LIVERPOOL FC 2021/22

Svar
WhySoSerious

Re: LIVERPOOL FC 2021/22

Legg inn av WhySoSerious »

johwi68 skrev: ons des 22, 2021 11:19 pm Chelsea - Liverpool i finalen? Det tror jeg pinadø...

Tipper Klopp topper laget i semifinalen, siden den vel går på gunstig tidspunkt i forhold til serie- og CL-kamper.

Er det nøytral bane?
Men afrikamesterskapet er vel i gang, så selv toppet lag er vel litt utoppet?

eppaen

Legg inn av eppaen »

Nå må vi bare håpe at semien blir en kamp. Hvorfor i alle dager den skal gå over to kamper i utgangspunktet er jo en gåte.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Så en børs (90 min) der Leicester-spillerne får 71 (90) poeng, mens LFC får 53 (81) poeng. Er ikke det noe spesielt i en kamp som ender uavgjort og til og med vinnes av laget med minst poeng?

Jeg mener jo som alle andre at Leicester var det beste laget før pause, og at LFC var best etter. Samtidig scorer Liverpool klart best på alle statistikker: 66-34 - ballbesittelse, 11-9 - avslutninger og 15-2 - cornere. Selvsagt er man som supporter av et lag farget i synes på hvem som er best, men børser som framstiller resultatet i går som et ran er bare feil.

Men, jul blir det jo uansett, så samme kan det være.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

johwi68 skrev: tor des 23, 2021 10:46 am Så en børs (90 min) der Leicester-spillerne får 71 (90) poeng, mens LFC får 53 (81) poeng. Er ikke det noe spesielt i en kamp som ender uavgjort og til og med vinnes av laget med minst poeng?

Jeg mener jo som alle andre at Leicester var det beste laget før pause, og at LFC var best etter. Samtidig scorer Liverpool klart best på alle statistikker: 66-34 - ballbesittelse, 11-9 - avslutninger og 15-2 - cornere. Selvsagt er man som supporter av et lag farget i synes på hvem som er best, men børser som framstiller resultatet i går som et ran er bare feil.

Men, jul blir det jo uansett, så samme kan det være.
Er ikke engang sikker på om Leicester var så mye bedre før pause. Det er ganske enorme personlige feil som gir dem målene de får. Men når Gomez spiller til 1, Bradley og Minamino (før pause) til 2 og Morton til 3 så kanskje.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Kampen i morgen mot Leicester bør gi tre poeng. Siden forrige kamp for førsteelleveren, borte mot Spurs, har det gått ni dager. I løpet av denne drøye uka har Virgil, Fan, Curtis, Hendo og Thiago kommet tilbake til trening, friske og raske. I mellomtiden har Brendan Rodgers brukt sånn cirka sine beste spillere i to kamper. I den (for Leicesters del) famøse kvartfinalen i ligacupen - en kamp Hendo spilte 58 minutter og Jota en omgang - og i seriekampen mot Man City Boxing Day. Bortimot 180 knalltøffe kamp-minutter i beina på mange av de som vil starte mot oss i morgen, i forhold til mange dager med restitusjonstrening, formasjonsøkter og taktisk terping. Jeg tror vi stiller meget, meget skjerpet i morgen, noe Leicester vil merke.

Med stort sett alle spillere klare for innsats tror jeg laget gir seg selv. Et par små vurderinger vil nok Klopp "stri" litt med. Hvem skal være makkeren til Virgil i midtforsvaret? Hvem skal starte sammen med Salah og Mané? I tillegg vil nok den medisinske statusen til midtbanespillerne spille inn.

Jeg vil tro at vi stiller vår beste 11'er:

----------------Alisson------------------
Trent--Matip--Virgil--Tsimikas
-----Hendo---Fab----Thiago------
Salah-------Firmino--------Mané

Benken blir kruttsterk: Kelleher; Williams, Gomez, Konate; Keïta, Jones, Milner; Jota, Minamino, Origi

Konate inn for Matip?
Jota inn for Bobby?
Er Thiago frisk nok, eller starter Keïta?

Viktig at greker'n vår får denne kampen i beina før turen går til Stamford Bridge. Nevøen til Rush så ikke klar ut for et toppoppgjør i PL, for å si det sånn, så Tsimikas bør ikke bli skadet. Vil helst ikke se Milner på venstreback.

Jeg tror jeg drister meg til et småfrekt 1-4-tips...

Yesil

Legg inn av Yesil »

johwi68 skrev: man des 27, 2021 1:07 pm Kampen i morgen mot Leicester bør gi tre poeng. Siden forrige kamp for førsteelleveren, borte mot Spurs, har det gått ni dager. I løpet av denne drøye uka har Virgil, Fan, Curtis, Hendo og Thiago kommet tilbake til trening, friske og raske. I mellomtiden har Brendan Rodgers brukt sånn cirka sine beste spillere i to kamper. I den (for Leicesters del) famøse kvartfinalen i ligacupen - en kamp Hendo spilte 58 minutter og Jota en omgang - og i seriekampen mot Man City Boxing Day. Bortimot 180 knalltøffe kamp-minutter i beina på mange av de som vil starte mot oss i morgen, i forhold til mange dager med restitusjonstrening, formasjonsøkter og taktisk terping. Jeg tror vi stiller meget, meget skjerpet i morgen, noe Leicester vil merke.

Med stort sett alle spillere klare for innsats tror jeg laget gir seg selv. Et par små vurderinger vil nok Klopp "stri" litt med. Hvem skal være makkeren til Virgil i midtforsvaret? Hvem skal starte sammen med Salah og Mané? I tillegg vil nok den medisinske statusen til midtbanespillerne spille inn.

Jeg vil tro at vi stiller vår beste 11'er:

----------------Alisson------------------
Trent--Matip--Virgil--Tsimikas
-----Hendo---Fab----Thiago------
Salah-------Firmino--------Mané

Benken blir kruttsterk: Kelleher; Williams, Gomez, Konate; Keïta, Jones, Milner; Jota, Minamino, Origi

Konate inn for Matip?
Jota inn for Bobby?
Er Thiago frisk nok, eller starter Keïta?

Viktig at greker'n vår får denne kampen i beina før turen går til Stamford Bridge. Nevøen til Rush så ikke klar ut for et toppoppgjør i PL, for å si det sånn, så Tsimikas bør ikke bli skadet. Vil helst ikke se Milner på venstreback.

Jeg tror jeg drister meg til et småfrekt 1-4-tips...
Det er 2 kamper til Keita reiser til Afrika. Galskap om vi nå kjører Fab, Hendo og Thiago i de 2 kampene, før man "tvinges" (joda, man kan alltids spille med typer som Jones, Morton etc...) til å bruke disse 3 i hele januar. Her bør Keita starte, slik at man får fordele belastningen.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Vil vel ha Jota foran Firmino - samtidig må vel Bobby innkjøres litt nå som de to må spille sammen noen kamper.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Tror uansett det var meget viktig at laget slapp match i går, uten å jinxe noe som helst.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Tel info skrivar eg no kun på nynoyrsk på detti forumet. Eig håpar pao eit Liverpoolmannskaip meid fullt av ivær og tæl. Gjerne med noen måil fra hain Joota som ei har kappa po EIF PL.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Koronaen herjer i Liverpool-troppen, Man City cruiser og legger et uholdbart press på konkurrentene, Leicester har hvilt spillere og kommer tilbake her revansjesugen etter Milk Cup-tapet. Dette blir stygt.

Vi er ferdige som toppklubb.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

WaltonBR skrev: tir des 28, 2021 5:44 pm Koronaen herjer i Liverpool-troppen, Man City cruiser og legger et uholdbart press på konkurrentene, Leicester har hvilt spillere og kommer tilbake her revansjesugen etter Milk Cup-tapet. Dette blir stygt.

Vi er ferdige som toppklubb.
Sannere ord er aldri skrevet. :(

johwi68

Legg inn av johwi68 »

En kjip omgang, selv om vi er sånn cirka 9 ganger bedre enn dette Brendan-laget.

Elendig straffe av Salah, som har vært langt unna sitt beste. Svakt å ikke sette returen.
En halv omgang med blokkerte innlegg.
Trent med en ABC i pasninger, bortsett fra at den siste pasningen ikke har vært presis.
Ox - er han med i dag?
Hendo må trene avslutninger.
En orgie i halvsjanser og ubeslutsomhet.
Masse lekre detaljer, bare ikke av sorten som betyr noe.

Matiip lever farlig, og Brendan vil instruere Leicester-spillerne om å sørge for gult #2. Jeg regner med at Klopp bytter han ut, og at Konate kommer inn. Vi så det med Mané tidligere i sesongen. Ox må ut. Inn med Thiago eller Keita. Disse to byttene forventer jeg enten i pausen, eller kjapt ut i 2.omgang hvis vi ikke får uttelling. Etter 60 minutter? Og så vil jeg se Bobby. Jeg savner roen hans inne i feltet, de smarte stikkerne Jota mangler, og hans evne til alltid å se etter medspillere som er bedre plassert.

Men, denne kampen burde allerede ha vært avgjort, og jeg regner med at vi kommer til å kjøre et heftig press umiddelbart etter pausen.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Justice 97 skrev: tir des 28, 2021 9:56 pm Thiago er ikke på benken.
Faen.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

Justice 97 skrev: tir des 28, 2021 9:56 pm Thiago er ikke på benken.
Sier litt om økonomien, bredden og kvaliteten til Liverpool når vi kan ha luksusspillere som Thiago og Keita.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Det er så forutsigbart. Også mot det latterlige Leicester-laget der.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Det er så nedrig å ikke ta Rodgers med den oppstillingen til Leicester.

WhySoSerious

Legg inn av WhySoSerious »

Da blir det cupene man må satse på da. Kjedelig, men City er og blir for gode.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Rodgers viser Klopp hvem som har det bredeste gliset

eppaen

Legg inn av eppaen »

Ja, vi hadde jo ikke vunnet ligaen uansett om det ble seier eller ikke. Nå handler alt om topp 4. Så får vi se.

Yesil

Legg inn av Yesil »

WhySoSerious skrev: tir des 28, 2021 10:55 pm Da blir det cupene man må satse på da. Kjedelig, men City er og blir for gode.
I en covid-sesong er det dessverre ingen som kan stoppe City. Det er en for stor fordel å ha 25 verdensklassespillere. Denne situasjonen er en drøm for araberne.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

eppaen skrev: tir des 28, 2021 10:57 pm Ja, vi hadde jo ikke vunnet ligaen uansett om det ble seier eller ikke. Nå handler alt om topp 4. Så får vi se.
Jepp, tittelen var ikke et tema uansett. Like greit at man får bekreftet at det er topp 4 som det må kjempes om og at man er litt heldige med CL-trekningen videre.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Helt utrolig. Bare så det er sagt først, dette taper man fordi man er alt for dårlige når man får mulighetene til å score. Salah, Mané, Jota spesielt. De har flere muligheter hele gjengen.
Så! Den vurderingen Klopp gjorde da han fant ut at det var Milly og Keita som skulle styre dette inn. Under enhver kritikk.
Målet imot? Elendig av mange. Alisson som vanlig. Den skal ikke inn på innsiden der så klart. Men Hendo og Trent? Hvorfor ikke i det minste forsøke å følge Lookman?
Tar med til slutt at Liverpool var gode med de som startet på banen.
Nevnte jeg Milly? Aaaaaarggggghhh!

lund

Legg inn av lund »

markantovertak skrev: tir des 28, 2021 11:00 pm Helt utrolig. Bare så det er sagt først, dette taper man fordi man er alt for dårlige når man får mulighetene til å score. Salah, Mané, Jota spesielt. De har flere muligheter hele gjengen.
Så! Den vurderingen Klopp gjorde da han fant ut at det var Milly og Keita som skulle styre dette inn. Under enhver kritikk.
Målet imot? Elendig av mange. Alisson som vanlig. Den skal ikke inn på innsiden der så klart. Men Hendo og Trent? Hvorfor ikke i det minste forsøke å følge Lookman?
Tar med til slutt at Liverpool var gode med de som startet på banen.
Nevnte jeg Milly? Aaaaaarggggghhh!
Nå har vel både Henderson og Fabinho vært ute med covid/forkjølelse. Skal ikke se bort fra at det var grunnen.

milanB

Legg inn av milanB »

Patetisk fra omtrent samtlige.
.
Allison redder ikke skudd lengre.
Hva TAA, Henderson og Matip gjør på målet imot er helt jævlig å se på.

Salah brenner straffe, håpløst.
Mane og Ox bør gå hjem.

Og Klopp da, som hiver innpå Milner. James Milner! Hva faen røyker han? Må være noe nice stæsj!

Evneveikt fra start ril slutt dessverre.

Ikke en jævla en av spillerne bør gå ut på sosiale medier å beklage, hold heller klokelig kjeft.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Så må vi ikke glemme at vi konkurrere med et lag som kan gjøre feilkjøp til 1mrd. Det er klart det blir vanskelig, nesten sagt umulig.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

lund skrev: tir des 28, 2021 11:01 pm
markantovertak skrev: tir des 28, 2021 11:00 pm Helt utrolig. Bare så det er sagt først, dette taper man fordi man er alt for dårlige når man får mulighetene til å score. Salah, Mané, Jota spesielt. De har flere muligheter hele gjengen.
Så! Den vurderingen Klopp gjorde da han fant ut at det var Milly og Keita som skulle styre dette inn. Under enhver kritikk.
Målet imot? Elendig av mange. Alisson som vanlig. Den skal ikke inn på innsiden der så klart. Men Hendo og Trent? Hvorfor ikke i det minste forsøke å følge Lookman?
Tar med til slutt at Liverpool var gode med de som startet på banen.
Nevnte jeg Milly? Aaaaaarggggghhh!
Nå har vel både Henderson og Fabinho vært ute med covid/forkjølelse. Skal ikke se bort fra at det var grunnen.
Ja det finnes sikkert grunner jeg ikke vet. Det ser bare helt jævli ut.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Pinlig kamp. Klopp pissa på av selveste Brendan. En Brendan som har spilt heftige kamper mens våre menn har hvilt og trent. Et Leicester som manglet en rekke spillere, mens vi er bortimot fulltallig. Ufattelig svakt, av flere spillere, men ikke minst av Klopps valg. Leicester, som har sluppet inn en haug av mål, som manglet alle forsvarsspillere, og med en av ligaens svakeste keepere.

Alisson 6 - har jo absolutt ingenting å gjøre

Trent 5 - lykkes med upressa crossere, slår nesten alt i blokka, og avslutter med støttepasninger til Milner. Ikke spesielt imponert over returløpet på scoringen
Matip 6 - har noen fine forseringer, en stikker som bør være en målgivende, og gjør det meste bra, selv om han er preget av det gule. Passiv på scoringen pga kortet?
Virgil 6 - har ingen problemer med Vardy, men er merkelig tam på alle de tusen cornerne vi har. Får ikke slått pasningene i bakrom pga et Leicester med 9 mann i forsvar hele kampen
Tsimikas 7 - løper og løper, slår fine stikkere til Mane og Jota, og har et par crossere som på en bedre lag for mottakerne hadde gitt scoring

Hendo 6 - kommer aldri inn i kampen skikkelig, sbake avslutninger, innlegg i blokka, lite kreativ i dag
Fab 6 - går stort sett arbeidsledig, og involverer seg ikke i det offensive
Ox 4 - hmm. Trodde han var på gang, men alt går så jævla tregt med fyren

Salah 5 - får trekk for en fryktelig straffe, og har ellers ikke dagen. Blir stoppet effektivt av en unggutt og stoppere som ikke er stoppere. Sånn han spiller i dag blir han ikke et savn når han drar til Afrika.
Jota 7 - den som ser sprekest ut på topp, og den som ikke svir en 100% sjanse. Glad han ikke skal til Afrika
Mane 5 - frustrerende kamp, blir spilt gjennom gang på gang, men er ubesluttsom eller avslutter svakt

Keita 5 - kommer ikke skikkelig inn i kampen, har noen kjipe ballmiss, burde uansett ha startet foran Ox
Milner 4 - hva i alle dager? Hvorfor bruker Klopp oldingen til å styre kampen når vi havner under? Mannen uten ei fornuftig pasning i kroppen? Fyren som kun kan takle og være spinnvill? Jeg skjønner lite av Klopp av og til
Firmino 5 - utgjør ingen forskjell, når han kommer inn mot to forsvarsmurer som ligger innenfor egen 16-meter

Klopp 4 - Ox skal ikke starte, Salah kan byttes ut, det samme med Mane, hva er greia med å overbefolke med angrepsspillere som tråkker oppå hverandre? Tape mot Brendan?

Jeg tror Man City fikk seriegullet i kveld.

Legendag

Legg inn av Legendag »

Simuler akkurat samme match 1000 ganger og Liverpool vinner 995 ganger, den type match i kveld.

Likevel greit å notere seg et par ting:
- Liverpool har vært grusomme på dødballer denne sesongen, i dag var toppen av elendighet.
- Uhyre svake bytter.

Larsærn

Legg inn av Larsærn »

Fy faen så ræva! Helt utrolig at vi ikke slår dette laget, som i tillegg spilte for 2 dager siden. Virket som de trodde dette skulle gå av seg selv. Lønnstrekk på hele gjengen!
Skjønner heller ikke hvorfor Milner får spille så mye, var ræva mot Spurs og like dårlig i dag. Han bør holde seg til cupkamper og kamper mot svakere lag.

SirJames

Legg inn av SirJames »

johwi68 skrev: tir des 28, 2021 11:07 pm Jeg tror Man City fikk seriegullet i kveld.
Korrekt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»