CL finale Manchester City vs Inter Milan

Svar
Mxzptlk

Re: CL finale Manchester City vs Inter Milan

Legg inn av Mxzptlk »

TheTreble skrev: lør jun 10, 2023 11:05 pm
Mxzptlk skrev: lør jun 10, 2023 11:03 pm City har runda fotball med ein nordmann på topp :D Episk og historisk!
Historisk? En annen nordmann klarte det samme for 24 år siden. Uten juks. Og han scoret i alle fall vinnermålet i finalen.
Tårene triller :D Stort for det norske folk!

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

spårt skrev: lør jun 10, 2023 11:01 pm Kjip sport. Gleder meg til tennis i morgen.
Kos deg med russerne i tennisen du. Det å se russerne midt i krigsforbrytelser og en angrepskrig spille mot ukrainere er det sykeste jeg har sett i internasjonal idrett på lenge. Russerne har ødelagt et tresifret antall ukrainske anlegg, og drept mange hundre ukrainske utøvere. Både UEFA ja selv FIFA holder russerne borte. Tennis ser jeg ikke mer. Kvalm sport uten moralsk ryggrad.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Sender en tanke til de man utd-supporterne som jublet over at Arsenal ble forbigått i serien. Denne seieren unner jeg dere og Abu Dhabi. Det fotballgale landet som endelig har lyktes.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Er fint det er slutt med engelske kamper en stund. Da kan vi kose oss i tråder med Eliteserien der folk kan oppføre seg og stort sett holde seg til kampen, ikke bare komme med masse oppgulp og dritt.

Takk for kampen, og up your til alle som føler seg truffet.

Exes

Legg inn av Exes »

TheTreble skrev: lør jun 10, 2023 11:05 pm
Saliph skrev: lør jun 10, 2023 11:04 pm

Juks var altså ikke nok, man var avhengig av flaks også.
Og enkelte her inne mener dette er tidenes beste fotballag.
Er det folk som mener det? De har knapt en spiller som hadde startet for et par av Barcelona eller Real Madrid utgavene som har vunnet CL.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Grattis City. Og til Inter så vil jeg si de var bedre enn jeg trodde.

pigg

Legg inn av pigg »

Noen vil si at Inter var best i kveld, og det var de kanskje også. Men sammenligner vi med United - Bayern i 99, så var Citys seier oppskriftsmessig, fordi United sin seier var et ran.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Exes skrev: lør jun 10, 2023 11:07 pm
TheTreble skrev: lør jun 10, 2023 11:05 pm
Saliph skrev: lør jun 10, 2023 11:04 pm

Juks var altså ikke nok, man var avhengig av flaks også.
Og enkelte her inne mener dette er tidenes beste fotballag.
Er det folk som mener det? De har knapt en spiller som hadde startet for et par av Barcelona eller Real Madrid utgavene som har vunnet CL.
Må bare være hjernevaskede anglofile nordmenn som synes alt England gulper opp er top notch.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

nottimagiche skrev: lør jun 10, 2023 11:04 pm
Skraevadottir skrev: lør jun 10, 2023 11:03 pm
lund skrev: lør jun 10, 2023 11:01 pm

Uavgjort hadde vært det rette resultatet til full tid.
Ikke uenig isolert sett, men ut fra forventningene er det jo Inter som leverer langt over pari her.
Evt at media, som på forhånd tror at City skal lede 5-0 etter 30 min mot et topplag fra Italia, ikke har snøring.
Jo da, klart at det er en del av bildet, men Inter skal jo ikke være bedre enn City uansett. Kun 3. plass i ligaen også, milevis bak Napoli. Men de har en del gode og erfarne folk som funker bra i viktige kamper. Bortsett fra Lukaku, da. :p

Bjartesen

Legg inn av Bjartesen »

Crazy Horse skrev: lør jun 10, 2023 11:07 pm
spårt skrev: lør jun 10, 2023 11:01 pm Kjip sport. Gleder meg til tennis i morgen.
Kos deg med russerne i tennisen du. Det å se russerne midt i krigsforbrytelser og en angrepskrig spille mot ukrainere er det sykeste jeg har sett i internasjonal idrett på lenge. Russerne har ødelagt et tresifret antall ukrainske anlegg, og drept mange hundre ukrainske utøvere. Både UEFA ja selv FIFA holder russerne borte. Tennis ser jeg ikke mer. Kvalm sport uten moralsk ryggrad.
Trodde djokovic var serbisk

Brukeravatar
dzk
Innlegg: 1597

Legg inn av dzk »

Er det første treble i england siden 99 ?

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Heiet på Erling i denne kampen, kan ikke fordra City og kan i hvertfall ikke fordra italienske lag så da er det greit at en nordmann vinner CL for første gang på lenge. Blir som å velge mellom Sodoma og Gomorra.

startelver

Legg inn av startelver »

Ederson kåret til motm . Sier litt.
Sist redigert av startelver den lør jun 10, 2023 11:13 pm, redigert 1 gang totalt.

Landsem

Legg inn av Landsem »

pigg skrev: lør jun 10, 2023 11:08 pm Noen vil si at Inter var best i kveld, og det var de kanskje også. Men sammenligner vi med United - Bayern i 99, så var Citys seier oppskriftsmessig, fordi United sin seier var et ran.
Bayern hadde vel en i stanga+ en i tverrliggern i den finalen

MadBum

Legg inn av MadBum »

Carsten Jancker

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Chromeback skrev: lør jun 10, 2023 11:00 pm Forstår ikke helt dette med at det er ufortjent, annet enn at det er City.

Inter spiller ikke noe offensiv fotball før det blir 1-0, leverte riktignok solid defensivt, og det er bare rør i avslutningsfasen etter dette.

Det er ikke ufortjent når Lautaro velger å skyte i stedet for å slå på Lukaku, eller når Lukaku treffer Ederson som står helt stille på streken og har resten av målet åpent. Det er bare dårlig.
Ufortjent i form av organisasjonen City, ja. Det de presterer på banen er det ikke så mye å si på. Inter spiller nå egentlig en brukbar kamp synes jeg. Hva gjelder Lautaro så gjør Ederson det veldig vanskelig for han når han ruser såpass fort ut og får dekt både mål og deler av rommet til det som kunne blitt et innlegg. Han kunne jo prøvd på en fiks lobbepasning der, men det er vanskelig med tanke på fart og tid.

Juventus

Legg inn av Juventus »

TheTreble skrev: lør jun 10, 2023 11:05 pm
Saliph skrev: lør jun 10, 2023 11:04 pm

Juks var altså ikke nok, man var avhengig av flaks også.
Og enkelte her inne mener dette er tidenes beste fotballag.
Ikke i nærheten. Veldig gode selvfølgelig, men et godt Inter lag som ikke skiller seg noe ut i Italia er helt på høyde. Synd Napoli mistet formen for Napoli de første 25 kampene av året var langt bedre enn Inter.

Saliph

Legg inn av Saliph »

dzk skrev: lør jun 10, 2023 11:09 pm Er det første treble i england siden 99 ?
Nei. 1999-treblen til United var legitim. Denne er et resultat av juks.

lund

Legg inn av lund »

Er da særdeles liten trøst å vinne xg. Hjalp ikke oss da vi rundspilte Real i finalen i fjor.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Bjartesen skrev: lør jun 10, 2023 10:59 pm
Jonasar skrev: lør jun 10, 2023 10:57 pm
Bjartesen skrev: lør jun 10, 2023 10:57 pm Jaja, får håpe rettsaken fører til noe fornuftig. Kan godt hende Inter tar seieren til slutt.
Hvilken rettsak?
City har vel brutt en 120+ regler, så blir vel en rettsak om en stund.
Sånn ja, trudde det hadde kommet opp noe klarere jeg nå

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Saliph skrev: lør jun 10, 2023 11:11 pm
dzk skrev: lør jun 10, 2023 11:09 pm Er det første treble i england siden 99 ?
Nei. 1999-treblen til United var legitim. Denne er et resultat av juks.
Blir forhåpentligvis strøket over med feit svart sprittusj etter hvert.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Crazy Horse skrev: lør jun 10, 2023 11:07 pm
spårt skrev: lør jun 10, 2023 11:01 pm Kjip sport. Gleder meg til tennis i morgen.
Kos deg med russerne i tennisen du. Det å se russerne midt i krigsforbrytelser og en angrepskrig spille mot ukrainere er det sykeste jeg har sett i internasjonal idrett på lenge. Russerne har ødelagt et tresifret antall ukrainske anlegg, og drept mange hundre ukrainske utøvere. Både UEFA ja selv FIFA holder russerne borte. Tennis ser jeg ikke mer. Kvalm sport uten moralsk ryggrad.
Jeg vil si det er motsatt. Det er nettopp ryggrad de har, gir ikke etter for populistisk press for diskriminering av mennesker. Heia ATP, WTA og ITF!

Brukeravatar
dzk
Innlegg: 1597

Legg inn av dzk »

Saliph skrev: lør jun 10, 2023 11:11 pm
dzk skrev: lør jun 10, 2023 11:09 pm Er det første treble i england siden 99 ?
Nei. 1999-treblen til United var legitim. Denne er et resultat av juks.
Juks ? Alt er vel lov i Plastikk-Ligaen.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

GiPazzini_85 skrev: lør jun 10, 2023 11:11 pm Ufortjent i form av organisasjonen City, ja. Det de presterer på banen er det ikke så mye å si på. Inter spiller nå egentlig en brukbar kamp synes jeg. Hva gjelder Lautaro så gjør Ederson det veldig vanskelig for han når han ruser såpass fort ut og får dekt både mål og deler av rommet til det som kunne blitt et innlegg. Han kunne jo prøvd på en fiks lobbepasning der, men det er vanskelig med tanke på fart og tid.
Lautaro hadde Brozovic eller Barella helt fri på 16 der. Den pasningen kunne han spilt lett egentlig.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

dzk skrev: lør jun 10, 2023 11:13 pm
Saliph skrev: lør jun 10, 2023 11:11 pm
dzk skrev: lør jun 10, 2023 11:09 pm Er det første treble i england siden 99 ?
Nei. 1999-treblen til United var legitim. Denne er et resultat av juks.
Juks ? Alt er vel lov i Plastikk-Ligaen.
Ja, snart spiller vel Newcastle finale i CL i Saudi-draktene sine.

startelver

Legg inn av startelver »

Får nesten tårer i øynene nå skal Braut løfte trofeet han har drømt om

Saliph

Legg inn av Saliph »

Landsem skrev: lør jun 10, 2023 11:10 pm
pigg skrev: lør jun 10, 2023 11:08 pm Noen vil si at Inter var best i kveld, og det var de kanskje også. Men sammenligner vi med United - Bayern i 99, så var Citys seier oppskriftsmessig, fordi United sin seier var et ran.
Bayern hadde vel en i stanga+ en i tverrliggern i den finalen
United hadde høyere xG enn Bayern i 1999-finalen.

Bilde

https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 28266.html

Brukeravatar
dzk
Innlegg: 1597

Legg inn av dzk »

nottimagiche skrev: lør jun 10, 2023 11:15 pm
dzk skrev: lør jun 10, 2023 11:13 pm
Saliph skrev: lør jun 10, 2023 11:11 pm

Nei. 1999-treblen til United var legitim. Denne er et resultat av juks.
Juks ? Alt er vel lov i Plastikk-Ligaen.
Ja, snart spiller vel Newcastle finale i CL i Saudi-draktene sine.
ikke sant.. Helt håpløst hva som skjer der borte. PL er det værste som har skjedd med fotballen.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Alsaker: «et av tidenes beste»

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

TheTreble skrev: lør jun 10, 2023 11:16 pm Alsaker: «et av tidenes beste»
Alsaker er alltid balansert og objektiv når engelske lag spiller…..

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»