Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Svar
ElChivato

Re: Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Legg inn av ElChivato »

Adeyemi. Er det ingen som prøver seg der?

Knax

Legg inn av Knax »

ElChivato skrev: søn mai 07, 2023 9:49 pm Adeyemi. Er det ingen som prøver seg der?
Havner nok i RM om to-tre sesonger. Liverpool har 0 mulighet på spillere som er i søkelyset til andre toppklubber.

Springer

Legg inn av Springer »

Rice altså. Skikkelig impact spiller som var suveren i dag. Selvom prisen vil nærme seg Bellingham galskap, så kunne man jo drømme. Tikker alle bokser her ihvertfall.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Ja det er no-brainer for samtlige lag.

Knax

Legg inn av Knax »

Springer skrev: søn mai 07, 2023 10:02 pm Rice altså. Skikkelig impact spiller som var suveren i dag. Selvom prisen vil nærme seg Bellingham galskap, så kunne man jo drømme. Tikker alle bokser her ihvertfall.
Kontrakten går ut neste sommer, så blir fort 30-40mill£ billigere enn Bellingham. Bellingham går fort for 120-130mill£, mens Rice går for 80-90mill£. Om Bellingham virkelig vil til Liverpool, så vil jeg ikke være overrasket om man gjør et forsøk om det faktisk blir topp 4.

Wellé

Legg inn av Wellé »

TerryMcDermott skrev: søn mai 07, 2023 8:12 pm
johwi68 skrev: søn mai 07, 2023 7:55 pm Sepe Elye Wahi i Montpellier, det er spissen sin. Akkurat blitt 20, og spiller som en mann. Kampen mot Lyon i dag sier meg at de som kjøper han får en spiss som blir en målgarantist det neste tiåret. Regner med at det ikke blir oss.
--- Lukter Arsenal om det blir PL.
Men kjipt å putte 4 og allikevel taper laget ditt 5-4....
Lukter det oss? Muligens hvis man ikke får tak i Vitor Roque, men vil tro at det er flere andre PL-klubber som vil være mer interessert. Man Utd blant annet burde jo hente to spisser ideelt. Vi klarer oss nok rimelig greit med Jesus, Nketiah og Trossard som de tre alternativene som midtspiss. Vil heller se en up-and-coming høyrekant hvis vi henter en offensiv spiller.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Knax skrev: søn mai 07, 2023 10:10 pm
Springer skrev: søn mai 07, 2023 10:02 pm Rice altså. Skikkelig impact spiller som var suveren i dag. Selvom prisen vil nærme seg Bellingham galskap, så kunne man jo drømme. Tikker alle bokser her ihvertfall.
Kontrakten går ut neste sommer, så blir fort 30-40mill£ billigere enn Bellingham. Bellingham går fort for 120-130mill£, mens Rice går for 80-90mill£. Om Bellingham virkelig vil til Liverpool, så vil jeg ikke være overrasket om man gjør et forsøk om det faktisk blir topp 4.
Tror faktisk han har to år igjen siden West Ham har en opsjon på enda et år, men liten tvil om at Rice drar i sommer. Tror det er mest sannynlig at han ender opp i Arsenal eller Chelsea, men kan nesten se at City går for han hvis de ikke får tak i Bellingham og kvitter seg med Phillips.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Wellé skrev: man mai 08, 2023 9:00 am
TerryMcDermott skrev: søn mai 07, 2023 8:12 pm
johwi68 skrev: søn mai 07, 2023 7:55 pm Sepe Elye Wahi i Montpellier, det er spissen sin. Akkurat blitt 20, og spiller som en mann. Kampen mot Lyon i dag sier meg at de som kjøper han får en spiss som blir en målgarantist det neste tiåret. Regner med at det ikke blir oss.
--- Lukter Arsenal om det blir PL.
Men kjipt å putte 4 og allikevel taper laget ditt 5-4....
Lukter det oss? Muligens hvis man ikke får tak i Vitor Roque, men vil tro at det er flere andre PL-klubber som vil være mer interessert. Man Utd blant annet burde jo hente to spisser ideelt. Vi klarer oss nok rimelig greit med Jesus, Nketiah og Trossard som de tre alternativene som midtspiss. Vil heller se en up-and-coming høyrekant hvis vi henter en offensiv spiller.
--- Mulig det er av gammel vane med det er noe med franske angrepspillere og Arsenal som gjør at jeg alltid tenker på dere først!

Wellé

Legg inn av Wellé »

TerryMcDermott skrev: man mai 08, 2023 9:16 am --- Mulig det er av gammel vane med det er noe med franske angrepspillere og Arsenal som gjør at jeg alltid tenker på dere først!
Du må oppdatere dine priors nå, vi er kun ute etter briter eller folk som snakker portugisisk.

Knax

Legg inn av Knax »

Wellé skrev: man mai 08, 2023 9:05 am Tror faktisk han har to år igjen siden West Ham har en opsjon på enda et år, men liten tvil om at Rice drar i sommer. Tror det er mest sannynlig at han ender opp i Arsenal eller Chelsea, men kan nesten se at City går for han hvis de ikke får tak i Bellingham og kvitter seg med Phillips.
Jepp, så det nå. De har faktisk en opsjon, så da er de ikke helt tvunget til å selge han nå. Men skal de ha rundt 100mill£, så må de nok selge denne sommeren, for han går ikke for så mye neste sommer med kun ett år igjen av kontrakten.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

TerryMcDermott skrev: søn mai 07, 2023 8:12 pm
johwi68 skrev: søn mai 07, 2023 7:55 pm Sepe Elye Wahi i Montpellier, det er spissen sin. Akkurat blitt 20, og spiller som en mann. Kampen mot Lyon i dag sier meg at de som kjøper han får en spiss som blir en målgarantist det neste tiåret. Regner med at det ikke blir oss.
--- Lukter Arsenal om det blir PL.
Men kjipt å putte 4 og allikevel taper laget ditt 5-4....
Lukter overhodet ikke Arsenal, med mindre han aksepterer fast plass på benken (den rollen Ed Nketiah har per i dag).

Vi har Balogun på utlån i Reims som har scoret 18 mål i serien, mot Wahi sine 17 mål. Han er kun 18 mnd eldre (21), men kommer i følge troverdige kilder til å bli solgt til sommeren, fordi han (forståelig nok) vil til en klubb hvor han blir førstevalg og får spille jevnlig.

Har null tro på at vi selger Balogun og kjøper Wahi.

Har ikke sett nok av Wahi til å kunne sammenligne dem, men jeg tror lagene som kjøper dem har målgarantist i mange sesonger.

Jeg hadde blitt muggen hvis Liverpool hadde gått for Balogun og han hadde fortsatt med samme målrate i PL. Håper virkelig ikke han blir solgt til en potensiell rival om ligaplasseringer de neste sesongene.

Knax

Legg inn av Knax »


markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Bennacer har vært nevnt som et mulig mål. Spiller i stillongs! Da er du diskvalifisert da.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

markantovertak skrev: ons mai 10, 2023 9:05 pm Bennacer har vært nevnt som et mulig mål. Spiller i stillongs! Da er du diskvalifisert da.
Jøss. Enten er det usedvanlig kjølig i Milano til å være i mai, eller så er han noget pinglete!

Springer

Legg inn av Springer »

Barella huff, nei takk. Har liksom ikke helt fått sansen for Italienere i en nydelige røde drakta vår.
Dersom Rice er tilgjengelig og "bare" 20% dyrere enn Mac Allister, så gå for Engelskmannen (regner med at vi må velge)
Allerede nå er han like god som Hendo var på sitt beste.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

ved siden av Allister,Barella og Ugarte

The Kwames

Full run og arbeid og lie skader

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

I lys av utviklingen rundt Bellingham, og alt pratet om spillere som Mac Allister og Mount, er det ikke litt rart at tysker-Pool* ikke kobles til Wirtz? Eller gjør dere det?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tbb skrev: tor mai 11, 2023 11:56 am I lys av utviklingen rundt Bellingham, og alt pratet om spillere som Mac Allister og Mount, er det ikke litt rart at tysker-Pool* ikke kobles til Wirtz? Eller gjør dere det?
Kun 20 år og nettopp tilbake fra en skade som har satt ham ut nesten et helt år. Høres for risky ut akkurat denne sommeren.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Er vel også en mer offensivt anlagt spiller som har sine styrker og ligger høyere i banen enn det vi med stor sannsynlighet er ute etter

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

tbb skrev: tor mai 11, 2023 11:56 am I lys av utviklingen rundt Bellingham, og alt pratet om spillere som Mac Allister og Mount, er det ikke litt rart at tysker-Pool* ikke kobles til Wirtz? Eller gjør dere det?
--- Romano var jo ute sent i mars og mente han var en vi fulgte (og har gjort en stund). Men han har jo også en kontrakt som går til 27 så billig blir han i såfall ikke.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

TheOpiate skrev: tor mai 11, 2023 1:36 pm Er vel også en mer offensivt anlagt spiller som har sine styrker og ligger høyere i banen enn det vi med stor sannsynlighet er ute etter
Det også. Men selv uten det burde 9 måneder ute med korsbåndsskade og tilbake i under en halv sesong gjør ham ganske uaktuell pdd.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

KongOlav2 skrev: tor mai 11, 2023 1:52 pm
TheOpiate skrev: tor mai 11, 2023 1:36 pm Er vel også en mer offensivt anlagt spiller som har sine styrker og ligger høyere i banen enn det vi med stor sannsynlighet er ute etter
Det også. Men selv uten det burde 9 måneder ute med korsbåndsskade og tilbake i under en halv sesong gjør ham ganske uaktuell pdd.
Det gjør han vel bare mer attraktiv for oss :lol:

Knax

Legg inn av Knax »


Knax

Legg inn av Knax »

Ryktes til Timber nå. Muligens han blir stopperbacken inn?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Knax skrev: søn mai 14, 2023 2:50 pm Ryktes til Timber nå. Muligens han blir stopperbacken inn?
Veldig lite tro på dette. Har sånn cirka ingenting av det Klopp bruker å se etter hos stoppere.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Springer skrev: ons mai 10, 2023 9:45 pm Barella huff, nei takk. Har liksom ikke helt fått sansen for Italienere i en nydelige røde drakta vår.
Inter har vel uansett omtrent sikret CL for neste år nå, så de er ikke like avhengig av spillersalg lenger. Dermed vil de nok sette en skikkelig stiv prislapp på Barella - noe som lett kan skremme vekk Liverpool og ev andre interesserte.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Folk_flesk skrev: søn mai 14, 2023 3:06 pm
Springer skrev: ons mai 10, 2023 9:45 pm Barella huff, nei takk. Har liksom ikke helt fått sansen for Italienere i en nydelige røde drakta vår.
Inter har vel uansett omtrent sikret CL for neste år nå, så de er ikke like avhengig av spillersalg lenger. Dermed vil de nok sette en skikkelig stiv prislapp på Barella - noe som lett kan skremme vekk Liverpool og ev andre interesserte.
Spent på denne sommeren. Det er mye rykter, men hvor mye av det er agenter som driver med posisjonering av sine klienter?

At det skal handles midtbanespillere virket å være åpenbart og nærmest bekreftet av Klopp og klubb. Milner, Ox og Keita skal erstattes. Med tanke på alder på Fab, Hendo og Thiago er det nok grunn til å tro at alle tre erstattes av nye spillere, selv om Bajcetic kanskje kan ta en av plassene. Her mangler det ikke på rykter, men når journalister tett på Liverpool ryddet litt, og blant annet sier at PL er det mest aktuelle markedet så tror jeg nok det stemmer. Vil også tro at minst to av spillerne er godt etablert. En spiller som Barella tror jeg hadde vært mer aktuell om midtbanen var etablert, og man gikk for en spiller som kunne løfte den et par prosent.

Tipper to av midtbanespillerne er blant disse: Matheus Nunes, Alexis Mac Allister, Mason Mount, Ward-Prowse, Ruben Neves. Boblere: Eberechi Eze, Youri Tielemans, Jacob Ramsey, og noen flere.
Altså litt kjedeligere enn vi kanskje håper på, så får vi kanskje håpe at den tredje midtbanespilleren er ung og lovende og fra utenfra PL, Ugarte, Thuram-Ulien, Veiga, eller noen andre spennende.

Synes også ting tyder på at det blir en endring i forsvaret. Stopper inn. Her er nok ikke PL like åpenbart markedet. Kanskje er det så enkelt at det er Goncalo Inacio man går for.

Angrepet? Etablert. Eneste om den tredje midtbanespilleren er en som også trives lengre fram, a la Lindstrøm.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

markantovertak skrev: søn mai 14, 2023 5:35 pm
Folk_flesk skrev: søn mai 14, 2023 3:06 pm
Springer skrev: ons mai 10, 2023 9:45 pm Barella huff, nei takk. Har liksom ikke helt fått sansen for Italienere i en nydelige røde drakta vår.
Inter har vel uansett omtrent sikret CL for neste år nå, så de er ikke like avhengig av spillersalg lenger. Dermed vil de nok sette en skikkelig stiv prislapp på Barella - noe som lett kan skremme vekk Liverpool og ev andre interesserte.
Spent på denne sommeren. Det er mye rykter, men hvor mye av det er agenter som driver med posisjonering av sine klienter?

At det skal handles midtbanespillere virket å være åpenbart og nærmest bekreftet av Klopp og klubb. Milner, Ox og Keita skal erstattes. Med tanke på alder på Fab, Hendo og Thiago er det nok grunn til å tro at alle tre erstattes av nye spillere, selv om Bajcetic kanskje kan ta en av plassene. Her mangler det ikke på rykter, men når journalister tett på Liverpool ryddet litt, og blant annet sier at PL er det mest aktuelle markedet så tror jeg nok det stemmer. Vil også tro at minst to av spillerne er godt etablert. En spiller som Barella tror jeg hadde vært mer aktuell om midtbanen var etablert, og man gikk for en spiller som kunne løfte den et par prosent.

Tipper to av midtbanespillerne er blant disse: Matheus Nunes, Alexis Mac Allister, Mason Mount, Ward-Prowse, Ruben Neves. Boblere: Eberechi Eze, Youri Tielemans, Jacob Ramsey, og noen flere.
Altså litt kjedeligere enn vi kanskje håper på, så får vi kanskje håpe at den tredje midtbanespilleren er ung og lovende og fra utenfra PL, Ugarte, Thuram-Ulien, Veiga, eller noen andre spennende.

Synes også ting tyder på at det blir en endring i forsvaret. Stopper inn. Her er nok ikke PL like åpenbart markedet. Kanskje er det så enkelt at det er Goncalo Inacio man går for.

Angrepet? Etablert. Eneste om den tredje midtbanespilleren er en som også trives lengre fram, a la Lindstrøm.
Biff?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Wa11in skrev: søn mai 14, 2023 8:51 pm *Bra innlegg
At Chambers og/eller Randall skal bety noe for sommerhandlingen ellers i det hele tatt vurderes som noe annet enn perifere muligheter neste sesong har jeg ingen tro på. Selv om de har gjort det bra på labert nivå. Ingen av de har noen gang sett ut til å ha særlig tillit heller, selv om jeg synes spesielt Chambers har sett bra ut.

Utover det var innlegget bra det, sjøl om jeg ikke tror spillere som Caicedo, for dyr, eller Timber, ikke Klopp-like, vurderes.
Jeg tror heller ikke det at man bruker Trent ekstremt sentralt nå påvirker handlingen. Det kommer til å endre seg igjen.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Wa11in skrev: søn mai 14, 2023 9:44 pm
markantovertak skrev: søn mai 14, 2023 9:17 pm At Chambers og/eller Randall skal bety noe for sommerhandlingen ellers i det hele tatt vurderes som noe annet enn perifere muligheter neste sesong har jeg ingen tro på. Selv om de har gjort det bra på labert nivå. Ingen av de har noen gang sett ut til å ha særlig tillit heller, selv om jeg synes spesielt Chambers har sett bra ut.
Nei, Randall har jo rukket å bli 27 år, og spiller i skotsk 1. div., så han tror jeg nok får lite å si for handlingen i sommer :lol: Bradley er fremdeles tenåring, og har fått 50 kamper for et godt Bolton-lag denne sesongen. Usikker på hva mer man burde kunne forvente..? Han fikk 5 førstelagskamper som 18-åring, og det er heller ikke hvem-som-helst han konkurrerer med på høyrebacken. Chambers er året yngre enn det igjen, og har hatt etablerte landslagsspillere foran seg i førstelagsdiskusjonen.

Jeg forstår med andre ord ikke helt hvor du vil hen når du skriver at "ingen av de har noen gang sett ut til å ha særlig tillit heller". Nei, selvfølgelig har de ikke det. De er jo bare barn! Men nå har begge fått seg litt erfaring med voksenball, så kanskje de kan gjøre noe på treningsfeltet i sommer som overbeviser Klopp, og dermed kan spare oss for litt penger? Sykere ting har skjedd før.
markantovertak skrev: søn mai 14, 2023 9:17 pm Utover det var innlegget bra det, sjøl om jeg ikke tror spillere som Caicedo, for dyr, eller Timber, ikke Klopp-like, vurderes.
Jeg tror heller ikke det at man bruker Trent ekstremt sentralt nå påvirker handlingen. Det kommer til å endre seg igjen.
Du er vel en av særdeles få som mener at Caicedo ikke er det helt store. Jeg tror heller ikke at han ender opp i Liverpool, men jeg sliter med å finne andre kandidater til å fylle Hendersons rolle. Timber - enig med deg hvis vi snakker pre-april. Slik vi har spilt den siste måneden, så tror jeg fint at man kan vurdere han som én av tre der bak.

Og nei - Trent sentralt har kommet for å bli. Nå handler det bare om hvordan vi skal bygge laget rundt han for å få det til å funke enda litt bedre enn hva det har gjort frem til nå.
Selv om spillerne er unge kan man ha et inntrykk av hvor høyt ratet de har vært? Calvin Ramsey ble hentet og puttet foran? Bradley i køen. Som et eksempel.

Caicedo er da en utmerket fotballspiller. Men pris kontra kvalitet samsvarer ikke, da er Liverpool de første til å kaste kortene.

Trent blir sentralt? Vi får se, når lag forstår dette vil det vise seg lite hensiktsmessig, annet enn glimtvis.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»