CL finale Manchester City vs Inter Milan

Svar
William_S

CL finale Manchester City vs Inter Milan

Legg inn av William_S »

Sjeldent har vel en CL finale hatt en så stor favoritt som den har nå.I 2010 hadde en duell mellom PLs beste lag og Italias beste lag vært en jevn affære. Slik er det nok ikke lenger. En del har til og med sagt at semifinalen mellom City og Real Madrid var den ekte finalen og at denne her er mer som en formalitet å regne?

Uansett CL finalen fortjener å bli behandlet med respekt. City kommer fra en sesong hvor de vant ligaen og FA cupen, selv om Arsenal gav dem faktisk kamp til døra for PL tittelen. I FA cupfinalen prøvde United å yppe seg bittelitt, men det gikk som det måtte gå mot et lag som knapt har svakheter og kan til og med spille reservene og nesten være like gode. Det sier veldig mye om kvaliteten City innehar. For nordmenn så har man en fyr fra Bryne på topp for City.

Inter ble nr 3 i serie A og er uavhengig av resultat i dag også kvalifisert for neste års CL, der havnet de 2 poeng foran byrival AC Milan og bak Lazio og suverene Napoli som vant serien.

Veien hit:
Inter kom seg videre fra en på papiret sterk gruppe med Barcelona, Bayern og Victoria Plzen. Mens Manchester City kom seg videre fra en gruppe med Dortmund, FC København og Sevilla. For City sin del ble Leipzig, Bayern München og Real Madrid slått ut. Mens Inter slo ut Porto, Benfica og byrival AC Milan i semifinalen. City har altså møtt på papiret sterkere motstandere enn det Inter møtte i sine utslagsrunder.

Hvem er favoritter?
Tja når man se hva City har gjort med sine motstandere i CL og i andre turneringer denne sesongen er det vel ingen tvil. Selv CL spesialistene Real Madrid ble blåst av banen og det var vel det som ble regnet som det tyngste oppgjøret på veien til finalen for City sin del. For Inter sin del så er veien til seier nokså tung. Inter har jo hatt noe suksess med spillere som floppet i PL som Mikitariyan og Lukaku. Men det blir liksom for svakt når man sammenligner med De Bruyne, Haaland og co. Det blir dessverre en skostørrelse for liten og spørsmålet blir vel nesten hvor mye City vinner med enn om de vinner. Men i en finale kan alt skje og rarere ting har skjedd i fotballen enn at Inter skulle vinne over City. Jeg håper selvsagt på Inter, da jeg ikke unner City og arabersjeikene en dritt.

Når spilles den?
Kl 21:00 norsk tid i Istanbul, den vises på vanlig TV2 så den er tilgjengelig for det norske folk. Ha en fornøyelig kamp!

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Om folk gjør jobben sin får uansett Inter pokalen i posten

eppaen

Legg inn av eppaen »

Her koker der gitt....

taknina

Legg inn av taknina »

eppaen skrev: lør jun 10, 2023 12:53 pm Her koker der gitt....
Jævlig varmt på verandaen idag ja men jeg sitter nå der minst 200 dager i året fra morgen til kveld uansett.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Cannabis Connoisseur skrev: lør jun 10, 2023 1:00 pm Tidenes minst interessante CL-finale. Står nok over.
Det eneste som gjør denne interessant er Haaland.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Tips: 2-1 til Inter.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Som trådstarter skriver er vel City favoritter og kanskje større enn for 2 år siden...
Chelsea leverte en prikkfri kamp da og kan Inter levere noe tilsvarende har de en fair sjanse.

Med det sagt er vel City sterkere enn tidligere men bør kanskje et par knepp opp fra forrige lørdag?

City tar det, 2-1.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Jukschester Cheaty. Tråden hører forøvrig hjemme på fotball internasjonal.

pigg

Legg inn av pigg »

Tips: 3-0

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Selv om jeg ikke er City-supporter så er det meningsløst at disse trådene bare fylles med ræl om juks slik de forrige kamptrådene har blitt herpa.

Det er folk som gjerne vil snakke fotball her så jeg håper vi kan ha fotballen i fokus når det er CL-finale.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Klart det blir fokus på jukset.
Det hadde det blitt om Lance Armstrong hadde stilt til start i Tour de France igjen også. «Kan vi ikke bare ha fokus på syklinga da gutter? Han sykler jo dritfort og er kjempeflink»
Nei. Han er gjennomdopa og slikt juks ødelegger idretten. Det er det samme med City. Da blir fokuset deretter, helt til svulsten er fjerna.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

ElChivato skrev: lør jun 10, 2023 2:46 pm Klart det blir fokus på jukset.
Det hadde det blitt om Lance Armstrong hadde stilt til start i Tour de France igjen også. «Kan vi ikke bare ha fokus på syklinga da gutter? Han sykler jo dritfort og er kjempeflink»
Nei. Han er gjennomdopa og slikt juks ødelegger idretten. Det er det samme med City. Da blir fokuset deretter, helt til svulsten er fjerna.
Det var en fryd å følge med på TdF da Lance var på topp. Sykkelsporten har virkelig tapt seg i takt med at antidopingarbeidet har blitt bedre.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

ElChivato skrev: lør jun 10, 2023 2:46 pm Klart det blir fokus på jukset.
Det hadde det blitt om Lance Armstrong hadde stilt til start i Tour de France igjen også. «Kan vi ikke bare ha fokus på syklinga da gutter? Han sykler jo dritfort og er kjempeflink»
Nei. Han er gjennomdopa og slikt juks ødelegger idretten. Det er det samme med City. Da blir fokuset deretter, helt til svulsten er fjerna.
Fair enough.

Men for oss som ikke holder med City eller Inter, men som vil fokusere på fotball er det kun støy.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Heia Erling!

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

På onsdag slo West Ham-Fiorentina og i kveld møtes britisk lag et italiensk igjen.

Man City har vunnet The Double i England, De har vunnet U-21 og U-18.også denne sesongen.
Klubben topper UEFA rankingen

En klubb som har etablert seg på toppen men denne finalen mot Inter er jo bare en kamp
og da er utfallet ikke så lett å forutse.
Sist redigert av Big George den lør jun 10, 2023 3:23 pm, redigert 2 ganger totalt.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Med tanke på Håland, så kommer jo også hans ettermæle til å være fullstendig tilsmusset av å være så tett knytta til jukset. Men i likhet med Lance så tror jeg han driter i det, de er den typen. Lance kun lei seg for at han ble tatt.

pigg

Legg inn av pigg »

ElChivato skrev: lør jun 10, 2023 3:13 pm Med tanke på Håland, så kommer jo også hans ettermæle til å være fullstendig tilsmusset av å være så tett knytta til jukset. Men i likhet med Lance så tror jeg han driter i det, de er den typen. Lance kun lei seg for at han ble tatt.
Armstrong avga aldri en positiv dopingprøve. Han har bare innrømmet at han dopet seg. Men det var han ikke alene om i sykkelsporten på den tiden, det må sies.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

pigg skrev: lør jun 10, 2023 3:16 pm
ElChivato skrev: lør jun 10, 2023 3:13 pm Med tanke på Håland, så kommer jo også hans ettermæle til å være fullstendig tilsmusset av å være så tett knytta til jukset. Men i likhet med Lance så tror jeg han driter i det, de er den typen. Lance kun lei seg for at han ble tatt.
Armstrong avga aldri en positiv dopingprøve. Han har bare innrømmet at han dopet seg. Men det var han ikke alene om i sykkelsporten på den tiden, det må sies.
Hadde aldri innrømt det hvis han ikke kunne profitert på innrømmelsen. Avskyelig fyr tvers igjennom.

Evv

Legg inn av Evv »

ElChivato skrev: lør jun 10, 2023 3:13 pm Med tanke på Håland, så kommer jo også hans ettermæle til å være fullstendig tilsmusset av å være så tett knytta til jukset. Men i likhet med Lance så tror jeg han driter i det, de er den typen. Lance kun lei seg for at han ble tatt.
Skal søke meg frem til det du skriver der i kveld og lese det på nytt igjen da, så slipper jeg å ta imovane-tabletten min.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Evv skrev: lør jun 10, 2023 3:22 pm
ElChivato skrev: lør jun 10, 2023 3:13 pm Med tanke på Håland, så kommer jo også hans ettermæle til å være fullstendig tilsmusset av å være så tett knytta til jukset. Men i likhet med Lance så tror jeg han driter i det, de er den typen. Lance kun lei seg for at han ble tatt.
Skal søke meg frem til det du skriver der i kveld og lese det på nytt igjen da, så slipper jeg å ta imovane-tabletten min.
I kveld?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

En skulle neste tro at Man City spilte med to fotballer og 13 mann på banen
Med alt jukse-pratet fra PL fansen
Ihvertall burde man ha masse korrupte dommere med seg.

Landsem

Legg inn av Landsem »

Endelig en nordmann i en Champons League finale 16 år siden sist. Da håper jeg City vinner
Til alle som heie på City god kamp

taknina

Legg inn av taknina »

Evv skrev: lør jun 10, 2023 3:22 pm
ElChivato skrev: lør jun 10, 2023 3:13 pm Med tanke på Håland, så kommer jo også hans ettermæle til å være fullstendig tilsmusset av å være så tett knytta til jukset. Men i likhet med Lance så tror jeg han driter i det, de er den typen. Lance kun lei seg for at han ble tatt.
Skal søke meg frem til det du skriver der i kveld og lese det på nytt igjen da, så slipper jeg å ta imovane-tabletten min.
En sixpace med grønn Tuborg pint 0,568 og ett par tre Zopliclone Actavis 7,5 mg bruker å gjøre susen med meg.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Tenker du trenger mer enn det der.
Bl.a. Et stålimplantat til den manglende ryggraden. Også trenger du nok noe lindrende til baksia når sjeiken er ferdig med deg.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Today I feel Inter

Fakta

Legg inn av Fakta »

ElChivato skrev: lør jun 10, 2023 3:13 pm Med tanke på Håland, så kommer jo også hans ettermæle til å være fullstendig tilsmusset av å være så tett knytta til jukset. Men i likhet med Lance så tror jeg han driter i det, de er den typen. Lance kun lei seg for at han ble tatt.
Du mener på samme måtte som ettermæle til Zlatan ble "fullstendig tilsmusset" av å spille for et Juventus som ble fratatt sine titler og sendt ned til Serie B? Jeg tror du og enkelte andre ikke helt forstår forskjellen på hvordan fans og resten av fotballverdenen forholder seg til spillere i en klubb og selve klubben om den blir dømt for snusk...
Sist redigert av Fakta den lør jun 10, 2023 3:50 pm, redigert 1 gang totalt.

taknina

Legg inn av taknina »

Det holder de san Evensen det klarer seg med det.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Landsem skrev: lør jun 10, 2023 3:32 pm Endelig en nordmann i en Champons League finale 16 år siden sist. Da håper jeg City vinner
Til alle som heie på City god kamp
Hvilken nordmann spilte finalen for 16 år siden?

Landsem

Legg inn av Landsem »

Elgen skrev: lør jun 10, 2023 3:59 pm
Landsem skrev: lør jun 10, 2023 3:32 pm Endelig en nordmann i en Champons League finale 16 år siden sist. Da håper jeg City vinner
Til alle som heie på City god kamp
Hvilken nordmann spilte finalen for 16 år siden?
John Arne Riise

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg har ventet på at denne tråden skulle komme, slik at jeg kunne poste litt klassisk Mr. Bean!


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»