Hva hører du på nå?

Svar
vadefugl

Re: Hva hører du på nå?

Legg inn av vadefugl »

Lytter til den norske Grand Prix artisten Kate Gulbrandsen. Nysgjerrig på hennes eldre musikk fra åttitallet

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Nå hører jeg på den nye skiva til Demi Lovato. Dama har fått kjeft grunnet reklame av et støtende cover til albumet hennes. Vel, gratis reklame det

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

fargerik skrev: man des 26, 2022 9:43 am Artig video med kjente fjes. Gode venner ser det ut til.
Men det er Jan Hammer som spiller alle instrumentene, det er playback.
Du vet vel at Jan Hammer og Frank Zappa har til felles at de var med i Miami Vice tv-serien.
Der var også Miles Davis. Jan Hammer var musiker og komponist

fargerik

Legg inn av fargerik »

Big George skrev: man jan 16, 2023 11:04 am
fargerik skrev: man des 26, 2022 9:43 am Artig video med kjente fjes. Gode venner ser det ut til.
Men det er Jan Hammer som spiller alle instrumentene, det er playback.
Du vet vel at Jan Hammer og Frank Zappa har til felles at de var med i Miami Vice tv-serien.
Der var også Miles Davis. Jan Hammer var musiker og komponist
Ja, husker godt Zappa i serien.
Det stemmer når du sier det....Miles var vel også med i en episode...

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Frank burde ha fått ei dobbeltepisode som bad guy, for det var nok masse potensiale for enda mer spenning og moro i "Weasel dust" bransjen.
Helt glemt at Dan Hedaya medvirket her, men musikken og alt, nei det funker som bare pokker.

Ler også godt av den lille "You gotta be kidding me!" som Frank Zappa slenger inn (mest sannsynlig ment som et lite spark i retning seriens stadig mer svekkende kvalitet) og liten tro på at den replikken befant seg i manus, men gjør alt bare enda mer artig.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Frank.N.Steen skrev: man jan 16, 2023 11:24 am Frank burde ha fått ei dobbeltepisode som bad guy, for det var nok masse potensiale for enda mer spenning og moro i "Weasel dust" bransjen.
Helt glemt at Dan Hedaya medvirket her, men musikken og alt, nei det funker som bare pokker.

Ler også godt av den lille "You gotta be kidding me!" som Frank Zappa slenger inn (mest sannsynlig ment som et lite spark i retning seriens stadig mer svekkende kvalitet) og liten tro på at den replikken befant seg i manus, men gjør alt bare enda mer artig.
Dette var helt ukjent for meg. Utrolig morsomt. Special guest star Frank Zappa. Men jeg husker Phil Collins var i en episode, men ikke hva rolle han hadde der.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Det var mange som fikk en episode som guest star i løpet av de fem sesongene serien gikk.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Det var mange som fikk en episode som guest star i løpet av de fem sesongene serien gikk.
They play many different roles from drug dealers to undercover cops to madams. The full list can be seen at the link above, as this is just a partial list. Musicians include Sheena Easton, John Taylor, Andy Taylor, Willie Nelson,[27] Gene Simmons,[31] and Ted Nugent[28] Additionally Glenn Frey,[26] Frank Zappa,[29] Phil Collins,[23] Miles Davis,[24][89] Frankie Valli,[90] Little Richard,[91] James Brown,[92] Leonard Cohen,[93] the band Power Station,[25] Coati Mundi,[26][94] and Eartha Kitt.[25]

Other personalities include auto executive Lee Iacocca[95] and Watergate conspirator G. Gordon Liddy.[96][97][98] Athletes include Boston Celtics center Bill Russell, Bernard King,[99] racecar driver Danny Sullivan,[30] and boxers Roberto Durán,[29] and Randall "Tex" Cobb.[100][101]

Notable actors include Dean Stockwell,[102] Pam Grier,[31][103][104] Clarence Williams III,[105] and Brian Dennehy.[106]

The show frequently features guest appearances from up-and-coming actors and actresses, including: Laurence Fishburne, Viggo Mortensen, Dennis Farina,[107][108][109] Stanley Tucci,[110][111][112] Jimmy Smits,[113] Bruce McGill,[91] David Strathairn,[91] Ving Rhames,[53][114] Liam Neeson,[68] Lou Diamond Phillips,[115] Bruce Willis,[94] Ed O'Neill,[116] and Julia Roberts.[117] Additionally Michael Madsen,[118] Ian McShane,[119][120] Bill Paxton,[121] Luis Guzmán,[31][122] Kyra Sedgwick,[23] Esai Morales,[72][123] Terry O'Quinn,[118] Joaquim de Almeida,[124] Wesley Snipes,[121] John Turturro,[103] Melanie Griffith[125] and Annie Golden to name a few. Notable comedians included: John Leguizamo,[95][126][127] David Rasche,[102] Ben Stiller,[106] Chris Rock,[92] Tommy Chong,[128] Richard Belzer,[128] and Penn Jillette.[31]

Selv husker jeg dama til Prince "Vanity" Denice Williams het hun vel som var med i en episode.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

FjodorDVD skrev: man jan 16, 2023 12:04 pm Dette var helt ukjent for meg. Utrolig morsomt. Special guest star Frank Zappa. Men jeg husker Phil Collins var i en episode, men ikke hva rolle han hadde der.
Tror Collins ankom i sesong 2, og var vel også der seriens produsenter virket å satse tungt på å hyre inn kjentfolka fra musikkbransjen, ettersom sesong 1 visstnok ikke ble så veldig populær når den kom ut, og først at året etter ting virkelig tok av, og showet ble et tv-fenomen.
Tror det hadde mye med dårlig sendetid, og at serien gikk for sent, og når de fikk forandret på det, så endte det med at folk heller ble hjemme på fredagskveldene og så Crockett og Tubbs blåse narkobaroner i graven, alt mens de cruisa rundt i raske sportsbiler til datidens populærmusikk, og da visste skaperne av serien at de hadde lykkes big time.

Dessverre ble vel også fokus på raske løsninger med kjente gjester og mer komedie fremfor drama, noe som gjorde at serien mista litt av stødigheten sesong 1 hadde langt mer av, spesielt de mørkere og mer minneverdige episodene og karakterene, eller slik huskes det nå fra forrige besøk av serien.
Tror også enkelte av de mindre kjente hovedskuespillere i Miami Vice (typer som John Diehl) så seg lei av at musikere og popstjerner fikk mer tid enn dem selv på skjermen, og ble nok mye misunnelse og frustrasjon, for alle ville jo ha mer tid, men i stedet dukka neste ukes fargerike skurk opp, og nei, til slutt forsvant jo selv Don Johnson i store deler av sesong 4, hvor han egentlig skulle byttes ut med Mark Hamron, men slik gikk det ikke.

Angående Collins, så tror jeg han var ei slesk (humoristisk karakter) tv-prest eller noe slikt, der episoden het Phil the Shill, og ja, både han og bandet (Genesis) må jo ha vært blant de mest benyttede artistene i seriens svære og fyldige jukeboks.

Mot slutten var det ikke vanskelig å se at ting hadde forandret seg, mye gjenbruk av karakterer og musikk, samt at bruk av lokaler og lignende virket mer og mer billig, der mange vil ha det til at den klassiske sorte Daytona Ferrarien til Crockett og dens eksplosive "avskjed" i sesong 2 eller tidlig sesong 3, var der hvor showet "jumped the shark", og aldri helt klarte å fange tv-seerne slik de hadde gjort tidligere, og det gikk kjapt nedover derfra og ut.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Big George skrev: man jan 16, 2023 12:08 pm Det var mange som fikk en episode som guest star i løpet av de fem sesongene serien gikk.
Enkelte skurker er umulig å ta for seriøst, ettersom ja, plutselig har man Cosmo Kramer (Michael Richards) som narkobaron med egen luksusyacht og nei, mulig dette ville vært annerledes, om en hadde sett serien før man ble mange år senere, gjort kjent med Seinfeld.

Enkelte av gjestene i showet, var vel også nærmest håndplukket fra gata, der han munnrappe sidekicken (glemt navnet) men ville ofte dukke opp i første sesongene, og være alt fra småkjeltring til entertainer, og nei, hvis han dukket opp tidlig i en episode, visste man at det kom til å bli veldig komisk og lite seriøst.

Episoden med James Brown og noe angående romvesen og UFOer, da hadde serien for lengst bikka over i det parodiske, og nei, oppsummerer greit av Big Booty Trudy og hennes noe spesielle drømmer av nevnte musikklegende:
Bilde

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

House of the rising sun - The Animals

Fem unge karer, noe ala svigermors drøm, men not. Uten at jeg vet helt hvor de passer inn i tidsånden er det åpenbart at de spiller og synger med en enorm glød og intensitet. Plata mi er niceprice og presset i 1981. Og stereo. Originalen fra 1966 var sikkert i mono, men kulere for den som er kresen på slikt. Et plaster på såret er at niceprice har en bakside eller innercover med andre flotte LP-covere som reklame. Veldig god kvalitet på min niceprice. Brukthandlet, jeg husker ikke hvor.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Frank.N.Steen skrev: man jan 16, 2023 12:25 pm
FjodorDVD skrev: man jan 16, 2023 12:04 pm Dette var helt ukjent for meg. Utrolig morsomt. Special guest star Frank Zappa. Men jeg husker Phil Collins var i en episode, men ikke hva rolle han hadde der.
Tror Collins ankom i sesong 2, og var vel også der seriens produsenter virket å satse tungt på å hyre inn kjentfolka fra musikkbransjen, ettersom sesong 1 visstnok ikke ble så veldig populær når den kom ut, og først at året etter ting virkelig tok av, og showet ble et tv-fenomen.
Tror det hadde mye med dårlig sendetid, og at serien gikk for sent, og når de fikk forandret på det, så endte det med at folk heller ble hjemme på fredagskveldene og så Crockett og Tubbs blåse narkobaroner i graven, alt mens de cruisa rundt i raske sportsbiler til datidens populærmusikk, og da visste skaperne av serien at de hadde lykkes big time.

Dessverre ble vel også fokus på raske løsninger med kjente gjester og mer komedie fremfor drama, noe som gjorde at serien mista litt av stødigheten sesong 1 hadde langt mer av, spesielt de mørkere og mer minneverdige episodene og karakterene, eller slik huskes det nå fra forrige besøk av serien.
Tror også enkelte av de mindre kjente hovedskuespillere i Miami Vice (typer som John Diehl) så seg lei av at musikere og popstjerner fikk mer tid enn dem selv på skjermen, og ble nok mye misunnelse og frustrasjon, for alle ville jo ha mer tid, men i stedet dukka neste ukes fargerike skurk opp, og nei, til slutt forsvant jo selv Don Johnson i store deler av sesong 4, hvor han egentlig skulle byttes ut med Mark Hamron, men slik gikk det ikke.

Angående Collins, så tror jeg han var ei slesk (humoristisk karakter) tv-prest eller noe slikt, der episoden het Phil the Shill, og ja, både han og bandet (Genesis) må jo ha vært blant de mest benyttede artistene i seriens svære og fyldige jukeboks.

Mot slutten var det ikke vanskelig å se at ting hadde forandret seg, mye gjenbruk av karakterer og musikk, samt at bruk av lokaler og lignende virket mer og mer billig, der mange vil ha det til at den klassiske sorte Daytona Ferrarien til Crockett og dens eksplosive "avskjed" i sesong 2 eller tidlig sesong 3, var der hvor showet "jumped the shark", og aldri helt klarte å fange tv-seerne slik de hadde gjort tidligere, og det gikk kjapt nedover derfra og ut.
Må si jeg har sykt lyst til å se igjen noen av disse episodene. Husker et par episoder der politisjefen egentlig hadde hovedrollen og da ble det litt som en langfilm med våre helter som statister.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Lytter nå til et band som kalles Airborne. Trodde det skulle være hardrock, men ble noe helt annet

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

FjodorDVD skrev: man jan 16, 2023 12:59 pm Må si jeg har sykt lyst til å se igjen noen av disse episodene. Husker et par episoder der politisjefen egentlig hadde hovedrollen og da ble det litt som en langfilm med våre helter som statister.
Tenker du på James Edward Olmos? Tror han ankom som erstatter tidlig ut i sesong 1, og var jo en sterk bidragsyter i at serien ble så uhyre populær, for han var veldig unik sin måte å være langt mer "laidback" og mystisk i tilstedeværelse, enn mange av datidens mer komiske sinna-kruttønne sjefer på tv og film, men når ting ble seriøst, så holdt han ingen ting tilbake, og likte at Olmos gikk fra å være litt "er han en av gjengen, eller er han litt skurk?" til å være kanskje showets største bad ass, eller som en av skuespillerne sa det: "En latinsk versjon av Charles Bronson", og slike typer kødder man ikke med, ustraffet.

Tror jeg holder Heart of Darkness (som er første offisielle Miami Vice episoden, etter piloten Brothers Keeper) som en av de jeg liker best, grunnet at den setter greit standarden for showets tempo, stil, karakterer og dramatiske vendinger, samt at Al Bundy spiller fantastisk bra, som undercover agent innen den snuskete voksenfilmbransjen, og det ryktes at han har gått over til den andre siden. Utrolig mye kule scener og ikke minst bruk av musikk:

Liker det at disse musikk klippene i hop populær musikk ala In the Air Tonight og med gutta der gjør seg klar til ny dyst utpå byen, oppsummerer både glamouren med jobben, men også viktigere, alle farene. For de vet jo aldri om de overlever, så da er det like greit å bare gå ut med stil, fremfor se ut som en utedass.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Er jo så ufattelig mye kule og minneverdige øyeblikk med musikk og hvor gutta kjører sportsbiler eller racerbåter, til de hvor det tenkes og føles mye, før det er duket for mer action, men ja, kan godt forstå at dette var rimelig banebrytende saker i sin tid, nesten som at hver episode var ei liten minifilm.
Selv om en jo skulle ønske at de gikk etter hvert over til å bli mer sammenhengende, fremfor ny skurk og romantisk interesse, i hver bidige episode.
Likevel, det som også gjorde showet sikkert ganske spesielt i en periode, var jo at skurkene ofte slapp unna, og vant, fremfor at heltene alltids løste saken, og vant, the end.

Tror det var Don Johnson som sa noe om at manus og nye historier var ikke vanskelig å komme opp med ukentlig, da de levde jo bokstavelig talt midt opp i en langt mer brutal versjon av Miami Vice, nemlig virkelighetens Miami by, som daglig inneholdt narkogjeng relaterte drap og tragedier i nyhetsbildet.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

For å avslutte mine tanker om Miami Vice så var det valget av spennende engelsk musikk som jeg husker
In the air tonight med Phil Collins og New Orders True faith to perler som muligens ikke ville nådd et stort publikum.Jan Hammers Crockett's Theme er også en låt jeg hører fortsatt.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Big George skrev: man jan 16, 2023 1:36 pm For å avslutte mine tanker om Miami Vice så var det valget av spennende engelsk musikk som jeg husker
In the air tonight med Phil Collins og New Orders True faith to perler som muligens ikke ville nådd et stort publikum.Jan Hammers Crockett's Theme er også en låt jeg hører fortsatt.
Mulig det var Johnny Rotten (eller en annen punker), men han ble visst tilbudt å være skurk i serien, men ja, han takket nei, grunnet "dårlig kvalitet" eller noe lignende. Men mulig mye senere ut, når serien for lengst hadde bikka nedover i kvalitet og originalitet, og bare gjentok samme oppbrukte klisje, uke ut og uke inn. Men tror mange angret seg, da mange artister (både små og store), fikk jo svære hits gjennom det å få bli spilt i Miami Vice, og hvor flere av seriens offisielle CD soundtrack (tror det kom ut 3 eller 4) ble jo ekstremt populære, samt at Jan Hammers egen produserte musikk, nådde toppen på utallige lister.

Uansett, så ankom nå Public Image Ltd (enten Rotten ville det eller ei) i en kul episode av serien:

Tror episoden het Little Miss Dangerous, sesong 2 eller 3, kul og ganske så mørk for sin tid, og nei, digget bruken av The Order of Death.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Prøver meg på popartisten Kim Wilde. Denne er laget i starten av nittitallet og heter Now & Forever. Blir spennende å høre hvordan hun takler den tidsperioden

Queenie

Legg inn av Queenie »

Denne blir nok en hit i dansetimene fremover, catchy og kred til henne for at hun kaster skam over eksen uten ryggrad


Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »


Nissen

Legg inn av Nissen »

Bilde
Strålende liveskive av fantastisk band. Var på konserten i Oslo

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »


HarryH

Legg inn av HarryH »

Oppdaget nettopp at Van Conner døde i går. Lillebror og bassist i Screaming Trees, det bandet jeg har hørt mest på det siste året. Nydelig hyllest fra storebror Gary Lee Conner tidligere i kveld. Hvil i fred.


John Garfield

Legg inn av John Garfield »

David Crosby er død ser jeg. Tynnes i 1960 talls rekken.

Sisyfos

Legg inn av Sisyfos »


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Hører på det nye albumet til Måneskin akkurat nå. Det bandet fra Melodi Grand Prix. Plata deres finnes skikkelig slakt så det blir spennende

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Gutterom-musikk. Fra albumet "Broadcast" som kom ut i 1986. Et strååålende album, også i dag. Veldig Pink Floydish de første minuttene...


vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Lytter nå til Pogo Pops. Vokalisten døde så altfor tidlig

Number4

Legg inn av Number4 »



Andre som husker denne?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»