NBA 2022/23

Svar
hgb

Re: NBA 2022/23

Legg inn av hgb »

Må si, Kyrie Irving er stadig en helt fantastisk god spiller.

hgb

Legg inn av hgb »



Er dette første domino? Ikke akkurat noen blockbuster-trade, men Hachimura er en god offensiv spiller, dog er han vel temmelig svak defensivt.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Spennende rykte.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »



Noe så sjeldent som en smart deal fra Pelinka og co, er vanskelig å sette ord på hvor dårlig Nunn har vært for Lakers og Hachimura er en habil wing med bra size som de sårt trenger


TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Adrian Wojnarowski@wojespn

Finalized deal: Rui Hachimura for Kendrick Nunn, 2023 second via Chicago, 2029 LA second and and less favorable of 2028 Washington/LA seconds, sources tell ESPN.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

hgb skrev: lør jan 21, 2023 7:56 pm Må si, Kyrie Irving er stadig en helt fantastisk god spiller.
Når han har hodet på plass er han blant de absolutt beste i ligaen. Om Lakers hadde fått fingeren ut i fjor sommer og fått han, så er jeg ikke i tvil om at Lakers hadde vært det klart beste laget i ligaen.
LBJ91 skrev: man jan 23, 2023 6:57 pm Noe så sjeldent som en smart deal fra Pelinka og co, er vanskelig å sette ord på hvor dårlig Nunn har vært for Lakers og Hachimura er en habil wing med bra size som de sårt trenger
Nja...Lakers har jo lenge vært overdimensjonert med tanke på alle guarder, og noen til å avlaste LeBron som til dels 3er, men først og fremst 4er har ved siden av en 3&D 3er vært en klar mangelvare for Lakers. Så denne traden tikker alle bokser i teorien. Apropos teori, Hachimura er en spiller som så langt i karrieren har vært bedre på papiret enn i virkeligheten. Synes Beal, Kuz og Porzingis er såpass artige å se på, at det det har blitt noen kamper med Wizzards, og det som har slått meg mest med Hachimura er at han har alle de atletiske forutsetningene som gjør at mange liker han, men framstår som begrenset i forhold til taktiske evner, timing, manglende klokskap og aller mest defensivt hvor han ser ut som en dårlig spiller. I tillegg er det jo en kjent sak at han sliter med psykiske problemer, han forsvant vel fra ligaen en kort periode grunnet det om jeg ikke husker feil. Alt i alt framstår Hachimura som mange andre i NBA, en fra naturens side meget atletisk spiller, som nettopp på grunn av fysikken har glemt å trene på grunnleggende ferdigheter og ikke har vært vant til å utvikle andre sider av spillet på grunn av fysikken. En annen ting, den eneste perioden Nunn faktisk har vært ålreit for Lakers er akkurat nå. Det sagt, når LWIV og Reaves er tilbake, så ville det ikke blitt mange minutter på Nunn. I tillegg har han vel en tvilsom forhistorie som person.

Så alt i alt, dette er en grei trade for Lakers, hvor Pelinka nok en gang forsøker å balansere nåtid og fremtid. Som LeBron og AD-fan, så plager det meg særdeles mye. Jeg er helt uinteressert i hvordan Lakers situasjon er om 5-6 år. Jeg er følgelig fan av at Lakers hadde ofret 2027/29 FRDP for en etablert 3&D-fyr. Kunne til og med viket fra kravet om D, dersom det er en særdeles god skytter.

Draciger

Legg inn av Draciger »

Har ikke trua på denne overgangen. That's my 5 cents

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Draciger skrev: tir jan 24, 2023 7:23 pm Har ikke trua på denne overgangen.
Mange muligheter i det utspillet. Hva har du ikke trua på?
Ser potensiell stor oppside med bra coaching.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Draciger skrev: tir jan 24, 2023 7:23 pm Har ikke trua på denne overgangen. That's my 5 cents
Jeg er også der, men om Ham gir han de minuttene han fortjener på godt og vondt, så er det liten nedside i dealen. Nunn ville ikke fått mange minutter når LWIV og Reaves er tilbake, så verste scenario er at ting er som før.
For øvrig litt deilig å se at høyde og kraft fortsatt teller i NBA, Clippers var rett og slett større og sterkere enn Lakers. Ikke at jeg håpet på Clippers, men synes pendelen er gått litt vel mye over til andre siden når det gjelder betydningen av høyde versus long range shooting. Kampen var egentlig overkjøring, men LeBron var Steph i denne, og hindret en total kollaps fra Lakers side. Om man synes forsvarsspillet til Lakers var forferdelig, eller at de er alt for små ble to sider av samme sak i denne. Lakers var fullstendig ute av stand til å stoppe Clippers. Kanskje Lakers burde få inn en bedre defensiv coach, la oss si Frank Vogel?

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Team Ingebrigtsen skrev: ons jan 25, 2023 8:00 am Jeg er også der, men om Ham gir han de minuttene han fortjener på godt og vondt, så er det liten nedside i dealen. Nunn ville ikke fått mange minutter når LWIV og Reaves er tilbake, så verste scenario er at ting er som før.
For øvrig litt deilig å se at høyde og kraft fortsatt teller i NBA, Clippers var rett og slett større og sterkere enn Lakers. Ikke at jeg håpet på Clippers, men synes pendelen er gått litt vel mye over til andre siden når det gjelder betydningen av høyde versus long range shooting. Kampen var egentlig overkjøring, men LeBron var Steph i denne, og hindret en total kollaps fra Lakers side. Om man synes forsvarsspillet til Lakers var forferdelig, eller at de er alt for små ble to sider av samme sak i denne. Lakers var fullstendig ute av stand til å stoppe Clippers. Kanskje Lakers burde få inn en bedre defensiv coach, la oss si Frank Vogel?
Så når Lakers endelig får nettpp litt lengde i tillegg til å være atletisk, så fører ikke det noe godt med seg og i stort sett går ut i null? Forstår ikke det helt.

Fysiskt så burde fyren ha alle forutsettningene til å bli en langt bedre forsvarer enn han har vært hos Wizards (mange ser på gamle sats som fasit) med bedre spillere rundt seg (og den motivasjonen det gir) og med bedre coaching, så bør han vel på dette laget i det minste bli en viktig spiller for rotasjonen. En potensiell itt mer atletisk og 9 år yngre Markieff Morris?

Det har sikkert vært en halvveis konflikt der med Wizards som også drar ned endel i motivasjon/produksjon. Ser at han har bedre stats sist sesong offensivt, som bør kunne være mulig å plukke frem igjen.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

TrueTopRed skrev: ons jan 25, 2023 1:19 pm Så når Lakers endelig får nettpp litt lengde i tillegg til å være atletisk, så fører ikke det noe godt med seg og i stort sett går ut i null? Forstår ikke det helt.

Fysiskt så burde fyren ha alle forutsettningene til å bli en langt bedre forsvarer enn han har vært hos Wizards (mange ser på gamle sats som fasit) med bedre spillere rundt seg (og den motivasjonen det gir) og med bedre coaching, så bør han vel på dette laget i det minste bli en viktig spiller for rotasjonen. En potensiell itt mer atletisk og 9 år yngre Markieff Morris?

Det har sikkert vært en halvveis konflikt der med Wizards som også drar ned endel i motivasjon/produksjon. Ser at han har bedre stats sist sesong offensivt.
Det blir selvsagt min subjektive mening. Den er at det finnes svært mange spillere i NBA som er svært atletiske / har meget gode fysiske forutsetninger som har slurvet med basisferdigheter og/eller mangler naturlig gode instinkter. Mange av de har i tillegg et ego, som gjør at de ikke klarer å omstille seg når de kommer inn i ligaen. Dette er spillere som siden de var 12-13 år har fått høre hvor spesielle og gode de er, mens virkeligheten er at de blir rekruttert til skoler og college og derfor ikke får høre sannheten, men bare hvor gode de er. De flyter på fysikken gjennom skole- og college, men når de kommer inn i ligaen er de bare en av mange. Mange av de takler ikke at de bare er en av mange når de er i NBA, de er ikke vant til konstruktiv kritikk, og skjønner derfor ikke at de mangler grunnleggende defensive ferdigheter og faktisk må jobbe hardt for å bli bedre. De vet faktisk ikke hvordan de skal bli den beste versjonen av seg selv. For hver Marcus eller Markeiff Morris har du fem av typen Marquese Chriss, Dennis Smith jr , Mudiay eller Anthony Bennett.
Håper så klart jeg tar feil, og at Hachimura har mentaliteten til å forbedre seg, men utviklingen til han så langt er ikke lovende. Kan i tillegg legge til at å utvikle seg i et LeBron-lag krever god psyke og egenvilje. Så fort du er på Team LeBron så har du søkelyset og kritikken rammer deg hardt om du gjør det dårlig. LeBron-lag har også normalt begrenset med treninger.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Team Ingebrigtsen skrev: ons jan 25, 2023 2:05 pm Håper så klart jeg tar feil, og at Hachimura har mentaliteten til å forbedre seg, men utviklingen til han så langt er ikke lovende.
Spm er hvor mye av det man kan legge på Wizards.
Kan i tillegg legge til at å utvikle seg i et LeBron-lag krever god psyke og egenvilje. Så fort du er på Team LeBron så har du søkelyset og kritikken rammer deg hardt om du gjør det dårlig. LeBron-lag har også normalt begrenset med treninger.
Ja sånn er det jo. Synes han virker oppegående og likanes på det jeg har sett (ikke mye riktignok)..... leste også en wizardfans mente at han var godt likt, så komplett idiot kan han jo ikke være. Da er det også nærliggende å tro at han kan lære seg ting. Håper det beste.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »



Draciger

Legg inn av Draciger »

TrueTopRed skrev: tir jan 24, 2023 10:42 pm
Draciger skrev: tir jan 24, 2023 7:23 pm Har ikke trua på denne overgangen.
Mange muligheter i det utspillet. Hva har du ikke trua på?
Ser potensiell stor oppside med bra coaching.
Rui trenger å utvikle seg og Ham har per nå ikke overbevis meg som en sterk coach for Lakers.
Tror også ikke ar Lakers er det optimale stedet for utviklingen hans med tanke på at Lakers er i en win-now posisjon. Tror spotlighten kan bli for mye for Rui og han kommer ikke til å få for mange touches når han spiller med Lebron, AD og Russ.

Skjønner at Lakers ikke har så mye å tape på og det er potensiale her men tror bare denne traden blusses opp grunnet det er Lakers. Hadde han dratt til en annen klubb så hadde vi ikke brydd oss og det sier litt om selve spilleren.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Draciger skrev: ons jan 25, 2023 11:16 pm Hadde han dratt til en annen klubb så hadde vi ikke brydd oss og det sier litt om selve spilleren.
Ja for alle del. Men prater man så mye om alle mulige klubber sett bort fra om en eller annen gærning har vært veldig ego i en kamp og fått opp litt på tavla? ;)

Men samtidig så forstår jeg mer hva du mener som i at han ikke er en superstar, for det er han vel ikke nei. Men kanskje en fyr som gjør forskjell fra det som er, og det er vel sånn man får se det.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Hachimura med best pluss/minus på hele laget i sin første kamp. Det lar seg høre.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Det er ikke ofte man ser spiller med 60p og kun 9FT. Dame hadde sinnsyke 60p-7reb-8ast og traff 21 av 29fg (9-15 3pt). Helt latterlig.

Stakkars Jazz var faktisk ikke langt unna å gjøre kampen veldig jevn allikevel, de startet veldig bra.

hgb

Legg inn av hgb »

Lew_Ashby skrev: tor jan 26, 2023 12:13 pm Det er ikke ofte man ser spiller med 60p og kun 9FT. Dame hadde sinnsyke 60p-7reb-8ast og traff 21 av 29fg (9-15 3pt). Helt latterlig.

Stakkars Jazz var faktisk ikke langt unna å gjøre kampen veldig jevn allikevel, de startet veldig bra.
Jeg syns Jazz egentlig spilte bra lenge, men Lillard var helt vill. Det var også en serie treere Blazers traff enten på shotclockbuzzer eller halftime som gjorde endel, men hats off til Dame, som var enorm.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

hgb skrev: tor jan 26, 2023 12:17 pm
Lew_Ashby skrev: tor jan 26, 2023 12:13 pm Det er ikke ofte man ser spiller med 60p og kun 9FT. Dame hadde sinnsyke 60p-7reb-8ast og traff 21 av 29fg (9-15 3pt). Helt latterlig.

Stakkars Jazz var faktisk ikke langt unna å gjøre kampen veldig jevn allikevel, de startet veldig bra.
Jeg syns Jazz egentlig spilte bra lenge, men Lillard var helt vill. Det var også en serie treere Blazers traff enten på shotclockbuzzer eller halftime som gjorde endel, men hats off til Dame, som var enorm.
Ja det er nesten ikke noe å gjøre i moderne NBA når en spiller tar såpass fyr. Man har ikke verktøyene som forsvarsspiller til å stanse det med dagens regelverk.

Selv som fan av motstanderlag er det bare å lene seg tilbake og la seg underholde når en spiller tar av på den måten. Særlig i regular season er det bare å falle til ro med at det skjer og bli med på reisen.

hgb

Legg inn av hgb »

Lew_Ashby skrev: tor jan 26, 2023 12:24 pm Ja det er nesten ikke noe å gjøre i moderne NBA når en spiller tar såpass fyr. Man har ikke verktøyene som forsvarsspiller til å stanse det med dagens regelverk.

Selv som fan av motstanderlag er det bare å lene seg tilbake og la seg underholde når en spiller tar av på den måten. Særlig i regular season er det bare å falle til ro med at det skjer og bli med på reisen.
Ja, det var storveis. Embiid hadde 59 mot Jazz tidligere i år, og han var veldig god, men det var ikke på dette nivået, syns jeg.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Team Ingebrigtsen skrev: ons jan 25, 2023 8:00 am
Draciger skrev: tir jan 24, 2023 7:23 pm Har ikke trua på denne overgangen. That's my 5 cents
Jeg er også der, men om Ham gir han de minuttene han fortjener på godt og vondt, så er det liten nedside i dealen. Nunn ville ikke fått mange minutter når LWIV og Reaves er tilbake, så verste scenario er at ting er som før.
For øvrig litt deilig å se at høyde og kraft fortsatt teller i NBA, Clippers var rett og slett større og sterkere enn Lakers. Ikke at jeg håpet på Clippers, men synes pendelen er gått litt vel mye over til andre siden når det gjelder betydningen av høyde versus long range shooting. Kampen var egentlig overkjøring, men LeBron var Steph i denne, og hindret en total kollaps fra Lakers side. Om man synes forsvarsspillet til Lakers var forferdelig, eller at de er alt for små ble to sider av samme sak i denne. Lakers var fullstendig ute av stand til å stoppe Clippers. Kanskje Lakers burde få inn en bedre defensiv coach, la oss si Frank Vogel?
Det positivet med den traden er at det muligens betyr at det kommer en trade eller to til. Ellers er den traden meningsløs og unødvendig bruk av andre runde picks.

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

Dette Bulls laget skuffer så sykt, jeg er absolutt ikke imot å blowe opp rosteren i år. Lonzo er mest sannsynelig ute resten av sesongen, han redder uansett ikke dette laget.
Tap på tap mot sub .500 lag

Draciger

Legg inn av Draciger »

1ChiBull1 skrev: fre jan 27, 2023 2:23 pm Dette Bulls laget skuffer så sykt, jeg er absolutt ikke imot å blowe opp rosteren i år. Lonzo er mest sannsynelig ute resten av sesongen, han redder uansett ikke dette laget.
Tap på tap mot sub .500 lag
Man bør bare blowe opp Bulls. Ser ikke for meg at med nåværende stall så er de noe trussel mot gigantene i Øst.
Den Zach Lavine kontrakten biter Bulls passe greit i ræva.
Sist redigert av Draciger den fre jan 27, 2023 2:28 pm, redigert 1 gang totalt.

hgb

Legg inn av hgb »

Draciger skrev: fre jan 27, 2023 2:26 pm
1ChiBull1 skrev: fre jan 27, 2023 2:23 pm Dette Bulls laget skuffer så sykt, jeg er absolutt ikke imot å blowe opp rosteren i år. Lonzo er mest sannsynelig ute resten av sesongen, han redder uansett ikke dette laget.
Tap på tap mot sub .500 lag
Man bør bare blowe opp Bulls. Ser ikke for meg at med nåværende stall så er de noe trussel mot gigantene i Øst.
Den Zach Lavine kontrakten bitter Bulls passe greit i ræva.
Det er skummelt å prøve seg på en tank nå, da, når du mister picket ditt om det kommer utafor topp 4.

Draciger

Legg inn av Draciger »

hgb skrev: fre jan 27, 2023 2:27 pm
Draciger skrev: fre jan 27, 2023 2:26 pm
1ChiBull1 skrev: fre jan 27, 2023 2:23 pm Dette Bulls laget skuffer så sykt, jeg er absolutt ikke imot å blowe opp rosteren i år. Lonzo er mest sannsynelig ute resten av sesongen, han redder uansett ikke dette laget.
Tap på tap mot sub .500 lag
Man bør bare blowe opp Bulls. Ser ikke for meg at med nåværende stall så er de noe trussel mot gigantene i Øst.
Den Zach Lavine kontrakten bitter Bulls passe greit i ræva.
Det er skummelt å prøve seg på en tank nå, da, når du mister picket ditt om det kommer utafor topp 4.
De er ingenmannsland. Ingen promising aspecter mens de nåværende stjerne er second tier at most.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Draciger skrev: fre jan 27, 2023 2:30 pm De er ingenmannsland. Ingen promising aspecter mens de nåværende stjerne er second tier at most.
Om det er tilfellet, burde man jo heller ikke kaste inn alle brikkene denne sesongen og bare for att. Men gjøre som Pelinka har sagt at han vil gjøre det som er å slå til om noe lurt er tilgjenglig og komme best ut av enhver deal som blir gjort, samt også ha fremtiden med som endel av vurderingen.

I lyset av Westbrook dealen, så vet jeg ikke hva jeg skal tro når det kommer til selv kvaliteten i vurderingene, men usikker på hvor mye Lebron og AD hadde med det å gjøre. Jeg tror personlig at de er litt løse kanoner som mange fans også er med "få inn noe bra fort", og tenker mindre på at bedre deals kan dukke opp litt senere eller fremtiden.

hgb

Legg inn av hgb »

Draciger skrev: fre jan 27, 2023 2:30 pm De er ingenmannsland. Ingen promising aspecter mens de nåværende stjerne er second tier at most.
Det er sikkert riktig, men de har 8 kamper å "ta igjen" på de ledende tankerne, og det er ganske mye. Med mindre de vinner lottery, så tror jeg de gir bort picket sitt til OKC. Hvis de kan få en bra deal for Derozan, Lavine, Lonzo, Vucevic eller noen andre, så er det sikkert bra det, men kommer noen til å by noe bra? Patrick Williams, kanskje, men det er vel ikke han de vil bli kvitt.

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

hgb skrev: fre jan 27, 2023 2:43 pm
Draciger skrev: fre jan 27, 2023 2:30 pm De er ingenmannsland. Ingen promising aspecter mens de nåværende stjerne er second tier at most.
Det er sikkert riktig, men de har 8 kamper å "ta igjen" på de ledende tankerne, og det er ganske mye. Med mindre de vinner lottery, så tror jeg de gir bort picket sitt til OKC. Hvis de kan få en bra deal for Derozan, Lavine, Lonzo, Vucevic eller noen andre, så er det sikkert bra det, men kommer noen til å by noe bra? Patrick Williams, kanskje, men det er vel ikke han de vil bli kvitt.
Picket går til Portland om det faller utenfor top 4.
Laget er doomed til å være mid, vi har ingen PG. DeRozan kommer til å decline fort, han er 34 snart.
Jeg hadde solgt high på DeRozan

I en draft hvor Victor Wembanyama og Scoot Henderson er #1 og #2 så hadde det frista å prøve å få et top pick.. Vi har ikke hatt veldig flaks i drafts (sett bort ifra 2008) men dette laget per dags dato er bare trist å se på

Draciger

Legg inn av Draciger »

1ChiBull1 skrev: fre jan 27, 2023 2:46 pm
hgb skrev: fre jan 27, 2023 2:43 pm
Draciger skrev: fre jan 27, 2023 2:30 pm De er ingenmannsland. Ingen promising aspecter mens de nåværende stjerne er second tier at most.
Det er sikkert riktig, men de har 8 kamper å "ta igjen" på de ledende tankerne, og det er ganske mye. Med mindre de vinner lottery, så tror jeg de gir bort picket sitt til OKC. Hvis de kan få en bra deal for Derozan, Lavine, Lonzo, Vucevic eller noen andre, så er det sikkert bra det, men kommer noen til å by noe bra? Patrick Williams, kanskje, men det er vel ikke han de vil bli kvitt.
Picket går til Portland om det faller utenfor top 4.
Laget er doomed til å være mid, vi har ingen PG. DeRozan kommer til å decline fort, han er 34 snart.
Jeg hadde solgt high på DeRozan

I en draft hvor Victor Wembanyama og Scoot Henderson er #1 og #2 så hadde det frista å prøve å få et top pick.. Vi har ikke hatt veldig flaks i drafts (sett bort ifra 2008) men dette laget per dags dato er bare trist å se på
Du som er følger Bulls tett, hva hadde du gjort? Bulls hadde sikkert fått inn noen ok tilbud for de fire store der.
Hadde tenkt å kjøre en hel resett og se hvilke unge spillere som plutselig hadde blomstret, også kan det være man hadde klart å få inn en free agent eller to lengre nei veien.

Draciger

Legg inn av Draciger »

TrueTopRed skrev: fre jan 27, 2023 2:39 pm
Draciger skrev: fre jan 27, 2023 2:30 pm De er ingenmannsland. Ingen promising aspecter mens de nåværende stjerne er second tier at most.
Om det er tilfellet, burde man jo heller ikke kaste inn alle brikkene denne sesongen og bare for att. Men gjøre som Pelinka har sagt at han vil gjøre det som er å slå til om noe lurt er tilgjenglig og komme best ut av enhver deal som blir gjort, samt også ha fremtiden med som endel av vurderingen.

I lyset av Westbrook dealen, så vet jeg ikke hva jeg skal tro når det kommer til selv kvaliteten i vurderingene, men usikker på hvor mye Lebron og AD hadde med det å gjøre. Jeg tror personlig at de er litt løse kanoner som mange fans også er med "få inn noe bra fort", og tenker mindre på at bedre deals kan dukke opp litt senere eller fremtiden.
Akkurat Lakers sin posisjon hvor det er win nå, så har man ikke luksusen til å vente til noe bra dukker opp. At de er langt mer trygger happy enn f.eks. Utah Jazz er forståelig.

Bulls er i en vanskelig posisjon. Velger man å benche de beste så faller verdien, ved å spille de beste så utvikler man ikke de yngre noe særlig. En kjip posisjon for en franchise jeg gjerne kunne sett langt høyere på tabellen enn nåværende status tilsier.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Amerikansk Sport»