare løgner kontinuerlig. Det er noen brukere her som ikke har annet å fylle livet sitt med enn svertekampanjer mot andre klubber / fans (stakkars) og disse ønsker å skape et narrativ om at Roman er en sentral aktør i krigen, og at det "smitter" over på klubb og fans.

Realiteten er som du sier at alt tyder på at Roman er en aktiv motstander av krigen. I tillegg til det du nevner gir han pengene fra Chelsea-salget (4,25 mrd pund) til Ukraina og han ville åpenbart ikke gjort det hvis han var alliert med Putin. Det er også fryktelig lett å se at Roman ikke er til stede når Putin samler alle sine venner for taler og sermonier i Moskva. Isteden er han i eksil og bistår vestlige myndigheter. Det vil nok bli skrevet mye om Romans rolle når krigen er over. De av oss som forholder oss til fakta vil lese det og bli enda litt klokere, men disse Liverpool-trollene vil nok fortsatt forbli i sin boble av konstruert hat. De er en stakkarslig gjeng og jeg håper de etterhvert vil finne mer mening i livene sine enn denne kampanjen mot sportwashing Liverpools konkurrenter.

Champis

Legg inn av Champis »

Hesja skrev: tor nov 17, 2022 8:26 pm
GatlingGun skrev: tor nov 03, 2022 6:02 pm Skal folket her se VM eller går det mot personlig boikott?

viewtopic.php?p=1051648#p1051648
Jeg boikotter selvsagt VM,noe som over halvparten av befolkningen i Norge gjør.

Over halvparten av befolkningen? Hvor har du de tallene fra?

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Champis skrev: fre nov 18, 2022 1:47 pm
Hesja skrev: tor nov 17, 2022 8:26 pm
GatlingGun skrev: tor nov 03, 2022 6:02 pm Skal folket her se VM eller går det mot personlig boikott?

viewtopic.php?p=1051648#p1051648
Jeg boikotter selvsagt VM,noe som over halvparten av befolkningen i Norge gjør.

Over halvparten av befolkningen? Hvor har du de tallene fra?
Er vel fra denne: https://www.aftenposten.no/sport/fotbal ... ubetydelig

Han har nok misforstått. Ifølge denne spørreundersøkelsen så vil 1 av 5 boikotte VM. I den samme spørreundersøkelsen så er det 45% som sier at de ikke ville sett på uansett, så det kan vel ikke akkurat kalles en boikott.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »


Johnny47

Legg inn av Johnny47 »

Sportvasking tråden og her skal det kastes størst mulig steiner og gjemme seg mest mulig bak sine egne klubber sine patetiske valg. Hjelpes så flaut. Her går det mye i å flytte fokus. Nett som folkene i Qatar liker. Jaja, snart Jul.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

GatlingGun skrev: fre nov 18, 2022 9:52 am
Kjøttpuck_1977 skrev: fre nov 18, 2022 7:02 am
GatlingGun skrev: tor nov 17, 2022 8:41 pm

Bla bla bla. Ingen tar deg seriøst.
Men du vil at vi skal ta dine forsøk på å framstille Roman i et positivt lys seriøst?
Jeg fremhever bare hva som er tilfelle. Jeg forsvarer ikke Alle Romans handlinger over tid. Jeg sier bare at bildet er mer komplekst enn at Roman var Putins høyre hånd, som står og bjeffer ved siden av ham i et mørkt og dunkelt rom med folk full av gulltenner og sinte miner.

Utifra det jeg har lest fra seriøse medier om Roman så har dere mer feil enn jeg har rett. Roman er motstander av krigserklæringen til Putin.

Roman er nå tvunget i "eksil" i Tyrkia, tror dere virkelig han var en del av dette her når dere ser alle konsekvensene det har hatt for ham og midlene hans?

Jeg forbeholder retten til å tvile iallefall, men jeg er glad vi er kvitt ham.
Bakteppet med Roman er at han har bygd formuen sin på bekostning av det russiske folket og er en ekstremt kynisk person som har brukt Chelsea som et sportsvaskende leketøy i nesten to ti-år. Du har kost deg med det hele veien, men det er fint du er glad dere er kvitt han nå. Fyren har aldri vist noen form for moralske prinsipper eller integritet som tilsier at han i dette tilfellet står på den rette siden, men allikevel er enkelte av dere raskt ute å lar tvilen komme han til gode. Som om han har noen interesse av å kjempe for de rette verdiene her, når hele livet hans er bygd på det stikk motsatte. Nesten så man skulle tro sportsvasking fungerer.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Funkhouser skrev: lør nov 19, 2022 3:34 pm
GatlingGun skrev: fre nov 18, 2022 9:52 am
Kjøttpuck_1977 skrev: fre nov 18, 2022 7:02 am

Men du vil at vi skal ta dine forsøk på å framstille Roman i et positivt lys seriøst?
Jeg fremhever bare hva som er tilfelle. Jeg forsvarer ikke Alle Romans handlinger over tid. Jeg sier bare at bildet er mer komplekst enn at Roman var Putins høyre hånd, som står og bjeffer ved siden av ham i et mørkt og dunkelt rom med folk full av gulltenner og sinte miner.

Utifra det jeg har lest fra seriøse medier om Roman så har dere mer feil enn jeg har rett. Roman er motstander av krigserklæringen til Putin.

Roman er nå tvunget i "eksil" i Tyrkia, tror dere virkelig han var en del av dette her når dere ser alle konsekvensene det har hatt for ham og midlene hans?

Jeg forbeholder retten til å tvile iallefall, men jeg er glad vi er kvitt ham.
Bakteppet med Roman er at han har bygd formuen sin på bekostning av det russiske folket og er en ekstremt kynisk person som har brukt Chelsea som et sportsvaskende leketøy i nesten to ti-år. Du har kost deg med det hele veien, men det er fint du er glad dere er kvitt han nå. Fyren har aldri vist noen form for moralske prinsipper eller integritet som tilsier at han i dette tilfellet står på den rette siden, men allikevel er enkelte av dere raskt ute å lar tvilen komme han til gode. Som om han har noen interesse av å kjempe for de rette verdiene her, når hele livet hans er bygd på det stikk motsatte. Nesten så man skulle tro sportsvasking fungerer.
Ok. La oss si du har rett. På hvilken måte har Roman hjuøpet til med å legitimere regimet Russland? Hvordan går det med Russland nå egentlig, lenge siden jeg har sjekket!

taknina

Legg inn av taknina »

Moralske prinsipper og integritet passer godt og godt ikke inn i samme setning som pengefolk så det er ikke der en kan ta en Roman og andre pengefolk på noe.

Alt koker ned til rettsprinsipper.

https://jusleksikon.no/wiki/Uskyldspresumsjonen

MentalM

Legg inn av MentalM »

taknina skrev: lør nov 19, 2022 6:42 pm Moralske prinsipper og integritet passer godt og godt ikke inn i samme setning som pengefolk så det er ikke der en kan ta en Roman og andre pengefolk på noe.

Alt koker ned til rettsprinsipper.

https://jusleksikon.no/wiki/Uskyldspresumsjonen
Nei, og dette er tullete å dra inn i en diskusjon om sportsvasking.

taknina

Legg inn av taknina »

Det som er tullete er at du skal prøve å sette premissene for en diskusjon der jeg i dette tilfelle svarte Funkhousen uten å sitere ham men du kan vel å lese regner jeg med å legge sammen to pluss to?

Helloween

Legg inn av Helloween »

En ting jeg ikke fatter.

Hvorfor endrer man ikke navn på stadionene på folkemunne og får journalistene med på å bruke kallenavnet, Etihad høres beyond retarded ut, rent fonetisk ikke i nærheten av noe europeisk språk.

Number4

Legg inn av Number4 »

Helloween skrev: søn nov 20, 2022 5:37 am En ting jeg ikke fatter.

Hvorfor endrer man ikke navn på stadionene på folkemunne og får journalistene med på å bruke kallenavnet, Etihad høres beyond retarded ut, rent fonetisk ikke i nærheten av noe europeisk språk.
Kanskje Arsenal-gjengen kan svare deg!

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Number4 skrev: søn nov 20, 2022 5:54 am
Helloween skrev: søn nov 20, 2022 5:37 am En ting jeg ikke fatter.

Hvorfor endrer man ikke navn på stadionene på folkemunne og får journalistene med på å bruke kallenavnet, Etihad høres beyond retarded ut, rent fonetisk ikke i nærheten av noe europeisk språk.
Kanskje Arsenal-gjengen kan svare deg!
Ja, når skal de begynne å kalle den for sitt egentlige navn, Ashburton Grove?

@Enzino ?

Edit: fant ut av det...Håpet til Emirates er vel at folk skal bli så vant til å kalle det for Emirates at de glemmer eller gir blanke i å endre til det egentlige navnet.

https://web.archive.org/web/20121126085 ... tesnewdeal

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Infantino, det er gutten sin, det.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Enda verre enn stadionnavn er at "FA cupen" nå heter "Emirates FA Cup". De har til og med endret logoen (!). Se her:

https://www.thefa.com/competitions/thefacup

Hele renommeet til FA cupen var knyttet til at den var så "historisk". Vel, da var det dumt at de nedla den. Den nye cupen ("Emirates FA cup") er ikke historisk og jeg likestiller den med ligacupen rennomemessig (dvs. lavt).

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»