Sky: Glazers vurderer salg av Manchester United

Svar
Folk_flesk

Re: Sky: Glazers vurderer salg av Manchester United

Legg inn av Folk_flesk »

InsVerderben skrev: tir mai 23, 2023 5:24 pm
Folk_flesk skrev: man mai 22, 2023 5:55 pm
InsVerderben skrev: man mai 22, 2023 4:11 pm SJR&INEOS har bommet i Lausanne og bommet I Nice, så hva tilsier at de skal lykkes i Manchester United....?!
Tror du misser litt poenget i denne diskusjonen. Grunnen til at folk ikke vil ha sjeiken er ikke fordi de vurderer om han vil lykkes eller ikke. Man vil rett og slett ikke bli redusert til et nytt sportsvaskingsprosjekt.

Om et slikt sportsvaskingsprosjekt ville ført til bunnsolid økonomi, flunkende ny stadion og the treble i 10 år fremover endrer ikke det fnugg på hva det er for noe.
Har fått med meg det.
Registrerer dog at det ikke er konsensus rundt dette og at sjeiken ønskes velkommen nettopp for å få Glazers helt ut, gjelden slettet og nødvendige oppgraderinger på plass
Ønskes velkommen av hvem? Vi snakker jo om folk som vil ødelegge klubben fullstendig og gjøre den om til Man City 2. Du ser jo hvordan folk reagerer på deres pokaler. Ingen utenfor klubben bryr seg rett og slett om de vinner og ingen respekterer dem en dritt pga eierskapet.

Hvorfor tror du noen vil bry seg så mye mer om et United med sugerør ned i statskassa til et diktatur?

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Folk_flesk skrev: tir mai 23, 2023 5:47 pm
InsVerderben skrev: tir mai 23, 2023 5:24 pm
Folk_flesk skrev: man mai 22, 2023 5:55 pm

Tror du misser litt poenget i denne diskusjonen. Grunnen til at folk ikke vil ha sjeiken er ikke fordi de vurderer om han vil lykkes eller ikke. Man vil rett og slett ikke bli redusert til et nytt sportsvaskingsprosjekt.

Om et slikt sportsvaskingsprosjekt ville ført til bunnsolid økonomi, flunkende ny stadion og the treble i 10 år fremover endrer ikke det fnugg på hva det er for noe.
Har fått med meg det.
Registrerer dog at det ikke er konsensus rundt dette og at sjeiken ønskes velkommen nettopp for å få Glazers helt ut, gjelden slettet og nødvendige oppgraderinger på plass
Ønskes velkommen av hvem? Vi snakker jo om folk som vil ødelegge klubben fullstendig og gjøre den om til Man City 2. Du ser jo hvordan folk reagerer på deres pokaler. Ingen utenfor klubben bryr seg rett og slett om de vinner og ingen respekterer dem en dritt pga eierskapet.

Hvorfor tror du noen vil bry seg så mye mer om et United med sugerør ned i statskassa til et diktatur?
Om ikke her på tråden er det da nok fans rundt&forbi som ønsker sjeiken og tror nok de fleste har registrert det.
Og appropos "folk som vil ødelegge klubben": har ikke Glazers gjort nok skade, ved å ta utbytte, la fasilitetene forfalle og ikke minst ved å forskyve fristene for bud på klubben gang etter gang og derigjennom potensielt nå være i ferd med å sabotere EtH sine planer og det forestående overgangsvinduet. ?!

Jeg har ikke antydet at noen av de aktuelle og eventuelle nye eierne skal være bedre/dårligere for klubben, bare påpekt de åpenbare +/-, og at det blir en forskjell om SJR eller sjeiken får tilslaget.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

InsVerderben skrev: tir mai 23, 2023 6:32 pm
Folk_flesk skrev: tir mai 23, 2023 5:47 pm
InsVerderben skrev: tir mai 23, 2023 5:24 pm

Har fått med meg det.
Registrerer dog at det ikke er konsensus rundt dette og at sjeiken ønskes velkommen nettopp for å få Glazers helt ut, gjelden slettet og nødvendige oppgraderinger på plass
Ønskes velkommen av hvem? Vi snakker jo om folk som vil ødelegge klubben fullstendig og gjøre den om til Man City 2. Du ser jo hvordan folk reagerer på deres pokaler. Ingen utenfor klubben bryr seg rett og slett om de vinner og ingen respekterer dem en dritt pga eierskapet.

Hvorfor tror du noen vil bry seg så mye mer om et United med sugerør ned i statskassa til et diktatur?
Om ikke her på tråden er det da nok fans rundt&forbi som ønsker sjeiken og tror nok de fleste har registrert det.
Og appropos "folk som vil ødelegge klubben": har ikke Glazers gjort nok skade, ved å ta utbytte, la fasilitetene forfalle og ikke minst ved å forskyve fristene for bud på klubben gang etter gang og derigjennom potensielt nå være i ferd med å sabotere EtH sine planer og det forestående overgangsvinduet. ?!

Jeg har ikke antydet at noen av de aktuelle og eventuelle nye eierne skal være bedre/dårligere for klubben, bare påpekt de åpenbare +/-, og at det blir en forskjell om SJR eller sjeiken får tilslaget.
De som er verd å kalles supportere av klubben vil takke for seg om sjeiken overtar. Så kan du sitte igjen, telle opp dine plusser og minuser og juble over jallakjøp til 3 mrd finansiert av den qatarske statskassa. Ikke minst må du huske å feire når sjeikens advokater jukser til sponsoravtaler og regnskap for å overkjøre det impotente FFP-reglementet.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Folk_flesk skrev: tir mai 23, 2023 6:41 pm
InsVerderben skrev: tir mai 23, 2023 6:32 pm
Folk_flesk skrev: tir mai 23, 2023 5:47 pm

Ønskes velkommen av hvem? Vi snakker jo om folk som vil ødelegge klubben fullstendig og gjøre den om til Man City 2. Du ser jo hvordan folk reagerer på deres pokaler. Ingen utenfor klubben bryr seg rett og slett om de vinner og ingen respekterer dem en dritt pga eierskapet.

Hvorfor tror du noen vil bry seg så mye mer om et United med sugerør ned i statskassa til et diktatur?
Om ikke her på tråden er det da nok fans rundt&forbi som ønsker sjeiken og tror nok de fleste har registrert det.
Og appropos "folk som vil ødelegge klubben": har ikke Glazers gjort nok skade, ved å ta utbytte, la fasilitetene forfalle og ikke minst ved å forskyve fristene for bud på klubben gang etter gang og derigjennom potensielt nå være i ferd med å sabotere EtH sine planer og det forestående overgangsvinduet. ?!

Jeg har ikke antydet at noen av de aktuelle og eventuelle nye eierne skal være bedre/dårligere for klubben, bare påpekt de åpenbare +/-, og at det blir en forskjell om SJR eller sjeiken får tilslaget.
De som er verd å kalles supportere av klubben vil takke for seg om sjeiken overtar. Så kan du sitte igjen, telle opp dine plusser og minuser og juble over jallakjøp til 3 mrd finansiert av den qatarske statskassa.
DU definerer ikke meg, har tydeligvis ikke giddet å lese mine innlegg i denne tråden men allikevel dømmer&peker du på syltynt grunnlag...!
Hold deg saklig og legg vekk arrogansen og dårlige forsøk på hersketeknikk, kompis! 😉

Jack

Legg inn av Jack »


Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

InsVerderben skrev: tir mai 23, 2023 6:58 pm
Folk_flesk skrev: tir mai 23, 2023 6:41 pm
InsVerderben skrev: tir mai 23, 2023 6:32 pm

Om ikke her på tråden er det da nok fans rundt&forbi som ønsker sjeiken og tror nok de fleste har registrert det.
Og appropos "folk som vil ødelegge klubben": har ikke Glazers gjort nok skade, ved å ta utbytte, la fasilitetene forfalle og ikke minst ved å forskyve fristene for bud på klubben gang etter gang og derigjennom potensielt nå være i ferd med å sabotere EtH sine planer og det forestående overgangsvinduet. ?!

Jeg har ikke antydet at noen av de aktuelle og eventuelle nye eierne skal være bedre/dårligere for klubben, bare påpekt de åpenbare +/-, og at det blir en forskjell om SJR eller sjeiken får tilslaget.
De som er verd å kalles supportere av klubben vil takke for seg om sjeiken overtar. Så kan du sitte igjen, telle opp dine plusser og minuser og juble over jallakjøp til 3 mrd finansiert av den qatarske statskassa.
DU definerer ikke meg, har tydeligvis ikke giddet å lese mine innlegg i denne tråden men allikevel dømmer&peker du på syltynt grunnlag...!
Hold deg saklig og legg vekk arrogansen og dårlige forsøk på hersketeknikk, kompis! 😉
Hva bommer han på da? Du har vel avslørt deg rimelig greit der du i mange uker no vrir og vrenger på all fornuft for å få det til å høres positivt og bra ut for Manchester United å komme på qatarske hender.

Vil påstå at ingen mennesker med et noenlunde intakt moralsk kompass og litt ekte kjærlighet for klubben i sin hjerte ser noe som helst positivt med et slikt oppkjøp.

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

Kunne lagt til at selv for en LFC supporter vil dette være totalt ødeleggende for klubbenes rivalisering. Tror du det vil bry oss noe som helst å bli smadret av et pengedopet Qatar sponset sportsvaskingsprosjekt?

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Ja, da venter vi i spenning på hva Glazers har bestemt seg for selv om det ryktes at avgjørelsen fortsatt kan drøye.
Får vi 2 "nedturer" i dag....?!

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Denne hører vel strengt tatt hjemme her, ikke i klubbtråden:

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

missChance skrev: lør jun 03, 2023 6:24 pm Denne hører vel strengt tatt hjemme her, ikke i klubbtråden:
Klokt valg og godt innlegg!
"Tung" lesing/tolkning, men kilden er vektig og troverdig, tar for seg det foretningsmessige og peker i retning av et scenario som er noe vanskelig å se konsekvensene/effektene av.

Om SJR/Ineos kommer inn, virker det nå på andre betingelser enn han innledningsvis i denne prosessen proklamerte (100% overtakelse) som forøvrig har pågått siden november- 22(!) og videre gir artikkelen et inntrykk av "mange kokker&mye søl" siden alle 6 Glazers virker å bli værende, men vi slipper i det minste sjeiken.

Avventer, men er redd parasittene Glazers blir hengende ved oss i god tid framover..!

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Kjøttpuck_1977 skrev: tor jun 01, 2023 6:49 pm
InsVerderben skrev: tir mai 23, 2023 6:58 pm
Folk_flesk skrev: tir mai 23, 2023 6:41 pm

De som er verd å kalles supportere av klubben vil takke for seg om sjeiken overtar. Så kan du sitte igjen, telle opp dine plusser og minuser og juble over jallakjøp til 3 mrd finansiert av den qatarske statskassa.
DU definerer ikke meg, har tydeligvis ikke giddet å lese mine innlegg i denne tråden men allikevel dømmer&peker du på syltynt grunnlag...!
Hold deg saklig og legg vekk arrogansen og dårlige forsøk på hersketeknikk, kompis! 😉
Hva bommer han på da? Du har vel avslørt deg rimelig greit der du i mange uker no vrir og vrenger på all fornuft for å få det til å høres positivt og bra ut for Manchester United å komme på qatarske hender.

Vil påstå at ingen mennesker med et noenlunde intakt moralsk kompass og litt ekte kjærlighet for klubben i sin hjerte ser noe som helst positivt med et slikt oppkjøp.
Jeg har tatt opp alternativer og problemstillingen rundt de som er aktuelle som eiere som sådan, ikke sett enbart på dét moralske aspektet men også hva mange mener er det mest akseptable/nødvendige for en klubb som United og de utfordringene som den står overfor!
Har vurdert meninger ut over de som meldes på dette forumet, satt de fram men ikke favorisert noen.

Sitér ett eneste innlegg (ikke løsrevne, isolerte setninger tatt ut av sammenheng) fra meg som underbygger din påstand og der jeg mener at United er best tjent med å få eiere fra Qatar.....!

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Kjøttpuck_1977 skrev: tor jun 01, 2023 6:49 pm vrir og vrenger på all fornuft for å få det til å høres positivt og bra ut for Manchester United å komme på qatarske hender.
Dette skjer i stor grad på RedCafe-forumet, og UnitedStand-kanalen på YouTube.

Dessverre flere av de lokale som vil igjennom den snarveien tilbake til toppen, koste hva det vil..

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

Hetfield skrev: lør jun 03, 2023 8:41 pm
Kjøttpuck_1977 skrev: tor jun 01, 2023 6:49 pm vrir og vrenger på all fornuft for å få det til å høres positivt og bra ut for Manchester United å komme på qatarske hender.
Dette skjer i stor grad på RedCafe-forumet, og UnitedStand-kanalen på YouTube.

Dessverre flere av de lokale som vil igjennom den snarveien tilbake til toppen, koste hva det vil..
Forundrer meg ikke. Røde Mancs er ikke annerledes enn lyseblå Mancs. Det er ikke Scousere heller.

Og man ser jo på slike dager som dette hvordan City fans i alle aldre euforisk jubler for the incoming treble. Ingen bryr seg det minste om at klubben deres er ødelagt for alltid som tidenes sportsvaskingsprosjekt.

Må bare jukset bli straffet brutalt og strengt. Hvordan Serie A har behandlet økonomisk juks bør sette malen her og City bør starte neste sesong i league two strippet for alle titler klubben har vunnet i sesongene jukset har funnet sted.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

missChance skrev: lør jun 03, 2023 6:24 pm Denne hører vel strengt tatt hjemme her, ikke i klubbtråden:
Ja, dette er jo gammelt nytt ;) INEOS' bud innebærer at de overtar et simpelt flertall (minst 50,1%) av aksjene umiddelbart slik at de oppnår full kontroll. Og siden overtar resten av aksjene gjennom opsjonsavtaler/derivater (med første innløsningstidspunkt en gang i 2026). Tar litt lenger tid å bli fullstendig kvitt iglene, men de vil da evtl opptre som bagasjeromspassasjerer de nærmeste årene.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Hetfield skrev: lør jun 03, 2023 8:41 pm
Kjøttpuck_1977 skrev: tor jun 01, 2023 6:49 pm vrir og vrenger på all fornuft for å få det til å høres positivt og bra ut for Manchester United å komme på qatarske hender.
Dette skjer i stor grad på RedCafe-forumet, og UnitedStand-kanalen på YouTube.

Dessverre flere av de lokale som vil igjennom den snarveien tilbake til toppen, koste hva det vil..
Er så jævlig lei av disse søppelfolkene som kaller seg supportere. De er som 14 år gamle gutter som sitter og spiller et eller annet manager-spill der de må vinne serien innen 3 sesonger før helga er slutt og de må tilbake på skolen.

Men ble litt lettet over den artikkelen i FT. Har hele tiden fryktet at sjeiken i siste liten skal snike seg inn kjøkkenveien, men ser altså ut som det absolutt er håp om å unngå worst case scenario.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Folk_flesk skrev: søn jun 04, 2023 12:46 am
Hetfield skrev: lør jun 03, 2023 8:41 pm
Kjøttpuck_1977 skrev: tor jun 01, 2023 6:49 pm vrir og vrenger på all fornuft for å få det til å høres positivt og bra ut for Manchester United å komme på qatarske hender.
Dette skjer i stor grad på RedCafe-forumet, og UnitedStand-kanalen på YouTube.

Dessverre flere av de lokale som vil igjennom den snarveien tilbake til toppen, koste hva det vil..
Er så jævlig lei av disse søppelfolkene som kaller seg supportere. De er som 14 år gamle gutter som sitter og spiller et eller annet manager-spill der de må vinne serien innen 3 sesonger før helga er slutt og de må tilbake på skolen.

Men ble litt lettet over den artikkelen i FT. Har hele tiden fryktet at sjeiken i siste liten skal snike seg inn kjøkkenveien, men ser altså ut som det absolutt er håp om å unngå worst case scenario.
Enig, syns det er både trist og vannvittig sykt at enkelte ønsker ein sjeik som eier, går i mot hele historien til United. Skjønner disse egentlig hva United står for? Eg tar heller 10 år i championsship om det innebærer å slippe disse sjeikene.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Detvareingang skrev: søn jun 04, 2023 1:57 am
Folk_flesk skrev: søn jun 04, 2023 12:46 am
Hetfield skrev: lør jun 03, 2023 8:41 pm

Dette skjer i stor grad på RedCafe-forumet, og UnitedStand-kanalen på YouTube.

Dessverre flere av de lokale som vil igjennom den snarveien tilbake til toppen, koste hva det vil..
Er så jævlig lei av disse søppelfolkene som kaller seg supportere. De er som 14 år gamle gutter som sitter og spiller et eller annet manager-spill der de må vinne serien innen 3 sesonger før helga er slutt og de må tilbake på skolen.

Men ble litt lettet over den artikkelen i FT. Har hele tiden fryktet at sjeiken i siste liten skal snike seg inn kjøkkenveien, men ser altså ut som det absolutt er håp om å unngå worst case scenario.
Enig, syns det er både trist og vannvittig sykt at enkelte ønsker ein sjeik som eier, går i mot hele historien til United. Skjønner disse egentlig hva United står for? Eg tar heller 10 år i championsship om det innebærer å slippe disse sjeikene.
Nei, de skjønner ikke hva United står for. Og de forstår selvsagt ikke hva som gjør disse sjeikene problematiske. Men hadde de gjort det ville det fortsatt ikke utgjort noe. De hadde lett han handla trofeer mot andres fortvilelse og tragedier.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Hvor mange lokale sesongkort-holdere er fortrengt til fordel for rike turister i Man U og Liverpool ?
Selv bodde jeg på hotellet Golden Tullipp et par hundre meter fra Old Trafford juni 2005.
Han som sto i baren sa at det bodde kun japanere på hotellet i fotballsesongen.
Mange av de lokale ser heller amatørkamper fordi det er for dyrt å se favorittlaget.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Big George skrev: søn jun 04, 2023 4:44 am Hvor mange lokale sesongkort-holdere er fortrengt til fordel for rike turister i Man U og Liverpool ?
Selv bodde jeg på hotellet Golden Tullipp et par hundre meter fra Old Trafford juni 2005.
Han som sto i baren sa at det bodde kun japanere på hotellet i fotballsesongen.
Mange av de lokale ser heller amatørkamper fordi det er for dyrt å se favorittlaget.
Jøss, snodig det ikke var flere lokale på hotellet!

Når det er sagt er det nok minst like mye nordmenn som japanere på OT og Anfield. Men ja, mye turister. Akkurat som på Emirates, Bernabeu, Camp Nou etc.

Men jeg forstår det er irriterende for «proper lads» med alle turistene på stadion når man betaler i dyre dommer for fly og hotell for å få kjenne på litt ekte britisk supporterkultur.

Kent

Legg inn av Kent »

tbb skrev: søn jun 04, 2023 8:35 am
Big George skrev: søn jun 04, 2023 4:44 am Hvor mange lokale sesongkort-holdere er fortrengt til fordel for rike turister i Man U og Liverpool ?
Selv bodde jeg på hotellet Golden Tullipp et par hundre meter fra Old Trafford juni 2005.
Han som sto i baren sa at det bodde kun japanere på hotellet i fotballsesongen.
Mange av de lokale ser heller amatørkamper fordi det er for dyrt å se favorittlaget.
Jøss, snodig det ikke var flere lokale på hotellet!
:lol:

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jævla tilreisende som fyller opp hotellene rundt om i verden!

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Gi dem en mur-rønne i byens dårligste strøk uten varmeapparat og varmtvann i dusjen i januar.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »



...

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Kan vel ikke være lenge til hele salgsprosessen havner på uFinnsta

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »





De kommer til å holde på hele sommeren.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »


InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

missChance skrev: ons jun 07, 2023 1:35 pm

...
Sjeik "yerbouti" Jassim med sitt 5.bud, siste frist på fredag og ingen nye eller forhandlinger etter dét!?

Vel, me får sjå...!

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

InsVerderben skrev: ons jun 07, 2023 1:51 pm
missChance skrev: ons jun 07, 2023 1:35 pm

...
Sjeik "yerbouti" Jassim med sitt 5.bud, siste frist på fredag og ingen nye eller forhandlinger etter dét!?

Vel, me får sjå...!
Innbiller meg at det har blitt sagt før ...

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Og i såfall for Glazers, antar jeg.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Da blir Glazers nødt til å akseptere Jim sitt snart.

De får ikke et bedre bud, for en klubb som har en milliard pund i gjeld, og krever det samme i investeringer i infrastruktur før man ramler nedover på tabellen, og aksjeprisen synker drastisk..

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»