Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Svar
markantovertak

Re: Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Legg inn av markantovertak »

Knax skrev: tir apr 04, 2023 2:26 pm
markantovertak skrev: tir apr 04, 2023 2:15 pm Det gjør det ekstra interessant med Mount. God spiller, og antageligvis til en pris som er riktig og kanskje i underkant av det. Han og Bellingham synes jeg har potensiale til å utfylle hverandre godt. Unge og engelske også.
Mount kontra Barella? Muligens høyere ceiling på sistnevnte, men har vel vært i beste fall ok denne sesongen. Nei, velger meg den litt tryggere varianten. Spesielt når Jude kommer også.
Ja, de utfyller hvertfall hverandre bra på landslaget.

Ja, ikke vært noe wow denne sesongen, men så har ikke Mount vært noe spesielt god han heller denne sesongen. Plusset for Mount er at han er to år yngre, engelsk og som man vet presterer i denne ligaen. Så er Barella den type spilleren som kan være helt der oppe på samme måte som spillere som Modric, Iniesta, osv.
Nei så god er ikke Barella.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

markantovertak skrev: tir apr 04, 2023 2:28 pm
Knax skrev: tir apr 04, 2023 2:26 pm
markantovertak skrev: tir apr 04, 2023 2:15 pm Det gjør det ekstra interessant med Mount. God spiller, og antageligvis til en pris som er riktig og kanskje i underkant av det. Han og Bellingham synes jeg har potensiale til å utfylle hverandre godt. Unge og engelske også.
Mount kontra Barella? Muligens høyere ceiling på sistnevnte, men har vel vært i beste fall ok denne sesongen. Nei, velger meg den litt tryggere varianten. Spesielt når Jude kommer også.
Ja, de utfyller hvertfall hverandre bra på landslaget.

Ja, ikke vært noe wow denne sesongen, men så har ikke Mount vært noe spesielt god han heller denne sesongen. Plusset for Mount er at han er to år yngre, engelsk og som man vet presterer i denne ligaen. Så er Barella den type spilleren som kan være helt der oppe på samme måte som spillere som Modric, Iniesta, osv.
Nei så god er ikke Barella.
Synes han har skuffet i år. Men det har forsåvidt hele laget. Bortsett fra i CL da.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Påskefri og ikke så glad i å gå på ski akkurat.

Kan tippe vinduet da:

Ut: Adrian, Kelleher, Matip, Phillips, Williams, Thiago (ønske mer enn tipping kanskje), Ox, Keita, Firmino, Milner. Sikkert noen mindre profilerte også, Morton og Sepp om det kommer et stort nok bud på en av de.

Inn: Ny keeper (null peiling), Kim Min-jae (ser han har en utkjøpsklausul og det bruker å tiltrekke seg Liverpool), Evan Ndicka, Jude Bellingham, Mason Mount, Ruben Neves/Jesper Lindstrøm (Tipper dette avgjøres litt av hvor mye man stoler på Bajcetic og om det lar seg gjøre å hente Mount).

Tropp:
Keepere: Alisson, Ny keeper, Davies
HBack: Trent, Gomez
Stoppere: Konate, Kim Min-jae, Virgil, Ndicka
VBack: Robbo, Tsimikas
Midtbane: Hendo, Jones, Fabinho, Bellingham, Neves, Mount, Bajcetic, Elliott
Angrep: Salah, Darwin, Diaz, Gakpo, Jota, Carvalho

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

markantovertak skrev: ons apr 05, 2023 9:03 am Påskefri og ikke så glad i å gå på ski akkurat.

Kan tippe vinduet da:

Ut: Adrian, Kelleher, Matip, Phillips, Williams, Thiago (ønske mer enn tipping kanskje), Ox, Keita, Firmino, Milner. Sikkert noen mindre profilerte også, Morton og Sepp om det kommer et stort nok bud på en av de.

Inn: Ny keeper (null peiling), Kim Min-jae (ser han har en utkjøpsklausul og det bruker å tiltrekke seg Liverpool), Evan Ndicka, Jude Bellingham, Mason Mount, Ruben Neves/Jesper Lindstrøm (Tipper dette avgjøres litt av hvor mye man stoler på Bajcetic og om det lar seg gjøre å hente Mount).

Tropp:
Keepere: Alisson, Ny keeper, Davies
HBack: Trent, Gomez
Stoppere: Konate, Kim Min-jae, Virgil, Ndicka
VBack: Robbo, Tsimikas
Midtbane: Hendo, Jones, Fabinho, Bellingham, Neves, Mount, Bajcetic, Elliott
Angrep: Salah, Darwin, Diaz, Gakpo, Jota, Carvalho
--- Her kan man jo kanskje også håpe på at Ramsey blir kvitt skadeproblemene og at kanskje Bradley har tatt de nødvendige stegene.Men mulig utlån er det beste for begge disse.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Jeg skjønner ikke om markant kødder eller ikke her. Skal dere bruke £300m gross på overganger, samt øke lønnsutgiftene betraktelig i en sesong hvor dere ikke har CL, men «sliter» med en av de allerede største lønnsutgiftene i ligaen.

Hvis dette er forventningene så tror jeg dere kommer til å bli skikkelig skuffet i sommer.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Noen som har sett noe av Tyler Morton?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Wellé skrev: ons apr 05, 2023 9:46 am Jeg skjønner ikke om markant kødder eller ikke her. Skal dere bruke £300m gross på overganger, samt øke lønnsutgiftene betraktelig i en sesong hvor dere ikke har CL, men «sliter» med en av de allerede største lønnsutgiftene i ligaen.
Liverpool skal nok ikke det. Men Markant kommer til å gjøre det.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Wellé skrev: ons apr 05, 2023 9:46 am Jeg skjønner ikke om markant kødder eller ikke her. Skal dere bruke £300m gross på overganger, samt øke lønnsutgiftene betraktelig i en sesong hvor dere ikke har CL, men «sliter» med en av de allerede største lønnsutgiftene i ligaen.

Hvis dette er forventningene så tror jeg dere kommer til å bli skikkelig skuffet i sommer.
Hvordan øker lønnsutgiftene «betraktelig» i markants scenario?
Også må vi ikke glemme at årets lønnsutgifter er lavere enn de kunne vært da mye er prestasjonsavhengig. Det ser vi vel først neste år på regnskapene.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

markantovertak skrev: ons apr 05, 2023 9:03 am Påskefri og ikke så glad i å gå på ski akkurat.

Kan tippe vinduet da:

Ut: Adrian, Kelleher, Matip, Phillips, Williams, Thiago (ønske mer enn tipping kanskje), Ox, Keita, Firmino, Milner. Sikkert noen mindre profilerte også, Morton og Sepp om det kommer et stort nok bud på en av de.

Inn: Ny keeper (null peiling), Kim Min-jae (ser han har en utkjøpsklausul og det bruker å tiltrekke seg Liverpool), Evan Ndicka, Jude Bellingham, Mason Mount, Ruben Neves/Jesper Lindstrøm (Tipper dette avgjøres litt av hvor mye man stoler på Bajcetic og om det lar seg gjøre å hente Mount).

Tropp:
Keepere: Alisson, Ny keeper, Davies
HBack: Trent, Gomez
Stoppere: Konate, Kim Min-jae, Virgil, Ndicka
VBack: Robbo, Tsimikas
Midtbane: Hendo, Jones, Fabinho, Bellingham, Neves, Mount, Bajcetic, Elliott
Angrep: Salah, Darwin, Diaz, Gakpo, Jota, Carvalho
Neves/Lindstrøm? Disse to er vel ikke i nærheten av hverandre på banen. Neves er drømmesignering på midten, mens Lindstrøm gir oss enda et alternativ på venstrekanten og kanskje høyrekanten?

Wellé

Legg inn av Wellé »

ElChivato skrev: ons apr 05, 2023 9:50 am
Wellé skrev: ons apr 05, 2023 9:46 am Jeg skjønner ikke om markant kødder eller ikke her. Skal dere bruke £300m gross på overganger, samt øke lønnsutgiftene betraktelig i en sesong hvor dere ikke har CL, men «sliter» med en av de allerede største lønnsutgiftene i ligaen.

Hvis dette er forventningene så tror jeg dere kommer til å bli skikkelig skuffet i sommer.
Hvordan øker lønnsutgiftene «betraktelig» i markants scenario?
Også må vi ikke glemme at årets lønnsutgifter er lavere enn de kunne vært da mye er prestasjonsavhengig. Det ser vi vel først neste år på regnskapene.
Bellingham og Mount ender vel fort begge på 300k+ i uka, mens Ndicka som Bosman og Kim med UKK har ekstremt sterke kort i lønnsforhandlinger. Disse 4 spesielt vil tjene betydelig mer enn de fleste av spillerne som forlater klubben.

I stor grad så tar spilleren/agenten en hvis del av mellomlegget fra den faktiske markedsverdien og prisen på UKK. Det mest ekstreme eksempelet er selvfølgelig Haaland til Man City.

Nå valgte også Markant Neves i sin fremtidige stall over Lindström, hvor jeg tror førstnevnte ønsker/krever betydelig mer i lønn enn sistnevnte.

Det er mulig at dere ikke øker lønnsutgiftene, men det vil isåfall ikke være langt unna med den ønskelisten til Markant. Det var flere på den utgående listen hans enn jeg først så, men er usikker på hvor realistisk det er at dere skal slippe 12 spillere i samme vindu. Det er typisk ønsketenkning fra supportere som nesten aldri skjer i virkeligheten. Det er jo en av grunnene til at Chelsea sin sommer blir så spennende. Er det realistisk at de skal klare å kvitte seg med nok spillere til at de har en balansert stall?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

ElChivato skrev: ons apr 05, 2023 9:47 am Noen som har sett noe av Tyler Morton?
Ja, en ok spiller. Men ingen PL-spiller enda.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

ElChivato skrev: ons apr 05, 2023 9:53 am
markantovertak skrev: ons apr 05, 2023 9:03 am Påskefri og ikke så glad i å gå på ski akkurat.

Kan tippe vinduet da:

Ut: Adrian, Kelleher, Matip, Phillips, Williams, Thiago (ønske mer enn tipping kanskje), Ox, Keita, Firmino, Milner. Sikkert noen mindre profilerte også, Morton og Sepp om det kommer et stort nok bud på en av de.

Inn: Ny keeper (null peiling), Kim Min-jae (ser han har en utkjøpsklausul og det bruker å tiltrekke seg Liverpool), Evan Ndicka, Jude Bellingham, Mason Mount, Ruben Neves/Jesper Lindstrøm (Tipper dette avgjøres litt av hvor mye man stoler på Bajcetic og om det lar seg gjøre å hente Mount).

Tropp:
Keepere: Alisson, Ny keeper, Davies
HBack: Trent, Gomez
Stoppere: Konate, Kim Min-jae, Virgil, Ndicka
VBack: Robbo, Tsimikas
Midtbane: Hendo, Jones, Fabinho, Bellingham, Neves, Mount, Bajcetic, Elliott
Angrep: Salah, Darwin, Diaz, Gakpo, Jota, Carvalho
Neves/Lindstrøm? Disse to er vel ikke i nærheten av hverandre på banen. Neves er drømmesignering på midten, mens Lindstrøm gir oss enda et alternativ på venstrekanten og kanskje høyrekanten?
Ikke sant! Det er derfor jeg skriver det jeg gjør i parantes. Ingen Mount = Lindstrøm aktuell. Mount=Lindstrøm ikke aktuell.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Wellé skrev: ons apr 05, 2023 9:46 am Jeg skjønner ikke om markant kødder eller ikke her. Skal dere bruke £300m gross på overganger, samt øke lønnsutgiftene betraktelig i en sesong hvor dere ikke har CL, men «sliter» med en av de allerede største lønnsutgiftene i ligaen.

Hvis dette er forventningene så tror jeg dere kommer til å bli skikkelig skuffet i sommer.
Du får regne over igjen. Og nei, Liverpool henter ikke flere spillere som skal ha over £300k i lønn. Det har du rett i. SÅ da blir det ikke slik jeg har skissert. Det vil si, det blir ikke slik jeg har skissert. Det er det eneste som er sikkert.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Wellé skrev: ons apr 05, 2023 9:57 am
ElChivato skrev: ons apr 05, 2023 9:50 am
Wellé skrev: ons apr 05, 2023 9:46 am Jeg skjønner ikke om markant kødder eller ikke her. Skal dere bruke £300m gross på overganger, samt øke lønnsutgiftene betraktelig i en sesong hvor dere ikke har CL, men «sliter» med en av de allerede største lønnsutgiftene i ligaen.

Hvis dette er forventningene så tror jeg dere kommer til å bli skikkelig skuffet i sommer.
Hvordan øker lønnsutgiftene «betraktelig» i markants scenario?
Også må vi ikke glemme at årets lønnsutgifter er lavere enn de kunne vært da mye er prestasjonsavhengig. Det ser vi vel først neste år på regnskapene.
Bellingham og Mount ender vel fort begge på 300k+ i uka, mens Ndicka som Bosman og Kim med UKK har ekstremt sterke kort i lønnsforhandlinger. Disse 4 spesielt vil tjene betydelig mer enn de fleste av spillerne som forlater klubben.

I stor grad så tar spilleren/agenten en hvis del av mellomlegget fra den faktiske markedsverdien og prisen på UKK. Det mest ekstreme eksempelet er selvfølgelig Haaland til Man City.

Nå valgte også Markant Neves i sin fremtidige stall over Lindström, hvor jeg tror førstnevnte ønsker/krever betydelig mer i lønn enn sistnevnte.

Det er mulig at dere ikke øker lønnsutgiftene, men det vil isåfall ikke være langt unna med den ønskelisten til Markant. Det var flere på den utgående listen hans enn jeg først så, men er usikker på hvor realistisk det er at dere skal slippe 12 spillere i samme vindu. Det er typisk ønsketenkning fra supportere som nesten aldri skjer i virkeligheten. Det er jo en av grunnene til at Chelsea sin sommer blir så spennende. Er det realistisk at de skal klare å kvitte seg med nok spillere til at de har en balansert stall?
--- Neves har £ 50 K i uka pr i dag så der har vi vel uansett litt å gå på før han sprenger noe budsjett.
De som uansett forsvinner er
Firmino med £ 180 K ++
Ox £ 120 K
Keita £ 120 K
Melo £ 110 (usikker på hvordan utbetalingen har vært her?)
Adrian £58 K
Phillips £ 64 K
Matip (?) £ 100 K
(og dette er vel alt før prestasjonsbaserte bonuser)

Det er jo potensielt £ 750 K i uka på lønnsbudsjettet.
https://www.spotrac.com/epl/liverpool-fc/payroll/

Sjefan

Legg inn av Sjefan »

Mount får selvfølgelig ikke £300k i lønnsposen, i beste fall rundt £200k hvor de fleste av våre beste spillere ligger. Tviler egentlig på at Bellingham får £300k også, men mulig det er på det nivået man må opp for å ha en mulighet.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Sjefan skrev: ons apr 05, 2023 10:51 am Mount får selvfølgelig ikke £300k i lønnsposen, i beste fall rundt £200k hvor de fleste av våre beste spillere ligger. Tviler egentlig på at Bellingham får £300k også, men mulig det er på det nivået man må opp for å ha en mulighet.
Jeg har veldig liten tro på at noen nærmer seg £300£ en gang. Nunes er vel på £140k, Gakpo på det samme.

Det er heller ikke snakk om gross på 300.
Jude 110
Mount 50
Neves 50
Kim 40

At forventningen er at man bruker brutto 100 mill på toppen av Jude synes jeg ikke er urimelig. Dette er i overkant av det, så kanskje litt optimistisk. Men jeg vil tro det avhenger litt av salg. Den store bristen i forslaget mitt er at Thiago shippes. Det skjer nok ikke, og blir han så vil det bety at han skal ha høy lønn fortsatt og at han skal spille. Det kommer til å påvirke vinduet negativt.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Sjefan skrev: ons apr 05, 2023 10:51 am Mount får selvfølgelig ikke £300k i lønnsposen, i beste fall rundt £200k hvor de fleste av våre beste spillere ligger. Tviler egentlig på at Bellingham får £300k også, men mulig det er på det nivået man må opp for å ha en mulighet.
Nå krever visstnok Mount mer enn hva James har i Chelsea, og James har rundt £250k. Så da tenker jeg at hvis han skal flytte fra London til Liverpool så ønsker han nok rundt £300k. Bellingham legger penger igjen på bordet hvis han tar mindre enn £300k. Det at det også er et kobbel med andre rike interesserte klubber så kan jeg ikke se at han skal ta mindre for å spille for Liverpool som ikke en gang er i CL neste sesong.

Ref prisene på de så vil jeg tro at med klausuler så går Bellingham for rundt £140m og Mount for £60m. Neves og Min-Jae antar jeg går for rundt £50m hver, og da er man oppe i 300m før ny keeper/saftig SOF på Ndicka.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Wellé skrev: ons apr 05, 2023 1:43 pm Nå krever visstnok Mount mer enn hva James har i Chelsea, og James har rundt £250k. Så da tenker jeg at hvis han skal flytte fra London til Liverpool så ønsker han nok rundt £300k. Bellingham legger penger igjen på bordet hvis han tar mindre enn £300k. Det at det også er et kobbel med andre rike interesserte klubber så kan jeg ikke se at han skal ta mindre for å spille for Liverpool som ikke en gang er i CL neste sesong.

Ref prisene på de så vil jeg tro at med klausuler så går Bellingham for rundt £140m og Mount for £60m. Neves og Min-Jae antar jeg går for rundt £50m hver, og da er man oppe i 300m før ny keeper/saftig SOF på Ndicka.
Om Mount kommer, så tviler jeg på at han får særlig mer enn TAA har i dag. Det samme gjelder forsåvidt Bellingham. Så om begge to har betraktelig høyere krav, så tviler jeg på at de havner i Liverpool.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Wellé skrev: ons apr 05, 2023 1:43 pm
Sjefan skrev: ons apr 05, 2023 10:51 am Mount får selvfølgelig ikke £300k i lønnsposen, i beste fall rundt £200k hvor de fleste av våre beste spillere ligger. Tviler egentlig på at Bellingham får £300k også, men mulig det er på det nivået man må opp for å ha en mulighet.
Nå krever visstnok Mount mer enn hva James har i Chelsea, og James har rundt £250k. Så da tenker jeg at hvis han skal flytte fra London til Liverpool så ønsker han nok rundt £300k. Bellingham legger penger igjen på bordet hvis han tar mindre enn £300k. Det at det også er et kobbel med andre rike interesserte klubber så kan jeg ikke se at han skal ta mindre for å spille for Liverpool som ikke en gang er i CL neste sesong.

Ref prisene på de så vil jeg tro at med klausuler så går Bellingham for rundt £140m og Mount for £60m. Neves og Min-Jae antar jeg går for rundt £50m hver, og da er man oppe i 300m før ny keeper/saftig SOF på Ndicka.
Dette blir det bare tøysete å diskutere. Det eneste vi vet, kanskje, er at Min-jae har en klausul på £40 mill. Alt det andre er mine tall like mye verdt som dine.
Men det er helt hundre prosent sikkert at Liverpool ikke henter flere spillere som skal ha £300k i uka. Der er vi enige.
Så er jeg helt sikker på at Mount blir i Chelsea om han før det han krever, noe det ser ut som han ikke får.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

KongOlav2 skrev: ons apr 05, 2023 1:45 pm
Wellé skrev: ons apr 05, 2023 1:43 pm Nå krever visstnok Mount mer enn hva James har i Chelsea, og James har rundt £250k. Så da tenker jeg at hvis han skal flytte fra London til Liverpool så ønsker han nok rundt £300k. Bellingham legger penger igjen på bordet hvis han tar mindre enn £300k. Det at det også er et kobbel med andre rike interesserte klubber så kan jeg ikke se at han skal ta mindre for å spille for Liverpool som ikke en gang er i CL neste sesong.

Ref prisene på de så vil jeg tro at med klausuler så går Bellingham for rundt £140m og Mount for £60m. Neves og Min-Jae antar jeg går for rundt £50m hver, og da er man oppe i 300m før ny keeper/saftig SOF på Ndicka.
Om Mount kommer, så tviler jeg på at han får særlig mer enn TAA har i dag. Det samme gjelder forsåvidt Bellingham. Så om begge to har betraktelig høyere krav, så tviler jeg på at de havner i Liverpool.
Bellingham kommer, men ikke for å heve £300k i uka. Det kan være han gis en forventning om det om noen år, men ikke nå.

Wellé

Legg inn av Wellé »

markantovertak skrev: ons apr 05, 2023 1:52 pm
Wellé skrev: ons apr 05, 2023 1:43 pm
Sjefan skrev: ons apr 05, 2023 10:51 am Mount får selvfølgelig ikke £300k i lønnsposen, i beste fall rundt £200k hvor de fleste av våre beste spillere ligger. Tviler egentlig på at Bellingham får £300k også, men mulig det er på det nivået man må opp for å ha en mulighet.
Nå krever visstnok Mount mer enn hva James har i Chelsea, og James har rundt £250k. Så da tenker jeg at hvis han skal flytte fra London til Liverpool så ønsker han nok rundt £300k. Bellingham legger penger igjen på bordet hvis han tar mindre enn £300k. Det at det også er et kobbel med andre rike interesserte klubber så kan jeg ikke se at han skal ta mindre for å spille for Liverpool som ikke en gang er i CL neste sesong.

Ref prisene på de så vil jeg tro at med klausuler så går Bellingham for rundt £140m og Mount for £60m. Neves og Min-Jae antar jeg går for rundt £50m hver, og da er man oppe i 300m før ny keeper/saftig SOF på Ndicka.
Dette blir det bare tøysete å diskutere. Det eneste vi vet, kanskje, er at Min-jae har en klausul på £40 mill. Alt det andre er mine tall like mye verdt som dine.
Men det er helt hundre prosent sikkert at Liverpool ikke henter flere spillere som skal ha £300k i uka. Der er vi enige.
Så er jeg helt sikker på at Mount blir i Chelsea om han før det han krever, noe det ser ut som han ikke får.
Jeg har ikke sagt at mine tall er mer riktige enn dine. Jeg sier hva jeg tror prisene vil være og at jeg derfor syns ønskelisten din var rimelig spinnvill. Jeg tok Jin-Mae sin UKK fra hukommelsen og mente at jeg hadde lest £50m, men da stemmer sikkert ikke det.

Jeg ser heller ikke hvorfor du forventer at spillere skal ta betydelig mindre i lønn for å spille for Liverpool enn for andre klubber, men du har sikkert en god forklaring på det.

Forøvrig syns jeg den stallen du satte opp ser rimelig overkill ut for et lag som mest sannsynlig ikke skal spille i CL. Hadde jeg vært Liverpool så hadde jeg sett på muligheten for å selge Jota også. 6 angripere som alle burde forvente å være førstevalg er i mine øyne unødvendig når man ikke er i CL, i tillegg til at han kan generere litt midler for resten av handlelisten din.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Det virker som Liverpoolfansen lever i en annen verden enn andre supportere når det kommer til forventing knyttet til lønn til spillerne. Tidligere har jeg, noe flåsete, sagt at det virker som om man tror Liverpoolspillerne spiller for bamseklemmer fra Jurgen Klopp.

Min hypotese har vært at forklaringen er at Liverpool formidler grunnlønnen, mens andre i større grad oppgir (potensiell) verdi på kontrakten. At dette gjør at supportere på tvers av klubber har ulike forventninger til hvor nivået ligger, og gjør at man sammenligner epler og pærer. Det kan også forklare hvorfor det var en range på £100k til £200k i hva som ble rapportert som ukelønn til Nunez.

Det er likevel ikke helt lett å forstå at Liverpoolsupportere her inne ser ut til å tenke at Sancho fikk potensielt £300k i uken, mens en mer ettertraktet Bellingham to år senere ikke skal være i nærheten. At Haaland skulle få tett på £400k, mens Bellingham skulle akseptere nærmere halvparten i flere av hans mest attraktive år av karrieren. Særlig siden man vet at Liverpool betaler spillerne deres minst like bra som de andre toppklubbene.

Lenge var forklaringen til Liverpool-supporterne at kontraktene deres i mye større grad enn hos andre er knyttet til suksess. Etter forrige sesong vet vi at det ikke er helt tilfelle. Trolig er kontraktene i Liverpool (som hos veldig mange andre klubber) knyttet til antall kamper. Noe som selvsagt delvis reflekterer suksess. Og det er tett knyttet til inntektene til klubben.

Et annet poeng er at i eksemplet som ble satt opp «kjøper» Liverpool seg oppover. Det forutsettes at de vil hente ettertraktede spiller på 2023-kontrakter. Flere av spillerne som skal ut var ikke like ettertraktet, og de er på gamle kontrakter. Det virker lite trolig at det ikke blir dyrt.

Men jeg tror Liverpool både kan og vil bruke store summer i sommer. Man er i en situasjon der man må risikere litt mer enn hva en har gjort tidligere fordi nedsiden ved ikke å gjøre det er vesentlig.

Jeg gjetter Mount er et alternativ til Bellingham. Jeg ser for meg førstevalgene til Liverpool er noe ala Bellingham/Mount og Rice/Lavia. Alle vil være på home grown-kvoten. Skulle man ende med feks Mount/Lavia vil man helt sikkert gjør mer. Henter man Bellingham og Rice tror jeg det blir med det. Det mest interessante blir uansett hvem som erstatter Jurgen Klopp.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Wellé skrev: ons apr 05, 2023 2:09 pm
markantovertak skrev: ons apr 05, 2023 1:52 pm
Wellé skrev: ons apr 05, 2023 1:43 pm
Nå krever visstnok Mount mer enn hva James har i Chelsea, og James har rundt £250k. Så da tenker jeg at hvis han skal flytte fra London til Liverpool så ønsker han nok rundt £300k. Bellingham legger penger igjen på bordet hvis han tar mindre enn £300k. Det at det også er et kobbel med andre rike interesserte klubber så kan jeg ikke se at han skal ta mindre for å spille for Liverpool som ikke en gang er i CL neste sesong.

Ref prisene på de så vil jeg tro at med klausuler så går Bellingham for rundt £140m og Mount for £60m. Neves og Min-Jae antar jeg går for rundt £50m hver, og da er man oppe i 300m før ny keeper/saftig SOF på Ndicka.
Dette blir det bare tøysete å diskutere. Det eneste vi vet, kanskje, er at Min-jae har en klausul på £40 mill. Alt det andre er mine tall like mye verdt som dine.
Men det er helt hundre prosent sikkert at Liverpool ikke henter flere spillere som skal ha £300k i uka. Der er vi enige.
Så er jeg helt sikker på at Mount blir i Chelsea om han før det han krever, noe det ser ut som han ikke får.
Jeg har ikke sagt at mine tall er mer riktige enn dine. Jeg sier hva jeg tror prisene vil være og at jeg derfor syns ønskelisten din var rimelig spinnvill. Jeg tok Jin-Mae sin UKK fra hukommelsen og mente at jeg hadde lest £50m, men da stemmer sikkert ikke det.

Jeg ser heller ikke hvorfor du forventer at spillere skal ta betydelig mindre i lønn for å spille for Liverpool enn for andre klubber, men du har sikkert en god forklaring på det.

Forøvrig syns jeg den stallen du satte opp ser rimelig overkill ut for et lag som mest sannsynlig ikke skal spille i CL. Hadde jeg vært Liverpool så hadde jeg sett på muligheten for å selge Jota også. 6 angripere som alle burde forvente å være førstevalg er i mine øyne unødvendig når man ikke er i CL, i tillegg til at han kan generere litt midler for resten av handlelisten din.
Jeg later ikke som om jeg vet hva spillere kan få i lønn andre steder. Så jeg er ikke kjent med at noen vil si ja til betydelig mindre lønn i Liverpool enn andre steder. Men jeg er 100% enig med deg. Det er null sjanse for at Mount kommer til Liverpool på £300k, men de ryktene om Mount er fra såpass sterke folk at jeg tror han kommer, og da for betydelig mindre enn £300k. Hvilke klubber er det som har tilbudt ham dette, og som han sier nei til?

Jeg selger lett Jota, men gjør Klopp det?

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

tbb skrev: ons apr 05, 2023 2:15 pm Det mest interessante blir uansett hvem som erstatter Jurgen Klopp.
Erstatte Klopp? Hva er dette for noe? Blir like aktuelt som å skrive at jeg synes det mest interessante neste sesong er hvem som erstatter Ten Hag. Og hvis Mount kommer til Liverpool så blir det for betraktelig lavere lønn enn det han ønsker seg i Chelsea, det er jeg helt sikker på.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Machine_Head skrev: ons apr 05, 2023 2:21 pm
tbb skrev: ons apr 05, 2023 2:15 pm Det mest interessante blir uansett hvem som erstatter Jurgen Klopp.
Erstatte Klopp? Hva er dette for noe?
En tulling som får litt lite oppmerksomhet er mitt tips.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Er kanskje vanskelig å helt planlegge for hvor mange man trenger før sesongen er ferdig og. Risikerer vel i verste fall og stå uten Europa neste sesong . Da vil 8 sentrale midtbanespillere være overkill.

Man burde vel lete etter en konkurrerende høyreback til TAA , for der er det begredelig hver gang jeg ser Liverpool kamper

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

MentalM skrev: ons apr 05, 2023 2:25 pm Er kanskje vanskelig å helt planlegge for hvor mange man trenger før sesongen er ferdig og. Risikerer vel i verste fall og stå uten Europa neste sesong . Da vil 8 sentrale midtbanespillere være overkill.

Man burde vel lete etter en konkurrerende høyreback til TAA , for der er det begredelig hver gang jeg ser Liverpool kamper
Du tror klubbene venter med å planlegge til medio mai? Det gjør de ikke. At Liverpool vil ha 8 sentrale midtbanespillere inkludert Bajcetic, Elliott og Jones tror jeg nok temmelig sikkert.

MentalM

Legg inn av MentalM »

markantovertak skrev: ons apr 05, 2023 2:31 pm
MentalM skrev: ons apr 05, 2023 2:25 pm Er kanskje vanskelig å helt planlegge for hvor mange man trenger før sesongen er ferdig og. Risikerer vel i verste fall og stå uten Europa neste sesong . Da vil 8 sentrale midtbanespillere være overkill.

Man burde vel lete etter en konkurrerende høyreback til TAA , for der er det begredelig hver gang jeg ser Liverpool kamper
Du tror klubbene venter med å planlegge til medio mai? Det gjør de ikke. At Liverpool vil ha 8 sentrale midtbanespillere inkludert Bajcetic, Elliott og Jones tror jeg nok temmelig sikkert.
Nei det planlegges nok. Hvilken av planene man går for er derimot vanskelig å avgjøre. Om man kun spiller PL er 8 sentrale midtbanespillere overkill

Juiced

Legg inn av Juiced »

Klopp kommer til å få muligheten i sommer til å bygge et nytt lag. Det er hevet over enhver tvil. Som han sa selv på pressekonferansen her om dagen, så hater han at han har jobben i LFC nå, pga tidligere prestasjoner og ikke hva han har prestert nå. Klopp ønsker å levere resultater i dag og i fremtiden.

Jeg er overbevist om at han får et stort budsjett i sommer, og at vi kvitter oss flere kjente ansikt. Både på og utenfor banen. Så får vi se da, hvem som blir med videre. Resten av sesongen blir nok en audition for flere av spillerne han nå er usikker på.

Jeg gjør som Minus, og spår hvilke som blir, hvem som drar og hvem som blir hentet:

INN: Bellingham(100%), Reservekeeper (100%), Mount (80%), Koudio Kone eller Ugarte(60%), Angrepsspiller(50%)
UT: Chamberlain (100%), Keita(100%), Kelleher(100%), Adrian(100%), Arthur(100%), Firmino(100%), Phillips(100%), Williams(100%), Matip(80%), Jota(50%)

Spillere fra reservelaget som Morton, Van Den Berg osv, med noe salgsverdi kan også forsvinne. Regner med at Pitaluga tar plassen til Adrian som tredjekeeper, og at Doak også blir et fullverdig medlem av A-gruppen i løpet av sesongen.

Det blir nok handlet en midtstopper, men her tror jeg ikke man har landet på et mål helt enda. Man har undersøkt mulighetene for å lande Gvardiol, men han blir nok ikke tilgjengelig i sommer. Ryktene om Kim Min Jae og Ndicka kjøper jeg ikke helt enda. Tror de ender andre steder. Jeg tror enten at man beholder Matip en sesong til, om det er slik at Gvardiol er den man virkelig ønsker. Eller at det dukker opp noe spennende man ikke har blir linket til enda.

En angrepsspiller kommer om Jota blir solgt. Har gitt opp portugiseren etter en lovende start, men er altfor mye skadet og tungt i kroppen, til at jeg tror man sier nei til et bud over €45M. Virker som han får en sjanse av Klopp nå i innspurten for å vise seg en plass verdig. Hvis ikke det er tilfelle, så skjønner jeg ikke hva han gjør på banen.

Milner, Fabinho, Thiago blir værende.

God påske.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

markantovertak skrev: ons apr 05, 2023 1:53 pm
KongOlav2 skrev: ons apr 05, 2023 1:45 pm
Wellé skrev: ons apr 05, 2023 1:43 pm Nå krever visstnok Mount mer enn hva James har i Chelsea, og James har rundt £250k. Så da tenker jeg at hvis han skal flytte fra London til Liverpool så ønsker han nok rundt £300k. Bellingham legger penger igjen på bordet hvis han tar mindre enn £300k. Det at det også er et kobbel med andre rike interesserte klubber så kan jeg ikke se at han skal ta mindre for å spille for Liverpool som ikke en gang er i CL neste sesong.

Ref prisene på de så vil jeg tro at med klausuler så går Bellingham for rundt £140m og Mount for £60m. Neves og Min-Jae antar jeg går for rundt £50m hver, og da er man oppe i 300m før ny keeper/saftig SOF på Ndicka.
Om Mount kommer, så tviler jeg på at han får særlig mer enn TAA har i dag. Det samme gjelder forsåvidt Bellingham. Så om begge to har betraktelig høyere krav, så tviler jeg på at de havner i Liverpool.
Bellingham kommer, men ikke for å heve £300k i uka. Det kan være han gis en forventning om det om noen år, men ikke nå.
Hvordan vet du egentlig alt dette? Kanskje en fordel at du av og til begynner setningene dine med "Jeg tror"?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»