Sky: Glazers vurderer salg av Manchester United

Svar
Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Re: Sky: Glazers vurderer salg av Manchester United

Legg inn av Korgutt »

Hvor stort er da dette ekstraordinære store gigantbudet?
https://www.dagbladet.no/studio/sportss ... ost=134010

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Korgutt skrev: tir mai 16, 2023 10:08 pm Hvor stort er da dette ekstraordinære store gigantbudet?
https://www.dagbladet.no/studio/sportss ... ost=134010
Enda et "siste take it or leave it bud"? Skal fortsatt være under det Glazers vil ha for et fullstendig salg, så da er vel Ratcliffe fortsatt i tet vil jeg tippe.

Jack

Legg inn av Jack »

Dette er siste bud, jeg lover!


tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Glycinello skrev: tir mai 16, 2023 10:19 pm
Korgutt skrev: tir mai 16, 2023 10:08 pm Hvor stort er da dette ekstraordinære store gigantbudet?
https://www.dagbladet.no/studio/sportss ... ost=134010
Enda et "siste take it or leave it bud"? Skal fortsatt være under det Glazers vil ha for et fullstendig salg, så da er vel Ratcliffe fortsatt i tet vil jeg tippe.
Nja, da tror jeg ikke budet ville kommet nå. På dette punktet vil jeg tro man kommer med et «hva skal dere egentlig ha»-bud.

Jack

Legg inn av Jack »

Eddie skrev: tir mai 16, 2023 10:41 pm Dette er garantert ikke nok.
La oss inderlig håpe det!🙏

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Det er ikke i nærheten av nok siden INEOS sitt bud er "bare" 500 mill under det, for litt over 50 % av klubben.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Hetfield skrev: tir mai 16, 2023 11:10 pm Det er ikke i nærheten av nok siden INEOS sitt bud er "bare" 500 mill under det, for litt over 50 % av klubben.
Slik jeg også forstår det, så sitter rolig i båten. Er sikker på at Ratcliffe tar dette.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Hetfield skrev: tir mai 16, 2023 11:10 pm Det er ikke i nærheten av nok siden INEOS sitt bud er "bare" 500 mill under det, for litt over 50 % av klubben.
Nei, dette tror jeg ikke stemmer. INEOS har budt på i overkant av 50% av Uniteds aksjer. Deres bud, per aksje, innebærer en verdsettelse på over 5mrd pund (for 100% av aksjene). Men budet, på drøyt 50% av aksjene, ligger da nord for 2,5 mrd pund. Jassim har budt i underkant av 5 mrd for 100% av aksjene. Så budet fra Jassim er totalt sett høyere, men budet fra INEOS er høyere per aksje. Slik jeg forstår det.

https://www.reuters.com/sports/soccer/i ... 023-04-29/

Det aller siste budet fra Jassim på 5,5 mrd pund er således høyere enn INEOS sitt bud både totalt og per aksje. I så fall koker det da ned til hvordan Glazers verdsetter å kunne fortsette med en aksjepost i klubben.

Så spørs det da om Ratcliffe & Co hoster opp et nytt bud.
Sist redigert av DuncanE den ons mai 17, 2023 1:03 am, redigert 1 gang totalt.

pigg

Legg inn av pigg »

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så mange som har så mye i mot eiere av Midtøsten-opprinnelse mv.

Nå har jo United amerikanske eiere. Er da mye juks og fanteri som skjer der borte også. Er det så viktig hvilket land en eier er i fra? Penger er penger.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

pigg skrev: ons mai 17, 2023 1:01 am Jeg skjønner ikke hvorfor det er så mange som har så mye i mot eiere av Midtøsten-opprinnelse mv.

Nå har jo United amerikanske eiere. Er da mye juks og fanteri som skjer der borte også. Er det så viktig hvilket land en eier er i fra? Penger er penger.
Dette igjen. Det er en vesensforskjell på å være eid av et notorisk terrorregime og amerikanske privatpersoner med en forkjærlighet for penger. Vi hater Glazers, av naturlige årsaker, men de er ikke fanden sjøl.

Men for en som ikke skjønner City-problematikken, og hyller Lance Armstrong som det største som har skjedd sykkelsporten, kan man kanskje ikke forvente det helt store.

pigg

Legg inn av pigg »

DuncanE skrev: ons mai 17, 2023 1:07 am Dette igjen. Det er en vesensforskjell på å være eid av et notorisk terrorregime og amerikanske privatpersoner med en forkjærlighet for penger. Vi hater Glazers, av naturlige årsaker, men de er ikke fanden sjøl.
Jeg ser Jassim får mye støtte av United-fans på YouTube. Han vil gjøre klubben gjeldfri mm.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Å ha denne sjeiken etter seg er som å få beskjed om at du har kreft og kanskje vil overleve gjennom sommeren.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Folk_flesk skrev: ons mai 17, 2023 1:29 am Å ha denne sjeiken etter seg er som å få beskjed om at du har kreft og kanskje vil overleve gjennom sommeren.
God beskrivelse, faren for død er absolutt tilstede for den ekte supporter nå

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Eddie skrev: ons mai 17, 2023 1:31 am
Folk_flesk skrev: ons mai 17, 2023 1:29 am Å ha denne sjeiken etter seg er som å få beskjed om at du har kreft og kanskje vil overleve gjennom sommeren.
Tror nok ikke det er deg han er ute etter, så du har gode prognoser.
Nei, han er ute etter å skinne i United-sola. Og fylle klubben med høyprofilerte plastikkspillere.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

DuncanE skrev: ons mai 17, 2023 1:55 am
Eddie skrev: ons mai 17, 2023 1:31 am
Folk_flesk skrev: ons mai 17, 2023 1:29 am Å ha denne sjeiken etter seg er som å få beskjed om at du har kreft og kanskje vil overleve gjennom sommeren.
Tror nok ikke det er deg han er ute etter, så du har gode prognoser.
Nei, han er ute etter å skinne i United-sola. Og fylle klubben med høyprofilerte plastikkspillere.
Og klubben vil miste mange hel ved supportere om så skjer. Interessen fra disse vil dø, så kreft sammenligningen var god den

taknina

Legg inn av taknina »

Eddie skrev: ons mai 17, 2023 2:00 am
DuncanE skrev: ons mai 17, 2023 1:55 am
Eddie skrev: ons mai 17, 2023 1:31 am

Tror nok ikke det er deg han er ute etter, så du har gode prognoser.
Nei, han er ute etter å skinne i United-sola. Og fylle klubben med høyprofilerte plastikkspillere.
Selvfølgelig er han ute etter å skinne i United-sola, det er alle potensielle kjøpere. Plastikkspillere får vi se, håper ikke det, men det er faren ja.
Jeg tror nå uansett at når en slipper til tvilsomme eiere først og så skal komme med regler å klatte på med etterpå for å pynte brura der en kunne hatt vanntette skott regler på plass in the first place så kjøp av høytprofilerte klubber ble lagt dødt allerede på vurderingsplanet av grupperinger som visste de ikke hadde "papirene sine iorden" så blir dette mye nå som ståk ei stund ala Dylan goes electric at Newport.

startelver

Legg inn av startelver »

Er bare BS og spill for galleriet, alle vet at Qatar ender opp som eiere til slutt.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

startelver skrev: ons mai 17, 2023 1:01 pm Er bare BS og spill for galleriet, alle vet at Qatar ender opp som eiere til slutt.
Takk! Da ble det Ineos dere! For en dag!

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

startelver skrev: ons mai 17, 2023 1:01 pm Er bare BS og spill for galleriet, alle vet at Qatar ender opp som eiere til slutt.
Denne kommer til å bite deg i ræva når Jassim kjøper Tottenham :lol:

startelver

Legg inn av startelver »

Tvilsomt, så lenge Levy styrer klubben.

Jeg vant på oddsen forleden på Liverpool så ikke tro på ryktene om jinks.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

startelver skrev: ons mai 17, 2023 1:22 pm Tvilsomt, så lenge Levy styrer klubben.

Jeg vant på oddsen forleden på Liverpool så ikke tro på ryktene om jinks.
Tja... Kan bli en heftig pay-day for Levy i så fall så der skal du ikke være for sikker. Har vunnet på oddsen et par ganger jeg også;).
Apropos BS og spill for galleriet, så tror jeg det er motsatt. Sheiken lover gull og grønne skoger etter en takeover, men er ikke villig til å møte selve utkjøpsprisen. I følge de fleste journalistene som ansees som troverdige så er gjennomgangsmelodien at det fortsatt er Ratcliffe som har kontroll på sakene.

Det gir mer klikk og oppmerksomhet når det ryktes at Jassim og Qatar fortsatt er med i kampen.

taknina

Legg inn av taknina »

Glycinello skrev: ons mai 17, 2023 1:30 pm
startelver skrev: ons mai 17, 2023 1:22 pm Tvilsomt, så lenge Levy styrer klubben.

Jeg vant på oddsen forleden på Liverpool så ikke tro på ryktene om jinks.
Tja... Kan bli en heftig pay-day for Levy i så fall så der skal du ikke være for sikker. Har vunnet på oddsen et par ganger jeg også;).
Apropos BS og spill for galleriet, så tror jeg det er motsatt. Sheiken lover gull og grønne skoger etter en takeover, men er ikke villig til å møte selve utkjøpsprisen. I følge de fleste journalistene som ansees som troverdige så er gjennomgangsmelodien at det fortsatt er Ratcliffe som har kontroll på sakene.

Det gir mer klikk og oppmerksomhet når det ryktes at Jassim og Qatar fortsatt er med i kampen.
Jeg tror nå mest at dette ender som i Jacob Sande si vise hestehandlarer sunget av legendariske Ivar Medaas der omsider kom då lensmannen og presten mens hesten ble igjen å fortsatte å tygde gress der han hadde gått på beite hele tida.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

taknina skrev: ons mai 17, 2023 1:54 pm
Glycinello skrev: ons mai 17, 2023 1:30 pm
startelver skrev: ons mai 17, 2023 1:22 pm Tvilsomt, så lenge Levy styrer klubben.

Jeg vant på oddsen forleden på Liverpool så ikke tro på ryktene om jinks.
Tja... Kan bli en heftig pay-day for Levy i så fall så der skal du ikke være for sikker. Har vunnet på oddsen et par ganger jeg også;).
Apropos BS og spill for galleriet, så tror jeg det er motsatt. Sheiken lover gull og grønne skoger etter en takeover, men er ikke villig til å møte selve utkjøpsprisen. I følge de fleste journalistene som ansees som troverdige så er gjennomgangsmelodien at det fortsatt er Ratcliffe som har kontroll på sakene.

Det gir mer klikk og oppmerksomhet når det ryktes at Jassim og Qatar fortsatt er med i kampen.
Jeg tror nå mest at dette ender som i Jacob Sande si vise hestehandlarer sunget av legendariske Ivar Medaas der omsider kom då lensmannen og presten mens hesten ble igjen å fortsatte å tygde gress der han hadde gått på beite hele tida.
:lol:
Det ser jeg ikke bort fra.

Jack

Legg inn av Jack »

Nå ser det ut til at Glazerne "skal se på muligheten i slutten av mai".

Jævla kakerlakker!!!! De er som dritten som ikke lar seg skylle ned.

After six months of negotiations and bids, a resolution is still pending as the Glazers do not have a unified decision on what they will do with the club, according to people familiar with the process. They are expected to review all their options at the end of May when the EPL’s 2022-23 season wraps.

https://www.sportico.com/feature/manche ... 234723124/

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Jack skrev: fre mai 19, 2023 8:43 pm Nå ser det ut til at Glazerne "skal se på muligheten i slutten av mai".

Jævla kakerlakker!!!! De er som dritten som ikke lar seg skylle ned.

After six months of negotiations and bids, a resolution is still pending as the Glazers do not have a unified decision on what they will do with the club, according to people familiar with the process. They are expected to review all their options at the end of May when the EPL’s 2022-23 season wraps.

https://www.sportico.com/feature/manche ... 234723124/
Grei karakteristikk!
Sør jeims rættskliff i tospann med Glazers er ikke noe godt alternativ om vi skal hevde oss, og sjeiken står da igjen som det eneste alternativet...!
Fy f... vi er føkkt!

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

InsVerderben skrev: fre mai 19, 2023 9:00 pm
Jack skrev: fre mai 19, 2023 8:43 pm Nå ser det ut til at Glazerne "skal se på muligheten i slutten av mai".

Jævla kakerlakker!!!! De er som dritten som ikke lar seg skylle ned.

After six months of negotiations and bids, a resolution is still pending as the Glazers do not have a unified decision on what they will do with the club, according to people familiar with the process. They are expected to review all their options at the end of May when the EPL’s 2022-23 season wraps.

https://www.sportico.com/feature/manche ... 234723124/
Grei karakteristikk!
Sør jeims rættskliff i tospann med Glazers er ikke noe godt alternativ om vi skal hevde oss, og sjeiken står da igjen som det eneste alternativet...!
Fy f... vi er føkkt!
Om INEOS overtar majoriteten av aksjene, hva i all verden indikerer at dette blir et tospann? Dette er jo ikke et interessant prosjekt for Ratcliffe om han ikke oppnår fullstendig kontroll. Glazers vil da ha nada innflytelse og måtte nøye seg med utbytter og evtl aksjegevinster. I INEOS tilbud ligger også avtaler om å utfase Glazers aksjepost gradvis de neste årene, trolig fullt utkjøp allerede i '26.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

DuncanE skrev: lør mai 20, 2023 12:45 pm
InsVerderben skrev: fre mai 19, 2023 9:00 pm
Jack skrev: fre mai 19, 2023 8:43 pm Nå ser det ut til at Glazerne "skal se på muligheten i slutten av mai".

Jævla kakerlakker!!!! De er som dritten som ikke lar seg skylle ned.

After six months of negotiations and bids, a resolution is still pending as the Glazers do not have a unified decision on what they will do with the club, according to people familiar with the process. They are expected to review all their options at the end of May when the EPL’s 2022-23 season wraps.

https://www.sportico.com/feature/manche ... 234723124/
Grei karakteristikk!
Sør jeims rættskliff i tospann med Glazers er ikke noe godt alternativ om vi skal hevde oss, og sjeiken står da igjen som det eneste alternativet...!
Fy f... vi er føkkt!
Om INEOS overtar majoriteten av aksjene, hva i all verden indikerer at dette blir et tospann? Dette er jo ikke et interessant prosjekt for Ratcliffe om han ikke oppnår fullstendig kontroll. Glazers vil da ha nada innflytelse og måtte nøye seg med utbytter og evtl aksjegevinster. I INEOS tilbud ligger også avtaler om å utfase Glazers aksjepost gradvis de neste årene, trolig fullt utkjøp allerede i '26.
Det er den forutsetningen jeg ikke ser.
SJR virker ikkr å ha midlene til full overtagelse, kan dog oppnå aksjemajoritet og tror det blir med Glazers ved hans side.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Jeg vil heller at Glazers skal bli til evig tid enn at vi havner i klørne til Sheiken. City kan vinne the treble og jeg er fullstendig likegyldig til det.
Jeg mislikte City mer da de hadde Shaun Goater, Stephen Ireland, Richard Dunne og Maine Road var den tøffeste arenaen vi kunne komme til i løpet av sesongen. Uavhengig om hvor City lå på tabellen og hvor jævla overlegne vi var, visste vi at det kom til å bli 90 minutter med fullstendig krig med uvisst utfall.
Nå er det nesten som at de ikke eksisterer lengre og ingen av våre rivaler skal føle det slik for oss.

Manchester United. Hated, adored, never ignored.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Glycinello skrev: man mai 22, 2023 2:13 pm Jeg vil heller at Glazers skal bli til evig tid enn at vi havner i klørne til Sheiken. City kan vinne the treble og jeg er fullstendig likegyldig til det.
Jeg mislikte City mer da de hadde Shaun Goater, Stephen Ireland, Richard Dunne og Maine Road var den tøffeste arenaen vi kunne komme til i løpet av sesongen. Uavhengig om hvor City lå på tabellen og hvor jævla overlegne vi var, visste vi at det kom til å bli 90 minutter med fullstendig krig med uvisst utfall.
Nå er det nesten som at de ikke eksisterer lengre og ingen av våre rivaler skal føle det slik for oss.

Manchester United. Hated, adored, never ignored.
Helt greit.
Ser bare ikke at SJR kommer inn som eneeier eller at det i såfall blir noen suksess.
Må vurdere folk ut i fra hva de har oppnådd tidligere og hans eierskap i Nice, nå under 4 år, har faktisk gjort klubben dårligere, fra a til å.



Håper å slippe sjeiken, men er alternativet og da gitt at Glazers fortsatt er med videre noe bedre?

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

SJR&INEOS har bommet i Lausanne og bommet I Nice, så hva tilsier at de skal lykkes i Manchester United....?!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»